Problem już dawno został rozwiązany więc dla zachowania porządku na forum temat zamykam.
nie mam pojęcia jak się dobrać do tych kratek nawiewu i wkretów ;/
Popieram w pełni wypowiedź przedmówcy. Też naprawiałem to u żony i były to zimne luty na gnieździe. Z tego co pamiętam wystarczy wyjąć 2 kratki środkowe nawiewu, tam będą w rogach 2 śruby które odkręcammy i i możemy już TIDa podnieść do góry, odpiąć, wyjąć i przelutować.
Co do wymiany zarówek w wyświetlaczu centralnym. Sam to dzisiaj robiłem :-) Trzeba wyjąć te ruchome kratki nawiewu (te pomiędzy którymi jest włącznik świateł awaryjnych). Zeby wyjąć te kratki trzeba je lekko podwarzyć śrubokretem (prawą z prawej strony i lewą z lewej) i wyciągnąć. Jak już wyjmiesz te kratki bedziesz mial dostep do 4 wkretow na klucz...
Zgadzam się z opinią dotyczącą wyżej wymienionych systemów. To już zbyt duże zaufanie powierzone elektronice. Co do "nienormalnych pomysłów" - Opel Corsa A, wersja poliftingowa z rocznika 1991. Spróbujcie zamontowac tam po ludzku głośniki z przodu. ;) Żeby tego dokonac trzeba zdjąc ich kratki, które mają szerokośc ok. 5-6 cm. Pod nimi trzeba zdemontowac...
musisz wyjąć kratki od nawiewów tam są śrubki,podnosisz obudowę i jeśli dobrze pamiętam tosą jeszcze dwie śrubki od wyświetlacza,z tyłu są dwie żarówki.
Znalazłem. Niestety to będzie trudniejsze niż myślałem. Sam demontaż kratki od nawiewu to była masakra, ale już mam wprawę. Lokalizacja mniej więcej taka jak podał elektrit. Wypaść to by nie miało jak, ponieważ to jest schowane głęboko za kablami i wcale niczym nie przekręcone, po prostu jest ciasno. Za pierwszym razem niestety tego nie zrobię :)
są to dwie male lampeczki , które często się przepalają, takie szklane wsówki, zaraz nad tymi 3 pokrętłami dostaniesz się do nich odkręcając czarny plastik na podszybiu,chyba 4 śrubki na mały sześcioąt( imbus). Jeszcze trzeba wymątować nawiewy środowe, wyciąga się te kratki do siebie i tam są schowane śrubki . rozbierałem całą deske w corsie A u szwagra...
Sęk w tym że podłączałem rezystor, zwierałem i lipa, bez zmian na wyświetlaczu. Może ktos zna wyprowadzenia kostki zegara/termometra w panelu środkowym? Wtedy coś bym sobie łatwiej domodelował a nie chce zrobić jakiegoś zwarcia. A i jeszcze znalazłem jedną taką wtyczkę pod kratką koło filtra pyłków nawiewu kabiny przy silniku od wycieraczki, tak poza...
Przechylasz w dół kratki nawiewu podważasz po bokach i wysówasz i ukazują się śruby konsoli, demontujesz pokrętła, mają pod spodem małe otworki wciskasz śrubokręt i odskakują. Potem wywal suwak. po prostu pociągnij, zdejmij osłone suwaka. ukarzą sie sruby odkręć i zdejmi osłone pokręteł no masz tam gdzieś żarówki. Na formu fanów corsy b masz zdięcia.
Musisz wyciągnąć kratki nawiewów z lewej i prawej strony. Głośniki wyciąga się przez te otwory. Jeżeli są oryginalne głośniki to trzeba je lekko przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Taki debilny patent. Asta66 - najpierw sprawdź o jakie auto chodzi a potem odpowiadaj. Corsa A to autko produkowane bodajże od 82 do 93 roku więc żadnych plastików...
Czy ja wiem że tak dużo roboty może i tak. Sam posiadam Corse B 1,6 z 97 r /98 i powiem szczerze że się nic wymiana nie różni jak narazie od tych opisywanych z roku 94 :) tak samo się wyjmują klawisze od ogrzewania tylniej szyby. To samo z kratkami itd... Tylko mam problem Ponieważ tam pisze w poradniku : Krańcowe przyciski mocno ciągnąć do siebie>>>...
nawiewu kratki kratki nawiewu kratki nawiewu powietrza
przerzutnik licznik asynchroniczny galaxy turbina wrzutniki programowanie
antena zasięg bramy antena zasięg bramy
Dwuteownik IPE 220, HEB 160 czy HEA 200 do podparcia ugiętego stropu betonowego 5x5m DeLonghi Perfekta Deluxe – kontrolka fusów świeci cały czas, reset licznika, lokalizacja czujnika