Nie możesz tak zrobić, bardzo szybko zniszczysz silnik(popłyną tłoki albo korba wyjdzie bokiem)... A jak wystroisz ori komputer na turbo to po odłączeniu sprężarki będzie go niemiłosiernie zalewać - i tak źle, i tak niedobrze...
Raczej tak,trzeba wyjąć skrzynię.
Czyli ten pomiar to pomiar względny. Powiedz jeszcze co widzi sterownik w parametrach rzeczywistych. Pomiar fizyczny bardzo dobry, ale trzeba go odnieść do tego co widzi sterownik. Podrzuć logi ze swobodnego przyspieszania. Można to zrobić OP-comem albo innym interfacem, który się skomunikuje.
Intercooler był umyty z oleju jak była uszkodzona turbina?
Co się nie otwiera? Bez sprawdzenia ile pompuje turbo to można wróżyć ze szklanej kuli. Mechanika zmień, co do tego nie ma wątpliwości.
zobacz dokładnie to cięgno przy klapie w turbinie
z zewnatrz rozni sie pompą cr i turbiną takze mozna zamieniac. wewnatrz to jedynie tloki maja dodatkowe kanaly olejowe w denku tloka ale to nie jest problem
Które białe kółko? Jaką kolega ma turbinę? Garett, KKK?
trzeba zobaczyć czy turbina niedaje oleju
O ile mi wiadomo to turbina w wersji 75HP nie ma zmiennej geometrii...
witam! mam problem z moca! poczatkowo wszystko bylo ok. bylo czuc takie przyspieszenie od 1500 do 2500 obrotow na poczatkowych biegach! przeplywka ok. turbina tez
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Witam Auto ciężko wkręca się na obroty od 900 do 3000 ma problem co to moze byc ? żadnych błędów nie wykazało ? Sprawdź podciśnienie w układzie sterowania turbiną.
Jedynie co pokazuje to błąd sterownika. Nic więcej Dodano po 1 Nie głupot, po prostu poprzedni właściciel już prawdopodobnie to wszystko sprawdził i wymieniał niezbędne części, bo sprawdzałem. Mówisz o tym, gdzie wydech nowy, turbina nie zdechła, chodzi idealnie, węże całe.
Witam. Biały dym wynika z dostawania sie do układu spalania wody(płynu chłodnieczego) wiec obstawialłbym na uszczelke pod głowica. Ale skoro została wymieniona to po przestudiowaniu wszystkich postów: turbina może być tu problemem
Chodzi ci o ten czujnik cisnienia w kolektorze (Map sensor) ? 771711 Czy o elektro zawor sterujacy turbina? 771712
w zależności gdzie i ile jeździsz... jak diesel to: 1. jeśli nie potrzebujesz mocy to stanowczo silniki SDI tóre były montowane w golfach, feliciach, octavi. 2. jak jakiś vw-ski turbo diesel to 90KM albo 110Km - najlepsze/najmniej awaryjne i najtańsze w eksploatacji silniki z turbiną 3. corsa, fabia, punto, yaris lub focus, octavia, stilo JTD 115KM...
Dobra dyskusja jest pozbawiona większego sensu, według twoich opisów turbina nie podlega ani wymianie, ani też regeneracji, zresztą nikt nie podejmuje decyzji o jej wymianie na podstawie rozmowy telefonicznej bez wcześniejszego sprawdzenia, lub tez dlatego że pojawił się na przewodach olej, to chyba oczywista sprawa. Zamykam
Jest dźwignia ale to zawór obejścia (bypass), a nie zamienna geometria... no chyba, że Opel tak poszalał... FIAT w wersji 69/70KM i 75KM stosuje w tym silniku (to jest silnik FIATa) na 100% turbinę o stałej geometrii.
Akumulator wymieniałem tej zimy wiec to nie to, przy poprzedniej wymianie akumulatora jakoś 2-3lata wcześniej tez tak się działo. Myślę ze problemem mogą być zanieczyszczone klemy, bo tak samo jedno tylne światło czasem przerywało. Tylko jak się tam dostać żeby to oczyścić? Jak sprawdzić na jakim poziomie jest turbina żeby potwierdzić diagnozę kidu22?
Witam ! Opel corsa c 2004 rok 1.7 diesel na zwykłej pompie ,z turbiną . Podczas przyspieszania pomiedzy 1500 obr/min a 2000 obr/min , silnik szarpnie przez chwile , dalej jest okey. Szarpie na każdym biegu . W silniku żadnych błędów . Proszę o pomoc.
