A ja polecam usługi zeimpa. Fachowiec, nawet z klingierytu wycina. Na wszystkim się zna. Zajebiaszczy gość z nikąd. Radź chłopaku nawet Toku74. Zważ tylko uwagę, że jak on robił samochody to tobie jeszcze mama netu nie kupiła. Nie pisz mi już na PW. Pisz na forum. Co miałem Ci napisać - napisałem. Myślę, że jakbyśmy się spotkali w "rzeczywistości",...
Po co silikon? Tam nigdy nie było silikonu. Uszcelka jest korkowa z tulejkami. Sama usiądzie ile trzeba. A poprzednia cieknie, bo pewnie źle wyczyszczone lub źle dokręcone. Odsyłam do tematu: Tryty i silikon- ich zastosowanie i cena -w dziale Serwisanci.
wina uszczelki Trochę niepoprawne określenie. Wątpię, żeby uszczelka była czemuś winna. Jak mechanik ją założył tak siedziała i tego są skutki, więc jak już to wina mechanika.
To albo jest rzeczywiście niedokręcona albo uszczelka pod nią strzeliła.
Tam się nie stosuje żadnych silikonów, po prostu nowe uszczelki. Kosztują grosze.
Zdejmij ponownie pokrywę i powykleszczaj wszystkie biegi – ma być ustawiony "luz". Wtedy dopiero zamontuj pokrywę ponownie. Będzie dobrze.
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Typowe w X12SZ
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, jest to typowy objaw dla czegoś takiego. Zdejm głowicę, i daj do sprawdzenia ewentualnie do planowania, przy okazji niech sprawdza jej szczelność.
To robić to? Silnik i tak nie jest nowy, ale boję się wzrostu temperatury spalania i kopcenia z wydechu
jak dobrze pamietam corsa 1,2 z 97roku jest na monowtrysku?, jesli tak to sprawdz uszczelke pod zespolem wtryskowym i szczelnosc wszelkich wezykow podcisnieniowych
Tak, uszczelka metalowo-gumowa.
Do sprawdzenia uszczelka pod głowicą.
wymiana uszczelki
Na dwóch powinien chodzić, to raz, a dwa to sterownik pewnie do naprawy, ale ja bym sprawdził przy samym sterowniku. Pewnie po wymianie uszczelki masz jednak uwalony przewód.
Pasta Dirko. Cienko po obydwu stronach, odtłuszczonych powierzchni. No i nowa uszczelka.
To moze byc uszczelka pod głowica.Sprawdz na chodzacym silniku czy przewody wodne masz twarde.Jak tak to uszczelka
ten błąd oznacza że różnica obrotów biegu jałowego jest różna o 170 rpm od prędkości bazowej. Sprawdź przecieki powietrza,zwłaszcza uszczelkę pod korpusem. Nie zawsze elektronika......
Woda może wchodzić od nadkola-przegnita blacha, w rejonie progu i początku błotnika, lub od góry z okolic podszybia. Waż z woda i polewaj i obserwuj. Pod uszczelka może być dziura.
A więc tak. Cieknie z czujnika ciśnienia. Jak się wtyczkę zdemontowało z czujnika to leciało ciurkiem. Czujnik wymieniony i pozostała jeszcze do wymiany uszczelka pokrywy zaworów, tylko sprzedawca się spytał czy gruba czy cienka ta uszczelka. I nie wiem jaką wybrać bo nie wiem jaki ma wpływ ta grubość uszczelki.
Ubywający płyn i krótkie odcinki mogą mieć wpływ na powstanie mazi pod korkiem. Nie dymi na biało? Co było powodem wymiany uszczelki?
Sama wymiana uszczelki pod głowicą, nie ma się nijak do zużycia paliwa. Istotne jest to z jakiego powodu została wymieniona i co oprócz niej się jeszcze mogło stać. Mierzyłeś kompresję na cylindrach? Czy po złożeniu silnika była przeprowadzana regulacja instalacji?
Sprawdź połączenie miedzy kolektorem dolotowym a przepływką. Jest tam uszczelka.
