Auto jak zgaszone tak już nie odpaliło Dodam że rozrzad był przestawiony na jednym walku,ustwilem go na blokadach tak jak powinien byc i nic to nie dało Czyli wcześniej, na "przestawionym" rozrządzie silnik pracował ?
Był rozwalony napinacz i przestawiony rozrząd
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
A może to tylko czujnik wałka rozrządu albo wału korbowego? Albo w trakcie wymiany rozrządu przestawione zostało kółko foniczne (czy jak to się tam zwie) przy kole zębatym na wałku rozrządu. Wałki mają wcięcia na wolnym końcu (pasuje płaskownik gr. 5 mm), więc można je zblokować w odpowiedniej pozycji do wału korbowego. Rozrząd jako taki nie będzie...
Brak kompresji, pewnie przestawiony rozrząd.
Może być tak ze masz przestawiony rozrząd, pilnowałeś czasu wymiany?
Też bym się przyjrzał rozrządowi. Walczyłem kiedyś z taką corsą podobne objawy i okazało się że przestawiony rozrząd.
Nie rozumiem. Skoro potrafiles wymienić rozrzad to chyba potrafisz sprawdzić ponownie czy nie jest przestawiony
Akurat na tych zdjęciach widać że rozrząd jest przestawiony o jeden / dwa zęby
Sprawdz pasek rozrządu, może być przestawiony o jeden ząb,
W corsach z tym silnikiem padają pompy paliwa, przez co silnik dostaje za mało paliwa i komputer odczytuje to jako ubogą mieszankę. Podobna sytuacja i wyjaśnienie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Czujnik wałka rozrządu trzeba sprawdzić i upewnić się czy to nie przestawienie rozrządu.
Rozrząd raczej się nie przestawił, bo skutkowałoby to zapaleniem się kontrolki (z braku synchronizacji). No i często dymieniem na biało z wydechu.
przy założeniu że to za mała kompresja - naprawa kompeltny remont silnika? Nie koniecznie, tam się często przestawia rozrząd jak już wyciągnięty łańcuch i trochę poszarpie silnik, ale może spokojnie się 2-3 zęby przestawić i nic się z silnikiem nie stanie. Łatwo zdiagnozować przestawiony rozrząd bo od razu wyrzuca błąd czujnika wałka.
Łańcuch rozrządu ok. ? Nic się nie przestawiło?
A na wszystkie gary chodzi?Rozrząd nie przestawiony?Co z ciśnieniem paliwa?
Takie podciśnienie, to albo lewizna, albo przestawiony rozrząd, jesteś pewny, że dobrze zablokowałeś wał? Czy po zatkaniu przepustnicy ręką silnik gaśnie od razu, czy dalej pracuje?
błąd P1502 Brak sygnału kręcone tylko na rozruszniku chodzi mi o ten błąd jeżeli jest przestawiony rozrząd czy taki błąd wyskoczy
To z innej beczki, sprawdź rozrząd. stawiam 90 % że jest przestawiony. Dodano po 1 I pochwała za sprawdzanie kontrolką 1W a nie miernikiem za 10 zł.
EGR zaślepiony, ale elektrycznie jest sprawny - poprzedni właściciel założył nówkę pierburga, przepływkę podmieniłem od jeżdżącej 1.0 i nie dało to efektu. Sondę sprawdzałem w programie i napięcie faluje, ale wydaje mi się że po uruchomieniu dopóki sonda nie zacznie pracować to chodził by poprawnie a faluje od początku. Do łańcucha zaglądałem i nie...
zamykam temat. Zapłon się przestawił.
Zwykle przestawiaja się walki względem siebie do sprawdzenia potrzebujesz klucz płaski lub kawałek płaskownika i śrubokręt i ustalisz czy rozrząd jest przestawiony . A odnośnie ustawienia ponownego to zależy już od twojej wprawy i wiedzy
Mechanik wstępnie stwierdził przestawiony rozrząd. Możliwym jest żeby przestawienie rozrządu o jeden ząbek czy dwa dawało takie objawy? Bo faktycznie zaczęło się po zrobieniu rozrządu w sierpniu, z tym że zaraz po i przez kolejne 2 miesiące do zimy nie było to odczuwalne. (Jedynie gdy 2 dni auto stało to odpalało za 3 razem). Nie chcę żeby mechanik...
