A komputer/diagnostyka co mówi ? Czy nie przypadkiem czujnik położenia wału ? chociaż może być za szybko i winny jest układa zapłonowy - hym..
1 3 4 2
Ona jest wkręcona w głowice, możesz odkręcać całą, a później na wierzchu sobie skontrujesz.
Np. układ zapłonowy. Świece, cewki.
Zasilanie stałe 30 masz mieć na pinie A6, po kluczyku 15 na pinach C16, D3, oraz na jednym kablu idącym do wtrysku oraz na pinie 1 cewki zapłonowej i zaworze regulacyjny spalin z czujnikiem położenia. Masę masz mieć na pinach D16,C9,B1 oraz pinie 2 cewki zapłonowej.
Jak goły słupek ???? silniki 1.0 mają 3 cylindry a 1.2 i 1.4 4 cylindry - czyli inne kolektory , katalizator , wiązka silnika ,sterownik ew przeprogramowanie ,dokodowywanie immo do bcm cewka zapłonowa itd ...
Moduł jest przy module zapłonowym. Ten większy, 5-pinowy.
Wystarczy. Podstawa pisana w tym dziale to jakaś mała znajomość budowy silników i ich systemów sterowania. Tu tej podstawy nie widać.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
Trzeba sprawdzić cewkę, moduł i aparat zapłonowy
W twojej Corsie niema czujnika wału.NZ ma nadajnik impulsów w aparacie zapłonowym czujnik Halla.W tym rozwiązaniu padają moduły zapłonowe (element z wtyczką pod cewką zapłonową)
a gdzie w tej corsie jest moduł zapłonowy? :)
az. ś. kolejność zapłonu 1-3-4-2 1- 1 2- 3 3- 2 4- 4 Przecież to są podstawy mechaniki.
Witam Kiedy powstał problem? Nie były czasem świece wymieniane zapłonowe
Tak. Silniki C14NZ i C12NZ mają te same aparaty.
Przebija czy nie?
Ostatnio wymieniałem w Astrze slinik C14NZ cewke zapłonową.
A co zrobiłeś, co zdiagnozowałeś? Zaczął bym od wymiany świec zapłonowych.
Witam mam problem z corsą c 1.2 16 v 2003 r dziś podczas jazdy zauważyłem ze samochód nie pracuje na wszystkie gary... odkręciłem listwę zapłonową 1 świeca była zalana ( 2 od prawej) wymiana świec nie dała rezultatu dalej to samo czy to może być cewka zapłonowa ?
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Posiadam silnik o poj.1,4 o symbolu C14NZ Czyli czujnik halla znajduje się w aparacie zapłonowym.
Wygląda na to że coś ci niełączy np. jakiś kabel od układu zapłonowego.
Problem został rozwiązany; przyczyną był defekt cewki zapłonowej
Musisz zwrócić uwage na immo: jeżeli sterownik będzie pochodził z "dawcy" który miał immo fabryczne, to musisz albo wycziscić sterownik (wywalić immo) albo przekładać komplet: sterownik, immo, transpondery w kluczach. Ale po objawie patrząc to raczej nie sterownik. Czy ja k nie chce odpalić to jest iskra ? Jezeli nie, to w ciemno wymieniaj moduł, jest...
Sprawdź go sobie miernikiem (-) do minusa zasilania (0) do woltomierza, (+) do =12v i woltomierza. Jak pokręcisz powoli osią aparatu powinno się naprzemian pojawiać i zanikać napięcie zasilania. jak padł to niestety zakup nowej płytki z hallem (chyba że sobie kupisz drugi aparat) bo taka płytka oryginałka w Boschu kosztuje pod 100zł. (można dobrać inne...
Błąd dotyczył cewki zapłonowej Pozdrawiam
tzok- a to X10XE ma kable zapłonowe? :)
witam Jestem ciekawy gdzie w tym silniku się znajdują świece zapłonowe??? ;)
Witam ponownie... mam jeszcze takie jedno pytanie... a mianowicie jak sprawdzić moduł zapłonowy... czy dobry czy padniety?
Przepraszam że jednopunktowy wtrysk nazwałem gaźnikiem ale nie jestem mechanikiem samochodowym i nie znam się dokładnie na samochodach.Chciałbym dodać że przy tym silniku nie ma kopułki przerywacza tylko jest elektroniczny moduł zapłonowy.
