Masz uszkodzony automat (wypalone zestyki) lub kończące się szczotki. Tam powinien siedzieć D6RA, przy odrobinie wprawy szczotki można wymienić nie wyciągając rozrusznika. Obstawiam szczotki.
Po pierwsze sprawdź jak chodzą ramiona po odłączeniu silnika i sam silnik, odkręć nakrętkę na osi silnika i rozłącz sprawdź czy luźno pracują ramiona , do tego mogły skończyć się szczotki w silniku.
Chociażby kończące się szczotki...
Trzeba wymontować rozrusznik. Sprawdzić szczotki czy nie są zużyte lub czy nie zawieszają się. Wyczyścić wszystkie połączenia elektryczne rozrusznika. Dodano po 7 Następnym razem, gdy przytrafi Ci się coś takiego spróbuj postukać czymś w rozrusznik, jeżeli odpali to jest sygnał że to problem ze szczotkami.
czyli przy uszkodzonym elektomagnesie może byc ze wyżuca bendiks a nie ma przejścia prądu na szczotki
Wymieniłem szczotki w rozruszniku.
Wiper, nie przez opornik, a opornik bocznikuje wirnik do masy. To po to, ża jak się skończą szczotki to żeby było wysterowanie na kontrolkę.
Biały i żółty to biegi szybki i wolny sterowane plusem. Masa brązowy. Możliwe że "wisi" szczotka masowa i jak podałeś zasilanie na szczotki od 2 biegów jednocześnie to silniczek ruszył na krótko mimo że jest niesprawny.
właśnie mam taką corse na warsztacie , też nie ma ładowania :cry: za jakąś godzinę będę rozbierał alternator. Typowanie na szczotki.
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
Witam Diody w nim zapewne ,lub kończące się szczotki ,pierścienie ślizgowe.
Tak jak podaje adrian_bak1 Optymalne napięcie to 14,4V. Przy okazji bym sprawdził szczotki. Powinno pomóc.
Ja używam takiej szczotki do butelek
jakie jest to ładowanie ? soprawdż szczotki i pasek:!:
Powinien wymigać błąd 666 - szczotki rozrusznika się kończą
alboś źle podpiął - zailanie powrotu na szczotki- albo włącznik ( wajcha)
Witam Ja raczej zastosował bym szczotki z silniczka pracujacego w samochodzie, typu wycieraczki, dmuchawa.
Po mojemu ma zdarte szczotki.
Bierzesz rozrusznik, idziesz do sklepu i tam ci sprzedadzą odpowiednie Tulejki/szczotki itp.
tak by wszystko było jasne to jest 1,7 isusuzu - corsa (były takie :)) Elektryk wymienił nie tylko regulator ale też szczotki - generalnie cały element w którym są szczotki regulator i chyba diody. Mam nadzieje że to powie Wam coś więcej.
To był jednak regulator napięcia, a przy okazji za jednym rozebraniem szczotki sie nowe pojawiły w moim alternatorze.
Ja u siebie w Agili podejrzewam wtryski lub pompę wysokiego. Mam nowy aku i przy -20 po całej nocy stania na dworze pali bez zająknięcia. Wystarczy, że przejadę jakiś odcinek, wyłączę auto i po 20-30 minutach jest problem z paleniem. Postoi 3-4h i pali normalnie. Bendix wymieniony podczas wymiany dwumasy i sprzęgła. Rozrusznik także po przeglądzie -...
Rozrusznik łatwo wyjąc, tylko kanał/podnośnik potrzebny. Producja Isuzu, najczęściej konczą się szczotki i właśnie taki objaw jak napisałeś.
Nie działa wzbudzenie Wirnik, szczotki, regulator w pierwszej kolejności do sprawdzenia.
odnosnie odpalenia samochodu to poszly szczotki w rozruszniku, bo na popych pali.
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Sprawdź czy silnik ma dobrą mase(woltomierz pomiędzy minus akumukatora i silnik, ma być 0V). Co do ładowania to bym sie nie czepiał jeśli kontrolki nie przygasają a kręci słabiej(zwalnia itp) to tylko masa albo rozrusznik (może szczotki). Życze powodzenia. Pozdrawiam
Myślałem raczej aby zakupić Valeo 1.8 kW 55221292 TS18E33 i go dokładnie przeglądnąć ewentualnie wymienić szczotki,tulejki,zamontować a stary zostawić w zapasie.
Witam Odgrzeje kotleta 🙂 Wyskakuje błąd p1732 i p1735 ten po nieudanej adaptacji punktu biegów. Przy próbie adaptacji zatrzymuje się przy pierwszym biegu. Mam pytanie bo dobrałem się do silników były zdemontowane sprawdzone szczotki. Jak je fachowo ustawić . Przy wrzuceniu na 1 bieg silnik staje i nie wraca.
