Tłoczek trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie, jest do tego specjalny przyrząd ale metodami chałupniczymi też się da.
Cześć. Pytanie do znawców tematu. Chciałbym nabyć urządzenie które umożliwia cofanie tłoczków tylnej osi (postojowy elektryczny) w nowych Citroenach, w celach serwisowych. Tak bez partyzantki, bez odkręcania silniczków i obracania osi kluczem. Inne funkcje nie są mi do niczego potrzebne. Czyli urządzenie które potrafi właśnie to a inne rzeczy ewentualnie...
(at)decybel91, masz na myśli DS150E? Powiem że na szybko patrzę na aukcjach i nie widzę wzmianki np o cofaniu tłoczków? Bo trzeba wiedzieć, w którą grupę należy wejść i kliknąć odpowiednią opcję. Delphi jest niezły, natomiast potrafi troche zrobić zamieszania.
Nie wcisnę dwoma kluczami , bo tłoczek się chowa przez pokręcanie. Poszło. Jak ktoś mi powie, że taka wymiana jest łatwa to (at)#$&*.. Jeszcze odpowietrzenie. A co odje.......eś,że musisz odpowietrzać? Wymiana klocków w tym aucie jest banalnie prosta,warunek bezproblemowego i łagodnego przebiegu wymiany to wydanie raptem 60-70zł. na zestaw do cofania...
Na aukcjach widać ze silniczki z bmw mają 3 piny dwa grube i w środku jeden cienki. Grube powinny być od silnika cienki w jakim jest położeniu? No chyba że to jakaś komunikacja.. Zmiana polaryzacji albo uszkodzi elektronikę jeśli tam jakaś jest, albo zmieni kierunek przesuwania się tłoczka..;)
Samoregulatory złóż na każdej ze szczęk najbliżej okładziny (otwór jest podłużny, pozwala na przesuwanie); nie próbuj tylko czymś smarować "aby lepiej chodziło". I jeszcze jedno, przy cofaniu tłoczków uważaj by płyn w zbiorniczku się nie przelał: jako dobry kierowca, Kolega z pewnością regularnie ten płyn uzupełniał, a jak cofa się szczęki - płynu "przybywa"!...
Dziękuję bardzo. Zadziałało. Mogę podpowiedzieć jak cofnąć zaciski hamulca ręcznego bez komputera i nic na siłę. Sprawa jest prosta, po zdemontowaniu zacisków i dokładnym oczyszczeniu wszystkiego, należy wkręcić tłok zacisku zgodnie ze wskazówkami zegara (to cofa tłoczek który wykręca się delikatnie za każdym uruchamianiem hamulca ręczengo i jednocześnie...
W ogóle.
Może podczas wymiany klocków hamulcowych "fachowcy" nie korzystali z przyrządu do cofania tylnych tłoczków. Wpychając je na siłę mogli uszkodzić regulator, który może blokować cofanie się tłoczków.
Bez interfejsu i uruchomienia procedury cofania tłoczków do wymiany klocków nic nie zrobisz. bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny elektromechaniczny ;)
Zdemontować koło, zacisk hamulca, klocki. Wszystko dokładnie wyczyścić, z jarzmem klocków włącznie. Dobrze jest również go odkręcić, wtedy jest idealny dostęp do każdego zakamarka. Sprawdzić, czy tłoczek pracuje bez oporów, uważając by nie wypchnąć go z zacisku. Potem będzie potrzebny przyrząd do cofania tłoczków. Pod osłonę kurzową zaaplikować pastę...
Ostatni 'wynalazek' grupy vag o którym czytałem to elektryczne hamulce postojowe których nie można cofnąć jak się klocki zużyją, trzeba mieć specjalny program który ma tylko ASO i zabulić za wyminę ponad 2.2kzł podczas gdy normalnie to 800zł. u zwykłego mechanika. Ale w ten sposób właśnie wycinają zwykłych mechaników czyli konkurencję ASO. Podobno...
