Tak,po CAN,sygnał prędkości idzie z ABS.
P0500 -Czujnik prędkości własnej pojazdu VSS lub jego obwód >brak sygnału. Taki to opis błędu.
No ale dostałeś dobrą podpowiedź, masz już tam czujnik prędkości a co za tym idzie właściwy sygnał....więc...
Jakby.... Jeżeli jest za mocno to może być źle. Są takie tanie karty magnetyczne do sprawdzania czy z pierścieniem wszystko ok. Jak na prostej drodze abs widzi prędkość kół, oczywiście z różnymi prędkościami?
Do zdiagnozowania czy EPS widzi prędkość pojazdu.
wyczyść przepustnicę.Poważnie!
Zamienić miejscami plus po kluczyku z plusem stałym i odciąć z kostki kabel z sygnałem prędkości.
Problem rozwiązany. Po sprawdzeniu wiazki i przekaźnika nic nie ustaliłem i oddałem w ręce elektryka. Wymienił sterownik, ponieważ tu tkwił problem, sterownik nie odbierał sygnału czujnika prędkości. Nie kupowałem całego kompletu z petelka immo i kluczykiem,tylko elektryk zaprogramował do nowego sterownika. Dziękuję za podpowiedzi i pomoc. Doceniamy,...
Oring pewnie trzyma. Nic tylko w prawo, lewo i ciągnąć do góry.
Skąd w tym przypadku wyprowadzić ten sygnał prędkości ?
Sprawdź bezpieczniki i piastę w przednim lewym kole. To z niego jest brany sygnał prędkości.
Na moje uszy to jakby lozysko. A gdzie to trzeba sprawdzic. :>
Stara poczciwa Corsa C :) Ze schematów elektrycznych wychodzi (na schematach to jest pozycja od 920): (wszystkie przewody 0.35 mm2) - styk 2 (przewód biały) i styk 8 (przewód zielony) - ze sterownika, - styk 10 (czerwony) - z bezpiecznika F3 (7.5 A) - styk 12 (brązowo-zielony) - do gniazda OBD2, - styk 7 (szaro-czarny) - zasilanie ze sterownika, w tym...
Koła na próbę podmienione, ale jeśli nie były dawno wyważane to też mogą powodować drgania przy prędkości około 80-90km. na godzinę. Jeżeli drgania są przy mniejszych prędkościach to wina kół odpada.
jaka prędkość w ABS ECU BCM liczniku ? co pokazuje czujnik w lewym i prawym przednim kole w miejscu? 0 ---> ABS
Licznik zlicza w momencie, gdy pokazuje jakąś prędkość, ale gdy pokazuje zero, to nie.
Chyba nie tylko, pokazywał m. in, prędkość
Kostka zasilania pin nr. 1 /chyba, sprawdź w necie/ . Ale najlepiej odłącz radio, skasuj błędy, rundka i ponownie sprawdź błędy.
Problem rozwiązany.Błędne połączenie kabli kostki A pomiędzy pinem 5 a 2 powodowało nie funkcjonowanie liczników.Rozważając schemat instalacji auta to widać że kolory przewodów w większości nie pokrywają się ze schematem.Dziękuje za zainteresowanie temat zamykam.
Zawyżone stale nie skacze rośnie normalnie
albo sie linka przy skrzyni poluzowała
P0201-Wtryskiwacz P0130-Czujnik tlenu P0100-Masowy miernik przepływu powietrza P0505-Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym
Temat zamykam.
No to problem rozwiązany. zamykaj.
Zegar odjechał.
Awarię systemu sterowania silnikiem. Pasowało by prawdziwą diagnostykę przeprowadzić.
A takie pytanie czy gdy koła by były krzywe to kierownica drżała by ale nie zawsze? Bo to nie zawsze drży. A i czy takie drżenie moze powodować amortyzator albo sprężyna? Bo to nie zawsze drży
Nie, to jest VSS (czujnik prędkości). Od światła cofania masz z przodu skrzyni, pod dźwignią od sprzęgła.