Znajdź na jakimś szrocie auto z tym silnikiem i wytnij kostkę. Szukanie nowej kostki na podstawie zdjęcia może się nie udać a już na pewno będzie nieopłacalne w stosunku do wycięcia tego co potrzeba z auta na części. Jeśli będziesz brał coś jeszcze po za złączem to dostaniesz je pewnie w gratisie więc czego chcieć więcej?
Podmień cały aparat zapłonowy,to będziesz wiedział,bo inaczej sam nie dojdziesz do przyczyn tych niedomagań.
Wina czujnika wału,problem tez może być w sterowniku, przepustnicy, cewce zapłonowej
jest jeszcze moduł zapłonowy pod cewką
wypadanie zapłonu na kompie ci pokazało czy nie podłączałeś ,czujnik położenia wałka rozrządu jak i wału sprawdz może wina cewki zapłonowej
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
Zobacz fajki z bmw https://allegro.pl/oferta/wtyczka-fajka-... gume .można skrócić
W ktorym miejscu mozna odczytac kod silnika ? Patrz na bloku mniej więcej pod 4 świecą zapłonową.
Ciśnienie sprężania podstawa. Potem do sprawdzenia listwa zapłonowa. Pewnie tam problem.
. Wydaje mi sie ze to silniczek krokowy ale nie jestem pewien a nie chce wymieniac w ciemno.. Rzygać się chce jak się czyta takie bzdety. Moduł zapłonowy przelutuj.
Problem rozwiązany. Przyczyną występowania błędów w pracy sterowników, było zakłócenie pracy sterownika silnika. Przyczyną zakłóceń było pole elektromagnetyczne pochodzące z układu zapłonowego.
Sposób Mc Gaywera WD 40 spryskać przewody i instalację zapłonową srodek ten ma własciwości wypierające wodę i impregnuje,czasami pomaga.
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
Witam ponownie. Zajrzałem do świec wcześniej i dwie były suche dwie zalane. Przeczyściłem i dalej nic. Zauważyłem ze delikatnie cieknie benzyna z przepustnicy a właściwie z pod tej wkładki co gaz(LPG) przez nią jest doprowadzony. Co do kopułki to nie ma, jest moduł zapłonowy.
Sprawdź kolego jeszcze iskrę na świecach.Może cewka zapłonowa wysiadła?
Tobie przeszkadza "falowanie obrotów silnika" czy problemy z ładowaniem (przygasanie świateł) ? Czy kiedykolwiek w czasie 11 lat "życia" samochodu i 88tyś km przebiegu został zrobiony przegląd alternatora, rozrusznika, klem akumulatora, podłączeń przewodów masy do karoserii, wiązki przewodów i "połączeń" obwodu ładowania ? Wymienione zostały kiedyś...
Cewka zapłonowa do wymiany.
Wykrec wszystkie swiece, wloz w panel i zakrec rozrusznikiem, musza byc widoczne ladne iskry, jezeli ma ktorejs nie ma albo jest slaba to znaczy ze panel jest do wymiany. A moze masz zawor wypalony? W tym wypadku bedzie slychac na chodzacym silniku psykanie: psy,psy, psy
Komputer buduje skład mieszanki paliwowo-powietrznej na podstawie temperatury, jeżeli jest brak komunikacji z czujnikiem, to komputer interpretuje to jako temp -99 stopni i buduje mieszankę dla takiej temperatury więc jest ona zbyt bogata co powoduje "zalewanie" świec zapłonowych. nawet jeżeli uda się uruchomić silnik to będzie palił jak smok.
Może, ale zostawić, czy nie?
Czujnik halla nie zbiera impulsu z wału lecz z obrotów aparatu zapłonowego. Pozdrawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/7296868700_...
Witam! Wszystko gra. Nie była ustawiona przerwa w przerywaczu w aparacie zapłonowym dziekuje pozdrawiam
sprawdź szczelność przewodów Jakich? żeby było przebicie Jak zapłonowych to powodzenia.
strukturalnie tak,funkcjonalnie nie. Co za silnik-to jest X12SZR? Jeżeli tak to moduł tam jest zgrupowany w cewkami zapłonowymi.
