Dziękuję za zwrotna informacje. Warto wiedzieć i o takiej możliwości wystąpienia awarii.
Zwarcie w wiązce lub bardziej sklejony przekaźnik
Fiat używa przekaźnika 30A jako głównego przy tym silniku...
złącze x7 znajduje się przy nogach kierowcy ale od strony silnika za puszką przekaźników
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Po włączeniu zapłonu powinna pracować przez bardzo krótka chwile, a ciągła prace ma podczas krecenia rozrusznikiem
Dokładnie na tym zdjęciu widać ten czarny dekielek...na lewo od żółtego przekaźnika...
Witam.Gdzie może znajdować się bezpiecznik gniazda zapalniczki.Mam schemat z bezpiecznikami i opisem,powinien być to bezpiecznik nr.26 ale w mojej Corsie C w tym miejscu nie ma wcale bezpiecznika. W moje skrzynce nie ma bezpieczników nr. 4,6,7,13,14,18,20,21,26,27, oraz przekaźników: R4,R5,R6,R7,R8,R9,R11,R12,R19. Na podszybiu też jest skrzynka z przekaźnikami...
bezpiecznik nr 23 tak na przyszłość polecam google hasło: Bezpieczniki i przekaźniki Opel Corsa B - rozpiska forum opel24
Sterownik trochę schowany ale masz tu podpowiedź. A1.9 http://obrazki.elektroda.pl/6429776100_1... Rozbierz go i tam w środku są takie sprężyste blaszki które od przeciążenia się odlutowują (taki rodzaj bezpiecznika), trzeba przylutować i dalej prąd leci do świec. Sprawdź świece pod kątem zwarcia.
http://obrazki.elektroda.net/87_12415211... http://obrazki.elektroda.net/87_12415211...
To wymień bezpiecznik.
albo odciąć zasilanie sterownika po zapłonie też nic mu nie będzie
Przekaźniki od wycieraczek są w tej skrzynce nad grodzią. Trzeba torxem odkręcić pokrywę.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik F46 czy masz na nim napięcie. Jak masz napięcie to sprawdź zasilania i masę głównego przekaźnika , oraz sam przekaźnik.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Witam. Przekaźnik nr 3. Tak taśmę można sprawdzić miernikiem. Badasz omomierzem przejście. Ma być blisko 0 ohma. Rozumiem że bezpieczniki sprawdzałeś?
Widocznie, za duży prąd płynie przez niego. Źle dobrany przekaźnik lub pompa pracuje nieprawidłowo.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Bo masz przekaźnik lampki.
Witam Sprawdz czy na wtyczce z siniczka wycieraczki pojawia się napięcie. Często łamią sie kable pomiędzy klapą a budą na przelotcze gumowej. Pozdrawiam
Zrób tak, jak to zrobiło Daewoo - sterownik załącza pompkę na chwilę po włączeniu zapłonu, potem przekaźnik jest sterowany czujnikiem ciśnienia oleju.
ale ja wiem gdzie on ma byc tylko chce znac jego nr.czesci W/g epc Nr GM : 90 464 777 pozdr a tak na marginesie to jest najzwyklejszy przekaźnik pozdr
Bardzo dobrze kombinujesz Sprawdz wiązkę a dokładnie kabel koloru białego z niebieskim paskiem. Przewód ten idzie wraz z głównym plusem w jednym pancerzu z alternatora za silnikiem. Ja miałem przypadek że był przetarty i stykał do masy. Przedzwoń ten przewód pod względem zwarć i przerwy do samego modułu BCM. Jak jest wsio z nim ok to czeka Ci gorsza...
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
Dwa przekaźniki w skrzynce pod maską, nie te małe wąskie, a te kwadratowe, jest tak, że jeden obok drugiego na krawędzi skrzynki od strony pasa, jeden jest od zasilania strownika wtrysku, drugi pompy.
a podłączenie kierunkowskazów można zrobić przy przekaźnikach ?
