Witam. Corsa 1.4i zaczęła mi dużo palić i nie zawsze spadają obroty na biegu jałowym tak jak powinny. Komputer wyświetla błąd 34 – CZUJNIK PODCIŚNIENIA W KOLEKTORZE SSĄCYM NAPIĘCIE NISKIE. Jak sie zabrać do naprawy ?? Co sprawdzić co kupić ??
przepustnica inna , ale masz starą. Więcej czujników ma Z10XEP,chociaż tylko na kolektorze ssącym
Chodziło mi o to czy np przez zwarcie w czujniku temperatury mógł on np pobierać tyle prądu że nie starczyło np na czujnik położenia wału czy coś w tym rodzaju, czy raczej wskazuje to na uszkodzenie w sterowniku. Zapakuj mu potencjometr 1k i zobacz czy zgaśnie przy zmniejszaniu rezystancji-będziesz miał odpowiedź na pytanie Po podłączeniu tego niesprawnego...
jeśli skończył ci sie gaz i auto normalnie zaczęło jechać to wcześniej pracowało i na gazie i na benzynie udaj sie do gazowników aby sprawdzili listwę paliwową morze być uszkodzona i przepuszczać gaz do kolektora ssącego
A sądzisz że na czujnik wału wywali? Wtyczka czujnika gnije, zaraz koło rury ssącej.
chip rezystor to takie urządzenie które wpina się pomiędzy przepływomierzem a wtyczką przepływomierza, jest to rezystor który powoduje że komputer otrzymuje błędne info o ilości powietrza które trafia do silnika Wydaje mi się że silnik pracuje wówczas po prostu na ssaniu.
Sprawdź przejście kabla czarny/czerwony pasek z pojedynczym konektorem w okolicach kolektora ssącego
A ja bym zaproponował jeszcze sprawdzenie czujnika temperatury wody i powietrza . Może przekłamują i komp daje za dużo paliwa i zalewa świece gdy jest już ciepły silnik Silnik pracuje cały czas na "ssaniu"
Silnik po rozgrzaniu pali dobrze na gazie i benzynie, tylko na zimnym występuje ten problem. Zastanawiam się czy coś co jest odpowiedzialne za wtrysk benzyny nie jest zepsute ,jakiś moduł, który jest odpowiedzialny za odpalanie oraz ssanie .
przepustnica sie zacina sprawdzałem to normalnie ręcznie ja zamknąłem ale problem powraca,przeczyściłem sprężynki, linka ok nie widzę nic co mogło by blokować, Proszę pisz gramatytcznie, ja nie piszę ale to niejest powód do naśladowania mnie, bo zarasz ktoś zgłosi raport. Więc jak dobrze zrozumiałem to wszystko ok. z przepustnicą itd. więc regulator...
- przepływomierz na jałowym 0kg/h, 1,31v Niemożliwe. No chyba, że zwalona rura ssąca.
Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym.
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe,które odchodzą od kolektora ssącego.
Zawór zwrotny od serwa do kolektora ssącego.
Podciśnień nie sprawdzałem Wszystkie wężyki i uszczelki gumowe w okolicy przepustnicy , kolektora ssącego itp...
Witam!!! Mam pytanie odnośnie działania ssania automatycznego w samochodach. Do rozmyślań o zasadzie działania ssania skłonił mnie zepsuty potencjometr przepustnicy w mojej Corsie. Zakładając nowy potencjometr podłączyłem tylko przewody do niego nie przykręcając go do kolektora ssącego. Chciałem sprawdzić co się stanie jak będę kręcił potencjometrem...
Witam! Mam opla corse z 98r. 1.0 12V i mam z nią problemy, czytałam Wasze wypowiedzi ale nadal nie wiem co jej dolega. Wymieniłam świece, olej, filtry, silniczek krokowy bo okazało się ze był źle złożony i jeździłam cały czas na ssaniu, przepływomierz, czujnik temperatury do komputera, a nawet wczoraj z kolega który jest mechanikiem wyczyściłam EGR...
