Np. układ zapłonowy. Świece, cewki.
podepnij pod kompa to sie dowiesz
Jak przewody beda zle podpiete to silnik bedzie bardzo zle pracowal.
Temat rozwiązany - po zastosowaniu środków czyszczących do paliwa problem znikł. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Przebiegu mam 92000 i mam lpg co jeszcze podnosi temperaturę spalania. Termostat z ampery około 250 i czytałem że można trzpień spiłować że 2mm ci da nie 80 a 90 stopni. Są różne poradniki na ten temat. Jednak ludzie jeżdżą z tym i jest ok. A corsa c to chyba miała euro 3max euro 4 więc inna temperatura silnika potrzebna
Pierwsze błędy w komputerze dwa kompresja.
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Może być moduł WN, przepływka, silnik krokowy lub kończy się czujnik położenia wału, itd.
Ostatnim czasy samochód po odpaleniu zaczął nierówno pracować ,ma jakby przeskoki ale oświetlenie bardzo delikatnie przygasa podczas tego przeskoku Na zimnym tylko czy na ciepłym też? Zależne to jest od temperatury silnik lub otoczenia? Raczej nie akumulator tylko alternator jak już coś - choć nie wiem czy grzanie szyby tylniej + wentylator na pełną...
Dobrze zrobił poprzednik. Brązowy, pin 1 cewki to masa. Teraz wystarczy dojść czemu robi się zwarcie. Pytanie kluczowe, czy zwarcie jest przy podłączonej i odłączonej cewce? Jak tylko przy podłączonej, do wymiany masz cewkę. Jeśli zwarcie jest przy odłączonej cewce, do zrobienia sterownik. Jeśli jeszcze da się zrobić.
Cześć, sorki że odkopuję stary temat, ale borykam się dokładnie z tym samym problemem. Napisz proszę o ile pamiętasz, jaka była przyczyna takie zachowania silnika.
Usterka dalej wskazuje na czujnik temperatury ... Najlepiej zmierzyć oporność czujnika na jego stykach (sprawdzić czy jest prawidłowa dla danej temperatury silnika) i następnie opornośc tego czujnika na stykach wtyczki sterownika multec .. Może instalacja gdzieś padnięta ??? ...
P0201-Wtryskiwacz P0130-Czujnik tlenu P0100-Masowy miernik przepływu powietrza P0505-Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym
Chodzi Ci o ten klekot po uruchomieniu silnika?
"Pynkła" gumka :) Ew. padł NTC.
Witam, podciśnienie zmierzone -0,6 bara na ciepłym silniku, przy wypadaniu zapłonów. Nie mogę nigdzie znaleźć prawidłowej wartości. Ogólnie jak się doda gazu na 1200 obr. to wypadania zapłonów już nie ma , czyli coś go boli tylko na wolnych obrotach...
Nie musi byc zimowe. Wystarczy antydepresatora dolać. Ale wygląda na zamarznięte paliwo. W baku pewnie kisiel. Musisz przeczyścić zbiornik, przewody i odpowietrzyć. Nalać swieże paliwo i musi odpalić,
Zrobiłem nagranie, zaczynam od włączenia silnika. Powyżej 1,5 tyś obrotów silnik zaczyna pracowań normalnie, wcześniej jest trajkotanie.
W tym silniku jest przepływomierz i objawy pasują do jego usterki. Chyba że ma silnik 106 KM z rocznika 96 lub nowszy.
Przyczyn kilka, z zapchanym katalizatorem i pompą paliwa na czele. Może pojedziesz do kogoś kto zerknie w parametry pracy silnika?
To go zaślep, choćby palcem i zobacz czy zmienia się praca silnika
Kolego podstawowa sprawa to info co to za typ silnika! Bo może masz ursua a nie corse!
W tym modelu nie ma przepływomierza. Pomarańczowa kontrolka z silnikiem się świeci podczas pracy silnika lub zapala się i gaśnie podczas pracy silnika.
