Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
CIM do naprawy.
Bardzo dobrze kombinujesz Sprawdz wiązkę a dokładnie kabel koloru białego z niebieskim paskiem. Przewód ten idzie wraz z głównym plusem w jednym pancerzu z alternatora za silnikiem. Ja miałem przypadek że był przetarty i stykał do masy. Przedzwoń ten przewód pod względem zwarć i przerwy do samego modułu BCM. Jak jest wsio z nim ok to czeka Ci gorsza...
Jakie powinno być napięcie ładowania?
Jak zachowuje się kontrolka ładowania?
Przyczłapy w bulbulatorze sprawdzałeś?
Opis rozwiązania powyżej...
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Witam Jeślli to VDO, to prawdopodobnie uszkodzone koło zębate przy ślimaku na silniku ładowania płyt.
Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V. Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem. Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone. Czy ktoś miał podobne problemy ? Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora...
gdzie ten regulator dokładnie się znajduje W alternatorze.
Sprawdź napiecie ładowania i czy klemy nie robią się gorące.
Silnik jaki? Rocznik auta?
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
Cześć Panowie, niestety moją Corsę tez dopadł ten problem, pojawia się kontrolka ładowania, zegary gasną i informacja o braku komunikacji z body komputera. Podczas zwalniania gdy zapali się ten błąd potrafi też zgasnąć. Może udało się któremuś z was to zdiagnozować? Pozdrawiam M
Podstawka, w którą jest włożony przekaźnik lampki kontrolnej ładowania
Wydaje mi się że to wina odśrodkowego ogranicznika napięcia ładowania. Smarowałeś ośkę przeciwciężarków?
No przecież piszę o tym :)
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Mam problem z ładowaniem akumulatora opel corsa b(diesel) z alternatorem 2-pinowym.Po odpaleniu silnika napięcie ładowania na słupkach akumulatora wynosi 14.5v.Lampka kontrolna ładowania się świeci.Po przejechaniu dłuższego dystansu na światłach nie mogę odpalić samochodu.Dodam że akumulator jest sprawny.Może za mały prąd ładowania?
Czy można by na czas ładowania podpiąć pod gniazdo zapalniczki (gniazdo nie wył.się po wyłączeniu kluczyka)inny akumulator np.12V 7Ah żelowy Jasne. Zawsze tak robię, gdy np. zmieniam akumulator.
Kolego jeśli chodzi o czujnik wody to też napewno może być przyczyną unieruchomienia silnika i jest on koloru niebieskiego jakby co jakbyś go szukał.
Sprawdzić bezpieczniki oznaczone jako KL15
albo stara fiesta,tylko zasilanie i impuls ładowania,stare clio podobnie.
Jak bardzo krótkie trasy robisz że takie napięcie nie wystarcza? Napięcie 13,8V jest przy obciążeniu? (światła, dmuchawa, radio itd)
Udało mi się odczytać kod błędu, błąd p0562, niskie napięcie w układzie ładowania
chodzi o migacz
właśnie mam taką corse na warsztacie , też nie ma ładowania :cry: za jakąś godzinę będę rozbierał alternator. Typowanie na szczotki.
Prawdopodobnie rozrusznik do regeneracji a dokładniej tuleje . tylko to może być przyczyną nic więcej nie ma w tym aucie skoro masz dobre ładowanie oraz akumulator.
bylem na stacji kontroli pojazdow i mechanik podlaczyl jakis komputer i taki blad wyskakuje
rok prod. 2000 49 kw 1.5 TD Po odpaleniu nie działa prędkościomierz i pali się kontrolka ładowania. Alternator nieładuje.
Naładowałem akumulator i odpalał normalnie jednak po nocy znów pojawił się ten problem. Skoro pomogło mu naładowanie akumulatora, to albo nie masz ładowania w samochodzie, albo akumulator do wymiany. Trzeba zrobić pomiary.
Ten sposób postępowanie do niczego nie doprowadzi.Koniecznie miernik w rączki i pomiary napięcia w instalacji.
Niebieski przewód idzie prosto do licznika. Musisz go przedzwonić. Jaki masz typ alternatora?
Diody w nim zapewne.
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Sprawdż sobie szczotki w alternatorze,jak dobrze pamiętam to trzeba go wyciągnąc bo on jest z integrowany i ma na sobie pompe oleju
Jeżeli takie coś się dzieje u Ciebie przy małych obrotach to najprawdopodobniej masz problem przy alternatorze lub regulatorze napięcia. A jak zachowuje się kontrolka ładowania?
