pompa wtryskowa skąd ma napęd Pompa ma napęd paskiem rozrządu. Jest więc oddzielona od silnika pod względem obiegu olejowego. Po prostu przykręcona z prawego boku silnika i smarowana ON. Co do testu szczelności wtryskiwaczy. Być może to będzie wskazówka, jak sugeruje kol. kortyleski. Odkręciłem dziś jeden metalowy przewód paliwowy idący od szyny CR...
Szary to sterowanie pompą plusem. Tak jak napisano wyżej daj przekaźnik i wysteruj go z wyłącznika masą.
Dzień dobry. Sprawa dotyczy Opel Corsa C 1.0 rocznik 2004 silnik 3 tłoki, 12 zaworowy Z10XE Potrzebna jest pomoc w nakierowaniu jak dalej zdiagnozować. Zanim zapakuje go na lawetę a to kosztuje 100-200zł potrwa ok miesiąc zanim ktokolwiek w okolicy znajdzie na niego czas. Mam problem znaleźć mechanika 4 w okolicy wszyscy zawaleni robotą - samochód drugi,...
Witam, problem rozwiązany. Pompa sprawna. Po otwarciu zbiornika ujawnił się uszkodzonym przewód elastyczny łączący pompę ze sztywnym przewodem (rurką) doprowadzającym paliwo do silnika. Przewód wymieniłem. Auto dalej sprawne. PS. Komputera NIE wyrzucam.
Poruszaj/dociśnij licznik może nie kontaktuje styk i wtedy też nie odpali. Chodzi o licznik ten od prędkości, paliwa itp? Ja mam corsę C z innym silnikiem i u mnie auto odpala nawet bez tego licznika, przekonałem się o tym nie raz gdy zaszła potrzeba wymontowania go także wątpie aby było to możliwe. Jednak gdy się go wymontuje to nie ma ładowania alternatora....
A coś było przy samym zespole zamontowanym w baku robione? Odłączane przewody, zespół wyjmowany z baku? Była wymieniana pompa paliwa. Przewody zasilające były odłączane. A przyczyna uszkodzenia tego bezpiecznika została ustalona? . Nie, został wymieniony bezpiecznik.
Stary numer, zgnity pręt metalowy w gnieździe w pokrywie baku. Wiertarka w rękę, dodatkowa dziura w plastiku, przepuszczasz nowy przewód i problem znika.
Mam problem w Corsie B z 95 roku napięcie dochodzi do pompy paliwa (na wtyczce 4pinowej wchodzącej do pompy) na dwuch pierwszych pinach jest napięcie (wnioskuje że następne są do wskaźnika i rezerwy) jednak pompa nie daje znaku życia Podłączona na krótko wymontowana z auta działa W czym może tkwić pryczyna? Auto ma alarm oraz gaz (jeśli ma to jakieś...
Witam Gdzie są poprowadzone przewody zasil. pompe paliwa w omedze B 2.0 16V sedan. Bardzo proszę o podpowiedz. Jeszcze jedno: czy moge ciachnąć przewód zasilajający pompe i wstawić zwykły pstryczek, po prostu wł/wył.
Witam. Mam zamiar uruchomić "na sucho" (tzn bez włączania silnika) pompę paliwową. Otworzyłem odpowiednią klapę i na zdjęciu widzę kostkę z czterema przewodami - niebieski, dwie masy (brąz) i niebiesko-czerwony. http://obrazki.elektroda.net/86_12138066... Poniżej podaje fragment schematu, niestety tylko taka jakość jest możliwa http://obrazki.elektroda.net/31_12138067...
Witam,mam pytanie:czy kiedy jest uszkodzony czujnik położenia wału korbowego to sterownik wyłącza pompe paliwa?Napięcie na kablach idących do pompy 3.6v-pompa się nie włącza po przekręceniu kluczyka-także w pozycji rozruchu.Na krótko pracuje-podłączyłem pod 12v.Jak wykluczyć w takim układzie pompe paliwa?corsa C 2004 1.2 16v pompa paliwa
Witam korsinka zawiodła dziś, więc tak zapalił silnik przejechałem kilka kilometrów i silnik zgasł doszedłem do spalonego bezpiecznika od pompy 20A jak zmieniłem starczyło na około kilometr zmieniłem ponownie na 30A przejechałem kawałek i silnik zaczoł przerywać następnie zgasł ale bezpiecznika nie spaliło. Podejrzewam ze padła elektryczna pompa paliwa...