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomjavascript:emoticon(':cry:')agania hamulców czyli serwo
Witam Mam problem z Corsa B Silnik 1,4i Rok 1994 Rozsypał się katalizator po wymianie na nowy auto dziwnie się zachowuje tzn: większe zużycie paliwa nierówna praca silnika.
jesli jest to motor X10Xe to przepływomierz się rozkalibrował ,ale sprawdz gdzieś na techu2 zwłaszcza adaptację długoterminową .
brak katalizatora
Może to być pasek wielorowkowy, zalej inny olej silnikowy, lub silnik do wymiany.
Każda praca jest dobra pod warunkiem że przed tobą nikt tego nie skitolił tak że to co moznaby było zrobić w pięć minut trzeba robić pół dnia. Ja skolei lubię robić ciężarówki w trasie ,pomijając fakt iż nikt cię nie pogania to masz jeszcze bardzo dobre pieniążki i przy okazji zwiedzi się całą Europę. A w związku z tym iż wyjazdy są coraz dłuższe tak...
Sprawdź pod komputerem wskazania czujnika temperatury.Tak na początek. No i co to za instalacja.Jeżeli emulator wtryskiwaczy i sondy nie będzie pracował prawidłowo ,będzie powodował rozjeżdżanie się mapy benzynowej,co po jakimś czasie "uczenia" się od nowa ustawień będzie wracało do normy.
Ale wymieniany na nowy, czy używkę??? zapewne jest tam silnik C14NZ
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
Corsa 1,2 ma Łańcuch rozrządu a nie pasek.
Jest różnica w pracy silnika na benzynie czy lpg, chodzi o występowanie klekotania?
Ja bym pojechał do mechanika.
Czy poza świecącym CHECK są jakiekolwiek problemy przy emulacji na masę? Po przełączeniu na benzynę CHECK powinien gasnąć i jeśli tak się dzieje to to będzie najbardziej optymalna konfiguracja. W fabrycznych schematach podłączenia instalacji LPG (choć nie do Corsy a do Punta) widywałem odcięcie kontrolki CHECK podczas pracy na LPG... To auto nie ma...
w ukladach mono jest silnik który w zależności od warunków pracy silnika na jałowym odpowiednio uchyla przepustnicę .
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
Bez zczytania błędów ciężko będzie cokolwiek powiedzieć.
Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, pomiar na zimnym i ciepłym silniku z próbą olejowa.
a może to czujnik temperatury silnika ?
Niekture moduły mogą mieć inną charakterystykę pracy zależną np. od podciśnienia w układzie dolotowym.
Jeżeli corsa tysiączka albo 1,2 lub tez Agila wywala błąd P0170 to znaczy że umarł przepływomierz. Zadne sondy albo inne duperele.
Tak haotyczny post, że nie wiem, o co chodzi
Kod 47- Przekażnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie. Jaki masz silnik, 1.4 16V, czy 1.6 16V :?:
Witam, Wydaje mi się że twoje wtryskiwacze mogą być źle zakodowane tzn. kiedy silnik jest zimny potrzebuje dłuższy czas wtrysku aby się rozgrzał, proponowałbym jechać i je zakodować jeszcze raz. Pozdrawiam
kolego proponuje na poczatek sprawdzić pompę ciśnieniową
co ma przepustnica do nie palenia na jedna swiece? -----------nic, sprawdz swiece, przewody,czujnik temp plynu, moze ci go zalewa na cieplym silniku
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
A jakie jest napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika?
Nie wiem czy to nie będzie to słynne siadanie komputerów hybrydowych w oplach, ja ostatnio to przerabiałem u siebie w Vectrze B Z16XE, za drugim podejściem problemy puki co nie wróciły, ale poczekamy co inni użytkownicy powiedzą.
ja zawsze odcinam ten kabelek od sterownika na którym pojawia się napięcie(z alternatora) po zapaleniu silnika chyba niebieski z białym gdyż w tedy znika problem z uszkadzaniem układu prostowniczego w alternatorze a nie pogarsza to w jakimś większym stopniu pracy silnika
Długo jeździsz tym autem, coś było robione? Nie wiem czy to ten silnik, ale w którymś z nich był problem z uszczelką pod pokrywą rozrządu i objawy były identyczne olej w płynie chłodniczym.