Witam, to bylo troche dawno, samochod naprawiony, u mnie okazalo sie, ze problemem byl sam silnik - rozwalony pierscien na jednym cylindrze oraz zawor ster. turbina (jesli dobrze pamietam to: v5) - znajduje sie na pasie czolowym i od niego wychodza 2 elastyczne ryrki podciśnienia [pompy vacum ---》ten zawór ster. turbina (v5) ===》i potem do gruszki turbiny.]...
pogieły się przez to że turbina padła, olej poszedł na cylindry i tłok nie mógł sprężyć oleju więc skrzywiły się korby.
Spływ oleju z turbiny
Witam. Autko dopiero będę mógł sprawdzić w Weekend ale przyszedł mi pewien pomysł. Nie wyrzuca mi żadnych błędów i tak sobie myślę, że może to turbina się przycina a dokładnie cięgno. Mam nadzieję , że to tylko to bo zaraz to będę miał nowy silnik tyle już w nim porobiłem :). Jak uruchamiam silnik , to chodzi bardzo dobrze jak chce go wkręcić na wyższe...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Co do diagnozy to nie o błędy chodzi a o ciśnienie jakie daje turbina. Jesli mechanik jedynie potrafi sprawdzić błędy na kompie to może sprawdź sam to ciśnienie doładowania i pracę turbiny. Temperatury nie tykam bo dla mnie to dość normalne się wydaje.
Kontrolka oznacza najczęściej problem z ciśnieniem paliwa lub ciśnieniem doładowania turbiny.
To tak ogólnie dla tych co szkoły podstawowej nie skończyli. Przeczytaj jeszcze raz definicję mocy i momentu. Z samego momentu nie ma niczego poza momentem. Moment to nie "praca" w ogólnym pojmowaniu. Jak silnik za mały i za slaby to się nie da delikatnie gazem operować. Czyli 1.0 jest większy od 1.2 i dlatego mniej pali,czy czegoś nie zrozumiałem?...
Nie tylko :D Żeby pociągnąć przewody hamulcowe od pompy pod prawy błotnik (pod zderzakiem ) do abs-u i z powrotem też trzeba się namyśleć. A miejsca koło serwa na ze 3 abs-y. A po co ? tak tylko do smiechu http://obrazki.elektroda.pl/6880540100_1... Cóż zdarza się, czasem dużo ciekawsze projekty widziałem związane z przewodami hamulcowymi...
No tak, tylko nie jechałem nigdy inną corsą z tym silnikiem ale od 4 tys radzi sobie bardzo fajnie strzelam ze nie tak jak mogłaby ale samochód jest pełnoletni parę kucy mogło zginąć wydaje mi się że kompresja i ciśnienie powodowało by jeszcze inne problemy np zapalanie, a tu jest muł potem od 3 tys cos zaczyna jechac a od 4 tys czujesz jakby turbina...
kupiłem corsę,. Idzie do 3 tys obrotów i za muła. gruszka, turbina przewody filtr paliwa powietrza co padło , nie wydaje mi się że przy tym przebiegu padła turbina ... jeździła tą maszyną dziewczyna przez 3 lata 15 tys i to po mieście ... samochód rozpędza się do 120-130 km/h ps jest power np na 2 biegu, przeciągam na 3 i nagle 2.8 tys tak jakby przerwało...
Witam. Mam dość dziwną usterke. Samochód: Opel Corsa B Silnik prawdopodobnie od Astry 1.7TDS 82KM Wymieniłem dziś filtry oleju powietrza oraz płyn chłodniczy. Filtr oleju został zalany olejem tuż przed zamontowaniem. Samochód przed finalnym uruchomieniem został odpalony 2 razy raz na około 10 sek za drugim razem na jakąś minute. Po około 30 min po przejechaniu...
Silnik 1.3 ma niezłe osiągi, a z uwagi na niską pojemność szybko się nagrzewa do temp. roboczej, no i są niskie składki OC. To jeden z nielicznych diesli, które w ostateczności nadają się do miasta. Silnik oczywiście nie jest ideałem i ma swoje wady, ale chyba lepsze to niż Ecotec + nie wiadomo gdzie i przez kogo zakładana instalacja LPG. Silnik 1.3CDTi...
