Cześć wszystkim, Mam problem z samochodem opel corsa c 1.3cdti 2006. Mój problem to, gdy na zewnątrz jest zimno to samochód ma podwyższone wolne obroty, a gdy robi się ciepło na zewnątrz to wraca do normy. Zauważyłem również dziwne lekkie wibracje w samochodzie w szczególności jak trzymam kierownicę. A też kilka miesięcy temu wymieniłem rozrząd, mam...
Nim ci każą czyscić silniczki krokowe, których tam zresztą nie ma, resetować kompa, podpowiem-sprawdź działanie krańcówki w nastawniku przepustnicy.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Witam, mogę potwierdzić to jest prawdopodobna przyczyna którą opisał kolega "iamtheone"
Da się odkręcić stopy,i wyjąć panewki.
przepraszam na zimnym cicho ,nie doczytałem czekamy na film
Dobrze by było jakbyś napisał jaki typ gaźnika... Ale dysze tak do regulacji obrotów jak i od składy mieszanki nie mogą być zakręcone do końca
Sorry, Tak mówię o uszczelce pod pokrywą zaworów, właśnie tam zauważyłem wycieki. Nie zaobserwowałem zmniejszenia się ilości płynu chłodniczego i oleju. Zaczołem tankować na Bp i już tak nie kopci i rzadziej traci moc ale jeśli się to dzieje to zapala się pomarańczowa kontrolka z takim piorunem, czy wymiana tej uszczelki pod pokrywą zaworów załatwi...
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
wężyk podciśnieniowy (pod zespołem wtrysku) zaprowadzi cię do niego
Witam,posiadam Corse B 1.2(silnik c12nz).Na biegu jałowym są bardzo szybkie obroty.Po wymianie silnika krokowego jest jeszcze gorzej,tak jakby w silniczku sie nie wysuwał trzpień i nie blokował kanału.Cop może być przyczyną tej usterki.Silnik instalacji LPG.
Wychodzi, że problemem będą wtryski. Spróbuj metody przelewowej, tak aby nie pchać się w koszty. Z w.w objawów masz co najmniej 2 usterki.
jeśli po dłuższej pracy na wolnych obrotach zapala się lampka silnika to duża szansa na uszkodzoną uszczelkę pod mieszalnikiem wtrysku.może to być również potencjometr przepustnicy - na niebieskim przewodzie ma być ok 0,5 - 0,6 v na wolnych obrotach sprawdź uszczelkę - podnies mieszalnik do góry pozdrawiam
dużo za niskie wolne obroty biegu jałowego... lub wytarte panewki... lub zajechana pompa oleju
o. i to jest to, czego potrzebowałem (cieszę się, że to nie usterka). dzięki
Zobacz czy go udusisz ręka na przepustnicy jak chodzi na wolnych.
Kolego daj sobie odrazu spokoj i nie zasmiecaj forum. Teraz lego jest tanie wiec mozesz sie wyglupiac nie denerwujac nikogo. Temat byl juz doglebnie omowiony setki razy. Moglbys wysilic palec wskazujacy i kliknac na przycisk "szukaj"? Bardzo dziekuje... P.S. Jak biezesz pozyczke z banku to tez nigdy nie czytasz zadnych regulaminow ani omow, ktore podpisujesz?
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Tym razem może być ten sam problem? może być a tam jest elektroniczny czy na opornikach? widzę na fotkach że tam jest bezp termiczny, czesto przyczyna to silnik wentylatora za wolne obroty lub zapchany filtr kabinowy.
Witam właśnie wymieniłem w swojej corsie c 2001 rok 80 tys. felerne elementy łańcuszek, napinacz i prowadnice. Co do łańcuszka firma zmieniła ogniwka na pełne poprzednie były scalane sam napinacz tez jest inny wymontowany ma ślady zużycia wewnątrz (tłoczek). Prowadnice musiałem wymienić gdyż od uderzania luźnego łańcuszka powstały (wżery) Koszty łańcuszek...
Ja bym wymienił czujnik szarpana na wolnych obrotach.
