Nie o to chodzi.podświetlenie pokręteł powinno być wyłączone jeśli światła sa wyłączone.Dlaczego świeci podgrzewanie tylknej szyby gdy jest faktycznie wyłączone.:D Bo podświetlanie jest po zapłonie a nie z pozycyjnych.P
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Zwarcie w wiązce lub bardziej sklejony przekaźnik
Wilgoć w złączu za tylną lewą lampą masz z powodu pęknięcia wężyka spryskiwacza szyby tylnej w przelotce gumowej. Tam też mogą być poprzerywane przewody instalacji klapy . Poza tym alarmista pewnie nie odseparował obwodów drzwi i klap diodami i wszystkie lampiony się zapalają.
Witam. Zabrałem się z wymianę diod w radiu CD30 MP3 i gdy chciałem przetestować jak świeci niechcący zwarłem płytkę sterowania do obudowy. Efekt jest taki że radio się nie podświetla oraz na zegarach świeci mi się kontrolka z poduszką. Kupiłem nowe radio i gdy chciałem przetestować przed zalogowaniem okazało się że podświetlenie nowego radia działa...
Zrobilo mi sie gdzieś zwarcie po podłączeniu klemy akumulator wytrzymuje 3 minuty (podłączone pare akumulatorów wiec nie wina akumulatora) alternatora tez nie, nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny
Zdaniem mechanika jest zwarcie na instalacji
Ma być 5v, masa i sygnał.I nie coś takiego tylko dobrze sprawdź.Napięcie 5v nie może spadać po podłączeniu czujnika.Albo problem z wiązką albo zwarcie wewnętrzne w czujniku.Masa też ma być dobra.
sprawdzić bezpieczniki oznaczone jako KL30.Nic innego.
Bo niestety corsa miała zwarcie i część instalacji się spaliło i próbuje to doprowadzić jakoś do porządku
witam mam problem. kupilam auto tydzien temu corsa z 2001 r 5 dzwiowa silnik 1.2 benzyna ... a wiec w aucie bylo orginalne radio ktore sie tylko swiecilo ale nie dzialalo wiec kupilam nowe bo myslalam ze stre jest zepsute. wymienilam radio na nowe i juz auta nie odpalilam.. tak jakby padl akumulator... przyjechjal znajomy odpalil auto popatrzyl do radio...
Zwarcie wewnątrz rozrusznika!
A to nie jest jakieś zwarcie 🤔🤔🤔
masy,masy skorodowane masy.pozdr.
Sprzęgło kompresora kręci się lekko bez oporów, ale się nie załącza. Tu nie ma elektrycznego sprzęgła, jest zawór sterujący ciśnieniem kompresora. Czynnik w klimie jest, jakie ciśnienie HP?
A to dobre pytanie. 65 i 86 to sterowanie przekaźnika. Zazwyczaj plus pojawia się po stacyjce, więc podanie plusa na ten pin bezpośrednio nic nie uszkodzi. Jednak jeśli podasz plus na pin sterowany minusem przez ECU przy włączonym zapłonie lub np. otwartych drzwiach( które czasem też uruchamiają pompę paliwa} najprawdopodobniej uszkodzisz sterownik...
Są jakieś błędy?
Jeśli wymiana cewki pomaga choć na kilka tygodni to albo cewki wadliwe (może jakieś beznadziejne zamienniki?), albo coś kończy te cewki (kable, świece), tylko zapomniałem czy bardziej zużywa cewki zwarcie, czy też kompletny brak połączenia. Masz w aucie gaz?
Dobrze zrobił poprzednik. Brązowy, pin 1 cewki to masa. Teraz wystarczy dojść czemu robi się zwarcie. Pytanie kluczowe, czy zwarcie jest przy podłączonej i odłączonej cewce? Jak tylko przy podłączonej, do wymiany masz cewkę. Jeśli zwarcie jest przy odłączonej cewce, do zrobienia sterownik. Jeśli jeszcze da się zrobić.