Witam. Kupiłem niedawno wkład turbiny z Corsa i mam pytanie. Czy to jest standardowe wyważenie tego wkładu czy to są jakieś odżuty które zostały zakupione i dowazone. Wczesniej kupiłem taki sam wkład i miał na łopacie ostre załamanie.Myślałem że po prostu gdzieś updał i się wkład uszkodził, więc zwróciłem. Na te wkłady jest 1 rok gwarancji, żadnych...
Witam! Jskiś czas temu padła mi turbina w corsie 1.3cdti-69KM, wymieniłem turbine lecz samochód chodzi mi teraz tylko n a3 cylindrach, więc wypinałem po koleji przewody sterujące od wtryskiwaczy w celu sprawdzenia na którym cylindrze nie pracuje, teraz chciał bym zamienić wtryskiwacze miejscami w celu wykluczenia wadliwości tego elementu, ale nie mogę...
Witam, mam problem z moją Corsa D 1,3 cdti, od dłuższego czasu mam notlauf przy 120 na godzinę. Sprawdzałem jak pracuje kierowniczka turbiny, bo wiem że to częsty przypadek notlaufow. Ale sztanga od gruszki chodzi gładko, bez żadnych oporów. Obstawiam że to zaworek sterowania turbiną, dlatego zamówiłem nowy i podmieniłem, niestety nic to nie dało. Zauważyłem,...
Witam! Opel Corsa C 1.3 CDTI 16V 55kW 2007r Odpala bez problemu i przez minutę chodzi elegancko, nic nie kopci. Po około minucie obroty wzrastają z 850 do 950obr/min i zaczyna bardzo mocno kopcić na biało. Czasem po jakimś czasie przestaje, czasem trzeba go wyłączyć i ponownie uruchomić i na jakiś czas jest OK. W momencie kopcenia i podwyższonych obrotów...
kupiłem corsę,. Idzie do 3 tys obrotów i za muła. gruszka, turbina przewody filtr paliwa powietrza co padło , nie wydaje mi się że przy tym przebiegu 38 tys padła turbina ... jeździła tą maszyną dziewczyna przez 3 lata 15 tys i to po mieście ... samochód rozpędza się do 120-130 km/h ps jest power np na 2 biegu, przeciągam jest juz prawie 3 i nagle 2.8...
Przede wszystkim to założyłeś wtryski z wersji 75KM do wersji 69KM więc nawet nie masz co kodować... koduje się fabrycznym testerem. To nie jest normalne, że przy odpalaniu kopci na niebiesko, pewnie masz pełno oleju w dolocie z przepuszczającej turbiny.
Czesc. Mam problem z tym oto malym autkiem. Opel Corsa C 2003r 1,7 DI 65km (slabszy silnik). Problem polega na tym, ze swieci sie kontrolka od silnika. Auto jedzie i przyspiesza normalnie, ale przy dodawaniu gazu od okolo 2,5tys obrotow kopci na czarno. Przewody podcisnieniowe przejrzane, czujniki sterowania turbina (sa dwa jeden na gorze sinlika jeden...
Sprawdziłem wężyki i podciśnienie. Wszystko jest idealnie. Same wężyki wymieniałem z 5 lat temu. Skupiłem uwagę na filtr paliwa. Muszę wymienić oringi na króćcach bo trochę za luźno końcówki chodzą. Podobno są to oringi 9x2mm oczywiście olejoodporne. Na górze filtra jest podgrzewacz i tu może być wg mnie problem. Kostka jest przypalona ale ma 12V. Nie...
Octavię odrzuć, raz że II generacja to nie ten budżet, a dwa że 1,6 mpi nie jedzie jak ma mniej niż 3500-4000 obrotów, a przy dużej ilości bagaży i pasażerach to Seicento podejrzewam lepiej się zbiera bo to auto ma prawie 1300 kg. A niuton 140 Nm osiągany jest przy 3500 bodajże i raptem 102 konie. Octavia I będzie lepsza np w kombi z 1,8T do Sharana...
Na pewno dostanie kolega na złomowiskach.
