Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Witam Jeślli to VDO, to prawdopodobnie uszkodzone koło zębate przy ślimaku na silniku ładowania płyt.
Sprawdź napiecie ładowania i czy klemy nie robią się gorące.
Naładowałem akumulator i odpalał normalnie jednak po nocy znów pojawił się ten problem. Skoro pomogło mu naładowanie akumulatora, to albo nie masz ładowania w samochodzie, albo akumulator do wymiany. Trzeba zrobić pomiary.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Witam , Jaki akumulator najlepiej wybrać do OPEL Corsa B 1.2 8V 1998r. :?: :) Raczej OPEL Corsa B 1.2 8V 1998 :D Ważne żeby akumulator był możliwie najświeższy (nie kupuj w marketach bo tamte są starsze niż Ci się może wydawać, ponadto nikt nie dba o ich stan naładowania itp) Im większa pojemność akumulatora tym lepiej, bzdurą jest że większy akumulator...
Ten gruby czerwony przewód idzie do plusa akumulatora. Jest jeszcze drugi gruby czarny do minusa. Ten cienki idzie do komputera który przy pomiarze napięcia zaświeca/gasi kontrolkę akumulatora. Najprawdopodobniej skorodował przewód na zacisku. Sprawa naprawy jest prosta.
6-8km do pracy i z pracy... Możliwe, że auto jest sprawne. Tylko przy tak krótkich odcinkach, bilans prądowy się nie domyka. Dodaj sobie włączone światła, wycieraczki, pewnie dmuchawa, do tego stanie w korku i problem gotowy. Zanim wyjmiesz, bez sensu, alternator, zmierzyć porządnie pobór prądu na uśpionym aucie, a miernikiem cęgowym zmierzyć prąd...
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje. Sprawdzałem teraz, wspoczynku spadło z 12,5V do 12,3V. Natomiast w czasie rozruchu pod obciążeniem już do 12,9 V... a na odpalonym?? Dodano po 23 No to na co liczysz? Cud?
ok Panowie dzięki za rady Chciałem się dodatkowo jeszcze upewnić czy na pewno nie działa przekaźnik. W tym celu podłączyłem alternator normalnie do kostek 4 pin oraz B+, w miejscu przekaźnika podłączyłem pod wyjście L z alternatora żarówkę 5W i popiołem do masy. Takie rozwiązanie podpowiedział mi schemat z przekaźnika albowiem kabel L z alternatora...
Niebieski przewód idzie prosto do licznika. Musisz go przedzwonić. Jaki masz typ alternatora?
Body Control Module, moduł kontroli nadwozia. Deska ma taki swój CAN, do samej deski dochodzi zdaje się 7 czy 8 kabelków, i one realizują całe działanie deski, wszystkie kontrolki, wskaźniki.
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
trasa 300 km 3 przystanki i zamiast jednego wychodzą 3 ładowania nawigacji To nadal jedno ładowanie, tylko z przerwami. Liczy się pełny cykl. Jak naładujesz do 60%, przerwiesz, rozładujesz 10% i doładujesz kolejne 40% to elektronika zaliczy jeden cykl ładowania (przy ~90% naładowania). Tak na prawdę nie liczą się żadne cykle, tylko sumaryczny ładunek...
A jakie jest napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika?
bylem na stacji kontroli pojazdow i mechanik podlaczyl jakis komputer i taki blad wyskakuje
lamka przed odpaleniem silnika swieci po odpaleniu gaśnie jak włącze światła to też jest zgaszona tak jakby było cały czas ładowanie zaczełem podejrzewać kółko na arternatorze ze moze byc juz rozjechane i pasek na nim sie ślizga i może te szumy też od tego kółka
Ten sposób postępowanie do niczego nie doprowadzi.Koniecznie miernik w rączki i pomiary napięcia w instalacji.