Winny okazał się silnik wycieraczek tak jak wskazał 78db78
Może to być czujnik temp.
Rozrząd do sprawdzenia.
Przytkany albo zalany paliwem przewód odpowietrzania zbiornika paliwa. Przyczyną jest właśnie tankowanie "pod korek". Udrożnić poprzez przedmuchanie sprężonym powietrzem (z wyczuciem) po odpięciu filtra węglowego (pod przednim prawym błotnikiem, bliżej drzwi pod plastikowym zakolem) . Uważać przy tym bo w przewodzie będzie paliwo które należy usunąć....
Dokładnie pod zintegrowanym elektronicznym modułem przepustnicy oraz przepływomierza. Nieszczelności w układzie dolotu powietrza zaburzają pracę silnika.
Kiedy nie będzie chciał odpalić, spróbuj poruszać wtyczką czujnika temperatury. Jeżeli po tym "zabiegu" odpali, to wymień czujnik temp. Dość często czujnik przekłamuje. Sterownik nie widzi błędu, bo wskazania czujnika mieszczą się w zakresie temperatur pracy silnika, ale nie są prawidłowe w danej chwili.
Witam, co może byc przyczyną pulsujących świateł w rytm pracującego silnika w Oplu Corsie A?
jakie jest napięcie akumulatora na wyłączonym silniku i jakie podczas pracy silnika nawiewu , świateł ? na innym akumulatorze problem występuje ?
To jest czujnik ciśnienia oleju z tego co się dowiedziałem a znajduję się po otwarciu maski po lewej stronie silnika na wprost chłodnicy, oczywiście w moim oplu corsa b 1.0, bo w innych silnikach może być w innym miejscu. Jak wyjdę z pracy to zrobię fotkę i podeślę.
Odpalasz silnik, po 10 minutach pracy osiągnie odpowiednią temperaturę.
Świeci kontrolka od immo . Masz drugim kpl. kluczyków to spróbuj . Wymieniałeś filtry paliwa i powietrza .
W corsie C 1.7 dti z klimą padł mi alternator, mechanik wynotował go od spodu (odkręcał kołyskę) żeby nie odkręcać sprężarki klimy i przy okazji wymienił od razu pasek rozrządu. i od razu po naprawie pojawił się problem - na wolnych obrotach słychać ich pływanie, - jak doda się gazu to chodzi jak traktor - szarpie jak się jedzie tak przy ok 1500-1600...
Pio 555 zmartwie Cię bo pompka spryskiwacza nie jest niestety w tylnej klapie czyli ten przewód do niej nie idzie.Kolega dobrze podpowiada z przełącznika lub czasówki idzie tylko impuls do startu silnika a potem styk w środku silnika podtrzymuje prace silnika aż do wykonania pełnego ruchu warunek że jest na nim napięcie.Do tego jest ten trzeci przewód...
Kup używany-orginalny EGR.
Możesz sprawdzić kodowanie sterownika (można włączyć funkcję tempomatu) ale jeżeli nie wyświetla kontrolki na desce (nie powinien) to nie przejmuj się tym. Nie wpływa to na pracę silnika.
Witam, mam pytanie jak sprawdzić stan silniczka "krokowego" używanego w samochodzie Opel Corsa B 1.0. Tak naprawdę jest to silnik na napięcie stałe , a nie żaden krokowiec no i przekładnia która powoduje wysuwanie/wsuwanie trzpienia. W zależności od polaryzacji napięcia silnik kręci się w jedną stronę no i trzpień wsuwa się lub wysuwa. Na końcu trzpienia...