Liebe Kolege SUPER,,,,,w mojej Corsie zanalazlem w gniezdzie zapalniczki jeden Eurocent ktory powodowal zwarcie ,nie funktionowalo Swiatla biegu wstecznego jak rownierz predkosciomierz, Problem Rozwiazany .jeszcze raz dziekuje . Pozdrowiam Teresja aus Mainz Niemcy.
Schemat odnaleziony . Wynika z niego , że prąd podawany jest na przekaźnik a ten podaje je dalej dwoma parami przewodów na świece. U mnie właśnie pierwsza para ma usterkę . I co dalej ? Czyżby świeca nr2 robiła zwarcie ?
Zwarcie w desce rozdzielczej! W Oplu to niestety częste i to nie tylko w Astrze ale i Combo, Corsa. Czesław
Impuls = zwarcie tego pinu do masy. Ten pin jest podciagniety do 12V, a sterownik silnika zwiera go do masy w takt sygnalu obrotow
Czujni wałka co : przerwa,brak sygnału ,zwarcie ,niewiarygodny sygnał? Ważne informacje.
Prawdopodobnie zwarcie w rozruszniku.
Nie mogło Może akku po prostu rozładowałeś. Albo gdzies zwarcie / przerwę zrobiłes.
Stwierdziłeś zwarcie i naprawiłeś?
Najpierw usuń zwarcie następnie sprawdz bezpieczniki.
Bez porządnego programu diagnostycznego nie da rady
Zwarcie oznacza ze byly proby podlaczania zaworu z odrwtna polaryzacja. Zwarcie oznacza wymiane zaworu na sprawny, nie ma opcji wymiany diody
To może faktycznie gdzieś jest zwarcie , nadmiar cyny trzeba to obejrzeć . Podłączenie testera pewnie by coś powiedziało , ale jednak spróbuj panel odłączyć .
Wcale bym się nie zdziwił jak by ktoś wsadził inne żarówki. Albo zwarcie w instalacji. albo i wszystko inne.
Bo jest zwarcie.
Dziękuje wszystkim za pomoc. Przyczyną było zwarcie na przednich światłach. Pozdrawiam.
Zgadza się że zwarcie jest w alternatorze.P
Objawy jakby akumulator był zużyty albo nie łączył albo rozrusznik miał zwarcie wewnątrz do masy.
co mogę powiedzieć-się naprawiło samo...pewnie do deszczu następnego będzie działało bez zarzutu jakieś zwarcie się robi gdzieś...
Witam Bezpiecznik od radia w tym modelu rocznikowym jest w okolicach akumulatora(nad akumulatorem tak troche z tyłu)
Byłem u mechanika zostałem zmuszony no niestety , mechanik znalazł usterkę przyczyna taśma w kierownicy zwarcie w złączu
Jak tylko z przodu to jak obrotowy włącznik, jak on zapina stronę prawą ( przód i tył) i tak samo lewą-zaciski 58L i 58R Tak jest, przy poprawnej i sprawnej instalacji to nie możliwe w Golfach. Natomiast był gdzieś na necie taki temat ale pozycyjne z tyłu - powód: woda/wilgoć w złączu wiązki na podłodze, chyba Opel Corsa która w ogóle ma zwarte obwody...
Dzięki Ci uprzejmie, jakiś baran demontował pompkę i rzucił przewody niezaizolowanie. Pozdrawiam. Dodano po 56 Zwarcie wtyku kompresora w bagażniku.
Witam, Po pierwsze: jeżeli używałeś neonówki a nie kontrolki z żarówką na 12V, to nie miało prawa nic się zaświecić. Po drugie: jeśli wykonałeś mostek prawidłowo (tak jak jest pokazane na zdjęciu tej strony którą Ci poleciłem) to znaczy że pompa ma zwarcie, i dlatego pali się bezpiecznik. Wniosek prosty, nic nie kombinuj, tylko wyjmij pompę. Sprawdż...
