Twój miernik mierzy ciśnienie do 10 psi czyli do około 0,7 bar (o ile dobrze odczytałem jednostki - trochę niewyraźne) - więc nie dziw się tym wskazaniom.
Jakie powinno być ćiśnienie u ciebie to nie wiem, bo każde auto ma inaczej. Sprawdż w książce serwisiwej (jeżeli masz), albo spróbuj wypytać na stacji kontroli pojazdów. Co do mierników to jest tego pełno, poszukaj w necie. Np.: http://www.tuningbaja.pl/sklep/?search=2... :) Lub tańszy : http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=...
Czy coś wychodzi z czujnika? Napisałeś że zasilanie jest, czujnik inny, ciśnienie jest a nie napisałeś nic o tym co wychodzi z czujnika. Nie wiem jak w Oplu ale w grupie VAG z czujnika wychodzi sygnał PWM gdzie wypełnienie jest zależne od ciśnienia.
co to znaczy ???
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
0,7-0,8 bara mierzone w taki spsób że przed wtryskiem daje się trójnik (przewód z pompy, wtrysk, manometr).
jak ma po 12 atmosfer to jest ok
Jeszcze jest możliwość, że sama pompa niskiego ciśnienia daje zbyt niskie ciśnienie i sterownik długością impulsów elektrozaworu próbuje uzyskać zadany kąt. Sprawdź ilość, przepływ ropy na powrocie, choć nie wiem ile na jałowym ona powinna pompować. Generalnie ja obstawiam mechanikę pompy, tłoczek lub pompa niskiego ciśnienia.
Tak można wystarczy podpiąć odpowiednie napięcie, masę i podać ciśnienie powietrza na czujnik, wtedy trzeba zmierzyć wdrtość nap. na wolnym pinie czujnika i porównać z wykresem.
Oglaszam ze vectra C z22se zrobiona do konca i dziala chodzi cicho równo bez wibracji i drgań.Powody to zapyzialy motor i rozhulana dwumasa.Objawy drgania wycie,glosna praca rozrządu,wysokie ciśnienie oleju ,wibracje i praca silnika jak przy cinqeceno 700.Mam nadzieję,ze komus ten temat w przyszłości pomoże i nie spędzi tyle czasu przy rozkminie co...
to teraz pozostaje Ci odkręcić ogrzewanie na full i obserwować co się dzieje.Jak ubędzie płynu to nagrzewnica, większe ciśnienie i cieknie.
Sprawdź ciśnienie paliwa...jest błąd regulatora więc pewnie tu jest problem.
A jak to zrobić? Wkręcić manometr w odpowiednie miejsce i odpalić silnik. Myśle, że inni będą wiedzieli jakie ciśnienie powinno być przy odpowiednich obrotach. Jeśli ciśnieine będzie ok a czujnik nadal się świecił to może trzeba dokładnie wiązkę sprawdzić albo uwalone jest wejście z czujnika w elektronice.
Niby sprawdziłeś a dalej nic nie wiadomo. Ile bar daje wstępna i jakie to ciśnienie przy rozruchu? Do sprawdzenia synchro wałek wał i sterowanie na wtryskach. Ale to musisz mieć oscyloskop. A napięcie to jakieś 80 volt w piku i prąd max około 20A.
sprawdż ciśnienie sprężanie to da najbardziej wiarygodny obraz
Ciśnienie paliwa sprawdzone? Nie interesuje mnie odpowiedź typu "że tryska z przewodu". Dodatkowo szczelność wtryskiwacza. Sonda lambda nie ma tu nic do rzeczy.
Myślałem ,że jest nie szczelna i nie mam już cieczy, więc sprawdziłem naduszając takzwany wentylek żeby zobaczyć czy jest ciecz i po naduszeniu strzeliło zimne powietrze. Proszę o pomoc co to może być. Syknięcie miałem przy pustej klimie, nawet z dziurą, bo przetartym przewodem klimy. Jakoś "zawsze" było tam ciśnienie na krótkie "naduszenie wentylka"....
Jeśli myślę logicznie to zanieczyszczony DPF spowoduje wzrost ciśnienia spalin co za tym idzie wtłaczanie ich do kolektora przez EGR ,zamulenie silnika i ograniczenie doładowania .Zawór EGR reguluje na podstawie różnic przepływomierza przez uchylanie zaworów bo są tam 2 połączone sprężyną a impulsy PWM wypychają rdzeń cewki programowo,gazy pod większym...
na ciepłym to 17 - 18 bar. Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.
Mam to samo, wymieniłem turbine, elektrozawory sterowania turbiny, wyprogramowałem egr i klapę gaszącą. . SaFree rozwiązałeś problem ?
Niedługo będę miał ponownie auto to zobaczymy. Tu akurat wystarczy pomiar ciśnienia paliwa.