Sprawdz świece zapłonowe,przewody i cewkie
nie czytacie a już doradzacie pisze że cewkę dał nową a dwoje mu doradza podmiane cewki przeczytac pomyślec . czujnik hala na wale do sprawdzenia jest sygnał ok sygnał na moduł jest ecu ok z modułu sygnał na cewke jest moduł ok itd. oczywiście masy i zasilanie pierwsze do kontroli i jeszcze sygnał z rozusznika jest tu brany pod uwage z schematu Popraw...
Ja bym jednak od kostki stacyjki zaczął.
Olej ci cieknie oringiem lub uszczelką.Pewnie odma też zapchana.
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone. Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Sprawdź czy nie występuje problem braku masy na module. Często przyczyną jego spalenia jest właśnie brak masy.
Witam. Sprawdż wtyczkę przy aparacie zapłonowym, czy nie jest zielona w środku. Pozdrawiam.
Jesli ta corsa ma aparat zapłonowy to moduł kopułka palec, jeśli natomiast ma czujnik położenia wału i cewkę dis osobną na każdy cylinder to czujnik wału lub cewka.
Tak myślałem. Silnik krokowy za 40zł. Być może wyjmowanie wtyczki nic nie da bo i tak nie działa. Zacznij od przepustnicy tak jak napisali wyżej. Później trzeba wykręcić krokowca i sprawdzić czy nie zawisł. Kolejna rzecz to jakość przewodów zapłonowych i świec.
Błąd 35 to błąd regulacji obrotów biegu jałowego, a nie bezpośrednio usterka zaworu regulacji wolnych obrotów. Z jakiegoś powodu sterownik nie jest w stanie utrzymać stabilnych obrotów biegu jałowego i sygnalizuje ten fakt. Powodów może być wiele - zły stan silnika, niedomagania układu zapłonowego, uszkodzony wtryskiwacz...
Witam! Jeżeli nie będziesz mógł odpalić to spróbuj na popych i jeżeli wtedy odpali, to do wymiany moduł zapłonowy, który znajduje się pod cewką zapłonową. Podaj kod silnika. Pozdrawiam
Kup nową za 120
nic nie bedzie przekłamywał bo sygnał z ecu wychodzi a nie z cewki zapłonowej to nie polonez
To jest Corsa A z 1988 roku. Nie ma tu żadnej elektroniki, stąd i brak kontrolki check engine. Tak jak pisałem nie ma nawet filterka paliwa. Pełna opcja mechaniczna. Moduł zapłonowy z palcem rozdzielacza itd..
Po wyjęciu i wyczyszczeniu listwy zapłonowej auto jeździło przez 5 km normalnie, potem objawy wróciły, pojawił się check. 0300 i 0302 - zakładam więc, że to listwa zapłonowa winna. Wymienię i dam znać.
Kris i tak prowadzisz auto do elektryka na naprawę rozrusznika więc niech sprawdzi również co się stało z układem zapłonowym lub/i układem paliwowym.
może być wiele przyczyn. Świece zapłonowe, przepustnica,termostat.. i wiele innych.
Witaj, miałem podobny problem z moją Corsą, ale w ogóle nie chciała odpalić. Problemem były przewody WN oraz coś ze świecami zapłonowymi. Temat przerabiałem dawno temu, więc dokładnie nie pamiętam. Nie chcę Cię martwić, ale powodów problemów z rozruchem może być jednak pełno, więc jednoznaczna diagnoza na odległość może się okazać niemożliwa.
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Wypadają zapłony najprawdopodobniej - układ zapłonowy do naprawy. Cewki podejrzane.
Czujnik hala w aparacie zapłonowym (90zł) i po problemie.
Problem jest w aparacie zapłonowym a właściwie w czujniku halla który tam jest.
To nie szkodzi ale trzeba sprawdzić zasilanie po przekręceniu kluczyka na cewce zapłonowej .kostka stacyjki lub przekaźnik alarmu .
Aparat zapłonowy Lucas ( czarna kopułka) czy bosch ( brązowa)?
Pierwsza sprawa to diagnostyka, będzie taniej niż wymieniać wszystko po kolei. Nie piszę tu tylko o wymiganiu błędów, warto sprawdzić szczelność dolotu plus ciśnienie paliwa. Trzeba też popatrzeć na układ zapłonowy, od świec zaczynając.
Protokół diagnostyczny tych sterowników może być wspólny, ale mapy wtrysku i zapłonu już raczej nie... jeśli jest ten sam typ sterownika, to wystarczy go przeprogramować, ale chyba i tak prościej wymienić. Komputery wtryskowo-zapłonowe (przynajmniej z tego okresu) niczego nie "liczyły" pobierały tylko odpowiednie wartości z wprowadzonych do ich pamięci...