Kolego nie podajesz marki auta i czy ma ABS. Ma to znaczenie np. przy cofaniu tłoczków hamulcowych i regulacji hamulca w tylnej osi. Inne są też metody odpowietrzania układu hamulcowego.
-Dobrze wyczyścić strzemiona. -Założyć nowe blaszki trzymające klocki. -z tyłu klocków stosować smar -Stosować pasta montażowa do klocków hamulcowych 03.9902-1002.2 -Zeszlifować nierówności tarczy i odtłuścić zmywaczem np. TRW PFC105 -Wyciągnąć wyczyścić i nasmarować lub wymienić prowadnice oraz gumki np. FRENKIT - 812001 -Wyczyścić i wyregulować mechanizm...
Szukaj opcji open parking brake, wymień klocki a potem wybierz close parking brake.
Bo ten oporny był tak cofany, pierwsze wymieniałem klocki I hamulce z prawej strony i tam założyłem narzędzie do cofania tłoczków i poszło gładko cofnął sie zmiana strony i tłok w lewym zacisku zrobił 1-2mm w tył i koniec po chwili go poprostu zdemontowałem na imadło i resztę łatwo się domyślić. Teraz jest nowy zacisk a stary rozebrałem i oczyściłem...
Tłoczki były cofane zestawem do cofania tłoczków, tylnych nie ruszałem. No i muszę doprecyzować, to chrobotanie to nie jest odgłos pompy abs, tylko w przednim lewym kole klocek skrzypi. Wiem, bo uniosłem koło i kręcąc ręką to słychać.
Zawsze syczy w tym aucie, to serwo. Nie cofanie tłoczków jest problemem, problemem jest nie podpompowanie pedałem po wymianie klocków przed włączeniem ręcznego. Jeśli ręczny działa podłączyć clipa wykasować defekty może będzie dobrze, jeśli nie to ręczny do naprawy.
Ten pedał to wpada do samego dołu, gdy trzymasz? Przy cofaniu tłoczków pod nowe klocki nadmiar płynu został wypuszczony odpowietrznikiem czy wtłoczony przez pompę? Jeśli to drugie to obstawiam uszkodzenie uszczelek pompy. Z ABS nic nie wywnioskujemy do momentu odczytania błędu. I zdecyduj się czy jesteś „on” czy „ona” bo raz...
Według mnie jedynie co się osiągnie to może delikatne przyspieszenie reakcji na pedał poprzez wstępne nabicie układu ale czy nie zakłóci to prawidłowgo cofania się tłoczków i jakie to będzie miało konsekwencje na zużycie łożyska wysprzeglika czy też klocków hamulcowych? Oczywiście nowo tu o już odpowietrzony układzie.
Panowie a co mogli byscie polecić do 1500zł do najprostrzej diagnostyki ,cofanie tłoków zacisku, czy sprawdzenie uszkodzonego czujnika abs? Na aliexpress są takie małe ręczniaczki dla mechaników- cofanie tłoczków/kasowanie inspekcji olejowej, resetowanie ciśnienia opon, kalibracja czujnika kąta skratu itp. Takie na szybkie czynności obsługowe. Sam...
Utrudnia cofanie się płynu hamulcowego, co skutkuje wysunięciem tłoczków z cylinderka i ocieranie szczęk o bęben. Napisałem Tobie, że łatwo to sprawdzić luzując odpowietrznik, jeśli nawet minimalna ilość płynu wyleci pod ciśnieniem, masz przyczynę.
Tam się nie robi nastaw.Tam się cofa tłoczki testerem i testerem się "dojeżdża".
Do tylnych tłoczków potrzebujesz przyrząd bo trzeba jednocześnie kręcić tłoczkiem i wciskać . A z przodu tylko wciskamy tłoczki, a i potrzebujesz jak dobrze pamiętam długi imbus 7 żeby zacisk odkręcić. ;)
Bardzo dziękuje za podpowiedz. Pozdrawiam serdzecznie Dodano po 20 Mój problem zaczął się po wymianie klocków z tyłu. Procedura wymiany : Odłączyłem wtyczki i cofnełem torxem tłoczki ale tylko z jednej strony. Złożyłem i podłączyłem kostkę, a następnie postanowiłem docisnąć klocki hamulcem zasadniczym czyli nożnym. Po włączeniu zapłonu zapłonu na desce...
