wskazówka weszła na czerwone pole a wentylator nie zadziałał Podjedz do kogoś na "komputer" i niech odczyta jaką temperaturę widzi sterownik silnika jak wskazówka jest na czerwonym polu, bo bardzo prawdopodobne jest że wskaźnik cie w balona robi, a sam silnik wcale nie musi się przegrzewać.
Witam Ten problem to ja przerabiałem. Ten przewodzik który idzie do zbiorniczka wyrównawczego jest nie drożny on musi być ciepły powstaje poduszka i dla tego tak się dzieje {brak odpowietrzenia}sprawdź ten przewodzik i napisz na forum.
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
W chłodnicy to nie żaden czujnik, tylko przełącznik termiczny. Jeśli na 2 piny to tak jak mówiłem, włączenie 100, wyłączenie 95. Wszystko jest ok a Ty szukasz dziury w całym, na dodatek masz tu wielu radzących, z wiedzą taką samą albo i mniejszą niż Twoja. To Opel i tak ma być, skoro jeździsz na płynie, żadnych niepokojących objawów nie ma prócz tej...
Byl juz podobny temat ale sadze ze jest inna przyczyna wysokiej temperatury silnika podczas jazdy po miescie i w korkach. Odmiennie do poprzedniego postu nie slyszalem swojego wentylatora juz jakis czas plyn jest na jednakowym poziomie od dluzszego czasu czyli od wymiany, kolor rowniez bez zmian. Temparatura spada do normalnego pozimu podczas szybkiej...
Witam, mam ten sam problem, szarpie podczas jazdy - przy schodzeniu z wysokich obrotow (silnik nagrzany). Sonda nowa, zawor tez. O którym czujniku temperatury piszecie? Bo jest ich chyba kilka. Gdzie go moge znaleźć przy silniku (od której strony)?
Co dokładnie znaczy "zaczyna gasnąć"? Poprostu silnik przestaje pracować, czy też zaczyna szarpać i gaśnie na wolnych obrotach? Czy moment w którym zaczyna gasnąć jest w jakiś sposób zależny od temperatury silnika? (patrząc na wskazówkę temperatury). Jeśli przypuśćmy zaczyna szarpać zawsze po nagrzaniu silnika mniej więcej zawsze przy tej samej temperaturze...
Witam mam problem z moja corsa wymienilem termostat a w trakcie jazdy wskazówka temperatury ledwie sie podnosi i nigdy nie złapie 90 stopni nawet z nadmuchu leci letnie powietrze jaka moze byc przyczyna
Witam serdecznie, mam następujący problem z silnikiem Y17DTL. Mamy na dworze temperaturę sięgającą czasami -15°C. Po uruchomieniu silnika letnie powietrze zaczyna lecieć dość szybko. Problem mam z tym że wskazówka temperatury zaczęła się mi dziś podnosić po ok 20km jazdy i zatrzymała się na ok 85°C. Jeśli ustawie nawiew ciepłego powietrza do kabiny...
Witam, Znajoma ma dość dziwny problem z ogrzewaniem w corsa C 1.0. W samochodzie wymieniono termostat(wahler),pompa cieczy oraz nagrzewnicę i naturalnie korek w zbiorniczku. Sprawa jest o tyle dziwna,że samochód nie potrafi się zagrzać-max.temp 80*C zarówno na starym i nowym termostacie. Jak się jedzie na wyższych obr.to leci z nawiewu letne powietrze....
Witam. To mój pierwszy post. Następujący problem wyglada tak: Chodzi o Corsę b 1.2 benzyna + LPG Często jeżdzę w dość długie trasy od 30 do 50 km. W tym czasie wskazówka temperatury podnosi się nieco poniżej 90 stopni, mniej więcej 88, tak wygląda. Jeśli jest jakiś korek na drodze i samochód stoi w miejscu temperatura nagle rośnie, a gdy podjadę pare...
Witam mam taki problem iż moja bestia (opel corsa b 1.4) zaczęła się grzać nawet nie ruszając się z miejsca co może być przyczyną? Dziś odpaliłem corse na parkingu i po chwili gdy silnik był rozgrzany to zaczęła rosnąć dość szybko temperatura silnika w ciągu chwili temperatura osiągnęła 100 stopni dodam że płyn chłodnicy jest ok tak samo olej napędowy...
