Może być moduł WN, przepływka, silnik krokowy lub kończy się czujnik położenia wału, itd.
Np. układ zapłonowy. Świece, cewki.
podepnij pod kompa to sie dowiesz
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
Temat rozwiązany - po zastosowaniu środków czyszczących do paliwa problem znikł. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Witam, podciśnienie zmierzone -0,6 bara na ciepłym silniku, przy wypadaniu zapłonów. Nie mogę nigdzie znaleźć prawidłowej wartości. Ogólnie jak się doda gazu na 1200 obr. to wypadania zapłonów już nie ma , czyli coś go boli tylko na wolnych obrotach...
Dobrze zrobił poprzednik. Brązowy, pin 1 cewki to masa. Teraz wystarczy dojść czemu robi się zwarcie. Pytanie kluczowe, czy zwarcie jest przy podłączonej i odłączonej cewce? Jak tylko przy podłączonej, do wymiany masz cewkę. Jeśli zwarcie jest przy odłączonej cewce, do zrobienia sterownik. Jeśli jeszcze da się zrobić.
Ostatnim czasy samochód po odpaleniu zaczął nierówno pracować ,ma jakby przeskoki ale oświetlenie bardzo delikatnie przygasa podczas tego przeskoku Na zimnym tylko czy na ciepłym też? Zależne to jest od temperatury silnik lub otoczenia? Raczej nie akumulator tylko alternator jak już coś - choć nie wiem czy grzanie szyby tylniej + wentylator na pełną...
Pierwsze błędy w komputerze dwa kompresja.
Usterka dalej wskazuje na czujnik temperatury ... Najlepiej zmierzyć oporność czujnika na jego stykach (sprawdzić czy jest prawidłowa dla danej temperatury silnika) i następnie opornośc tego czujnika na stykach wtyczki sterownika multec .. Może instalacja gdzieś padnięta ??? ...
Cześć, sorki że odkopuję stary temat, ale borykam się dokładnie z tym samym problemem. Napisz proszę o ile pamiętasz, jaka była przyczyna takie zachowania silnika.
Kolego podstawowa sprawa to info co to za typ silnika! Bo może masz ursua a nie corse!
Takie podciśnienie, to albo lewizna, albo przestawiony rozrząd, jesteś pewny, że dobrze zablokowałeś wał? Czy po zatkaniu przepustnicy ręką silnik gaśnie od razu, czy dalej pracuje?
Dolot szczelny? Jak się auto zbiera - płynnie czy z opóznieniem?
Bardzo często siadają cewki l/lub fajki cewki. Poszukaj w internecie ok 30pln/szt fajki.
"Pynkła" gumka :) Ew. padł NTC.
Taniej wyjdzie dopasować niż szukać kompletu.
Wygląda na nieodpowiednią dawkę lpg tuż po przełączeniu z Pb na Lpg .Raczej zbyt dużo,dlatego komp benzynowy skraca czasy wtrysku , potem zapamiętuje te ustawienia.I na benzynie jest zbyt ubogo.
jesli jest to motor X10Xe to przepływomierz się rozkalibrował ,ale sprawdz gdzieś na techu2 zwłaszcza adaptację długoterminową .
Nieszczelność korka wlewu oleju.
Jakie korekty? Jaki odczyt z MAP? Przecież tam wszystko widać.
brak katalizatora
Czy poza świecącym CHECK są jakiekolwiek problemy przy emulacji na masę? Po przełączeniu na benzynę CHECK powinien gasnąć i jeśli tak się dzieje to to będzie najbardziej optymalna konfiguracja. W fabrycznych schematach podłączenia instalacji LPG (choć nie do Corsy a do Punta) widywałem odcięcie kontrolki CHECK podczas pracy na LPG... To auto nie ma...
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Trzeba ją sprawdzić.
Poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym: EGR, EVAP, serwo hamulców etc.
Bez zczytania błędów ciężko będzie cokolwiek powiedzieć.
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomagania hamulców czyli serwo
Ja bym pojechał do mechanika.
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomjavascript:emoticon(':cry:')agania hamulców czyli serwo
Jeżeli corsa tysiączka albo 1,2 lub tez Agila wywala błąd P0170 to znaczy że umarł przepływomierz. Zadne sondy albo inne duperele.
Corsa 1,2 ma Łańcuch rozrządu a nie pasek.
za bogata mieszanka.
A palec i kopułka???
Ma prawo zalewać olejem kolektor dolotowy,wlewał się do komory spalania co powodowało spadek mocy nie równe obroty
Kolego MIKSER! Czy w tym temacji ktoś pisał o komputerze?
