Jak zachowuje się kontrolka ładowania?
Bardzo dobrze kombinujesz Sprawdz wiązkę a dokładnie kabel koloru białego z niebieskim paskiem. Przewód ten idzie wraz z głównym plusem w jednym pancerzu z alternatora za silnikiem. Ja miałem przypadek że był przetarty i stykał do masy. Przedzwoń ten przewód pod względem zwarć i przerwy do samego modułu BCM. Jak jest wsio z nim ok to czeka Ci gorsza...
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Jakie powinno być napięcie ładowania?
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Podstawka, w którą jest włożony przekaźnik lampki kontrolnej ładowania
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Witam Jeślli to VDO, to prawdopodobnie uszkodzone koło zębate przy ślimaku na silniku ładowania płyt.
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
CIM do naprawy.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V. Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem. Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone. Czy ktoś miał podobne problemy ? Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora...
Jak bardzo krótkie trasy robisz że takie napięcie nie wystarcza? Napięcie 13,8V jest przy obciążeniu? (światła, dmuchawa, radio itd)
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Jeżeli takie coś się dzieje u Ciebie przy małych obrotach to najprawdopodobniej masz problem przy alternatorze lub regulatorze napięcia. A jak zachowuje się kontrolka ładowania?
Sprawdź napiecie ładowania i czy klemy nie robią się gorące.
Sprawdź czy nie masz przypadkiem elektrycznego dogrzewania wnętrza, podczas pracy grzejnika silnik podnosi obroty żeby było stabilniejsze ładowanie
Teraz nawet 2-dniowe ładowanie niewiele daje. Wskazywałoby to na akumulator, co nie zmienia faktu, że obowiązkowo trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
Udało mi się odczytać kod błędu, błąd p0562, niskie napięcie w układzie ładowania
Mam problem z ładowaniem akumulatora opel corsa b(diesel) z alternatorem 2-pinowym.Po odpaleniu silnika napięcie ładowania na słupkach akumulatora wynosi 14.5v.Lampka kontrolna ładowania się świeci.Po przejechaniu dłuższego dystansu na światłach nie mogę odpalić samochodu.Dodam że akumulator jest sprawny.Może za mały prąd ładowania?
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Przyczłapy w bulbulatorze sprawdzałeś?
20-40mA jest ok, nawet bardzo ok, ja mam 120mA. Pytanie tylko jak mierzone - czy obwód był przerwany do wpięcia amperomierza? Jakie napięcie ładowania?
To normalne , napięcie alternatora musi przekroczyć pewną wartość by zgasła lampka ładowania .
gdzie ten regulator dokładnie się znajduje W alternatorze.
Wydaje mi się że to wina odśrodkowego ogranicznika napięcia ładowania. Smarowałeś ośkę przeciwciężarków?
Nie podżaża się czasami kontrolka ładowania? Sprawdz wieczorem.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Prawdopodobnie rozrusznik do regeneracji a dokładniej tuleje . tylko to może być przyczyną nic więcej nie ma w tym aucie skoro masz dobre ładowanie oraz akumulator.
Tak, ten alternator jest z pompą vacum. Dodam, że już ten alternator był w naprawie, ale nie pamiętam co było w nim robione. I wtedy gościu źle włożył oring uszczelniający pompe vacum a alternator. Ale odkręciłem vacum zmieniłem oring i autko śmigało do wczoraj nie rzucając tam olejem. Kontrolka ładowanie normalnie gaśnie jak sie uda zapalić samochód....
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Jeżeli widok na pasek klinowy i wąska szpara od boku to łatwy dostęp to owszem jest taki :) jednak wolałbym nie rozbierać silnika aby dostać się do przewodów alternatora ,bo na razie dostęp mam po omacku Dodano po 7 Na razie dzięki uprzejmości moderatora dostałem schemat ,jak dojdę co się stało to napisze , na razie to szczęśliwie dojechałem z Gdańska...
albo stara fiesta,tylko zasilanie i impuls ładowania,stare clio podobnie.
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje.
Witam Nie sądzę żeby to było spowodowane diodą LED za duży spadek napięcia. proponował bym sprawdzenie Alternatora czy jedna(są trzy) z małych diod nie jest walnięta, ładowanie może być dobre, ale kontrolka będzie sie zapalać.
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
Silnik jaki? Rocznik auta?
Zamiast post zakładać zmierz te ładowanie....
Naładowałem akumulator i odpalał normalnie jednak po nocy znów pojawił się ten problem. Skoro pomogło mu naładowanie akumulatora, to albo nie masz ładowania w samochodzie, albo akumulator do wymiany. Trzeba zrobić pomiary.