Witam. Mam problem. Oddałem Opel Corsa D 2007r. do warsztatu celem wymiany uszczelki pod głowicą. Uszczelka po wcześniejszym planowaniu głowicy została wymieniona + inne uszczelki, olej, płyn. Otrzymuję telefon od mechanika, że wszystko zostało zrobione, lecz auto nie odpala, nie daje iskry na świece / świece nowiutkie /. Z tego co wiem rozrusznik kręci...
Rozwiązałeś to jakoś ? Czy uszczelka pod głowicą ?
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
coperfild podał już odpowiedź,uszczelkę dobiera się do bloku a nie głowicy.Zmieniasz grubość jeśli zmieniałeś tłoki,korbowody lub planowałeś powierzchnię bloku. W innych przypadkach uszczelka pozostaje bez zmian.Amen
Wypadało by dać pod głowicą nową uszczelkę, gdyż poprzednia-stara będzie już zgnieciona i nie uszczelni tak samo jak nowa. Poza tym jak zdejmiesz głowicę to zobaczysz w jakim jest stanie uszczelka pod nią.
Całego płynu nie zlejesz zawsze w pompie coś zostanie ale jest różnica wylać 0,2 L a 2l litry. Co do podnoszenia 1.0 jest lekkie więc krzywdy misce nie zrobisz ,ale podkładka z deski wymagana . Choć ja staram się zawsze podpierać zawsze za nadlew bloku obok miski.
no oczywiście tylko co mam zrobić i jak ugryźć...jeśli to tylko uszczelka to jak się do niej zabrać...
Jak robisz dla siebie to klej.Poszukaj jakiegoś kleju wysokotemp.Co i tak nie da ci gwarancji.Zawsze jest ryzyko.Ale można próbować.
Silnik 1200. Ciśnienie jest prawidłowe, sprawdzone było. Wszystkie uszczelki też. Miska oleju też, panewki też.
Taka misa ze złomu grosze kosztuje. Spawanie będzie droższe, bo najpierw dokładne odtłuszczenie, a jeszcze trzeba doliczyć uszczelkę i olej.
Silikon Dirko załatwi sprawę. Ewentualnie dobrze docieta igielitowa uszczelka.
Jak jest olej w płynie chłodniczym to odrazu uszczelka do wymiany.
Witam, w zbiorniku ubywa płynu chłodniczego...spalin wydobywa się więcej,kolor biały A z tłumika słychać takie lekkie strzelanie...Czy to uszczelka?? Corsa 1.4 w gazie..
Paliwo cały czas było i przed odpaleniem jeszcze odpowietrzalem pompe aby wlasnie nie startowała na sucho. Zastanawiam się czy to nie wina zaworu regulującego ciśnienie na listwie bo on bul wymieniany ale wydaje mi się ze na starych uszczelkach.
Niestety nie miałem odpowiedniej redukcji do manometru więc pomiar na rozgrzanym silniku u mechanika - na jałowym 0 (kontrolka nie świeci), po dodaniu gazu, obroty 2000 ciśnienie rośnie do 3. Wróciłem do mechanika od rozrządu i przyjął na reklamację - w ciągu dnia zrobili, wadliwy napinacz. Fizycznie po naprawie nie zmierzyli ciśnienia. Auto odebrane...
Jeśli autor tematu posiada Corsę B z silnikiem X10XE (1.0 Ecotec) to ma na myśli za pewnę czujnik ciśnienia oleju. Jest on montowany po lewej stronie silnika obok obudowy rozrządu lub na jej obudowie(nie pamietam dokładnie). Proponuję nie bawić się w wymianę uszczelek tylko wymienić cały czujnik gdyż to koszt zaledwie 10-20zł a więc niedrogo. W zestawie...
Olej ci cieknie oringiem lub uszczelką.Pewnie odma też zapchana.
Posprawdzaj wężyki od podciśnienia, ewentualnie uszczelka kolektora dolotowego.
