To jest właśnie to.
Witam. Jeśli chłodnica jest gorąca to jest ok. Wskaźnik pokazuje tylko orientacyjną temperaturę, z małą dokładnością jeśli jest +/- milimetr od kreski 90 stopni to wszystko jest w porządku.
Na 99% termostat jest uszkodzony.
Drugi czujnik jest koło rozrządu .
Może czujnik temperatury silnika? Jak wskazania? Są poprawne?
Bardzo często w autach temperatura pokazywana na tablicy jest niezgodna z rzeczywistą temperaturą silnika... Na początek kontrola termostatu...
Witam mam problem z moja corsa wymienilem termostat a w trakcie jazdy wskazówka temperatury ledwie sie podnosi i nigdy nie złapie 90 stopni nawet z nadmuchu leci letnie powietrze jaka moze byc przyczyna
podaj rok i silnik to sprawdze i napisze
Czy wskaźnik temperatury na "licznikach zegarach"wskazuje temperaturę silnika czy płynu chłodniczego ?.Jeżeli płynu to czy za wskazania odpowiada czujnik położony po prawej stronie silnika zrobiłeś tak jak wyżej napisałem ?
Kiedy nie będzie chciał odpalić, spróbuj poruszać wtyczką czujnika temperatury. Jeżeli po tym "zabiegu" odpali, to wymień czujnik temp. Dość często czujnik przekłamuje. Sterownik nie widzi błędu, bo wskazania czujnika mieszczą się w zakresie temperatur pracy silnika, ale nie są prawidłowe w danej chwili.
Jeżeli chłodnica zimna a w kabinie ciepło to prawidłowy obiaw, zamknięty termostat silnik chłodzony małym obiegiem, pozdrawiam
lub czujnik temperatury silnika
Klima jest? Najlepiej wentylator wysterować komputerem. Powinien mieć 2 prędkości. Teraz jest zimno, więc nawet w korku przy załączonym ogrzewaniu nie powinien się ugotować. Sprawdź, czy termostat dobrze działa i podejrzyj temperaturę płynu w parametrach silnika.
JAK OTWOZYSZ MASKE TO Z PRAWEJ STRONY Z TYLU SILNIKA NA KOLEKTORZE SSACYM
Odpalasz silnik, po 10 minutach pracy osiągnie odpowiednią temperaturę.
wskazówka weszła na czerwone pole a wentylator nie zadziałał Podjedz do kogoś na "komputer" i niech odczyta jaką temperaturę widzi sterownik silnika jak wskazówka jest na czerwonym polu, bo bardzo prawdopodobne jest że wskaźnik cie w balona robi, a sam silnik wcale nie musi się przegrzewać.
lub czujnik ,czy zegar przekłamuje ,łatwo to sprawdzic.
To moze byc uszczelka pod głowica.Sprawdz na chodzacym silniku czy przewody wodne masz twarde.Jak tak to uszczelka
Na początek sprawdził bym silnik skokowy biegu jałowego(45-60 om) i czujnik temperatury.
Witam Chyba znam przyczynę wysokiego spalania, nawet na trasie wskaźnik temperatury pokazuje koło 80 stopni a to jest kilkanaście stopni poniżej optymalnej temperatury silnika.
a odma i czujnik temperatury silnika???moze to być przyczyna duzego spalania i jego słabości???
opel corsa c 1,3 cdti rok 2004 Włochy, tyle teraz wiem. Gdzie szukać kodu silnika?
Czujnik temperatury silnika
Od penwego czasu w Oplu Corsa dzieje sie cos z ogrzewaniem.W zimie po właczeniu ogrzewania trzeba było czekac bardzo długi czas zeby auto sie ogrzało mimo iz temperatura silnki była wystarczajaco wysoka.Prosze o pomoc moze ktos wie co trzeba sprawdzic ?? Dzieki za pomoc pozdrawiam.
nie otworzył sie jeszcze termostat grzej go dalej az dwa weze beda gorące temperatura nawet powyzej 100 nie szkodzi silnikowi
Dzięki za pomoc! Jadnak moja Corsa odpala normalnie jak jest silnik zagrzany. To ciężkie odpalenie w ogóle nie jest zależne od temperatury silnika
Rocznik 2000 to chyba powinno łapać, będę kombinował
Czy czujnik temperatury który jest w chłodnicy na dole przy króćcu jest taki sam jak czujnik przy króćcu wodnym który jest z boku silnika przykręcony chyba do głowicy. Bo szukam samego czujnika do króćca wodnego. Samochód opel corsa d 2010rok, 1.4 100km, silnik A14XER.
