lewy zacisk się nie cofał jak go zdemontowałem żeby szybko cofnąć tłoczek tylko na imadle Jak to rozumieć? Pachnie mi cofaniem tłoczka tylnego zacisku w imadle. A to nie byłaby dobra wiadomość.
Wróżę, że jednak bez wyjęcia i czyszczenia zacisków się nie obejdzie. VAG-owskie zaciski aluminiowe korodują (utleniają się) w miejscach osadzania gumek, zarówno uszczelniających jak i przeciwpyłowych, co powoduje wypychanie tych gum i blokowanie tłoczka . Do tego dochodzi korozja powierzchni tłoka. Jak się człowiek uprze to wkręci ten tłoczek do końca...
Może kogoś fantazja poniosła i na przód dał takie same zaciski jak na tył ? bo to integracja z ręcznym powoduje konieczność wkręcania tłoczka przy cofaniu ale tak jest zwykle tylko na tylnej osi.
nie korzystali z przyrządu do cofania tylnych tłoczków Testerem cofali zaciski.
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Luzów nie ma nigdzie, klocki i tarcze nowe przód i tył. Jedyne co mnie zastanawia to tylne tłoczki po puszczeniu hamulca dosyć się cofają a zaciski są nowe
Rozbierz-zobacz. Może tylko zacisk?
A przewody elastyczne? Często przez to nie cofa się płyn.
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Nie polecam cofania zacisku. Cofnąć go można jedynie przy wymianie hamulców. Jeśli ręczny nie odbija to jest coś nie tak albo z zaciskiem albo z linką. Są różne konstrukcje zacisków ale...
Prawdopodobnie masz sparciały czy jak to tam nazwać przewód elastyczny i mimo,że z zewnątrz wygląda jak najbardziej ok wewnątrz jest tak przewężony że płyn hamulcowy nie cofa się z zacisku.Wymień przewód elastyczny.
Gniazdo 13 pin podłączenie: pin. nr -opis 1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8) 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,...
Zadałem proste pytania,precyzyjne odpowiedzi są ważne.Dla Ciebie to szczegóły ale nie obraź się z tych odpowiedzi nic nie wynika. Pytanie o ręczny ma na celu określenie czy skasowanie luzu między klockiem a tarczą powobuje że pedał będzie wysoki. Zawęża to pole poszukiwań do tylnej osi bo wtedy wiadomo ze skok jałowy wynika ze zbyt dalekiego cofania...
Wykonywałem te czynności w swoim Golfie IV ( i chyba zaciski z III-ki mają podobną budowę), ale po zmianie zacisków tylnych kół cofałem w nich tłoczki do oporu, z jednoczesnym ich wkręcaniem, a do tego celu służy specjalny przyrząd. Jeśli tylko wcisnąłeś na siłę tłoczek, to mogłeś uszkodzić mechanizm regulacji hamulca pomocniczego i stąd problem. Po...
Tylne koła po podniesieniu auta kręcą się lekko czy stawiają opór? W jaki sposób cofałeś tłoczki w zaciskach?
To że klocki nie odbijają wystarczająco (przy założeniu że wszystko z nimi jest ok i dżwignia ręcznego swobodnie się wraca ) znaczy że tłok się nie cofa po odpuszczeniu hamulca. Jak się nie cofa to jest do d....y jego uszczelka . Zakupić reperaturkę i wymienić co trzeba.
Szkoda że poniewczasie ale dodam tylko to: Jeżeli nie znasz mechanika z jego dokonań to nie zostawiaj auta bo Ci wszystko wymieni tylko nie to co trzeba. A w tym przypadku to prosta sprawa-blokuje hamulec ręczny, a w zasadzie dźwigienka przy zacisku nie odbija do końca. Zestaw naprawczy załatwia sprawę jeżeli ktoś potrafi rozebrać zacisk hamulca ręcznego...
Witam. Mam poważny problem elektrycy i mechanicy rozkładają ręce układ hamulcowy praktycznie cały wymieniony (pompa ABS z ESP i sterownikiem, pompa hamulcowa, serwo, przewody elastyczne z przodu, regeneracja zacisków przednich, czujnik światła stopu, tylne zaciski i prowadnice sprawdzone są ok cofają się, płyn hamulcowy wymieniony wielokrotnie, odpowietrzany...