Co do ładowania to na niskich obrotach ładowanie nie występuje. Jeśli po wciśnięciu pedału gazu kontrolka gaśnie to znak, że jest ładowanie.
rok prod. 2000 49 kw 1.5 TD Po odpaleniu nie działa prędkościomierz i pali się kontrolka ładowania. Alternator nieładuje.
Cześć Panowie, niestety moją Corsę tez dopadł ten problem, pojawia się kontrolka ładowania, zegary gasną i informacja o braku komunikacji z body komputera. Podczas zwalniania gdy zapali się ten błąd potrafi też zgasnąć. Może udało się któremuś z was to zdiagnozować? Pozdrawiam M
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
a jest ładowanie?
Kolego jeśli chodzi o czujnik wody to też napewno może być przyczyną unieruchomienia silnika i jest on koloru niebieskiego jakby co jakbyś go szukał.
Sprawdzić bezpieczniki oznaczone jako KL15
Ładowanie do sprawdzenia.
No przecież piszę o tym :)
Dzięki za szybka odpowiedź, ale elektryk ze mnie mizerny, a kabelek "niebieski z białym" odłączony nie daje efektu. Jak go odłączam, to prąd ładowania po rozruchu wynosi ok. 12V /wzrasta po ok. 20 sekundach do 14,4V - koniec dogrzewania/, a do tego nie działa kontrolka ładowania.
Witam. Corsa C 1.7 di 2001r. Po odpaleniu ładowanie 14 - 14,1 v. przez około minute, po czym przestaje ładować. Przez kilka min ładuje/nie ładuje na zmianę (skoki napięcia z 12,6 do 14,1) słychać jak obroty odrobinę spadają gdy zaczyna ładować i lecą w górę gdy przestaje. Po około 10 min zaczyna ładować normalnie. Czasem w trakcie jazdy również się...
Mam bardzo niskie napięcie ładowania max 13.40V. Ile powinno wynosić prawidłowe napięcie przy obciążeniu na biegu jałowym? i co może być przyczyną tak niskiego napięcia? Pasek klinowy jest troche luźny ale czy przez to może być aż tak niskie ładowanie?
Witam. Po wymianie alternatora (regenerowany) (stary brak ładowania) pokazuje zbyt wysokie napiecie: w spoczynku 13V, po odpaleniu powyżej 15V wariuje w przedziale 14.5-15.5V, do tego wyświetlacz podświetla się i gaśnie co chwilę (przebieg, kontrolka paliwa, predkosciomierz przywiesza się), światła przygaszaja pulsacyjnie, generalnie dyskoteka. Nawet...
Witam, Corsa E 2016 silnik po przekładce - te same oznaczenie. Wszystkie kable wpięte, alternator ładuje 13,6 na włączonych światłach i nawiewie. Na starym silniku kontrolki od ładowania brak. Po odpaleniu silnika mimo ładowania z alternatora pokazuje błąd - Service battery charging system. Co tu się mogło stać?
A ładowanie alternatora sprawdzone?
Większy akumulator też będzie wiecznie niedoładowany bo niby jak ma się naładować jeśli pobór jest większy niż ładowanie.
Masz martwy akumulator - podczas pracy silnika alternator ładuje, więc on odpada. Akumulator trzeba wymienić.
Trzeba się liczyć że ci się może akumulator nie ładować i w końcu nie odpalisz. A tak jeżdzić możesz.
chodzi o migacz
Zmierz ładowanie.
Gdyby było takie zwarcie jak piszesz to chyba już by ci się auto spaliło. Sugeruje weź Miernik dołącz dwa przewody do aku Miernik do środka i jedziemy ładowanie powyżej 14v i zobaczymy kto trafił
bylem na stacji kontroli pojazdow i mechanik podlaczyl jakis komputer i taki blad wyskakuje
Witam.Proszę znawców tematu o informację.Wyczytałem w sieci że zaleca się rozłączenie klemy na czas ładowania akumulatora.Chciałbym tak robić (do tej pory ładowałem bez rozłączania klem),lecz rozłączenie powoduje reset np.radia ,domykania szyb,wyzerowania licznika itp.Czy można by na czas ładowania podpiąć pod gniazdo zapalniczki (gniazdo nie wył.się...
Co jeszcze innego może mieć takie objawy jak świecąca kontrolka ładowania, "stukanie" w przekaźniku od świec żarowych? obrotomierz działa normalnie.
Osobiście kupiłem MW-SC6B. Ładuje jak Lidlowa do 14,7V i można ładować w samochodzie, ale posiada też manualna opcję Recondition, przy której po naładowaniu podnosi napięcie ładowania do 15,2-15,6V na 2 godziny. Dwa takie cykle przywróciły gęstość w moim mocno wyładowanym akumulatorze do właściwego poziomu. Zanim kupiłem ten prostownik, ładowałem zwykłym...