Jeżeli dalej brak smarowania, to trzeba sprawdzić samą pompę. Wykręć tą podwójną śrubę, tylko zwracaj uwagę w jakiej kolejności jest to wszystko włożone, sprawdź sprężynę na popychaczu. Możliwe że jest uszkodzona i nie cofa tłoczka.
Witam. Czy tego typu "zabawki" w budżecie do 400zł maja sens? Chodzi o podstawową diagnozę, cofanie tłoczków kasowanie błędów. Posiadam VW passata 2006r benzyna 2.0 turbo Forda transita 2008r 2.2 diesel Opla Vectre B 98r 2.0 turbo diesel Zdjęcia poglądowe. Może ktoś ma podobne urządzenia i mógłby polecić coś w budżecie z polskim menu. https://obrazki.elektroda.pl/3754249200_...
No własnie w vag-u zepsuł się klucz Usb i nie działa został mi st-6000 i kts 550 w wersji demo bo szefostwo nie skonczyło rejestracji Dodano po 21 Pszepraszam za kłopot. Połączyłem się ST-6000 i połączyłem się przez passata B6 i tam już była funkcja cofania tłoczków dziekuję i pozdrawiam miłych napraw:p
Przed wymianą pompki możesz ją jeszcze rozebrać. Może być pęknięta sprężyna cofająca tłoczek mechanicznego pompowania lub zabrudzony tłoczek i sprężyna nie może go cofnąć do krzywki.
Jeśli masz podobny zacisk w tylnym kole jak np. w Golfie IV i podczas wymiany klocków i tarcz nie korzystałeś ze specjalnego urządzenia do cofania tłoczków hamulcowych, to masz tego efekt. Urządzenie takie "wpycha" tłoczek z jednoczesnym jego wkręcaniem i nie ma wówczas problemów z ręcznym. Może trzeba cięgło od prawego koła podciągnąć (znajduje się...
Odpalamy i ono dalej tak stoi, zwalniamy blokadę i serwo się cofa do pozycji początkowej. Owszem, ale przyblokuj trzpień tak, żeby nie mógł się cofnąć do końca, powiedzmy ze 3mm i naciśnij kilkanaście razy hamulec. Koło pozostanie zahamowane. Owszem ale nie w każdym przypadku, tylko tu akurat chodzi o nie cofanie się tłoczków poompy.
Dziękuję za odpowiedź. Proszę powiedź mi jeszcze taką sprawę, ponieważ nie pisze w opisie czy przy pomocy tego urządzenia jest możliwość „cofania" tylnych tłoczków hamulcowych w nowszych samochodach typu passat b6 czy nowe reno megane? Pytam, ponieważ nic o tym nie jest wspomniane..
Witam, mam takie pytanie, otóż w hyundaiu po przejechaniu koło 6 km odczuwalny jest zapach spalenizny w lewym tylnym kole. Ściągnąłem docisk, który wyszedł z oporem i po zdjęciu gumki ochronnej zauważyłem korozję, tłoczek niby lekko się schował (chowałem go za pomocą śruby z 2 dużymi podkładkami i nakrętkami, taki domowy przyrząd do cofania tłoczków,...
Jeśli chodzi o F-toucha to posiadam takowy sprzęt już drugi rok i jestem zadowolony. Z minusów to dosyć wolna komunikacja, ale bluetooth działa prawidlowo i spokojnie ogarnia zasięg na cały warsztat. Z plusów to duża ilość funkcji specjalnych gdzie przebija naprawdę wiele sprzętu. Mówie tutaj np. o cofaniu tłoczków hamulcowych, adaptacji świateł, kodowaniu...
A w jaki sposób cofałeś tłoczki?