To idzie ze skrzyni,albo linka albo elektronika.
nie są proste jest różnica w odległościach więc sterownik widzi różne prędkości kół i stąd takie zachowanie ABS
Witam a nie miałeś wymienianych tarczy zegara i ktoś źle wsadził wskazówkę od prędkościomierza za wysoko ? nie zawiesza ci się niekiedy wskazówka np delikatnie nad 0 gdy stoisz
A czy ten licznik nie ma immo wewnątrz jak corsa C ? Czyli każdy mechanik nie poradzi bez logowania Ma. Należy go zaprogramować. Pozdr.
kupiłem nowy silniczek krokowy ale rewelacji nie ma. Wprawdzie obroty biegu jałowego się ustabilizowały - silnik pracuje bardzo równo. Wcześniej nie było tragedii ale miał tendencje do przygasania. Ale cały czas silnik szarpie i to zarówno przy puszczeniu pedału gazu jak i przy przyśpieszaniu. A do tego jak chce ruszyć gwałtownie to początkowo silnik...
ten błąd oznacza że różnica obrotów biegu jałowego jest różna o 170 rpm od prędkości bazowej. Sprawdź przecieki powietrza,zwłaszcza uszczelkę pod korpusem. Nie zawsze elektronika......
podepnij pod kompa to sie dowiesz
Wskazówka jest na okrągłej ośce, nie ma żadnych ząbków. Poszukaj jakichś tematów z przeróbkami podświetlenia itp to pewnie znajdziesz tam informacje jak poprawnie to poskładać.
Raczej sam czujnik. Kable od mrozu by tak nie wariowały. http://proparts.pl/czujniki/80-czujnik-p... takie od 1998roku.
Gorzej jak auto stanie - w tedy do warsztatu będzie większy koszt i nikt nie mówi o ASO - ta minimalizacja kosztów może różnie wyjść. Szkoda, że nawet się nie chce poczytać co to jest Tech 2. Sam sprzęt raczej nie załatwi sprawy bez odpowiedniej wiedzy. W roli ścisłości link do [url=http://www.infocar.pl/tech_2/tech_2...
No jest tak tak,ale z immobilisera idzie na silnik,bo kabel sygnału prędkości to od razu linia kodowa,natomiast na drodze czujnik-immobiliser idzie też do deski
tarcze+klocki,półosie,opony,felgi,amorty... Do listy dopisz: - zawieszenie - łożyska, sworznie, tuleje, końcówki drążków kierowniczych, kontrola kolumny kierowniczej "maglownicy".
Może być coś w zawieszeniu, na odległość trudno powiedzieć,najlepiej na stacje diagnostyczną.
OK. Jedna rzecz wyeliminowana. Podczas dłuższej jazdy w dół z hamowaniem, np na zjazdach czy ślimakach temperatura nagle rosła do 115-120 st. 5-10 minutowy postój i dalej już mogłem kontynuować jazdę przy 90-92 st. Decyzja wymiany termostatu. Po wymianie skoki tempy ustały. Teraz jest 88-92 max a raz w korku skoczyło do 96. Zauważyłem też że wentylator...
Mam problem z predkosciomierzem . Pokazuje mniejsza prędkość niż jest w rzeczywistości. Opel corsa b 96r. 1.7d isuzu. Nie wiem czy to linka,czujnik predkosciomierza czy może od abs jeżeli auto wgl posiada. Czy chodzi o samą wymianę licznika
Hm, takie coś było jak najanikiem prędkości był hallotron, ale to modele od roku 1998, i to w zasadzie corsa B
dziś natrafiłem na ten sam problem i podświetlanie pojawia się jak docisnę pokrętło regulacji prędkości wentylatora nadmuchu
W liczniku. Pozdrawiam.
"Impulsator jest bezpośrednią przyczyna braku wspomagania i odczytu prędkości" podobny temat tylko wymiana bezpiecznika pomogla .
Raczej nie może być to wina radia. Co się dzieje z zasilaniem radia gdy wyłącza się?
Czujnik prędkości znajduje się patrząc od komory silnika w tylnej części skrzyni nad mechnizmem różnicowym.
Może zostać, nadmiar zostanie wyrzucony na zewnątrz. Najlepiej pokonać kilka kilometrów ze zmienną prędkością.