Witam Mam problem z Corsa B Silnik 1,4i Rok 1994 Rozsypał się katalizator po wymianie na nowy auto dziwnie się zachowuje tzn: większe zużycie paliwa nierówna praca silnika.
Wygląda na przepływomierz. Miałem to samo w swojej corsie. Też kazali zaślepić EGR-a, zrobić remont silnika a ostatni fachowiec rozłożył ręce. Sam doszedłem do tego. Trzeba też rozebrać i wyczyścić przepustnicę z nagaru.
A co sie dzieje z cisnieniem na CR wtedy jak pracuje nierowno?Zakładam ze balansuje nawet o 100bar.Zalozyc sprzet i zrobic probe przelewowa,bo niejest powiedziane ze wtryski dobrze zrobione.
Sprawdź gdzie jest podłączone podciśnienie do serwa od hamulców.
Może to być czujnik temp.
Temat zakończony przerwany kabel przy sterowniku.
Rozrząd do sprawdzenia.
I jak sprawdzić czy to na pewno komputer?
Nie śledziłem co się działo z samochodem, a temat wrócił. Podobno uszczelniono już cały dolot, wymienili wszystkie uszczelki po stronie dolotu i dalej nic. Podmianka przepływomierza ostatecznie rozwiała wątpliwości. Na pożyczonym pracuje o wiele lepiej, a "dawca" na tym z "chorego" samochodu sam nabiera objawów nierównomiernej pracy
Długo jeździsz tym autem, coś było robione? Nie wiem czy to ten silnik, ale w którymś z nich był problem z uszczelką pod pokrywą rozrządu i objawy były identyczne olej w płynie chłodniczym.
Nie musi byc zimowe. Wystarczy antydepresatora dolać. Ale wygląda na zamarznięte paliwo. W baku pewnie kisiel. Musisz przeczyścić zbiornik, przewody i odpowietrzyć. Nalać swieże paliwo i musi odpalić,
Kod 47- Przekażnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie. Jaki masz silnik, 1.4 16V, czy 1.6 16V :?:
Ja wymienilem przewody wysokiego napięcia ok.
Musisz zrobic tak jak jest w oryginale czyli w corsa c .Inaczej bedzie pipka ...
Hmm, a gdzie jest przekaźnik od klaksonu? Nie mogę zlokalizować łobuza. W ogóle w Corsie C jest druga, mała skrzynka z bodaj 5 przekaźnikami. Do niej opis byłby równie przydatny.
Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, pomiar na zimnym i ciepłym silniku z próbą olejowa.
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
Witam i z góry przepraszam za kłopot. Mam taki nietypowy problem z moją corsą. Wygląda to tak. Zaraz po odpaleniu kiedy silnik jest zimny pracuje on tylko na dwóch cylindrach. W miarę rozgrzewana się powoli trzeci cylinder zaczyna pracować ale i tak jeśli gwałtownie doda się gazu słychać że silnik "pryka" tak jakby przerywał ten cylinder. Na gazie chodzi...
Witam, mam pytanie jak sprawdzić stan silniczka "krokowego" używanego w samochodzie Opel Corsa B 1.0. Tak naprawdę jest to silnik na napięcie stałe , a nie żaden krokowiec no i przekładnia która powoduje wysuwanie/wsuwanie trzpienia. W zależności od polaryzacji napięcia silnik kręci się w jedną stronę no i trzpień wsuwa się lub wysuwa. Na końcu trzpienia...
czym czytane? sprawdz wtryski na powrotach
Podmień jeszcze cewkę . no i zrób porządek z tą pompą.
Czy to jest corsa B czy C? jakie masz zlacze diagnostyczne?
tak tylko czy to może się tak dziać i czy jest jakiś inny sposób? i jakie te czasy ustawić??
Tak haotyczny post, że nie wiem, o co chodzi
Równie dobrze może przeciekać jeśli nie jest podłączone odwodnienie szyberdachu (jeśli takowy jest).
Egr nie "wisi" czasem?
Witam w moim oplu został wymieniony zawór egr na nowy i po paru kilometrach auto traci obroty i ma nie równe obroty i gaśnie. Co może być ta przyczyną?
Powodów może być 100. Bez rzetelnej diagnozy nie obejdzie się. Równie dobrze brak kopania w pedał może być powodem niesprawności bloku hydraulicznego przy całkowicie sprawnym ukladzie elektronicznym.