Podmień jeszcze cewkę . no i zrób porządek z tą pompą.
Jeśli nie zaslepisz rury i króćca to wszystko będzie uwalone olejem i będzie ci ciagło syf do przepustnicy. A jak zaslepisz wąż to nadmiernie ci może wzrosnąć ciśnienie w silniku i zacznie wywalać olej uszczelkami. Warto też sprawdzić drożność tego cienkiego przewodu co ja zaznaczyłem bo on już ma realny wpływ na pracę silnika.
Sprawdź czy nie masz przypadkiem elektrycznego dogrzewania wnętrza, podczas pracy grzejnika silnik podnosi obroty żeby było stabilniejsze ładowanie
Takie podciśnienie, to albo lewizna, albo przestawiony rozrząd, jesteś pewny, że dobrze zablokowałeś wał? Czy po zatkaniu przepustnicy ręką silnik gaśnie od razu, czy dalej pracuje?
To, co wisi to jakiś dokładany sygnalizator, najczęściej niewłączonych, niewyłączonych świateł, może też być ewentualnie od jakiegoś dokładanego immobilisera, alarmu czy instalacji LPG. Ten element w komorze silnika to zawór recyrkulacji spalin, służy do ekologii, część aut go miała, część nie. Zasadniczo do pracy silnika potrzebny nie jest, dziwne,...
Tech wykazał usterkę czujnika temperatury. Mam pytanie. Gdzie on jest? Jak go można spawdzić, czy jest dobry? Jakie powinny być wskazania omomierza w odniesieniu do różnych temperatue? Jest to corsa z silnikiem Z12XE z 2002 roku. Objaw usterki: przy zapalaniu zimnego silnika nierówna praca silnika.
tak tylko czy to może się tak dziać i czy jest jakiś inny sposób? i jakie te czasy ustawić??
Czy to jest corsa B czy C? jakie masz zlacze diagnostyczne?
Takich przyczyn może być kilka: - sprzęgło - luz na półosiach albo może być błaha sprawa: linka zatrzymuje się w pancerzu,a może zła praca silnika.
Corsa D... Dodano po 1 Niestety wykręciłem wyczyściłem przedmuchałem powietrzem i nic z tego:( ogólnie to praca silnika tak jakby pracowała w trybie awaryjnym... przypominam auto jest po stłuczce w którym wyszczeliły poduszki! czy może to ma wpływ na prace silnika???
Jeżeli pierwsza sonda ma jakieś nieprawidłowości to nie będzie ten silnik chodził poprawnie. To że jest błąd sondy nie oznacza że ona jest uszkodzona. Pokaż jak zachowuje się napięcie na sondzie, jakie są korekcję paliwa. Jak silnik pracuje po odłączeniu pierwszej sondy? Czy czasem silnik nie ciągnie lewego powietrza? Przypatrz się tej odmie i zobacz...
Silnik posiada egr oraz zmienne fazy rozrządu, być może mają one wpływ na wartość ciśnienia. Na pewno ten silnik posiada EGR? Mam podobny silnik A 14XER i tam nie ma zawory egr gdyż są zmienne fazy rozrządu i to one przejmują tą funkcję. Ważna jest membrana co znajduje się w pokrywie zaworów ale ona siada głownie w doładowanych silnikach NET
Wyświetl sobie parametry pracy silnika metodą gaz hamulec :))) A tak na poważnie to podłącz normalny tester i dopiero zacznij działać z autem. Druga sonda poza zapaleniem kontrolki ma niewiele do gadania w pracy silnika
Jedz do innego ASO i zobaczysz co stwierdza. Z reguly jak cos stuka w silniku to sa zawory ale glosniejsza ich praca powinna byc na zimnym silniku a nie na cieplym.
