Może być moduł WN, przepływka, silnik krokowy lub kończy się czujnik położenia wału, itd.
Np. układ zapłonowy. Świece, cewki.
Opel Corsa E 1.2 – nierówna praca zimnego silnika po rozruchu. Jakie są typowe przyczyny? Jak sprawdzić ECT, cewki, dolot, MAF, ciśnienie paliwa i czy aktualizacja ECU pomaga?
podepnij pod kompa to sie dowiesz
Temat rozwiązany - po zastosowaniu środków czyszczących do paliwa problem znikł. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Witam, podciśnienie zmierzone -0,6 bara na ciepłym silniku, przy wypadaniu zapłonów. Nie mogę nigdzie znaleźć prawidłowej wartości. Ogólnie jak się doda gazu na 1200 obr. to wypadania zapłonów już nie ma , czyli coś go boli tylko na wolnych obrotach...
Dobrze zrobił poprzednik. Brązowy, pin 1 cewki to masa. Teraz wystarczy dojść czemu robi się zwarcie. Pytanie kluczowe, czy zwarcie jest przy podłączonej i odłączonej cewce? Jak tylko przy podłączonej, do wymiany masz cewkę. Jeśli zwarcie jest przy odłączonej cewce, do zrobienia sterownik. Jeśli jeszcze da się zrobić.
Ostatnim czasy samochód po odpaleniu zaczął nierówno pracować ,ma jakby przeskoki ale oświetlenie bardzo delikatnie przygasa podczas tego przeskoku Na zimnym tylko czy na ciepłym też? Zależne to jest od temperatury silnik lub otoczenia? Raczej nie akumulator tylko alternator jak już coś - choć nie wiem czy grzanie szyby tylniej + wentylator na pełną...
Cześć, sorki że odkopuję stary temat, ale borykam się dokładnie z tym samym problemem. Napisz proszę o ile pamiętasz, jaka była przyczyna takie zachowania silnika.
Usterka dalej wskazuje na czujnik temperatury ... Najlepiej zmierzyć oporność czujnika na jego stykach (sprawdzić czy jest prawidłowa dla danej temperatury silnika) i następnie opornośc tego czujnika na stykach wtyczki sterownika multec .. Może instalacja gdzieś padnięta ??? ...
Kolego podstawowa sprawa to info co to za typ silnika! Bo może masz ursua a nie corse!
Bardzo często siadają cewki l/lub fajki cewki. Poszukaj w internecie ok 30pln/szt fajki.
Wygląda na nieodpowiednią dawkę lpg tuż po przełączeniu z Pb na Lpg .Raczej zbyt dużo,dlatego komp benzynowy skraca czasy wtrysku , potem zapamiętuje te ustawienia.I na benzynie jest zbyt ubogo.
P0201-Wtryskiwacz P0130-Czujnik tlenu P0100-Masowy miernik przepływu powietrza P0505-Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym
"Pynkła" gumka :) Ew. padł NTC.
Pierwsze błędy w komputerze dwa kompresja.
brak katalizatora
jesli jest to motor X10Xe to przepływomierz się rozkalibrował ,ale sprawdz gdzieś na techu2 zwłaszcza adaptację długoterminową .
Czy poza świecącym CHECK są jakiekolwiek problemy przy emulacji na masę? Po przełączeniu na benzynę CHECK powinien gasnąć i jeśli tak się dzieje to to będzie najbardziej optymalna konfiguracja. W fabrycznych schematach podłączenia instalacji LPG (choć nie do Corsy a do Punta) widywałem odcięcie kontrolki CHECK podczas pracy na LPG... To auto nie ma...
Witam Mam problem z Corsa B Silnik 1,4i Rok 1994 Rozsypał się katalizator po wymianie na nowy auto dziwnie się zachowuje tzn: większe zużycie paliwa nierówna praca silnika.
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomagania hamulców czyli serwo
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
Przyczyn kilka, z zapchanym katalizatorem i pompą paliwa na czele. Może pojedziesz do kogoś kto zerknie w parametry pracy silnika?
