Na aukcjach widać ze silniczki z bmw mają 3 piny dwa grube i w środku jeden cienki. Grube powinny być od silnika cienki w jakim jest położeniu? No chyba że to jakaś komunikacja.. Zmiana polaryzacji albo uszkodzi elektronikę jeśli tam jakaś jest, albo zmieni kierunek przesuwania się tłoczka..;)
Utrudnia cofanie się płynu hamulcowego, co skutkuje wysunięciem tłoczków z cylinderka i ocieranie szczęk o bęben. Napisałem Tobie, że łatwo to sprawdzić luzując odpowietrznik, jeśli nawet minimalna ilość płynu wyleci pod ciśnieniem, masz przyczynę.
Cześć. Pytanie do znawców tematu. Chciałbym nabyć urządzenie które umożliwia cofanie tłoczków tylnej osi (postojowy elektryczny) w nowych Citroenach, w celach serwisowych. Tak bez partyzantki, bez odkręcania silniczków i obracania osi kluczem. Inne funkcje nie są mi do niczego potrzebne. Czyli urządzenie które potrafi właśnie to a inne rzeczy ewentualnie...
Tłoczek trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie, jest do tego specjalny przyrząd ale metodami chałupniczymi też się da.
Do tylnych tłoczków potrzebujesz przyrząd bo trzeba jednocześnie kręcić tłoczkiem i wciskać . A z przodu tylko wciskamy tłoczki, a i potrzebujesz jak dobrze pamiętam długi imbus 7 żeby zacisk odkręcić. ;)
Zaczęły po jakimś czasie. Na początku było cicho później zaczęło piszczeć dlatego robiłem przegląd tłoczków i prowadnic jarzm. Niby wszystko było ok więc skończyło się na przesmarowaniu. Teraz znów zaczyna piszczeć Dodano po 36 Zastanawiam się co tak na prawdę odpowiada za cofanie się klocków po opuszczeniu hamulca.
Szukaj opcji open parking brake, wymień klocki a potem wybierz close parking brake.
Zawsze syczy w tym aucie, to serwo. Nie cofanie tłoczków jest problemem, problemem jest nie podpompowanie pedałem po wymianie klocków przed włączeniem ręcznego. Jeśli ręczny działa podłączyć clipa wykasować defekty może będzie dobrze, jeśli nie to ręczny do naprawy.
Witam. Czy tego typu "zabawki" w budżecie do 400zł maja sens? Chodzi o podstawową diagnozę, cofanie tłoczków kasowanie błędów. Posiadam VW passata 2006r benzyna 2.0 turbo Forda transita 2008r 2.2 diesel Opla Vectre B 98r 2.0 turbo diesel Zdjęcia poglądowe. Może ktoś ma podobne urządzenia i mógłby polecić coś w budżecie z polskim menu. https://obrazki.elektroda.pl/3754249200_...
Odpalamy i ono dalej tak stoi, zwalniamy blokadę i serwo się cofa do pozycji początkowej. Owszem, ale przyblokuj trzpień tak, żeby nie mógł się cofnąć do końca, powiedzmy ze 3mm i naciśnij kilkanaście razy hamulec. Koło pozostanie zahamowane. Owszem ale nie w każdym przypadku, tylko tu akurat chodzi o nie cofanie się tłoczków poompy.
Tam się nie robi nastaw.Tam się cofa tłoczki testerem i testerem się "dojeżdża".
Witam. Nie równomierne zużycie klocków może być spowodowane zmniejszeniem elastyczności gumowego pierścienia uszczelniającego, ewentualnie uszkodzeniem gumowej osłony tłoczka hamulcowego. Brud, woda wnika pod osłonę powoduje blokowanie tłoczków. To utrudnia cofanie się tłoczków i w efekcie ciągłe dohamowywanie. (cieplejsza tarcza - koło). Można to sprawadzić...
Delphi cofa tłoczki w wielu markach.Zakup rób na aliexpress.Za 250 zeta masz delphi i vcds więc możesz jeszcze sporo sobie u nich dokupić.
Przed wymianą pompki możesz ją jeszcze rozebrać. Może być pęknięta sprężyna cofająca tłoczek mechanicznego pompowania lub zabrudzony tłoczek i sprężyna nie może go cofnąć do krzywki.
Jeżeli dalej brak smarowania, to trzeba sprawdzić samą pompę. Wykręć tą podwójną śrubę, tylko zwracaj uwagę w jakiej kolejności jest to wszystko włożone, sprawdź sprężynę na popychaczu. Możliwe że jest uszkodzona i nie cofa tłoczka.
