Przewód hamulcowy zastał uszkodzony poprzez użycie niewłaściwych narzędzi. W tej chwili najprościej będzie przyspawać nakrętkę na resztkę przewodu hamulcowego. Temperatura ułatwi odkręcenie. Jeśli nie pomoże to przejdź do wiercenia lewymi wiertłami, wykretaków, podgrzewania. Tłoczek hamulcowy i tak masz do wymiany, więc nie musisz obawiać się jego zniszczenia....
Zapieczone tłoczek/i hamulcowe. Jest dużo porad jak sobie z tym poradzić , ogólnie rozebrać wyczyścić , zasmarować , złożyć.
taki ktoś nie powinien nazywać siebie mechanikiem... albo zapieczone bolce na których porusza się zacisk hamulcowy, albo zapieczony tłoczek w zacisku albo wężyk gumowy od tego zacisku spuchnięty w środku i blokuje powrót płynu. stawiam na wężyk
Sprawdziłeś ciśnienie paliwa? Masz podane co należy sprawdzić , po kolei. Tak może być uszkodzony - zapieczony tłoczek rozdzielacza , elektro - hydrauliczny regulator ciśnienia i jak wcześniej podpowiadano "gumiak" pod rozdzielaczem pęknięty. Ciśnienie paliwa jest bardzo ważne , ponieważ wtryski otwieraja się pod wpływem odpowiedniego ciśnienia , natomiast...
Problem możesz mieć gdy będzie zapieczony tłoczek lub suwaki. Reszta to nic trudnego tylko trzeba dokładnie się przyjrzeć co się chce zrobić.
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
To musisz zablokować pracującą szczękę żeby sprawdzić czy druga się rusza. Może jeden tłoczek jest zapieczony. W takim przypadku ręczny powinien być normalny, zasadniczy słabszy.
Ręką nie wciśniesz ale 2 breszki w rękę albo drewniane trzonki i powinieneś wcisnąć. Chyba że mówisz o tyle to tam są wkręcane. Ewentualnie lekko odciągnąć gumową osłonę i zobaczyć czy na tłoczku jest rdza. Twardość pedału nie jest powiązana z zapieczonym tłoczkiem.
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Pompa ABS została wymieniona. Hamulce działają elegancko i wszystkie kontrolki od hamulców z deski rozdzielczej zniknęły. Jeszcze dodatkowo był zapieczony tylny tłoczek aż klocek hamulcowy był zjechany i zpieczony że się kruszył.
Wg mnie może pomóc wymiana szczęk hamulcowych. Jednak wcześniej należy sprawdzić, czy nie jest zapieczony tłoczek hamulcowy, czy nie pękła sprężyna od szczęk oraz czy nie jest zużyty bęben hamulcowy (przekroczony dopuszczalny wymiar średnicy bębna).
Zobacz pod osłoną gumową tłoczka, czy jest tam czysto. Pewnie zapieczony tłoczek. Do wymiany uszczelka. Sprawdź też stan prowadnic zacisku i ich osłon.
Jak jest zapieczony, skorodowany tłoczek/cylinderek/zacisk, to sama nic nie zrobisz, niestety trzeba to rozebrać.
Nie ma co tu gdybać tylko rozebrać to i sprawdzić ruchomość tłoczków,. Zacisk jest nieruchomy z dwoma tłoczkami jak już kolega wyżej wspomniał, jak jeden tloczek będzie zapieczony to podczas hsmowania zacisk będzie się kosił.
że przy zapieczonych jarzmach, tłoczkach zacisków itp, czyli zblokowanych hamulcach, płyn zaczyna wrzeć :) Troszkę się pogubiłeś w tej teorii. Przy zapieczonych prowadnicach pojawia się nurkowanie i poprawia się skuteczność przy drugim naciśnięciu pedału hamulca, a przy zapieczonym cylinderku /tłoczku/ efektu hamowania brak, bądź jest znikomy i do...
to niekoniecznie zapowietrzony układ. Ja sugeruje zapieczony tłoczek który nie odbija, starły sie dlatego szybko okładziny i dlatego hrobocze.. Wydatek nie przekroczy 1000zł i nie daj sie nawmówić na naprawe hamulca recznego który i tak działac nie bedzie..
