Ręczny ma klasyczny , czyli zwykłą dźwignia ręcznego , dzięki za pomoc nie chciałem się narazić na koszty . Teraz już wiem wszystko jeszcze raz dzięki .
Skoro taka odległość od tłoczka i szybkie pompowanie pomaga zanim zdąży się całkiem cofnąć, to wygląda że mechanizm regulacji luzu nie działa jak należy. Co prawda nie znam dobrze konstrukcji w tym pojeździe ale zapadka albo ząbki może się starły w mechaniźmie i pozwala to na całkowity powrót tłoczka. Wydaje mi się, że musisz w takim razie cały tłoczek...
Na aukcjach widać ze silniczki z bmw mają 3 piny dwa grube i w środku jeden cienki. Grube powinny być od silnika cienki w jakim jest położeniu? No chyba że to jakaś komunikacja.. Zmiana polaryzacji albo uszkodzi elektronikę jeśli tam jakaś jest, albo zmieni kierunek przesuwania się tłoczka..;)
W prawidłowo działającym układzie tłok nie cofa się wcale. Bzdury waść prawisz. Klocki ślizgają się po powierzchni tarczy. To co powoduje ten luz to bicie tarczy która odpycha klocki razem z tłokiem. Kolejne bzdury. Tłoczek zawsze się cofa. Oring tłoczka hamulcowego powoduje jego cofnięcie się. Cofnięcie tłoczka może i jest minimalne i niezauważalne...
Witam, w trakcie cofania tłoczka wywaliło płyn hamulcowy ze zbiorniczka, zdarzyło mi się to pierwszy raz. Wszystko złożyłem do kupy, na zgaszonym silniku jak pompuje pedal hamulca jest twardy (wszystkie 4 kola odpowietrzyłem) ale na włączonym pedal mięknie. Przepompuje do momentu aż zaczyna twardnieć jak na zgaszonym silniku odczekam chwile i pedal...
Kolego nie podajesz marki auta i czy ma ABS. Ma to znaczenie np. przy cofaniu tłoczków hamulcowych i regulacji hamulca w tylnej osi. Inne są też metody odpowietrzania układu hamulcowego.
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
Za cofanie się tłoczka odpowiada uszczelka tłoczka która odkształca się w momencie hamowania i przesunięcia się tłoczka w zacisku
W jaki sposób były cofane tłoczki hamulcowe, szczególnie w tylnych kołach. Spróbuj skrócić popychacz pompy hamulcowej ( o ile jest możliwość regulacji), może trzeba wyregulować wspomaganie. Coś zostało namieszane w aucie, bo ABS nie działa bez powodu.
Skoro działo się tak przed rozebraniem zacisku i tłoczka to obstawiam rozwarstwiony przewód hamulcowy - wymiana na nowy.
Jeśli masz podobny zacisk w tylnym kole jak np. w Golfie IV i podczas wymiany klocków i tarcz nie korzystałeś ze specjalnego urządzenia do cofania tłoczków hamulcowych, to masz tego efekt. Urządzenie takie "wpycha" tłoczek z jednoczesnym jego wkręcaniem i nie ma wówczas problemów z ręcznym. Może trzeba cięgło od prawego koła podciągnąć (znajduje się...
może to wina opon, lub szumy są od skrzyni biegów lub nie cofają się tłoczki hamulcowe
Dziękuję bardzo. Zadziałało. Mogę podpowiedzieć jak cofnąć zaciski hamulca ręcznego bez komputera i nic na siłę. Sprawa jest prosta, po zdemontowaniu zacisków i dokładnym oczyszczeniu wszystkiego, należy wkręcić tłok zacisku zgodnie ze wskazówkami zegara (to cofa tłoczek który wykręca się delikatnie za każdym uruchamianiem hamulca ręczengo i jednocześnie...
A tłoczek pompki cofa się do końca?
Z tego wychodzi że coś jest nie halo z pompą hamulcową skoro nie puszcza płynu z powrotem do zbiorniczka. Może nie cofa się do końca?
Jeśli chodzi o F-toucha to posiadam takowy sprzęt już drugi rok i jestem zadowolony. Z minusów to dosyć wolna komunikacja, ale bluetooth działa prawidlowo i spokojnie ogarnia zasięg na cały warsztat. Z plusów to duża ilość funkcji specjalnych gdzie przebija naprawdę wiele sprzętu. Mówie tutaj np. o cofaniu tłoczków hamulcowych, adaptacji świateł, kodowaniu...
