Wypadanie zapłonów może mieć kilka różnych przyczyn - uchylony EGR, słabe ciśnienie sprężania - co w sumie jest najbardziej prawdopodobne, ssanie powietrza "bokiem" przez silnik. Podobnie zużyte świece, czy zgniła izolacja na wyprowadzeniach cewki. Oprócz "błędów" trzeba przepatrzeć - czas wtrysku, przepływ powietrza, temperaturę silnika itd. Ma to...
Witam mam dokładnie taki sam problem jak u kolegi. Mianowicie samochód postoi kilka godzin i nie zapali. Rozruch kręci akumulator nowy. Świece sprawdzone. Ciężko powiedzieć coś więcej ponieważ samochód mam a w posiadaniu kilka dni. Jutro przeprowadzę diagnostykę a już wiem, że z jakiegoś powodu nie ma kontrolki check. Samochód odpalimy po 2 metrach...
Podwyższone obroty na zimnym to tylko załączyli się ssanie silnik dostaje wzbogacona dawkę paliwa żeby się szybciej nagrzał jest to zupełnie normalne i prawidlowe
Silnik po rozgrzaniu pali dobrze na gazie i benzynie, tylko na zimnym występuje ten problem. Zastanawiam się czy coś co jest odpowiedzialne za wtrysk benzyny nie jest zepsute ,jakiś moduł, który jest odpowiedzialny za odpalanie oraz ssanie .
Ogrzewania też pewnie nie masz zbyt dobrego. Miałem ostatnio Subaru na warsztacie - klient narzekał, że mu zimno. Termostatu oczywiście nie było. Jeździłem kiedyś bez termostatu gaźnikowym polonezem - przy długich zjazdach z górki na luzie (ok. 1km) potrafił wystudzić się na tyle, że silnik gasł. W silnikach na wtrysku włącza się automatyczne ssanie...
Wypadają zapłony - niedomknięty EGR - ssanie dodatkowego powietrza, ewentualnie usterka samego DIS-a.
Dzień dobry, Mam problem z swoim samochodem od pewnego czasu zaczął pracować nierówno objawia to się tak, na zimnym silniku jak działa ssanie samochód działa elegancko, kiedy tylko ssanie zaczyna się wyłączać słychać charakterystyczne "pyrkanie" jak by przegrywał na którymś cylindrze podczas jazdy czuć poszarpywanie dodam, że wymieniłem już: silniczek...
witam mam nastepujacy problem corsa 1,2 91 r jak odpale auto na ssaniu jest wszystko ok gdy juz jest silnik cieply wylacze ssanie obroty sa w porzadku a gdy wcisne pedal gazu auto gasnie !!<szok> wogole nie idzie ruszyc odrazu gasnie a jesli lekko pociagne ssanie auto ma srednie obroty tzn wyzsze niz normalnie ale wtedy normalnie reaguje na pedal...
Samochów zaczął dymić i osłab jskiś rok temu po zatankowaniu paliwa na prywatnej stacji. 6 miesięcy temu były zawory sprawdzane, były ok. Samochód bez zmian. Ciśnienie było mierzone zegarem podpiętym pod kolektor ciśnieniowy z turbiny. Ssanie turbiny bezpośrednio z atmosfery.
tak jak wlacze ssanie wszystko dobrze pracuje jest ok ale podczas jazdy problem dalej jest tzn jak puszcze gaz i zmieniam bieg spowrotem dodaje gaz to tak go przez 2 sekundy przydusza i pozniej jest ok o a jak jezdze na gazie to jest wszystko wporzadku problem nie wystepuje chodzi elegancko Dodano po 37 jak jezsdze na lpg problem nie wystepuje wszystko...
A tak na poważnie co powiesz na: -czujnik temp. wysyłający info do komputera -czytnik map -silnik krokowy Wiesz może co dokładnie odpowiada za ssanie w Corsie. Wiem że za obr na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy.