W tym wypadku akurat 1.3 CDTI wypada bardzo pozytywnie ponieważ te 170 Nm jest dostępne przy zaledwie 1750 obr/min i silniczek zbiera się bardzo fajnie Jechałeś tym czy tylko patrzysz na parametry, bo ja jechałem 1.3MJ 70KM, 74KM i 90KM - z dołu to w ogóle nie jedzie, turbo dziura przy ruszaniu kończy się na 3 biegu... nie da się tym dynamicznie jeździć...
zawór egr i wezyki do sterowania turbo sprawdz
Witam. Mamm problem z moim autkiem jak opisałem w temacie. Problem w tym że układ był czyszczony w serwisie BOSCH, elektryczna turbina wytwarzjącą czynnik chemiczny która została zamknieta w aucie. Został również wymieniony filt kabinowy na węgłowy. Mineło niespełna 3 tygodnie przejechałem ok. 600km i nieprzyjemny zapach powrócił. Pojechałem na reklamacje...
Witam, tak się składa że od ponad 2 lat jeżdżę taką Corsą. Ten silnik jest starszej generacji i nie ma tam żadnych czujników!! (oprócz dwóch czujników temperatury [jeden do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do układu sterującego przekaźnikiem świec żarowych] i czujnika ciśnienia oleju). W związku z czym wyłączanie się silnika leży zapewne w kostce...
Witam Wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie Corsy 1,5 TD 1996 rok. Przy turbince jest cienka rurka odgięta w kierunku silnika a w niej są dwie małe dziurki nie wyglądają raczej na fabryczne. Od czego jest ta rurka , czy ona jest istotna dla pracy silnika od czego ona jest. Pozdrawiam Dodano po 1 Oj , przepraszam to nie ten dział . Proszę administratora...
jeśli chodzi o ekonomię to fakt czym mniejsze obroty i najwyższy bieg na zdrowy rozum ale pomyślcie co przyżywa turbina jak się auto muli do obrotów zaczym ona zaczyna prawidlowo pracować do ~2k rpm, przez silnik jest niedostateczny przepływ powietrza, spaliny przez to mają o wiele większą temperature a turbina się gotuje, silnik turbodiesla powinien...
Witam Odświeżę temat. Chodzi mi głównie o kod silnika. Przeszukałem dużą ilość tematów, obejrzałem silnik ze wszystkich stron , a jest naprawdę trudno w nadwoziu. Nawet w instrukcji pdf. jest skąpo opisane, a zdjęcie niewiele daje. Otóż na frezowanej powierzchni kołnierza, stykającej się ze skrzynią biegów jest faktycznie numer , a kod na bloku obok...
Ale proszę się nie smiać, bo poważnie się nad tym zastanawiam. Pojemność 0.6 i Turbina to idealne połączenie niskiego spalania, oc i mocy w stosunku do masy, jak i 4x4 ... :wink: Tutaj nie ma co się śmiać. Bardzo fajne małe autko, do miasta w sam raz. Do tego 0.6, więc i składka OC nie będzie wysoka (choć sam osobiście nie lubię małych silników). Spalanie...
Potrzebuje info na temat testera diadnostycznego TECH2 - chodzi mi o diagnozowanie Opla Corsy C. Miałem regenerowane wtryskiwacze, auto po naprawie jeżdzi jak muł, warsztat nie przyłożył się. Mój błąd, że nie zarządałem wydruków parametrów wtryskiwaczy. Jak pojechałem z reklamacją to wciskają mi kit, że pada turbo, bo nie słychać gwizdu. Znajomy zdiagnozował...
Witam. Wymieniłem mapsensor i zawór regulacji/sterowania turbo ale to nie pomogło. Sprawdziłem cały układ i wszystko szczelne. Po tych zabiegach wyskoczył błąd p2563 czyli gruszka. Jak daje gazu to nie schodzi do konca ciegło ale też nie jest zablokowane ani pordzewiałe. Zastanawia mnie czy da się to naprawić czy tylko wymiana gruszki a może trzeba...
Spokojnie koledzy.Bo bardzo zawrzało.Mój brat ma CLK 320 ten sam silnik 3.0 CDI ale już 224KM i niestety też jest ciężko z dogrzaniem,ale wypada lepiej.Być może dlatego że silnik jest mocniejszy o 34 KM, ma automatyczną skrzynie biegów no i jest dużo lżejszy.Ale tez jest nie do końca jak powinno być. W serwisie M-B powiedziano mi że tak po prostu jest....
z silnikem benzynowym 2.0 V8 115 KM Może nie V8 :) ale 8V. W fabii naprawdę bardzo fajnie jeździ ten silnik, podobnie jak Corsa C 1.8 (bardzo fajny samochód na mój gust, tylko ciężko go zdobyć zadbany, podobnie, jak i fabię 2.0) Ogolnie zawsze polecam samochód o możliwie największej pojemności, wolnossący, bez jakichś tam turbin, bo one są dobre do...