Problem tkwi w kostce stacyjki.
Sprawdź czy nie masz przypadkiem elektrycznego dogrzewania wnętrza, podczas pracy grzejnika silnik podnosi obroty żeby było stabilniejsze ładowanie
Nie podżaża się czasami kontrolka ładowania? Sprawdz wieczorem.
Ładowanie do sprawdzenia.
Witam, Corsa E 2016 silnik po przekładce - te same oznaczenie. Wszystkie kable wpięte, alternator ładuje 13,6 na włączonych światłach i nawiewie. Na starym silniku kontrolki od ładowania brak. Po odpaleniu silnika mimo ładowania z alternatora pokazuje błąd - Service battery charging system. Co tu się mogło stać?
Chyba komputer świruje, zrób reset
ok Panowie dzięki za rady Chciałem się dodatkowo jeszcze upewnić czy na pewno nie działa przekaźnik. W tym celu podłączyłem alternator normalnie do kostek 4 pin oraz B+, w miejscu przekaźnika podłączyłem pod wyjście L z alternatora żarówkę 5W i popiołem do masy. Takie rozwiązanie podpowiedział mi schemat z przekaźnika albowiem kabel L z alternatora...
Alternator Hitachi - prawdopodobnie cały na złom.
Tak psuły się. Za darmo w elektro-bip Reda sprawdzą.
To normalne , napięcie alternatora musi przekroczyć pewną wartość by zgasła lampka ładowania .
A jakie jest napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika?
Sprawdz połaczenia kabla prądowego na alternatorze.
20-40mA jest ok, nawet bardzo ok, ja mam 120mA. Pytanie tylko jak mierzone - czy obwód był przerwany do wpięcia amperomierza? Jakie napięcie ładowania?
Teraz nawet 2-dniowe ładowanie niewiele daje. Wskazywałoby to na akumulator, co nie zmienia faktu, że obowiązkowo trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
Mam bardzo niskie napięcie ładowania max 13.40V. Ile powinno wynosić prawidłowe napięcie przy obciążeniu na biegu jałowym? i co może być przyczyną tak niskiego napięcia? Pasek klinowy jest troche luźny ale czy przez to może być aż tak niskie ładowanie?
więc co w związku z tym??:)
Osobiście kupiłem MW-SC6B. Ładuje jak Lidlowa do 14,7V i można ładować w samochodzie, ale posiada też manualna opcję Recondition, przy której po naładowaniu podnosi napięcie ładowania do 15,2-15,6V na 2 godziny. Dwa takie cykle przywróciły gęstość w moim mocno wyładowanym akumulatorze do właściwego poziomu. Zanim kupiłem ten prostownik, ładowałem zwykłym...
czyli wszystko oprócz obudowy -ale skoro raz ładuje a raz nie to raczej stykologia - jestem pewien że jak wyciągniesz przeczyścisz i przelutujesz cewki to będzie dobrze
A ładowanie alternatora sprawdzone?
Gdyby było takie zwarcie jak piszesz to chyba już by ci się auto spaliło. Sugeruje weź Miernik dołącz dwa przewody do aku Miernik do środka i jedziemy ładowanie powyżej 14v i zobaczymy kto trafił
Problem polega na tym że ładowanie jako takie jest bo wychodzi 14,2 V na światłach, ale świeci się kontrolka ładowania. Z tego co sie zdążyłem zorientować to przewód podłączony do zacisku D+ alternatora jest podprowadzony do zacisku 95 "modułu sterującego nadwozia" a tablica wskaźników jest zbudowana modułowo prawie wszystkie kontrolki są diodami led,...
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Ropa jeszcze bardzo długo będzie podstawowym napędem samochodów. Nie do przeskoczenia są dwie rzeczy ilość zmagazynowanej energii odpowiadającej energii benzyny lub ropy w baku, dwa to czas ładowania tych baterii. Jedynie zwykła hybryda ma przyszłość no może jeszcze mild. Same elektryki to tylko dla ludzi którzy jeżdżą wokół komina nie więcej niż 100...
Zico ;jaka masa, o czym ty piszesz ,czy ty wiesz jak podłączona jest lampka ładowania w samochodach(szkoda że piszesz pod spodem ELEKTROMECHANIKA SAMOCHODOWA).
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje.