Gniazdo 13 pin podłączenie: pin. nr -opis 1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8), 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,...
Może ta rozpiska podejdzie Tobie lepiej, przy okazji oznaczone piny. Miałem to przed nosem, ale tego maleńkim drukiem nie zauważyłem w nocy ha ha! Ta rozpiska pasuje do mego sterownika Bortnetz. https://obrazki.elektroda.pl/1290603100_... Czyli który wtyk piny Bortnetz bo z tego wychodzi że wtyk gniazdo G pin 7 Bramka Can Bus Low i...
Witam. Samochód jak w opisie. Problem dotyczy tylnego, lewego koła. Podczas cofania i naciśnięcia hamulca, słyszalne jest wyraźne stuknięcie. Następnie podczas jazdy do przodu i przyhamowania, stuknie tylko raz i się uspokaja, dopóki nie zacznę znowu cofać. Luzów w zawieszeniu nie ma, koło trzyma się idealnie. Dodatkowo zauważyłem, że tylne koła hamują...
Witam chciałem wymienić tarczę i klocki w altea jednak za nic nie mogę cofnąc tloczka zacisku wychodzi ładnie nie jest skorododany przynajmniej na długości 2cm gdy to wysunąłem nasmarowałem go jednak za nic nie moge go cofnąc poległ zestaw do cofania czy czeka mnie kupon nowego zacisku,wychodz ładnie bez oporów a powrotem ani drgnie poprzez wciskanie...
hm, ciekawe... czyli nie trzeba odciągać tłoczków aby wyciągnąć klocki? muszę tam zobaczyć, może faktycznie. ... Pewnie że nie trzeba, przecież inaczej koła by ci się nie obracały jakby tam luzu nie było przy wyłączonym hamulcu. Pewien problem może stanowić grubszy klocek jak dajesz nowy no ale kolega powiedział wcześniej że ręcznie cofasz zacisk....
Widocznie ręczny się nie cofał, mógł być wadliwy zacisk (ślimak od ręcznego) jak prowadnice były dobre, to linka zapieczona w pancerzu. Na allegro za 130 zł masz kompletny oryginalny zacisk, wymieniłbym go w całości.
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
Jeśli masz podobny zacisk w tylnym kole jak np. w Golfie IV i podczas wymiany klocków i tarcz nie korzystałeś ze specjalnego urządzenia do cofania tłoczków hamulcowych, to masz tego efekt. Urządzenie takie "wpycha" tłoczek z jednoczesnym jego wkręcaniem i nie ma wówczas problemów z ręcznym. Może trzeba cięgło od prawego koła podciągnąć (znajduje się...
A wiesz że po prostu tłoczki mogą ci się nie cofać :P . Prowadnice prowadnicami, a tłoczki tłoczkami. Tłoczki po puszczeniu hamulca powinny się cofać o np 1mm. U ciebie pewnie się nie cofają, więc nie ma bata, zestaw reparacyjny i jazda :) . Gdyby jakieś gumki "miały łapać powietrze" to właśnie hamulca byś nie miał, bo albo by ci nieszczelnością wyciekał...
Witam No właśnie to będzie najprawdopodobniej ten problem żeby to ostatecznie potwierdzić potrzebne będzie zdemontowanie całego zacisku dokładne wyczyszczenie i przesmarowanie prowadnic zacisku smarem miedzianym albo grafitowym. sprawdź jeszcze pancerz linki dokładnie w miejscu uchwytu przy spince tylnej osi tam najczęściej ulega uszkodzeniu i wtedy...
Weź sobie sygnał z wyłącznika świateł cofania. Kostka F pin 6 w bordnetz (CECM) Nim się narobię i zero efektu to znalazłem do mego auta? -opis taki wtyku F: F = złącze 8-stykowe -T8a- Przy wiązce przewodów: 1 - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 50 2 - mostek do złącza wtykowego -T11c/7- 3 - silnik wycieraczki szyby, czujnik rozpoznawania deszczu...
Przecież to jest na rynku już dobre dwadzieścia lat, od momentu pokazania się elektrycznych hamulców ręcznych. Byle pierwszy lepszy mechanik ma oprogramowanie które umożliwia cofanie tłoczków. I nie cofnie, właśnie to sie zmieniło "To znaczy dawałoby się, ale program diagnostyczny ODIS S używany przy serwisie świeżych samochodów grupy VAG nie jest...