Byc może się zsunęła guma łącząca przepustnicę z kolektorem.
Nieszczelność korka wlewu oleju.
sprawdz sonde silniczek krokowy ewentualnie wtryski Za tą bezwartościową poradę nagradzam kolegę ostrzeżeniem #2. Zasada na tym forum jest jedna - nie wiem,to nie odzywam się. Regulamin pkt 8.1,10.2
Napisałeś dwa te same tematy, usuń jeden.
Dolot szczelny? Jak się auto zbiera - płynnie czy z opóznieniem?
Mieszczą się w granicach norm które podaje opel w TIS, średnio jest to 95kPa To jest ciśnienie na zapłonie a jakie masz na wolnych obrotach?
Cześć, mam obecnie ten sam problem. Udało Ci się rozwiązać twój? Co było przyczyną?
Prawdopodobnie przycina się , zabrudzony silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami.
Podłączę się pod ten temat. Mój Opel Corsa 1,0 Ecotec 98r, czasami nie zawsze z wolnych obrotów po wciśnięciu pedału gazu dławi się, nie ma mocy. Jeżeli na luzie rozkręcę na wyższe obroty ma zryw dobry. Domyślam się że ma to związek z obrotami, przechodzeniu z wolnych obrotów na luzie na obroty wyższe.
Napisz co pokazuje MAP po zapłonie i na wolnych obrotach.
Wiem że to banalne co napiszę, ale sprawdziłeś linkę gazu czy się nie wiesza, lub nie jest zbyt mocno naprężona na przepustnicy??
Mechanik wskazał zawor EGR - do wymiany wie ktos moze czy w 1.0 jest szansa go wyczyscic ?
Przepływomierz powietrza,0.00 kg/h - na biegu jałowym Czy tak ma być? No to jak myślisz....silnik nie potrzebuje powietrza na wolnych obrotach...
Wymiana nie zaszkodzi, to są te tanie rzeczy😁
Dzięki wszystkim za informacje. Świece wymienione na nowe NGK. Auto szybciej odpala, wolne obroty są stabilniejsze i równiejsze.
Objaw odcięcia w corsie typowy kiedy mamy uszkodzony(zabrudzony) przepływomierz jednak nie pamiętam czy był związany z nagrzewaniem się silnika. Przy chińskim przepływomierzu corsa po nagrzaniu gasła na wolnych obrotach więc polecam oryginał bosch
Witam Posiadam Opla Corsa C 2000r 1,4 benzyna w gazie ostatnio jadąc samochodem zaświeciła mi się kontrolka silnika i zaczęło mi auto gasnąć na wolnych obrotach np. dojeżdżam do skrzyżowania puszczam z gazu i auto gaśnie pytanie co to może być
Sprawnie porusza czyli tak, nie gaśnie jak zwalniam, skręcam, stoję itp. Ogólnie samochód ma tak jeżeli postoi kilka godzin, np przez noc bądź jak jestem w pracy, później jak już jeżdżę i przegazuje go tak by nie gasł (pisałem co i jak wyżej) to nawet jak zostawię go później na godzinę, to po powrocie mogę od razu w miejscu przełączyć na gaz bez takiego...
Moja Corsa z wolnych obrotów po gwałtownym dodaniu gazu dusi się, a po zdjęciu nogi z gazu strzela w wydech. Auto posiada instalację LPG i na gazie są takie same objawy ale mniej uciążliwe na benzynie za to nie do zniesienia. Błędy odczytane jedynie wyświetla błąd grzałki sondy za katalizatorem. Wygląda to tak jak by zapłon był przestawiony.
Ok , podeślę na priv. Dzięki za zainteresowanie. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa , gdyby było uszkodzone sprzęgło, sprężarka nie powinna działać podczas jazdy . A podczas jazdy to leci pięknie lodowate powietrze 🤔. Chyba że jest jakoś faktycznie przypalone to sprzęgiełko i nie załącza jej na wolnych obrotach.
Podciśnień nie sprawdzałem. Już się biorę.