Najprawdopodobniej usterka tkwi w zapieczonych tłoczkach hamulcowych gdy mocno nacisnąłeś tłoczek wyszedł zbyt mocno a że możesz mieć wżery to wolniej powraca tłoczek sprawdź czy nie grzeją ci się felgi po dłuższej jeździe . Dodano po 10 A i kiedy wymieniałeś klocki hamulcowe i w jakim są stanie .
chciał bym przestawić parownik od gazu kosztem mocy ale,żeby spalanie z 15 -19 l na 100km spadło np o 5-6 czy jest to osiągalne proszę o rady pozdrawiam. O kurde.....Teraz, zimą Ci tyle pali? Niewiele więcej niż moje w124 200 z gaźnikiem 2ee....Fakt -dość energicznie jeżdżę ale ze zużycia LPG jestem bardzo zadowolony. O dyszce LPG/100km zapomnij przy...
Kolego elektryku5, jestem z tobą! Zawsze byłem zwolennikiem serii HD (lub HDS). Trzeba tylko skorzystać z wiedzy jacu626 i zapytać, które modele są najtrwalsze (ale to już było opisane). Cóż, znajome mi osoby używają HD1050, HD1090 od kilku lat też kupione jako używki i nie wymieniali tam nic (jedynie w HD1090 był dokładany stycznik, bo sprzedawca...
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Wy ale gupoty mówicie(oprócz goldwinger) jesli była by to świeca albo kondensator to by na zimnym też tak działał. NA 100% jest to spowodowane słabą kompresją raczej do wymiany są pierścienie(są zapieczone-powód: zbyt wysokie grzanie do wysokich temperatur) i tłoczek. Wiem ze na 100% bo sam tez tak miałem :D pozdro
Cudów nie ma. Albo tłoczek zapieczony w zacisku, albo dźwignia ręcznego nie odbija do końca. Jeśli dźwignia to można kupić zestaw naprawczy - sprężynę, którą zakłada sieę na dźwignię zacisku aby wspomagała odciąganie hamulca ręcznego. Tak miałem ostatnio w Golfie IV. Pomogło.
W moje ręce trafił jeden ze starszych modeli odkurzaczy piorących Karchera, model Hagerty V. Bardzo prosta konstrukcja. Rozebrałem pompkę która po podaniu napięcia bardzo cicho "buczała" niskim basem. Zapieczony był tłoczek. Przeczyściłem wszystkie elementy w myjce ultradźwiękowej z naftą i wyczyściłem. Teraz tłoczek chodzi dobrze, sorężynki, uszczelki,...
Czasami czytając te wszystkie odpowiedzi aż się płakać chcę . Po pierwsze żeby cofnąć tłoczki odkrec silniczki hamulca ręcznego cofnij ręcznie potrzebujesz imbusy do silniczka i do cofania tłoczka . Cała magia . Po drugie jeżeli silniczki działają słychać je a hamulec zaciągnięty czyli zapieczone tłoczki (tu się kłania wymiana zacisku z tłoczkami lub...
prawdopodobnie tłoczek hamulcowy zapieczony i się nie cofa,trzeba podnieść i sprawdzić które koło hamuje.
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Zapiekł się zaworek odcinający od wys.-niskiej. Trzeba odkręcić tę listwę z przewodami, wyciągnąć ten aluminiowy tłoczek ok 2-3 cmm średnicy , porozbierać dokładnie, dobrze to wszystko wyczyścić, posmarować , złożyć i musi być ok.
Pod osłonkę ochraniającą tłoczek należy wcisnąć niewielką ilość smaru do smarowania tłoczków zapobiegając korozji tłoczków oraz smarowania ich gładzi.Tubka ww smaru to koszt około 5 zł.Do rozcierania zapieczonych tłoczków wykonałem przyrząd ze stalowej rurki który wkładam w otwór tłoczka i aretuję w tłoczku a następnie obracam przyrząd z tłoczkiem kilkakrotnie...