Odkręc boczek lewy i odłacz tylną wiazke Sprawdzisz czy zwarcie jest na przedniej wiązce czy tylnej
jak powiedział kolega matimon22, może być tylko zwarcie na wtrysku Żabka pisze co jej mucha na język przyniesie, sterownik hybryda nic tam nie naprawisz i nie zmienisz. Dla pewności odepnij komputer i zobacz czy zwarcie minie.
0 Ohm to zwarcie, OL to nieskończenie duża rezystancja (przerwa)...
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Witam, mam problem z prawym migaczem, zachowuje się bardzo dziwnie, tzn. jego praca jest nieregularna i przerywa jego działanie, również zaczyna migać wtedy szybciej. Żarówki świecą raz na jakiś czas. Szczególnie gdy pada deszcz sytuacja się pogarasza. Czy winę może ponosić zalany olejem alternator? Czy zwarcie występuje gdzieś indziej?
Witam, okazało się, że włącznik świateł awaryjnych robił zwarcie. Wymiana włącznika awaryjek załatwiła sprawę.
Problem odpalenia stoi w sterowniku silnika, więc nie potrzebnie użyłeś siły ;) Natomiast każde zwarcie może ubić sterownik, immo, oraz inne podzespoły. Na Twoim miejscu weź ten za 100 zł na próbę, odłącz wszystko od immo i zobacz czy pali. Jeżeli się uruchomi silnik to wiesz co Cię czeka.
To nie to. Prawdę powiedziawszy od początku byłem sceptyczny ale jako że czujnik kosztuje grosze to go wymieniłem. Jestem zdania że chodzi tu o ,,sprawy prądowe" ponieważ problem zaczął się mniej więcej gdy przypadkowo zrobiłem zwarcie w zapalniczce.
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
A odepnij akumulator od auta i zmierz go rano. Może po prostu ma jakieś zwarcie wewnątrz i sam się rozladowuje
Radio było naprawiane, może zostało niewłaściwie złożone (tam jest złącze między płytą główną i panelem przednim) przez co klawiatura nie kontaktuje. Czy osoba, która naprawiała radio sprawdziła je? Może w trakcie naprawy enkodera przypadkowe zwarcie zblokowało klawiaturę.
Niestety ekspres nie do naprawienia ponieważ przetwornica ma zwarcie.
Nie rozumiem dlaczego nikt tego nie wytłumaczył przecież przyczyna jest prosta ponieważ bezpiecznik F-18 20A zasila nie tylko zapalniczkę ale między innymi sterownik grzania świec.P
Witam, mam podobny problem. Corsa C '06. Dzisiaj zauważyłem dziwną pracę kierunkowskazów. Standardowo pikają z częstotliwością pik...pik...pik...pik a teraz nagle potrafią dwa razy szybciej. Nie ma znaczenia czy lewy kierunkowskaz czy prawy. W momencie przyśpieszonego "pikania" nie migają żarówki na zewnątrz lub migają z dużym opóźnieniem. Jak włączam...
jak spalanie? czy sonda pracuje? i odczytać kody błędów przez zwarcie styków w gnieździe diagnostycznym
Zespawana kotwica automatu na rozruszniku /cewka/ lub zwarcie plusa automatu z plusem z aku.
Problem rozwiązany, op-com pokazywał, że jest zwarcie w przełączniku od świateł. Później okazało się, że obniżanie świateł przyciemnia wnętrze. Trzeba było poprawić styki i wszystko działa bez problemu.
witam, problem z corsą c 1.0 2004, auto po przejechaniu ok 15 km gaśnie, kręci ale nie zapala, po odczekaniu ok 2 min, zapala normalnie i pracuje, zawsze dzieje się to rano jak jadę do pracy, odpalę na światłach i jadę normalnie, jak wracam już nie gaśnie, może to czujnik polożenia wału, acha słychać dziwny dzwięk z okolicy alternatora może z rozrządu...