Te sprężarki w stanie niewysterowanym mają bardzo minimalny ruch tłoczków, stąd brak tłoczenia i cofanie się powietrza. A więc oświeć mnie i wytłumacz co to jest " stan nie wysterowany"
Skoro taka odległość od tłoczka i szybkie pompowanie pomaga zanim zdąży się całkiem cofnąć, to wygląda że mechanizm regulacji luzu nie działa jak należy. Co prawda nie znam dobrze konstrukcji w tym pojeździe ale zapadka albo ząbki może się starły w mechaniźmie i pozwala to na całkowity powrót tłoczka. Wydaje mi się, że musisz w takim razie cały tłoczek...
Panowie... Po bez mała 20 latach "zabawy z samochodami"czytam na forum że niby tłoczek jest wciągany przez gumki lub,tu cytuje kolege Owika;"Po zaniku nadciśnienia tłoczek cofa się minimalnie sam"... SAM??? Na dodatek kolega Carrot wspomina coś o kawitacji... Jeszcze raz powtarzam,pompa hamulcowa jest tak zbudowana że w momencie puszczenia pedału(zaniku...
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
Mój problem zaczął się po wymianie klocków z tyłu. Procedura wymiany: Odłączyłem wtyczki i cofnąłem torxem tłoczki z obu stron. Wymieniłem klocki na Brembo zgodnie ze specyfikacją producenta. Złożyłem i podłączyłem kostkę, a następnie postanowiłem docisnąć klocki hamulcem zasadniczym, czyli nożnym (nacisnąłem hamulec około 5 razy). Po włączeniu zapłonu...
Nie wymiana cylinderka tylko zacisku albo conajmniej tloczka. Cofasz tloczek kompem, wymieniasz, zakladasz zacisk, pompujesz pedal hamulca i wracasz tloczek kompem. A tak naprawde to bez kompa jest to do ogarniecia. Wystarczy tloczek wkrecic jak w zwyklym zacisku.
Teoretycznie wepchany syf z zacisku przy cofaniu tłoczka, mógł coś zapchać w agregacie ABS. A że to przewaga dzięki technice i części też są robione dziś z kału to stalo się jak się stało.Byc może trzeba będzie wymienić pompę. Ale to tylko teorie.
O ile dobrze widzę - na przewodzie pneumatycznym powrotnym (od cofania tłoczka) w siłowniku masz zaworek dławiący - nie jest za mocno przymknięty? V.
Witam. Nie równomierne zużycie klocków może być spowodowane zmniejszeniem elastyczności gumowego pierścienia uszczelniającego, ewentualnie uszkodzeniem gumowej osłony tłoczka hamulcowego. Brud, woda wnika pod osłonę powoduje blokowanie tłoczków. To utrudnia cofanie się tłoczków i w efekcie ciągłe dohamowywanie. (cieplejsza tarcza - koło). Można to sprawadzić...
Czasami czytając te wszystkie odpowiedzi aż się płakać chcę . Po pierwsze żeby cofnąć tłoczki odkrec silniczki hamulca ręcznego cofnij ręcznie potrzebujesz imbusy do silniczka i do cofania tłoczka . Cała magia . Po drugie jeżeli silniczki działają słychać je a hamulec zaciągnięty czyli zapieczone tłoczki (tu się kłania wymiana zacisku z tłoczkami lub...
Zapewne masz uszkodzony element samoregulacji luzu szczęk w pompce hamulcowej. Na końcu cylinderka pompy jest zaworek który tłoczy płyn, a przy ruchu powrotnym cofa pewną ilość płynu i zamyka szczelnie przepływ. Zapewne nie robi skoku powrotnego. Tylko upuszczenie płynu z odpowietrznika cofa tłoczki w cylinderku, tylko nie wiem czy UR II przy hamulcach...
Zauważyłem, że po puszczeniu hamulca tłoczki dość mocno się cofają być może to jest przyczyną ale nie wiem co ma wpływ na zbyt mocno cofające się tłoczki.
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Albo masz uszkodzony mechanizm ręcznego w zacisku albo uszczelki gumowe w samym tłoczku, tam gdzie wchodzi mechanizm ręcznego. Powiedz mi czy jak wymieniałeś uszczelnienie tłoczka i tłoczek, to dobrze wyczyściłeś miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz tłoczka? To uszczelnienie ma za zadanie cofać tłoczek z powrotem, czy tak się dzieje? Jeśli nie, wyciągnij...