Na sucho bo
Olej dostaje się z pod pokrywy zaworów do wgłębienia gdzie znajduje się cewka zapłonowa (dis) i wylatuje tym otworem ... Często te pokrywy są zdeformowane z racji wieku i sama wymiana uszczelki nic nie daje ..
UPG - uszczelka pod głowicą.
Witam Mam problem z chłodzeniem silnika w Oplu COrsa B 1996r. Wymieniono już termostat, uszczelkę pod głowicą, a nadal silnik się przegrzewa. Czy może ktoś miał podobny problem?
Ale co? Uszczelka może być winna, tak apropo, bo walczę z tym samym.
Temat zamykam, kompletne czyszczenie przepustnicy wraz z wymiana uszczelek pomogło;)
Może być.Pewnie wywaliło uszczelkę pod wtryskiwaczem.
dobrze doradzony wybór oleju !
uszczelka pod glowica uszkodzona
Jak by kogoś to interesowało to wałek do wymiany i krzywki + uszczelka pod głowicą.
Witam poszukuję informacji na temat regulacji obrotów w modelu samochodu ja w temacie. Czy na szybkość obrotów może mieć wpływ uszkodzona uszczelka pod głowicą-widoczny wyciek oleju. proszęo odpowiedz Regulamin pkt 11 prosze poprawić. goldwinger
Wszystko bedzie pasować. Opel ma to do siebie, że wszystkie skrzenie "small block" tzn. F10,F13,itd. są między sobą wymienne (identyczne rozstawy mocowań, itd.) Podobnie jest z dużymi (F16, F20,...),no może poza F28... W twoim przypadku chodzi o wymianę na taki sam typ skrzyni, tyle ze z dodatkową parą zębatek na V bieg, które znajdują się pod deklem...
lub czujnik ,czy zegar przekłamuje ,łatwo to sprawdzic.
Myślę, że głowica do zdjęcia ponownie i sprawdzić szczelność. Do tego jeżeli docierałeś zawory, to dobrze byłoby sprawdzić luzy, czego zapewne nie zrobiłeś. Co do wycieku oleju to połamałeś pokrywę zaworów /na narożnikach i w miejscach wkręcenia śrub/, gdyż jej dokręcanie też trzeba zrobić z głową i delikatnie. Jeżeli uszczelka już raz była wymieniana...
Witam bardzo serdecznie.Mam na warsztacie CORSE C 2001r 1.7Di w zbiorniczku wyrównawczym od cieczy chłodzącej znalazł sie olej. Z doswiadczenia wiem ze to prawdopodobnie uszczelka. Odkręciłem głowice i uszczelka wygłada jak nowa. Moze wie ktos co jest bolączką tych silników??? Bardzo prawdopodobnie moze byc jeszcze głowica... Pozdrawiam
Po co robisz takie rzeźby? Już ktoś napisał, żeby zewrzeć wtyczkę czujnika na chłodnicy. Ma działać wtedy wentylator i już. Jak nie działa to szukasz w elektryce, jak działa podmienić czujnik na próbę. Jak nie pomoże to termostat, zapchana chłodnica, leży uszczelka itp. itd. To że był wąż zimny po dwudziestu minutach znaczy tyle co nic. Przy jakiej...
Walnięta uszczelka pod korpusem nonowtrysku
Dokladnie brak ciepłego powietrza :) ( lecz z uszczelką pod głowica jest wszystko ok )
U mnie padł akumulator w przeciągu 10 minut na postoju podładowany przejechany ok 20 km a następnego dnia uszczelkę pod głowicą wystrzeliło. I czemu sie tak stało ?
ciśnienie??hmm nie bardzo mam jak sprawdzić;(( obsawiam na uszczelkę albo cylinder;(
Przeprowadziłem ponowny test CO, i umyłem zbiorniczek. Silnik pracował przez około 40 minut aż do zadziałania termostatu i płyn nie zmienił barwy. Czy istnieje w tym silniku inna możliwość zanieczyszczenia płynu olejem niż poprzez awarię uszczelki głowicy?
myślę że mój temat jest związany z elektroniką ponieważ wiele osób mówiło o komputerze i sądzie Lambda. A wczym pomoże wymiana uszczelki
A jaki rocznik , bo 2001/2003 można normalnie wyprogramować EGR. Pompa wysokiego ciśnienia NIE MA zaworu bezpieczeństwa. Polecam oddać ją do uszczelnienia lub sam to możesz zrobić--uszczelki są dostępne w sieci. Ew. wymień , ale nie będziesz wiedział czy nie jest tak samo uszkodzona.