Dziękuję za odpowiedź. Proszę powiedź mi jeszcze taką sprawę, ponieważ nie pisze w opisie czy przy pomocy tego urządzenia jest możliwość „cofania" tylnych tłoczków hamulcowych w nowszych samochodach typu passat b6 czy nowe reno megane? Pytam, ponieważ nic o tym nie jest wspomniane..
Wyjmij silniczki i obejrzyj, z którego roku passat? W pierwszych pękały obudowy silniczków i albo rdzewiały od wody i się blokowały albo rozlatywała się przekładnia, ale dziwne że w obu naraz. Jak odkręcisz to tłoczek cofniesz ręcznie.
Witam. Nie równomierne zużycie klocków może być spowodowane zmniejszeniem elastyczności gumowego pierścienia uszczelniającego, ewentualnie uszkodzeniem gumowej osłony tłoczka hamulcowego. Brud, woda wnika pod osłonę powoduje blokowanie tłoczków. To utrudnia cofanie się tłoczków i w efekcie ciągłe dohamowywanie. (cieplejsza tarcza - koło). Można to sprawadzić...
Utrudnia cofanie się płynu hamulcowego, co skutkuje wysunięciem tłoczków z cylinderka i ocieranie szczęk o bęben. Napisałem Tobie, że łatwo to sprawdzić luzując odpowietrznik, jeśli nawet minimalna ilość płynu wyleci pod ciśnieniem, masz przyczynę.
milimetr różnicy między nimi wystarczy To rada troche niebezpieczna. Luz liczy sie co najwyzej w dziesiatych milimetra, nie w milimetrach. Yogi, wystarczy usunac rdze ze wspornika zacisku i z klina u gory i lekko nasmarowac smarem miedzianym lub grafitowym (bez przesady, aby nie zabrodzic tarcz i klockow). Klocki musza sie luzno przesuwac we wsporniku.
Ale co tam można źle poskładać? Do skręcenia jest tylko przewód elastyczny z metalowym. Zaciski były w całości. Nawet nie były odkręcone od jarzma. Przykręcałem jarzmo do tarczy kotwicznej. To wypływanie płynu wygląda jakby w układzie było powietrze, ale powietrze nie powodowałoby cofania tłoczka. Nie mam już żadnego pomysłu. Będę miał dziś pompę hamulcową,...
A w jaki sposób cofałeś tłoczki?
Przejrzyj pompkę hamulcową, bo nie "odpowietrza" zacisku po zakończonym cyklu. Powodem może być: - Nieoryginalna dźwignia hamulcowa, albo blokująca się (nie cofa się do końca). Dla przykładu włoskie pompki są tak zbudowane, że po wyjęciu dźwigni wypada tłoczek, wymiary dźwigni lub długość śruby regulacyjnej w klamce mają ogromne znaczenie. - Uszkodzona...
Witam. W tylnych hamulcach tarczowych zużywają mi się nadmiernie klocki zewnętrzne a te od strony tłoczka są w porządku. Według teorii którą znalazłem tu: https://www.motofaktor.pl/rodzaje-zuzyci... powinienem mieć problem z zapieczonymi prowanicami w jarzmach (zatarty zacisk) Sęk w tym że akurat prowadnice mam od roku nowe, chodzą...
Poza tym ty się spodziewałeś że to będzie stać na amen i nie ruszysz tłoczka? XD. Oczywiście że nie, bo wtedy byś hamulców wcale nie miał. Poważnie? To powiedz mi dlaczego gniazdo uszczelniacza tłoczka ma czasami małe wybrzuszenie na całym obwodzie? Tłoczek się wysunie o pewną wartość, a uszczelniacz "cofnie" go. I Twoja kolejna bzdura, że nie można...
Witam. Jak zdemontujesz pompę hamulcową to zobacz czy wytłocznik (bolec) poruszający tłokiem pompy ma regulację. jeśli ma to na końcu powinna być nakrętka lub śrubka kołpakowa - należy sprawdzić czy w spoczynku nie wciska ona zbyt głęboko tłoczka pompy bo wtedy nie pozwoli to na zassanie płynu, a efekty będą takie jak opisałeś. Tłok pompy musi się cofać...
prawdopodobnie tłoczek hamulcowy zapieczony i się nie cofa,trzeba podnieść i sprawdzić które koło hamuje.