Nawet nie wiedziałem, że w Corsie C można wywołać kody mogowe, wstyd mi
Tech wykazał usterkę czujnika temperatury. Mam pytanie. Gdzie on jest? Jak go można spawdzić, czy jest dobry? Jakie powinny być wskazania omomierza w odniesieniu do różnych temperatue? Jest to corsa z silnikiem Z12XE z 2002 roku. Objaw usterki: przy zapalaniu zimnego silnika nierówna praca silnika.
Ja użył bym 10W (półsyntetyk), ale równie dobrze może być syntetyk 5W.
w ośmio pinowym obd pin A i B połącz, kody dwucyfrowe zaczyna od 12 3 razy potem kod usterki itd objaśnienie znajdziesz w sieci albo napisz kod błęu
Genialne, równie dobrze mogłeś zrobić zdjęcie lewego koła...
Dziękuję za podpowiedź jutro zmierze, a poniżej normy jakie może być? Dodano po 4 Jak będzie poniżej 10 to co głowica do roboty będzie?? Dodano po 2 ToJestNick"]Jak to benzyniak... 10/12 bar czasem nawet a jak będzie poniżej 10 to głowica do roboty będzie??? Najważniejsze aby na każdym cylindrze kompresja była równa a rozbieżność nie większa niż 0,5...
No właśnie, też mnie to dziwi! Skąd teraz -2 stopnie? Podłącz zamiast czujnika potencjometr, ustaw mniej-więcej temp. równą temperaturze silnika i patrz czy bedzie poprawa.
W corsie B widac wskazania od 90 do 100 stopni plus jeszcze mały zakres ponad to (czerwone pole). Wentylator włącza się gdy temperatura osiąga równe 100 stopni celcjusza (Corsy szybko się grzeją). Gdy "idzie" dalej w górę najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat i wentylator włącza się za późno.
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
Witam. Mam samochód Opel Corsa 1.0 12v wymieniłem w samochodzie silniczek krokowy , wyczyściłem przepustnice ale samochód nadal nie równo pracuje( za trzecim razem przy zapalaniu samochod zaczyna pracowac normalnie) Prosze o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
Dwie godziny to aż za długo na sprawdzenie tego. Nawet nie wiemy czy jest iskra czy podaje paliwo itp. Czujnik podejrzany ale nie było żadnej diagnozy tylko standardowo podmiana w ciemno. Równie dobrze może być sam ECM.
Opel Corsa 1.0 12V 1999 r i czy wpływ na nie równe obroty biegu jałowego może mieć nie skalibrowana przepustnica ? :)
Dzięki bardzo, skorzystam, chociaż ostatnio zgasł przy pełnym baku, ale po wypchaniu go na równą drogę odpalił.
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Mam problem z obrotami w tej corsie.Jak po nocy odpale silnik praca jego jest nierówna i nie może wejsc na obroty.Po paru minutach problem znika i tak do następnego dnia.Po jeżdzie jak postoi nie odpala na dotyk,lecz trzeba go troszkę pocheblowac.W czasie jazdy potrafi się zapalic kontrolka silniczka wtedy traci na moment moc.
Tak jak wyżej, sprawdź świece żarowe. Wystarczy ze jedna padnie i to skutkuje nierówną pracą silnika tak jak piszesz 3-4min.
To trzeba zobaczyć jakie jest napięcie na ścieżce A i B. Na B będzie równe połowie napięcia ścieżki A
Wytłumacz jeszcze temperature chłodnicy jak ma już te 90C lub te okolice - czy jest równe ciepła i oba przewody też czy nie? Jesteś pewny że włączał sie wentylator przy 100C a nie wyżej? Poczekałeś na postoju do osiągnięcia maksimum na wskaźniku? Grzanie w środku auta jest poprawne cały czas czy słabnie czy może w ogóle liche? LPG jest? Było coś grzebane...
U mnie za podobne objawy odpowiedał przepływomierz. Nierówna praca, dymienie. Okazało się, że ktoś (komis po sprowadzeniu auta) zamontował przepływomierz od innej wersji silnikowej.
I też nie do końca... Możliwe, że przepustnica będzie do naprawy/regeneracji. Równie dobrze, może nawet lepiej, sterownik, wiązka i sugestia z pedałem gazu też głupia nie jest, fachowcy wiedzą czemu. Oddać auto do polecanego warsztatu. Zaoszczędzi to zbytecznych kosztów wymiany sposobem chybił-trafił.
Równie dobrze mogli nie spiąć dwupinowej kostki z plusem stałym i plusem za stacyjką ( kable czarny i czerwony) która łączy instalację wtrysku z instalacją komory silnikowej. Jest ona albo na ścianie grodziowej, albo na wsporniku jak się silnik łączy ze skrzynią.
