Bo jest na jałowych obrotach.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Heh..czujnik obrotów wału do sprawdzenia.
Witam, mogę potwierdzić to jest prawdopodobna przyczyna którą opisał kolega "iamtheone"
Nie, chyba że zmodyfikujesz oprogramowanie sterownika. Sterownik ma za zadanie utrzymać zadane obroty, jeśli tego nie robi, to kwestia usterki, nie regulacji.
Tylko z komputera. Przy takich obrotach nie zapali.
Kontrolka nie wyświetli się jak sonda stoi, tylko jak sterownik stwierdzi skład mieszanki poza zakresem. Jaki tam jest gaz? Przyczyną złej pracy na benzynie jest albo zalewanie albo przyduszenie od zbyt małej ilości paliwa. Skoro problem pojawił się od momentu założenia gazu, to problem jest po stronie instalacji LPG - źle wyregulowana albo kiepskie...
Prawdopodobnie Bingo nie radzi sobie z szybką regulacją mieszanki przez attuator, na co komp od silnika reaguje podnosząc obroty. Komp od silnika nie wie jaka jest mioeszanka, bo jest trtaktowany emulatorem sondy. Komp od gazu wie jaka jest mieszanka, ale dopiero po czasie może reagować i tylko w zakresach ustalonych przez zaprogramowanie. Poproś uprzejmie...
Da się odkręcić stopy,i wyjąć panewki.
kolejno ( po czyszczeniu) -reset mapy uczącej bloku IAC -ustawienie obrotów biegu jałowego mam prośbę-nie pytaj jakim sofcikiem i jakim fejsikiem, ok?
Np na pracującym silniku prysnąć delikatnie zmywaczem, czy nie podnosi wtedy obrotów, lub oglądnąć dokładnie wszystkie podciśnienia.
Na schemacie z tego roku nie ma. Pewnie jest w ECM. Albo korozja albo padł sam z siebie.
Zamiast go porządnie zjebać za to, że nie podał typu silnika to porad udzielają mądrusie jedne.
Jak dla mnie to sie rozsypało dwumasowe koło zamachowe. Straciło wyważenie i dlatego masz wibracje w pełnym zakresie obrotów.
przepraszam na zimnym cicho ,nie doczytałem czekamy na film
"Pynkła" gumka :) Ew. padł NTC.
kolego a sprawdziłeś silniczek krokowy co prawda ja miałem taki sam problem tyle ze obroty raz były za niskie a raz za wysokie i czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego pomogło
Dobrze by było jakbyś napisał jaki typ gaźnika... Ale dysze tak do regulacji obrotów jak i od składy mieszanki nie mogą być zakręcone do końca
w ośmio pinowym obd pin A i B połącz, kody dwucyfrowe zaczyna od 12 3 razy potem kod usterki itd objaśnienie znajdziesz w sieci albo napisz kod błęu
Egr nie "wisi" czasem?
Sprawdź czy nie masz przypadkiem elektrycznego dogrzewania wnętrza, podczas pracy grzejnika silnik podnosi obroty żeby było stabilniejsze ładowanie
bo można więcej popsuć niż naprawić. W tym przypadku jaja sobie robisz. I to mój rocznik. Zupełnie nie wiem co można zepsuc zdejmując korpus przepustnicy.
wężyk podciśnieniowy (pod zespołem wtrysku) zaprowadzi cię do niego
Teraz w samochodzie w ogóle nie włącza się turbina. Mam problem z podjechaniem pod górki, obroty na luzie spadły z 900 na 800. Dosyć podobny problem miałem gdy miałem nieszczelność w dolocie i/lub rurkach podciśnienia. Podobny objaw też dawał zapchany filtr paliwa. Owszem, całkowicie inny samochód, ale może Cię coś naprowadzi. Nie mniej jak nie masz...
Fałszywe powietrze? Podciśnienie ssania do kontroli? Położenie EGR?
Ja bym wymienił czujnik szarpana na wolnych obrotach.
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
A nie dostaje lewego powietrza na połączeniu kolektor - przepływomierz ? Jaki typ silnika ?
Normalnie
tech 2 i reset
A z czego zasilasz ten rozrusznik ?
Wychodzi, że problemem będą wtryski. Spróbuj metody przelewowej, tak aby nie pchać się w koszty. Z w.w objawów masz co najmniej 2 usterki.
Podejrzewam, że bez sygnału z czujnika kąta obrotu kierownicy też nie ruszy
Witam. Opel Corsa D 1.2. Wymieniona przepustnica, cewki i świece. A samochód szarpie na niskich obrotach i dławi się. Raz zakopcił i nie chciał odpalić.