Odkręć odpowietrznik i próbuj cofać tłok, jak pójdzie bez problemu, to przewód elastyczny do wymiany, jak się nie chce nadal cofnąć, to zacisk do rozbiórki i czyszczenia
Przeczytaj podlinkowany 5 post. Cofnij się kilka stron. W jakiej pozycji masz ten wystający bolec do pneumatyki? Wciśnięty, może ograniczać przesuw drugiego tłoczka. Nie rozbierałem, ale na logikę może. Tłoczek wewnątrz zmniejsza przepływ płynu, czy się przesuwając, zwiększa objętość jednego układu hamulcowego. Są dwa. Lewy i prawy. Lewy zwiększy objętość,...
To wszystko zależy od tego jaki tam jest hamulec tzw. ręczny. Jeżeli elektryczny i silniczki znajdują się przy zacisku to taki tylko cofamy tylko komputerowo, a jeżeli jest elektryczny ale silnik jest na pod autem a zaciąganie jest realizowane przez linki to takie tłoczki można wkręcić mechanicznie.
Nie bałem się założyć regenerowanego, bo na drugiej stronie (prawej) mam taki właśnie, zmieniony 6 lat temu i do dziś działa bez problemu, stąd moja decyzja. Ale nie ma to jak samemu sobie zrobić, jedyny wydatek to szczypce do segerów zagięte i zestaw naprawczy gumek. Tak jak piszesz, ze smarem nie przesadzałem, a jak wyciągałem stary tłoczek to stał...
Piotrek, a pompy hamulcowej przypadkiem nie zmieniali? Bo może się okazać że nie cofa się tłoczek w niej do końca.
Witam. Stać na konia, stać na owies. Niczego z książki raczej się nie dowiesz, to nie szydełkowanie. Eksperymentujesz ze swoim i innych życiem. Ja wiem POLAK potrafi wszystko, a potem pyta co zrobił nie tak. Zdemontować koła, zdemontować zacisk z mocowaniem, zdemontować tarczę, wyczyścić wiadome elementy, zmontować w odwrotnej kolejności, uprzednio...
Kolego w sprawnym zacisku hamulcowym, po zadziałaniu hamulca a następnie zwolnieniu pedału, bądź dźwigni ręcznego tłoczek cofa się minimalnie, gdyż na nadmierne cofanie się nie pozwala mu automatyczny regulator. Faktem jest, że przed założeniem nowych klocków hamulcowych tłoczek należy cofnąć i do tego służy specjalny klucz, którym wciskamy tłoczek...
Vodiczka - zgadzam się z Tobą w kwestii darmowej dolewki oleju, ale tylko pod jednym warunkiem, wcześniej trzeba zapytać klienta czy sobie tego życzy. Dam prosty przykład - dolewasz olej wg zawieszki w komorze silnikowej. Przychodzi klient ty informujesz go o tym fakcie. A klient na to że na zawieszce jest olej Castrol 10W40 a on przeszedł na olej przykładowo...
Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
Wkręcając tłok. Chodzi ci o wkręcanie za pomocą imbusa w tłoku? Próbowałem wkręcać w prawo ale tłok stoi w miejscu. Dodano po 32 Faktycznie wystarczyło wkręcać imbusem i jednocześnie wciskać go w tłoczek i wszystko elegancko się cofa. Dziękuję timo66 za odpowiedź.
Jest pasat,skoda,audi i vw. Odblokowywanie oraz zablokowanie zacisków z automatycznym ustawieniem grubości klocka. Dwa kliknięcia i po robocie. Osobiście testowałem na Audi A6 2006r i na Passacie B6 2008r Dodano po 1 Aha i pamiętaj że jak zluzujesz kompem zaciski,to potem wciskasz tłoczek ręcznie ale nie wkręcasz,nie ma takiej potrzeby,po prostu robisz...
A jakby zmienił charakterystykę sprężyn w pompie hamulcowej ? Korektor będzie się sprawdzał tylko na równej nawierzchni. A jakie znaczenie mają sprężyny w pompie hamulcowej? One mają tylko cofać tłoczki pompy spowrotem. Korektor zaś ma zdławić dopływ płynu do hamulców tylnej osi, żeby hamowały słabiej - dławienie ma być proporcjonalne do obciążenia...