Twinport się rozlatuje [url=]Link
Witam, posiadam Opla Corse C. Ostatnio wymieniałem w niej cewkę, ponieważ miał problem ze ssaniem. Niestety jest problem z podłączeniem przewodu pod cewkę. Co najśmieszniejsze pod starą cewkę też nie chce się podłączyć. Nic nie zostało uszkodzone, wtyczka wyszła lekko, ale żeby ją włożyć potrzeba nie wiadomo jakiej siły a i tak nie idzie... Co mogło...
Japończycy robili pompy wtryskowe na licencji BOSCH-a, ich pompy miały więcej osprzętu choćby automatyczne ssanie. Załącz zdjęcie tej pompy.
Witam, nie mogłem znaleźć dokładnej odpowiedzi na pytanie, które mnie męczy więc założyłem nowy temat. Dokladnie chodzi o Opla Corsę C 2004r. silnik 1.2 Twinport. Mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Przy odpalaniu na zimnym gdy załącza się ssanie automatyczne auto działa normalnie, gdy się rozgrzeje obroty opadają do 650 i drgaja do...
Moze i mowi o "i" ale mowi ze jak wylaczy ssanie to sie zaczyna wiec "i" to se mozesz wstawic do nazwiska Po pierwsze to "i" zawsze oznacza wtrysk.. Po drugie ja nie odpowiadam w temacie jak sie nie znam, a widze ze u Ciebie z tym jest nie koniecznie.. akurat w oplach siedze i wiem ze jesli 1.2 i Corsa A to napewno jest to c12nz (8v na jednopunkcie)...
Osobiście podejrzewał bym problem z czujnikiem temperatury załaczającym ssanie.. Jednak bez podłączenia komputera to takie gdybanie.. po podłaczeniu wykaże Ci co i jak jest nie tak..
To wszytko co mogłem dzisiaj uzyskać, ale brak błędów OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,14/01/2017. 10:1209 Dane serwisu: hkj Wybrany model>,1997,Corsa-B,Silnik,X 12 SZ Sterownik KW81 protocol initialized. ECU ID=16212209-JD-2209-5C Software=2209 Hardware=5C Dane z bloków pomiarowych: Identyfikator,01...
witam mam nastepujacy problem corsa 1,2 91 r jak odpale auto na ssaniu jest wszystko ok gdy juz jest silnik cieply wylacze ssanie obroty sa w porzadku a gdy wcisne pedal gazu auto gasnie !!<szok> wogole nie idzie ruszyc odrazu gasnie a jesli lekko pociagne ssanie auto ma srednie obroty tzn wyzsze niz normalnie ale wtedy normalnie reaguje na pedal...
Witam mam nasteoujacy problem . Pod odpaleniu auta (na ssaniu ) jest wszystko ok po przejechaniu paru km(do 3 -4) jest dobrze (juz ssanie wylaczone) pozniej obroty ida mi w gore sa dosc wysokie a nastepnie znow po przejechaniu z 2 km spadaja az auto gasnie i zeby normalnie jechac musze mu wlaczac ssanie zeby nie gasl (to jest niedorzeczne ) od czego...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
WITAM Mineły 3 lata od ostatniego wpisu ale podzielę się doświadczeniami związanymi z opel corsa b 1.2 8v wer. z katalizatorem 1995 R . Nie pamiętam kodu silnika. Auto paliło 12 litrów, po dodaniu gazu zamiast jechać to zwalniało, dopiero jak weszło na wyższe obroty to zaczynało przyspieszać no i nie równa praca silnika na luzie. Problemów było kilka...
Odp: Check zapala się tak jak powinien po przekręceniu stacyjki a później gaśnie, więc teoretycznie jest ok. Zamówiłem interfejs do odczytywania błędów, najdalej we wtorek już bd mógł zrobić odczyt. Ładowałem akumulator, czy po odłączeniu błędy wcześniejsze zachowane są gdzieś w komputerze? Gdzieś czytałem, że odrazu nie pokazuje błędów, trzeba troszkę...
Oczywiście że to co powyżej zostało napisane będzie wpływać na jazdę (spalanie) w trasie. Za niskie ciśnienie w oponach zwiększa opory toczenia, tak samo sprawa ma się z hamulcami. Owiewki, spojlery i bagazniki dachowe to samo. Wszystko jak sie zsumuje to wychodzi troche. Wiem :). Moje pytanie wzięło się stąd, że w pierwszym post'ie zaznaczyłem, że...