TPS sprawdź, "mówi" sterownikowi kiedy ma utrzymywać obroty biegu jałowego. Coście dokładnie robili przy tym "gaźniku" ? Jeśli wcześniej działało, a po robocie już nie całkiem, to warto sobie przypomnieć co. była tam wsadzona kostka na siłę, Lekko wchodzą, tylko trzeba dobrze włożyć. Sprawdźcie teraz piny/styki tej kostki i tego w co wchodzi.
Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
Cześć wszystkim, Mam problem z samochodem opel corsa c 1.3cdti 2006. Mój problem to, gdy na zewnątrz jest zimno to samochód ma podwyższone wolne obroty, a gdy robi się ciepło na zewnątrz to wraca do normy. Zauważyłem również dziwne lekkie wibracje w samochodzie w szczególności jak trzymam kierownicę. A też kilka miesięcy temu wymieniłem rozrząd, mam...
A jak na postoju szybko pompujesz to zawsze jest tak samo miękki? Jak się zachowuje silnik? Przy uszkodzonym serwie potrafi nieźle spaść z obrotów po wciśnięciu hamulca.
Jest złoty przycisk na tym forum SZUKAJ temat wielokrotnie poruszany. Poczytaj co napisane. Odczytaj kody błędów i zgłoś się ponownie to coś pomożemy.
W przepustnicy obok krokowego, z okrągłą wtyczką na 3pin ?
kręcił jakby na wysokich obrotach Czy tylko ja mam wrażenie że zawory zablokowało na otwartych pozycjach?
Witam mówisz na każdym biegu morze brak oleju w skrzyni
Ciągnie lewe powietrze pod obudowy przepustnicy. Wykręć całą przepustnice wymyj powierzchnie i uszcelnij np. silikonem.
Przepływomierz powietrza,0.00 kg/h - na biegu jałowym Czy tak ma być? No to jak myślisz....silnik nie potrzebuje powietrza na wolnych obrotach...
Opel corsa szarpanie problem z wejściem na obroty (zamula jak by paliwo go zalewało i nie umiał tego przepalić) Opel corsa b 1.4 16v mam problem ze zamulaniem silnika na małych obrotach ale jeśli wcisnę gaz do końca to jedzie jak należy... nie umie znaleźć przyczyny więc proszę o pomoc!
To jak wyjaśnisz to, że na zimnym idzie jak burza bez jakichkolwiek skoków obrotów?
Nim ci każą czyscić silniczki krokowe, których tam zresztą nie ma, resetować kompa, podpowiem-sprawdź działanie krańcówki w nastawniku przepustnicy.
Witam, czy udalo sie wtedy rozwiazac problem? mam to samo... :(
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Mieszczą się w granicach norm które podaje opel w TIS, średnio jest to 95kPa To jest ciśnienie na zapłonie a jakie masz na wolnych obrotach?
Jakiego rzędu są te "podwyższone"obroty?
I co z tymi wysokimi obrotami ? Pomogło coś ?
Ma prawo zalewać olejem kolektor dolotowy,wlewał się do komory spalania co powodowało spadek mocy nie równe obroty
DRĄŻKI dokręcasz mocno a KOŃCÓWKĘ DRĄŻKA jak demontowałeś powinieneś policzyć obroty jak odkręcałeś i tak samo wkręcić
Bez zworki odpala Op com chińczyk mam Dopóki nie wyjmę kluczyka ze stacyjki wszystko jest ok oprócz tego że nie wkręca się w obroty
jak dobrze pamietam corsa 1,2 z 97roku jest na monowtrysku?, jesli tak to sprawdz uszczelke pod zespolem wtryskowym i szczelnosc wszelkich wezykow podcisnieniowych
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Jaki silnik i jakie dokładnie przewody? Daj przynajmniej jakieś zdjęcia.
Witam, odstawiłem Opla Corsę C do mechanika na wymianę rozrządu i po tej wymianie dziwnie chodzi. Mianowicie falują lekko obroty i słyszę stuki i nie wiem o co chodzi, dodam, że olej po wymianie rozrządu nie był wymieniony.
U mnie za podobne objawy odpowiedał przepływomierz. Nierówna praca, dymienie. Okazało się, że ktoś (komis po sprowadzeniu auta) zamontował przepływomierz od innej wersji silnikowej.
Spoko szukam dobrego gaziarza, ale ciężko... Denerwują mnie te obroty.
Spalanie detonacyjne, zapłon do sprawdzenia.