Skoro taka odległość od tłoczka i szybkie pompowanie pomaga zanim zdąży się całkiem cofnąć, to wygląda że mechanizm regulacji luzu nie działa jak należy. Co prawda nie znam dobrze konstrukcji w tym pojeździe ale zapadka albo ząbki może się starły w mechaniźmie i pozwala to na całkowity powrót tłoczka. Wydaje mi się, że musisz w takim razie cały tłoczek...
Nie wcisnę dwoma kluczami , bo tłoczek się chowa przez pokręcanie. Poszło. Jak ktoś mi powie, że taka wymiana jest łatwa to (at)#$&*.. Jeszcze odpowietrzenie. A co odje.......eś,że musisz odpowietrzać? Wymiana klocków w tym aucie jest banalnie prosta,warunek bezproblemowego i łagodnego przebiegu wymiany to wydanie raptem 60-70zł. na zestaw do cofania...
Samoregulatory złóż na każdej ze szczęk najbliżej okładziny (otwór jest podłużny, pozwala na przesuwanie); nie próbuj tylko czymś smarować "aby lepiej chodziło". I jeszcze jedno, przy cofaniu tłoczków uważaj by płyn w zbiorniczku się nie przelał: jako dobry kierowca, Kolega z pewnością regularnie ten płyn uzupełniał, a jak cofa się szczęki - płynu "przybywa"!...
A w jaki sposób cofałeś tłoczki?
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Zauważyłem, że po puszczeniu hamulca tłoczki dość mocno się cofają być może to jest przyczyną ale nie wiem co ma wpływ na zbyt mocno cofające się tłoczki.
Dziękuję bardzo. Zadziałało. Mogę podpowiedzieć jak cofnąć zaciski hamulca ręcznego bez komputera i nic na siłę. Sprawa jest prosta, po zdemontowaniu zacisków i dokładnym oczyszczeniu wszystkiego, należy wkręcić tłok zacisku zgodnie ze wskazówkami zegara (to cofa tłoczek który wykręca się delikatnie za każdym uruchamianiem hamulca ręczengo i jednocześnie...
A tłoczek pompki cofa się do końca?
Nie wymiana cylinderka tylko zacisku albo conajmniej tloczka. Cofasz tloczek kompem, wymieniasz, zakladasz zacisk, pompujesz pedal hamulca i wracasz tloczek kompem. A tak naprawde to bez kompa jest to do ogarniecia. Wystarczy tloczek wkrecic jak w zwyklym zacisku.
W ogóle.
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
Stalowy. Elektromagnes go przyciąga, powodując "przepchnięcie" dawki paliwa. Sprężyna powrotna cofa tłoczek do pozycji wyjściowej. Jeden impuls, to kropelka paliwa (już nie pamiętam dawki, ile cm3). Stare modele od Eberspachera były rozbieralne i w pewnym stopniu pozwalały na regulację. Nowsze, w tym chińskie klony, są zaprasowane na stałe. Większość...
lewy zacisk się nie cofał jak go zdemontowałem żeby szybko cofnąć tłoczek tylko na imadle Jak to rozumieć? Pachnie mi cofaniem tłoczka tylnego zacisku w imadle. A to nie byłaby dobra wiadomość.
O ile dobrze widzę - na przewodzie pneumatycznym powrotnym (od cofania tłoczka) w siłowniku masz zaworek dławiący - nie jest za mocno przymknięty? V.
To kolega nie ma pompy takiej w której zbiorniczek osadzony jest bezpośrednio w pompie , tylko płyn ze zbiorniczka do pompy płynie przewodem ? Jeżeli tak to proszę uszczelnić zaciskami przewód . Moim zdaniem mechanizm zasysania powietrza jest taki ,że tłoczek cofając się zassie powietrze.
Teoretycznie wepchany syf z zacisku przy cofaniu tłoczka, mógł coś zapchać w agregacie ABS. A że to przewaga dzięki technice i części też są robione dziś z kału to stalo się jak się stało.Byc może trzeba będzie wymienić pompę. Ale to tylko teorie.
Zapewne masz uszkodzony element samoregulacji luzu szczęk w pompce hamulcowej. Na końcu cylinderka pompy jest zaworek który tłoczy płyn, a przy ruchu powrotnym cofa pewną ilość płynu i zamyka szczelnie przepływ. Zapewne nie robi skoku powrotnego. Tylko upuszczenie płynu z odpowietrznika cofa tłoczki w cylinderku, tylko nie wiem czy UR II przy hamulcach...
Może podczas wymiany klocków hamulcowych "fachowcy" nie korzystali z przyrządu do cofania tylnych tłoczków. Wpychając je na siłę mogli uszkodzić regulator, który może blokować cofanie się tłoczków.