A co sądzicie o zaciskach tego typu? Miałem doczynienia i wiem że nie ma jak lutowanie ale w porównaniu z tymi z 1 postu jest różnica ogromna. Po zaciśnięciu gdy ktoś chciałby rozłączyć zostaje cięcie bo się nie da rozłączyć bez uszkodzenia żyły. https://obrazki.elektroda.pl/6728472700_...
Do tylnych tłoczków potrzebujesz przyrząd bo trzeba jednocześnie kręcić tłoczkiem i wciskać . A z przodu tylko wciskamy tłoczki, a i potrzebujesz jak dobrze pamiętam długi imbus 7 żeby zacisk odkręcić. ;)
http://obrazki.elektroda.net/85_12372330... Rozmieszczenie bezpieczników w skrzynce bezpieczników 1 Bezpiecznik 20 A: - Zacisk 30 - Wyłącznik świateł awaryjnych - Lampka doczytania - Lampka do czytania tylna - Lampka przestrzeni tylnej - Wtyk diagnozy - Alarm przeciwwłamaniowy - DID/TID - Radioodbiornik - Sygnał dźwiękowy - Telefon 2 Bezpiecznik...
Nie koniecznie . W tylnych jest jeszcze hamulec ręczny . Przy wymianie tarcz trzeba również go wyregulować . Grzanie się tylnych tarcz może być winą źle wyregulowanego hamulca ręcznego . Ale autor tematu nic nie wspomina o jego działaniu . Chyba u was w Angli... Tam zacisk ma się cofnąć, a jak spitolony to się nie cofa....
Wczoraj było ciepło na podwórku to zamiast sprzątać w domu stwierdziłem, że zabiorę się za rozkręcanie hamulców. Generalnie już wiem dlaczego fachmani nie chciały się za to brać - hamulec postojowy w tym samochodzie jest dosyć nietypowy, aczkolwiek widziałem już takie rozwiązanie w mercedesach z lat 80. Tarcza hamulca tylnego jest jednocześnie bębnem...
Witam. Mam taki problem. Otóż nie odbiły klocki z tylu po spuszczeniu recznego Rozebralem caly zacisk okazali sie ze wszystko jest czyste nie ma żadnej rdzy. Zalozylem z powrotem i bylo dobrze przez dwa dni a teraz tloczek chodzi normalnie z hamulcem ręcznym tylko nie cofa sie przy odpuszczeniu hamulca możnego ani z jednej ani z drugiej strony z tylu....
1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8), 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki, 11. wolny -rezerwa, 12. wolny -rezerwa,...
Witam, chciałbym się z ciekawości dowiedzieć o zasadzie dzialania hamulca ręcznego tarczowego. Wczoraj wymienialem klocki z tyłui z przygladalem sie pracy zacisku. Jest to standardowy zacisk pływający. Wiem jak działa gdy nacisniemy hamulec nożny, jeden klocek zostaje docisniety przez tloczek i następnie zacisk sie przesuwa i dociska drugi klocek do...
Witam. Mam identyczny problem, tj. po zahamowaniu czy to hamulcem roboczym czy postojowym, po puszczeniu hamulca koło dośc ciężko się obraca, jak postukam w zacisk to luzuje i koło sie lekko obraca. Dodam, ze linki ręcznego sa lużne. Wydaje mi się, ze tłoczek sie nie cofa, jaka może byc przyczyna niecofanie tłoczka? czytałem ze można zablokowac nacisnąc...
Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
Texa zakupiona w tym roku, zaciski cofałem, regulowałem i nic. Powietrze nabite. Dodano po 1 Jeszcze dodam że przed skasowaniem przedniej osi w parametrach nie było pokazane zużycie klocków a po kasowaniu się pojawiło.Na tylnej osi zużycie pokazuje cały czas.
skoro zmieniłeś zacisk to klocki powinny lekko wejść. jeżeli koło sie lekko obracało na podnośniku wciśnij ham pare razy i zobacz czy bedzie ok. może być tak że tłoczek nie cofa ci sie po puszczeniu hamulca Dodano po 5 a tak apropo to wymieniałeś płyn ham?