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomjavascript:emoticon(':cry:')agania hamulców czyli serwo
Bez zczytania błędów ciężko będzie cokolwiek powiedzieć.
Ale wymieniany na nowy, czy używkę??? zapewne jest tam silnik C14NZ
Ja bym pojechał do mechanika.
Jeżeli corsa tysiączka albo 1,2 lub tez Agila wywala błąd P0170 to znaczy że umarł przepływomierz. Zadne sondy albo inne duperele.
Niekture moduły mogą mieć inną charakterystykę pracy zależną np. od podciśnienia w układzie dolotowym.
Corsa 1,2 ma Łańcuch rozrządu a nie pasek.
A co sie dzieje z cisnieniem na CR wtedy jak pracuje nierowno?Zakładam ze balansuje nawet o 100bar.Zalozyc sprzet i zrobic probe przelewowa,bo niejest powiedziane ze wtryski dobrze zrobione.
Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, pomiar na zimnym i ciepłym silniku z próbą olejowa.
Może to być czujnik temp.
Długo jeździsz tym autem, coś było robione? Nie wiem czy to ten silnik, ale w którymś z nich był problem z uszczelką pod pokrywą rozrządu i objawy były identyczne olej w płynie chłodniczym.
Nie wiem czy to nie będzie to słynne siadanie komputerów hybrydowych w oplach, ja ostatnio to przerabiałem u siebie w Vectrze B Z16XE, za drugim podejściem problemy puki co nie wróciły, ale poczekamy co inni użytkownicy powiedzą.
a może to czujnik temperatury silnika ?
Kod 47- Przekażnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie. Jaki masz silnik, 1.4 16V, czy 1.6 16V :?:
Nie musi byc zimowe. Wystarczy antydepresatora dolać. Ale wygląda na zamarznięte paliwo. W baku pewnie kisiel. Musisz przeczyścić zbiornik, przewody i odpowietrzyć. Nalać swieże paliwo i musi odpalić,
co ma przepustnica do nie palenia na jedna swiece? -----------nic, sprawdz swiece, przewody,czujnik temp plynu, moze ci go zalewa na cieplym silniku
Rozrząd do sprawdzenia.
Witam, mam pytanie jak sprawdzić stan silniczka "krokowego" używanego w samochodzie Opel Corsa B 1.0. Tak naprawdę jest to silnik na napięcie stałe , a nie żaden krokowiec no i przekładnia która powoduje wysuwanie/wsuwanie trzpienia. W zależności od polaryzacji napięcia silnik kręci się w jedną stronę no i trzpień wsuwa się lub wysuwa. Na końcu trzpienia...
Podmień jeszcze cewkę . no i zrób porządek z tą pompą.
tak tylko czy to może się tak dziać i czy jest jakiś inny sposób? i jakie te czasy ustawić??
Tech wykazał usterkę czujnika temperatury. Mam pytanie. Gdzie on jest? Jak go można spawdzić, czy jest dobry? Jakie powinny być wskazania omomierza w odniesieniu do różnych temperatue? Jest to corsa z silnikiem Z12XE z 2002 roku. Objaw usterki: przy zapalaniu zimnego silnika nierówna praca silnika.
Czy to jest corsa B czy C? jakie masz zlacze diagnostyczne?
Zrobiłem zdjęcia rozrządu. Jest ktoś w stanie na podstawie zdjęć stwierdzić lub coś zarzucić mu. Czy mogło dojść do przeskoku? Napinacz mam do wymiany bo troszkę krzywi mi pasek i chyba on mi tak rzęzi. Problem z kiepską pracą silnika jeszcze nie rozwiązany. http://obrazki.elektroda.pl/9154720300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8830325800_1...