Witam. Mam problem z moim escortem a mianowicie z przednim prawym kołem które się blokuje podczas hamowania.Obstawiałem że zapiekł się tłoczek ale po wymianie tłoczka nadal to samo, gumy i uszczelki w zacisku w dobrym stanie wszystko zostało porządnie przesmarowane i oczyszczone ale nie dało to rezultatu dodam ze cały układ był odpowietrzony i wymieniony...
wszystko było wyczyszczone z rdzy i prowadnice i prowadzenia klocków nasmarowane dobrym smarem bezkwasowym Boscha Ale zacisk był rozbierany? Pewno nie. tłoczek jakby nie wracał, próbowałem go wypchać hamulcem nożnym do pewnego momentu, by sprawdzić czy nie jest zapieczony i póżniej go wciskałem Trochę zawiłe ale chyba chodzi o to, że wypychałeś tłoczek....
W bębnowych chamulcach szczęki które działają "pod prąd" czyli przednie zużywają się szybciej poniewarz.......... działają pod prąd. Jest to jednak bardzo nieznaczna różnica(góra 1mm), jeżeli u Ciebie jest inaczej to zapiekł się tłoczek(dokładniej jedna jego połowa), nie musisz go wymieniać, prawdopodobnie w serwisie też Ci tego nie zrobili, po prostu...
nie wiem czy tłoczek zapieczony czy nie generalnie odbija po czasie wiec raczej nie a jak to sprawdzić? cala reszta wporządku już czyściłem smarowałem i jest to samo dalej odbija dopiero gdzieś po minucie a po kilku km goło gorące
Dołączam się do kolegów. Co prawda miałem Poloneza, ale to też był smok. W najgorszych czasach palił mi 18, ale była zima i dojeżdżałem tylko do pracy i powrotem. Cały czas na ssaniu. Dwa kilometry w jedną stronę. Sprawdź czy dźwigienka ssania się nie zapiekła, albo tłoczek zubażający, poziom paliwa, czy dysze główne nie są zamienione i czy pływak nie...
Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi i oczekuję dalszych. Teraz napiszę co bylo robione: Ze wzgledu na to, że kiepsko działał hamulec zasadniczy i ręczny, to pozwoliłem sobie na wymianę okładzin i bębnów. W trakcie naprawy przeczyściłem tłoczek lewy bo był zapieczony i po tej samej stronie rozpierak hamulca ręcznego. Wydawało mi się, że jest dobrze,...
Możliwe, że zacisk hamulca "trzyma" (tłoczek zapieczony) i po dłuższej jeździe nagrzewa się płyn hamulcowy, powiększa się wówczas jego objętość i w efekcie hamuje coraz mocniej. Po dłuższej jeździe sprawdź, czy zacisk hamulca jest nagrzany. Jeśli tak, to należy zdemontować zacisk hamulca, wyjąć tłoczek i sprawdzić, czy nie jest skorodowany. W zależności...
Zacznijmy od tego że podpinanie się pod komputer w 1.8TD nie ma większego sensu. Przede wszystkim do sprawdzenia booster. Utrzymywanie się obrotów czy nawet wkręcanie się silnika na wyższe po wysprzęgleniu to może być to. Element znajdziesz od czoła pompy, wykręcasz bodajże kluczem 37. Po wykręceniu całego zespołu należy zdjąć kopułkę, odkręcić 3 torxy...
Ten mosiężny element to blok wodny, u siebie po dłuższym okresie nieużywania kiedy miewałem podobne problemy. Z początku udawało mi się je rozruszać - tj wsadzić śrubokręt w to wyżłobienie tłoczka, odkręcić wodę (przy odłączonym zasilaniu!), i podważyć tłoczek do góry. Można zacząć od podważenia tłoczka bez odkręcenia wody, powinien wtedy stawiać większy...
Jeśli chcesz używać tych rozruszanych z zapieczenia tłoczków, to gratuluję! Tutaj tylko zakup NOWEGO kompletu cylinderków, szczęk!
Czy przed wizytą u mechanika tez był ten problem? Może coś jeszcze źle poskładał? :) Sprawdź, czy nie grzeją ci się felgi i tarcze. jak tak to tłoczek zapiekł się w cylinderku i blokuje koło. Albo masz zapowietrzony układ hamulcowy i któreś z kół hamuje mocniej. W najgorszym wypadku pompa hamulcowa. Spróbuj na początek odpowietrzyć układ.