Jak dochodzi a nie kręci wywal rorusznik Jak mniemam autor wypowiedzi ma na myśli nie dosłowne "wywal" lecz wymontuj i sprawdź, napraw i zamontuj ;) Czy prąd jest podawany na elektromagnes rozrusznika najlepiej sprawdź za pomocą żarówki min. 12V 21W, zwykły miernik może się nie sprawdzić w tej sytuacji tak jak żarówka ;) Dodatkowo posprawdzaj połączenia...
potrzebuje informacji który przekażnik odpowiedzialny jest za wentylatory z góry dziękuje za pomoc
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Przyczyna - przekaźnik pompy paliwa
Prawdopodobnie nr2. http://obrazki.elektroda.pl/4862893000_1...
Pierwsze zdjęcie p0686 jest z przekaźnikiem Drugi jest bez przekaźnika
Może czujnik biegu wstecznego ? Nie da rady sterowanie masą do sterownika silnika.. Przesyłam schemat przekaźnika w komorze silnika..
Przekaźnik pompy jest pod wykładziną koło nóg pasażera.
A na cewce przekaźnika masa powinna być na pinie "85" czy "86" przekaźnika ?
Po przekręceniu kluczyka powinien być impuls na pompę w celu podniesienia ciśnienia. Da się to usłyszeć w okolicy fotela pasażera. Sprawdź czy przekaźnik pompy dostaje napięcie w czasie tego impulsu. Możesz też wyjąć przekaźnik i zrobić zworę na stykach prądowych do sprawdzenia czy pompa działa. Na silniku jest też czujnik ciśnienia paliwa i to on załącza...
Przekaźnik jest sterowany poprzez ECU. Przekaźnik do sprawdzenia, bądź zmiany, oraz sprawdzenia wymaga sterowanie tego przekaźnika.
Nie ruszaj żadnej śrubki. Szukaj braku zasilania na sygnał a nie wymyślasz. Skoro stuka to jest i przekaźnik tylko poprostu nie możesz go znaleźć.
Do sprawdzenia wszystkie zasilania sterownika, łącznie z bezpiecznikami i przekaźnikami. Możliwe także uszkodzenie kostki stacyjki.
Pod maską obok pompy abs masz skrzynkę są w niej cztery kwadratowe przekaźniki od wentylatorów i jeden mniejszy od sprężarki klimatyzacij
Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod kątem zasiedziałych styków, najlepiej wyjmij wszystkie i wyczyść dokładnie.
A masz możliwość wysterowanie przekaźnika pompy z diagnoskopu?
No i nikt nie wie gdzie jest ten przekaźnik :?:
Skoro słychać przekaźnik to znaczy ze manetka wysyła sygnał do niego to oznacza ze działa. nie wiem co dokładnie dzieje Ci się z tymi wycieraczkami ale sprawdź ten przekaźnik
Wiesz ja nie pamiętam, ale może być po prostu w samej klapie z tyłu...
Przekaźnik od zapłonu sprawdź pod maską czy się nie z kleił .
A komputer/diagnostyka co mówi ? Czy nie przypadkiem czujnik położenia wału ? chociaż może być za szybko i winny jest układa zapłonowy - hym..
Panowie mam corse c 1.3cdti z 2006r. i po przełączeniu kluczyka świeci mi na liczniku tylko kontrolka od silnika a jak chce ją dopalić to kręci silnikiem ale nie zapala. nie wie ktoś czym to może być spowodowane?
A ten przekaźnik nie ma sklejonych styków? Pytam tylko retorycznie.
Ja cie....taka kobieta to majątek..............i jest o czym pogadać wieczorem:D Sylwiaczek poszukaj schematu sterowania silnikiem z wykorzystaniem przekaźników, z przycisków podajesz na przekaźniki tylko masę sterującą
Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie były dobre. Jakiś przekaźnik ?
Przekaźnik pompy paliwa .
Tak po podaniu masy na przekaźnik pompa działa.