Sprawdź również rozrząd. Znalazłem podobny temat do Twojego, może Ci trochę pomoże: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=1...
Witajcie forumowicze! Wczoraj wracajac z pracy moj silnik osiągał ponad 100°. Okazało się, że nie było płynu w chłodnicy i pęknięty zbiorniczek wyrównawczy. Ten problem już został pożegnany. Jednak teraz, bezpośrednio po tym przegrzaniu/zagotowaniu pojawił się inny problem- nierówne wysokie obroty, dławienie, szarpanie. Świece były osmolone, więc juz...
Napisz co pokazuje MAP po zapłonie i na wolnych obrotach.
Wymieniłem przepływomierz. Zero poprawy...
Witam. Prosze doładować akumulator. To, że rozrusznik kręci nie jest potwierdzeniem sprawnego akumulatora. Ewentualnie podłączyć inny sprawny akumulator, np. od znajomego. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie przycina się , zabrudzony silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami.
Elektromechanicznej ;-) produkty zużycia szczotek oblepiają komutator i się sterownikowi prąd za duży nie podoba. Może dokłada się też ogólne zużycie mechaniczne i wzrost oporów tego dziadostwa, tego nie wiem. Regeneracja pomagała, ale nie zawsze na długo. Jak się chce mieć spokój lepiej toto wymienić. Swoją drogą to wyjątkowo nieszczęśliwe miejsce...
Zrobiłem nagranie, zaczynam od włączenia silnika. Powyżej 1,5 tyś obrotów silnik zaczyna pracowań normalnie, wcześniej jest trajkotanie.
Witam właśnie wymieniłem w swojej corsie c 2001 rok 80 tys. felerne elementy łańcuszek, napinacz i prowadnice. Co do łańcuszka firma zmieniła ogniwka na pełne poprzednie były scalane sam napinacz tez jest inny wymontowany ma ślady zużycia wewnątrz (tłoczek). Prowadnice musiałem wymienić gdyż od uderzania luźnego łańcuszka powstały (wżery) Koszty łańcuszek...
Ok. A poza tym nierównomiernym spadkiem obrotów jest jakiś inny problem z autem?
Zmieniałem to sam więc komu zareklamuje
Corsa B 1.4 8v ( nie wiem gdzie znaleźć model silnika ) bez gazu , przejechane 80 tys. Bo czytasz tylko lamerów co wymieniają bezawaryjne silniki krokowe, a problem w 90% przypadków ten sam w tym silniku - wydmuchnięta uszczelka pod korpusem przepustnicy.
Takie podciśnienie, to albo lewizna, albo przestawiony rozrząd, jesteś pewny, że dobrze zablokowałeś wał? Czy po zatkaniu przepustnicy ręką silnik gaśnie od razu, czy dalej pracuje?
Co prawda zdjęcie nie jest jakiejś dobrej jakości, ale z tego co widzę, ta wtyczka jest od elektrycznej regulacji przepustnicy ?
Ok , podeślę na priv. Dzięki za zainteresowanie. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa , gdyby było uszkodzone sprzęgło, sprężarka nie powinna działać podczas jazdy . A podczas jazdy to leci pięknie lodowate powietrze 🤔. Chyba że jest jakoś faktycznie przypalone to sprzęgiełko i nie załącza jej na wolnych obrotach.
Witam, ja potrzebuję takiego regulatora do agregatu (mojej konstrukcji) jednak chce go usprawnić tak aby przy podłączeniu obciążenia np:7kw agregat utrzymywał te 50hz na wyjściu dodam że silnik jest od forda transit. Jakie polecacie rozwiązanie bo nic nie mogę znaleźć?????
tak,ale po czyszczeniu trzeba zrobić nastawy posdstawowe,bo inaczej pomarańczowa lampka,i błąd P0505 :) No i co ma brudna przepustnica do szarpania na wyższych obrotach? :)
Nieszczelność korka wlewu oleju.
Podłączę się pod ten temat. Mój Opel Corsa 1,0 Ecotec 98r, czasami nie zawsze z wolnych obrotów po wciśnięciu pedału gazu dławi się, nie ma mocy. Jeżeli na luzie rozkręcę na wyższe obroty ma zryw dobry. Domyślam się że ma to związek z obrotami, przechodzeniu z wolnych obrotów na luzie na obroty wyższe.