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
A tłoczek pompki cofa się do końca?
U mnie ten sam problem. Po wymianie tarcz i klocków na przodzie koła zaczęły się przyblokowywać po rozgrzaniu hamulców. Nie blokują się mocno ale felgi bardzo się nagrzewają. Raz jedno raz drugie koło... Chociaż ostatnio tylko lewe. Zauważyłem, że na zimnym układzie tłoczki bardzo mało się cofają. Ale coś nie coś się cofają... Tłoczki są z jakiegoś...
W zacisku nie ma żadnej elektroniki, tylko silniczek jako osobny moduł. Wymieniasz, ręcznie cofasz tłoczek w razie potrzeby i to wszystko. Skalibruje się sam.
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
To kolega nie ma pompy takiej w której zbiorniczek osadzony jest bezpośrednio w pompie , tylko płyn ze zbiorniczka do pompy płynie przewodem ? Jeżeli tak to proszę uszczelnić zaciskami przewód . Moim zdaniem mechanizm zasysania powietrza jest taki ,że tłoczek cofając się zassie powietrze.
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
Podobny problem lata temu spotykałem w Volvo oraz Renault Dxi w przypadku uszkodzenia/zużycia czujników (potencjometrów) w zaworze hamulca zasadniczego. Co ciekawe, nie był rejestrowany żaden błąd. Po prostu siła hamowania była praktycznie zerowa. Awaria ABS w innych pojazdach powoduje blokowanie kół przy hamowaniu widać Volvo ma odwrotnie. Zależy od...
Płynu nie ubywa
Nie bałem się założyć regenerowanego, bo na drugiej stronie (prawej) mam taki właśnie, zmieniony 6 lat temu i do dziś działa bez problemu, stąd moja decyzja. Ale nie ma to jak samemu sobie zrobić, jedyny wydatek to szczypce do segerów zagięte i zestaw naprawczy gumek. Tak jak piszesz, ze smarem nie przesadzałem, a jak wyciągałem stary tłoczek to stał...
Witam, Pytanie o wymianę tylnic klocków w Toyocie CH-R 2018 rok hybryda. Wszelkie "instrukcje" z internetu z 3x w dół i 4 razy w góre przyciskiem od "ręcznego" są pokazywane na autach wyposażonych w silniki spalinowe. Czy ktoś wymieniał w ten sposób w hybrydzie ? Dziś próbowałem i metoda z spalinówki nie działa. Tylko tester ? Jeśli tak to jakiego używacie?...
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Tylne koła po podniesieniu auta kręcą się lekko czy stawiają opór? W jaki sposób cofałeś tłoczki w zaciskach?
Cofanie tłoczka to zaobserwowałeś na zdjętym czy założonym zacisku? Na prowadnicach przesuwa się bez oporu? Klocki nowe czy używane?
Aby to działało, to w cylinderku musi być zaworek, (jest) oraz otworek, przez który jest zasysany olej przy cofaniu tłoczka - iglicy. Istnieje możliwość że iglica tłocząca, cofa się zbyt mało i nie odsłania tego otworu.
Więc tak,Jeżeli w zbiorniczku jest olej i wykręcisz tłoczek do pompowania tak jak na zdjęciu to w komorze po tłoczku powinien byc olej(jesli to wersja bez zaworka zwrotnego w otworze do zasysania oleju ze zbiorniczka).Otworek jest wtedy w miejscu gdzie najdalej sie cofa tłoczek w cylinderku i jest on zasłaniany tłoczkiem w momencie ruchu tloczka do...
Chodziło o to, że gdybyś sprawdzał ten luz z klockami i na założonym zacisku, bez cofania tłoczka to byś tego luzu nie miał. Ważne, że zrobiłeś. Gratulacje.
