Temat stary ale problem z tymi pompami dalej aktualny. U mnie pojawił się objaw braku hamulca w lewym przednim kole . Miałem oddawać pompę do regeneracji ale podkusiło mnie żeby spróbować z nią powalczyć. Kupiłem wcześniej pompę z Fiata 500 wg powyższych sugestii do ewentualnego przełożenia bloku hydraulicznego i weryfikacji działania. Po zdemontowaniu...
Tak. Silniki C14NZ i C12NZ mają te same aparaty.
nie czytacie a już doradzacie pisze że cewkę dał nową a dwoje mu doradza podmiane cewki przeczytac pomyślec . czujnik hala na wale do sprawdzenia jest sygnał ok sygnał na moduł jest ecu ok z modułu sygnał na cewke jest moduł ok itd. oczywiście masy i zasilanie pierwsze do kontroli i jeszcze sygnał z rozusznika jest tu brany pod uwage z schematu Popraw...
Jesli ta corsa ma aparat zapłonowy to moduł kopułka palec, jeśli natomiast ma czujnik położenia wału i cewkę dis osobną na każdy cylinder to czujnik wału lub cewka.
Trzeba sprawdzić cewkę, moduł i aparat zapłonowy
Witam . Mam problem z samochodem Opel Corsa A z silnikiem 1,2 . Auto 3 dni temu zostało uruchomione ponieważ był uszkodzony Aparat zapłonowy ale dało go się naprawić... I teraz jest dobrze ustawiony pali dobrze ale nie jeździ Jeszcze dodam ,że po zrobieniu aparatu nie chciał palić Zimny aby jak był ciepły to zapalił to była to przyczyna świec zapłonowych...
Mój aparat zapłonowy wygląda tak .Najprawdopodobniej jest on uszkodzony lub czujnik halla ,ale jak to sprawdzać bez podstawiania ,czy jest jakiś sposób???? http://obrazki.elektroda.net/89_12348862... Wątek był raportowany, o czujnikach Halla w Oplach, sposobach ich sprawdzania i ich usterkach zostało napisane dosłownie wszystko - nie ma sensu...
Aparat zapłonowy Lucas ( czarna kopułka) czy bosch ( brązowa)?
podłączyłem już wszystko, silnik kreci lecz nie pali, nie świeci nawet pomarańczową kontrolka błędów, która normalnie przy każdym załączeniu powinna świecić. Iskry nie ma na świecach, paliwa też nie podaje.... Jak to podłączyłeś? Gdybyś to zrobił to by działało. Silnik 8V nie będzie chodził na sterowniku od 16V. 1,6 8Vma aparat zapłonowy a 1,4 16V...
Wymieniłem cały aparat zapłonowy bo miałem i jak na razie wszystko ok
A czy ta różnica 1,5bar ma wpływ na prace silnika, chodzi mi tu o te szarpania? Jutro ogarnę drugi aparat zapłonowy i zobaczę czy coś sie poprawi.
Odkręć aparat zapłonowy i sprawdz czy nie jest ułamany bolec wchodzący do wałka rozrządu Pzdr
[quote="kniedzwiedzki12"] Wymieniłem silniczek krokowy, przewody wn, świece, oringi na monowtrysku i dalej nic. Jeśli ktoś miał taki problem to prosze o odp. Z gory dziekuje[/quote Aparat zapłonowy czyściłeś :idea: ,palec kopułka pewnie zarośniety śniedzią :!: :cry:
. Co teraz można sprawdzić :?: Sugeruje zabrać sie za aparat zapłonowy ,wymień kopułke palec ,przeczyść przewodyWN ,świece też przydałoby się wymienić na nowsze :|:idea:
W tym aucie był wymieniany cały aparat zapłonowy bo jakiś plastki się wytarł. Od tamtego momentu auto właśnie tak się zachowuje przed wymianą zapłonu było OKI. Możliwę żeby zapłon był zle ustawiony?
W silniku z 1996 roku może być uszkodzona końcówka mocy (pod cewką), ale raczej częściej sam aparat zapłonowy (czujnik Halla). Przy uszkodzeniu tych podzespołów usterka stale będzie powtarzać się tak samo. Element elektroniczny się nagrzeje - stoisz, ostygnie - jedziesz.