Mam problem z nierówną pracą silnika opla corsy b 16v rocznik 98. Był wymieniony EGR na nowy, problem na chwilę ustąpił, po ok 2-3 miesiącach problem powrócił bo EGR się podobno zaciął. Został zaślepiony. To dało połowiczny efekt gdyż silnik pracował nieco lepiej, ale kontrolka check angine świeciła się nadal. EGR został wysłany do reklamacji i zamontowany...
Zanim padnie kolejny wysprzęglik to i tak cała Corsa wcześniej pójdzie an żyletki, więc gdzie tu sens kombinowania? Po za tym ich trwałość mniej więcej jest równa tarczy sprzęgła, więc wymienia się w komplecie.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Metaliczny dźwięk pozostał, ale jedynie na rozgrzanym silniku. Ogólnie wszystko jak ręką odjął - pali na dotyk i wydaj się, że problemy z odpalaniem przeminęły. Zostało jedynie rozwiązać problemy z nierówną pracą silnika w trakcie dodawania i odejmowania gazu. Wielkie dzięki za pomoc ;)
Sprawdź rozrząd, czy nie przeskoczył. Potem kompresję. To tak na początek.
Skoro państwo przyjmujecie taki ton dyskusji to spytam, czy naprawianego samochodu, telewizora, robota domowego, odkurzacza, itp także nigdy nie kupicie?. Zgodnie z tonem twojego wpisu zapytam, czy równie ochoczo kupujesz używane buty ?
Ciekaw jestem jak sprawa się zakończyła bo ostatnio tez walczę z wypadaniem w corsa c 1.0 Na początku błąd grzania sondy lambda z czasem podczas jazdy na równym gazie pod górę lekkie falowanie mocy. Po kilkuset km brak mocy wypadanie zapłonu i szarpie silnikiem na wolnych obrotach. Miałem nieszczelnosc na dolocie ale juz zrobiłem niestety nic się nie...
W trakcie jazdy zarejestrowałem max przepływ 26,50g/s przy obrotach silnika 4429. Za to dodatkowo przy uruchamianiu silnika doszła mi bardzo nierówna praca silnika, tak jakby jeden z tłoków nie palił. Dodawanie gazu stabilizowało obroty. Na razie przepływkę oczyściłem.
Z tym olejem to masz podobnie jak u mnie {corsa 96 1.2 8V} , u mnie stopień sprężania w tym silniku to wg danych zawartych w WKŁ "Sam naprawiam opel tigra corsa" to 10,1 czyli ciśnienie sprężania powinno zawierać się w granicach 1,15-1,20Mpa , obecnie mam 1Mpa czyli spadek o jakieś 10% auto ma przejechane 164 000 km , również mam założony gaz . Mam...
ogólnie to w tych nz i sz krokowiec jest w tym samym miejscu w przepustnicy, nie wyskoczył Ci check na desce?, równie też przez kopułkowy zapłon w tych nz.
muszę splanować jest nie równa i mam za male ciśnienie na trzech cylindrach przegrzany silnik
Co działo się z parametrem wartości powietrza zmierzonego z wartością docelową? Jak to wygląda u ciebie. Aha co do ciśnienia atmosferycznego ,ustaw kluczyk na zapłon przy silniku wyłączonym i wszystkich odbiornikach wyłączonych jeśli masz możliwość porównać ciśnienie atmosferyczne wyświetlane z ciśnieniem zewnętrznym powietrza ,wyświetlane wartości...
Przewód masowy mógłby się upalić jedynie przy zwarciu równie grubego przewodu plusowego idącego do rozrusznika. Chyba że się urwał to co innego.
Równie dobrze mozna zastosowac diod od spawarki 200A. Ale uzwojenie też mają słabawe i daje zwarcie na pakiet blach. A pchanie sie w równie awaryjne altki transita to jak z deszczu pod rynne.
Podejrzewam że głównie przy wysokich obciążeniach przełączą się na gaz żeby ulżyć instalacji LPG. Kwestia tego jak ustawił to gazownik bo równie dobrze może mi się to przełączyć przy 3tys obrotów.
corsa nierówna praca corsa nierówna praca silnika zelmer nierówna
laptop zasilacz piszczy termostat lodówka turystyczna lexmark czarny wydruk
iveco 35c13 schemat dremel naprawa
Cichy dzwonek w domofonie Videx - przyczyny i rozwiązania Brak połączenia z radiem w DiagBox - przyczyny i rozwiązania