Wg mnie porozpinałbym wszelkie złącza instalacji i wyczyścił jakimś kontaktem w sprayu, poprawiłbym połączenia masowe instalacji zwłaszcza przy tym elektrozaworze, także gniazda bezpieczników i same bezpieczniki instalacji LPG, połączenia zasilania LPG przy akumulatorze.Myślę że są jakieś spadki napięcia do tej cewki przez co nie można podtrzymać trzpienia...
Ale wraca sam? On powinien mieć wewnątrz sprężyne która go wypycha do wstępnego naprężenia na łapę sprzęgła. Nie powinien mieć żadnej spręzyny. To siłownik hydrauliczny - jest wypychany ciśnieniem, a powracany naciskiem docisku poprzez łapkę. Sprężyna cofająca tłoczek jest w pompce. Natomiast tarcza powinna być założona wystającą tulejką w kierunku...
Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Te hamulce to z ABS czy bez. Ja oprócz przewodów przyglądną bym, się samej pompce hamulcowej. Jeśli się nie mylę to te hamulce biorą po przekątnej, przód prawy- tył lewy. Jak ci bierze pedał hamulcowy wysoko czy, nie. Może być przytarty jeden z tłoczków w pompie i nie cofać się całkowicie.
Za cofanie się tłoczka odpowiada uszczelka tłoczka która odkształca się w momencie hamowania i przesunięcia się tłoczka w zacisku
Masz ten ABS ,czy nie?Chociaż pewnie nie.Jeśli nie, to procedura jest taka>najpierw tył odpowietrzasz następnie przód.I najlepiej powtórnie zrobić to samo w kolejności j/w. Ale u Ciebie pewnie problem tkwi gdzie indziej.Ja bym sprawdził działanie serwa pompy i samą pompę.Może nie odpuszcza do końca [trzyma serwo,albo pękła sprężyna w pompie ,ta która...
Witam, w trakcie cofania tłoczka wywaliło płyn hamulcowy ze zbiorniczka, zdarzyło mi się to pierwszy raz. Wszystko złożyłem do kupy, na zgaszonym silniku jak pompuje pedal hamulca jest twardy (wszystkie 4 kola odpowietrzyłem) ale na włączonym pedal mięknie. Przepompuje do momentu aż zaczyna twardnieć jak na zgaszonym silniku odczekam chwile i pedal...
Jak spadnie ciśnienie w obiegu to cofa się tłoczek i wtedy napiera na Switcha następuje uruchomienie. Po demontażu tłoczka smaruje się go smarem teflonowym i działa ponownie,
Panowie, przy tym hydraulicznym napinaczu jest to normalne, że tłoczek się cofa 2mm , gdy się naciąga pasek?
Odpowietrzylem caly uklad, jednak nie wydawalo mi sie zeby byl w ogole zapowietrzony. Zauwazylem, ze przy prawym kole przy lince od recznego, (mechanizm ktory cofa i wypycha tloczek) stoi w polowie. Sciagnalem jeszcze raz klocki, a tloczek cofnalem specjalnym przyzadem. Hamulec reczny obecnie dziala,jednak nozny schodzi w dol po kazdym zahamowaniu jak...
Witam. Mam identyczny problem, tj. po zahamowaniu czy to hamulcem roboczym czy postojowym, po puszczeniu hamulca koło dośc ciężko się obraca, jak postukam w zacisk to luzuje i koło sie lekko obraca. Dodam, ze linki ręcznego sa lużne. Wydaje mi się, ze tłoczek sie nie cofa, jaka może byc przyczyna niecofanie tłoczka? czytałem ze można zablokowac nacisnąc...
I tu się kolego mylisz. Pompka ręczna mimo, że jest zamontowana na korpusie pompy zasilającej stanowi oddzielny element. Tłok tej pompy nie pompuje paliwa podczas pracy silnika. Za pompowanie paliwa odpowiada drugi tłoczek napędzany krzywką od wałka pompy wtryskowej. A dokładniej to paliwo pompuje sprężyna, a krzywka cofa tłoczek.