Silnik posiada egr oraz zmienne fazy rozrządu, być może mają one wpływ na wartość ciśnienia. Na pewno ten silnik posiada EGR? Mam podobny silnik A 14XER i tam nie ma zawory egr gdyż są zmienne fazy rozrządu i to one przejmują tą funkcję. Ważna jest membrana co znajduje się w pokrywie zaworów ale ona siada głownie w doładowanych silnikach NET
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
Nawet nie wiedziałem, że w Corsie C można wywołać kody mogowe, wstyd mi
w ukladach mono jest silnik który w zależności od warunków pracy silnika na jałowym odpowiednio uchyla przepustnicę .
czym czytane? sprawdz wtryski na powrotach
Takie podciśnienie, to albo lewizna, albo przestawiony rozrząd, jesteś pewny, że dobrze zablokowałeś wał? Czy po zatkaniu przepustnicy ręką silnik gaśnie od razu, czy dalej pracuje?
Witam. Mam samochód Opel Corsa 1.0 12v wymieniłem w samochodzie silniczek krokowy , wyczyściłem przepustnice ale samochód nadal nie równo pracuje( za trzecim razem przy zapalaniu samochod zaczyna pracowac normalnie) Prosze o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
Obroty falują. Tuż przez usterka może dzień dwa gdy samochód wchodził na obroty zacząłem słyszeć taki gwizd tak jakby samochód zaczął się suwać lekko na pasku nie był to głośny dziwek ale można było go uslyszeć. Posiadam też w domu podobny silnik 1.5 D więc po sprawdzeniu turbiny zajmę się pewnie wymiana silnika.
Mam problem z nierówną pracą silnika opla corsy b 16v rocznik 98. Był wymieniony EGR na nowy, problem na chwilę ustąpił, po ok 2-3 miesiącach problem powrócił bo EGR się podobno zaciął. Został zaślepiony. To dało połowiczny efekt gdyż silnik pracował nieco lepiej, ale kontrolka check angine świeciła się nadal. EGR został wysłany do reklamacji i zamontowany...
Pokrywa wymieniona, nadal występuje ten sam problem. Zastanawiam się czy nie winić przepustnicy, po dodaniu gazu na postoju pod 5 tys rpm silnik ma problem przez parę sekund że stabilizacja biegu jałowego. Wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy ?
Ściągam z filtra. Spróbuję jeszcze zatkać podciśnienia, może po prostu gdzieś się dostaje lewe powietrze, podmienię też przepływkę Nie ma EGR w tym silniku.
Czy to strzelania w kolektor jest tylko po nagrzaniu silnika? , czy też na zimnym? Jeżeli na ciepłym , to czujnik temp.silnika do wymiany.
Tak jak wyżej, sprawdź świece żarowe. Wystarczy ze jedna padnie i to skutkuje nierówną pracą silnika tak jak piszesz 3-4min.
Metaliczny dźwięk pozostał, ale jedynie na rozgrzanym silniku. Ogólnie wszystko jak ręką odjął - pali na dotyk i wydaj się, że problemy z odpalaniem przeminęły. Zostało jedynie rozwiązać problemy z nierówną pracą silnika w trakcie dodawania i odejmowania gazu. Wielkie dzięki za pomoc ;)
W trakcie jazdy zarejestrowałem max przepływ 26,50g/s przy obrotach silnika 4429. Za to dodatkowo przy uruchamianiu silnika doszła mi bardzo nierówna praca silnika, tak jakby jeden z tłoków nie palił. Dodawanie gazu stabilizowało obroty. Na razie przepływkę oczyściłem.
Jak pisałem na początku komputer nie wykazuje błędów. Przepływka oryginał bosch niedawno wymieniana. We czwartek jadę sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa paliwa bo skoro na gazie chodzi dobrze to raczej sprawa ma się z dostarczaniem benzyny do silnika. Pompę sprawdziłem. Ciśnienie 3.0 Bar czyli książkowe. Mechanik obstawia uszkodzone - zatkane wtryskiwacze.
Witam mam problem z równą pracą mojego Opelka, mianowicie pokazała mi się lampka CHECK ENGINE- na luzie trzęsie silnikiem (nie cały czas, wypada z rytmu), przy diagnostyce błąd: wypadanie zapłonów najczęsciej na drugim cylindrze, po skasowaniu błędów, znowu to samo. Na początku wymieniłem cewkę( są w nim cztery połączone, więc całość), świece- nic nie...