Nikt nie miał takiego przypadku? Nie wierzę. Podejrzewam że winny jest: - czujnik wału lub wałków rozrządu który nie działa - napinacz rozrządu który miał być wymieniony i przez niego przeskoczył łańcuszek rozrządu co spowodowało przestawienie zapłonu W związku z tym moje pytanie jak sprawdzić te czujniki? Ten wałka jest na wierzchu a wału przy rozruszniku:(...
test robiło dwóch mechaników wyszedł im taki sam dodatkowo wtryski były sprawdzone w warsztacie specjalizującym się w naprawach wtryskiwaczy . Mechanik który to robił powiedział że są w idealnym stanie, zresztą pompa wtryskowa jak i wtryski były założone z innego samochodu, który normalnie odpalał i nic to nie zmieniło w moim samochodzie. Ostatnio dowiedziałem...
Poruszaj/dociśnij licznik może nie kontaktuje styk i wtedy też nie odpali. Chodzi o licznik ten od prędkości, paliwa itp? Ja mam corsę C z innym silnikiem i u mnie auto odpala nawet bez tego licznika, przekonałem się o tym nie raz gdy zaszła potrzeba wymontowania go także wątpie aby było to możliwe. Jednak gdy się go wymontuje to nie ma ładowania alternatora....
A nie 1.7 CDTi? P0340 czujnik wałka rorządu, uszkodzenie czujnika albo rozrząd przestawił się. P1290 za niskie ciśnienie na listwie paliwowej , uszkodzenie pompy albo czujnika bądź zawór przepływu paliwa.
Tylko ta kompresja nie powoduje opisanych objawów. Zwróć zresztą uwagę że raz dział dobrze, raz źle. Więc co nagle się rozrząd poprawia i kompresja wraca? I gdzie potem znika? Nie dyskutuj. Widzisz chyba że człowiek bladego pojęcia nie ma o czym pisze, a silnika na oczy nie widział. Przy przestawionym rozrządzie byłby błąd braku synchronizacji, przy...
witam mam taki sam problem przestawiłem czytnik i silnik szarpie, a z uruchomieniem są ogromne problemy bo trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem czy może to być wina tego czytnika?? mam silnik z10xep corsa c 2003
a moze rozrzad przestawiony ?
Nie mam problemu z odpalaniem nawet na mrozie,to jest nie równa i głośna praca silnika (PRACUJE TAK JAK BY KTÓRYŚ GAR NIE CHODZIŁ), a od uszkodzonego układu wydechowego jest inny dzwięk Dodano po 2 czy zapłon mógł się sam przestawić???czy rozrząd mógł się sam przestawiać??? autem jeżdżę na prawdę delikatnie bez żadnych szaleństw
Jeśli rozrząd jest przestawiony to może tak być, podjechałbym do tego speca od uszczelki i powiedziałbym co i jak i ze więcej teraz pali. Powinien to sprawdzić i ew. wykluczyć swój błąd. Ps. może być uszkodzonych wiele elementów.
Kolego Piotrek, czytając tak solidnie opisany problem, widzę że właściwie wyrok jest już postawiony (przepływomierz). Wydaje mi się że diagnostyka jest pierwszym krokiem do sukcesu a nie kupno przepływki, więc najpierw diagnostyka a potem dopiero zakupy :). Przepływka, EGR, Turbo, dziura w układzie dolotowym, przestawiony rozrząd, nie wspomne o pompie...
To wyglądało by na zbyt wczesny zapłon, lub przestawiony rozrząd. Z kolei tam jest łańcuch, no ale i takie już robiłem (może warto sprawdzić). Zapłonu też nie wyreguluje. A silnik normalnie pracuje podczas tego "strzelania", ma stabilne obroty, równomierne, czy da się zauważyć jakieś nieprawidłowości w jego pracy na biegu jałowym?
ale potrafił się wyciągać, można też w nich spotkać przypadki zużytych łyżw. Ile to ma tak wgl. przebiegu? W takim razie warto to sprawdzić.. Przebieg 134 tysiące.. sprowadzony z Niemiec w 2008r i w kraju w jednych rękach.. Robił trasy po ok 3 km dziennie.. więc jest szansa że realny :) Ale ewentualne przestawienie rozrządu wyszłoby na kompresji raczej.....