A sprawdzane tłoczki czy nie zapieczone itp ?
Możesz spróbować wymoczyć w nafcie, użyć wd40 , ewentualnie ściągnąć segera i rozmontować całkowicie i wyczyścić porządnie. Przyznam się, że sam już trochę zapomniałem ten mechanizm - ostatnio w dużym fiacie to miałem, a teraz bębny ;) i wygląda że Kolega m789 ma 100% rację co do zachowania się mechanizmu gdy jest zapieczona tulejka.
Tłoczek zacisku hamulcowego jest zapieczony i pod wplywem jazdy i chwili korzystania sie rozrusza a pozniej znow zastyga. nie 100% Mozna rozebrac hamulce i sprobowac wcisnac tloczek.
Witam, podepnę się do tematu jeśli Panowie pozwolicie... mam rzeczonego Passata b6 2007 1,6 BSE z auto-hold. Klientka przyjechała na niedziałający EPB (bardziej irytowała ją migająca kontrolka-cyt." ja tego nie używam, może by to wyciąć". Nie skomentowałem. Po diagnozie padło na lewy tylny zacisk, mówię, że problem leży po stronie lewego zacisku i jego...
Najpierw sprawdź czy odbija dźwignia hamulca postojowego i czy linki nie są zapieczone.
Są trzy opcje- nie odbija dźwignia ręcznego na zacisku, zapieczone prowadnice i klocki w jarzmie, zablokowany tłoczek w zacisku.
Podłącz go po prostu do akumulatora, najlepiej przez żarówkę 21W, ma się otworzyć, przez te 2 dziurki widać tłoczek wewnątrz, lubi się zapiec
SKoro była rdza to tłoczek do wymiany, teraz pewnie i uszczelniacz jak go wsunołeś z rdzą.
Zatarte prowadnice , bądź tak wyrobione że nie są ruchome, gdyby tłoczek się nie cofał był zapieczony to klocek przede wszystkim od cylinderka byłby zużyty i koła by się grzały. Tak czy siak bez demontażu się nie obejdzie, będzie widać od razu .
Regulator sił hamowania da się naprawić, wystarczy się do niego DOBRAĆ (uważaj, żeby nie ukręcić przewodów ham., bo cię naprawa więcej będzie kosztować). Jest on prosty jak tłoczek w hamulcach! Kiedyś naprawa (w Renault) polegała na wyregulowaniu popychacza tego regulatorka. Ale nie zapomnij kolego sprawdzić SIŁY hamowania kół PRZEDNICH! bo od tego...
witam, temat w 100% pasuje do moich objawów i myślę że nie ma sensu zakładać nowego. Dzisiaj dłubałem przy lewym tylnym kole bo zapiekł mi się tłoczek. Po rozruszaniu i kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca zauważyłem że pedał hamulca delikatnie wpada do podłogi. I czytając wasze wypowiedzi nie do końca jestem przekonany czy tak powinno być, czy poszły...
Zgodnie z sugestią /DZIMI/ Uszkodzony był sam "włącznik Trzcinowy" Jest to czujnik kontaktronowy. Uszkodzenie podobno typowe w 99% przypadków. Sam czujnik znajduje się na zewnątrz pionowej części mosiężnego trójnika (zdjęcie pierwsze - niestety zrobione starym telefonem komórkowym) Jest to trójnik na odpływie wody z pompy, umiejscowiony na grubej żółtej...
Witam. Wcześniej spalanie było na poziomie 5,9/6,4 a teraz 7,5 . Mojego sąsiada golf 1.6 benzyna pali mniej na mieście - tak mówi. Sprawdź hamulce, może śmierdzą lekko lub się grzeją tarcze - czyli tłoczek się zapiekł, może któryś wtrysk leje albo filtr powietrza do wymiany, itp.