W moim combo 1,3 cdti sytuacja ta sama, przy dodaniu gazu wywala kontrolka i zostaje 1/3 mocy. Byłem na diagnostyce, pokazuje nieokreślony błąd, wymienili tylko filtr paliwa i powietrza. Sam rozebrałem cały dolot i egr. Prace zakończone wygląda to tak: - egr średnio brudny, trzpień cewki chodzi lekko, - kolektor ssący średnio brudny, wyczyszczony, -...
Od końca. Ciśnienie na listwie 3,8bara trzyma równo. Jak zwiększam obroty silnik pracuje równo problem tylko na jałowym. Dzisiaj przeleciałem wszystkie połączenia, nie ma lewego. Gdzieś doczytałem aby przetkać rurę ssącą efekt taki że silnik gaśnie a syczenia z lewego nie ma. Czas wtryski to 4,1ms i zawsze tak było na jałowym, bo to kiedyś komuś sprawdzałem...
Dzień dobry, Mam problem z swoim samochodem od pewnego czasu zaczął pracować nierówno objawia to się tak, na zimnym silniku jak działa ssanie samochód działa elegancko, kiedy tylko ssanie zaczyna się wyłączać słychać charakterystyczne "pyrkanie" jak by przegrywał na którymś cylindrze podczas jazdy czuć poszarpywanie dodam, że wymieniłem już: silniczek...
psikaj plakiem na kolektor ssący na pracującym silniku i słuchaj czy się coś zmienia - często w tych silnikach puszczają uszczelki pod kolektorem ssącym i ciągnie lewe powietrze i wtedy nie pali na któryś gar. Na który cylinder nie pali? odłączaj kable od świec na pracującym silniku (tylko kombinerkami bo kopnie!) i sprawdzaj na którym to cylindrze....
Witam, tak się składa że od ponad 2 lat jeżdżę taką Corsą. Ten silnik jest starszej generacji i nie ma tam żadnych czujników!! (oprócz dwóch czujników temperatury [jeden do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do układu sterującego przekaźnikiem świec żarowych] i czujnika ciśnienia oleju). W związku z czym wyłączanie się silnika leży zapewne w kostce...
Witam mam problem z odpaleniem silnika w Corsie gdy jest zimny. W silniku wymieniłem następujące części : świece przewody cały aparat[palec kopułke] czujnik ssania filtr paliwa. Wystarczy popchnąć pół metra a Corsa odpali. Czekam na pomocną rade.
Witam wszystkich. Mam problem z corsom 1.2 z 96r na jednopunktowym wtrysku. Temat obrotów w corsie z tym silnikiem był już niejednokrotnie poruszany jednak u mnie sprawa wygląda troszkę inaczej dlatego proszę o pomoc forumowiczów. Po rozgrzaniu silnika kiedy w czasie jazdy wrzucając na luz obroty nie spadają tylko falują miedzy 1400 a 1800 w czasie...
Jak "trzyma prąd" i rano ma tyle siły by zapalić to możesz założyć. Problem jest jak Ci nie zapala na " dotyk" tylko długo kręciśz zanim zechce zapalić. Po wymianie filtra paliwa jak będzie ciężko palił nadal będzie to problem z ssaniem. Jak to jest wtrysk może czujnik temp. błędnie informuje ECU? W niektórych autach po wypięciu wtyczki z cz. temp....
Wystarczy tłok ustawić na samej górze wtedy kiedy oba zawory są zamknięte i podać tam sprężone powietrze przez otwór po świecy - będzie słychać jak dmucha we wodę jak jest walnięta uszczelka, jak dmucha we wydech jak puścił zawór wydechowy lub w przepustnicę jak poszedł zawór ssący. Jak nie dmuch nigdzie to wałek się wytarł. Ja do tego używam rurki...
Dzień dobry, Posiadam Opla Corsa B 1.6 16v GSI i od ponad roku mam z nią niemały problem. Opiszę problem w punktach: 1. Odpalam samochód na zimnym silniku 2. Silnik chwilę się dławi i nie ma mocy 3. Po przejechaniu ok 50m dławienie ustępuje i samochód z powrotem odzyskuje prawie całą moc. 4. Gdy silnik się nagrzeje, dławienie powraca następuje spadek...