Opel corsa 1,0 12V za apetyt na olej , za rozrząd ,egr , kulturę pracy silnika ,hydraulikę zaworów ,czujnik oleju , za ceny osprzętu silnika , za check engine ....ogólnie za całokształt
Hehe, przeczytaj uważnie, czy ja napisałem, że pomoże?? Napisałem, że wg mnie coś z sondą jest i tak nie si. A zdziwiłbyś się jak potrafi zakłócić pracę silnika :)
Dzięki. Jutro naleję 98 i sprawdzę czy coś się zmieni w kulturze pracy silnika :)
Z tym czujnikiem temperatury ok.-taka praca urządzenia sterującego. Pozdrawiam.
miałem takiego opla i on tak poprostu chodził klekocząc taka jego kultura pracy była
Powodem awarii okazała się uszkodzona cewka zapłonowa. Niestety jej wymiana nie poskutkowała z uwagi na spalony bezpiecznik nr 17 (skrzynka przy akumulatorze). Po podmianie bezpiecznik ulegał przepaleniu po 15 sekundach pracy silnika. Wymiana cewki oraz bezpiecznika rozwiązała problem.
Witam, Próbuję zdiagnozować problem z Oplem Corsa D. Silnik: 1,2 BENZYNA GAZ - A12XER 63 kW/86 KM Rok produkcji 2011 Przez parę dni utrzymywał się błąd: P0172 - zbyt bogata mieszanka paliwa. Dzisiaj udało się go skasować i na razie nie wrócił. Ale pobrałem logi z pracy silnika na luzie i przy około 3000 obrotów. Czy ktoś jest w stanie zajrzeć do tego...
czym czytane? sprawdz wtryski na powrotach
Witaj! Nic nie wiemy o twoim samochodzie,od kiedy tak to się dzieje,czy ktoś grzebał itp. Moje podpowiedzenie to bym sprawdził połączenia z masą nadwozia akumulator silnik,bezpieczniki czy nie mają śniedzi na stykach oraz stacyjkę i połączenia w koło.Może tam są luźne przewody. Jak piszesz radio gra bez pracy silnika a po uruchomieniu przestaje. Stacyjka...
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Wygląda to na objawy uszkodzonego zespołu silniczka sterowania obiegiem wewnętrzny. wewnątrz tego zespołu uszkodzeniu ulega zębatka w której wyłamują się 2-3 ząbki.. Jednakże nie trzeba wymieniać od razu całego zespołu silniczka ponieważ zakres pracy ten zębatki to jakieś 30*.. można ją odczepić i obrócić tak aby uszkodzone zębatki były poza zakresem...
gaźnik był czyszczony 2 razy. Tam nie ma gaźnika. Diagnostyka ? Kody błędów, parametry pracy silnika,adaptacja ?
To co spradziłeś na 100% , wskazuje tylko na cud , albo duszki. Poważnie, to może gdzies przerywać zasilanie w czasie pracy silnika - drganie.
Nawet nie wiedziałem, że w Corsie C można wywołać kody mogowe, wstyd mi
Ściągam z filtra. Spróbuję jeszcze zatkać podciśnienia, może po prostu gdzieś się dostaje lewe powietrze, podmienię też przepływkę Nie ma EGR w tym silniku.
Pokrywa wymieniona, nadal występuje ten sam problem. Zastanawiam się czy nie winić przepustnicy, po dodaniu gazu na postoju pod 5 tys rpm silnik ma problem przez parę sekund że stabilizacja biegu jałowego. Wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy ?
Dziś siedziałem trochę przy swojej strzale, wymieniłem wężyki podciśnieniowe sprawdziłem dolot i bez żadnej poprawy;/ Mam jeszcze takie pytanie, czy te różnice ciśnienia na cylindrach nie maja wpływu na prace silnika?
corsa nierówny praca silnik corsa nierówna praca corsa nierówny praca
scenic gniazdo delonghi komunikat napełnij obwód dewalt udarowy
Spadek napięcia pastucha elektrycznego z 12kV do 8kV Komunikat "Słabe chłodzenie" - przyczyny i rozwiązania