Skoro taka odległość od tłoczka i szybkie pompowanie pomaga zanim zdąży się całkiem cofnąć, to wygląda że mechanizm regulacji luzu nie działa jak należy. Co prawda nie znam dobrze konstrukcji w tym pojeździe ale zapadka albo ząbki może się starły w mechaniźmie i pozwala to na całkowity powrót tłoczka. Wydaje mi się, że musisz w takim razie cały tłoczek...
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Tłoczek trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie, jest do tego specjalny przyrząd ale metodami chałupniczymi też się da.
Dziękuję bardzo. Zadziałało. Mogę podpowiedzieć jak cofnąć zaciski hamulca ręcznego bez komputera i nic na siłę. Sprawa jest prosta, po zdemontowaniu zacisków i dokładnym oczyszczeniu wszystkiego, należy wkręcić tłok zacisku zgodnie ze wskazówkami zegara (to cofa tłoczek który wykręca się delikatnie za każdym uruchamianiem hamulca ręczengo i jednocześnie...
A tłoczek pompki cofa się do końca?
Albo masz uszkodzony mechanizm ręcznego w zacisku albo uszczelki gumowe w samym tłoczku, tam gdzie wchodzi mechanizm ręcznego. Powiedz mi czy jak wymieniałeś uszczelnienie tłoczka i tłoczek, to dobrze wyczyściłeś miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz tłoczka? To uszczelnienie ma za zadanie cofać tłoczek z powrotem, czy tak się dzieje? Jeśli nie, wyciągnij...
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
To kolega nie ma pompy takiej w której zbiorniczek osadzony jest bezpośrednio w pompie , tylko płyn ze zbiorniczka do pompy płynie przewodem ? Jeżeli tak to proszę uszczelnić zaciskami przewód . Moim zdaniem mechanizm zasysania powietrza jest taki ,że tłoczek cofając się zassie powietrze.
W zacisku nie ma żadnej elektroniki, tylko silniczek jako osobny moduł. Wymieniasz, ręcznie cofasz tłoczek w razie potrzeby i to wszystko. Skalibruje się sam.
Próbowałem cofać tłoczek ale ani drgnie jag by go coś mechanicznie trzymało. Nie wiem czy ten model ma ręczny na zacisku czy są tam tarczo bębny. Dodano po 2 Od wewnętrznej strony zacisku jest jakaś plastikowa obudowa a do niej jest podłonczony przewód z wtyczką. Dodano po 3 Dodam że chodzi o wymianę klocków
Szukaj opcji open parking brake, wymień klocki a potem wybierz close parking brake.
Nie bałem się założyć regenerowanego, bo na drugiej stronie (prawej) mam taki właśnie, zmieniony 6 lat temu i do dziś działa bez problemu, stąd moja decyzja. Ale nie ma to jak samemu sobie zrobić, jedyny wydatek to szczypce do segerów zagięte i zestaw naprawczy gumek. Tak jak piszesz, ze smarem nie przesadzałem, a jak wyciągałem stary tłoczek to stał...
Więc tak,Jeżeli w zbiorniczku jest olej i wykręcisz tłoczek do pompowania tak jak na zdjęciu to w komorze po tłoczku powinien byc olej(jesli to wersja bez zaworka zwrotnego w otworze do zasysania oleju ze zbiorniczka).Otworek jest wtedy w miejscu gdzie najdalej sie cofa tłoczek w cylinderku i jest on zasłaniany tłoczkiem w momencie ruchu tloczka do...
Piotrek, a pompy hamulcowej przypadkiem nie zmieniali? Bo może się okazać że nie cofa się tłoczek w niej do końca.
Nie wcisnę dwoma kluczami , bo tłoczek się chowa przez pokręcanie. Poszło. Jak ktoś mi powie, że taka wymiana jest łatwa to (at)#$&*.. Jeszcze odpowietrzenie. A co odje.......eś,że musisz odpowietrzać? Wymiana klocków w tym aucie jest banalnie prosta,warunek bezproblemowego i łagodnego przebiegu wymiany to wydanie raptem 60-70zł. na zestaw do cofania...
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
lewy zacisk się nie cofał jak go zdemontowałem żeby szybko cofnąć tłoczek tylko na imadle Jak to rozumieć? Pachnie mi cofaniem tłoczka tylnego zacisku w imadle. A to nie byłaby dobra wiadomość.