Corsa D i GP są bardzo podobne technicznie - pasują zdaje się hamulce, klocki hamulcowe, koła, może być tak, że zbudowane są na tej samej plycie podłogowej ale pewien nie jestem. Na pewno GP ma dużo wspólnego z Alfa Romeo MITO (dokładnie ta sama płyta, silniki i inne podzespoły). GP w benzynie ma 3 silniki: 1,4 77KM 8 zaworowy, 1,4 89KM 16 zaworowy...
A co ma wężyk turbiny do ciągnięcia w zakresie w którym turbo nie dmucha?
Poczytałem sobie wszystkie posty i postanowiłem napisać co ja o tym wszystkim myśle. Sam mam prawo jazdy trochę ponad pół roku i nie mam własnego samochodu. Ale za to jeździłem benzyniakami i dieslami więc mogę je porównać bez faworyzowania diesla czy benzyny. 1. Zacznijmy od tego że kupując samochód używany możemy wysłuchać relacji ich posiadaczy....
sprawdź bańkę od turbiny tą która steruje kierowniczkami, może jest dziurawa i dla tego nie steruje.
Pytanie co to był za komputer? Jeśli jakiś "Generic OBD2" pokroju ELM327 to większości błędów mógł "nie widzieć". Po drugie wypadałoby zrobić porządną diagnostykę (logi) podczas jazdy, żeby zobaczyć, co się dzieje z przepływem (MAF) i ciśnieniem (MAP). Pewnie się okaże, że albo "rozjechał" się MAP (co się zdarza), albo blokuje się sterowanie turbiny...
Tu jest podstawowy bład , nie zmieniono turbiny i pracowała ponad stan. Trza bylo zamontować większą i po problemi e
Witam wszystkich. Od pól roku jestem posiadaczem Opla Corsy C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM, rocznik 2004. Przebieg 130 000 km. Ostatnią większą naprawą była wymiana uszczelki pod głowicą z powodu "zaciągnięcia" oleju do zbiornika płynu chłodzącego(samochód był holowany do mechanika gdyż nie był zdolny do jazdy). Autko także ostatnio miało regenerowaną turbinę...
co do turbiny sprawdzałem mechanicznie chodzi, ona jest sterowna nadciśnieniowo , nie ma zawóru elektrycznego który nią steruje, były trzy typy turbin w tym silniku, co do szczelności sprawdzę jutro połączenia od turbo do kolektora i napiszę co wyszło.
Problemem też może byc pompa wody, często jest tak, że ośka pompy się obraca a turbinka stoi w miejscu.
Zastanawiałem się czy to nie powinno być w dziale "na wesoło". Cena kupna auta niższa od roweru dobrej marki, o porządnym rowerze elektrycznym nie wspominając. A zdajesz sobie sprawę jakie systemy bezpieczeństwa ma Seicento? Brak abs-u i zimą masz przekichane, zdajesz sobie sprawę że jak kopniesz w blacharkę to się wgniecie? W cenie Seicento jest wiele...
Ja powiem tak...warto sobie zadać pytanie co to ma być za auto? Czy typowo miejskie na zakupy, ew. do pracy? Czy bardziej sportowe do jazdy i w miarę szybkie czy tanie w naprawach czy takie co będzie mało palić itd.. jaki segment. Nie zgodze się tez że Volkswageny są beznadziejne. Kolega kupił 2 lata temu VW Passat B5 2001 rok bodajże, był nim juz w...
Odkręciłem wszystko ale nie mam sposobu na wyciągnięcie alternatora (nie dysponując kanałem). Do góry raczej nie wyjdzie do dołu przeszkadza sztywny wąż chłodnicy. W jaki sposób wypina się kostkę (tą zieloną z jednym przewodem). ---> trzeba ją ścisnąć od góry Wyjaśniła się sprawa kontrolek i braku zapłonu ---> wystarczyło dokręcić klemy, wcześniej testowałem...
Może być mnóstwo, jedź na diagnozę i wtedy napisz. Chyba, że wolisz strzelać na oślep i wymieniać na chybił trafił. Rozruszaj cięgno reg. turbiny, często się zapieka ( staje w pozycji max doładowania) i takie są efekty.