Nie raczej nie jeździ na ssaniu gaźnik rozbierałem wczoraj czyściłem i na nowo złożyłem, raczej że ze ssaniem jest wszystko ok. Linka nie jest zapieczona sprężyna sprawna a tłoczek od ssania się ruszał (po rozebraniu gaźnika). Swoją drogą szkoda że w zestawie uszczelek do gaźnika nie ma tej uszczelki pod kopułkę od ssania ale to taka uwaga na boku :)
Skrzywione prowadnice, do wymiany. Jak się wygięła? Bardzo prosto, wystarczy ze była zapieczona i w raz ze zużyciem klocka tłoczek odginał zacisk powodując wygięcie prowadnicy.
Kolego jeśli jesteś pewien, że tłoczek nie jest zapieczony i prawidłowo go wciskałeś w tylne położenie (wciskanie z jednoczesnym wkręcaniem specjalnym przyrządem), to po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca klocki dotykają tarczy hamulcowej. Ponadto każda linka od hamulca ręcznego (prawidłowo podwieszona, bez zacięć i przesmarowana np. towotem) ma...
W takim wypadku idealnie sprawdza się strzykawka z igłą. Tak, strzykawka z igłą to bardzo przydatna rzecz, ale chyba nie taka z gumowym tłoczkiem bo guma z czasem puchnie pod wpływem oleju i oliwy. Ja używam też takiej małej strzykawki, ale całkowicie plastikowej. Kiedyś miałem taką z gumowym tłoczkiem i z czasem co raz ciężej chodziła aż się całkiem...
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Witam.Ostatnio Przerabialiśmy to w vw crafterze.Były zapieczone tłoczki w zacisku, tak że brały jedną stroną.Ale koledzy też mają rację bo w moim przypadku pomogła wymiana tarcz i klocków i zastosowanie odp.smaru na tłoczki bo niemiaszki zastosowali jakąś białą wazelinę
U mnie się zdarzało, że trzpień zaworu się zapiekł i nie było możliwości go wycisnąć. Najczęściej wystarcza lekkie zluzowanie tej nakrętki, użycie WD40 na trzpień i ponowne jej dokręcenie. W takim przypadku wyciek wody jest mały i wystarczy stary ręcznik do osuszenia zaworu bo wody wydostaje się naprawdę mało. W jednym przypadku zawór się tak zapiekł,...
Witam, z tego co opisujesz wnioskuje ze masz zapieczone tłoczki (w tym okresie czesto sie zdarza woda i sol ) lub zapowietrzony układ bez ubrodzenia raczek sie nie obejdzie , jesli tego nigdy nie robiłes proponuje jechac do mechanika bo sam i tak nie dasz rady z odpowietrzaniem (chyba ze masz specjalną pompe). POwodzenia .:D
Witam mam pytanie odnośnie skody felicji. Mam takie problem ze wymieniałem już po raz 3 zacisk hamulcowy z prawej strony i dalej nie działa tak jak należy. Tłoczek nie jest zapieczony a kolo caly czas jest zblokowane. I mam pytanie co może jej dolegać? Tylne hamulce oraz lewy przedni działa prawidłowo. Dodam jeszcze ze tarcza jest cały czas czerwona...
Na tylnych kołach nie ma czujników w starszych modelach. Sprawdź klocki z przodu ponieważ mogły się zapiec tłoczki i zjechało jeden klocek z tej strony co jest podłączony kabelek. Trzeba najprawdopodobniej wymienić klocki i nasmarować tłoczki aby się nie blokowały.
Rozebrałem ten zawór,był zapieczony,ale nie mogę go skręcić bo wypada mi ten tłoczek na sprężynce z tulejki,jak jest niedrogi to moze kupie nowy.
Sprawdziłem filtr, był w dobrym stanie, bez jakichś dziur czy wżerów, profilaktycznie został wypłukany i w DB zaznaczona regeneracja. Po przeglądzie błędów widać że kilkadziesiąt razy pojawiał się i znikał błąd CEAC "Usterka sterowania pompy domieszkowania oleju napędowego układ rozwarty. miejscowy ." oraz pojawił się błąd p1434 także związany z pompką...
Witam. Jakiś czas temu miałem problem z kosą spalinową model Texas CG 260 B. Nie paliła a wydawało się wszystko OK. Rozebrałem tłok i zauważyłem ze pierścienie są zapieczone. Więc wybiłem je, przeczyściłem tłoczek i włożyłem ponownie pierścienie i pięknie wszystko działa. Moje pytanie brzmi (apropo's pierścieni) jakie to mają być pierścienie bo wypadałoby...