U mnie w WV polo Coupe r 92. też tak było że raz odpalał raz nie. Ale takie uszkodzenia są najgorsze.Udało mi się że razu pewnego zamilkł na dobre.Elektryk który przyjechał do mnie swoim Golfem na szczęście miał taki sam aparat zapłonowy i podmienił Halla. To było wiadomo co jest uszkodzone.Od tego czasu autko chodziło bez zarzutu.
Powiedz tylko jaka to cewka: podwójna czy pojedyncza , zespolona? Powiedz-po co udzielasz porad jak sam się g*** znasz? Jaka podwójna cewka w tej corsinie? Jaka! Tam jest zwykły rodzielacz! Jaki czujnik położenia wału, jak tam jest aparat zapłonowy z hallotronem! Już byś się lepiej zapytał jaki ten aparat-czy Lucas ( z czarną kopułką) czy Bosch (z...
tak ,pojedyncza cewka i aparat zapłonowy z czujnikiem i rozdzielaczem .Sugerujesz lewe powietrze np.przez servo?-to chyba nie ten objaw .Silnik ma ten kryzys w wąskim zakresie temperatury w początkowym etapie nagrzewania jak się go przeskoczy np podtrzymując na obrotach potem jest ok.Jak ściągnę dolot powietrza nad wtryskiwaczem jak to się dzieje widać...
Aparat zapłonowy to bolączka tych autek , kopułka palec rozdzilacza przewody wysokiego napięcia i świece zapł. muszą być sprawne jeżeli po weryfikacji tych elementow dalej nie będzie pracował jak trzeba to zajmij sie silnikiem.Jeżeli motor jest ok to wyczyść kopułkę-często sie zawilgaca i powinno być dobrze co nie zwalnia cie od sprawdzenia pozostałych...
To normalny objaw :idea: ,jak autko trochę postoi zimą to po takim czasie wszystkie elementy ulegają oszronieniu i zawilgoceniu co powoduje że tam gdzie masz elementy związane z prądem występuje tzw śniedzenie styków i przewodów elektrycznych .Powoduje to zanik napięcia :idea: :cry: ,Obecnie należy autko wstawić do ciepłego garażu i trochę go poczyścić...
Witam posiadam opla corse b 14 8 v c 14nz wracając do domu zauważyłem nagły spadek mocy i jakiś stuko przy dodawaniu gazu zjechałem na pobocze na wolnych obrotach auto pracowało tak jak by nie na wszystkich garach po zgaszeniu auto odpalił za 3 razem a później już wcale z tego co zdążyłem zrobić : podmienilem kable świece i aparat zapłonowy z czujnikiem...
Witam forumowiczów jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Problem mój dotyczy tak jak w tytule, obroty corsa b. Samochodzik działa dobrze ale po przejechaniu około 6 km jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni, To obroty na jałowym biegu falują jest 950 po czym spada na 900 i znów na 950 nie przeszkadza to w jeździe jednak jest niepokojące . Mechanik...
Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że czytałem już chyba wszystkie tematy związane z tym tematem, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie... Do rzeczy: pacjent to corsa B 1.4 8V 60 KM. Problemem jest szarpanie. Wymieniana była uszczelka pod głowicą, ale problem był długo przed wymianą. Podczas jazdy bez gazu szarpie, robi kangury. Jak już...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
Podmień cały aparat zapłonowy,to będziesz wiedział,bo inaczej sam nie dojdziesz do przyczyn tych niedomagań.
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Olej ci cieknie oringiem lub uszczelką.Pewnie odma też zapchana.
Ona jest wkręcona w głowice, możesz odkręcać całą, a później na wierzchu sobie skontrujesz.
Sprawdź go sobie miernikiem (-) do minusa zasilania (0) do woltomierza, (+) do =12v i woltomierza. Jak pokręcisz powoli osią aparatu powinno się naprzemian pojawiać i zanikać napięcie zasilania. jak padł to niestety zakup nowej płytki z hallem (chyba że sobie kupisz drugi aparat) bo taka płytka oryginałka w Boschu kosztuje pod 100zł. (można dobrać inne...
Posiadam opla corsę rocznik 91 nie chce odpalić.Gdy odpalam słychać charakterystyczne pstryknięcie.Podejrzewam że jest popsuty aparat zapłonowy.Proszę o pomoc.
Odczytałeś kod silnika. Czy cewka jest pojedyncza i jest aparat zapłonowy, a może cewka jest podwójna bez aparatu.