Witam mam pytanie a ktoś mugłby opisać jak sprawdzic ten przekaźnik . TO jest od opla corsy c od wycieraczek ,nie dzialają czasowe wycieraczki po włączeniu robią obrut i stają i czekam i czekam na ponowne włączenie i nic , a jak wylacze i włączę to jest to samo jeden kurs i stoją model na zdj 2
no to masz uszkodzoną samą trąbkę,jeżeli przekaźnik spracowuje
Pompa ani drgnie przy przekaźniku ani przy zmostkowaniu. Więc raczej to jej uszkodzenie.
mario 77 a gdzie znajdę te przekaźniki?
Kurde, jaki wężyk, co wy piszecie.. Jemu pompka nie chodzi. Zobacz czy napięcie dostaje ta pompka. Tam masz dwa przekaźniki do sterowania tą pompką, K74 i K70. Steruje nimi Body Computer. Tam jest taka logika, że ta pomka raz się kręci w jedną stronę a raz w drugą w zależności czy psikasz na przód czy na tył. A zasilanie całego bajeru masz z bezpiecznika...
Zajmowałeś się montażem takich rzeczy?? Jak jest z instalacją elektryczną? Da się jakoś ominąć całkowicie podłączenie do komputera auta i zrealizować to na przekaźnikach??
Ja bym wymienił kostkę stacyjki. Można tez próbować obejść przekaźnikiem z cewką wpiętą między 15 a 50, ale to już druciarnia.
u mnie w 1.2 pomogło podanie zasilania z Akumulatora na przekaźnik z ECU.
Problem rozwiązany. Wystarczyło popsikać WD40 złączkę od siłownika w drzwiach kierowcy. Taka błachostka a tyle mi zajęła ;) Dzieki za pomoc Pozdrawiam
Jedną sondę miernika przyłożyłem do bezpiecznika F45, drugą do - na akumulatorze i pokazało 00 (zapłon był włączony). Sprawdziłem też rezystor dmuchawy, jest sprawny, tak samo dmuchawa - podłączyłem na krótko i działa. Może to być wina któregoś przekaźnika?
Możliwe że tutaj znajdziesz to co Cię interesuje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Ja bym najzwyklej w świecie sprawdził czy jest przejście między stykami 30-87 (nie powinno być), następnie przyłożyłbym zasilanie do styków 85-86 i znowu sprawdził przejście (powinno być). Chyba, że pytasz o coś innego ;) Pozdrawiam
Szary to sterowanie pompą plusem. Tak jak napisano wyżej daj przekaźnik i wysteruj go z wyłącznika masą.
Corsa c nie działają kierunkowskazy z prawej i z lewej strony:( i nie wiem gdzie sa przekazniki. czy jakas podpowiedz? dzieki Wydzielono z archiwalnego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji...
moze i nie ale taki jest plan bo nie jest łatwo wprowadzić kabli do wnętrza samochodu i dlatego kombinuje z przekaźnikiem od tylnich przeciwmgłowych
wymień przekaźnik - są dwa na prawą i lewą stronę osobno - widocznie "skleiły" się styki przekaźnika
Domyślam się że masz dwa osobne, (razem oba by się nie uszkodziły w tym samym czasie) sprawdź czy wszystkie sygnały dochodzą do przekaźników i spróbuj zasilić światła kierunkowskazów bez przekaźników, będzie pewność że obie strony działają poprawnie. http://draaitauto.pl/oznaczenia_-__pl.ht...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Jeżeli przy włożonym przekaźniku na cewce masz napięcie akumulatora to jak sterowanie nie działa Dawałem jedną sonde miernika do masy i później do jednego pinu zasilania cewki przekaźnika a później do drugiego pinu. W obydwu przypadkach było napięcie akumulatora. A wtedy na jednym pinie nie powinno być napięcia, powinien być poprzez sterownik połączony...
Nie pali z klucza bo nie masz masy na przekaźniku.
Wymień akumulator i sprawdź ładowanie.
To jest Opel, czy tam przypadkiem nie jest tak że przekaźnik który załącza się dopiero gdy czujnik widzi obroty wału. Pomierz wtedy gdy druga osoba będzie kręciła rozrusznikiem.
Hmm.... dodał bym jeszcze przekaźnik pompy.