Body Control Module, moduł kontroli nadwozia. Deska ma taki swój CAN, do samej deski dochodzi zdaje się 7 czy 8 kabelków, i one realizują całe działanie deski, wszystkie kontrolki, wskaźniki.
nie jest powiązany
Problem z ladowaniem ciężko zapala a kontrolka od lądowania jasno swiecie co moze być?? Corsa b 1.5 D ISUZU[/img]
Co do ładowania to na niskich obrotach ładowanie nie występuje. Jeśli po wciśnięciu pedału gazu kontrolka gaśnie to znak, że jest ładowanie.
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
rozrząd sprawdzony wszystko OK!
Swiece dogrzewają może. Lub klasyka j. w. klema
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Zamiast post zakładać zmierz te ładowanie....
Po wjechaniu w dziure zaswiecilo sie ładowanie akumulatora,przestaly dzialac wskazniki poziomu paliwa i temperatury silnika.Po przekreceniu stacyjki nie swieci zadna kontrolka(ladowanie swiece zarowe cisnienie oleju)po odpaleniu swieci ladowanie.Zauwazylem spalony bezpiecznik 2 od lewej w dolnym rzedzie :)Wymienilem i wszystko wrocilo do normy az do...
Podłączę się do tematu z pytaniem, czy ktoś zrobił na tym prostownik do ładowania akumulatorów? Chodzi mi o akumulator w okolicy 45Ah (Corsa C). Czy ta przetwornica da radę i czy bez obaw można pozostawić ją bez nadzoru?
no, tak trza zrobic.
a jest ładowanie?
Dzięki za szybka odpowiedź, ale elektryk ze mnie mizerny, a kabelek "niebieski z białym" odłączony nie daje efektu. Jak go odłączam, to prąd ładowania po rozruchu wynosi ok. 12V /wzrasta po ok. 20 sekundach do 14,4V - koniec dogrzewania/, a do tego nie działa kontrolka ładowania.
Witam. Po wymianie alternatora (regenerowany) (stary brak ładowania) pokazuje zbyt wysokie napiecie: w spoczynku 13V, po odpaleniu powyżej 15V wariuje w przedziale 14.5-15.5V, do tego wyświetlacz podświetla się i gaśnie co chwilę (przebieg, kontrolka paliwa, predkosciomierz przywiesza się), światła przygaszaja pulsacyjnie, generalnie dyskoteka. Nawet...
Zmierz ładowanie.
Trzeba go naprawić. No chyba, że problem w ślizgającym pasku.
Może warto by się przyjrzeć napięciu ładowania akumulatora?
Nie posiadam wspomagania, a kontrolka ładowania delikatnie się święci właściwie cały czas
W opelku zregenerowwno alternator i dorobiono wlacznik swiec zarowych i podzialalo
A kontrolki ładowania i oleju zapalają się normalnie?
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
Większy akumulator też będzie wiecznie niedoładowany bo niby jak ma się naładować jeśli pobór jest większy niż ładowanie.
Przyjedź to Ci sprawdzę ładowanie skoro bez radia odpala normalnie. Sprawdzę Ci też czy masz sprawny rozrusznik i sprawdzę stan akumulatora. Zrobię to wszystko za darmo.
nie wiem czy dobrze wyczytalem na forum to oznacza że jest spalony jesli się pali lampka ładowania razem z hamulcem ???
Myślisz że nowego akumulatora się nie ładuje :)
No to masz uszkodzony alternator. Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora. Hmm... a jak mam sprawdzić czy alternator jest na 100% do wymiany? Mam sprawdzić napięcie ładowania alternatora?
Nie spada zbytnio napięcie na akumulatorze? Może prąd ładowania za mały. Montowałeś do strzelam do ciągnika?
To jakim cudem kręcił normalnie i miał dobre ładowanie?
Sprawdź, czy w czasie kręcenia rozrusznikiem świeci kontrolka od ładowania akumulatora. Pozdrawiam.
61 to obwód kontrolny lampki ładowania, przepytać dodatkowo na błedy BCM.
ładowania corsa corsa kontrolka ładowania napięcie ładowania corsa
silnik bimetal wyliczenia ogrzewanie podłogowe naprawa programatora samsung
uruchamianie przez żarówkę jakie kolumny aktywne
Programowanie słuchawki Codi APS 713 - krok po kroku Jak odblokować ekspres do kawy Siemens EQ.6 S300?