Witam, rozebralem zaciski, przeciscilem, wymienilem gumki. Tloczki lekko palcami, no i k... dalej lipa. Cos trzyma hamulce. Fakt, ze jeszcze ich nie odpowietrzylem ale to chyba nie powod ? Nie trzyma jakos super mocno, jak z wcisnietym hamulcem ale na tyle mocno, ze auto swobodnie sie nie toczy przy wrzuconym D (automat). Jutro odpowietrze ale nie sadze,...
Bzdura z tym odsysaniem kolego. A sprawdzić to bardzo łatwo, wystarczy mieć zacisk i sprężone powietrze. Po zaniku nadciśnienia tłoczek cofa się minimalnie sam Pompy hamulcowe są pompami wybitnie jednokierunkowymi. Diagnozę to trzeba zacząć od tego, co już napisałem. Czyli czy w trakcie blokowania hamulca konkretnego koła, na zacisku jest nadciśnienie...
Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja....
Zmień elastyczny przewód przy tym zacisku, a najlepiej w obu przednich kołach, w punciakach (i nie tylko) często zdarzało się, że przewód rozwarstwiał się wewnątrz i tłoczek się przez to nie cofał.
Tylnie koła się blokuja na uruchomionym silniku gdy próbuję ruszyć do przodu , po zdjęciu kół gdy poruszam tarczą hamulcowa ona swobodnie się obracała. Trochę dziwna sytuacja więc nie wiem co mogło się uszkodzić lub gdzie tkwi problem. Jedynie domyślam się czy problemem mogą być mocno starte klocki hamulcowe i tłoczek się nie cofa albo starty/pękniety...
Nic ręcznie nie namacasz jak zdejmiesz zacisk hamulcowy, wyjmiesz klocki to trzeba wcisnąć tłoczek do zacisku przy okazji zobaczysz stan gumki i czy niema pod nią brudu i czy nie jest przerwana. Jak będzie ładnie to próbuj równomiernie wciskać tłoczek np dwoma łyżkami albo trzonkami od młotka (oczywiście trzymasz je naprzeciw siebie). Jak będzie ciężko...
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Sprawdź jeszcze czy przewód hamulcowy jest OK. Jeśli próbujesz cofnąć tłoczek i nie idzie, spróbuj odkręcić odpowietrznik. Jak pójdzie cofnąć tłoczek to na 90% wina jest w przewodzie elastycznym.
Według mnie jedynie co się osiągnie to może delikatne przyspieszenie reakcji na pedał poprzez wstępne nabicie układu ale czy nie zakłóci to prawidłowgo cofania się tłoczków i jakie to będzie miało konsekwencje na zużycie łożyska wysprzeglika czy też klocków hamulcowych? Oczywiście nowo tu o już odpowietrzony układzie.
A czy mógłbym poprosić byś napisał mi jak powinna wyglądać wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie? Postaram się sam to zrobić. Mówisz i masz... Prawdopodobnie mamy auta PSA, czyli Peugeot , wobec tego układ hamulcowy może być podobny. W tym celu wklejam dwie fotki, na których pokazane są zaciski przygotowane do odpowietrzenia. http://obrazki.elektroda.pl/9272343600_1...
Według katalogu części pompka hamulcowa posiada tłoczek służący do samoregulacji luzu, blokujący cofaniu się płynu do zbiorniczka. Skoro hamulec puszczał dopiero po spuszczeniu ciśnienia z układu (odkręcenia odpowietrznika) to zapewne jest problem z tym układem. Oczywiście na popychaczu pompki musi być luz ok. 1.5 mm aby pompka działała prawidłowo....
Przewody elastyczne mogły się zacisnąć że starości i płyn hamulcowy nie cofa się do pompy.
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
mowisz tarcze i klocki nowe czyli zaciski sprawdzone tak?? jak sie to dzieje to czy któres koło nie jest ciepłe ?? bo moze byc jeszcze ze sie płyn czasami nie cofa (wadliwa ta elastyczna rurka hamulcowa- miałem taki przypadek) sprawdz dobrze opony Tarcze klocki zestawy przód i tył ATE. Tłoczki w zaciskach cofały się lekko bez oporu więc to raczej odpada....
Przecież kolega pisze, że blokują się przednie koła a nie jedno z nich. Wiem jak działa układ hamulcowy. A skąd mamy pewność, że tłoczki w pompie cofają się wystarczająco i otwierają układ (tak jak powinno być). Ja się nie upieram przy swojej teorii. Pedał hamulca jeśli nie odbije do końca to nie pozwoli cofnąć się tłoczkom i otworzyć układu i tu przyznam...