Rozrząd wymieniłem, nie był przestawiony, termostat też nowy. Potwierdzam też że czujnik temperatury do ecu jest w kolektorze ssącym więc jest to silnik C14NZ. A ten czujnik co mam pod kopułką jest niepotrzebny. Pozostaje jeszcze sprawdzić czujnik w kolektorze i sondę lambda.
jeszcze został czujnik obciążenia silnika to działa na podcisnienie i jak by się zacioł to też by cuda były ale lepiej sprawdż jeszcze raz sonde bo jezeli mieszanka jest za bogata to sonda powinna to zaraz wyłapać a jak u ciebie otwiera wtrysk na ful i nie zapala się ta wstrętna lampka na liczniku to może swiadczyć o tym ze twoja sonda nie wykrywa zbyt...
Witam. Mam problem z silnikiem 2001 Corsa C 1.0 12v Z10XE. Na zimnym pali dobrze ale od razu obroty spadają w granicach 400-500 i silnik gaśnie. Jeśli odpalę z przyciśniętym gazem po minucie trzymania go na obrotach około 2000 stabilizuje się i auto pracuje normalnie. Sprawdziłem ciśnienie na poszczególnych cylindrach odczyty w granicy 12-14 atmosfer....
Auto: Opel Corsa wersja: B rocznik: 1995 silnik: 1.5D bez Turbo Isuzu Dostałem autko w prezencie w którym ktoś próbował zmienić pasek rozrządu. Zdemontowano osłony i zdjęto pompę wtryskową. Pasek poluzowany został na rolkach. Nie wiem czy nie przestawiono rozrządu. Czy ktoś mógł by mi powiedzieć, jak przywrócić ustawienia? Nie chciał bym źle tego ustawić....
Dziękuje za pomoc,faktycznie nie podałem szczegółów.Corsa B rok 1999 silnik o pojemności 1.0 3 cylindrowy, nic więcej na razie nie wiem. Jak jeszcze chodził to podobno bardzo się tłukło coś w silniku.Ponoć rozrząd.To kumpla auto a ja mam mu pomóc w naprawie.Auto zabrał z warsztatu w którym stało 2 miesiące .Mechanik ustawił mu rozrząd bo ten przeskoczył...
No i sprawa wyjaśniona Podmieniłem jeszcze rano czujnik wałka rozrządu i dalej nic potem tchnęło mnie i zdjęłem pokrywę rozrządu i co się okazał to że ŁAŃCUCH PRZESKOCZYŁ O 4 OCZKA nie spodziewałem się tego a łańcuch luźny jak sznurek. To tak dla potomnych Co ciekawe auto przyjechało o własnych siłach - może podczas kręcenia po kasowaniu błędu czujnika...
Wie ktoś może właśnie jakie obroty powinien mieć na prawidłowy rozruch? U mnie jak auto jest ciepłe to odpala chociaż wg mnie i tak nie jest to idealny start. Idealny jest, jak odpali, pochodzi ok 5-10 sek, i odpalę go jeszcze raz (nawet z całkowicie zimnego silnika), wtedy startuje ładnie. Jak rozgrzeje silnik do ~80 stopni, zostawię na chwile, powiedzmy...
Panowie przestawił się wał korbowy, czy ktoś wie w jakiej pozycji powinien być gdy na pierwszym cylindrze wałki rozrządu są ustawione w pozycji gdy oba zawory są zamknięte. Mając blokadę taka jak na zdjęciach. Łańcuszek zdjęty jest. Czy tak jak na 1 zdjęciu czy tak jak na 2 zdjęciu.
Dzięki za zainteresowanie, ale problem już rozwiązany, jednak to nie był akumulator, a wrażenie "lekkiego" kręcenia nie było subiektywne - z niewiadomego powodu przestawieniu uległ rozrząd, co podobno zdarza się w tych silnikach. Szczęśliwie na tyle dużo, ze nie palił, ale na tyle mało, że nie było żadnych dodatkowych uszkodzeń - cuda się zdarzają,...