Witam. Proszę was o pomoc. Ostatnio czyściłem EGR i jak wszystkim wiadomo przy tym silniku trzeba się namęczyć z wykręceniem Łączy się to z rozebraniem kilku części. Poskładałem wszystko. I tu zaczyna się problem. Autko nie odpala. Słyszę ze rozrusznik działa ale silnik ani drgnie o co chodzi? Wszystko podpiąłem jak należy. ( kolektor ssący. Zbiornik...
Witam, zauważyłem w Corsie wyciek spod przepustnicy. Olej wyciekł na kolektor ssący, a jedna z uszczelek jest nasączona paliwem. Od czego zacząć demontaż?? Opel Corsa 95r. 1.4 8V
Naprawiasz to sama czy przez mechanika? Wymiana świec z powodu okopcenia to trochę rozrzutność... Dodano po 3 Zapewne ssie lewe powietrze, sprawdź czy wszystko jest podpięte tam gdzie być powinno.
Witam . Jestem w trakcie przekładania silnika w corsie D z 2006 o oznaczeniach 10XEP. Silnik dawca pochodzi z corsy C 2004r 10XEP. podczas przekładania zauważyłem że różnią sie komputerem na kolektorze ssącym wiec cały osprzęt przełożyłem automatycznie podczas przekładania okazało się że zawór egr jest inny i czujnik położenia wału jak i alternator-...
Witam. Posiadam Corsę C 1,3 tdci z 2005r. Przebieg 160 tyś. km. Auto bardzo mnie denerwuje bo puszcza czarne bąki jak się nim przyśpiesza. Szczególnie przy ruszaniu bieg 0-1 i 1-2 . Jak autko jest zimne problem jest większy. Tak samo puszcza taki dym na 5 biegu jak mocno wduszę pedał gazu. Zdjagnozowałem sobie samemu że na postoju jak z wolnych obrotów...
Problem jest dośc prosty, mianowicie sa dwa czujniki temperatury, jeden jednoprzewodowy do wskaznika na desce (on tylko pokazuje nic więcej) a drugi dwu przewodowy do komputerka.Ale stawiam na to , że powinieneś najpierw zająć się termostatem bo autko pracuje ci na dużym obiegu od chwili odpalenia i nie moze sie zagrzać, co za tym idzie wiecej pali...
Właśnie od kilku osób słyszałem też takie rady - po pierwsze wymienie świece. Bo i tak już na nich pora z całą pewnością :-) Boje się, że może być to sonda lambda - troche wtedy kosztuje :-). Co do czujników (może komus się to przyda) to miałem kiedyś problem z czujnikiem temperatury - podczas jazdy kiedy zdejmowalem noge z gazu calkowicie (np mam zamiar...
Witam ponownie.Dusiolaq jeżeli mieszkasz gdzieś niedaleko skontaktuj sie ze mną jak " moge to pomoge" takie moje było motto i jest jak masz się z tym p......ć to mogę ci to zrobić gratis.Co do rury ssącej powietrze przed filtrem to musi być obrucona w tył i ewentualna korekta podawania gazu.Mam oprogramowanie kable i chęci ,bo jak ich nie mieć jak się...
A może miałeś drobny wystrzał w kolektor ssący? i może jest teraz wykrzywiona przepustnica? W każdym razie gdzieś ssa się fałszywe powietrze i obroty nie spadną.
U gory ,na kolektorze ssącym,taki walec ,coś a'la elektromagnes rozrusznika.dochodzi wtyczka z 5-cioma kablami
Nie wiem czy to akurat w twoim samochodzie, ale wiem że była wada kolektora ssącego który jest plastikowy i powietrze na zimnym dawało taki efekt. Moim zdaniem to daj auto do sewisu, jeżeli jest na gwarancji to niech to robią. Parę lat temu w innej marce której nie wymienię, fabryka dała ciała z pasowaniem panewek i mieli taki problem.........Napisz...