Tam się nie robi nastaw.Tam się cofa tłoczki testerem i testerem się "dojeżdża".
Panowie, przy tym hydraulicznym napinaczu jest to normalne, że tłoczek się cofa 2mm , gdy się naciąga pasek?
Delphi cofa tłoczki w wielu markach.Zakup rób na aliexpress.Za 250 zeta masz delphi i vcds więc możesz jeszcze sporo sobie u nich dokupić.
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Jak spadnie ciśnienie w obiegu to cofa się tłoczek i wtedy napiera na Switcha następuje uruchomienie. Po demontażu tłoczka smaruje się go smarem teflonowym i działa ponownie,
Wg mnie porozpinałbym wszelkie złącza instalacji i wyczyścił jakimś kontaktem w sprayu, poprawiłbym połączenia masowe instalacji zwłaszcza przy tym elektrozaworze, także gniazda bezpieczników i same bezpieczniki instalacji LPG, połączenia zasilania LPG przy akumulatorze.Myślę że są jakieś spadki napięcia do tej cewki przez co nie można podtrzymać trzpienia...
Jeżeli dalej brak smarowania, to trzeba sprawdzić samą pompę. Wykręć tą podwójną śrubę, tylko zwracaj uwagę w jakiej kolejności jest to wszystko włożone, sprawdź sprężynę na popychaczu. Możliwe że jest uszkodzona i nie cofa tłoczka.
Sądzę że diagnoskop obsługujący dany rocznik będzie już miał tą funkcję. Np. Autel, Launch wszystkie te bardziej zaawansowane napewno ją mają a jak z tymi tanimi ciężko powiedzieć, musisz pisać do producenta i sprawdzać.
Do tylnych tłoczków potrzebujesz przyrząd bo trzeba jednocześnie kręcić tłoczkiem i wciskać . A z przodu tylko wciskamy tłoczki, a i potrzebujesz jak dobrze pamiętam długi imbus 7 żeby zacisk odkręcić. ;)
milimetr różnicy między nimi wystarczy To rada troche niebezpieczna. Luz liczy sie co najwyzej w dziesiatych milimetra, nie w milimetrach. Yogi, wystarczy usunac rdze ze wspornika zacisku i z klina u gory i lekko nasmarowac smarem miedzianym lub grafitowym (bez przesady, aby nie zabrodzic tarcz i klockow). Klocki musza sie luzno przesuwac we wsporniku.
Przed wymianą pompki możesz ją jeszcze rozebrać. Może być pęknięta sprężyna cofająca tłoczek mechanicznego pompowania lub zabrudzony tłoczek i sprężyna nie może go cofnąć do krzywki.
Witam w Vw passat B5 FL 1.8T z 2001 roku. Tłoczek w przednich hamulcach nie cofa się, zaciski zostały wymienione, ale dalej jest ten problem w obydwu kołach. Jak się odpowietrzy, to łapie raz w jednym, a raz w drugim.
I tu się kolego mylisz. Pompka ręczna mimo, że jest zamontowana na korpusie pompy zasilającej stanowi oddzielny element. Tłok tej pompy nie pompuje paliwa podczas pracy silnika. Za pompowanie paliwa odpowiada drugi tłoczek napędzany krzywką od wałka pompy wtryskowej. A dokładniej to paliwo pompuje sprężyna, a krzywka cofa tłoczek.
Witam. Stać na konia, stać na owies. Niczego z książki raczej się nie dowiesz, to nie szydełkowanie. Eksperymentujesz ze swoim i innych życiem. Ja wiem POLAK potrafi wszystko, a potem pyta co zrobił nie tak. Zdemontować koła, zdemontować zacisk z mocowaniem, zdemontować tarczę, wyczyścić wiadome elementy, zmontować w odwrotnej kolejności, uprzednio...
Mechanik podczas wymiany zacisku stwierdził że przewód jest drożny, bo bardzo mocno wyciekał z niego płyn. Kolega z innego forum podpowiedział żeby odsunąć pompę od serwa bo może nie do końca cofa się tłoczek
Po podaniu napięcia na cewkę jest otwierany mały przepływ; przez ten przepływ przy obecności ciśnienia roboczego na przyłączu nr 1 jest przesuwany tłoczek/rozdzielacz (i sprężana sprężynka) - następuje załączenie głównego przepływu na drodze 1-2. Po zaniku napięcia na cewce - jest zamykany przepływ sterujący i sprężynka cofa tłoczek/rozdzielacz. Baz...