A jakie jest napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika?
Problem tkwi w kostce stacyjki.
Tak psuły się. Za darmo w elektro-bip Reda sprawdzą.
Myślisz że nowego akumulatora się nie ładuje :)
Sprawdż sobie szczotki w alternatorze,jak dobrze pamiętam to trzeba go wyciągnąc bo on jest z integrowany i ma na sobie pompe oleju
No to masz uszkodzony alternator. Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora. Hmm... a jak mam sprawdzić czy alternator jest na 100% do wymiany? Mam sprawdzić napięcie ładowania alternatora?
Witam 12V to nie jest ładowanie, to jest brak ładowania.Proponuję zajrzeć do szczotek alternatora. Może się kończą, albo dostała się wilgoć i przymarzają.
Ladowanie powyzej 2000obr/min , jaka moze byc przyczyna ???
To jakim cudem kręcił normalnie i miał dobre ładowanie?
Chyba komputer świruje, zrób reset
Podłączę się do tematu z pytaniem, czy ktoś zrobił na tym prostownik do ładowania akumulatorów? Chodzi mi o akumulator w okolicy 45Ah (Corsa C). Czy ta przetwornica da radę i czy bez obaw można pozostawić ją bez nadzoru?
Powinien być zasilany z alternatora.Przy alternatorze powinna być taka okrągła kostka na cztery piny .Dwa poziomo i dwa pionowo. Dodano po 1 Na pinach powinno być przykładowo; -zasilanie stałe 30 -zasilanie po kluczyku -kontrolka ładowania -obrotomierz.
Zico ;jaka masa, o czym ty piszesz ,czy ty wiesz jak podłączona jest lampka ładowania w samochodach(szkoda że piszesz pod spodem ELEKTROMECHANIKA SAMOCHODOWA).
więc co w związku z tym??:)
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
Może warto by się przyjrzeć napięciu ładowania akumulatora?
Dziekuje wszystkim za rady powód był banalny lużny pasek i akumlator nie był wystarczajaco ładowany
Wymień akumulator i sprawdź ładowanie.
nie wiem czy dobrze wyczytalem na forum to oznacza że jest spalony jesli się pali lampka ładowania razem z hamulcem ???
A kontrolki ładowania i oleju zapalają się normalnie?
Nie posiadam wspomagania, a kontrolka ładowania delikatnie się święci właściwie cały czas
Problem z ladowaniem ciężko zapala a kontrolka od lądowania jasno swiecie co moze być?? Corsa b 1.5 D ISUZU[/img]
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
czyli wszystko oprócz obudowy -ale skoro raz ładuje a raz nie to raczej stykologia - jestem pewien że jak wyciągniesz przeczyścisz i przelutujesz cewki to będzie dobrze
Body Control Module, moduł kontroli nadwozia. Deska ma taki swój CAN, do samej deski dochodzi zdaje się 7 czy 8 kabelków, i one realizują całe działanie deski, wszystkie kontrolki, wskaźniki.
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
nie jest powiązany
Witam. Problem zaczął się od tego że lekko zaczęła się żarzyć kontrolka ładowania (mocniej świeciła wraz z większymi obrotami) w tym samym mniej więcej czasie zaczął szaleć obrotomierz (skakał przerywał itp). Elektryk wymienił regulator napięcia i szczotki. Niestety po tej wymianie obrotomierz nie działa wcale a na maksymalnych obrotach zapala się kontrolka...
Sprawdź, czy w czasie kręcenia rozrusznikiem świeci kontrolka od ładowania akumulatora. Pozdrawiam.
61 to obwód kontrolny lampki ładowania, przepytać dodatkowo na błedy BCM.
A niby skąd w kłądzie 40A weźmiesz. Moim zdaniem ładowanie nie nadąża.
Jak twoje pierwsze auto i niemasz pojecia na temat motoryzacji to najlepiej oddaj do warsztatu samochodowego. kontrolka z akumulatorem swiadczy zwykle o tym ze niema ładowania. Sam nic nie wydumasz.
rozrząd sprawdzony wszystko OK!
Przyjedź to Ci sprawdzę ładowanie skoro bez radia odpala normalnie. Sprawdzę Ci też czy masz sprawny rozrusznik i sprawdzę stan akumulatora. Zrobię to wszystko za darmo.
corsa ładowania corsa kontrolka ładowania napięcie ładowania corsa
instalacja elektryczna motoroweru gazem grand cherokee czarny piatek
agregat prądotwórczy agregat prądotwórczy
Kabel antenowy jako cyfrowy koaksjalny: czy to możliwe? Luxman L-331 - Niedziałająca klawiatura