Cześć, Pacjent: OPEL CORSA C, 1.0 - 58 KM - 2001 rok Jakiś czas temu w aucie zaczęły mi falować obroty, nierówna praca silnika. Usterkę powodował uszkodzony przepływomierz. Następnego dnia wymieniłem go na oryginalny BOSCH rekomendowany do tego modelu. Problem został rozwiązany i odczułem, że auto nawet sprawniej się zbierało w trakcie jazdy. Po przejechaniu...
Witam, pacjent to Opel Corsa C silnik benzynowy 1.0 z 2000 roku. Objawy : silnik zalewa świece zapłonowe (są wymienione na nowe dwuelektrodowe) filtr powietrza sprawdzony jest czysty "strzały z rury wydechowej" nie równa praca silnika auto w ogóle nie reaguje na pedał przyspieszenia, strasznie się dusi żadna kontrolka na desce rozdzielczej się nie świeci...
WITAM Mineły 3 lata od ostatniego wpisu ale podzielę się doświadczeniami związanymi z opel corsa b 1.2 8v wer. z katalizatorem 1995 R . Nie pamiętam kodu silnika. Auto paliło 12 litrów, po dodaniu gazu zamiast jechać to zwalniało, dopiero jak weszło na wyższe obroty to zaczynało przyspieszać no i nie równa praca silnika na luzie. Problemów było kilka...
Witam, dziękuję za odpowiedź. Szukam źródła lewego powietrza za przepływką. Objawy to szarpnięcia silnika podczas jazdy i chwilowy spadek mocy, czasem nierówna praca na biegu jałowym. Sprawdziłem wszystkie wężyki wokół przepustnicy i są ok. Sprawdzałem układ odsysu oparów ze zbiornika i doszedłem do tego urządzenia którego przeznaczenia nie znam. Jest...
Nie mam problemu z odpalaniem nawet na mrozie,to jest nie równa i głośna praca silnika (PRACUJE TAK JAK BY KTÓRYŚ GAR NIE CHODZIŁ), a od uszkodzonego układu wydechowego jest inny dzwięk Dodano po 2 czy zapłon mógł się sam przestawić???czy rozrząd mógł się sam przestawiać??? autem jeżdżę na prawdę delikatnie bez żadnych szaleństw
Dzień dobry. Opiszę Wam krótką historię awarii mojego samochodu Opel Corsa 1.3D 90KM. Otóż - Objawy samochodu zaczeły się szarpaniem , brakiem mocy silnika oraz nierówną pracą. Oddaliśmy samochód do mechanika który stwierdził, że wszystkie wtryski są do regeneracji. Jeżeli tak mechanik mówi, to znaczy , że tak jest. Zadzwoniłem więc do mechanika bo...
Jest to silnik trzy cylindrowy 1.012V czyli 12 zaworowy wielopunktowy z tego co się dowiedziałem nie toleruje instal gazowej II generacji czyli z parownikiem . Dlaczego napisałem 0 jazdy ,a więc częste wystrzały uszkadzają przepływomierz wynikiem czego jest szarpanie ,nie równa praca ,natomiast na gazie nieco lepiej .
Co ty, ciśnienie sprężania nie ma wpływu na pracę silnika. To tylko po to, że jak jedziesz z góry i puścisz gaz to silnik ci lepiej hamuje i nie zużywasz hamulca. Jak masz równy teren to możesz mieć i pół atmosfery na tłokach i też będzie. Im mniejsze tym lepiej, akumulator mniej się zużywa, rozrusznik, łatwiej zapalić na pycha z dwójki...