Zlej to wsadz węża i przelej calosc odpinajaclekko dolny waz chlodnicy na pracujacym ma podwyzszonych obrotach silniku. Potem zalej swiezym plynem i zaloz nowy zbiornik. Calosc 70zl
Kąt wtrysku masz prawidłowy, przepływomierz przy obrotach jałowych zawyża wskazanie, sprawdź jak zachowuje się przy dodawaniu gazu.
Bo szarpie na niskich obrotach kiedy jest duże obciążenie silnika i wzbogacona mieszanka.
Hmmm u mnie był 1.0.
silnik 1,4 z 93r.Po uruchomieniu silnika obroty sa za wysokie i utrzymuja sie przez caly czas a po pewnym czasie zapala się lampka pomarańczowa
to oznacza,że czujnik podciśnienia w kolektorze,podał ciśnienie poza granicą regulacji, w tym przypadku za niskie. Należy spr czujnik, zasilanie 5v , masa i sygnał (po zaponie ok4,5V a na wolnych ok 1V). Jezeli kontrolka silnika pali się ciągle, to znaczy,ze jest to błąd stały a jezeli normalnie gasnie, to blad sporadyczny, mozliwe tez ze zapisany przy...
Zrobiłem już wszystko zaslepiłem egr podmieniłem go wcześniej z innej corsy, podmieniłem przepustnice przepływomierz nawet wtryski z listwa dalej skaczą obroty juz niewiem co robic sciagnełem cały kolektor ssacy i go uszczelniłem. prosze o POMOCYYYYYYYYY..
Cześć, mam obecnie ten sam problem. Udało Ci się rozwiązać twój? Co było przyczyną?
zobacz filter paliwa :?:
Można po prostu podejrzeć wskazania MAF, nie jest trudno policzyć ile g/s powinien dany silnik brać.przy omreślonych obrotach
Dziwna jest ta usterka. Bez gazu nie zapali, a jak zapali to trzyma obroty. Przejadę się i przy każdym zatrzymaniu schodzi na niskie obroty. Zatrzymam samochód i jak wskoczy na 900 obrotów, to gazujac i puszczając gaz nie zejdzie niżej niż 900. Zgasze i znów ani nie zapali, ani nie trzyma obrotów.
To jest Opel, czy tam przypadkiem nie jest tak że przekaźnik który załącza się dopiero gdy czujnik widzi obroty wału. Pomierz wtedy gdy druga osoba będzie kręciła rozrusznikiem.
Wszystko wskazuje na zanieczyszczony filtr fazy ciekłej. Dodatkowo przyczyna może leżeć w zanieczyszczony "mazutem" parowniku, który nie odparowuje prawidłowo gazu, powodując właśnie szarpanie silnika, czy wręcz jego gaśnięcie na wolnych obrotach.
No i jesteśmy w domku, czeka cię wyjazd do elektryka, celem przywrócenia/naprawy instalacji benzynowej.
Kolejny temat dotyczy Corsy 1.2i. Ostatnio chodzi wyłącznie na wysokich obrotach, w dodatku pali się check. Proszę znawców o potwierdzenie lub o korektę moich domysłów, czyżby silnik krokowy do wymiany?
Masz na myśli tzw. "silniczek krokowy" czyli nastawnik przepustnicy? Jeśli tak to nie on jest sprawcą, pisałem że kiedy obroty miarowo falują to nastawnik i przepustnica są w pozycji obrptów jałowych, a mimo to coś podnosi i obniża obroty
Panowie pomocy autko zamulone na dole można powiedzieć słabo reaguje na gaz. Wymieniona przepustnice wym. Egr Świece .listwa. klapy w kolektorze chodza... Gdzie jeszcze szukać na co popatrzeć bo się powoli pomysły kończą. Żadnych błędów nie pokazuje. Czasem na biegu jalowym faluja obroty.
Czy udało się znaleźć rozwiązanie? Mam podobny problem w Corsie C 1.0. Przy odpalaniu łapie błędy P1500 i P1523 i nie chce wejść na obroty (tryb awaryjny). Po skasowaniu błędów wszystko jest OK do ponownego odpalenia.
czujnik położenia wału wyczuwa że silnik nie pracuje to pompa stop Tak, ale w większości pojazdów pompa się uruchamia na kilkanaście sekund i zatrzymuje jeśli nie zostanie wykryty obrót wału.
corsa gaśnie wolnych obrotach corsa silnik wolnych obrotach szarpie szarpie obrotach
kosiarka spalinowa nierówno uchwyty drzwiczek komputer napotkał należy
Najlepszy model A6M5 Zero w skali 1/48 - Tamiya, FineMolds, Hasegawa Instrukcja obsługi MEDION MD 31240 po polsku - gdzie znaleźć?