Panowie ,jak w temacie corsa d 1.2 2007r ,brak sterowania pompy, niemam opisu tego modelu ,wiec prosze o pomoc,jakąś rozpiske przekazników i bezpieczników,po podłaczeniu pompy na krótko pali,błedow brak
Opel Corsa 1,0 12 v . Samochód ma nową pompę paliwa przekaźnik zmieniony , a po 20 minutach wyłącza się i nie można odpalić. Przekaźnik jest ciepły , a po ostygnięciu normalnie odpala.
Witam mam opla corse b 1.2 benzyna .Od pewnego czasu pompa paliwa się wyłączała .po zatankowaniu paliwa pompa zamilkła przekażnik dobry załącza a nie ma napięcia na pompe paliwową prosze o radę co padło.
W silniku Z12XEP ciśnienie paliwa powinno wynosić 3,8 bara. Mierzy się go na złączu kontrolnym na listwie wtryskowej przy pracującym silniku. Opel podaje to jako ciśnienie w układzie paliwowym, a nie jako ciśnienie tłoczenia pompy paliwa. Nie powinno się więc mierzyć ciśnienia paliwa na przewodzie zasilającym zamkniętym manometrem. Regulator ciśnienia...
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Odkręć przewód przy listwie od biedy można od filtra paliwa zdjąć. Zmostkuj przekaźnik pompy i spuśc to coś. Wlej z 10l benzyny i powinien odpalić.Warto świece wykręcić i wymienić.
Pompa paliwa czerwono-niebieski plus po stacyjce czarny
Właśnie że pompa paliwa działa, bo przewód zasilający sika paliwem jak kręcę rozrusznikiem.
Tak, tylko nie zamień rurek miejscami !!! (oznacz przed zdjęciem). Do filtra dochodzą trzy węże gumowe: jeden ze zbiornika, drugi z kolektora ssącego i trzeci ...z atmosfery. Przy kolektorze jest zawór pneumatyczny lub elektromagnetyczny, który opróżnia zbiornik par przez co następuje odpowietrzenie zbiornika. Powietrze w drugą stronę przepływa poprzez...
Witam Temat do zamknięcia Corsa odpaliła , przyczyną były zapchane przewody pompa paliwa - wtryskiwacz. Oraz same wtryskiwacze.Uderzenie powietrzem pod ciśnieniem 8bar pomogło. Przy okazji zmieniłem filtr i dolałem ulepszacza do paliwa. Dziękuję za chęci do pomocy. Pozdrawiam
z reguły czarny to masa, czerwony to plus. Sterowanie idzie z przekaźnika pompy, który dostaje sygnał z "czujnika" ciśnienia paliwa. Namierz przekaźnik wyjmij go i zrób zworę między "grubymi" stykami. Pompa powinna pracować wtedy na okrągło (tylko do testów). Przekaźnik powinien klapnąć na sekundę po włączeniu zapłonu aby pompa uzupełniła paliwo przed...
Piny 85 i 86 to sterowanie przekaźnika i skoro po zapłonie zarówno na 30 i 87 jest +12V to przekaźnik wbrew temu co napisałeś "zwiera" tzn. działa poprawnie. Łącząc pin 30 z 87 pompa powinna podejmować pracę niezależnie od ECU. Skoro tak się nie dzieje proponuje odpiąć pompę paliwa i przetestować jej działanie na krótko ew. sprawdzić konektory, zbadać...
Sprawdź tą iskre. Pisałem że jeżeli czujnik będzie uszkodzony to iskry nie będzie. Może się nawet okazać że przewód przy czujniku uszkodzony. Czy ta dioda wcześniej mrugała jak auto odpalało??? Bo może jest to imitacja alarmu, tylko dioda mrugająca jako straszak.
Kilka wskazówek od siebie. Trzeba by sprawdzić które przewody zasilają pompę + i -. Podłączyć bezpośrednio do akumulatora, bądź prostownika i sprawdzić czy się odzywa, tylko trzeba mieć 100% pewność że przewody są od pompki, nie wskaźnika poziomu paliwa. Pomylenie groziłoby zwarciem i zapaleniem się paliwa w zbiorniku. Jeśli nie mamy pewności, lepiej...
odetnij przewód fioletowo czerwony w wiązce która idzie do tyłu to przewód ok.0,75-1,5mm to przewód od pompy paliwa
W zbiorniku jest tylko sitko na smoku pompy niskiego ciśnienia. Jedyny filtr paliwa jest pod maską zintegrowany z separatorem wody. Połączenia przewodów przy filtrze jak i obudowa filtra muszą być szczelne.