Witam Mam problem z Corsą B 1,2 98 rok. Nie pracuje na 3-cim cylindrze. Ukł. zapłonowy bezrozdzielaczowy z "jałową iskrą", monowtrysk. Ciśnienie sprężania 13 na wszystkich. Iskra jest (na 3-cim również) Paliwo jest, wtryskiwacz robi, Świeca robi ale wygląda jakby paliwa nie widziała. Czy jest taka opcja , żeby monowtrysk nie wyrabiał się na jeden cylinder...
Witam Sprawdziłem wszystkie nieszczelności i znalazłem nie dokreconą szpilke przy kolektorze ssącym ale problemy sie nie skończyły :/ Błąd 35 pojawia sie ale zadziej a do tego doszedł jeszcze bład 44 (czyli sonda lambda którą wymieniałem z miesiąc temu) , nie równe obroty (na biegu jałowym), okopcone świece i czarny dym z rury. Dodam ze błedy te pojawiają...
z tyłu silnika pod kolektorem ssącym czujnik wału trudno go znależcale dasz rade ---czeka cie kanał
Jaki może być powód kiepskiego a raczej braku rozruchu w rozgrzanej gaźnikowej Corsie 1.0. Na zimno ze ssaniem nie ma kłopotu pali jak złoto (akumulator 85Ah !!), po rozgrzaniu niestety juz nie. Czyżby zapłon? Proszę o radę?
W lecie silnik chodził jak zegarek. Po ostatnich przymrozkach nie moge odpalić tego fajnego opla. 2 tyg. temu wymieniłem świece, jakiś czas było o.k. Wczoraj i dziś nie odpali; iskrę ma, paliwo ma i nic. Wcześnie nie pokazywał zadnych błędów, lamka z "piorunem" nigdy się nie zaświecała podczas pracy silnika. Ale... wypiąłem kabelek (wtyczka -2 przewody)...
Oto opis mojego problemu Gdy odpalam zimny silnik to jest tak jakby zostawał zalewany normalnie się dusi jakby chodził na 3 cylindry po chwili wchodzi na w miarę normalną pracę tzn. pali na wszystkie cylindry ale szaleje z obrotami . Natomiast gdy jest ciepły to chodzi na 95% prawidłowo ale jakby na lekkim ssaniu. Wymieniłem kable zapłonowe, kopółkę,...
Witaj. Z tego co napisałeś według mnie (może się mylę) skoro po usunięciu skasowaniu błedów wymianie tylu części usterka dalej występuje to ja bym się przyglądnął przewodom tzn. czy są dobre masy, czy wszystkie przewody związane z usterką mają dobre styki ze sobą, mam tu na myśli złącza łącznie z modułem silnika. A co do czujników to mażesz mieć 2 jeden...
Witam. Czujnik z foto czujnik2.mpg to ten, który daje sygnał na wskaźnik temperatury. Ten drugi, niebieski, to czujnik z układu wtrysku, montowany na kolektorze ssącym pod zespołem przepustnicy i wtryskiwacza
Witam! Mam problem z moim maleństwem a jest nim opel corsa A silniczek litrowy. Uw opelek nie pali jak powinien opisze dokładniej:na zimno nie pali na wszystkich cylindrach (8 zaworków) po minutce pracy na ssaniu pali juz na wszystkich, a po dłuższej jeździe gdy "serduszko" jest juz całkiem rozgrzane jest problem z odpaleniem po 5-6 razach startuje....
przedmuchaj caly gaznik i sprawdz pozim zaplon odpada bo nikt przynim nie kopal a na ssaniu jedzie prawda??
zawórm egr masz nad rozrusznikiem- bardzo mila wymiana, nic tylko sie pochlastac. sprawdz czujnik temperatury cieczy chlodacej, wyczys przepustnice, i ewentualnie spróbuj zweryfikowac czy nie zaciaga lewego powietrza. odczyt bledów to taka sobie diagnoza-trzeba najlepiej zrobic wglad w liste danych. Ja mam teraz taka tigre 1.6 po nocnym postoju po odpaleniu...
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Przy zimnym silniku ciężko się uruchamia, po zastartowaniu gaśnie. Silnik 1,2 jest na 1-punktowym wtrysku. Po uruchomieniu zachowuje się jak silnik gaźnikowy bez włączonego ssania. Problem nasila się wraz z obniżeniem temperatury natomiast mija po dogrzaniu silnika. Gdyby ktoś mógł pomóc to z góry dziękuję.