W tym silniku prędkość obrotowa jest regulowana elektronicznie, sterownik silnika "bierze pod uwagę" temperaturę silnika oraz powietrza dostarczanego do silnika .
Sprawdż czujnik temperatury cieczy chłodzacej,znajduje sie z tyłu silnika,z niego komputer zczytuje dane o temperaturze silnika,jeśli sie przyciął komputer podaje dużą ilość paliwa(jak przy rozruchu zimnego silnika)i na ciepłym silniku poprostu zalewa go
wskaźnik działa tak że na początku przez dłuższą chwilę się z nim nic nie dzieje.. to normalne bo silnik musi się zagrzać.. po przejechaniu paru km wskaźnik idzie w górę.. zatrzymuje się na poziomie zaznaczonym na zdjęciu(czerwoną kreską) i tak jest przez całą trasę.. (ostatnio przez 200KM jazdy) kiedy zgaszę samochód wskaźnik opada na swoje miejsce....
Diagnostyka komputerowa to nie tylko błędy.... Na pierwszy strzał czujnik temperatury silnika
To jest właśnie silnik krokowy. Trzpień trzeba ustawić przed włożeniem na określony wymiar. Między wierzchołkiem trzpienia, kołnierzem ma być nie więcej niz 28mm. na 80% w tym silniku nie ma egr.
Trochę późna odpowiedź, a chodzi o combo który po dodaniu gazu traci moc(przechodzi w tryb awaryjny) Przyczyną na 99% jest zapieczone cięgno turbiny, jest nie sterowana. Przepustnica w turbinie nie otwiera się i przy ok. 3tyś obr ciśnienie w kolektorze przekracza wartość krytyczną i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko...
Wypadanie zapłonów może mieć kilka różnych przyczyn - uchylony EGR, słabe ciśnienie sprężania - co w sumie jest najbardziej prawdopodobne, ssanie powietrza "bokiem" przez silnik. Podobnie zużyte świece, czy zgniła izolacja na wyprowadzeniach cewki. Oprócz "błędów" trzeba przepatrzeć - czas wtrysku, przepływ powietrza, temperaturę silnika itd. Ma to...
Od penwego czasu w Oplu Corsa dzieje sie cos z ogrzewaniem.W zimie po właczeniu ogrzewania trzeba było czekac bardzo długi czas zeby auto sie ogrzało mimo iz temperatura silnki była wystarczajaco wysoka.Prosze o pomoc moze ktos wie co trzeba sprawdzic ?? Dzieki za pomoc pozdrawiam.
Nie ma żadnego wyłącznika wentylatora , wentylatorem steruje przez przekaźniki sterownik silnika . Pewnie jakiś problem z czujnikiem temperatury silnika . Podłącz jakikolwiek tester sprawdź błędy i parametr temperatura silnika na liście danych .
Świece grzeją ale na kontrolce a co jest z nimi w silniku czy sa sprawne i czy dochodzi napięcie do nich
sprawdzę ten czujnik temperatury :)
Czy chodzi of czujnik temperatury silnika?
Ja bym na Twoim miejscu przyjrzał się świecom żarowym, bo przy takim układzie wtryskowym jaki posiadasz pomagają one w rozruchu silnika w ujemnych temperaturach, brak podgrzewania powietrza w cylindrze skutkuje problemami z uruchomieniem silnika w niskich temperaturach.
dodam tylko że silnik pracuje równo więc świece to chyba nie są. Pierwszą sondę wymieniłem w czerwcu tego roku a jeżdziłem z uszkodzoną jakiś czas i wszystko było ok, samochód palił bez problemu, tylko kontrolka mi się świeciła. Teraz jest wszystko w porządku tylko do czasu jak silnik złapie troche temperatury.
Masz tam klimatyzację? Działa? Sprawdziłeś przekaźniki od wentylatora? *** Wycofuję w/w - błąd to niezgodność odczytu temperatury z czujnika temperatury w chłodnicy, z czujnikiem temperatury w silniku.
Witam. Sprawdź: 1) Termostat czy do momentu osiągnięcia temperatury pracy nie otwiera dużego obiegu do chłodnicy. 2) Jeżeli 1 pkt. ok. to sprawdź czujnik temperatury silnika czy ma poprawne wskazania w danych temperaturach (zimny/ciepły). 3) Jeśli ok to trzeba szukać dalej w bebechach silnika. P.S. Zawsze zaczynajmy od diagnozy najprostszych rzeczy,...