Tłoczek może być sprawny ale miękkie przewody mogą być spuchnięte w środku ze starości i z tego powodu tłoczek się nie cofa.
A w jaki sposób cofałeś tłoczki?
Podczas ruszania dźwignią na zacisku tłoczek ma się wysunąć więcej niż cofnąć, cofa się na tyle na ile odkształciła się uszczelka, to ona powoduje cofnięcie i odsunięcie tłoczka od klocka. Ruszając dźwignią w całym zakresie pracy powinieneś móc wysunąć tłoczek z zacisku aż do jego wypadnięcia czyli tłoczek podczas ruchu więcej się wysuwa niż cofa(samokasowanie...
Winowajca zacisk, tłoczek się nie cofa. Wymiana na nowy zacisk musi już pomóc
Nie wiem,czy znowu to skasują,ale w hamulcach samochodowych,cofa się tłoczek za pomocą jakiejś dźwigni,dużego wkrętaka itp,. Gdyby jednak nie chciał wracać,to możliwe,że tłoczek uległ uszkodzeniu, zatarciu.Wtedy pozostaje rozbiórka,wymiana uszczelek,a nawet i tłoczka.
Witam! Problem w tym że przednie zaciski mi nie odbijają. Rozebrałem je, tłoczki bez skaz,nasmarowałem je specjalną pastą, wymieniłem uszczelkę odpowiedzialną za cofanie tłoczka, osłonę gumową . Tłoczek wszedł bez problemu. No ale nadal lipa, koło kręci się z mocnym oporem... Kiedyś wymieniałem cały płyn w obiegu na płyn z K2, odpowietrzałem kilkanaście...
Zlikwidowałem ślad kulki na grzybku i dalej bez zmian. Jutro dobiorę jakąś inną kulkę do zaworka pod tłoczkiem pompki i pod grzybek. Może ruszę też te gniazda w których siedzą. Pod obciążeniem dźwignia odbija do góry, czyli płyn cofa się pod tłoczek pompki.
wszystko było wyczyszczone z rdzy i prowadnice i prowadzenia klocków nasmarowane dobrym smarem bezkwasowym Boscha Ale zacisk był rozbierany? Pewno nie. tłoczek jakby nie wracał, próbowałem go wypchać hamulcem nożnym do pewnego momentu, by sprawdzić czy nie jest zapieczony i póżniej go wciskałem Trochę zawiłe ale chyba chodzi o to, że wypychałeś tłoczek....
-Dobrze wyczyścić strzemiona. -Założyć nowe blaszki trzymające klocki. -z tyłu klocków stosować smar -Stosować pasta montażowa do klocków hamulcowych 03.9902-1002.2 -Zeszlifować nierówności tarczy i odtłuścić zmywaczem np. TRW PFC105 -Wyciągnąć wyczyścić i nasmarować lub wymienić prowadnice oraz gumki np. FRENKIT - 812001 -Wyczyścić i wyregulować mechanizm...
Tłoczek nie odbija, zdejmij zacisk i zobacz czy tłoczek cofa się w miarę swobodnie.
Dzięki za obszerną odpowiedź. Dziś właśnie przeczyściłem pompkę, bo była rdza w środku, a tłoczek samoregulacji luzów cofał się tylko kawałek i stawał. Gdy kupiłem ciągnik, to akurat ten hamulec był niesprawny. Widocznie pompka była nieużywana, gdzieś dostała się wilgoć i przerdzewiała. Jutro kupię cylinderek i przetestuję, czy jest ok.
Samoregulatory złóż na każdej ze szczęk najbliżej okładziny (otwór jest podłużny, pozwala na przesuwanie); nie próbuj tylko czymś smarować "aby lepiej chodziło". I jeszcze jedno, przy cofaniu tłoczków uważaj by płyn w zbiorniczku się nie przelał: jako dobry kierowca, Kolega z pewnością regularnie ten płyn uzupełniał, a jak cofa się szczęki - płynu "przybywa"!...
Tłoczek w pompie się nie cofa.