Witam, piszę tego posta jako swój wkład w to forum. Wiedza z tego formu niejednokrotnie przydaje mi się w różnych sytuacjach. Ale do rzeczy: w poście tym opisuje swój problem z Corsą B 1.0 '98 zwiazany z pracą silnika. Objawy (opis subiektywny): :arrow: podczas jazdy jeszcze na dobrze nienagrzanym silniku samochód szarpał, jakby się dusił lub tracił...
Witam, mam problem z chłodzeniem. Problem pojawia się podczas jazdy, temperatura rośnie do 100-110 stopni i nie spada. Na postoju ładnie spada i jest okej. Wymieniony termostat i czujnik temperatury nie pomógł. Pompa także była wymieniana razem z razrzadem
Mam problem z Corsa b 1.5 Isuzu. Wymieniłem czujnik i nadal nic. Dziwi mnie dziura wywiercona w korku od wlewu płynu. Jak przykręcę inny korek to powstaje ciśnienie i to całkiem spore.
Witam Zazwyczaj radze sobie z problemami z moja corsa . Ale eraz brak mi pomysłu co może być przyczyn . Otóż od jakiegoś czasu rośnie mi temperatura na silniku po godzinie jazdy 100 co chwila. Wymieniłem olej płyn chłodniczy , rozrząd regulowany z wymian a pasków 20 000 km temu. Zauważyłem że jak włączę nawiew na grzanie temperatura spada na dół . Czy...
mam corse 1,4 8V 1995 r. i przy 92,5 st C (pierwsza kreseczka ponad 90 st C na wskaźniku) załącza się wentylator i kręci tak długo aż jest ok 90 st C.z tego co wiem ,to corsa ma układ ciśnieniowy i korek zbiorniczka ma w sobie zawór zwrotny,więc to sprawdziłem,przyłożyłem do ust i mogłem i wciągać powietrze i wydmuchiwac poprzez korek,tak więc raczej...
witam od niedawna posiadam model Opel corsa 1.2i 94r. i zauważyłem, że wskazanie temperatury silnika jest chyba nieprawidłowe. Wskaźnik pokazuje temperaturę ledwo sięgającą 90 stopni, nigdy więcej.. jeżdżę również astrą i tam temperatura utrzymuje się na środku wskaźnika (pomiędzy 90 a 100), natomiast w corsie wskazówka pokazuje niecałe 90. co może...
Cześć, samochód pali ok 12l. z początku myślałem, że to przez małe odcinki na jakich jeżdże (ok 10km dziennie, 2x po 5km) ale ostatnio zauważyłem, że wskazówka od temperatury (to maksymalnie po prawej) wcale się nie rusza, czy to moze być związane ze spalaniem?
Witam kupiłem corse tydzien temu i mam z nią delikatnie nie pokojący problem. Uszczelka pod głowicą myśle ze jest jeszcze cala.. Mianowicie gdy staje nią tylko w korku na 2 minuty temperatura dobija nawet do 105 stopni... Po zgaszeniu auta podczas odkrecania korka wyrzuca plyn ale co JEST NAJBARDZIEJ zaskakujące zasysa go po odpaleniu w tej samej minucie...
Dzień dobry mam problem z autem opel Corsa D silnik 1.2 Benzyna. Rocznik 07 Z autem ogólnie jest wszystko w porządku, Ale niestety jak pojadę w dłuższa trasę i auto jest nagrzane a stanę na światłach lub w korku, samochód osiąga temperaturę prawie 100 stopni. Gdy już ruszę temperatura spada. Raz ulotnił się płyn chłodniczy. Z silnikiem wszystko w porządku...
Od penwego czasu w Oplu Corsa dzieje sie cos z ogrzewaniem.W zimie po właczeniu ogrzewania trzeba było czekac bardzo długi czas zeby auto sie ogrzało mimo iz temperatura silnki była wystarczajaco wysoka.Prosze o pomoc moze ktos wie co trzeba sprawdzic ?? Dzieki za pomoc pozdrawiam.
Norma. Temperatura otwarcia termostatu fazowego to 103 stopnie. Oczywiście może się wcześniej otworzyć kiedy zdecyduje o tym sterownik silnika wykrywając większe obciążenie - wtedy podgrzewa wkład termostatu grzałką. Płacimy w ten sposób za czystość spalin w normie Euro5. Mam tak samo w corsie ale mam silnik A14XER . Ludzie przerabiają montując elektronikę...
Od penwego czasu w Oplu Corsa dzieje sie cos z ogrzewaniem.W zimie po właczeniu ogrzewania trzeba było czekac bardzo długi czas zeby auto sie ogrzało mimo iz temperatura silnki była wystarczajaco wysoka.Prosze o pomoc moze ktos wie co trzeba sprawdzic ?? Dzieki za pomoc pozdrawiam.