Witam Kolegów Chcę wymienić silnik w mojej corsie B, obecnie mam silnik 1.2 SZ, a chcę włożyć silnik z Astry F 1.4 NZ. Zastanawiam się czy jeżeli założę osprzęt zapłonowy tzn cewkę zapłonową i czujnik obrotów wału ze starego silnika i wymienię elektronikę silnik mi odpali. Czytałem że należy wymienić wiązkę silnika, elektronikę i pozostać przy aparacie...
Posiadam silnik o poj.1,4 o symbolu C14NZ Czyli czujnik halla znajduje się w aparacie zapłonowym.
Ok czyli to jest cewka dis tam gdzie zwykle znajduje sie aparat zaplonowy tak?
Daj foto aparatów zapłonowych. Coś te dwa kable mi nie pasują.
Został wymieniony cały aparat zapłonowy, auto zostało również podłączone pod komputer ale zero błędów i auto dalej przerywa. :|
jezeli chodzi o ta corse to jak sie rozgrzeje i zgasnie to sprawdz czy jest iskra i czy podczas krecenia rozrusznikem wlancza sie pompa paliwa jezeli pompa chodzi i nie ma iskry to cewka a jak pompa tez nie chodzi to czujnik obrotu walu korbowego lub walka rozrzadu jak ma aparat zaplonowy
Witam! Wszystko gra. Nie była ustawiona przerwa w przerywaczu w aparacie zapłonowym dziekuje pozdrawiam
podejrzewam silnik krokowy .czytałem że pomaga wyczyszczenie go, Kup szczotkę do butelek i wyczyść tłumik z tyłu, taki sam skutek to przyniesie. Prawdopodobnie uszkodzony albo TPS, albo sam styk biegu jałowego w nastawniku. To silnik z okrągłym aparatem zapłonowym, czy prostokątnym, czarnym żebrowanym modułem DIS ?
Witam Miałem kiedyś podobny problem w vektrze wszystko sparwdziłem i okazało sie nakońcu że do komutera wszystko ładnie wchodzi ale już nic z niego nie wychodziło. sprawdź czy na kabelu który idzie z komutera do aparatu zapłonowego jes jakies napięcie bo u mnie nie było i była to wina komutera musisz jakoś komputer sprawdzić. a i jeszcze sparwdź czy...
Problem jest w aparacie zapłonowym a właściwie w czujniku halla który tam jest.
Czujnik hala w aparacie zapłonowym (90zł) i po problemie.
Musisz zwrócić uwage na immo: jeżeli sterownik będzie pochodził z "dawcy" który miał immo fabryczne, to musisz albo wycziscić sterownik (wywalić immo) albo przekładać komplet: sterownik, immo, transpondery w kluczach. Ale po objawie patrząc to raczej nie sterownik. Czy ja k nie chce odpalić to jest iskra ? Jezeli nie, to w ciemno wymieniaj moduł, jest...
Byłem w serwisie i powiedzieli, że mogłem trafić na uszkodzony moduł (kupiłem niemiecki zamiennik). Teraz obstawiają aparat zapłonowy, że może być "zimny lut" przy czujniku halla. Jest możliwość rozebrania aparatu i ewentualnie poprawienia połączeń, wyczyszczenia go....?
Witam! Jaki masz silnik? Pojemność i układ zasilania to istotne wskazówki dla podpowiadającego! Przyczyn powyższej awarii może być zatrzęsienie. Możliwe, że uszkodzeniu uległa pompa paliwa i traci ciśnienie. Miałem podobnie w swoim samochodzie. Może zapchany jest filtr paliwa lub sam układ? Równie dobrze winne mogą być świece i przewody zapłonowe, aparat...
Witam. Pod cewką jest moduł zapłonowy. Wykręć go popraw lutowania na złączach, (trochę dłubania). Wyciągnij złącze z aparatu zapłonowego, jeśli dominuje zieleń, to oczyść, popsikaj czymś tłustym i zapalaj. Przyjemnej podróży!
aparat zapłonowy corsa zapłonowy corsa ustawic aparat zapłonowy
miernik nacisk warunki techniczne zasilania sygnał dekodera komputerze
chłodziarka polar aplikacja besmart
Mercedes CLC 220 2008 - Usterka skrzyni biegów Vestel 17MB110: Przełączanie panelu 8-bit na 10-bit