Siemka dzięki za odp jest to Corsa B 1.4Si 62kW 1993r. A co do kontrolki to jadąc podjechałem na CPN wszystko było ok zatankowałem przy odpalaniu zapaliła się kontrolka check engine, która po chwili zgasła i w drodze do domu od czasu do czasu zapalała się na kilkanaście sekund. jeszcze mam pytanko jak zmierzyć napięcie na tej kostce?? dzięki za pomoc
Poradziłem sobie odcinając kabelek odpowiedzialny za regulację jasności wyświetlacza zależnej od prędkości samochodu i zadziałało :) Pozdrawiam Łukasz Migdalek
Czy nie stuka czasami z częstotliwością proporcjonalną do rosnącej prędkości jazdy?
A predkosc ma cos do tego ?? :>
Jest ABS? Jak nie, to do sprawdzenia czujnik prędkości na skrzyni i okablowanie - niebiesko/czerwony - sygnał, - czarny zasilanie +12V, - brązowy - masa.
Sprawdzić jak prędkość z każdego koła z osobna widzi sterownik.
To lepiej sprzedaj te co masz i kup 2x8GB albo 4x4GB 1600MHz, jak dołożysz jedną kość 8GB 1600MHz będzie ona działać z prędkością wolniejszych pamięci, dodatkowo stracisz konfigurację dual. Co w niektórych przypadkach/konfiguracjach znacznie obniża wydajność. https://allegro.pl/oferta/kingston-hyper... https://allegro.pl/oferta/team-group-16-...
Jak juz coś wklejasz to chociaż obejrzyj do końca ze zrozumieniem. Podaj przy jakiej prędkości i gdzie ta opona wystrzeliła. Dodatkowo jaki miała indeks prędkości.
Sprawdź przewody czujnika (pin 2 i 4 w złączu TID'a). Popraw "zimne luty" na płytce TID'a. 1 - zasilanie stałe [30], 2 - sensor temperatury zewnętrznej (masa), 3 - masa, 4 - sensor temperatury zewnętrznej (sygnał), 5 - zasilanie po stacyjce [15], 6 - sygnał włączonych świateł pozycyjnych, 7 - potencjometr jasności oświetlenia wskaźników, 8 - radio switched...
Tu masz schemat [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Trzeba zbudować sobie generator na ne555, częstotliwość ok 100Hz, wypełnienie ok 50% i podłączyć poprzez tranzystor w układzie OC (bez żadnego rezystora podciągającego, to ważne) do wejścia impulsów ze sterownika silnika. Jak chcesz się bawić w regulację siły wspomagania,...
92 czujnik wałka rozrządu. Wymień czujnik sprawdź czy się nie obluzował itp.. 24 czujnik prędkości pojazdu.
Jeżeli wskazówka wskazuje prędkość 0 a nabijana jest w tym czasie przejechana odległość to masz uszkodzony licznik - prawdopodobnie silniczek prędkościomierza.
Jak z ABS,em to sprawdź sygnał na 25 pinie zegarów(sygnał z modułu ABS)Najlepiej cały kabel, od ABS do zegarów. Jak bez ABS,u- do sprawdzenia czujnik prędkości na skrzyni i okablowanie(brązowo/czerw-sygnał,czarny+...
Ale jak odłączę czujnik położenia wałka rozrządu to dalej jest to samo... Dodano po 1 Poza tym jak podłączyłem inną Corsę (też 1.2 16v ale bez twinportu) to w obu blokach prędkość silnika była taka sama.... Tylko nie wiem czy były różne rodzaje czujników, czy to komp głupieje i 2 razy większą prędkość podaje....
Co może być przyczyną? Przyczyn może być kilka: 1. czujnik prędkości pojazdu 2. radio 3. wyświetlacz 4. zespół wskaźniów 5. EPS 6. ABS(jeżeli jest) 7. instalacja elektryczna
Prawdopodobnie po umyciu samochodu nie działa ABS i prędkościomierz. Z początku prędkościomierz dziwnie zaczął się zachowywać, tzn. na zakrętach malała niemal do zera prędkość. Teraz już w ogóle wskazówka stoi w miejscu. Co można samemu sprawdzić, aby usunąć tą usterkę?
zaczynam wiec podejrzewać że wina leży po stronie komputera port com jest ustawiony na com 1 i prędkość 4800
Witam. Posiadam Corse B 1.2 C12NZ z 1994 roku z zamontowanym licznikiem na linkę (literka W). Podczas trybu testowego TID-a (wciskamy oba przyciski na kilka sekund) prędkość pokazuje na 0km/h choć jadę wtedy ~30km/h. I tu moje pytanie skąd TID oraz komputer pobierają dane o prędkości pojazdu (we wtyczce TID-a pin 12 niebiesko-czerwony kabelek opisany...