Witam! Jaka wartosc pokazuje przeplywomierz na wolnych obrotach? pozdrawiam
Te auta tylko 5w30
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE. Problem polega na tym, że na rozgrzanym silniku wolne obroty schodzą tak nisko, że powoduje to dławienie silnika, np. przy dojeżdżaniu do świateł itp. Chciałbym zacząć od wyczyszczenia przepustnicy, ponieważ po prawej stronie pod deklem (ten na trzech śrubach) jest ona ubrudzona olejem a następnie jeżeli problem będzie nadal,...
Może i nastawy siedzą w EEPROMie ale po odcięciu zasilania silnik się kalibruje, jak się go przy czyszczeniu przekręci to nie ma innego sposobu na powrót wolnych obrotów do normalności jak odpięcie na chwilę aku. Wolne obroty mogę korygować Euroscan'em i ta adaptacja jest pamiętana po odpięciu aku.
błąd 34na tabeli jest to czujnik ciśnienia w kolektorze-zbyt niskie napięcie---co to znaczy?????????? szaleją wolne obroty i świeci kontrolka silnika-pomarańczowa jest to corsa z 95 na jednopunkcie
Wstawiam klimy do samochodów, i do maszyn. Jeśli sterownik obsługuje klimatyzacje to należy podpiąć , ma się wtedy podbicie wolnych obrotów i funkcje WOT. Problem jest często taki że sterowniki silnika są inne przy klimie i bez klimy. Przy klimatroniku nie przejdzie nie podpięcie ECU silnika.
Nie powinien, ale przy niestabilnych obrotach jest to zrozumiałe.
Najpierw to napisz kiedy wystąpiła usterka i czy było coś robione przy silniku. Czy w czasie kręcenia filmiku, silnik był rozgrzany do temp pracy i czy dźwięk nie zanika na zimnym silniku. Problemy z rozruchem, czy wolne obroty są prawidłowo regulowane.
Agila lub inny 1.3 cdti opel.... Prosiłbym pilnie o wartości przepływki na wolnych obrotach.... U mnie mam 23/24 kg/h jak włączy się EGR to spada do 12kg/h ciśnienie na rampie 25MPa Śledzę wątek z czystej ciekawości ; u mnie corsa 75 koni i odpowiednio: 29/30 kg/h z egr 17/18 kg/h ciśnienie HP 29 MPa.
Intake manifold air control actuator-circut malfunction po polskiemu czujnik położenia regulatora wolnych obrotów.
Witam, podciśnienie zmierzone -0,6 bara na ciepłym silniku, przy wypadaniu zapłonów. Nie mogę nigdzie znaleźć prawidłowej wartości. Ogólnie jak się doda gazu na 1200 obr. to wypadania zapłonów już nie ma , czyli coś go boli tylko na wolnych obrotach...
Dzieje się to na zimnym jak i na ciepłym silniku. Coraz bardziej wydaje mi się to związane z obrotami silnika (1.7D). Jeżeli silnik ma wachania obrtów to i alternator będzie miał wachania a co za tym idzie również spadki natężenia i to widać na oświetleniu samochodu. Jeśli się myle to proszę wyprowadzic mnie z błędu. Czy to jest normalne iż na luzie...
Podnieś wolne obroty np.kts-em,tech-em,ale najpierw wyczyść przepustnicę.
niestety silnik krokowy też został wymieniony i nadal jest problem
Witam!! Nie dawno zakupiłem pojazd marki Ople Corsa A z 91r. początkowo ładnie wszystko zrobiłem kilkanaście kilometrów na szybkich trasach, stwierdziłem łożyska z tyłu i ogólnie hamulce do zrobienia. W pewnym momencie na światłach w mieście po zjechaniu z drogi szybkiego ruchu zaczęło nią szarpać i przyduszać aż w pewnym momencie się zdusiła. Poszperałem...
Przepraszam dth.