Czy ten zawór można samodzielnie wymienić czy trzeba w zakładzie, bo jest przynitowany na 2 niby 'nity'? czy ten zawór to taka mała, czarna plastikowa puszka z tyłu pompy, jak przewody paliwa?
Nie dostaje paliwa ze zbiornika. Sprawdź pompę w baku, przewody i filtr paliwa. Dodatkowo sprawdź, czy w czasie kręcenia jest napiecie we wtyczce pompy przy baku.
Problem rozwiązany, wysuszyłem przewody zapłonowe, kopułkę i wyczyściłem świece. Po tym zabiegu odpaliła od strzała
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Rezystor 50ohm wepnij w cieńkie przewody wtyczki i zobacz czy drgnie
:) doprowadzenie napięcia , przewody , wsuwki itd przeważnie w miejscach połączeń powstają różnego rodzaju tlenki itd
Mam to samo, powymieniane czujniki temperatury silnika, płynu chłodniczego, silnik krokowy, filtry paliwa, oleju, powietrza, kable WN, kopułka, palec, świece, czujnik podciśnienia, pompa paliwa, przewody odpowietrzające udrożnione, przewody paliwa drożne. Dalej bez zmian. Może już wymieniłeś czujnik temperatury płynu chłodniczego? Jaki efekt? Może ja...
odcięcie najprostrze to pompa paliwa, czerwono niebieski przewód, o ile nie ma gazu
Sorki,że po tak długim czasie. Usterka usunięta.Winne były przewody zasilające sterownik.Trzy cienkie przewody.Jeden czerwony,dwa czerwone/czarne.Popękane w środku wiązki przy silniku.
Jak nie podmieniałeś to podmień przekaźnik, sprawdź czy na pewno jest prawidłowy, sprawdź przewód zasilania od sterownika i masę do przekaźnika żarówką nie tylko multimetrem czy kontrolką , sprawdził bym jeszcze masę i zasilanie przy pompie paliwa pomimo że działa po podaniu zasilania na przekaźnik.
Przy załączonej pompie możesz sprawdzić jakie jest napięcie między przewodem masowym idącym na pompę a karoserią. Jeżeli będzie zauważalne masz słabą masę, jak nie to pewnie przewód plusowy zaśniedział. Nie ma sensu do takiego stopnia robić nowej instalacji, skoro na przekaźniku jest prawidłowe napięcie. Jak już można wymieniać przewód pompa-przekaźnik,...
Witam gdzie będzie najlepiej odciąść pliwo w oplu corsie lub jakoś wpiąś się w układ zasilania cewki.Wolałbym odcięcie paliwa niewiem czy jest tam jakaś pompa z przewodami z tyłu koło baku czy trzeba odciąść przewody z przodu pod maską.
Zdejmujemy wtyczkę zasilającą pompę, wtyczka ma cztery przewody dwa cienkie z czujnika poziomu paliwa oraz dwa grube z zasilania pompy, w tym wypadku czerwony kabel to plus a brązowy minus, kontrolę rozpoczynamy od sprawdzenia zasilania probówką, między kolorem czerwonym a brązowym powinno pokazać się napięcie podczas kręcenia silnikiem.
Jest to sterownik Delphi Multec F - sprawdź ciągłość przewodu ze sterownika pin.A12 do pin.85 przekaźnika i masę na samym sterowniku - oczywiście podczas kręcenia. Immo gaśnie?
Myrek - trudno zobaczyć przewody , a tym bardziej lejące się paliwo ,w zespole pompy znajdującym się w baku.
Wepnij w grube przewody wtyczki zbiornika żarówkę i jak kręcisz ma sie świecić. po prostu. Miernik w takich przypadkach może robić w konia.
sprawdziłem 2 komplet kluczy - to samo. Czy miga kontrolka silnika, czy świeci? - sprawdziłem pompę paliwa Czy leci paliwo powrotem z wtryskiwacza? I sprawdź przewód idący do mapsensora oraz reszte małych przewodów podciśnienia.