Albo masz uszkodzony mechanizm ręcznego w zacisku albo uszczelki gumowe w samym tłoczku, tam gdzie wchodzi mechanizm ręcznego. Powiedz mi czy jak wymieniałeś uszczelnienie tłoczka i tłoczek, to dobrze wyczyściłeś miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz tłoczka? To uszczelnienie ma za zadanie cofać tłoczek z powrotem, czy tak się dzieje? Jeśli nie, wyciągnij...
U mnie ten sam problem. Po wymianie tarcz i klocków na przodzie koła zaczęły się przyblokowywać po rozgrzaniu hamulców. Nie blokują się mocno ale felgi bardzo się nagrzewają. Raz jedno raz drugie koło... Chociaż ostatnio tylko lewe. Zauważyłem, że na zimnym układzie tłoczki bardzo mało się cofają. Ale coś nie coś się cofają... Tłoczki są z jakiegoś...
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
W zacisku nie ma żadnej elektroniki, tylko silniczek jako osobny moduł. Wymieniasz, ręcznie cofasz tłoczek w razie potrzeby i to wszystko. Skalibruje się sam.
Bez interfejsu i uruchomienia procedury cofania tłoczków do wymiany klocków nic nie zrobisz. bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny elektromechaniczny ;)
Zdemontować koło, zacisk hamulca, klocki. Wszystko dokładnie wyczyścić, z jarzmem klocków włącznie. Dobrze jest również go odkręcić, wtedy jest idealny dostęp do każdego zakamarka. Sprawdzić, czy tłoczek pracuje bez oporów, uważając by nie wypchnąć go z zacisku. Potem będzie potrzebny przyrząd do cofania tłoczków. Pod osłonę kurzową zaaplikować pastę...
Tłoczki były cofane zestawem do cofania tłoczków, tylnych nie ruszałem. No i muszę doprecyzować, to chrobotanie to nie jest odgłos pompy abs, tylko w przednim lewym kole klocek skrzypi. Wiem, bo uniosłem koło i kręcąc ręką to słychać.
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Ostatni 'wynalazek' grupy vag o którym czytałem to elektryczne hamulce postojowe których nie można cofnąć jak się klocki zużyją, trzeba mieć specjalny program który ma tylko ASO i zabulić za wyminę ponad 2.2kzł podczas gdy normalnie to 800zł. u zwykłego mechanika. Ale w ten sposób właśnie wycinają zwykłych mechaników czyli konkurencję ASO. Podobno...
-Dobrze wyczyścić strzemiona. -Założyć nowe blaszki trzymające klocki. -z tyłu klocków stosować smar -Stosować pasta montażowa do klocków hamulcowych 03.9902-1002.2 -Zeszlifować nierówności tarczy i odtłuścić zmywaczem np. TRW PFC105 -Wyciągnąć wyczyścić i nasmarować lub wymienić prowadnice oraz gumki np. FRENKIT - 812001 -Wyczyścić i wyregulować mechanizm...
Tarcza nie może trzeć o blachę Życie uczy że zawsze może :-) Piszesz że klocki są blisko tarczy.Zawsze są,bo tam nie ma żadnych sprężyn cofających tłok.Tłoczek cofają jego uszczelniacze.Za to drugi klocek ociera jeszcze przez moment aż przesunie cały zacisk na prowadnicach . Nawet ocierajace klocki nie powodują hałasu,więc to zły trop.Jeśli koło się...
Płynu nie ubywa
Nie bałem się założyć regenerowanego, bo na drugiej stronie (prawej) mam taki właśnie, zmieniony 6 lat temu i do dziś działa bez problemu, stąd moja decyzja. Ale nie ma to jak samemu sobie zrobić, jedyny wydatek to szczypce do segerów zagięte i zestaw naprawczy gumek. Tak jak piszesz, ze smarem nie przesadzałem, a jak wyciągałem stary tłoczek to stał...
Kolego nie podajesz marki auta i czy ma ABS. Ma to znaczenie np. przy cofaniu tłoczków hamulcowych i regulacji hamulca w tylnej osi. Inne są też metody odpowietrzania układu hamulcowego.
Więc tak,Jeżeli w zbiorniczku jest olej i wykręcisz tłoczek do pompowania tak jak na zdjęciu to w komorze po tłoczku powinien byc olej(jesli to wersja bez zaworka zwrotnego w otworze do zasysania oleju ze zbiorniczka).Otworek jest wtedy w miejscu gdzie najdalej sie cofa tłoczek w cylinderku i jest on zasłaniany tłoczkiem w momencie ruchu tloczka do...
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
cofanie tłoczków hamulcowych wymiana tłoczków wkręcanie tłoczków
lodówki bosch opinie kanlux bezpiecznik sharp ustawień fabrycznych
samsung ue43nu7025k edith eberspacher
Jak odpowietrzyć kocioł gazowy Viessmann Vitodens 050? Miganie drukarki Datamax O'Neil E-4205 - kody błędów