Węże do chłodnicy są zimne i zaczynają być letnie gdy temperatura silnika przekracza 80 stopni. Po długiej jeździe temperatura silnika stabilizuje się na ok 85 stopniach.
kiedy wydech przytkany to auto traci moc ale odpala, ja bym sprawdził czujnik temperatury silnika
szybko odpowiem na silniku wbudowany w układ chłodzenia
a może to czujnik temperatury silnika ?
Usterka dalej wskazuje na czujnik temperatury ... Najlepiej zmierzyć oporność czujnika na jego stykach (sprawdzić czy jest prawidłowa dla danej temperatury silnika) i następnie opornośc tego czujnika na stykach wtyczki sterownika multec .. Może instalacja gdzieś padnięta ??? ...
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
Uszkodzony czujnik temperatury, z tyłu silnika, w kolektorze ssącym - na jedną wsuwkę.
Deska rozdzielcza w tym modelu jest diagnozowalna każdym testerem diagnostycznym. Jakie są błędy i czy wskazówki da się uruchomić w trybie testu aktuatorów? Problem ten może się też wiązać z usterką sterownika silnika, który to własnie wysyła niezbędne dane do zespołu wskaźników.
a nie jest to czujnik temperatury silnika? albo katalizatora?
Którego czujnika temperatury ?
Zobacz dokładnie czujnik temperatury dla ecu
Wszystko jest ok.Wskaźnik w połowie skali wskazuje temperaturę ok 90*C.I po jakimś czasie powinien załączyć się wentylator chłodnicy.Tak? Tak.Wymień termostat.Jak wymienisz możemy porozmawiać.Nara.
Czego w tym czasie brakuje , iskry paliwa. a może mieszanka za bogata. wtedy należałoby sprawdzić czujnik temperatury silnika.
sprawdź czujnik temperatury silnika może on podawać błędne informacje
Spokojnie do czwartku pojeżdisz, ale żeby piski od czujnika temperatury?
Problem wynikał z powodu słabej masy na silniku .
Jak się zachowuje temperatura silnika? Jak pomiar z kompa?
Podgląda parametrów pracy by się przydał. Parametry MAF, czas wtrysku, temperatura silnika itp.
Czujnik temperatury płynu dla sterownika, nr GM 92017805 (z niebieską wtyczką, dwupinowy), znajduje się na bloku silnika po lewej stronie (stojąc przed samochodem) tuż za termostatem. Jest na wierzchu i nic nie trzeba rozbierać. Koszt ok. 14 zł zamiennik i też daje rade. TIS podaje również, że w tych silnikach potrafi uszkadzać się wiązka do niego prowadząca...
Komputer buduje skład mieszanki paliwowo-powietrznej na podstawie temperatury, jeżeli jest brak komunikacji z czujnikiem, to komputer interpretuje to jako temp -99 stopni i buduje mieszankę dla takiej temperatury więc jest ona zbyt bogata co powoduje "zalewanie" świec zapłonowych. nawet jeżeli uda się uruchomić silnik to będzie palił jak smok.
Jeśli nie odpala to musisz podejrzeć parametry podczas kręcenia rozrusznikiem , obroty , ciśnienie szyny CR , temperatura silnika , synchro wału do wałka itp ... inaczej będzie ciężko coś wywnioskować .. Pozdrawiam ...
Spr. czujnik temperatury silnika i błędy w sterowniku na początek.
Sygnał z czujnika temp. powietrza ma znikomy wpływ w benzyniaku. Tak znikomy, że czujnik możesz nawet odpiąć i różnicy nie poczujesz. Tym, którym to pomogło to opcje są dwie: -autosugestia -mieli założony stożek i silnik ssał saunę z komory silnikowej. To częsty błąd.
Do sprawdzenia: czujnik temperatury silnika, poziom oleju w silniku.
Witam, mam opla Corsę D 1.2 silnik. 2007 rok. Kupiłam auto rok temu Pan, od którego kupiłam auto mówił że rozrząd był wymieniany w 2022 roku. Mam podejrzenia co do rozrządu i wydaje mi się że jest do wymiany, ale nie jestem pewna złączam nagranie proszę mi powiedzieć czy ten silnik ogólnie tak chodzi czy to dźwięk łańcucha rozrządu. ( nagranie auta...
Silnik to 1.0 (X1XE). Możliwe, że to czujnik położenia wału, tylko czy to coś ma wspólnego z temperaturą silnika.