Odkręć odpowietrznik i próbuj cofać tłok, jak pójdzie bez problemu, to przewód elastyczny do wymiany, jak się nie chce nadal cofnąć, to zacisk do rozbiórki i czyszczenia
Również chcę wykonać sterowanie do takiej pompki. Pompka ma cewkę 24v, która porusza tłoczkiem, w momencie podania krótkiego impulsu na cewkę tłoczek wtłacza paliwo przez zaworek zwrotny i sprężynka cofa tłoczek. Pompka powinna mieć około 3 cykli na sekundę. Zrobiłem już sterowanie wykorzystując Arduino i tranzystor KD367B z oryginalnego sterownika...
pompka hamulca chodzi idealnie , tłoczek się cofa do końca. Jeżeli chodzi o gumki to nie jestem w stanie ich wymienić ponieważ nie są one nigdzie dostępne.
Miałem podobny problem w tym reduktorze, elektrozawór niby stukał ale nie otwierał się. Powód był taki że cylinder zaworku był lekko przytarty, tak że tłoczek cofał się tylko trochę i kantował w cylindrze. Pomogło delikatne "wyśrednicowanie" wiertełkiem o średnicy tłoczka całej długości cylindra. Jeśli chodzi o samą sprężynę to u mnie była na tyle długa...
Za cofanie się tłoczka odpowiada uszczelka tłoczka która odkształca się w momencie hamowania i przesunięcia się tłoczka w zacisku
Nie wymiana cylinderka tylko zacisku albo conajmniej tloczka. Cofasz tloczek kompem, wymieniasz, zakladasz zacisk, pompujesz pedal hamulca i wracasz tloczek kompem. A tak naprawde to bez kompa jest to do ogarniecia. Wystarczy tloczek wkrecic jak w zwyklym zacisku.
A wiesz że po prostu tłoczki mogą ci się nie cofać :P . Prowadnice prowadnicami, a tłoczki tłoczkami. Tłoczki po puszczeniu hamulca powinny się cofać o np 1mm. U ciebie pewnie się nie cofają, więc nie ma bata, zestaw reparacyjny i jazda :) . Gdyby jakieś gumki "miały łapać powietrze" to właśnie hamulca byś nie miał, bo albo by ci nieszczelnością wyciekał...
Teoretycznie wepchany syf z zacisku przy cofaniu tłoczka, mógł coś zapchać w agregacie ABS. A że to przewaga dzięki technice i części też są robione dziś z kału to stalo się jak się stało.Byc może trzeba będzie wymienić pompę. Ale to tylko teorie.
tylko przy tak dużym opadaniu pedała hamulca musiała być duża nierówność W sprawnie działajacym samochodzie tłoczek sie cofa jedynie tyle ile zostanie wciagniety przez wspomniany wcześniej uszczelniacz,czyli klocki wręcz dotykają tarczy.Taki drobny ruch a powoduje tak duzy skok jałowy pedału. Teraz sobie wyobraź że taki tłoczek zrobi ruch o dwa razy...
O ile dobrze widzę - na przewodzie pneumatycznym powrotnym (od cofania tłoczka) w siłowniku masz zaworek dławiący - nie jest za mocno przymknięty? V.
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
Zauważyłem, że po puszczeniu hamulca tłoczki dość mocno się cofają być może to jest przyczyną ale nie wiem co ma wpływ na zbyt mocno cofające się tłoczki.
Albo rozszczelniony układ, albo wadliwie zmontowana pompa. Wygląda na to, że cylinder pompy nie napełnia się płynem na drugiej sekcji. Pytanie zatem, czy tłoczek cofa się za otworek zasilający.
Czasami czytając te wszystkie odpowiedzi aż się płakać chcę . Po pierwsze żeby cofnąć tłoczki odkrec silniczki hamulca ręcznego cofnij ręcznie potrzebujesz imbusy do silniczka i do cofania tłoczka . Cała magia . Po drugie jeżeli silniczki działają słychać je a hamulec zaciągnięty czyli zapieczone tłoczki (tu się kłania wymiana zacisku z tłoczkami lub...
Jeśli wciskałeś tłoczek na silę mogłeś coś uszkodzić. Silniczek trzymają 2 śruby, odkręć go i zobacz czy się kręci ośka, wsadź coś w wpust na wałek silniczka w zacisku i kręć, nie wiem w którą stronę, w jedną dociskasz w drugą cofasz, sprawdź czy tłoczek się rusza, jeżeli silniczek słychać że kręci to albo zerwana przekładnia w silniczku (plastik) albo...