Otóż siłownik pracuje dobrze " regulator lub łapka" wysuwa "lornetki" i cofa je z powrotem To, że "lornetki" się wysuwają wcale nie znaczy że samoregulator jest sprawny. Cofnij regulator do końca, wyjmij klocki, zmierz odległość między grzybkami a przeciwną obudową zacisku. Naciśnij kilka-kilkanaście razy mocno hamulec. Zmierz ponownie. Jeśli odległość...
Bodajże C5 i śruby mocujące zaciski ham. tylnych ? Śruba przechodzi przez cały zacisk i fajnie się potrafi zapiec.
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
No więc problem dalej pozostaje nierozwiązany. Co już wiem i sprawdziłem - napęd impulsatora w skrzyni działa prawidłowo bez względu na fakt czy jedziemy do przodu czy do tyłu - napięcie na zaciskach impulsatora jest cały czas (po zapłonie) - szybkościomierz działa jak jedziemy do tyłu oraz jak właczymy blokadę tylnego mostu (SYNCRO, całkowicie niezwiązaną...
Kolory mogą być różne,zależy jakie wiązki miał ten co ją montował. Najłatwiej sprawdzać co jest na którym przewodzie i zostaną dwa lub trzy. Druga opcja to znaleźć w bagażniku miejsce rozcięcia i podłączenia. Tutaj jest opis 13-o pinowego. 1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8) 4. 44R -kierukowskaz...
Witam. W tylnych hamulcach tarczowych zużywają mi się nadmiernie klocki zewnętrzne a te od strony tłoczka są w porządku. Według teorii którą znalazłem tu: https://www.motofaktor.pl/rodzaje-zuzyci... powinienem mieć problem z zapieczonymi prowanicami w jarzmach (zatarty zacisk) Sęk w tym że akurat prowadnice mam od roku nowe, chodzą...
Ale co tam można źle poskładać? Do skręcenia jest tylko przewód elastyczny z metalowym. Zaciski były w całości. Nawet nie były odkręcone od jarzma. Przykręcałem jarzmo do tarczy kotwicznej. To wypływanie płynu wygląda jakby w układzie było powietrze, ale powietrze nie powodowałoby cofania tłoczka. Nie mam już żadnego pomysłu. Będę miał dziś pompę hamulcową,...
1.BEZPIECZNIKI POD DESKĄ Z PRAWEJ STRONY: F1 - 7.5A - OKNO OBROTOWE F2 - 30A - SZYBA PASAŻERA,SZYBER-DACH PRZÓD F3 - 30A - SZYBA KIEROWCY,SZYBER-DACH TYŁ F4 - 25A - CENTRALNY ZAMEK F5 - 10A - OŚWIETLENIE KABINY F6 - 20A - GNIAZDA WTYKOWE W KABINIE P,L F7 - 7.5A - TELEFON F8 - 20A - ALARM ANTYWŁAMANIOWY(EDW) F9 - 10A - PRZEKAŹNIK OGRZEWANIA DODATKOWEGO...
Zasada jest prosta jak napisał kolega. Hamulec najazdowe trzeba przerobić tak żeby pchal tloczek pompy paliwa. Oryginalnie jest wahadło do ciuagniecia linek. Tłok hamulca pcha wahadło na swozniu A pod spodem ciągnie linek. Ja na odpowiedniej wysokości uzależnionej od skoku hamulca I pompy hamulcowe wywiercilem w wahadła otwór I polaczylem z pompa hamulca...
:mlody397 - krok pierwszy, to ściągnięcie sobie schematu elektryki tego wehikułu. Zajmie ci to kilka minut, bo łatwo to znaleźć. Dalej musisz iść po przewodach. Lubią wysiąść sobie złączki przy tylnej belce (te, które doprowadzają prąd do lamp: cofania i przeciwmgielnej. Sprawdź jeszcze dobrze, czy nie "uciekła" ci gdzieś tam masa. Bo o niej dość często...
Panowie... Po bez mała 20 latach "zabawy z samochodami"czytam na forum że niby tłoczek jest wciągany przez gumki lub,tu cytuje kolege Owika;"Po zaniku nadciśnienia tłoczek cofa się minimalnie sam"... SAM??? Na dodatek kolega Carrot wspomina coś o kawitacji... Jeszcze raz powtarzam,pompa hamulcowa jest tak zbudowana że w momencie puszczenia pedału(zaniku...