Poza pompą paliwa z tego samego bezpiecznika są tez zasilane wtryskiwacze w Oplach na wielopunkcie, ten sam kolor przewodu czerwony z niebieskim paskiem.
Może masz coś nie tak z gazem, sprawdź przewody przy wtryskiwaczu bo jak masz gaziwo wtryskiwacz jest odcinany.
Hmm nie bardzo rozumiem o jakim module mówicie.. Podłączaliśmy z innego samochodu ten moduł do którego podłącza się przewody wysokiego napięcia. Hmm a możliwe żeby ten moduł blokował iskrę i wyłączał pompę?
wszystkie filtry wymieniłem,przewody paliwowe są nowe. pompa benzyne podaje ale trzeba ją brać na krótko bo też coś nie tak.
Głupio, że odgrzewam posta sprzed lat, ale sam właśnie się z tym uporałem. Zdejmuje się tylną kanapę (dwie śrubki i schodzi), pod spodem jest od razu czarny plastik przykrywający pompę. Wystarczy go zdjąć i już jest dostęp do kostki. Żeby sprawdzić fizycznie działanie pompy zazwyczaj wystarczy wpiąć się na krótko dwoma cienkimi przewodami w dwa przewody...
Świecą wszystkie, wczoraj próbowałem poklepać po liczniku i nic. Edit: I teraz tak, sprawdziłem czy słychać pompę paliwową pod kanapą podczas kręcenia i nie słychać nic. Odpiąłem też przewód paliwowy by sprawdzić czy będzie lecieć paliwo i sucho.
Dzięki za podpowiedzi - na razie kosiara chodzi. Filtr paliwa wymieniłem, ten na przewodzie pod progiem. Ale że jest jeszcze filtr w zbiorniku - nie wiedziałem. Jak się do niego dobrać?
Pierwsza sprawa, rozebrałeś to? Posprawdzałeś dokładnie połączenie przewodów? Jeśli uszkodzony jest uszczelniacz, to znaczy, że KTOŚ musial go uszkodzić przy nieumiejętnym montażu. Zresztą wcale nie jest powiedziane, że trzeba go wymienić.
Zbiornik zdjęty i sprawdzony w serwisie Opla razem z pompą, przewody są drożne, ponieważ teraz "duszenie" zdarza się rzadziej i jeździ. Napiszę jutro wieczorem jak się sprawowało auto.
nie autko jest bez lpg,paliwo non stop na połowie baku,dzis wymieniłem na inna pompe uzywaną ale orginał i to samo.Dodam ze gdzies na forum podają że rozwiązaniem jest filtr wegla aktywnego i odczepienie jednego z przewodów,ale narazie tego nie robie,chce porady od kogoś znającego temat.Dlatego pytam was.
Witam. Koledzy prosze o podpowiedź gdzie założyć zaworek kierunkowy do tego auta. Pompka paliwa pompuje około 2 miniut i wyłancza się. Gdzie szukać miejsca zapowietrzania? (pod kanapą jest sucho, przewody zasialające i filtr też jest suchy - tzn brak wycieków paliwa). Jak założę zaworek na powrocie do pompy to jakie dawać ciśnienie otwarcia?
W sumie minął rok od poruszonego tematu, problem został rozwiązany dawno temu ale może komuś się przyda ta informacja, najbardziej pomocna okazała się rada "Pawel wawa" ,usterka leżała po stronie zasilania jeden z kabli zasilających przetarł się ale nie przerwał w peszlu głównej wiązki (nie do wiary) wytworzyła się nim śniedź przez co na początku tegoż...
albo źle programowałem kluczyki - gdzieś mi uciekła procedura LEARING(przyuczania, nie programmed )...albo był trafiony ECU- mógłbyć od CDTI a nie od DTI .... było to robione już po nocy.... jeżeli dobrze pójdzie to ten samochód będę miał w sobotę pod domem ..... i chce kupić wtedy całą pętle immo -ecu, immo, licznik i kluczyki (zestaw startowy) pozatym...
corsa pompa paliwo pompa paliwo corsa pompa paliwo przewód
samsung pralka uszkodzenie corolla deska rozdzielczy przetwornik analogowo cyfrowy audio
Pioneer VSX-835 DAB a Tonsil Altus 380S – kompatybilność, moc, ustawienia Dlaczego BIOS/UEFI pyta o dostęp do internetu?