Przepatrzyłem wszystkie "Zrób Sam"/"Zrób to Sam" 1980-1992 i naprawdę ciekawa lektura. Szkoda że teraz nie wydają podobnych rzeczy bo patrząc na postęp techniki i dostęp do nowych podzespołów itd to wiele by można zbudować jeśli by tak jak tam ktoś praktycznie prowadził za rączkę. Teraz niestety jest to w większości zbędne a i chyba większość woli kupić...
http://obrazki.elektroda.pl/7984327600_1... Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA http://obrazki.elektroda.pl/3114948900_1...
Witam, czarny przewód to minus (masa) czerwony przewód to plus biały to załączenie wyświetlacza, podłączony powinien być do plusa, jeżeli przewody czarny i czerwony będą podłączone na stałe a biały pod plus po stacyjce wyświetlanie będzie tylko wtedy gdy włączony jest zapłon.
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Dźwięk do wzmacniacza nie idzie żadnym can, em, sygnał z radia podawany jest złączem C, piny opisane jako line out. Sieć CAN w aucie obsługuje w oryginalnym radiu zapłon, podświetlenie, sygnał prędkości, treść nformacji na fis, ie, sterowanie z kierownicy itp
Inspekcja olejowa - OEL 1. Wyłączyć zapłon 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X, 3. Włączyć zapłon, 4. Zwolnić przycisk X, 5. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "OEL" lub "OIL", 6. Dla modeli z zegarem cyfrowym obracać przycisk Y w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -", 7. Dla modeli z zegarem analogowym...
nikt mi nie zrobi otworu idealnego na 2 klin a koło magnesowe , a jakby zrobił to po jakimś czasie klin myślę , że by się zerwał. Zrobi, tylko trzeba mieć nieżle wyposażony warsztat mechaniczny. A dlaczego nie mógł bym np. dać tak jak napisałem wyżej np. jakiegoś potencjometra albo coś w tym stylu? Można od zera zaprojektować zapłon cyfrowy...
mam vw polo1.3.przed przekręceniem kluczyka musze wpisać 4 cyfrowy kod.wtedy zapłon jest możliwy.mój problem polega na tym,że chce to zdemontować i nie wiem jak to zrobić żeby pozniej to chodziło.zabezpieczenie to jest dobre tylko ze nie odporne na wstrząsy.ostatnio wyczuwa je bardzo dobrze wiec zdarza sie,ze gaśnie.
włącz zapłon, wpisz aktualny PIN, wciśnij C, wpisz nowy PIN, wciśnij C. PIN zmieniony. Do pierwszego wprowadzania będą ważne dwa piny stary i nowy. Po wpisaniu jednego z nich to on zachowa ważność.
gdy już przekroczymy bariere 4 tysięcy obrotów zapłon zaczyna wariować Jeśli mierzyłeś popularnym miernikiem cyfrowym, to te wszystkie pomiary możesz sobie w buty wsadzić. Tego typu miernik przekłamuje wynik jeśli będą to impulsy napięcia/prądu lub/i jeżeli częstotliwość przebiegu będzie większa niz 400Hz (dla większości mierników). W Twoim wypadku...
Inspekcja olejowa - OEL1. Wyłączyć zapłon. Wcisnąć i przytrzymać przycisk po prawej stromie licznika. Włączyć zapłon, Zwolnić przycisk W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawią się litery "OEL" lub "OIL", Dla modeli z zegarem cyfrowym obracać przycisk po lewj stronie licznika w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -", Dla modeli...
To powinien być numer katalogowy 21171-2256. Na stronie internetowej podana ta sama cena, tyle że dostępność brak. Drogo, ale na obecną chwilę nie ma innej możliwości. Chyba że chcesz się dalej bawić z chińskimi zamiennikami. Po wszystkim warto byłoby wiedzieć, czy kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku i na tym module jest stały, czy regulowany cyfrowo...
Tak z grubsza Stara seria kod 3 cyfrowy wprowadza się klawiszami 1,2,3 zatwierdza 4 nowsza ma kod 4 cyfrowy klawiszami 1,2,3,4 a zatwierdza SELECT klawisz 1 zmienia pierwszą cyfrę itd (widać na LCD) jak jest zablokowane włączyć zapłon i cierpliwie czekać aż przejdzie w tryb wprowadzania kodu [zazwyczaj do 1h wystarcza]
Satelita radia to pilot pod kierownicą, zwiera odpowiednie pary kabli a wyświetlacz przerabia to na sygnał cyfrowy i wpuszcza w sieć CAN multimedia, tą samą siecią leci też treść wyświetkacza z radia. Druga sieć CAN to ogólny CAN auta, tą siecią leci minn. zapłon, temperatura zewn. regulacja jasności Schematy są np.na forum Megane
Kodowanie kluczyka . Pkt 1. Włączyć zapłon . Pkt 2. Wprowadzić kod 4- cyfrowy (rozblokuje się) . Pkt 3. Przytrzymać kluczyk z wciśniętym przyciskiem przez 3 -5 sek. do odbiornika . Pkt 4. Wył. zapłon. Takie znalazłem jeszcze info.