Nie ma żadnego zaworu, ani usterki w nim, "tłoczek" działa tak jak powinien. Cofa go niskie ciśnienie w kolektorze ssącym a wysuwa sprężyna.
Tylnie koła się blokuja na uruchomionym silniku gdy próbuję ruszyć do przodu , po zdjęciu kół gdy poruszam tarczą hamulcowa ona swobodnie się obracała. Trochę dziwna sytuacja więc nie wiem co mogło się uszkodzić lub gdzie tkwi problem. Jedynie domyślam się czy problemem mogą być mocno starte klocki hamulcowe i tłoczek się nie cofa albo starty/pękniety...
Witam. Mam identyczny problem, tj. po zahamowaniu czy to hamulcem roboczym czy postojowym, po puszczeniu hamulca koło dośc ciężko się obraca, jak postukam w zacisk to luzuje i koło sie lekko obraca. Dodam, ze linki ręcznego sa lużne. Wydaje mi się, ze tłoczek sie nie cofa, jaka może byc przyczyna niecofanie tłoczka? czytałem ze można zablokowac nacisnąc...
Witam. Kocioł jak w temacie. Przy ustawieniu temp. CWU na maksymalną wartość - 65 stopni woda w kranie , przy słabym strumieniu jest zaledwie ciepła. Pomiar wykazuje zaledwie 38 stopni Jest moment po odkręceniu kranu, gdy woda jest gorąca ale trwa to zaledwie małą chwilę. Wszystkie pozostałe funkcje kotła bez zarzutu. To co udało mi się zaobserwować:...
A tłoczek w pompce pracuje? Cofa się?
U mnie ten sam problem. Po wymianie tarcz i klocków na przodzie koła zaczęły się przyblokowywać po rozgrzaniu hamulców. Nie blokują się mocno ale felgi bardzo się nagrzewają. Raz jedno raz drugie koło... Chociaż ostatnio tylko lewe. Zauważyłem, że na zimnym układzie tłoczki bardzo mało się cofają. Ale coś nie coś się cofają... Tłoczki są z jakiegoś...
A mnie to nie dziwi, i10 waży prawie tonę a ma ledwo 99 niutków momentu więc żeby jechało trzeba go wkręcać, małej pojemności silniki potrafią palić więcej. Jeszcze bym sprawdził czy koła nie są gorące bo może któryś tłoczek nie cofa.
Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Kolego w sprawnym zacisku hamulcowym, po zadziałaniu hamulca a następnie zwolnieniu pedału, bądź dźwigni ręcznego tłoczek cofa się minimalnie, gdyż na nadmierne cofanie się nie pozwala mu automatyczny regulator. Faktem jest, że przed założeniem nowych klocków hamulcowych tłoczek należy cofnąć i do tego służy specjalny klucz, którym wciskamy tłoczek...
Paliwo się cofa do zbiornika, jeśli trzeba przepompować żeby zapalić. Wpierw do obejrzenia / wymiany pompka zasilająca, ta z tłoczkiem. Nie kapie rurką przelewową z pompy ? Regulator obrotów nie ma tu nic do rzeczy jeśli traktor gaśnie w trakcie pracy z wciśniętym gazem.
est to pompka cieczy - działa tak : stalowy tłoczek cofany jest sprężynką a pociągany przez elektromagnes czy cewkę jak kto woli. Tłoczy ciecz po 'Kropelce" Każde cyknięcie to jedna kropelka. Tak działają pompki od ogrzewań postojowych i zaczyna się problem, impuls sterujący cewką jest bardzo krótki kilka-kilkanaście ms a dłuższy czas tylko grzeje...
Masz uszkodzony zacisk a chcesz zakładać nowe klocki. Po co? By znów wytarło krzywo jeden klocek? Problem jest w tłoczku który się nie cofa a dokładnie to w jego uszczelnieniu. Problem siedzi w osłonie która ochrania tłok przez zanieczyszczeniami lub jego uszczelce - zależy jak jest montowana osłona. Ściągnij drugi zacisk i zobacz ja tam chodzi ten...
Bardzo możliwe że nie masz luzu między pompą hydrauliczną a sztyftem pedału hamulca w efekcie tłoczek się nie cofa i nie zwalnia płynu z cylinderka hamulca. Lub przycina sie pompa hamulca.