Witam po dokładnym przeświutleniu uzwijeń cewek krkowca wyszło że jedna z cewek się rozłącza (kabelek zalany silikonkiem ma przerwe raz styka a raz nie powodując zawieszanie się silniczka. Reszta wydaje się być oki uszczelki nieuszkodzone. Pytanko gdzie można kupić tanio lub może ktoś ma na zbyciu. Pozdrawiam dzięki za pomoc
tak,ale po czyszczeniu trzeba zrobić nastawy posdstawowe,bo inaczej pomarańczowa lampka,i błąd P0505 :) No i co ma brudna przepustnica do szarpania na wyższych obrotach? :)
skąd wiesz że ta corsa ma kpoułke?
Wszystko wskazuje na zanieczyszczony filtr fazy ciekłej. Dodatkowo przyczyna może leżeć w zanieczyszczony "mazutem" parowniku, który nie odparowuje prawidłowo gazu, powodując właśnie szarpanie silnika, czy wręcz jego gaśnięcie na wolnych obrotach.
Pewnego czasu przeciaglem swoją corse po autostradzie 120km/h z dobre 60 km gdy zjechałem do skrzyżowania zaczął przerywać na wolnych obrotach w pewnym momencie zapaliła się kontrolka check engine(wypadanie zaplonow) Obroty na luzie zaczęły wzrastać do 1200 a podczas jazdy da się słyszeć syk przy dodawaniu gazu.Komputer sam sobie dostosowal wolne obroty...
I przy wyłączeniu odbija w lewą stronę. O co z tym chodzi? Co odbija w lewą stronę? Jakie obroty na liczniku lub szczytane z komputera na postoju?
Może masz za wolne obroty silnika ale isuzu raczej tak ma że nie dochodzi do 14V i jest powyżej 13V
Olej krąży w obiegu zamkniętym, jeżeli go ubywa, to gdzieś musi się wydostawać, najczęściej przez wydech, jeżeli pierścienie zgarniające nie zgarną go z powrotem to w cyklu wydechu wylatuje razem ze spalinami. Sprawdź jak wygląda końcówka rury wydechowej, powinna być jasnobrązowa, tak jak świece, tylko trzeba przejechać dłuższą trasę, bo w takich warunkach,...
Cześć, mam problem z moim Oplem Corsa D 1.2 Z12EXP z LPG, mianowicie w aucie nagrzewnica zapowietrza się sama z siebie, gdy się ją manualnie odpowietrzy, wieje ciepłe powietrze, takie jakie powinno być. Problem zaczyna się, gdy samochód działa na wolnych obrotach, temperatura powietrza spada, nagrzewnica się zapowietrza i znowu ciepłe powietrze nie...
Nie podales jaki reduktor masz.Jesli Tecno 100KW to problem moze polegac na tym iz te reduktory bardzo przylewaja na wolnych obrotach,i gdy ustawisz go by zimny trzymal obroty to po nagrzaniu bedzie przygasal a jesli znow przy cieplym ustawisz dobrze to zimny bedzie gasl.Jesli faktycznie masz ten 100KW to polecil bym zmienic na 70KW bo jest taki dostepny...
Po odlaczeniu akumulatora i zapaleniu sie lampki dalej wyswietla te wszystkie kody bledu z czego wnioskuje ze sie nie skasowaly bo niemozliwe zeby bylo az tyle czesci uszkodzonych na raz. Saqmochod normalnie jezdzi tylko szwankuja wolne obroty i po zejsciu z wysokich czasami gasnie
dodam, że na wolny obrotach lekko się dusi, jutro pojadę go gazownika i zobaczymy czy pomoże
Na zapalonym silniku uchyl trochę przepustnicę i dotknij palcem trzpienia nastawnika, jak zareaguje, to masz pewność, że styk biegu jałowego działa prawidłowo. Znając życie przyczyną problemów z wolnymi obrotami jest EGR
Ostatnio był wymieniany tłumik i wszystkie mocowania pod spodem są raczej ok. Chyba, że przy wymianie tłumika czegoś nie dokręcili...Ale to byłoby słychać raczej zawsze z tyłu, a te stuki dochodza raz z przodu raz z boku raz z tyłu i przenoszą się do wnętrza auta. I tylko na wolnych obrotach.