Myślałem o problemie i skoro jet paliwo i iskra to czego może brakować, powietrza ? Do zapłonu mieszanki jeśli jest paliwo i iskra jak piszesz, potrzeba najważniejszego kompresji!!! Dla tego ci piszę non stop abyś to sprawdził, i nie szukał po omacku i obwiniał elektronikę, skończy się na tym że wymienisz pół samochodu a problemu nie rozwiążesz. Jeśli...
może niedogrzana sonda lambda ( padła grzałka) ale i tak powinie ci wyskoczyć błąd nieprawidłowej mieszanki czy w silniku na zimmnym załancza się ssanie może czujnik temperatury chłdziwa nie rozpoznaje zimnego silnika i źle ustawia mieszanke
Do tej pory zawsze musiałem dodawać gazu żeby odpalić, inaczej nie chciała zapalić. Nie wiem czy tak powinno być?!?! Mam jeszcze R19 i tam jest ssanie automatycznie - odpala bez dodawania gazu. Dzięki za rady, przejrze jeszcze podane podzespoły i dam znać czy nastąpi jakaś poprawa.
Witam, nie mogłem znaleźć dokładnej odpowiedzi na pytanie, które mnie męczy więc założyłem nowy temat. Dokladnie chodzi o Opla Corsę C 2004r. silnik 1.2 Twinport. Mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Przy odpalaniu na zimnym gdy załącza się ssanie automatyczne auto działa normalnie, gdy się rozgrzeje obroty opadają do 650 i drgaja do...
Moze i mowi o "i" ale mowi ze jak wylaczy ssanie to sie zaczyna wiec "i" to se mozesz wstawic do nazwiska Po pierwsze to "i" zawsze oznacza wtrysk.. Po drugie ja nie odpowiadam w temacie jak sie nie znam, a widze ze u Ciebie z tym jest nie koniecznie.. akurat w oplach siedze i wiem ze jesli 1.2 i Corsa A to napewno jest to c12nz (8v na jednopunkcie)...
Jak w temacie - Corsa b Po odpaleniu silnik czasami pracuje na normalnych obrotach a czasami obroty delikatnie falują Przy wciśnięciu pedału gazu silnik dusi się poczym wchodzi na wysokie obroty Żadnych błędów w komputerze silnika Mam euroscana wiec mogę podejrzeć co sie dzieje ale jako iz nie jestem mechanikiem samochodowym nie wiem na co zwrócić uwagę...
Ssanie czy inny układ odpowiadajacy za sterowanie silnikiem w zależności od temperatury to chyba jest? Jestem zielony bo drugie auto mam w dieslu a ostatnia benzyna to była Ładzianka z 1987. Tak czy inaczej po cos ta osłona jest i pewnie bardziej potrzebna jest w zimie.
Zamykam temat. Dziękuję za odpowiedzi. Mechanik postawił diagnozę że w tych samochodach jest automatyczne ssanie i przez pierwsze minuty po odpaleniu(kiedy jest zimny silnik) w samochodzie jest słychać i będzie słychać metaliczny stukot. Kiedy się rozgrzeje już nie słychać tego stukotu i co najważniejsze nie ma groźby poważnego uszkodzenia silnika mimo...
Witam mam nasteoujacy problem . Pod odpaleniu auta (na ssaniu ) jest wszystko ok po przejechaniu paru km(do 3 -4) jest dobrze (juz ssanie wylaczone) pozniej obroty ida mi w gore sa dosc wysokie a nastepnie znow po przejechaniu z 2 km spadaja az auto gasnie i zeby normalnie jechac musze mu wlaczac ssanie zeby nie gasl (to jest niedorzeczne ) od czego...
ssanie ma ręczne, przebieg ok 200-230 tys. układ wydechowy jest ok a motorek jest w dobrym stanie tylko zaczął żreć paliwo. Podejrzewam ze problem jest w gaźniku. Wymieniłem uszczelki ustawiłem pływak , uchylenie przepustnicy, nie ruszałem wkrętu od zawartości CO bo do tego muszę udać się na analizator. Sam uczę się w zawodzie mechanika i nie potrawie...
Woltomierzem wpiąłem się do czarnego przewodu w sondzie a drugi do masy sondy. Na wolnych napięcie trzymało się cały czas na poziomie 0,2V dopiero po przygazowaniu skakało do 0,67V. Wiem że woltomierz jest za wolny, ale nie mam jak tego sprawdzić oscyloskopem. Zastanawia mnie jeszcze coś. Dlaczego w danych odczytywanych z ECU skanerem napięcie sensora...