Grzałka termostatu pokazuje 9,5 M oma , przy zimnym i nagrzanym silniku, temperatura według interfejsu rośnie normalnie.
Robokop nie musisz się już produkować. Problem rozstrzygnięty, winny - czujnik temperatury wody...
Tech wykazał usterkę czujnika temperatury. Mam pytanie. Gdzie on jest? Jak go można spawdzić, czy jest dobry? Jakie powinny być wskazania omomierza w odniesieniu do różnych temperatue? Jest to corsa z silnikiem Z12XE z 2002 roku. Objaw usterki: przy zapalaniu zimnego silnika nierówna praca silnika.
No wlasnie około 2000 jak przytrzymalem to żądane jest ok 7 kg/h a obliczone wskazuje ok 10 kg/h. Dziwi mnie właśnie wskazanie na zgaszonym silniku, bo temperaturę IN TAKE rozumiem że wskazuje.
potrzebne odczyt z czujnika różnicy ciśnień, czujników temperatury spalin, potwierdzić rzetelność odczytu temp cieczy, stopień obciążenia filtra...
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
W silniku jak to ująłeś...
Podłącz pod komputer i odczytaj usterki w nim zarejestrowane,porównaj temperaturę silnika odczytaną a rzeczywistą.
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
A jak się w tym silniku ustawia zawory?? Żart oczywiście:D Może lepiej podłączyć pod Tech-a i zobaczyć czy nie przypadkiem jakiś czujniczek np temperatury....
No to tester w rękę i sprawdź czujnik temperatury.
A jakie jest ciśnienie paliwa podczas spadku mocy?? Jak byłeś na "komputerze" to sprawdzałeś temperaturę silnika widzianą przez sterownik?
Sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury silnika.
To jest czujnik ciśnienia oleju z tego co się dowiedziałem a znajduję się po otwarciu maski po lewej stronie silnika na wprost chłodnicy, oczywiście w moim oplu corsa b 1.0, bo w innych silnikach może być w innym miejscu. Jak wyjdę z pracy to zrobię fotkę i podeślę.
A jaki masz silnik? Czy auto ma klimatyzację ?? Raczej nie ma czujnika w chłodnicy bo steruje nim ecu i może masz walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Licznik też już działa :) podłączyłem komputer od 1.0 i jest ok. Kupię czujnik temperatury silnika od 1.0 i wskaźnik temperatury też powinien już działać. Zostaje obrotomierz - z czego czyta obroty? z czujnika wału czy wałka?
No, ale samochód powinien trzymać temperaturę 90 stopni szczególnie przy normalnej jeździe, a tutaj coś ewidentnie jest nie tak. Nie wiem czy w dłuższej perspektywie po prostu nie będzie to szkodliwe dla silnika czy dla innych rzeczy.
Ja gazu nie mam. W pon moge podjechac do znajomych i podpiac pod kompa, tylko jakie temperatury cza sprawdzic?
Ja bym pomierzył cisnienie paliwa i kompresje skoro to opel.
bardzo często padają czujniki temperatury cieczy!
a ciśnienie paliwa jest prawidłowe może pompka nie domaga albo czujnik temperatury uszkodzony
A jaki kolor mają świece? Czarny zadymiony?
Problem występuję tylko przy niskich temperaturach- poniżej 20 stopni. Jaką temperaturę silnika widzi diagnoskop po podłączeniu rano - na wystudzonym silniku po nocnym postoju a jaką na rozgrzanym ?
Niestety po wymianie alternatora nic nie dało z pracą silnika. Jak dostanie temperatury czuć jego nierówną pracę. Najbardziej jak się siedzi w aucie czuć drgania auta.
corsa nie odpala jak na wskaźniku temperatury jest prawie 90 stopni muszę odczekać aż ostygnie, A czy silnik gaśnie po nagrzaniu?
Czujnik temperatury!
Może być problem w połączeniu miedzy czujnikiem temperatury a ECU, większy opór powoduje zaniżenie odczytu temperatury.
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
u mnie w fiescie tez ledwo co wchodzi na pole "normal" a silnik jest juz rozgrzany
temperatura silnika corsa wysoka temperatura silnika corsa temperatura silnika corsa benzyna
czerwona dioda pilot volvo silnika samsung np300e5c
sharan alarm schemat tomtom przywracanie
Telewizor Blaupunkt 49/148z - migająca dioda, brak włączenia Jak otworzyć zablokowaną pralkę otwieraną od góry?