Nie zapominajmy że trzeba zmienić alternator na przynajmniej 120A coby na wolnych obrotach zaspokajał wyuzdane potrzeby wspomagania z corsy.
Nie da się tym jeździć w nocy kat świeci jak ksenon.Tak go zalewa że da się uzyskać więcej niż wolne obroty. Muszę jeszcze przedzwonić kable do tego MAFa skoro to już drugi. Jutro napiszę coś więcej.
A przy wyższym ciśnieniu co masz? Podgazuj go, to co pokazałes na wolnych obrotach nic nie świadczy.
Nie, zobacz-wskazania X12XE: http://obrazki.elektroda.pl/6912310300_1... Tysiączka ssie 6 kilo na wolnych.
lewe powietrze być może.. Raczej tylko i wyłącznie :), zerknij sobie na min przewód od ukł doprowadzania par paliwa , czy aby nie jest naderwany . Ogólnie co możesz zrobić na wstępie , to weź sprawdź czy nie słychać takiego syczenia na wolnych obrotach{to tak prosta metoda dla niewtajemniczonych}.
Przepływomierz ładnie zmienia wartości Na ile zmienia, powiedz mi- -ile masz na wolnych obrotach (kg/h) -ile masz powiedzmy przy 3000 obr -ile wskaże przez chwilę, jeżeli nagle przybutujesz? Poza tym masz wskazane rzeczywisty przepływ powietrza, zmierzony przepływ powietrza, przeliczony przepływ powietrza, co tam masz powiedzmy na wolnych obrotach?
Ciekaw jestem jak sprawa się zakończyła bo ostatnio tez walczę z wypadaniem w corsa c 1.0 Na początku błąd grzania sondy lambda z czasem podczas jazdy na równym gazie pod górę lekkie falowanie mocy. Po kilkuset km brak mocy wypadanie zapłonu i szarpie silnikiem na wolnych obrotach. Miałem nieszczelnosc na dolocie ale juz zrobiłem niestety nic się nie...
Aby lampka nie świeciła na wolnych obrotach należy tylko naciągnąć pasek od alternatora lub go wymienić.
Czujnik przepustnicy to zwykły potencjometr, który z czasem się wyciera. W bardzo dużym uproszczeniu dzięki niemu komputer "wie" jak mocno i czy w ogóle wciskasz pedał gazu. Kiedy czujnik się uszkodzi komputer przyjmuje jakąś wartość zastępczą otwarcia przepustnicy, stąd m.in. podniesione wolne obroty. Z uwagi na naturalne zużywanie się tego czujnika,...
Jap masz gaz w aucie? Bo jeśli tak, to więcej wody płynie przez parownik, a nie przez nagrzewnicę. Kolejne pytanie - skąt wiesz, że nagrzewnica nie jest zamulona? Jeśli silnik jet nagrzany to powrót z nagrzewnicy powinien być gorący na wolnych obrotach. Pozrawiam.
problem pojawił sie prz hamowaniu, dojeżdzaniu do swiateł, samochód przygasał. rozwiazaniem problemu było odessanie węgla aktywnego z weża doprowadzonego do przepustnicy (zapchany na maxa). może sie komuś przydać, problemy znikną (jesli oczywiscie wcześniej był przetestowany moduł silnika krokowego) pozdrawiam
a czy on nie jest po prostu zalany ???? odpal go i niech sobie troche pochodzi na wolnych obrotach jak wszystko jest dobre to musi chodzić
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Witam. W moim opelku wolną spadają obroty czyściłem silniczek krokowy nie dało to żadnych rezultatów po czym wyczyściłem odpowiednim preparatem przepustnice wyglądała na czystą (niema lpg) i dalej nic . Obroty spadają do około 900 po pewnym czasie, raz szybciej raz woniej. Na zimnym silniku jest to dłuższy czas niż na ciepłym. Czasami utrzymują się...
Opel corsa c 1.0 2002r Brak reakcji na pedał gazu Witam, na autostradzie w trakcie jazdy nagły brak reakcji na pedał gazu. Po wymianie potencjometru i sterownika silnika nadal brak reakcji. Samochód pali na wolnych obrotach. Proszę o pomoc
Okey, sprawdzę w wolnym czasie to wszystko i będę tu jeszcze pisać.