Błąd jest stały bez możliwości usunięcia. Prędkości pokazuje ok.
Jeśli znajdę ten kabel/sygnał w kostce licznika to podłącze. Gorzej jak tam go nie będzie wtedy pewnie sie przekonam czy działa to wspomaganie bez czujnika prędkości czy nie...
Czujnik temperatury silnika ale ten co idzie do sterownika, nie na zegary, układa zapłonowy do sprawdzenia, oraz na początek weże z podciesnieniem.
Tam już zerkałem i wszystko jest w porządku ale jeśli to może być przyczyną to jutro dla pewności zobaczę jeszcze raz
Corsa A i B to zupełnie inna bajka. Próbowałeś z włączonym zapłonem ??? Podstawowe pytanie - czytałeś instrukcję obsługi ???
Opel Corsa B poj. 1195 33kW 97r. dzisiaj już raczej nic nie zobaczę, samochód nie jest garażowany a temp. na zew. niska. Obecnie podłączyłem akumulator. Jutro jeszcze raz sprawdzę napięcie ładowania ( również z obciążeniem ) i czy nie ma może poboru prądu kiedy nie jest uruchomiony. Najbardziej mnie martwi ten brak wskazań prędkości i przebytych km...
Ja drucianej
a z której cewki wziąłeś prędkość obrotową? z którego cylindra?
Piszesz że jest to licznik elektroniczny i ma linki? Jedno z drugim się wyklucza. są takie wynalazki,np renault safrane,linka ze skrzyni idzie do czujnika prędkości który jest wewnątrz potem z czujnika na deche ,ale w tej corsie to chyba linka tylko nie pamiętam już,ale wystarczy pod maskę popatrzeć
Autko trzeba zdiagnozować możliwe że to uszkodzenie w zegarach lub w instalacji elektrycznej . powodów może być wiele ale objawy takie same .
A więc Odpięcie nic nie da, dalej błąd P0001-06 podejrzewam ten sterownik, jutro zaniosę go do znajomego bo ma narzędzia żeby go otworzyć i może uda się cos zdzialać Dodano po 54 Może byc i sterownik a może coś z ciśnieniem paliwa? Ciśnienia paliwa nie ma na pewno takiego, jakie ma być Jest za wysokie i podejrzewam że przy wyższych prędkościach i obrotach...
Jeszcze dodam, że zaczyna szarpać gdy np jadę na 3 jakby obroty były za małe, ale jak jadę na 2 to wskakuję na o wiele wyższe obroty jadąc taką samą prędkością cały czas.
Moim zdaniem powinno działać ok. Tam nie ma immobilisera, więc nie trzeba nic kodować. Bębenek na pewno wygląda na uszkodzony przy cofaniu. Czemu sam silnik się wieszał (nie spotkałem się z taką awarią, co nie oznacza, że nie występuje) - ciężko powiedzieć, ale też może być efekt krzywo poskładanego licznika. Jakby był problem z impulsatorem na skrzyni...
Układ banalnie prosty. Bezpiecznik, rezystor (regulator prędkości dmuchawy) i sama dmuchawa. Panel raczej się nie psuje. Łatwy dostęp.
Podłączę się, Corsa B 1998, silnik X12XE (1.2, 16V). Licznik prędkości działa mocno zaniżając: największe przekłamania występują przy najniższych prędkościach (np. na liczniku mam 80 a navi pokazuje 96, opony są standardowe). Problem który się pojawił to ciężko chodzące wspomaganie, przy tym przygasają światła przy kręceniu kierownicą. Jak sprawdzić...
No widzisz, jeszcze nikt nie wymyślił takiego licznika w Corsie B, żeby go się nie dało wyjąć bez odpinania linki przy skrzyni. Ale fajny wątek, wiedziałem że ktoś ci tu fachowo poradzi.