Przy zimnym silniku ciężko się uruchamia, po zastartowaniu gaśnie. Silnik 1,2 jest na 1-punktowym wtrysku. Po uruchomieniu zachowuje się jak silnik gaźnikowy bez włączonego ssania. Problem nasila się wraz z obniżeniem temperatury natomiast mija po dogrzaniu silnika. Gdyby ktoś mógł pomóc to z góry dziękuję.
Witam. Może i ja dołoże sowje trzy grosze. Istotnie jak wspomniał kolega wcześnej wydech. Może uszkodzeniu uległ katalizator i układ wydechowy jest niedrożny. Jak sprawdzić: zazwyczaj na wolnych obrotach jest ok. Czyli przystawiając rękę na końcu rury wydechowej czyć kompresję spalin. Na przygazówce jakiś 2,5 tyś obrotów trzymając wzrost kompresji jest...
sprawdz czy nie spadł przewód z czujnika. czujnik jest w kolektorze ssącym, jeden przewód. jeżeli jest podłączony to zewrzyj go do masy i wskażnik powinien pokazywac maxymalna temperature. jezeli jest tak jak opisuje to trzeba sprawdzic termostat , pzdr
Witam :D W czym problem, otóż autko słabo odpala a jak już odpali to chodzi na niskich obrotach i po chwili gaśnie tak jakby nie było ssania. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, kopułkę.... a po rozgrzaniu auto chodzi równo i odpala bez problemu,silniczek krokowy odkręciłem ale nie mogłem go wcisnąc tak jak by się zapiekł czy coś czy on tak powinien...
Podmień czujnik temperatury co idzie do ECU (jest wkręcony z tyłu kolektora ssącego). Czyszczenie go nic nie da.
dzięki a mam jeszcze jedno pytanko czy nieszczelności w kolektorze ssącym miały by coś z tym problemem wspólnego?????? bo chodzi o to że ściągałem głowice- bo poszła uszczelka i gdyby ciągną lewe powietrze ten czujnik będzie pokazywał błąd???? dodam jeszcze że czyszcząc kolektor to wyjście na czujnik było zatkane ,zamulone jakby ja go udrożniłem i zaczeły...
Mam problem z silnikiem. Gdy zapalam go gdy jest zimny, potrafi po zaskoczeniu zgasnąć. Po ponownym zapaleniu praca jest nierówna. Słychać nawet jakby "strzelał w gaźnik".Wymieniłem świece, filtr powietrza, filtr paliwa. Jak zauważyłem taka praca silnika jest, gdy pracuje na ssaniu. Samochód jest garażowany. Może ktoś się spotkał z taką awarią. Proszę...
może niedogrzana sonda lambda ( padła grzałka) ale i tak powinie ci wyskoczyć błąd nieprawidłowej mieszanki czy w silniku na zimmnym załancza się ssanie może czujnik temperatury chłdziwa nie rozpoznaje zimnego silnika i źle ustawia mieszanke
Witam moze nieszczelnosc w ukl ssącym lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze moze wężyk z niego spadł.
Witam, Z tego co widać to masz uszkodzony MAP sensor (czujnik podciśnienia w olektorze ssącym). Prawdopodobnie wskazuje bardzo małą wartość podciśnienia i gaśnie.
schłuchaj-zaraz koło rury ssącej, jak filtr powietrza masz wtyczkę czujnika położenia wału. 3-pinowa. Rozepnij ją, przeczyść styki pilnikiem, silnij elektrosolu lub innego kontak-solu zapnij i już. Przekaxnik pompy paliwa jest inicjowany jak sterownik stwierdzi impulsy z czujnika. A kolego powyżej, to jakim cudem narachował w tym roczniku , w modelu...
Wymienilem te czesci bo wyskakiwały jako błedy! Auto u eletromechanika bylo sprawdzane na dwóch komputerach roznych. Jedyny problem jaki blizej zidentyfikowali to fakt ze sonda pracowala od 0,1 poprzez 0,2 do 0,3 max (a jak wiemy powinna falowac do 0,9) Przynajmniej cos takiego wspominali! Ostatecznie powiedzieli ze stawiaja na komputer! Ja zastanawiam...