Przekaźnik to na pewno nie. Sprawdź ładowanie przy pełnym obciążeniu (światła drogowe + dmuchawa na max + ogrzewanie tylnej szyby). Napięcie (przy sprawnym ładowaniu) na aku powinno być około 13,5-14V. Mogą kończyć ci się szczotki (wymontuj i sprawdź ich długość). Pozdrawiam.
Witam! Czy zgodnie z tym postem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... moge kupić szczotki BX185 lub też BX204 do alternatora Bosch 1197 311 212 (w linku jest mowa o xxx 214 z astry F 70A), ten mój to Bosh 55A. Dodatkowo czy ma ktoś może namiar na sklep (Toruń), lub dobry sklep internetowy gdzie kupie szczotki, łożyska oraz pierścienie...
Mogły zużyć sie szczotki w alternatorze. Jeśli nie stykają to alternator może się kręcić a ładowania i tak nie będzie. Do niektórych alternatorów wystarczy dokupić same szczotki i je wymienić, nie jest to zbyt skomplikowane.
Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V. Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem. Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone. Czy ktoś miał podobne problemy ? Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora...
Sprawdż sobie szczotki w alternatorze,jak dobrze pamiętam to trzeba go wyciągnąc bo on jest z integrowany i ma na sobie pompe oleju
Sprawdziłbym przewód masy, pasek i napinacz alternatora. Mocniejsze odbiorniki mogą zamykać obwód do masy, dlatego może się wtedy polepszać. Czy dzieje się tak zawsze czy tylko gdy jest wilgoć w powietrzu? Jakie to jest mruganie - pływające czy gwałtowne? Jeśli gwałtowne to mogą być zużyte szczotki w alternatorze, regulator niby sobie z tym radzi..
Rozrusznik jest do sprawdzenia.Kiedyś miałem przypadek że była śrubka styku od szczotki słabo dokręcona a innym razem oczko kablowe dotykało do szczotki i ją blokowało.Sam wiesz jakiej jakości produkty teraz są. Bedę musiał to sprawdzić, dzięki.
Jeśli po włączeniu rozrusznika napięcie na instalacji nie spada, to usterka jest w rozruszniku: styk elektromagnesu, szczotki lub uszkodzony wirnik (często zdarza się wypalony lut między uzwojeniem a wycinkiem komutatora).
Opukaj lekko rozrusznik, może szczotki się zacięły w szczotkotrzymaczu. Albo szczotki do wymiany. Połącz na próbę zacisk 50 z 30 przy rozruszniku, podłączysz w ten sposób elektromagnes rozrusznika z zasilaniem z ominięciem stacyjki. Jeśli zaskoczy to rozrusznik sprawny.
da rade wymienic same szczotki i jak to zrobic??robil ktos juz to? Dzieki z gory za pomoc To proste ,wyciągasz alternator rozbierasz na części pierwsze wymieniasz szczotki/jeżeli to ich wina/ następnie składasz montujesz w samochodzie -pestka.P
I tak fejsiarstwu mówimy niee. A dlaczego to tak? Wytłumacz mi tak abym Cię poparł. :) B Bo przez to ceny lecą na łeb na szyje. Kupi taki fejs i gasi wory za 20zł, a koleś koło mnie ma KTS FULL opcja i nagina się za 40zł żeby przeżyć. Ciekawe po ilu diagnozach zwrócą mu się te 50 kloców za KTSa. Pin 7 idzie chyba też do radia może masz nie fabryka...
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
No i teraz przynajmniej wiemy cokolwiek o usterce. W Corsach B (jak też w innych pojazdach)silniki nadmuchu zużywają się . W twoim przypadku najprawdopodobniej zawieszają się szczotki tegoż silnika, i z tego powodu silnik raz działa a raz nie. Dodano po 1 Przy okazji sprawdziłbym wtyki tego obwodu pod kątem nadpaleń i słabych styków.
Być może nie podłożyłeś podkładki izolacyjnej pod szczotki, być może któryś magnes zaklinował wirnik, być może satelity mają taki luz na osiach, że spinają się na zęby, a może cos wlazło pomiędzy satelitę a bieżnię?
Witam potrzebuję schemat alternatora ALT-V023 mam takiego w swojej corsie i wyją łożyska niestety nie mogę go wymontować by sprawdzić numery łożysk samochodzik w ciągłej eksploatacji do tego chciałem wymienić uszczelniacz na pompie i być może szczotki oraz regulator. Nigdzie nie mogę nic znaleść na temat tego alternatora z góry dzięki za pomoc.
Dzięki za odpowiedź ale już nie aktualne, wczoraj odkręciłem rozrusznik i istotnie szczotek to tam już nie było, jedynie miedzianym przewodem od szczotki coś tam łączyło noi komutator był zabrudzony tym ścierającym się miedzianym przewodem i robił zwarcia, aż dziw ze to wogóle kręciło. Rozrusznik był od astry, wyleciała mi z głowy nazwa ale jakiś francuski,...