Test plakiem nic nie dał. Nie wiało jakoś bardzo by mi go zdmuchnąć, wypsikałem c tylko się dało. Teraz będę sprawdzał ciśnienie paliwa na listwie, jeżeli będzie coś nie tak z ciśnieniem to może tylko filtr niedawno wymieniany jest felerny. Zastanawiam się jeszcze nad EVAP'em, mógłby dawać zbliżone objawy. Czy on ma określone warunki pracy zależne od...
Witam. Praca silnika została opanowana. Obroty równe, nic nie skacze. Wymieniony został silniczek krokowy i sonda lambda. Jest jeden problem, strasznie dymi na niebiesko/biało znajomy mechanik twierdzi ze to uszczelniacze zaworów w sobotę będzie wymiana.
http://obrazki.elektroda.pl/1330307400_1... Zauważ że celowo napisałem "r1" i "r2" bo jeśli wałek jest wygięty to są nie równe mimo że r to promień. Twoje zadanie to dorobić resztę historyjki w temacie "co zrobi hydrauliczny kasownik luzu". Dla ułatwienia sugeruję obracać "wałkiem" w prawo. Ogólnie to sory za jakość obrazka ale jestem...
Mam problem z obrotami w tej corsie.Jak po nocy odpale silnik praca jego jest nierówna i nie może wejsc na obroty.Po paru minutach problem znika i tak do następnego dnia.Po jeżdzie jak postoi nie odpala na dotyk,lecz trzeba go troszkę pocheblowac.W czasie jazdy potrafi się zapalic kontrolka silniczka wtedy traci na moment moc.
Cześć, Mam problem z nowo zakupionym autem Corsą E 1.2 twinport 71KM. Auto na wolnych obrotach brzydko chodzi, zarzuca silnikiem. Jeden szpec nakazał wymianę sondy, co nic nie dało. Cewka i świece również są nowe. Wrzucam film z torque jak wyglądają sondy, korekty wtrysku, przeplywka od momentu zapalenia auta na zimnym silniku, zagrzanie do temperatury...
Witam . Jestem w trakcie przekładania silnika w corsie D z 2006 o oznaczeniach 10XEP. Silnik dawca pochodzi z corsy C 2004r 10XEP. podczas przekładania zauważyłem że różnią sie komputerem na kolektorze ssącym wiec cały osprzęt przełożyłem automatycznie podczas przekładania okazało się że zawór egr jest inny i czujnik położenia wału jak i alternator-...
I już znowu się świeci tym razem błędy PO100 Czujnik masowgo przepływu powietrza. Stan niski na wejściu obwodu. i P0170 Wadliwe działanie korekcji dawki paliwa, rząd 1. Po wykasowaniu błędów silnik zapalił szarpał strasznie i gasł. Ale po jakimś czasie pracuje lepiej ale dalej szarpie i słychać nierówną pracę silnika. Zauważyłem też ale nie zawsze że...
ok mogły być regenerowane , ale jeśli w układzie paliwowym nadal są zanieczyszczenia to chwila i wtryskiwacze do wyjęcia bo stanie się to samo co z poprzednimi Cały układ był wyczyszczony, filtr paliwa wymieniony, a przynajmniej tak widnieje na fakturze. np jeśli chodzi o nierówną prace na wolnych obrotach i wyczuwalne to zdarzyło mi się , że dwumas...
Bezpieczniki i przekaźniki w porządku.Kostka przy sterowniku jest czysta,wszystkie przewody na swoim miejscu.Niby wszystko ok,a autko nie chce chodzić :| Po południu będę przy samochodzie,spróbuję wymienić świece.Może wyeliminuję nierówną pracę silnika.Sprawdzę też,tak jak piszecie,licznik i stacyjkę.Dziwne jest to,że po włączeniu zapłonu,na desce rozdzielczej...
Błędy są standardowe jak przed rokiem czyli przepływomierz,egr,sonda lambda. Podczas jazdy samochód łapie tgz.dołka i zapala się chek ale zdięcie nogi z gazu na ułamek sekundy powoduje powrót do normalnej pracy i kontrolka gaśnie. Z tego co wyczytałem powodem tego ma być egr ale mechanicznie go sprawdziłem i wyczyściłem chyba że jeszcze winien jest...