Witam Ostatnio zepsuła mi się karta graficzna (GT520). Postanowiłem ją wymienić. Wybór padł na GTX285. Niestety po zainstalowaniu karty i uruchomieniu komputera na ekranie widnieje monit: brak sygnału pomimo że turbina w karcie się kręci. Po przełączeniu się z karty graficznej na zintegrowaną od razu pojawia się na monitorze obraz. Okazało się że bios...
Żeby sprawdzić uszczelniacze trzonków zaworowych wystarczy podczas pracy silnika odkręcić wlew oleju. Jeśli bedzie bardzo chlapać olejem i dmuchać jak ze sprężarki powietrze to znaczy że napewno są uszkodzone. Olej w dolocie może też dostawać się przez wyrobione uszczelniacze na wałku turbiny. Oczywiście pomiar ciśnienia sprężania wskazany, ale jeśli...
Witam mam corse 1.3 cdti z 2006 r. i ciężko odpala na ciepłym silniku. Autko jest po wymianie rozrządu, świec, wtrysków, turbiny itp. było u mechanika , elektryka i rozłożyli ręce. niech Ktoś coś poradzi. Komputer nic nie pokazuje. Ciśnienia na cylindrach sprawdzone. co może jeszcze być????
Piszesz teraz o wersji referencyjnej (Founders Edition), czy o autorskich konstrukcjach? Referent = turbina, wyrzuca powietrze przez śledzia poza obudowę. Zazwyczaj nieco głośniejsza, aczkolwiek hałas/szum nieco przyjaźniejszy dla ucha niż ze zwykłych wentylatorów (ciężko wytłumaczyć, trzeba posłuchać obu rodzajów chłodzeń). Chłodzenie autorskie =...
witam zazwyczaj ze wzgledu na moc tracona znajduje sie w tunelu albo przed albo za turbinka
To silnik z mechanicznie sterowanym wtryskiem. Na niskich obrotach pewnie turbinka słabo ładuje. Jeśli masz czym sprawdzić ciśnienie...
Hmm to nie dobrze albo dobrze - liczyłem że to ta pompa wstępna nie daję rady i stąd pompa CR nie robi ciśnienia powyżej 100MPa jak to kiedyś robiła patrzać po logach z jazdy. EGR był czyszczony około 2-3 miesięcy temu razem z kolektorem ssącym oraz rozruszałem "Sztangę" od turbinki bo raczej stała. Wtedy było słabo z mocą i wiadomo dymienie przy depnięciu....
Tak tylko, na kasowaniu wora, dorabiasz kilkadziesiąt złoty w kilka minut, a usterki to czasem godziny, które czasem nie do końca są zapłacone. Koło mnie jest koleś co ma sprzęt DELPHI i za kasowanie bierze ponoć 30zł, w sumie nic poza kasowaniem błędów nie umie. Na usterke w podciśnieniach 1.9tdi wymienia turbine. Więc ja moge poczekać aż po takiej...
Diesel generalnie nie jest dobrym wyborem na krótkie odcinki i małe roczne przebiegi, jednak ten konkretny silnik daje radę (choćby z uwagi na brak DPF). Silnik produkuje jednak mało ciepła (generalnie to dobrze) i przy mrozach trzeba przejechać ze 2-3km żeby zaczęło lecieć ciepłe powietrze z nawiewów. Jak lejesz dobre paliwo i zmieniasz na czas olej...
Witam serdecznie i proszę o radę. Mam samochód z silnikiem 1.5 diesel jego optymalna temperatura pracy jaką zauważyłem to około 94-95 stopni. Problem polega na tym że czujnik załącza wentylator chłodnicy dopiero przy 100 stopniach i mimo że według katalogów jest to prawidłowe ja obawiam sie przegrzania silnika na przykład z powodu awarii czujnika bo...
Witam pisze tu temat ponieważ mam taki problem iż jakiś czas temu turbina mi padła i została samozapłonu i olej dostał się do układu chłodniczego ( zbiorniczek chłodnica nagrzewnica ) nic z tym nie robiłem później urwało się koło od pompy oleju i zniszczyło koło i dekiel jakoż ze strasznie cięko dokupić nowy a oryginalny kosztuje 1200zł postanowiłem...
turbina corsa wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina
połączenie szeregowy grzałka schemat zasilania klimatyzacji nagrzewnica power
Radio tranzystorowe szybko rozładowuje baterie - przyczyny Zmywarka automatycznie przełącza programy - co robić?