Witam ---więc trochę pracy będzie--- zdemontować osłonę klapy--znaleźć przewód wspólnej masy (jeżeli występuje)---powypinać wszystkie kostki w klapie--miernikiem poszukać pojedynczych przewodów i opisać je za miejscem urwanym(owinąć taśme malarską wkoło przewodu i opisać do jakiego zacisku biegnie) UWAGA!SPRAWDZIĆ CZY KTÓREŚ PRZEWODY SĄ POŁĄCZONE WEWNĄTRZ...
Witam! Kłopot w samochodzie jest taki, że wskazówkę prędkościomierza mam pod zderzakiem. W momencie przekręcenia zapłonu podnosi się ona do zderzaka i tak zostaje. Gdy jadę to od prędkości ok 60-80km/h wskazówka zaczyna się cofać w przeciwną stronę - "jedzie w tył". Poza tą anomalią nie widzę innych nieprawidłowości w działaniu: przebieg jest liczony...
Dzięki wszystkim za cenne informacje. Sprawa na razie wygląda tak że wymieniłem elastyczny z metalowym, a dopiero przy wymianie zobaczyłem że dalej jest kolejny elastyczny. Cześć gumowa przeciąłem i były ok ale za to metalowe łamały się w palcach z korozji. Na razie zrobiłem 50km i nic się nie grzeje ALE nie są porządnie odpowietrzone tyły. Czuje na...
Mieliście kiedyś przypadek by to pompa abs powodowała taki problem ? (W takim wspaniałym 20letnim dieslu które ma oczywiście 220tys km na liczniku ;D) Tak, miałem. Powodem takiej sytuacji była zapowietrzona pompa ABS. Z kolei w drugim przypadku była ona uszkodzona. Do uruchomienia pompy potrzebujesz VCDS. Próbowałem dziś odwietrzyć pod ciśnieniem i...
Witam mam problem z hamulcami, ale opowiem od początku. Mam Opla Astrę G z silnikiem 1.6 8V. Byłem na stacji diagnostycznej, doradzili mi abym rozebrał hamulce, wyczyścił, nasmarował i złożył, po powrocie zabrałem się do pracy, rozebrałem tylny prawy wszystko ładnie złożyłem, musiałem lekko wkręcić tłoczek bo ciężko wchodził zacisk. Założyłem koło,...
1.BEZPIECZNIKI POD DESKĄ Z PRAWEJ STRONY: F1 - 7.5A - OKNO OBROTOWE F2 - 30A - SZYBA PASAŻERA,SZYBER-DACH PRZÓD F3 - 30A - SZYBA KIEROWCY,SZYBER-DACH TYŁ F4 - 25A - CENTRALNY ZAMEK F5 - 10A - OŚWIETLENIE KABINY F6 - 20A - GNIAZDA WTYKOWE W KABINIE P,L F7 - 7.5A - TELEFON F8 - 20A - ALARM ANTYWŁAMANIOWY(EDW) F9 - 10A - PRZEKAŹNIK OGRZEWANIA DODATKOWEGO...
Najprawdopodobniej bezpiecznik nr 4 Spróbuj poszukać tu: http://img406.imageshack.us/my.php?image... [B4] Opis bezpieczników ----------------------------------------... 1-reflektory przeciwgłowe, tylne światło przeciwmgłowe - 15 Amper 2- sygnalizacjaostrzegawcza błyskowa - 15A 3 sygnał dźwiękowy,...
Masz: Uploaded with ImageShack.us 1-10 A- Do VII 1997: ogrzewane spryskiwacze, ogrzewane lusterko Od VIII 1997 : wolne miejsce 2-10 A Kierunkowskazy 3- 5 A Oświetlenie schowka 4- 5 A Oświetlenie tablicy rejestracyjnej 5- 7,5A Dach rozsuwany, ogrzewane siedzenia 6- 5 A Centralne blokowanie drzwi 7-10 A Światło cofania 8- 5 A Telefon 9- 5 A Sterownik...