Witam. Od pewnego czasu mam zagadkowy dla mnie problem z samochodem Opel Corsa C 1.7DTI z rocznika 2002. Mianowicie, chodzi o alternaror HITACHI. Otóż prz pierwszej awari ładowania alternator został naprawiony, tzn. wymienione łożyska, szczotki z regulatorem napięcia, mostek prosrowniczy. przez około 3 miesiące wszysko było ok. Po upływie około 3 miesiecy...
To może stukać panewka na korbowodzie . Zrób sobie stetoskop z np kija od szczotki przystaw do silnika drugi koniec do ucha , zobaczysz jak wzmocni się dźwięk . Tak mi się wydaje jak korba zmienia kierunek posuwu to i stuka . Ile auto ma przebiegu . może pomiar ciśnienia manometrem coś wyjaśni .
Sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka w pozycję "rozruch", dochodzi 12V na przewód sterujący automatu rozrusznika. Jeżeli tak, to podejrzewam uszkodzenie rozrusznika (szczotki na granicy zużycia, które maja słaby kontakt z komutatorem, lub automat). Jeżeli prąd nie dochodzi, to trzeba sprawdzić, czy zasilanie wychodzi z kostki stacyjki, która lubi się...
W Hitachi nie zużywały się szczotki, no chyba, że do cna skończył się simmering na uszczelnieniu wałka, jak dochodzi vacum pompa. Natomiast mostek i regulator padały, ale i tak nie wiemy, czy to Hitachi na okrągłą wtyczkę z 4 bolcami czy płaską z dwoma. :)
wymontuj schowek i tam bez problemu dobierzesz się do wentylatora. Z tego co pamiętam opel ma tulejki, a nie łożyska, może teraz jest inaczej, mniejsza o to. Przeważnie jest problem z dolną tulejką, która zachodzi syfem z komutatora i szczotek. Przesmarowanie smarem do łożysk załatwia problem.
Po prostu urwałem i sam sie sobie dziwie. Alternator ma 18 lat i możesz sobie tylko wyobrazić jak wyglądał. Mostek cały Wszystko umyte i wymienione łożysko oraz szczotki. Jak mi sie uda to podłączyć to będzie super :) POZDRAWIAM Dodano po 4 A no i czekam na to zdjęcie :)
racja, jestem zielony w tych sprawach, dlatego tak bezmyslnie rzucam nazwami, ale chodzilo mi o regulator lub szczotki w alternatorze, miesiąc temu wymienialem caly rozrzad i pasek klinowy sadzisz ze mogli go zle naciagnac? ale czy wtedy kontrolka nie powinna sie swiecic odrazu po wymianie a nie dopiero po miesiacu?
To co widziałeś na focie to opornica silnika wentylatora. Służy do regulacji obrotów. jesłi się mylę to mnie poprawcie. racja jak to się spali to działać powinien najszybszy bieg. Mam ten sam problem ale nie mam opisu do kostki. i czasami wentylator kręci a potem przestaje a czasami wcale nie rusza. Proszę o podpowiedź. A tobie udało się naprawić. Może...
Pierwszy raz wyjmowałem rozrusznik w Corsie, ale kolego 5150 wystarczy myślec głową i wyjęcie rozrusznika nie stanowi problemu. Rozebrałem rozrusznik i elektromagnes. Przeczyściłem go, nasmarowałem tulejki, sprawdziłem szczotki (najprawdopodobniej jedna nie łączyła, gdzieś sie zacięła na przewodzie i sprężyna nie mogła jej dale wypchnąc). Złożyłem całośc....
Rozrusznik nie kręci na desce wyskakuje błąd F .Po skasowaniu błędu na chwilkę jest N a potem wskakuje na F . Dodano po 5 Dzisiaj posprawdzałem jeszcze raz skrzynię biegów w błędach nic się nie zmieniło . Nie dawało mi spokoju to że kasuje błędy na chwilkę wskakuje N a potem znów F , zauważyłem, że silniczki wybieraka skrzyni biegów nie przełączają...
Może komuś się przyda ta informacja. Stary alternator zregenerowałem z nadzieją że może to coś pomoże. Nowe szczotki, pierścien slizgowy, regulator napięcia, łożyska, uszczelniacz, oring. Falowało nadal chociaż przyznam - mniej. Kolektor dolotowy czyściłem wcześniej mechanicznie po odkręceniu EGR. Tyle ile mogłem z nadzieją że w środku jest czysto....
jeszcze metody zmywarki nie znalem ale i tak jej nie mam wiec szczotka będzie najlepszym rozwiązaniem
uszkodzony alternator, skoki podczas ładowania, w moim przypadku naprawa pomogła wymiana samych szczotek i było po problemie
Witam forumowiczów. Po zapaleniu błędu F i "oczytaniu" objawów zdecydowałem się na kontakt z serwisem elektronicznym który naprawia sterownik easytronica. Na 90% stwierdzili że to on jest uszkodzony i tu jest przyczyna. Dostarczyłem im go, naprawili - podobno typowo zmęczony silniczek, wymienili szczotki itd. Powiedzieli że wkładam i od razu działa...