Witam. Stać na konia, stać na owies. Niczego z książki raczej się nie dowiesz, to nie szydełkowanie. Eksperymentujesz ze swoim i innych życiem. Ja wiem POLAK potrafi wszystko, a potem pyta co zrobił nie tak. Zdemontować koła, zdemontować zacisk z mocowaniem, zdemontować tarczę, wyczyścić wiadome elementy, zmontować w odwrotnej kolejności, uprzednio...
A jakby zmienił charakterystykę sprężyn w pompie hamulcowej ? Korektor będzie się sprawdzał tylko na równej nawierzchni. A jakie znaczenie mają sprężyny w pompie hamulcowej? One mają tylko cofać tłoczki pompy spowrotem. Korektor zaś ma zdławić dopływ płynu do hamulców tylnej osi, żeby hamowały słabiej - dławienie ma być proporcjonalne do obciążenia...
Witam Potrzebuje pomocy bo już skończyły mi się pomysły. Pacjent to audi a4 b5 1.9 tdi 1z 90km 1995 rok hamulce przód zaciski i jarzma lucas alu tarcze pełne nie wentylowane. Zauważyłem że grzeją mi się tarcze przednie rozebrałem i zonk klocki zjechane a co do zacisków tak jak by tłoczki nie chciały sie cofać. A więc kupiłem tarcze bosch plus klocki...
Nic ręcznie nie namacasz jak zdejmiesz zacisk hamulcowy, wyjmiesz klocki to trzeba wcisnąć tłoczek do zacisku przy okazji zobaczysz stan gumki i czy niema pod nią brudu i czy nie jest przerwana. Jak będzie ładnie to próbuj równomiernie wciskać tłoczek np dwoma łyżkami albo trzonkami od młotka (oczywiście trzymasz je naprzeciw siebie). Jak będzie ciężko...
Więc podnieś koło i hamuj w powietrzu. Ręczny możesz maksymalnie poluzować na czas testów. Możliwe że płyn Ci się nie cofa z tłoczka i trzyma Ci hamulec.
Mechanik podczas wymiany zacisku stwierdził że przewód jest drożny, bo bardzo mocno wyciekał z niego płyn. Kolega z innego forum podpowiedział żeby odsunąć pompę od serwa bo może nie do końca cofa się tłoczek
Witam,ekspres mam dobrze utrzymany,regularnie czyszczony. Ostatnio było trochę problemów z pompą (pękła sprężyna cofająca tłoczek). Kupiłem nową pompę ULKA i,jest tak że co kilka zaparzeń z dysz zaledwie kapie kawa. Następna zaparzana po tej z trudem wykapanej już leci normalnie z obu dysz,ale co któraś znowu kapie. Dwukrotnie odkamieniłem i nic się...
Witam . Mam problem z zaciskiem przednim AJP a motorze Derbi Senda . Zacisk jak to zacisk , każdy działa tak samo. Problem polega na tym , że gdy nacisnę klamkę hamulca to hamuje , ale jak pusze to tłoczki nie wracają przez to klocki hamują koło.NIe wiem co zrobić , dzisiaj rozebrałem zacisk i wyjąłem tłoczki , oczyściłem wszystko i złożyłem ponownie...
może to wina opon, lub szumy są od skrzyni biegów lub nie cofają się tłoczki hamulcowe
Zaczęły po jakimś czasie. Na początku było cicho później zaczęło piszczeć dlatego robiłem przegląd tłoczków i prowadnic jarzm. Niby wszystko było ok więc skończyło się na przesmarowaniu. Teraz znów zaczyna piszczeć Dodano po 36 Zastanawiam się co tak na prawdę odpowiada za cofanie się klocków po opuszczeniu hamulca.
milimetr różnicy między nimi wystarczy To rada troche niebezpieczna. Luz liczy sie co najwyzej w dziesiatych milimetra, nie w milimetrach. Yogi, wystarczy usunac rdze ze wspornika zacisku i z klina u gory i lekko nasmarowac smarem miedzianym lub grafitowym (bez przesady, aby nie zabrodzic tarcz i klockow). Klocki musza sie luzno przesuwac we wsporniku.