w moim przypadku było zwarcie w gnieździe zapalniczki i wywalał bezpiecznik nr 18 j/w
Dlatego jacka 63 zmyliło zwarcie na mostku zasilania zmiennego.P
wszystkie są w 100% OK Te w skrzynce bezpiecznikowej w silniku pod czarnym dekielkiem też? Tak, sprawdzałem wszystkie, typowany jest moduł komfortu (zwarcie prawdopodobnie ubiło tranzystor)
MCM kupisz za 50zł na allegro lub szrocie - szkoda czasu na szukanie zwarcia wewnątrz. Właśnie zamówiłem identyczny na allegro z pinem. chodzi tylko o podłączenie czy mogę zrobić to opcomem? Znalazłem taki opis ale nie wiem czy będzie działac w vectrze... [url=https://blog.uobdii.com/how-does-op...
Zwarcie w instlacji lub przełącznik wycieraczek. Jeśli zwarcie to poszukaj na łączeniu klapy bagażnika i budy.
Przy nawet kilkunastu diodach nie ma prawa się rozładować. Jeśli się tak dzieje to znaczy, że gdzieś masz zwarcie. Kumplowi też rozładowywało aku(Corsa A 1.5D Isuzu). Dopiero jak przestały mu chodzić wycieraczki wziął się za elektrykę i przyokazji usunąl kilka przewodów. Po tej zabawie przestał sie rozładowywać.
Zamiast szukać przetartych kabelków , które robią zwarcie pociągnij nowe i po sprawie.
Z uwagi na brak świateł cofania niedawno wymieniłem czujnik wkręcany w silnik. Światła się ponownie pojawiły i było wszystko OK. Kilka dni temu zaobserwowałem jednak ponowny brak świateł cofania. Okazało się, że jest spalony bezpiecznik. Niestety po wymianie bezpiecznik ponownie uległ uszkodzeniu (przepaleniu). Wygląda na to, że w układzie jest zwarcie....
Tam masz zrobić zwarcie na tym kablu. A radio potem w ogóle można włączyć i działa bez problemu?
Odpiąć pompę i sprawdź, jeżeli bezpiecznik strzeli to zwarcie jest w pompie jeśli nie to czeka cię szukanie w instalacji.
Poszukaj w książce serwisowej, na schemacie. Jeżeli "mechanik" zepsuł, to niech teraz naprawia. Możliwe też, że podczas podłączania pomylił kable. Jeżeli oprawka ma jeszcze przełącznik. Jak masz możliwość, sprawdź w starej oprawce jaki był schemat połączenia. Albo zwyczajnie jest zwarcie między kablami albo na masę. Pozdrawiam
Tzn., że żarówki od tylnych świateł i hamulca powodowały zwarcie w obwodzie i to spowodowało pojawienie się "F" i tym samym unieruchomienie auta?
Ok poradziłem sobie problem polegal na tym że w dzwiach jest izolacja i wystarczyło ja wymienić bo była przetarta i klamka masowała z dzwiami i sie zwarcie robiło i centralny sie załanczał. Temat zamykam.
Niby nijak ale zwarcie poszło i temperatury nie pokazuje :) pytanie dla tego zeby nie inwestować w czujnik który działał przedtem ale chyba będe musiał
Rozepnij klemy od aku. i je razem zewrzyj na 15-20 min.
Czy wczesniej przy uruchamianiu świeciła się kontrolka? Pewnie tak, skoro piszesz ze coś się zmieniło. Może być czujnik ciśnienia oleju, przewód sygnałowy od czujnika jak również cos z ECU. Zaczałbym od czujnika i kabla który idzie od niego. Nie napisałes jaki silnik ale poszukaj np [url=http://sklep.intercars.com.pl/]tuta... jaki masz czujnik ciśnienia...