Najwyraźniej tak.Po tych zabiegach auto nie gaśnie,przy dojeżdżaniu do świateł wchodzi równomiernie na wolne obroty,nawet lepiej niż na benzynie.Co do przygasania podczas wrzucania na luz ,to już prędzej filtr był odpowiedzialny za to.
Witam, mam problem z samochodem opel corsa d, silnik 1.2 86km. Przebieg 90 tys. km. Wymieniony rozrząd, pompa wody, napinacz paska. Po odpaleniu falują obroty przez 10 sekund i później pracuje równo. Silnik chodzi równo na wolnych obrotach a pod obciążeniem podczas jazdy słychać stukanie spod maski i nie mam pojęcia co to może być . Proszę o jakieś...
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
witam . Silnik C12NZ . 1.2 monowtrysk 4 cylindry . Montażysta gazu postawił diagnozę ,że zawiesza sie silnik krokowy wolnych obrotów -jednak on tego nie robi . dlatego też chciałbym sam spróbować .
Sprawdziłeś jakie masz napięcie ładowania na wolnych i wiekszych obrotach. Sprawdz , a potem zadawaj pytania.
Witam jaki może być problem , corsa D 1.3cdti klepie na zimnym silniku a na ciepłym zaczyna się uciszać i nie równo chodzi jakby co może być przyczyną
Witam Mam problem z Corsą 1,0 zimna nie odpala, brak błędów,wymieniony rozrusznik ,czujnik położenia wału.Wystarczy pociągnąć ze trzy metry drugim samochodem i odpala bez problemów ,wolne obroty i wszystko pozostałe jest w porządku można jeżdżić po rozgrzaniu odpala normalnie.Proszę o pomoc
Mam nadzieję że mnie zrozumiecie i pomożecie. Czy wymieniając następujące elementy w silniku muszę zrobić ich adaptacje TECHem2? 1. Przepustnica - czyszczenie, wymiana 2. EGR - czyszczenie, wymiana 3. Sonda lambda - wymiana 4. Przepływomierz - wymiana Jeśli tak to w jaki sposób, tzn. silnik nagrzany na wolnych obrotach, czy zgaszony i tylko zapłon przekręcony....
wlasnie bylem sie przejechac, jak sie wcisnie za duzo gazu to go chwile dusi. Jak sie wciska gaz do dechy to idzie troche lepiej, ale co jakis czas delikatnie strzela z rury Dodano po 4 Aha. Jak podjechałem pod dom to obroty nie chciały spaść na wolne dopiero spadly po około 30sec
Wszystkie podcisnienia sa OK uszczelka pod wtrysdkiem tez OK filtr paliwy jest wymieniony. może to jest ten map sensor nie wiem jak go przemierzyc. A czy jak czujnik by fałszował to będzie jakiś bład?? bo mialem go podłączony pod komputerem i żadnych błedów nie ma?? Miałeś go pod kompem to co kombinujesz z MAP sensorem jakie miał podciśnienie na wolnych...
Corsą nie jeździłem, ale w octavii falujące obroty to czyszczenie i ustawianie przepustnicy - czasami pomaga przegonienie autka na trasie. Poszukaj w internecie, to co znalazłem w postach o corsie z falującymi wolnymi obrotami to też problem z przepustnicą (czyszczenie lub dopływ "fałszywego" powietrza).
Jak idą bąble powietrza jedną z rurek do zbiornika płynu, to uszczelka, a nawet głowica. A jeśli bez termostatu masz zimną chłodnicę to odpadł wirnik w pompie wody i obieg idzie minimalnie grawitacyjnie, dlatego na wolnych obrotach daje radę.
wolne obroty corsa wolne obroty silnika corsa corsa obroty
pomiar prądu pomiar pradu wymiana pierścień tłokowy miernik częstotliwości przystawka
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej Ford Transit Connect 1.8 TDDi 2000 Schemat gniazda 10-pin Insquare 421 AC/DC