Miałem coś podobnego w vectra c na trasie ścierało mi klocki do blachy , raz odbijał raz nie , wymieniłem i zrobiłem dokładnie to samo co ty plus przewód hamulcowy gumowy bo to częsta usterka i pomogło. Możesz też mieć krzywą tarczę . Z doświadczenia wiem że lepiej kupić nowy zacisk niż zestaw naprawczy,bo jeśli tłoczek skorodował to nic ta wymiana...
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
Bez interfejsu i uruchomienia procedury cofania tłoczków do wymiany klocków nic nie zrobisz. bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny elektromechaniczny ;)
a no właśnie zapomniałem dodać, zacisk używany, teoretycznie sprawdzony, odpowietrznik już poluzowany miał, i tłoczek cofnięty gotowy pod montaż, możliwe że np tłoczek się nie cofa i blokuje klocki które blokują tarcze i stąd ten opór ? Dodano po 1 stary zacisk już szrot był bo puszczał płyn hamulcowy i ciągłe dolewki, a po demontażu brakowało jednej...
witam, ciągnik ZTS 16245 hamulce typu Ursus 1614, wszystko jest nowe, tarcze rozpieraki, pompki hamulcowe, wyrównywacz ciśnienia łącznie z zaworem hamulcowym, luz wyregulowany prawidłowo i kilka razy działa dobrze a kilka razy tak że się płyn nie cofa cylinderek jest zablokowany włącznie z hamulcem, zamontowałem dodatkowe sprężyny odciągające tłoczek...
Te hamulce to z ABS czy bez. Ja oprócz przewodów przyglądną bym, się samej pompce hamulcowej. Jeśli się nie mylę to te hamulce biorą po przekątnej, przód prawy- tył lewy. Jak ci bierze pedał hamulcowy wysoko czy, nie. Może być przytarty jeden z tłoczków w pompie i nie cofać się całkowicie.
A jak często wam się trafiały uwalone pompy? Mi tylko 2, i to w wyniku wycieku i nieudolnych prób odpowietrzania. Sama z siebie się nie zepsuje. Sama z siebie może nie ale ja już kilka pompek ham. czy sprzęgła wymieniłem bo albo przepuszczała (fakt, rzadko to było i chyba raczej powodem było naturalne zużycie) albo uszczelniacze tak spuchły że np nie...
Witam. Pacjentem jest Audi A8 D3. Mruga wykrzyknik. Po zdiagnozowaniu hamulca postojowego okazało się że jest błąd:02596 - Rear Brake Pads Worn: Implausible Signal. Zamówiłem zacisk hamulcowy po regeneracji na prawą stronę bo zapowietrzał się cały czas i próbuję usunąć przy okazji ten wykrzyknik. Po wymianie dalej błąd występuje. Podłączałem ten stary...
Witam. Hulajnoga Kugoo Kirin G3 na hamulcach hydraulicznych. Po zimie brak hamulców, miękki hamulec. Przód totalna tragedia, udaje, że jest. Tył- jeszcze coś hamuje, ale nędznie. Dodatkowo kiedy jadę trze coś o chyba tarcze, miedzy klockiem a tarczą. Cała jazda to nie cisza tylko odgłosy przesuwania jakiegoś żelastwa po asfalcie, betonie. Pojawiło się/...
Dzień Dobry zakupiłem nowe klocki hamulcowe tylne do samochodu i problem jest taki że są za duże próbowałem wciśnąć tłoczek do środka różnymi metodami i ani troche sie nie ruszyły. Wciskałem te tłoczki bez zdjęcia zacisków. Słyszałem gdzieś że niektóre tłoki trzeba wciskać i zakręcać jednocześnie czy to prawda?
Wymianialem klocki tloczki cofalem bez specjalnego przyzadu obracalem i wciskalem, po zalozeniu klockow pedal napompowalem, a pozniej trzymam i zjedza w dol. Hamulec reczny tez nei dziala. Zrobilem blad poniewaz przy cofaniu tloczkow otworzylem korek od zbiorniczka hamulcowego. Co sie stalo, czy odpowietrzenie calrgo ukladu cos pomoze?