U mnie na 4 pinach to jest na zewnętrznych jest napięcie oklo 5v To nam zwarcie albo komputer siadł. Jak go sprawdzić. Wiem po schemacie co wychodzi ale na razie nie mam 🙁
Jestem daleki od stwierdzenia usterki ECM .Wygląda to na zwarcie na czujniku. możesz zasilić go z innego miejsca , ale zabezpiecz obwód (bezpiecznik).
A ja wiem? Tych cors z autoamtem nie ma dużo, jak miałem przypadek, to albo przetarte kable na skrzyni, albo "chwalebnie" podłaczone światło trzeciego stopu, lub hak holowniczy. Zamiast bezpiecznika wpina się żarówkę reflektorową , w chwili zwarcia zaświeca się, w ten sposób można się zorientować, w chwili jakiej czynności rozbi się zwarcie (zaświeca...
przy ponownym podłączeniu kabli do akumulatora występuje silne iskrzenie na minusowej klemie. To przyciś mocniej kleme to nie będzie iskier. Tylko z umiarem. A jeśli gdzieś będzie zwarcie to ten przewód prowadzący do zwarcia zrobi się ciepły.
Według mnie masz zwarcie do masy przewodu plusowego idącego od bezpiecznika do żarówki lampy cofania (zapewne poprzez włącznik lampy cofania)
Jak odkrecisz kopułke - powinna być duża czarna, w środku na wałku bedzie cewka a prostopadle do niej przykręcony czarny moduł na 2 sruby i od niego pierw bym zaczął. Mogła rowniez spasc otulina z kabli przy module i robi zwarcie. Dodano po 4 hmm... czy doradzam ? podsuwam sugestie Kolego bo w tam tygodniu miałem podobną usterke i był moduł. A tak wogóle...
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem. Diesel ma... Mogła ewoluować i dostać później - nie wiesz - szukasz innych informacji, np opisów skrzynek bezpieczników. Serio nie ma :?: hmm, jednak bym założył. Jakby sporadycznie była jakaś usterka, to za chwilę na jakimś wyboju znowu uszkodzisz sobie ewentualną...
O, ciekawa usterka. Najlepiej podłączyć się z diagnozą do body computera i popatzreć co tam słychać w sprawie przeciwmgłowych, czy myśli że ma zapalone a jeżeli tak to dlaczego. Można by tez zrobic test el. wykonawczego dla tej kontrolki. Jeżeli tam nie ma nic podejżanego to do sprawdzenia czy w instalacji coś sie nie przywarło.. No i oczywiście body...
Jeszcze sprawdź, czy prawidłowo podłączasz te dodatkowe wtyczki od CPU. One są odpowiednio wyprofilowane, ale wiem też, że można je czasami zamienić miejscami. Tu wygląda jakby przez to właśnie zasilacz się zabezpieczał przed zwarciem. Jeżeli wszystko jest na pewno tak jak być powinno to masz misję: Wyciągasz wszystko z budy ( na jakiś izolator - biurko...
Witam mam problem z TIDEM w mojej corsie. Mianowicie nie wyświetla mi temp. zewnętrznej. Czujnik wymieniony na nowy, nawet podpinałem jeden i drugi bezpośrednio pod złącze TID (spr. czy kabel nie uszkodzony) i nic, ani drgnie. co jeszcze można zrobi?? Wyświetla się błąd 171 - zwarcie z zasilaniem albo przerwa. POMOCY
W moim przypadku uwalona dioda ( zwarcie aż stopiło plastik) :cry: myślałem że będzie pięknie a wyszło jak zwykle :D
Na włączonym zapłonie przytrzymaj oba klawisze TID'a zacznie się wyświetlanie od F12 co oznacza poczatek odczytu a później rosnąco błedy o ile jeszcze siedzą w pamięci. Kody pobierz ze strony www.asterka lub opelmania
Kiedyś nie mieliśmy żarówek 5W pod ręką, ale były 10W. Przy dwóch nie chciało świecić, na jednej tak, czyli układ wykrywał nadmierne "zwarcie" na lampę (20W zamiast 10W) i odłączał zasilanie... W coś jak 10 letnim atcrosie?