Witam wszystkich Odpaliłem Władka do kliku latach postoju, odpalił ale regulator obrotów był zapieczony i chodził na pełnych obrotach. Rozebrałem i wyczyściłem pompę. Po złożeniu paliwo przepływa przez tłoczek sekcji ale nie podaje paliwa na przewody wysokiego ciśnienia wychodzące z sekcji. Co możne być przyczyną?
zbieznosc do ustawienia,ale najpierw sprawdz cisnienie(jak mowil kolega wyzej),byc moze lozysko tylnego kola jest przytarte i stawia opor toczenia kola,lub hamulec (klocek ociera o tarcze-zapieczony tloczek w zacisku i nie odbija).sprawdz najpier jak kolo sie obraca(podnies go na lewarku i zakrec kolem).jesli nie to wtedy na ustawienie zbieznosci
Witam. Mam problem z hamulcami. Około 4 dni temu po przejechaniu kilku kilometrów (bez ostrej jazdy) poczułem zapach klocków hamulcowych. Sprawdziłem, tarcze były gorące, wszystkie cztery. Powtarza się to co dziennie, robię tylko po kilka kilometrów. Gdy ruszam spalanie jest w normie po kilometrze wzrasta niemal dwukrotnie. Jest to objaw normalny przy...
Witam, nie wiedziałem jak to napisać w temacie. Czasem jak sobie jadę tak powyżej 70 km/h i auto jest już rozgrzane to coś zaczyna piszczeć jakby coś tarło o siebie, chwilę potem zaczyna w aucie śmierdzieć paloną gumą, czuć czasami lekki spadek mocy a ostatnio poszedł dym od koła. Byłem u mechanika, kazałem mu tam zajrzeć przy okazji i powiedział, że...
Witam. Po jeździe było czuć gumą z tylnego koła i było gorące. Tłoczek się nie cofnął. Wymieniłem zacisk. Dałem tarczę do przetoczenia. Tokarz powiedział że nie zrobi tego, bo są na niej pęknięcia. No widać jakieś rysy. Czy tarcze nadaję się do ponownego montażu?
Stary płyn się gotuje w niższej temp. Jak trochę pohamujesz przez te 10km to w zaciskach jest gorąco i pojawiają się bąbelki pary i stąd efekt zapowietrzenia. Po wystygnięciu wszystko wraca do normy. Druga przyczyna to wspomniany wcześniej "trzymający" zacisk - nagrzewa się i efekt ten sam. Sprawdzić czy tłoczki nie są zapieczone i wymienić płyn - po...
Nie przeczę. Samemu, bez większego przygotowania, można wymienić klocki, czy tarcze. ze szczękami może już być kłopot. Ale zabieranie się za rozszczelnianie układu i jego wymiany, to już jest odpowiedzialna robota. A amatorów nie brakuje. W którymś z innych wątków, jakiś totalny amator i lamer (ostatnio bardzo popularne tu słowo, ale często nie da się...
A więc tak skoro nikt się nie chwapił sam rozwiązałem problem z całym rozdzielaczem . MIANOWICIE po pierwsze stary tłoczek który był w rozdzielaczu był tak zapieczony ze od drugiej strony musiałem go wybić grubym bolcem a krawędzie przeszlifować drobnym papierem po drugie zamieniłem suwaki z podnośnika na kiper i kipra na podnosnik niby takie same wszystko...
Po pierwsze czy nie masz pod blokowanych hamulców, zapieczonych tłoczków hamulcowych lub zapieczonej linki ręcznego. Samochód musi się toczyć swobodnie. Po drugie, często pęka króciec na wężu wylotowym paliwa z baku, i tam ze względu na ciśnienie paliwo sika jak ze strzykawki. Jednak tylko w czasie pracy silnika (pompy paliwa) na postoju tego nie widać....
miałem podobny 2 takie samochpdy i podobne problemy. w 1 po odpalenie nie chciał trzymać wolnych obrotów i jechać.... okazało sieże jest zapieczony ten że właśnie tłoczek w rozdzielaczu... przy włączonym zapłonie gdy działa pompa paliwa podniesienie tej klapki powinno dawać znaczna zmianę w pracy rozdzileacza (klapka wyżej większa ilość paliwa) jeśli...