Witam wszystkich. Trafiło mi się takie auto jak w temacie. Rozpadł się jeden klocek na tyle. Podłączyłem Launcha x431 wszedłem w F10 F11, hamulec ręczny, aktywacje, aktywacja modułu instalacyjnego i nic. Nie ma żadnej reakcji, czyli charakterystycznego dźwięku cofania zacisku. Moje pytanie jest takie. Czy tak ma być i trzeba mechanicznie wcisnąć tłoczek...
-Dobrze wyczyścić strzemiona. -Założyć nowe blaszki trzymające klocki. -z tyłu klocków stosować smar -Stosować pasta montażowa do klocków hamulcowych 03.9902-1002.2 -Zeszlifować nierówności tarczy i odtłuścić zmywaczem np. TRW PFC105 -Wyciągnąć wyczyścić i nasmarować lub wymienić prowadnice oraz gumki np. FRENKIT - 812001 -Wyczyścić i wyregulować mechanizm...
Przerabiałem temat w Clark GPM 20s Pod pompą hamulcową znajduje się wkręcony w korpus zaworek zwrotny, służący jako element samoregulatora luzu szczęk hamulcowych. Kulka pozwala na przepływ płynu w stronę cylinderków, natomiast przy ruchu powrotnym w zaworku przesuwa się tłoczek z umieszczonym wewnątrz kulkowym zaworkiem zwrotnym. Ten ruch pozwala na...
Chłopaki może ktoś coś podpowie doradzi itp. Posiadam przyczepke lekką SAM zarejestrowaną do 750kg. Jako, że się z nia dużo bujam chce ja przerobić żeby miała hamulce. W przyczepce jest oś na której mam możlwiośc założenia tarcz i zacisków hamulcowych od passata b4. (cały komplet hamulców mam) Także tylko założyć i hamulce na osi działają. Dodatkowo...
Wykonywałem te czynności w swoim Golfie IV ( i chyba zaciski z III-ki mają podobną budowę), ale po zmianie zacisków tylnych kół cofałem w nich tłoczki do oporu, z jednoczesnym ich wkręcaniem, a do tego celu służy specjalny przyrząd. Jeśli tylko wcisnąłeś na siłę tłoczek, to mogłeś uszkodzić mechanizm regulacji hamulca pomocniczego i stąd problem. Po...
C360 ma śmieszny układ samoregulacji w postaci pierścieni ciernych w cylinderkach. Jednak aby działały one poprawnie, muszą działać zaworki zwrotne wewnątrz pompek hamulcowych. Utrzymują one pewne nadciśnienie w układzie. Bez tego szczęki będą się cofać i pedały będą wpadać w podłogę podobnie do objawów zapowietrzenia hamulców. Generalnie kupuje się...
Korektor nawet jak zastany to i tak powinny hamulce hamować. To nie jest moja działka, ale dwa razy przerabiałem temat uszkodzonego korektora i o ile pamiętam to to jest tak, że sprężyna napina korektor i w przypadku mocniej załadowanego pojazdu napina go bardziej. Co za tym idzie korektor z reguły blokuje się przy nieobciążonym aucie i jadąc na pusto...
Witam, mam taki problem, w sprinterze nie odbijają klocki tzn. tłoczki nie cofają się do końca, problem zaczął się kiedy wymieniłem w Polsce tarcze i klocki na nowe. Stare tarcze były nie do użytku, klocków nie było juz w ogole z tyłu, teraz hamuje podczas jazdy, pali mi ze 2 - 3 razy tyle. 1go sierpnia płynę do Polski, będę chciał wymienić tłoczki...
Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową i widocznie były inne tłoczki w pompie i popychacz...
Witam, mam takie pytanie, otóż w hyundaiu po przejechaniu koło 6 km odczuwalny jest zapach spalenizny w lewym tylnym kole. Ściągnąłem docisk, który wyszedł z oporem i po zdjęciu gumki ochronnej zauważyłem korozję, tłoczek niby lekko się schował (chowałem go za pomocą śruby z 2 dużymi podkładkami i nakrętkami, taki domowy przyrząd do cofania tłoczków,...
Jutro opiszę epopeję- ku przestrodze i ku pomocy innym mający skłonność do włażenia do pieczary.. na razie jedno koło udało się zrobić.. i kuź...a...nie miałem zestawu do cofania. Mechanik miał m i to robić, ale nie dałem rady już słuchać tarcia blachy o blachę.. Jutro przesunęło się o kolejne ente dni..:-) Co od.... Jako, że nie chciało mi się "gmerać"...