Bezpiecznik nr 18-20Amper żółty.P
sprawdź kostkę pod stacyjką, pewnie wszystkie odbiorniki wyłączane w czasie pracy rozrusznika nie działają? sprawdź i powiedz coś na ten temat Przy rozruchu świeci tylko kontrolka ładowania(działa prawidłowo),ale obrotek,wskazniki paliwa,temperatury "śpią".Czasem uda się odpalić,ale zaraz gaśnie.Rozrusznik kręci żwawo,tyle że nie łapie.Pompa paliwowa?Zwarcie?Poluzowana...
(at)dt1 Dobrze prawi. Mnie tylko 1 rzecz zastanawia - skoro wizualnie nie widać uszkodzeń, w ogóle uruchamiałeś ten zasilacz "na sucho"? -> To jest -> przez zwarcie zielonej linii we wtyku 24pin z dowolną czarną. !!! Jest wskazane do tego celu obciążyć zasilacz, np. starym napędem CD-ROM, HDD. Inna kwestia, że fajnie jakbyś dotarł do prawdy,...
Jeśli oryginalne radio z oryginalnymi papierami, to kod jest wpisany. Ale fakt, jak bardzo się boisz, to na czas wymiany akumulatora podepnij jakieś niezależne źródło prądu równolegle do akumulatora Wpięte np na zacisk prądowy rozrusznika, żeb się przewody nie plątały. Tylko wtedy trzeba bardzo uważać z klemami, żeby nie zrobić zwarcia.
Chodziło mi o to, żeby ustalić dokładny model kontrolera odczytując co jest napisane bezpośrednio z układu (czy to nie jest przypadkiem SMI324QF ?). Pisałem Ci na pw, że zdalnie nie da się takiego czegoś przeprowadzić, bo obawiałem się, że trzeba by się było posłużyć przy ożywieniu pena odpowiednim zwarciem nóg (29-30 - w instrukcji, którą zamieściłem...
Dokładnie, co najmniej wrzucić zdjęcie okolicy - zapewne będzie okopcone. Jak zwarcie poszło np. Przy włączniku zasilania lub złączu zasilającym to możliwe że po usunięciu resztek stopionej przy tym "zjawisku" cyny zasilacz będzie bezproblemowo działał. Ogień mógł być skutkiem przepływu dużego prądu przez drut lutowia. Pewnie topnik w odpowiednio wysokiej...
Tak, one wyglądają na spalone: https://obrazki.elektroda.pl/7186358000_... Małe działają jak bezpieczniki, więc powinny przewodzić, natomiast duży element nie powinien mieć zwarcia. Rezystory mogły się spalić przed transilem, ale jego też trzeba zmierzyć. Jeśli transil jest zwarty będzie palił te rezystory momentalnie. Co do drugiego...
Proponuję wykorzystać do tego bezpiecznik 17(+ po stacyjce). Ten sam bezpiecznik zabezpiecza radio (można od niego poprowadzić instalację, jeśli jest). Stały + jest na 1 bezpieczniku, ale nie zachęcam do korzystania z niego, bo zwarcie w gnieździe załatwi od razu awaryjne, sygnał dźwiękowy i ośw wnętrza.
Sprawdź akumulator - sprzedawcy mają przyrząd do sprawdzania pod obciążeniem. Może być zasiarczony, wygięte płyty, a na nierównościach może powstawać zwarcie w celach. Kolega z pracy miał podobny problem, tylko w innym modelu i wymiana akumulatora pomogła.
zwarcie corsa corsa zwarcie stacyjki corsa zwarcie instalacji
cześci samsung czarny ekran internet telewizorze układ centralnego ogrzewania otwarty
jakie panele fotowoltaiczne renault kangoo schemat instalacji
Parametry zasilacza-testeru ZTR-80A Krups Quattro Force: Komunikat "Wyłącz i włącz"