Zależy jak jest uszkodzony. Jeśli Mechanicznie czyli np ukruszony to zobaczysz, jeśli jest miękki to nie zobaczysz, chyba że na walku zrobiły się ślady. Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Zobacz, czy na zimnym silniku jest u góry od startu czy dopiero po tych dwóch minutach.
zapytałem o ubytki cieczy bo właśnie ona mogla by wyrządzić jakieś szkody ciśnienie powinno być jednakowe na każdym cylindrze i oscylować w przedziale 10 -12 bar Ale jak pisałem wcześniej świece nie kosztują majątku
Najprawdopodobniej padł czujnik ciśnienia paliwa lub co gorsze pompa dożyła swoich dni .Musisz sprawdzić ciśnienie manometrem i to da ci odpowiedź. https://forum.vectraklub.pl/topic/191342... pczytaj na tym forum
Wg danych producenta ciśnienie ma być 3.0 bar. Jednak na biegu jałowym jesli wszystko sprawne ciśnienie jest mniejsze (tak plus-minus w granicy 1.2 bar) wzrasta dopiero po dodaniu gazu.
Lub pompa żle zrobiona. Brak paliwa brak spalin brak doładowania. Dymi na czarno przy gazowaniu czy nie? Jak nie dymi to nie obstawiam uszkodzenia w układzie turbo, tylko brak paliwa w mieszance. Kiedyś miałem przypadek braku mocy totalnego w VECTRA B 2,0 Dti powód zatkany kat. Możesz sprawdzić organo leptycznie czy na wydechu przy przegazowaniu czuć...
O widzisz, a już miałem wywalać do kosza za lenistwo. Tak to ten zaworek i brakuje gumowego wężyka. Niestety to nie ma wpływu na dolegliwości które opisujesz. Chyba że filtr węglowy się już całkiem zapchał i pompa paliwowa nie daje rady przez niskie ciśnienie w zbiorniku. Sprawdzić można po prostu nie zakręcając korka wlewu paliwa.
Skoro kompresor działa a nie chłodzi to sprawdź jakie jest ciśnienie po stronie HP i LP - manometrami a nie komputerem. Możliwe że to wina kompresora, chyba że nie ma przepływu czynnika w układzie.
Dobrze by było podjechać i sprawdzić ciśnienie i ewentualnie ustawić choć z drugiej strony jak nie będziesz ruszał śruby od regulacji i poskręcasz wszystko, to za dużo nie powinno się zmienić, ale i tak warto podjechać i sprawdzić.
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
Witam, Wlasnie dzisiaj podczas trasy, zatankowalem do swojej astry 2.0 DTI paliwko i po jakis 100 km zapalila mi sie check engine ( zółta lampka z samochodem i kluczykiem) Ale tak dziwnie sie pali, bo jak przyspieszam (samochod jest obciążony) to lampka przestaje sie swiecic i wszystko wrca do normy (moc, przyspieszenie, turbina). Jak odpuszcze gas...
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Oddaj auto do mechanika bo patrząc po tobie to nie masz zielonego pojęcia bo to najprostszy samochód jaki można sobie wymażyć . Proste sprawdzenie pompy odkręć przewód paliwowy ten z tyłu patrząc na wtrysk umieszczony na kolektorze ssącym .niech druga osoba przekręci zapłon powinno lecieć paliwo jeśli leci to sprawdzić ciśnienie 0,7 powinno być , jeśli...
To jeszcze sprawdź ciśnienie na tłokach jak już mierzysz .
Tam masz elektronicznie sterowany termostat, tak ma być. Podejrzewam że termostat już trochę puszcza że starości. Te silniki mają temperature pracy do 105 stopni. A czujnik wymień. Spusc ciśnienie z układu chłodzenia, zakrec z powrotem korek i jak go wyjmiesz to mało co się wyleje. Dodano po 2 Witam. podczas postoju temp dochodzi do 90 stopni Ok. (...
Kupiłem używane wtryski od anglika po małym przebiegu i problem ustał. Wtryski udało mi się wyrwać za 600zł także nie ma tragedii.
nie pompa padnie a silnik się wysr*. Jeśli nei masz doświadczenia i nei wiesz co robisz to sobie odpuść. Pompa nei ma się zaadoptować do wyższego ciśnienie doładowania tylko musisz sam własnoręcznje zwiększyć dawkę paliwa. jak tego nie zrobisz to dupa zimna. Pozatym nie z tej strony zaczynacie, najpierw trzeba podlać paliwa a dopiero później martwić...
minus oczywiscie
oto masz odpowiedź 'Lampki kontrolne z lewej strony Znaczenie zapalonych wskaźników U góry od lewej do prawej strony: Spryskiwacz szyby * - uzupełnić Poziom oleju silnikowego *.. . za niski Poziom płynu chłodzącego *.. . za niski Światła mijania/pozycyjne tylne * przepalona żarówka Światła hamowania * przepalona żarówka Hamulce tarczowe zużyte okładziny...
Ze starego też...
wymien filtr paliwa, jak nie pomoze to druga pompa. p.s. jak juz mierzysz cisnienie to zatkaj powrot bo moze regulator sie uszkodzil.
Kolego przyczyną według mnie jest za małe ciśnienie paliwa. Czyli padnięty regulator ciśnienia paliwa. Jedź do prawdziwego diagnosty podłącz kompa i zobacz ciśnienie paliwa podczas jazdy a nie tylko na postoju. A skąd.