Miałem tak jak paliwo się kończyło. i tak też u mnie sie stało lol eh... buczała pompa bo ssała powietrze...zamiast benzy Ręce opadają!!! Choć w takim przypadku chciałbym zacytować mego kolegę. Tyle tylko, że na forum sie nie przeklina. Szkoda... Temat zamykam, a jego autora odesłałbym najchętniej do przedszkola.
Przepływomierza w tym silniku nie ma. Jest to na 100% czujnik temperatury silnika - ale uważaj, są dwa. Jeden jest wkręcony od góry w kolektor ssący zaraz obok alternatora, drugi jest blisko, ale od strony ściany grodziowej i to on jest winowajcą. Czujnika temperatury zasysanego powietrza też nie ma w tym silniku !
Witam Dzięki za instrukcję ,mam pytanie odnośnie czujnika temp płynu chłodzącego. Który czujnik ma wpływ na podawanie danych po uruchomieniu silnika ?, chodzi tu o dziwnej pracy silnika na zimno , może coś ze ssaniem jest zwalone bo na ciepłym jest w miare ok . Pozdrawiam.
Jak w temacie - Corsa b Po odpaleniu silnik czasami pracuje na normalnych obrotach a czasami obroty delikatnie falują Przy wciśnięciu pedału gazu silnik dusi się poczym wchodzi na wysokie obroty Żadnych błędów w komputerze silnika Mam euroscana wiec mogę podejrzeć co sie dzieje ale jako iz nie jestem mechanikiem samochodowym nie wiem na co zwrócić uwagę...
Teraz konkretnie, gdyż może się to komuś sprzydać: wymieniłem termostat (przy okazji pasek i rolkę z napinaczem) i wszystko OK. Wnioskuję, iż autko musiało być wcześniej ciągle "na ssaniu", a silnik niedogrzany stąd "apetyt na paliwo". Po wymianie części wskaźnik poziomu paliwa (co dziwne dla mnie bardzo) działa prawidłowo, temperatura jest w normie...
Witaj! silniczek krokowy wymieniony bo wcześniej przy zmianie biegów zwiększałobroty i na biegu luzem wariował prz przygazowaniu. Teraz jakby miałza wysokie obroty mimo wyłączenia ssania. uszczelka pod pokrywą zaworó wymieniona była już wcześniej ale wyciek jest spod głowicy czy to tez moze miec wpływ?
Witam. Problem jak w temacie. Gdy wsiadam do samochodu rano pali bez problemu, po przejechaniu 5 km wysiadam. Gdy wracam do auta po ok 30 minutach auto odpala i zaraz gasnie i zaczyna migać check engine. Czytałem że to immobiliser, ale auto po 3-5 próbach pali normalnie. Dodam tez że po przejechaniu wiekszej ilosci kilometrów i pozostawieniu go na 30...
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej, może podaje okresowo błędne informacje i auto wymusza stam zbliżony do ssania, a czasmia jak jestzimny podje info że jest ciepły i lecą obroty. Miałem podobne zjawisko w VW, po wymianie czujnika i wykasowaniu błędów chodzi ok. Pozdr.J.
Za alternatorem, na górze kolektora ssącego, taki na jednego konektorka
ale ten dwupiowy w kolektorze ssącym.
Ssanie jest automatyczne, dodawanie gazu zbędne, przy sprawnym silniku. Za dodawanie gazu, podczas rozruchu, a nastepnie podczas pracy na biegu jałowym , odpowiada silnik krokowy. Jakie ssanie?? Jaki silnik krokowy?? To jest wtrysk wielopunktowy, a wolne obroty reguluje zwykly silnik DC. Po odpaleniu zimnego silnika złap szybko za rury kolektora i...
została wymieniona sonda w kolektorze wydechowym, wyświetla sie kontrolka silnika i przepala sie 30A bezpiecznik kilka sekund po uruchomieniu i silnik zgaśnie i jak sie go odpali z naga na pedale gazu to będzie chodzić mimo że bezpiecznik jest przepalony. Odłączałem czujnik temperatury , czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i dalej to samo czy czujnik...
Teraz pogoda taka to więcej na ssaniu jeździ.