Witam mam problem z padającym akumulatorem po kupnie nowego po kilku dniach pojawił się niestety ten sam problem nowy akumulator sie rozładował. Naładowałem akumulator na full, kupiłem szczotki do czyszczenia klem wyczyściłem podłączyłem aku i tak: na wyłączonym silniku pokazuje 12,8 na włączonym silniku pokazuje 14,5 oraz sprawdziłem pobór prądu na...
Witam Elektrodowiczów. Kilka dni temu podczas jazdy po mieście zaczeło migać F na wyświetlaczu automatu. Odruchowo zjechałem na parking wrzuciłem na luz i zgasiłem silnik. Po włączeniu stacyjki miga N, a po wdepnięciu hamulca, aby odpalić silnik, migające N zmienia się w migające F. Przy zmianie z A (nie miga) na N przez chwilę widać 4. Podłączyłem...
Zacznij od szczotek regulatora napięcia bo mogły się zawiesić lub krzywo dolegają.
Spotkałem się z taką sytuacją, że pomogła wymiana sprężynek przy szczotkach na nowe i pomogło. Ja mam troszkę inny problem Opel corsa 1.4 90KM E - po włączeniu wycieraczki (obydwa pióra) pracują prawidłowo, dopiero po 2-3 min. zaczynają skakać, tak jakby przeskakiwały po zębatkach. Może ktoś spotkal się z ww. niedogodnością. Dzięki za pomoc.
Witam 12V to nie jest ładowanie, to jest brak ładowania.Proponuję zajrzeć do szczotek alternatora. Może się kończą, albo dostała się wilgoć i przymarzają.
Witam co do kontrolki ladowania to po pierwsze w jakiej kondycji jest akumulator,sprawdz dlugosc szczotek na szczotkotrzymaczu , sprawdz swiece zarowe moze ktoras padla, oprucz tego rozumie ze pasek jest naciagniety.Pozdrawiam
Wiem że może odkopałem dinozaura ... ale.... Do rzeczy. Jeśli zimny silnik kręci się długo aby odpalił a po zgaszeniu zapala od razu to spotkałem się raz z takim przypadkiem a wina leżała po stronie rozrusznika. Wymiana szczotek i czyszczenie komutatora rozwiązało sprawe. Wiem że wiadomość stara jak węgiel ale może przyda się jak ktoś będzie szukał.
Pozwolę sobie na podłaczenie do tematu z odwiecznym zapytaniem: czy odpalać na chodzącym silniku "dawcy" Corsa odpaliła z mojego odpalonego auta, czyli pociągnęła prąd i z akumulatora i alternatora - czy to nie naraża ( przy długim kręceniu) własnie regulatora i szczotek w aternatorze? Pozdr.J.
Wedlug mnie rdza na przewodach jest powierzchowna, nie dotykał bym tego w sensie wymiany przewodu, są to przewody łączące tylna os z pompa ABS jak mniemam przewody dość długie trudne w "ulozeniu" w oryginalnych miejscach oraz slabe jakościowo zakończenia tych przewodów (potrafią cieknac, przepuszczać na stozkach., itp) Osobiście staram sie unikać wymiany...
Witam mam alternator prawdopodobnie od Opla corsy A i chciałbym podłączyć go do łady nivy z 94 roku tylko tu pojawia sie problem ponieważ ładowanie nie przekracza 12,30v przy akumulatorze dodam że na zacisku alternatora jest podobnie no i oczywiście regulator wraz ze szczotkami został wymieniony... ktoś może podpowiedzieć jakieś rozwiązanie żeby alternator...
Może ta kierownica drzy ci tylko przy hamowaniu ,to wskazywało by na zużyte już tarcze ale może też być ,że te tarcze są już lekko zwichrowane np od przegrzania ich ,radze jeszcze sprawdzić poprawne osadzenie tych tarcz ,czesto zdarza sie że zbiera sie sporo rdzy na ich powierzchni wewntrznej co powoduje lekkie drgania podczas jazdy czyli należy tarcze...
corsa szczotki rozrusznik wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza
tranzystor citroen zamiennik zrobić cennik silnik mercedes atego temperatura
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
Citroën C4 Grand Picasso 2015 – kod C1560, elektryczny hamulec postojowy, diagnoza usterki Echosonda Deeper, Toslon, Rippton – brak parowania z łódką zanętową, przyczyny i rozwiązania