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Nic ręcznie nie namacasz jak zdejmiesz zacisk hamulcowy, wyjmiesz klocki to trzeba wcisnąć tłoczek do zacisku przy okazji zobaczysz stan gumki i czy niema pod nią brudu i czy nie jest przerwana. Jak będzie ładnie to próbuj równomiernie wciskać tłoczek np dwoma łyżkami albo trzonkami od młotka (oczywiście trzymasz je naprzeciw siebie). Jak będzie ciężko...
Bez interfejsu i uruchomienia procedury cofania tłoczków do wymiany klocków nic nie zrobisz. bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny elektromechaniczny ;)
Zatarte prowadnice , bądź tak wyrobione że nie są ruchome, gdyby tłoczek się nie cofał był zapieczony to klocek przede wszystkim od cylinderka byłby zużyty i koła by się grzały. Tak czy siak bez demontażu się nie obejdzie, będzie widać od razu .
Jeśli masz podobny zacisk w tylnym kole jak np. w Golfie IV i podczas wymiany klocków i tarcz nie korzystałeś ze specjalnego urządzenia do cofania tłoczków hamulcowych, to masz tego efekt. Urządzenie takie "wpycha" tłoczek z jednoczesnym jego wkręcaniem i nie ma wówczas problemów z ręcznym. Może trzeba cięgło od prawego koła podciągnąć (znajduje się...
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
Panowie... Po bez mała 20 latach "zabawy z samochodami"czytam na forum że niby tłoczek jest wciągany przez gumki lub,tu cytuje kolege Owika;"Po zaniku nadciśnienia tłoczek cofa się minimalnie sam"... SAM??? Na dodatek kolega Carrot wspomina coś o kawitacji... Jeszcze raz powtarzam,pompa hamulcowa jest tak zbudowana że w momencie puszczenia pedału(zaniku...
Tłoczki były cofane zestawem do cofania tłoczków, tylnych nie ruszałem. No i muszę doprecyzować, to chrobotanie to nie jest odgłos pompy abs, tylko w przednim lewym kole klocek skrzypi. Wiem, bo uniosłem koło i kręcąc ręką to słychać.
Tłoczek w pompie pewnie zablokowany , lub nie cofa się do końca .
Problem ten jest bardo prosty do rozwiązania wymieniając komplet uszczelek zacisków hamulcowych i oczyszczenie rowków do których te uszczelki się zakłada i nic więcej Kolego ale zacisk i jego tłok wydają się pracować prawidłowo. Problemem jest duże ciśnienie w układzie. wydaje sie jakby płyn nie wracał do pompy od razu tylko z dużym opóźnieniem. Jak...
Spotkałem się z podobnym przypadkiem w Passacie B3, po zaciągnięciu hamulca ręcznego było wszystko ok. Gorzej było rano lub po zwolnieniu hamulca po jakimś czasie. Okazało się ze tłoczek się nie cofał od razu i blokował koło. Możliwe, że będzie to właśnie to samo.
Możliwe że pompka tłoczek przytarty nie chodzi w pełnym zakresie, paliwo cofa się na nieszczelnym zaworku. A może to być przytkane zasilanie z baku do pompki. W sumie efekt ten sam.
Klocki założyłem używane, bo na tarczy był lekki, rdzawy nalot. Przetarłem papierem ściernym i założyłem te klocki z którymi kupiłem. Mają po 6-7mm. Zaciski chodzą lekko na prowadnicach. Wczoraj wykręciłem jeden zacisk i włożyłem młotek między tłoczek a zacisk. Ten sam efekt na pedale hamulca. Wtedy zaobserwowałem, że tłoczek się cofa. Prowadnice przesmarowane,...
Witam. Hulajnoga Kugoo Kirin G3 na hamulcach hydraulicznych. Po zimie brak hamulców, miękki hamulec. Przód totalna tragedia, udaje, że jest. Tył- jeszcze coś hamuje, ale nędznie. Dodatkowo kiedy jadę trze coś o chyba tarcze, miedzy klockiem a tarczą. Cała jazda to nie cisza tylko odgłosy przesuwania jakiegoś żelastwa po asfalcie, betonie. Pojawiło się/...