Wymieniłem cały aparat zapłonowy bo miałem i jak na razie wszystko ok
Daj foto aparatów zapłonowych. Coś te dwa kable mi nie pasują.
Odczytałeś kod silnika. Czy cewka jest pojedyncza i jest aparat zapłonowy, a może cewka jest podwójna bez aparatu.
Spadłem z krzesła jak to przeczytałem. :D :D :D Wybaczcie jak coś nie tak napisałem, widocznie nie jestem zbyt zorientowany. PS: Czy takie zachowanie silnika (chodzi mi tu o te szarpanie silnikiem) może byc np. spowodowane uszkodzeniem aparatu zapłonowego (czujnik halla)?
Sprawdź listwę zapłonową i ciśnienie paliwa
C12NZ ma halla w aparacie zapłonowym i podejrzewam, że to on robi ci pod górkę
Czujnik temperatury silnika ale ten co idzie do sterownika, nie na zegary, układa zapłonowy do sprawdzenia, oraz na początek weże z podciesnieniem.
Podejrzewam czujnik halla w aparacie zapłonowym. Mam Lucasa. Sprawdza się go napięciowo czy oporowo? Dopiero pod wieczór będę mógł to zrobić. Hmm i znowu pewnie trzeba będzie jechać na szrot. Dodano po 5 Sprawcą był czujnik halla w aparacie zapłonowym. Temat zakończony. Pozdrawiam.
Witam! Wymieniłem moduł zapłonowy i niestety problem się powtarza. Co jeszcze sprawdzić?
Został wymieniony cały aparat zapłonowy, auto zostało również podłączone pod komputer ale zero błędów i auto dalej przerywa. :|
Jak w temacie - Corsa b Po odpaleniu silnik czasami pracuje na normalnych obrotach a czasami obroty delikatnie falują Przy wciśnięciu pedału gazu silnik dusi się poczym wchodzi na wysokie obroty Żadnych błędów w komputerze silnika Mam euroscana wiec mogę podejrzeć co sie dzieje ale jako iz nie jestem mechanikiem samochodowym nie wiem na co zwrócić uwagę...
Witam! Jaki masz silnik? Pojemność i układ zasilania to istotne wskazówki dla podpowiadającego! Przyczyn powyższej awarii może być zatrzęsienie. Możliwe, że uszkodzeniu uległa pompa paliwa i traci ciśnienie. Miałem podobnie w swoim samochodzie. Może zapchany jest filtr paliwa lub sam układ? Równie dobrze winne mogą być świece i przewody zapłonowe, aparat...
Jednak sie udało, wróciłem na tłoki oryginalne c20ne i kłopoty znikneły :) Ale kable zapłonowe i tak do wymiany. Czy beru bedą ok?
Zacznij od podstawowych czynności serwisowych. Wymiana świec zapłonowych, kontrola kabli, cewek i rozdzielacza (cokolwiek tam masz, bo nie znamy konkretnie wersji silnika). Wymiana filtrów - powietrza, paliwa.
Brak informacji odnośnie historii auta / kupione, stało dwa lata etc... / Na dzień dobry do wymiany: Filtr powietrza, paliwa. Olej+filtr oleju. Świece. Weryfikacja przewodów zapłonowych / cewki zapłonowej. Jeżeli stało to trzeba samochodem pojeździć...
A co takiego naprawiałeś w tym aparacie? Z tego co pamiętam to raczej wymienia się kopułkę i palec. Skąd wiesz,że jest dobrze ustawiony? Ustawiałeś go na lampę. Świece to raczej proponuje wsadzić nowe. Sprawdź wieczorem stan przewodów zapłonowych czy nie ma piorunów, jak zapali oczywiście. Trzeba lekko spryskać przewody WN spryskiwaczem takim do kwiatów...
moduł zapłonowy corsa corsa aparat zapłonowy cewka zapłonowy corsa
uszkodzony włącznik laptop samsung prostownik pierwotnej fronius licznik energii
przekaznik agregatu przekaznik agregatu
Sterownik trójfazowy DC: błąd nadprądowy w trybie prawostronnym Podłączenie elektronicznego wyłącznika odśrodkowego do silnika 1,5 kW jednofazowego