Przyjacielu, nie masz pojęcia o działaniu podzespołów w aucie a za naprawę się zabierasz... Równie dobrze możesz zacząć naprawiać nowoczesne samoloty. A na poważnie, daj spokój autu, odprowadź do elektryka, naprawi i będziesz zadowolony. Sam możesz najwyżej coś zepsuć. Będziesz niezadowolony!
Witam prędkość 8x lub 16x pozdrawiam.
Sigi, od jakiej prędkości przestaje działać? Zaraz po ruszeniu?
Niestety mam ten sam problem z corsach 1.3 diesel , maksymalna prędkość to 120 i 3 tys obr, mam tez od czasu do czasu problem z odpaleniem, na chłodno dobrze kręci a jak jest ciepły to musi się trochę podusić. Czy udało się Panu zidentyfikować przyczynę takiej usterki ? Dodano po 2 Niestety mam ten sam problem z corsach 1.3 diesel , maksymalna prędkość...
witam serdecznie, mam dość ciekawy problem gdyż, kupiłem samochodzik i nie działał w nim klakson.. myślałem że bezpiecznik jest spalony wymieniłem na nowy i dalej ten sam problem... ale po tym przestały działać wskażniki prędkości poziomu benzyny i temperatury.. dodatkowo pali się cały czas dioda akumulatora... Sprawdzaliśmy poziom ładowania akumulatora...
Jaki problem, tester, jazda próbna i odczytywać prędkość z kół.
a gdy odmowi autko to czego mu brak ,sprawdzales iskre ipaliwo
żeby nie było że zrobi ci się za krótka linka od prędkościomierza najpierw odkręć ją od skrzyni biegów następnie odkręć obudowę licznika odsuń trochę zegary wsuń rękę za i namacaj linkę. pod nią namacaj blaszkę i dociśnij do licznika wtedy odepnie się linka i możesz przejść do wypinania złączek tylko najpierw zlokalizuj uszkodzone żarówki
Witam. Dzisiaj zająłem się pomiarem prędkości na procku za pomocą sygnału drogi. Ogólnie przyjęte jest że sygnał drogi przypada na 1/16 metra. Jako że mam starszy samochód (Corsa B 93') postanowiłem z metrówką zmierzyć ile sygnałów przypadnie na 10m. Wyszło mi średnio 18 sygnałów na metr przy około 20 testach na odcinku 10m. Na tej podstawie ustawiłem...
Z tylu jest zarowka
Czyli co ,corsa nie posiada tej opcji sprawdzania prędkości do 53km/h.Każdy z tych przycisków działa ale osobno, razem nie powodują jednak wyświetleń.Termometr sprawny sprawdziłem a na TID-zie kreski.Pozdrawiam i dzięki za podpowidź jeżeli takowa istnieje. maciekopel
Czyli teoretycznie licznik od corsy 1.2 (czterocylindrowy silnik, a wyczytałem że to ważne) z indeksem prędkości W 1150 powinien pasować?
Witam. Kupiłem półoś do Corsy C. Samochód ten nie ma ABSu więc wybralem wersję bez ABSu. Problem mam taki ze na przegubach zewnętrznych są koronki do ABSu i jakis czujnik przy lewym przednim kole. Wie ktoś może do czego jest ten czujnik? Poprostu czujnik prędkości pojazdu, tak było w corsach które fabrycznie nie miały ABSu, odepnij i przejedź się -...
Pomiędzy czujnikiem na kole a licznikiem czy ECU jest puszka która przetwarza sygnał z czujnika i podaje na licznik i ECU.
Zdobyłem na zlomie oryginalny przełącznik z 1,7 CDTI razem z wtyczką. Założyłem i nic się nie zmieniło, mimo że sterownik dostaje +12V to tempomat się nie aktywuje - próbowałem różne kombinacje, przy różnych prędkościach, ze sprzęgłem wciśniętym i nie - nic to nie dało.
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
corsa sygnał prędkości corsa czujnik prędkości czujnik prędkości corsa
ustawienie prądu spawania pompa głębinowa uszkodzona zasilacz lenovo zamiennik
drukarka laserowa poziome paski liebherr zamrażalnik
Lokalizacja przekaźnika świec żarowych 1.9 TDI Jak wyjąć rozrusznik w Renault Megane?