Witam. Sprawdź: 1) Termostat czy do momentu osiągnięcia temperatury pracy nie otwiera dużego obiegu do chłodnicy. 2) Jeżeli 1 pkt. ok. to sprawdź czujnik temperatury silnika czy ma poprawne wskazania w danych temperaturach (zimny/ciepły). 3) Jeśli ok to trzeba szukać dalej w bebechach silnika. P.S. Zawsze zaczynajmy od diagnozy najprostszych rzeczy,...
a odma i czujnik temperatury silnika???moze to być przyczyna duzego spalania i jego słabości???
Mógłbym prosić o bardziej wnikliwe wyjaśnienie, czemu akurat czujnik temperatury może mieć tu znaczenie ? Jestem zielony w sprawach mechaniki W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury komputer wykrywa cały czas silnik jako zimny i zalewa go paliwem - silnik działa cały czas na ssaniu. Kolejną rzecz jaką nalerzy sprawdzić to przepływka, przepływomierz...
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Witam Chyba znam przyczynę wysokiego spalania, nawet na trasie wskaźnik temperatury pokazuje koło 80 stopni a to jest kilkanaście stopni poniżej optymalnej temperatury silnika.
Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa. Termostat: 1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni , albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze...
zacznij od wymiany termostatu i potestuj auto moze to tylko problem w zbyt słabej temperaturze silnika .pozdr.
Ja bym pomierzył cisnienie paliwa i kompresje skoro to opel.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej (niebieski)
Jeżeli chodzi o wysokie obroty, to winowajcą często okazuje się czujnik odpowiedzialny za badanie temperatury silnika – w przypadku, gdy jest niesprawny, może pokazywać, że silnik jest nierozgrzany, a w rzeczywistości osiągnął już odpowiednią temperaturę. Dodano po 1 I czujnik temperatury zewnętrznej
W chłodnicy jest czujnik temperatury do włączenia wentylatora ,a w bloku silnika czujnik temperatury do wskaźnika w liczniku, jeśli jest bo nowsze nie mają już tylko po odpalenniu na zimnym jest niebieska kontrolka, a jak temperatura będzie wyższa to jest czerwona kontrolka.
przegrzewa się, muszę włączać nawiew w kabinie na maxa na najwyższą temperaturę, wtedy ja się gotuję, ale temp silnika minimalnie spada, choć ciągle jest bardzo wysoka :( Najgorzej jest w korkach :(
Jak to nie ma sterownika? Sterownik jest zamocowany bezpośrednio na bloku silnika przez co jest narażony na wibracje i wysoką temperaturę.
Najlepiej op -com .Chodzi o temperaturę jaką widzi sterownik bo jeśli jest za wysoka będzie podawał zbyt mało paliwa na zimny silnik
Zwróć uwagę na wskaźnik temperatury czy silnik dochodzi szybko do temperatury 92-95 st. Jeżeli nie to sprawdź czy nie jest uszkodzony termostat. Może jest zacięty. Jest to jedna z głównych przyczyn wysokiego zużycia paliwa.
Jeżeli obr. na zimnym silniku przy niskich temperaturach masz w granicy 1000-1300obr/min nie masz się czym przejmować. To normalne . Gdy tep jest niższa silnik ma zwiększone obr żeby silnik szybciej uzyskał optymalną temperaturę roboczą.
No za krotki dystans uznaje odcinek o długości ok 5 km. Wedy wskaźnik wskazuje wysoką temperaturę i załańcza się wiatrak. Jackall -- jeżeli uważasz że to nie wina termostatu to co by było przyczyną ? kolego ,wysoka temperatura to ile to jest tak na wskazniku :?::?::?::idea: i co po za tym się jeszcze złego dzieje :idea:
niestety to nie ten problem. -> regulacja gazu. A z jakim silnikiem ten wóz ? On po mieście moze tyle spalić. Analiza spalin prawdę ci powie.
Wracając do pierwsze twojej wypowiedzi, piszesz żę termostat został wyjęty, czy wstawiony jest nowy. Bez termostatu silnik nie będzie prawidłowo pracował, jak wiemy musi mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli problem to wysoka temperatura, proponuję jeszcze sprawdzić płyn chłodzący i olej w silniku, czy nie pojawiły się jakieś wzajemne zanieczyszczenia....