W tym silniku nie zaślepia się całkowicie egra, tzn. można, ale trzeba wyprogramowac z kompa, czy to zrobiłeś? Jeśli nie to już masz przyczynę. Co z moim pytaniem o ciśnienie paliwa?
Proszę sprawdzić drożność odpowietrznika skrzyni. Jest to czarna igelitowa rurka wychodząca z przedniej pokrywy skrzyni biegów (widać ją z góry).
Skoro przekaźnik od sprzęgła sprężarki został zmostkowany a sprężarka dalej nie rusza to raczej jest coś nie tak z samą cewką sprzęgła bądź jej instalacja. Ewentualnie możliwe że obwód cewki jest sprawny a samo sprzęgło nie załącza się poprawienie. Co do wentylatorów to niestety nie mam pewności, możliwe że ECU czeka na zmianę ciśnienie w układzie.
Witam kolegów Mam Vectrę C i mam kłopot z kładem wysokiego ciśnienia na listwie CR po prostu błąd 0002. Podłączyłem kompa na boczne siedzenie i w drogę co się okazuje. Ustawiłem parametry do podglądu wartości ciśnienia na listwie z ciśnieniem żądanym przez sterownik i co się okazuje !!!!! że przy spokojnej jeździe oba parametry się pokrywają lecz przy...
witam mam mały problem z vectra c z 2006 roku z silnikiem 2.2 direct a mianowicie samochód nie wkręca sie na obroty jego maksymalny zakres nawet na postoju to 3000 rpm podłączyłem go do swojego luncha i wyszło wypadanie zapłonów na 4 cylindrze świeca rzeczywistości lekko okopcona. Natomiast po wymianie cewki zero poprawy wyskoczył kolejny błąd tym razem...
Mam vectre z 90r. jak w temacie silnik C16NZ, komp Multec. Zdjagnozowalem silnik programem Monitor do poloneza GSi tak jak mi ktos radzil w innym temacie. Co sie okazalo?? Temperatura powietrza szaleje. zmienia sie od 130 (zimny silnik) do -12 czy jakos tak. Temp podalem w Celcjusz'ach oczywiscie. Po drugie cisnienie paliwa przed zapaleniem wynosi ok...
Witam.Mam dziwny przypadek z zasilaniem listwy cr ,pacjent to vectra c 1,9 dtl 101 km na pompie wtryskowej cp1h1 .Mianowicie pompa nie daje żadnego ciśnienia ani nie zasysa paliwa z baku.Po podpięciu pod komputer błąd p0090-5b i p0090-0a w parametrach jest ciśnienie na listwie cr25,4mpa a ciśnienie żądane 18mpa.Po wypięciu wtyczek z czujnika ciśnienia...
Witam! mam Opla Vectre B DTL 2000r. i chcę sobie zmierzyć cisnienie na cylindrach a nie da się inaczej jak przez świece zarowe. Tylko nie wiem jak to zrobic bo zeby zbadac przez swiece zarowe to trzeba odciac paliwo zeby nie zapalal. W starych modelach juz robilem takie cos ale tu jest komputer i elektroniczna pompa i dlatego nie wiem jak sie do tego...
Witam problem polega na klekocie silnika jak zadana masa powietrza spadnie do 88 wtedy zmienia się dźwięk silnika czemu tak się dzieje w załączniku nagrany filmik z pomiarów
U mnie jest to samo.Za każdym razem znika olej z pompy.Ale co lepsze jak silnik jest zimny to ciśnienie wynosi 50 barów a czym bardziej się rozgrzewa tym bardziej ciśnienie spada aż do 15 barów.Silnik ostygnie i znowu ma 50 barów na biegu jałowym.
Chip Box-y do VP44 są jeszcze pość drogie i modyfikują tylko ciśnienie i dawkę paliwa. Polecam Mapę. Tylko żeby była dobrze zrobiona przez profesjonalistę , a nie kogoś kto się uczy na WinOlsie albo jakimś innym edytorze czy automacie... Mam możliwość załatwienia pewnych sprawdzonych map lub co bardziej preferuje obróbkę oryginalnego softu.Tyle tylko...
Dwa podstawowe parametry sprawdź. Pierwszy to jak narasta ciśnienie na szynie podczas rozruchu, a drugi ciśnienie sprężania. Wtedy będzie można coś powiedzieć. Wtryski widziałem już za cztery stówki komplet a cały silnik z osprzętem kupisz do dwa koła. Dla nieświadomych którzy nie wiedza, silniki jak 1.9 cdti itp są mało awaryjne więc nikt tego nie...
Witam ,zaczalbym od remontu silnika bo cisnienie jest bardzo male i dlatego masz problem z zalewaniem ,po wymianie tlokow i pierscieni ewentualna i celowa regulacja doplywu paliwa.Pozdrawiam
vectra ciśnienie ciśnienie sprężania vectra ciśnienie paliwo vectra
megane manetka wycieraczek czujnik temperatura analog brotje energy błędy
ariva reset bezpieczniki yaris
Instrukcja obsługi radiobudzika Tevion 2008 - jak znaleźć? Kod błędu R08 w pralce - co oznacza?