Witam proszę o pomoc w sprawie hamulca koła lewego.Ostatnio zauważyłem że podczas hamowania samochód skręca w prawo,lewa felga była gorąca.rozebrałem zacisk i tłoczek się w ogóle nie cofał ani nie chciał wyjść dopiero po odpaleniu silnika z trudem wyszedł.Wyczyściłem tłuczek zmieniłem uszczelniacz tłoka i tłoczek delikatnie się schował więc odpowietrzyłem...
Proszę o pomoc z tym, gdzie szukać usterki! Audi a6 c5 1.8t 1997 Podczas jazdy po wyboistej drodze i wciśnięciu gwałtownie hamulca dało się usłyszeć dźwięk pęknięcia/strzelenia i od tej pory: 1. Stopniowo coraz gorzej hamował, zaczynał dopiero przy wciśnięciu praktycznie do końca hamulca, ale po kilku próbach hamuje bardzo kiepsko, dopiero gdy wciśnie...
Witam. Otóż mam kolejny problem z moim malcem. Ostatnio kupiłem nowe szczęki, cylinderki i zabezpieczenia. Poskładałem wszystko do kupy i okazuje się ze bęben nie najdzie na szczęki bo są za szeroko rozstawione. Potem gdy wcisnąłem tłoczek od cylinderka śrubokrętem okazuje się ze szczeka wcale nie cofa się tylko zostaje na tej samej pozycji. Gdzieś...
Witam mam problem. Mianowicie coś nie tak jest z układem hamulcowym ale pewien nie jestem . Zauważyłem że podczas naciśnięcia pedału hamulca kilkakrotnie na wolnych obrotach spadają obroty do tego stopnia że auto prawie da się zdławić, nie gaśnie ale obroty spadają znacznie. Załużmy że 850 na minutę jest prawidłowo to spadają do ok 600 nie wiem co jest...
Cześć Nie mam już siły na te hamulce a nie wiem czy kupić nowy zacisk. Po przejechaniu powiedzmy 30 km zaciska się delikatnie lewa i tylko lewa strona, słychać pisk i grzeje się zacisk, tarcza piasta i koło. Zaciskanie jest delikatne i po dociśnięciu hamulca mija na jakiś czas, bo tłoczek poprawnie się cofa. Zieniłem juz płyn, wymieniłem wężyk , o wyczyszczenie...
Troszkę się gubisz bo w pierwszym poście piszesz że wspomagania nie ma a w ostatnim że servo jest OK. Jeśli podciśnienie jest to teoretycznie servo trzyma ale nie wiadomo jaka jest skuteczność, Sprawdź płyn i ewentualnie wymień bo to chyba będzie jego pierwsza wymiana , dokładnie sprawdź czy tłoczki pracują to znaczy czy po puszczeniu pedału hamulca...
Te porady w stylu - poczekaj kilkaset km to się ułożą - sa zarąbiste. Czyli samochody z salonu powinny kiepsko hamować,a w praktyce stają dęba i to bez docierania. Dwa - dlaczego wymieniasz komplet (tarcze + klocki) na jakieś zamienniki ? Zobacz kto jest producentem oryginałów i kup oryginały. Stosując zamienniki możesz zmienić bezwiednie charakterystykę...
pompa ma luz, przewody wszystkie stalowe były zgnite więc wymieniłem na miedziane już z rok temu, o tutaj nawet podałem wymiary i opisałem bo ktoś pytał: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... i było wszystko dobrze, do czasu aż znów pompa hamulcowa się przetarła i chciałem z tym wreszcie zrobić porządek Stare zostały tylko...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Witam Mam problem z układem hamulcowym w ciągniku TMX, otóż w pompie hamulcowej nie cofa się tłok, po wciśnięciu pedału hamulca tłok wsuwa się z oporem, po czym nie odbija, zostaje w miejscu a na pedale robi się luz. Pompa jest dwusekcyjna. Sekcja na przód jest odpowietrzona natomiast przez zablokowany tłoczek nie mogę odpowietrzyc sekcji odpowiedzialnej...
czyszczenie tłoczka tłoczka hamulce wymiana tłoczka
poziomować światła sharan spalona blokada mastercook
dobre żelazko zawór mieszający grawitacyjny
Laptop się nagrzał i wyłączył - co robić? Pralka Candy zatrzymuje zegar podczas prania