Corsa B 1.4 8v ( nie wiem gdzie znaleźć model silnika ) bez gazu , przejechane 80 tys. Bo czytasz tylko lamerów co wymieniają bezawaryjne silniki krokowe, a problem w 90% przypadków ten sam w tym silniku - wydmuchnięta uszczelka pod korpusem przepustnicy.
To pewnie uszczelka pod głowicą. Z jakiego zaworu płyn ucieka???
Wydaje mi się że na pewno jest problem właśnie z rozrządem. Więc kompletny rozrząd do wymiany tzn. łańcuszek, napinacz, 3x ślizgi i koła zębate? Czy tak jak wspomniał mój mechanik "że jak trzeba zmienić rozrząd to wystarczy wymienić ślizgi i napinacz" A co jeszcze z uszczelkami??
Przyczyn może byc mnóstwo sprawdź przewody podciśnienia,uszczelki kolektorów itd
Już Ci odpowiedziano. Jest to fizycznie możliwe, natomiast niezgodne z kanonami mechaniki i najprawdopodobniej i tak zakończy się wymianą uszczelki pod głowicą.
może to być uszczelka od egr albo uszczelka bocznej pokrywy rozrządu Te uszczelki też ktoś pewnie wymieniał podczas wymiany uszczelki głowicy ( bo musiały być demontowane) . Jak jest CO2 w układzie chłodzenia to uszczelka EGRa , uszczelka pod głowicą lub głowica (pęknięcie , nierówność ) ..
To masło to skutek wody w oleju, ale skoro mówisz że auto codziennie się zdąży nagrzać to prawdopodobnie wina uszczelki pod głowicą.
A taki koszt wymiany tej uszczelki w jakich cenach moze oscylowac?
Przez uszczelkę pod głowicą, a co?
Witam. Mam problem z Corsa 1.2 W styczniu została wymieniona uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem głowicy, sprawdzeniem szczelności, razem z tym robiony został rozrząd kompletny. Dziś zaglądam do zbiornika wyrównawczego a tam ślady oleju, brak śladów mazi pod korkiem wlewu oleju czy bagnecie, brak spadku mocy i brak kopcenia ,uszczelki wszystkie...
A ja bym sprawdził uszczelkę pomiędzy korpusem a kolektorem.
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Trzeba ją sprawdzić.
Miałem kiedyś podobny problem, też w corsie z tym, że 1.2. u mnie to była pęknięta głowica, więc sprawdź głowice szukając pęknięć. Ewentualnie może uszczelka pod głowicą.
...czy układ chłodzenia ma jakiś związek z zapachem spalin? A może mieć, a szczególnie wtedy, jak uszczelka pod głowicą przepuszcza ;-)
Cześć, dziękuję za link, operacja udała się cząstkowo, uszczelka trzyma, niestety leci przez jedną śrubę pokrywy - do doszczelnienia.
Uszczelki pod glowica zaden specyfik nie odratuje
nie moge odpalic auta niby wszystko ok ale nie pali :(
jednopunkt. Albo uszczelka na kolektorze, albo podparty zawór?
Czy to musi być uszczelka pod głowicą No nie. Mogła pęknąć też sama głowica.
Nie wiem na których zaciskach jest powietrze, jak to sprawdzić wiem że były wymieniane cylinderki i przewody i jeden zacisk był reanimowany tzn wymieniana uszczelka
Kolego, a tą uszczelkę masz do sprzedania za ile?? i jeszcze interesuje mnie pokrywa zaworów... bo mam właśnie wyciek spod uszczelki, głowica do planowania... :/
No może to być od wszystkiego....żle ustawiony zapłon wtryskiwacze mogą szwankować lub poszla uszczelka przy silniku od wydechu....