Witam wszystkich forumowiczów mam bardzo dziwny problem i nie wiem co to może być mianowicie samochód podczas dojeżdżanie do skrzyżowania czy podczas jazdy potrafi zgasnąć błędów nie ma wymieniony został czujnik obrotów wału korbowego gdyż wcześniej zarejestrował się jego błąd zawór egr został wyczyszczony i zaślepiony pomogło ale nie do końca podejrzewałem...
Rozrzad raczej sie nie przestawil, sprawdzilem go i wszystko sie pokrywa. Czujnik wyzwala impulsy. Na oscyloskopie pokazuje od 0 do 5V czyli powinno byc dobrze. Sa jeszcze jakies pomysly ? Dodam ze auto powoli zaczyna chodzic coraz gorzej, teraz juz nawet na wolnych obrotach trzesie silnikiem.
Autem dało się jezdzić przez 3tyg ( 600Km) po czym problem wrócił. Fachowcy stwierdzili że wyciagnał się łańcuch bo był nie markowy ( ruville). Dali swój oryginalny i wszytsko ok. Po tej wymianie pojezdziłem 5 dni (250km) i problem dziś znów wrócił. Obecnie brak mocy, metaliczny hałas, kopcenie. Brak check engine. Objawy wskazują na przestawienie rozrządu....
Auto pracuje rowno, kod bledu mam przed soba na paragonie, diagnostyke komputerowa robi mi znajomy i ten blad jest od zawsze. Jeden mechanik powiedzial ze mozliwe ze komputer jest popsuty, czujnik daje dobre dane ale komputer zle je odbiera. Podobno dopoki jest tam jakis blad auto chodzi w trybie awaryjnym i bedzie zawsze palic 15l, nie zawsze stoje...
... Pytanie jeszcze jak użytkowałeś samochód jesteś raczej spokojnym kierowcą i nie piłujesz auta czy dawałeś po garach, hamowałeś silnikiem z dużych prędkości na niski bieg, to wszystko ma znacznie jeśli chodzi o rozrząd i jego ewentualny przeskok. Jestem spokojnym kierowcą a samochodem bezpośrednio przed awarią manewrowałem na parkingu przestawiłem...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam wielki problem z moja corsą ponieważ 2a razy była juz u mechaników i nikt nic nie poradził na to spalanie. W obu przypadkach wysłali wtryski do regulacji i za pierwszym razem przy spokojnej jezdzie do poznania spaliła 5,5 litra bo tyle dolałem do pełnego baku. Później troche mocniej gazowałem i auto znowu palilo...
Jeden z kolegów twierdzi że mazda 626 GE pali 7,5litra gazu w mieście - niemożliwe w 300% Mam takie auto w pedantycznym, zadbanym stanie, jeżdżę stylem emeryta z nogą ledwo dotykającą gazu i spala 8l/100km benzyny (tryb mieszany) bo gazu nie mam. Najmniejsze spalanie w trasie to 6,5l, średnie po mieście 9. Tak jak powiedziałem, jeżdżę bardzo delikatnie,...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Witam ponownie! Pytałem jeszcze o ustawianie zapłonu, czy jest możliwe przestawienie zapłonu o jeden ząbek.Książka serwisowa podaje że znaki na kole pasowym a na obudowie rozrządu powinny się pokrywać.A ja kiedy przekręcam aparatem zapłonowym z kierunkiem palca według kolejności zapłonu czyli w mojej corsie to 1-3-4-2,a lampę stroboskopową mam podłączoną...
Pisze nowy temat bo są podobne ale nie z takimi objawami, albo nie rozwiązane. Proszę oczywiście o porady co mogę zrobić, sprawdzić bo nikt nie jest wszystko wiedzący. Objawy: Po spokojnej jeździe jak ostygnie odpala po chwili i nie kopci(może czasami ale bardzo mało na biało) Po normalnej jeździe już po 3 godz. od postoju auto odpala po chwili ale...
Jeżeli nie ma bledów to może być lużne koo pasowe i wówczas przestawia się kąt zaplonu a pozniej lapie luz male kolo i przestawia się faza rozrządu miaem takie przypadki w tym samochodzie.