Po podaniu napięcia na cewkę jest otwierany mały przepływ; przez ten przepływ przy obecności ciśnienia roboczego na przyłączu nr 1 jest przesuwany tłoczek/rozdzielacz (i sprężana sprężynka) - następuje załączenie głównego przepływu na drodze 1-2. Po zaniku napięcia na cewce - jest zamykany przepływ sterujący i sprężynka cofa tłoczek/rozdzielacz. Baz...
po odpaleniu niewysterowany zawor przestawiacza pozostaje zamkniety a wiec zaplon jest wtedy max przyspieszony, sterownik otwiera zawor wysylajac sygnal PWM do niego tym samym zaplon sie opoznia za sprawa spadku cisnienia paliwa (sprezyna cofa tloczek). szkoda ze nie masz wartosci rzeczywistych, najlepiej udaj sie do kogos kto moze je podejrzec, moze...
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Spalanie nie wzrasta natomiast czy felgi sie grzeją to ciezko mi powiedzieć ja nim nie jezdze, jak szybko sie nagrzeja? Bardzo szybko, nawet 1km wystarczy. Dodatkowo przy blokowaniu tłoczków (jeśli jest nierównomierne) samochód może ściągać na którąś stronę. Sytuacja się powtarza przy cofaniu?
Faktycznie nic nie cofa jest ok
A jak napelniales? Odciagnales pare ml powietrza/tuszu po napelnieniu? W kartridzu musi byc podcisnienie - inaczej leje jak z cebra ;) Miales zatkany - to nie lalo - przetkales to sika ;) Po dolaniu tuszuy zawsze cofasz tloczek strzykawki przynajmniej o 2-3 cm. A doi pewnego lanioa przyzwyczaic sie musisz Jesli bedzie na tym tuszu naprawde tragedia...
Witam, mam problem z tłoczkami. Po rozblokowaniu ich komputerem, słysze że silniczki działają, ale tłoczki się nie cofają. Tak samo jest z dwóch stron. Dodam że ciągle mi się świeci błąd ręcznego
Nie wiem,czy znowu to skasują,ale w hamulcach samochodowych,cofa się tłoczek za pomocą jakiejś dźwigni,dużego wkrętaka itp,. Gdyby jednak nie chciał wracać,to możliwe,że tłoczek uległ uszkodzeniu, zatarciu.Wtedy pozostaje rozbiórka,wymiana uszczelek,a nawet i tłoczka.
A wiesz że po prostu tłoczki mogą ci się nie cofać :P . Prowadnice prowadnicami, a tłoczki tłoczkami. Tłoczki po puszczeniu hamulca powinny się cofać o np 1mm. U ciebie pewnie się nie cofają, więc nie ma bata, zestaw reparacyjny i jazda :) . Gdyby jakieś gumki "miały łapać powietrze" to właśnie hamulca byś nie miał, bo albo by ci nieszczelnością wyciekał...
Po naciśnięciu hamulca popuść odpowietrznik i zobacz czy będzie dobrze, może przewód elastyczny się rozwarstwił w środku, miałem już taki przypadek. ok dzięki jutro to sprawdzę. Co może byc ewentualnie jeszcze, aby po raz kolejny nie demontowac koła? Tak sie też zastanawiam nad sprężyną, która załozyłem przy zacisku na hamulec ręczny ( odwrotnie ja...
Również chcę wykonać sterowanie do takiej pompki. Pompka ma cewkę 24v, która porusza tłoczkiem, w momencie podania krótkiego impulsu na cewkę tłoczek wtłacza paliwo przez zaworek zwrotny i sprężynka cofa tłoczek. Pompka powinna mieć około 3 cykli na sekundę. Zrobiłem już sterowanie wykorzystując Arduino i tranzystor KD367B z oryginalnego sterownika...
cofanie tłoczków hamulcowych wymiana tłoczków wkręcanie tłoczków
wymiana samsung świetlówki opalarka grzeje trzeszczenie zasilacza
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Sterownik ACPI PNP0510 2 - zastosowanie i funkcje Jak odzyskać usunięte wiadomości z Messengera?