Witam Sprowadziłem sobie Corsę C 1.2 benzyna silnik Z12XE 2000 rok mam problem z bardzo wysokim spalaniem w mieście. Mieszkam w Grudziądzu jeżdżąc po mieście spala mi 5,43l na 45,7km tj 11,8l/100km stosuje zasady ecodrivingu bo już po prostu zwątpiłem w siebie :( na trasie pali mi średnio 5,3l/100 jeżdżę bez szaleństw 3,5-4tys obrotów klima włączona...
Witam. Posiadam Corsa C 1.3 CDTI z 2004 roku. Problem polega na tym, iz gdy zostawie auto na jakis czas, kilka godzin czy przez noc, bardzo ciezko odpala, potrzeba krecic z 5-6 razy po 10 sekund za kazdym razem, zeby odpalil, jak odpali to jezdzi bez zarzutu. podczas rozruchu nie wydobywa sie zaden podejrzany dym z wydechu (chyba ze zimno to zaraz po...
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
Albo nieszczelna rura ssąca bądź zażużlowany EGR.
Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Nie. I długo by tłumaczyć czemu. Najbardziej reprezentatywny sygnał obciążenia silnika, to wartość parametru MAP. A że w Corsie C czegoś takiego nie ma, to można dołożyć ze starszej - kwestia podpięcia się z wężykiem...
Udało mi się rozwiązać zagadkę: wymieniona pokrywa zaworów — odma i zaworek przy kolektorze ssącym 55566514 0280142487
zmienna długość kolektora ssącego. Tylko wymiana na inny kolektor choć bez gwarancji że ucichnie.
Na kolektorze ssącym...
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Miałem ostatnio podobny problem coraz 1.2 13r. B+G, proponuję sprawdzić szczelność układu dolotowego, odmę w pokrywę zaworów i zaworek przy kolektorze ssąc to jego numery 55566514 0280142487
Sygnał z czujnika temp. powietrza ma znikomy wpływ w benzyniaku. Tak znikomy, że czujnik możesz nawet odpiąć i różnicy nie poczujesz. Tym, którym to pomogło to opcje są dwie: -autosugestia -mieli założony stożek i silnik ssał saunę z komory silnikowej. To częsty błąd.
przepustnica inna , ale masz starą. Więcej czujników ma Z10XEP,chociaż tylko na kolektorze ssącym
Pewnie jest tam mnóstwo oleju i zaciąga do kolektora ssącego.
Sprawdź krokówkę i czy nie ma nieszczelności na kolektorze ssącym.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym.
To ten czujnik z niebieską izolacją, szukaj z prawej strony samochodu w kolektorze ssącym
ale ten dwupiowy w kolektorze ssącym.
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe,które odchodzą od kolektora ssącego.
W takim silniku miałem przypadek właśnie dzwonienia z okolic zaworów, nie uwierzysz, ale poluzowały się wszystkie śruby na wałku ssącym.
Sprawdzić czujnik podciśnienia, jego połączenia, napięcie zasilania. Wymienić/ naprawić uszkodzone części. Sprawdzić zgodność wskazań czujnika ze zwykłym wakumetrem.
można tak jeździć?
Zawór zwrotny od serwa do kolektora ssącego.
Ta wtyczka wchodzi w gniazdko które siedzi na blasze za kolektorem ssącym.
kolektor ssący od strony grodzi /z tyłu/
A sądzisz że na czujnik wału wywali? Wtyczka czujnika gnije, zaraz koło rury ssącej.
Sytuacja u ciebie jest taka-stwierdzony duży przepływ powietrza to sterownik wydłużył czas wtrysku aby zachować proporcję mieszanki. Jeżeli masz vakumetr to sprawdź podciśnienie w kolektorze. A słuchaj-nie ma nieszczelności na rurze ssącej?
- przepływomierz na jałowym 0kg/h, 1,31v Niemożliwe. No chyba, że zwalona rura ssąca.
ssanie corsa simson ssanie ssanie suzuki
wyłączanie klawiatury piekarnik whirlpool opinie write protect pendrive
programator diehl programator mastercook
Dacia Duster 1.2 TCe - Czerwona kontrolka spirali Ford Transit MK8 - Brak Mocy i Czarny Dym: Przyczyny i Rozwiązania