Tak jak pisałeś miernik w tej sytuacji to nie jest odniesienie. Corsa C to dziwny stwór a problem tkwił w "szafie" dla potomnych. Temat zamykam
Służę pomocą, gdy będę potrzebny. Jak będzie trzeba podłączyć przekaźnik też.
Witam mam ten sam problem z moją Corsą D 2010r. tylko mam pytanie gdzie znajduje się ten sterownik silnika???
Witam mam podobny problem czy rozwiązał go juz Pan może?A który to jest przekaźnik od centralnego zamka?Z góry dziekuje za odpowiedź.Pozdrawiam
mozesz napisac na jaki przekaznik wymienic?
Silnik diesel ? Podstaw przekaźnik.
schemat abs corsa c 5.3
Witam, udało sie jakos naprawic ten problem??
Niestety to nie takie proste. W Oplu jak nie będzie połączenia między sterownikami siecią can to rozrusznik nie zakręci. Czy jak nie kręci rozrusznik przekaźnik od rozrusznika się odzywa?
Hmm, a gdzie jest przekaźnik od klaksonu? Nie mogę zlokalizować łobuza. W ogóle w Corsie C jest druga, mała skrzynka z bodaj 5 przekaźnikami. Do niej opis byłby równie przydatny.
:) doprowadzenie napięcia , przewody , wsuwki itd przeważnie w miejscach połączeń powstają różnego rodzaju tlenki itd A powiedz, widziałeś kiedy jak jest skonstruowana skrzynka bezpieczników i przekaźników w Corsie C?
Miałem tak jak miałem uszkodzony przełącznik wielofunkcyjny (ta cała manetka za kierownicą). Ale na początek może sprawdz bezpieczniki i przekaźniki dla pewności.
Masz schemat tego Z12XE , tam 12v na wtryskiwacze idzie z przekaźnika pompy paliwa k35 (napięcie 12v jest tylko jak pracuje pompa paliwa ), resztę widać na schemacie ....
Przelacznik przy kierownicy nie wlacza kierunkow, a wlacznik awaryjych powoduje piszczenie przekaznika.wymienilem przekaznik i wlacznik. I dalej to samo.jakies pomysly?,
Możliwe ze w autodacie jest błąd i przy zwykłych dziennych zasilanie wychodzi z modułu bezpośrednio, a przy ledach pojawia się po bezpieczniku. Wysyłam schemat: (A7 i A9 to światła mijania) https://obrazki.elektroda.pl/2966827200_... https://obrazki.elektroda.pl/6003441700_... Możesz to potwierdzić, włączając i wyłączając...
Czyli zasilanie do x5 na pin 3 idzie bezpośrednio ze stacyjki? Bez bezpiecznika czy przekaźnika?
W jaki sposób masz zamiar załączać te halogeny? Nie miałeś dotychczas świateł przeciwmgłowych (przekaźnika K6 nie było)?
wygląda na usterke modułu body
Witam Mam ten sam problem, możesz jaśniej jaka wiązka, przekaźniki-bezpieczniki?
Właśnie szkoda ze nikt do tej pory nic ciekawego nie wrzucił potrzebny jest schemat lokalizacji przekaźnik i bezpiecz do Corsa d 2006 1,2 napewno nic nie pasuje z w/w linków z góry dziękujemy za jaki kolwiek opis Pozdr.😉
Przekaźnik padł na zwarcie? Trochę dziwne, było sprawdzić, czy kręci bez przekaźnika.
Odkręć przewód przy listwie od biedy można od filtra paliwa zdjąć. Zmostkuj przekaźnik pompy i spuśc to coś. Wlej z 10l benzyny i powinien odpalić.Warto świece wykręcić i wymienić.
Przekaźnik jest w porządku
przekaźnik corsa przekaźnik zapłon corsa przekaźnik bezpiecznik corsa
władimirec podnośnik szyfr cezar sparowanie wieży
Drgania w samochodzie – przód czy tył? Analiza wibracji, przyczyny, diagnostyka NVH Škoda Fabia – wymiana plastikowego przycisku blokady zamka, numery OE, typowe usterki