Corsa z tym samym silnikiem pokazuje mniej-więcej tyle samo na wskaźniku. W zimie masakra z nagrzaniem tego silnika, przy -20 po zatrzymaniu na światłach temperatura spada w oczach...
na biegu jałowym zawór EGR nie otwiera się samoczynnie (ECU nie żąda otwarcia, dopiero po dodaniu gazu lub jego puszczeniu), ciekawe jaką temperaturę widzi ECU, miałem taki przypadek że po nagrzaniu silnika termistor wariował (przerwa, albo wysoka rezystancja) wzbogacało mieszankę i szarpało nim, na wysokich w miarę dobrze się zachowywał.
Witam! Ostatnio w moim Oplu wymieniałem termostat, ponieważ silnik się nie dogrzewał. Po wymianie, do 90 stopni silnik rozgrzewa się w prawidłowym tempie. Jednak problem pojawia się jak już osiągnie tę temperaturę. Wskazówka podnosi do jednej kreski powyżej 90 stopni, a później szybko opada do 90 stopni i proces ten powtarza się przez całą jazdę. Co...
o cholera, no nie wiedziałem że potencjometr to nastawnik biegu jalowego. A czujnik temperatury silnika służy do właczania świateł w zimie? Ps-zbyt wysokie napięcie w przypadku potencjometru to wtedy kiedy na slizgaczu bedzie powyżej 4,7V albo bedzie odłączony.
Wskazania sondy lambda są nieprawidłowe. To jest sonda 1V ,więc masz zwarcie do plusa np. na wtyku sondy.(do grzałki). Dodano po 5 Wyświetlacz testera B1S1 Czujnik O2 Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Pedał gazu nie przyciśnięty 50 ... 950 mV Zmiana sygnału między wysokim oraz niskim zakresem napięcia
kody odczytałem poprzez przytrzymanie dwóch przycisków obok wyświetlacza Dodano po 5 Coś te kody nie za bardzo... Sprawdź sondę lambda i czujnik temperatury. jak sprawdzić lambdę? czujnik temperatury wody - sprawdzony, działa na sprawdzenie kodów silnika nie miałem jeszcze czasu jak tylko będę miał chwilę sprawdzę i dopiszę
Chciałem tylko nieśmiało wtrącić. Czy rezystancja czujnika temperatury jest właściwa dla temperatury silnika w danej chwili. Jeżeli będzie ona mieścić się w zakresie, ale odbiegać od faktycznej to system samodiagnozy nie wychwyci włędu. Silnik zimny może mieć wtedy za ubogą miesznkę.
Witam grupę, czy ma ktoś może jakiś pomysł na usunięcie usterki w Oplu Corsie 1.2 16v 2002r. mianowicie błąd P0115 obwód cieczy chłodzącej zbyt wysoki sygnał podczas odczytu temperatury z testera wykazuje -40 stopni Celsjusza a napięcie mierzone we wtyczce czujnika temperatury cieczy wykazuje ponad 6,5V z tendencją spadkową. Po wyłączeniu silnika kiedy...
Witam kolegów,posiadam agilę 1.3 cdti z 2004 ,zakupiłem ja w lipcu 2015 ,widzę panowie że dręczy was problem z odpalaniem przy niższych temperaturach,też miałem jak przyszła lekka zima to wystąpił problem z odpalaniem ,krótko grzały świece i miał niskie obroty na zimnym silniku że mało nie wyrwało silnik z ramy,problem rozwiązał się jak wymieniłem czujnik...
filtr powietrza ok a poza tym reszta nie ma wplywy na 7.1 CO Dodano po 2 wtrysk paliwa podmieniany sonda nowa swiece nowe kable wn nowe przeplywki nie ma silniczek nie ma wplywu lewego powietrza brak rozrzad ok ustawiony czujnik temperatury ok na kompie ) usterek
Na zimnym silniku obroty wysokie nawet bardzo,a po zapaleniu zimnego silnika chodzi jakby po zalaniu albo na 3 cylindry dopiero po przegazowaniu takim mocnym zaczyna w miarę normalnie chodzic ale ma mocno podniesione obroty. Dopiero na swojej normalnej temperaturze chodzi w miarę płynnie ale ma podwyższone obroty. Nie mam obrotomierza więc nie wiem...
Ktoś patrzał w takie parametry jak napięcie sondy lambda, temperatura silnika, czas wtrysku itp.? Ile auto spala benzyny? Czy są jakieś błędy w ECU? Jakie ciśnienie na reduktorze? Jak wygląda mapa benzyny a jak LPG? Dlaczego po wzbogaceniu mieszanki silnik pali tyle samo? - bo ECU zmniejszyło czas wtrysku?