Króciec dociskowy jest tylko zabezpieczony tą klamerką przed odkręceniem. Zawór tłoczący wyjdzie z wykręconym króćcem. Zawór jest rozbieralny po wyjęciu z niego drucianego zabezpieczenia. Nie pamiętam, czy między zaworkiem a sekcją nie ma przypadkiem takiej stalowo-plastikowej uszczelki. Sekcja zabezpieczona jest w korpusie przez sztyfty współpracujące...
No to trzeba wymontować zaciski i zweryfikować. Mogą być zapieczone czy zardzewiałe tłoczki. Warto wymienić przewody elastyczne.
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Witam Mam problem z moim prawym zaciskiem gdyż dźwignia zacisku hamulca ręcznego nie zawsze mi odbija do końca. Z początku pękła mi guma uszczczelniajaca tłoczek no i zacisk się zapiekł. Wykrecalem zacisk kluczem do rur bo tak się zapiekł że nie mogłem ruszyć nie wiem czy tym samym nie skrzywiła mi się śruba kasujaca luz z której tłoczek się wykręca....
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Jak była pęknięta obudowa to zardzewiał ci cały zacisk. Sprawdziłeś w jakim jest stanie ? zacisk jest uszczelniony od strony silniczka. Tam jest tylko śruba imbusowa, nie mogło jej zapiec. Dodano po 3 a własciwie nie zacisk, tylko tłoczek zacisku. I nie imbus tylko torx ;) juz sam dokładnie nie pamietam
Problem ten jest bardo prosty do rozwiązania wymieniając komplet uszczelek zacisków hamulcowych i oczyszczenie rowków do których te uszczelki się zakłada i nic więcej Kolego ale zacisk i jego tłok wydają się pracować prawidłowo. Problemem jest duże ciśnienie w układzie. wydaje sie jakby płyn nie wracał do pompy od razu tylko z dużym opóźnieniem. Jak...
Czy możliwe że przy tym zapieczonym zacisku od temp tarcza się skrzywiła? Po założeniu nowego zacisku i obracaniu tarczą czuć opór a za chwilę lżej bez tarcia.
Witam, Udało się doprowadzić ekspres do działania. Wymieniłem dystrybutor wody na nowy zakupiony w sklepie internetowym z częściami zamiennymi opisanym wcześniej. Dystrybutor delikatnie różnił się od tego co był zamontowany przed naprawą, ale pasował bez większego problemu (nawet mam wrażenie, że jest solidniejszy). Udało się także mi ustalić co dokładnie...
Pewnie się zapiekły, spróbuj wyjąć docisk, wypchnąć go za pomocą pedału hamulca i w razie potrzeby zmienić, a jak nie to zmienić uszczelnienie. Tak ja bym zrobił. :)
klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
a ja powiem to tak(własciwie napisze) w moim strym złomie to potrafiłem zrobic wszystko jak to polonez zapieczone tłoczki w zaciskach wymiana wału (był skrzywiony) nawet przy silniku sie troche bawiłem tym i owym ale tam to jest dosłowie chłodnica silnik pojemnik na płyn do spryskiwacza wiec nie było duzo szukania:Dczyli mam odkrecic srdek dostac sie...
Witam, nie wiem czy był poruszany ten temat, czy nie, ale nie znalazłem nic podobnego do mojego problemu. Byłem na przeglądzie okresowym samochodu diagnosta powiedział, że z lewej strony nie ma w ogóle hamulca nożnego (czy jak to fachowo się nazywa). Problem podejrzewał na cylinderku. Dodam, że są nowo wymienione szczeki, bębny i cały układ sprężynek,...
Hamulce-oczyścic zaciski, może się tłoczki zapiekły?. Oleum-1 literek na 10000? - to wcale nie jest dużo. Na 1000 to można by się przejmować...
Przegladnij jeszcze układ hamulcowy. Klocki w jarzmach czy nie są zapieczone. I przesmaruj i przeruszaj tłoczki hamulcowe.