Witam, kolego kubanet czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam prawie identyczne objawy na silniku C12NZ, tzn. kompletny brak mocy i nierówna praca poniżej 2000 obr/min. Wymieniłem świece, ich przewody, silnik krokowy oraz sondę Lambda i nic to nie dało - po mieście nie da się jechać bo przy ruszaniu szarpie i przy powolnej jeździe skacze jak żaba. W...
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
Witam i bardzo proszę o wsparcie fachową wiedzą.W moim samochodzie Opel Corsa B 1,4i 1995r silnik C14NZ od tygodnia zapala się pomarańczowa kontrolka. Zapala się po jakimś czasie mniej więcej po przejechaniu około 5 km gdy wyłączę silnik (stojąc np. na światłach) i po chwili odpalę kontrolka się nie zapala,ale przejadę kawałek i spowrotem się zapala.Samochód...
Udało mi się nagrać filmik na wykresach kolejno: - napięcie z przepływomierza powietrza - temperatura silnika - napięcie na sondzie lambda - obroty silnika Silnik zaczyna pracować po trzecim uruchomieniu, słychać bardzo nierówną pracę. Nie jest wciskany pedał gazu. Słychać strzelanie w kolektor dolotowy. Stopniowo silnik zaczyna pracować coraz równiej....
Drodzy Forumowicze, mam problem z autem. A dokładnie: -pali mi się kontrolka pomarańczowa sprężyna, -z rury wydechowej leci czarny dym, - auto pali jak za dwóch (zwykle 5L/100km a wtedy 9,5L/100km), -na niskich obrotach muli się strasznie, - na zimnym silniku czuję szarpanie i nierówną pracę silnika. Oddałam do warsztatu. Mechanik podobno wymienił olej,...
Witam mam problem z moją Corsą B mam w niej silnik X12SZ z cewką od corsy X14SZ. nie powiem ciekawa modernizacja ale do rzeczy. 2 dni temu pojawiły mi się następujące objawy dławienie się samochodu na niższych obrotach nierówna praca paląca się kontrolka Check Engine oczywiście po chwili poczułem smród spalonej elektryki po czym samochód zgasł i już...
Witam kolegów. Może ktoś z Was jest posiadaczem Corsy C z instalacją gazową sekwencyjną. Czy dochodzi do tzw. wystrzałów podczas jazdy na gazie. Proszę o Wasze uwagi dotyczące eksploatacji auta z instalacją sekwencyjną. Do chwili obecnej posiadałem Corsę B ze zwykłą instalacją gazową. Po 80 tyś. eksploatacji nie było problemów z tym gazem poza koniecznością...
Saxem 1.5 diesel przejeździłem ponad 120tys km jako drugi właściciel od nowości i jedyne co zrobiłem to tylko raz wymieniłem elementy zawieszenia, chłodnica wymagała wymiany na nową i belka tylna zrobiona za 800pln w antałexie na poczekaniu. Wytrzymała całe 100 tys km od naprawy, więc jest ok. Silnik przy 300 tys. km zaczął cieknąć na wale korbowym,...
Dzień dobry. Sprawa dotyczy Opel Corsa C 1.0 rocznik 2004 silnik 3 tłoki, 12 zaworowy Z10XE Potrzebna jest pomoc w nakierowaniu jak dalej zdiagnozować. Zanim zapakuje go na lawetę a to kosztuje 100-200zł potrwa ok miesiąc zanim ktokolwiek w okolicy znajdzie na niego czas. Mam problem znaleźć mechanika 4 w okolicy wszyscy zawaleni robotą - samochód drugi,...
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to w twoim wypadku odpada inne objawy, auto nie ma mocy, kopci, ubywa płynu chłodniczego, płyn miesza się z olejem i tworzy się tak zwane masło np na korku oleju lub w przewodzie odpowietrzenia skrzyni korbowej tz odmie, olej pachnie benzyną w skutek obniżonej lub braku kompresji i nie dopaleniem mieszanki, duże...