Jak już te wszystkie możliwości wyczerpaliście. Rozbierzcie rozrząd. Dolne koło rozrządu odlane jest w całości z klinem. Delikatny luz na tym kole i objawy są takie że raz rakieta a raz jechać się nie da. Mało tego jak to będzie ten luz to z biegiem czasu obetnie klina i po silniku (zniszczenie takie jak przy zerwaniu paska rozrządu + obrobiony wpust...
Rozrząd przeskoczył raczej przy ostatnim gaszeniu silnika niż przy Twojej próbie rozruchu, ale ciężko tu mówić o czyjejś winie. Ten kto przestawiał samochód mógł tego nawet nie zauważyć. Może i puścił sprzęgło na biegu i go zdusił, ale to też nie powód do obarczania go winą. Gdyby samochód był sprawny nic by się nie stało (myślę, że każdemu się czasem...
Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu. Ja w to nie uwierzę! to jest mozliwe po strzale paska w 1.7cdti przestawiają sie krzywki na wałku
Wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem . Samochód dość że nie pali to jeszcze ma dziwne stukanie , tak jakby coś biło głuche nierówne uderzenia , dziwne one cichną jeżeli włączy się swiatła lub wentylator nawiewu . Pooglądałem wszystkie koła paska wielorowkowego i okazało się że to od dolnego koła rozrządu jest pokryty dziwnym czerwonym nalotem...
Witaj. Jeżeli już posprawdzałeś wszystko co możliwe z elektryką oraz sprawdziłeś egr i dalej jest taka loteria jak piszesz, że jak już odpalisz normalnie to jest normalnie, a jak odpali z trudem to kiepsko chodzi to sprawdź koniecznie dolne koło rozrządu czy nie ma luzu i czy nie obrobiło go na klinie. W tych silnikach zdarza się to i w momencie gdy...
Dzisiaj po całym dniu pracy wymieniłem komplet łańcucha, da się to zrobić bez specjalnych blokad. (W żelaznym sklepie kopiłem tylko płaskownik 5mm o szerokości 5cm z którego wykonałem blokadę walka. W samochodzie był jeszcze oryginalny zestaw rozrządu (przebieg na liczniku 242tyś, pewnie realnie więcej), łańcuch był tak naciągnięty że przestawiał jeden...
Witam. Mam problem z samochodem marki opel corsa C. Silnik 1.2 benzyna, a rok 2002 . Problem dotyczy tego, że przyjechał do mnie samochód z błędem P0340, wydawało mi się, że to czujnik wałka rozrządu, ale nadal nic, przestawiałem tarczę, którą czyta czujnik( co do tego, to prosiłbym o pomoc, jak prawidłowo ją ustawić, na tarczy jest strzałka, do czego...
Słychać klekot łańcucha przez skundę przy odpalaniu i poźniej gdy silnik nabierze temperatury. Zaraz po odpaleniu do osiągnięcia około 70 stopni motor pracuje normalnie. Odpala dobrze, ma moc - nic nie wskazuje na to że przeskoczył. Po zdjęciu pokrywy zaworów i ustawieniu wału w punkt gdzie łańcuch jest najluźniejszy między górny ślizg a łańcuch mogłem...
te ople doprowadzają mnie do pasji czasami.Moja pani jeździ Tigrą 1.4 16V 99 rok . w tym aucie jest juz wszystko nowe. cewka przewody świece pompa czujnik temperatury i czasami sie zdarza ze auto odpali ale nie chce wejść na obroty przez chwile w tym momencie zaczyna ostro kopcić ale po 5 sekundach wszystko wraca do normy i jest oki przez nastepne pare...
Witam. Mimo moich usilnych chęci nie udało się dostać do umówionego elektryka. Przebywam teraz ok 14 godzin dziennie w pracy i niestety nie mam na nic czasu. Udało mi się jedynie odczytać błędy, które pokazuje komputer. Jest ich kilka, a i objawy które wcześniej występowały trochę się zmieniły. Błędy to: 25 - Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, wysokie napięcie....
przestawiony rozrząd peugeot przestawiony rozrząd objawy przestawiony rozrząd renault
marantz standby uruchomić kompresor lodówka pierścienie tłoka
multimetr aneng ekspres nespresso
Kod usterki 42F7EC w Mercedes Actros - AdBlue/SCR i ASA Interfejs CANbus do radia Android w Renault Laguna