Witam, mam takie pytanie, otóż w hyundaiu po przejechaniu koło 6 km odczuwalny jest zapach spalenizny w lewym tylnym kole. Ściągnąłem docisk, który wyszedł z oporem i po zdjęciu gumki ochronnej zauważyłem korozję, tłoczek niby lekko się schował (chowałem go za pomocą śruby z 2 dużymi podkładkami i nakrętkami, taki domowy przyrząd do cofania tłoczków,...
Witam, Pytanie o wymianę tylnic klocków w Toyocie CH-R 2018 rok hybryda. Wszelkie "instrukcje" z internetu z 3x w dół i 4 razy w góre przyciskiem od "ręcznego" są pokazywane na autach wyposażonych w silniki spalinowe. Czy ktoś wymieniał w ten sposób w hybrydzie ? Dziś próbowałem i metoda z spalinówki nie działa. Tylko tester ? Jeśli tak to jakiego używacie?...
Witam . Skrzynia ta co na zdjęciu różni się od mojej . Tam gdzie jest impulsator to przy mojej są dwa ,jeden od kasety a drugi od tacha . Posiada intarder i pompę do wywrotu.Przed awarią miesiąc wcześniej wysiadł alternator który dawał 37V ,nie wiem może od tego coś wysiadło .Była założona druga kaseta.wybierak,wysprzęglik,tarcza sprzęgła i impulsator...
Witam wszystkich. Mam problem z blokującym się hamulcem w Ursusie 912. Blokuje mi się lewe koło, głównie odczuwalne jest to przy cofaniu, prawy pedał jest twardy, tłoczek z cylinderka wypchnięty i nie można go cofnąć nawet na siłę, cofa się dopiero gdy popuszczę odpowietrznik i wyleci płyn. Proszę o pomoc.
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Kolego nie podajesz marki auta i czy ma ABS. Ma to znaczenie np. przy cofaniu tłoczków hamulcowych i regulacji hamulca w tylnej osi. Inne są też metody odpowietrzania układu hamulcowego.
Witam mam problem z hamulcami, ale opowiem od początku. Mam Opla Astrę G z silnikiem 1.6 8V. Byłem na stacji diagnostycznej, doradzili mi abym rozebrał hamulce, wyczyścił, nasmarował i złożył, po powrocie zabrałem się do pracy, rozebrałem tylny prawy wszystko ładnie złożyłem, musiałem lekko wkręcić tłoczek bo ciężko wchodził zacisk. Założyłem koło,...
Tylne koła po podniesieniu auta kręcą się lekko czy stawiają opór? W jaki sposób cofałeś tłoczki w zaciskach?
Ostatni 'wynalazek' grupy vag o którym czytałem to elektryczne hamulce postojowe których nie można cofnąć jak się klocki zużyją, trzeba mieć specjalny program który ma tylko ASO i zabulić za wyminę ponad 2.2kzł podczas gdy normalnie to 800zł. u zwykłego mechanika. Ale w ten sposób właśnie wycinają zwykłych mechaników czyli konkurencję ASO. Podobno...
Jest pasat,skoda,audi i vw. Odblokowywanie oraz zablokowanie zacisków z automatycznym ustawieniem grubości klocka. Dwa kliknięcia i po robocie. Osobiście testowałem na Audi A6 2006r i na Passacie B6 2008r Dodano po 1 Aha i pamiętaj że jak zluzujesz kompem zaciski,to potem wciskasz tłoczek ręcznie ale nie wkręcasz,nie ma takiej potrzeby,po prostu robisz...
Raczej skrócić. Po prostu tłoczek nie cofa się dostatecznie, aby płyn wpłynął do cylindra pompy grawitacyjnie. Odkręć - poluzuj śruby mocujące pompę do serwa, druga osoba niech naciska pedał hamulca powoli, aż do zadziałania włącznika świateł stop, a Ty sprawdź, czy pompa zaczyna się odsuwać.
prawdopodobnie tłoczek hamulcowy zapieczony i się nie cofa,trzeba podnieść i sprawdzić które koło hamuje.
cofać tłoczek hamulcowy zapieczony tłoczek uszczelniacz tłoczek
rozebrać klapa pralka zasilacz domofonu elfon instrukcja odczytywania kodów
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Moment dokręcania śrub silnika 1.4 Hyundai Brak numerów budynków w Navigator Free na Windows CE