Jak jesteś zawodowcem, to chyba nie trudno od razu przewidzieć, że trzeba nowe śruby dać, że więcej pracy będzie za demontaż. Chyba, że robisz tak jak większość mechaników i nie wyciągasz wniosków z każdej naprawy. Takie sprawy od razu trzeba do wliczyć w koszty i podać łączną sumę, jak się okaże że robocizna wyszła taniej, więc mniej skasujesz. Czyż...
prowadniki to nie wszystko, sprawdź czy linka wraca (odczep od dźwigienki przy zacisku i skontroluj łatwość przesuwania), następnie naciśnij dźwigienkę i zobacz czy jak ją puścisz to wróci do położenie wyjściowego (ma opierać się o kołek) jeżeli ok to trzeba przesmarować specjalnym smarem tłoczek a w ostateczności rozmontować cały zacisk i sprawdzić...
Zdejmij zacisk i wkręć tłoczek jak dojdzie do końca to pewnie będziesz miał problemy z dalszym jego obracaniem. Jeżeli tak to rozbieranie zacisku i rozruszanie samoregulatora w TŁOKU. Tam jak się zapiecze to często rozsypuje się mechanizm ręcznego, więc nie należy tego lekceważyć.
Tłoczki w cylinderkach zapieczone.
A co jest w odczytach ciśnienia i podciśnienia? Ciśnienie nadal zero? Włączają się elektrozawory przy zbiorniku i reduktorze? Słychać jak stukają? Kiedyś miałem tak zasyfiały, że odpuszczał i się włączał dopiero koło 80C, ledwo z niego wygrzebałem tłoczek, taki był zapieczony, ale wtedy był i bardziej zasyfiały gaz... Leci gaz na wtryski LPG? Masz filtr...
Witam, jestem posiadaczem Opla Astry 1,7DTI z 2001 roku. Od paru tygodni zaobserwowałem niepokojącą rzecz, otóż mam takie wrażenie, że na 4 i 5 biegu silnik stracił trochę na swojej poprzedniej mocy (chodzi o przyspieszanie). 1, 2, 3 są bez zarzutu. Silnik odpala szybko (nawet po 4-5 dniach postoju). Czym może to być spowodowane? Dodam, że parę tygodni...
Witam wszystkich. Wymiana klocków hamulcowych zazwyczaj jest prosta, ale nie tym razem. Grzeją się i blokują tak jakby tłoczek nie wracał. Wymieniłem na nowe zaciski ,pompę, wężyki elastyczne, reduktor hamowania na belce myślę jeszcze o serwie jarzma chodzą leciutko nic nie zapieczone. Przed wymianą było ok. Pomocy może ktoś miał ten sam problem????
Witam brat ma Lublina ostatnio klocki dojeździł do końca jeden klocek wypadł i zniszczyło tłoczek od zacisku, wymieniłem tarcze i klocki i założyłem Nowy zacisk ze szrotu okazało się że jest zapieczony mimo że zapsikałem to sprejem, kupiłem zestaw naprawczy i na nowych uszczelkach poskładałem niby się cofa ale za mało koło nie obraca się tak jak powinno...
Jesli chodzi o problem autora wystarczy sprawdzic w jakim stanie są zaciski /przewody i cała reszta. Wymieniam powiedzmy 10 kpl miesięcznie od hmm 10 lat i nie widziałem takich rzeczy żeby z jednej strony było prawie jak nowe a z drugiej blacha... Oczywiście zakładając że przyczyną miała by być krzywizna/łożysko etc. W takim razie teoretycznie mogą...
Zestaw zakupiłem z jednego prostego powodu. Do tej pory radziłem sobie bez problemu za pomocą tej metody jaką przytoczył kolega panam . Ostatnio jednak trafiłem na Sharana w którym tłoczki były zapieczone, czy raczej zużyte w taki sposób, że w żaden sposób, za pomocą tej metody i kombinacji (bez przyrządu) nie chciało iść.
zapieczony gwint zapieczony termostat zapieczony wirnik
kontrolka turbiny dioda selenowa volvo silnika
prostownik ideal sharp lodówka
Electrolux suszarka - czynnik chłodniczy 300g R290 Sony TV: Komunikat "Programy nie zostały zapisane" podczas gry na PS4