Problem dość złożony. Było tak, że w trakcie jazdy, coraz mocniej łapał hamulec na koła przednie lewe i tylne prawe. W parametrach widać było rosnące ciśnienie w układzie. Właściciel powymieniał chyba wszystko co mógł: zregenerował wszystkie zaciski, wymienił płyn, pompę hamulcową, pompę i sterownik abs. Potem wymieniłem mu serwo, razem zresztą z pompą,...
A czy mógłbym poprosić byś napisał mi jak powinna wyglądać wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie? Postaram się sam to zrobić. Mówisz i masz... Prawdopodobnie mamy auta PSA, czyli Peugeot , wobec tego układ hamulcowy może być podobny. W tym celu wklejam dwie fotki, na których pokazane są zaciski przygotowane do odpowietrzenia. http://obrazki.elektroda.pl/9272343600_1...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Drążę temat od jakiegoś czasu i z tego co się orientowałem to oryginalnego sterowanego przez CAN nie ma co montować bo ma np. ochronę komponentu (wykrywa instalacje w aucie z innym VINem i się blokuje) i trzeba jechać do serwisu żeby je aktywować (albo do magika od tego). Aso podłącza webasto do kompa a komp łączy się z bazą vw i sprawdza czy nie jest...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Przedstawię tu wnętrze i naprawę bardzo prostego "skanera diagnostycznego" 24DIAG Vag Lite. V-Tooltech Mini-VAG Dostałem ten tester od znajomego, który dwa lata temu temu zamienił samochód grupy VAG na nową Koreańską KIA Sportage. Po podłączeniu "skanera diagnostycznego" do samochodu VW Polo 6R, urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji ze sterownikami....
Jeszcze zadam takie pytanie, czy Kol. Autor dobrze przemyślał praktyczną realizację swojego pomysłu? Pewnie że przemyślałem :) Czy przy każdej żarówce będzie płytka z elektroniką dostosowaną do tej żarówki? Czy będzie wspólna płytka? Będzie wspólna płytka sterująca wszystkimi żarówkami, ale można i zrobić dla każdej żarówki osobną. Jeżeli będzie wspólna...
Witam, mam takie zapytanie czy też zauważacie kiepską ostatnimi czasy jakość napraw. Piszę to w kontekście golfa 4. Robiłem w nim sporo napraw, przez wiele lat, ciekawy silnik 1,8T ale mam wrażenie że albo się leci dziś na kasę i robi się na odwal albo dopiero po takich autach gdzie tych napraw ileś było widać jaka jest jakość. Np rura spustowa od turbo...
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
No cóż, nie wiem sam od czego zacząć. Przede wszystkim, sprawdź dokumentację starego i nowego otwieracza. Sprawdź, czy nie ma jakiś różnic. Nie jestem przekonany, że proste przełożenie elementów załatwia wszystko. Dla przykładu fotokomórki mogą być podłączone do innych zacisków niż w starym modelu. Mam tu na myśli, że odbiornik możesz mieć podłączony...
Witam, zakładam sobie amatorsko alarm do samochodu skoda fabia 2005. Jest to alarm pod can-bus czyli bez żadnego wiercenia dziur. Utknąłem w sumie na końcu bo trzeba go podłączyć teraz do prądu. Według schematu ma to być z kabla 12 v po przekręceniu stacyjki czyli pozycja ON, a drugi kabel to zapłonowy. Nie wiem gdzie je odszukać ? Pod którym bezpiecznikiem...
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Witam, kodowanie dalej u mnie leży. Może przedstawię mój problem. Passat dostał drugiego dawce z systemem kessy dlatego poszło wszystko do zmiany. Tj. : -ECU silnika -Licznik -Blokada kierownicy -Moduł kessy I teraz męczę się z kodowaniem tego ustrojstwa. Dawca był w automacie. Proszę o rady jak dojść z tym do ładu. Chodzi głównie o kodowanie z błędami...
cofać zacisk zacisk tylny tylny zacisk
tworzyć instalka vectra błędy komputera półprzewodnikowy czujnik temperatura
poszukuję projektu politechnika rzeszowska informatyka
SEW MOVIDRIVE MDX61B – silnik buczy, diagnostyka falownika, ustawienia PWM, hałas CANM8 – podłączenie do szyny CAN w Peugeot 5008: lokalizacja przewodów, BSI, OBD-II