Witam Mam problem z samochodem kolegi. Różni mechesi już się zabierali i nic to nie dało. Problem polega na tym, że auto po dłuższej jeździe (teoretycznie jak się dobrze zagrzeje) nie chce zapalić. Przekręcenie kluczyka uruchamia rozrusznik i silnik zapala na sekundę lub kilka z nierównymi obrotami i głośną pracą tak jakby coś się w nim tłukło. W czasie...
Komunikat jak w tytule dostałem z programu ScanTool.Net 1.13. W drugim położeniu kluczyka OBD2 łączy się z komputerem, po przekręceniu do położenia trzeciego - start silnika - rozłącza interfejs elm i daje ten komunikat. Auto jest niesprawne - poniżej opisuję objawy. Silnik zgasł w trakcie jazdy: po 4 minutach od ruszenia, na benzynie, droga prosta...
Wreszcie! W piątek po przejechaniu 25km zapalił mi sie "Check engine" i zaraz pojechałem do diagnosty. Wykazało lambdę i EGR. Wskazanie mechanika - EGR, ale zastrzegł, że lambda pokazuje własciwe paramnetry. Dziś mechanika za śmieszne pieniądze przeczyścił mi EGR - sprężonym powietrzem i rozpuszczalnikiem. Pierwsze odpalenie z małym problem, dwa szarpnięcia...
Jeśli chodzi o próbę rozwiązania problemu to wzciąż się nie poddałem. Zmierzone zostały ponownie ciśnienia w cylindrach już dobrym manometrem. Wyniki są następujące: Na zimnym silniku: 1 cyl-13,5bar 2 cyl-13,5 3 cyl-13,45 Na zimnym silniku próba z olejem: 15,5bar 15,5bar 15bar Na gorącym: 14,5 bar 14,5 bar 14,4 bar Ciśnienie na wtryskiwaczach równe...
Witam. Mam problem z taką corsa. Silnik 1.4 z dwoma wariatorami. Chyba a14xer. Auto trafiło do mnie z problemem nierównej pracy po zapaleniu, falowanie obrotów, przygasanie. Po jakiejś minucie praca się w miarę stabilizuje. Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego,...
Nieszczelności sprawdzone, brak jakiegokolwiek lewego powietrza. Błedy były przyczyną uszkodzonego mapsensora. Wymieniłem mapsensor, błedy znikneły, jest tylko kod 12. Niestety brak poprawy. Dodam, ze gdy wyjade rano obroty są na 1500, jade 4km, dojezdzam do skrzyrzowania, obroty są wtedy na prawie 2000tys, gdy sie zatrzymam, czekam 20s obroty powoli...
wszystko wskazuje na to ze przyczyny nierownej pracy silnika moga byc dwie : zla praca/ustawianie sie silnika krokowego na reduktorze gazu lub bledne odczyty z emulatora sondy labda ..wie ktos jak to sprawdzic ?
Trafiłem do innego, poleconego speca. Problemem okazała się zaśniedziała wiązka pod silnikiem (w trudno dostępnym miejscu). Jeszcze do tego wyszła sprawa nierównej pracy cylindrów - jakby jeden nie chodził... Póki co czekam na odbiór auta - oby już porządnie zrobionego :)
Jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest, że problem jaki powstał spowodowany jest tym, że wcześniej czyściłem czujnik położenia przepustnicy ? Słyszałem, że po takiej czynności trzeba podpiąć samochód do komputera i przywrócić jakieś ustawienia silnika, żeby "nauczył" się od nowa pracy na biegu jałowym. Czy konieczne jest zrobienie czegoś takiego ?
corsa nierówna praca seicento nierówna praca silnika nierówna praca silnika megane
zmniejszyć moment obrotowy klawiatura labtec iveco schemat instalacji elektrycznej
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Jak zdjąć obudowę drzwi Ford Focus 2002? Brak internetu na laptopie mimo połączenia z Wi-Fi: możliwe przyczyny i rozwiązania