Kolego nie lej już wody dobrze?przecież doskonale widać plastik w złączu a silikonowa uszczelka jest zanim.Jak to ci ma pasować co?
Sprawdź czy łańcuch nie przeskoczył.
Sprawdź czy uszczelka jest dobrze włożona. Może w jakimś miejscu jest dziurawa.
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Macie jakieś propozycje dodatkowej diagnostyki do zrobienia we własnym zakresie? Byłem z tym w 3 warsztatach i jak dotąd wszystkie propozycje opierały się na wymianie (i oczywiście opłaceniu) losowych elementów. Wałki rozrządu, uszczelniacz wałka, uszczelka kolektora, łożysko oporowe. Część z tego jest dość droga, wolałbym mieć bardziej ukierunkowany...
Proszę zobacz teraz dodałem parę nowych informacji o lokalizacji oraz zdjęcia na jednym wyraźnie widać śrubę z której leci szczególnie jak wkręcam na obroty silnik. Myślę że ma to sens. Pompa wody. Ale skoro działa bo jest cyrkulacja płynu i jak doleje płynu chłodniczego to grzeje to myślę że nowa uszczelka załatwi sprawę. Mam rację?
ewentualnie czujnika położenia przepustnicy o ile taki jest. Jest jest. Cała tragedia tego forum-w tematach kłapią ci, co ch**a wielkiego wiedzą w czym problem. A tak na dzień dobry do sprawdzenia uszczelka pod korpusem monowtrysku.
Czujnik nowy Boscha bo w innym samochodzie miałem coś podobnego i to pomogło. Przepustnica czyszczona dokładnie tak jak pisałeś poprzez kąpiel. Dalej to samo. Podmieniony był też DIS, czujnik wału rozrządu, przepływomierz, każda uszczelka sprawdzona, dalej bez zmian. Nawet lambda była sprawdzana.
Wyjąć się da, ale włożyć, tak aby nie uszkodzić uszczelki, i wszystko było szczelne nie bardzo.
uszczelka pod korpusem monowtrysku,albo nieszczelność membramy siłownika EGR
Uszczelka pod głowicą do wymiany.
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
tak jakby problem na rozgrzanym silniku występował dodam, iż ostatnio miałem wrażenie ze traci mi się płyn z chłodzenia , tak po mojemu to głowica do zdjęcia i oby to była tylko dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Masz tam gaz ? Jaki jest stan/poziom oleju na zimno rano Przewody odmy wypadałoby przeczyścić i sprawdzić czy całe https://e-opel24.pl/wp-content/uploads/2...
Miałem kiedyś tak jak przy wymianie uszczelki lekko się przesuneła przy zakładaniu (zgioł taki mały pierścień ustalający położenie uszczelki) i waliło metalem o tłok na 4 cylindrze ale po kilkunastu km przestało. Po jakimś czacie uszczelka z tego powodu padła i się okazało co było. Po prawidłowym zamontowaniu nowej uszczelki wszystko było ok.
Wystarczy tłok ustawić na samej górze wtedy kiedy oba zawory są zamknięte i podać tam sprężone powietrze przez otwór po świecy - będzie słychać jak dmucha we wodę jak jest walnięta uszczelka, jak dmucha we wydech jak puścił zawór wydechowy lub w przepustnicę jak poszedł zawór ssący. Jak nie dmuch nigdzie to wałek się wytarł. Ja do tego używam rurki...
corsa wymiana uszczelka uszczelka biegów corsa corsa uszczelka silnik
odpowietrzenie tuszu schemat wycieraczki szyby tylnej skrzynka bezpiecznik voyager
peugeot wyciek oleju pralka stuka podczas wirowania
Schemat podłączenia przejściówki przepustnicy Iveco Daily 30 Świeca zapłonowa Demon RQ 580 a Oleo-Mac 937