Za wysokie ciśnienie napewno nie; nadmiar na listwie wraca przewodem do baku. Natomiast faktycznie w grę wchodzi albo czujnik temperatury silnika, albo ta słynna sonda lamda. Ponawiam propozycję odłączenia jej, przejścia tym samym w tryb awaryjny i przejechania się, najlepiej na benzynie. Jeżeli będzie chodził lepiej to mamy winowajcę.
Witam.Mam Corsę 1,0 z instalacją gazową i po nagrzaniu silnika samochód na niskich obrotach traci moc, na wysokich wszystko jest ok, odczuwalne jest to w ten sposób jak by na moment nie palił na jedną świecę. Wymieniłem świece na nowe, czujnik położenie wału, czujnik temperatury, wyczyściłem przepustnice, wyciąłem katalizator i bez zmian. Corsa ma przejechane...
Taki pomiar nic nie daje bo tak naprawdę nie wiadomo jakie napięcie tam ma być a ono zależy od temperatury silnika oraz obrotów silnika. Mnie np program pokazuje że tam ma być 1,5V na jałowym. Należało by odczytać co widzi ECU i czy ta wartość zmienia się "liniowo" przy wyższych obrotach. Chodzi o to że nie używasz tych obrotów w czasie jazdy a raczej...
Witam. Mam następujący problem z Corsą B 1996 1,2 benzyna 45KM Oznaczenie silnika 12NZ. Kiedy silnik się nagrzeje to obroty zaczynają mieć wahania. Towarzyszy temu też taka przypadłość, że kiedy auto się przechyli na prawo lub do tyłu (np. gdy zaparkuję na krawężniku, albo stanę na wzniesieniu), albo wykonam ostry zakręt, Corsa zaczyna się dusić. Czasami...
Jak silnik nie bedzie miał swojej normalnej temp. pracy to będzie cały czas zwiększona dawka paliwa przez sterownik ustalana. Tak jest, czyli potwierdziłeś coś, o czym przekonał mnie wyżej kolega, pisząc, że gdyby to był czujnik temperatury, to samochód paliłby więcej również w trasie, a w trasie pali dobrze.
Te miejsce na przekaźnik od podgrzewacza paliwa i świec żarowych w przypadku diesla (którego nie było) Opel corsa B i opel tigra to niemal to samo. O ile opel corsa B miał silniki diesla od isuzu (pojemności 1.5, 1.7) o tyle w tigrze były montowane tylko silniki benzynowe(a przynajmniej nigy diezla w tigrze nie widziałem i nie słyszałem). Ale to będę...
Mam Opla Corsa b 1.0 12v rok prod. 1999 /2000. silnik pracuje dobrze, ale na wolnych obrotach faluje. Przyspieszenie jest , nie szarpie , jedyny minus duszące spaliny i pali koło 7 l na 100 km. I przy wyłączeniu odbija w lewą stronę. Byłem podłączyć autko do komputera i nic nie odczytał. Autko jeździ na benzynie i nie było gazowane. Wymieniłem; -czujnik...
Mam problem odnośnie naprawy opla corsy jeździł bardzo ładnie ale jest z nim taki problem ze gdy się odkręci świece przeczysci to zazwyczaj odpala ale pali chwilę i koniec zgasisz to nie zapalisz a jak już zapali to ma moc i silnik chodzi wzorowo czasem zdarzało się że zaświeciła się kontrolka od silnika ale po jakimś czasie gasła nie odpala nawet na...
Obawiam się tylko tego czy jestem wstanie przeprowadzić skuteczne odtłuszczenie gwintu w bloku silnika. Szmatka na patyk i do dzieła! Trzeba zmieniać czyściwo kilka razy i efekt na pewno będzie. ...jak potem wygląda demontaż takiej śruby, czujnika? Nie ma żadnego problemu - zdecydowana większość znanych mi środków uszczelniających na bazie kleju anaerobowego...
wysoka temperatura corsa wysoka temperatura silnika temperatura silnika corsa
500gb seagate barracuda kontrolka renault kangoo podciśnienie zmierzyć
schemat podłączenia przekaźnika rolety schemat podłączenia przekaźnika rolety
Jak otworzyć drzwi pralki Diana55? Porady i rozwiązania Zmiana uzwojeń w silniku Besel SA SEMh 90-4L