Jak bardzo krótkie trasy robisz że takie napięcie nie wystarcza? Napięcie 13,8V jest przy obciążeniu? (światła, dmuchawa, radio itd)
Sprawdż sobie szczotki w alternatorze,jak dobrze pamiętam to trzeba go wyciągnąc bo on jest z integrowany i ma na sobie pompe oleju
Diody w nim zapewne.
Witajcie.Mam Opla Corse 1.7 diesel z silnikiem isuzu i silnik ten jest wyposażony w alternator Hitaci.A więc problem polega na tym że po przekroczeniu ok.2 tys obrotów zapala sie kontrolka ładowania oraz hamulca ręcznego lub migają albo też żarżą sie.Może wiecie co sie mogło stać?Pasek klinowy dobrze jest naciagnięty.
Alternator Hitachi - prawdopodobnie cały na złom.
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Nie piszesz jaki masz silnik :Isuzu czy opel .Od tego jest uzależniony układ ładowania. Dodano po 1 Nie spotkałem korozji na wtykach do licznika.
wtyczka do alt płaska na dwa bolce, czy okragła na 4 ?
Sprawdz połaczenia kabla prądowego na alternatorze.
chodzi o migacz
Ropa jeszcze bardzo długo będzie podstawowym napędem samochodów. Nie do przeskoczenia są dwie rzeczy ilość zmagazynowanej energii odpowiadającej energii benzyny lub ropy w baku, dwa to czas ładowania tych baterii. Jedynie zwykła hybryda ma przyszłość no może jeszcze mild. Same elektryki to tylko dla ludzi którzy jeżdżą wokół komina nie więcej niż 100...
Witam, Corsa E 2016 silnik po przekładce - te same oznaczenie. Wszystkie kable wpięte, alternator ładuje 13,6 na włączonych światłach i nawiewie. Na starym silniku kontrolki od ładowania brak. Po odpaleniu silnika mimo ładowania z alternatora pokazuje błąd - Service battery charging system. Co tu się mogło stać?
Problem tkwi w kostce stacyjki.
Zgadza się.P
Ładowanie do sprawdzenia.
W opelku zregenerowwno alternator i dorobiono wlacznik swiec zarowych i podzialalo
Może masz za wolne obroty silnika ale isuzu raczej tak ma że nie dochodzi do 14V i jest powyżej 13V
nie jest powiązany
Nic nie zmieniałem auto normalnie odpalało do czasu kiedy Aku zabrałem do ładowania wtedy zaczęły się cyrki 🤕🤕🤕
objawy takie same gaśnie cała deska obrotomierz prędkościomierz jedyna różnica jest taka że nić nie działo się z kontrolką ładowania po prostu umierał cały licznik na jakiś czas po czym znów działał
Podstawka, w którą jest włożony przekaźnik lampki kontrolnej ładowania
Patrząc na kolejne łatanie ustawy o OZE zastanawiam się, dlaczego ktoś się nie pochyli nad dość prostymi rozwiązaniami problemu nadmiaru energii latem w dzień. Głównie kombinowanie jak tu przeciągnąć starych prosumentów na nowy niekorzystny system, jeszcze bardziej go komplikując by ta niekorzystność była mniej oczywista, a nuż ktoś nie policzy i się...
Już po akcji. Multimetr Voltcraft vc175, czarny w com a czerwony w dziurkę z prawej czyli standardowo. Nastaw w Vdc, automat pokazał 0,000v. Po akcji ładowania wyjętego akumulatora przez 3h (dopiero miałem multimetr): na ładowarce do aku samochodowych pokazało 12V a na akumulatorze 11,8V czyli za mało! Akumulator do Corsy. Miernik wpięty w gniazdko...
Udało mi się odczytać kod błędu, błąd p0562, niskie napięcie w układzie ładowania
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
ładowania corsa corsa kontrolka ładowania napięcie ładowania corsa
restartuje ładowanie ładowanie bluetooth broadcom bcm92045nmd schematy spawarek sherman
Supreme Soft 26 – brak pobierania solanki, czyszczenie inżektora, diagnostyka zmiękczacza Instrukcja obsługi miniwieży Thomson CS-97 po polsku