Witam. Dość wnikliwie starałem się czytać inne posty dotyczące Oplów i ich problemów, jednak nie znalazłem dokładnie takich objawów, jakie u mnie występują. Otóż autko (benzyna) odpala bez względu na temperaturę otoczenia, zwłaszcza teraz jeszcze załącza się ssanie, które po czasie się wyłącza. Kiedy rozgrzeje silnik i przejadę około 3km dość aktywnie...
nie jestem pewien czy ten silnik posiada czujnik stukowy wiem ze astra posiada. Czujnik sutkowy jak będzie to znajduje sie pod kol ssącym i do niego będzie podpięty przewód, objawy wskazują na zły zapłon a on tez odpowiada na przyspieszenie zaplonu. Czy auto posiada gaz??? Dodano po 4 aaaa jeszcze jedno czy auto posiada lampkę check??? jeżeli tak to...
Witam Mój samochód Corsa A'92 bardzo źle reaguje na wilgoć chłodnymi dniami. Traci obroty, szarpie, trzeba się posiłkować ssaniem przy ruszaniu, później wyłączać, żeby się nie dławiła. Parę lat temu przeczytałem wszystkie wątki w internecie o tym problemie w silnikach 12NV, także 10NV i 14NV. Niestety ludzie pisali, że wymieniali większość osprzętu...
Można założyć komputer mający 2 mapy - jedna na otwartym WG a druga z doładowaniem... Dużo prostsze. A turbina sterowana elektrycznie się znajdzie, tylko że będzie to kompresor - i trzeba dołożyć do niego sprzęgło, do tego znów do chodzi kwestia kompa... A koszta małe nie są i czasem opłaca się bardziej kupić gotowe auto doładowane. Dziękuję za odpowiedź....
Miałeś nosa kolego, rozrząd źle zsynchronizowany, koleś wymieniający uszczelkę pierwsze słyszłał o synchronizowaniu znakow na kołach podczas montażu głowicy. Też zaczołem wczoraj podejżewać rozrząd bo nie dawały mi spokoju mokre świece, więc pewnie brak kompresji. Tłok walił lekko o zawór ssący, ale hydrauliczna kompensacja luzu na szczęście, Zobaczymy...
Posiadm Opla Corse B 1.2 Katalizator z grudnia 93r. jak w temacie. Ostatnio robiłem remont silnika wymieniane było: - wałek rozrządu - 2 tłoki + komplet pierścieni na wszystkie tłoki - panewki - uszczelniacz wału - uszczelniacz wałku rozrządu - pasek rozrządu - świece - termostat - pasek alternatora - uszczelka miski - uszczelka kolektora ssącego i...
Albo nieszczelna rura ssąca bądź zażużlowany EGR.
Labda? Jasne że tak. Jest kilka innych rzeczy które należałoby też sprawdzić. Pierwsza sprawa to lewe powietrze w okolicy kolektora ssącego, druga sprawa to ciśnienie pompy paliwa, nie jestem gazownikiem ;) i nie znam instalacji elpigaz ale warto sprawdzić czy pompa paliwa jest odcięta w czasie pracy na gazie. Tak czy tak ciśnienie pompy warto zmierzyć....
Na pompe mi to nie wygląda. To wygląda na tgz.brak ssania i nie wiem jaki element za to odpowiada. Co do popy to na dotyk by nie palił gdyby nie było ciśnienia. Czy ktoś ma jeszcze jakieś sugestie.
Zaznaczam, że na oplach się nie znam, ale też mam auto z 93, w którym mechaniory nie chcą już grzebać - i dobrze, bo sam w nim grzebię i wiem do kogo miec pretensje w razie czego... (p106 1.1i). Możliwe, że masz pokorodowane złącza przewodów w wiązce od kompa do czujnika temperatury lub krokowca. Komputer zgłosił błędy, mechanior je odczytał, wymienił...
Odświeżam temat. Jednak ta osłona kolektora wg. mechnika daje sporo w zimie (zwłaszcza na krótkich odcinkach - krócej chodzi na ssaniu) więc jeśli ktos ma do sprzedania taka osłonę to chętnie kupię . Mój mail: skylux(at)poczta.onet.pl Pozdrawiam