Passat 1996 – 99 OEL – Wymiana oleju Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A]. Rys.1. Włączyć zapłon. Zwolnić przycisk [A]. W polu wyświetlacza licznika przejechanych kilometrów pojawiają się litery „OEL” lub „OIL”. Dla modeli z zegarem cyfrowym, obracać przycisk [B] w prawo, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie „---„....
Ok to tak na płytce https://obrazki.elektroda.pl/8840886400_... Dodano po 4 nie to foto, jest tak na płytce S108627BN0, przy baterii na szarym elemencie B-S4440
Wezwę elektryka bo bezpieczniki obok licznika nie odłączają prądu piecyka gazowego. Pomimo opuszczenia wszystkich na off, do piecyka dochodzi prąd, pali się cyfrowy wyświetlacz a także działa zapłon
Mam problem z moją fiesta mk6 2006 pewnego razu poszlem po akumulator żeby go podładować podładowałem i włożyłem i przekręcam kluczyk na zapłon i zegar cyfrowy się nie świeci oraz od akumulatora święci się tylko kontrolka od oleju i nie można odpalić bezpieczniki sprawdzałem przekaźniki też sprawdzałem tylko kontrolka od immo szybko mruga i po 2 minutach...
Jedyne 12v najbliżej jakie się pojawia to skrzynka bezpiecznikowa przy kierownicy . Cały samochód jest już na magistrali can i moduły są wzbudzane w sposób cyfrowy a nie analogowy .
Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A]. Włączyć zapłon. Zwolnić przycisk [A]. W polu wyświetlacza licznika przejechanych kilometrów pojawiają się litery „OEL” lub „OIL”. Dla modeli z zegarem cyfrowym, obracać przycisk [B] w prawo, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie „---„. Dla modeli z zegarem analogowym, zwolnić...
1. Wyłączyć zapłon 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X, 3. Włączyć zapłon, 4. Zwolnić przycisk X, 5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X, 6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "INSP", 7. Dla modeli z zegarem cyfrowym obracać przycisk Y w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -", 8. Dla modeli z zegarem analogowym...
kostka czarna z czerwoną zaślepką w kształcie trójkąta w górnym pinie podłącz diodę LED z oporem 820 ohm a dwa dolne zmostkuj , włącz zapłon wypnij mostek po chwili sterownik wyemituje błędy migowe 2 cyfrowe dłuższe mignięcie to pierwsza cyfra krótkie to druga cyfra policz je i odczytasz błędy Dodano po 1 nie dopisałem diodę LED jedną stroną podłącz...
a czemu owe świece w życie nie weszły? Z banalnej przyczyny. Świeca zapłonowa ma tylko odpalić mieszankę i na tym jej główna rola się kończy... Jeżeli zwykła świeca daje sobie radę to po co jakieś cudowne stosować ? Zapłon w cylindrze z mieszanką o prawidłowym składzie jest 'cyfrowy'. Albo jest albo go nie ma. Nie ma stanów pośrednich.
Marek ja kbyś mógł to wrzuć fragment schematu z digiplexa odpowiedzialny za przetwarzanie sygnału z czujnika indukcyjnego na na sygnał strawny dla procka. Tutaj jest coś co ja kiedyś znalazłem ale nie wiem do końca czy działa bo jeszcze się nim nie bawiłem. Co do prędkości to 6000RPM to tylko 200Hz(dla 4 cylindrów i czterosuwa) więc pamięć działąjąca...
Jesli chodzi ci o sterowanie Honeywell, to zgłoś się do System Gaz 22 812-05-04. Chociaz nie bądź takim entuzjastą :) bo wiele podzespołów używanych przez producentów techniki grzewczej jest produkowana na włączność tych ostatnich. [url=http://www.systemgaz.com.pl/bibliot... techniczny Automatyki Satronic OEM Honeywell...
Lampy IN-3 i IN-16 mają różne funkcje. IN-16-wskaźnik cyfrowy.Napięcie zapłonu -170V, napięcie zaniku- 115V.
ILL - illumination - podświetlenie (światła pozycyjne) ACC - Accesory - powiedzmy ogólnie, że zapłon E - Earth- masa B - Battery - zasilanie +12V
Z tego co pamiętam z oryginalnego schematu, jest to układ "wygaszajacy" wysterowanie T3 i zabezpiecza cewkę przed spaleniem. Sam miałem taki układ w mojej Ładzie. Ten obrotomierz szaleje czy naprawdę uzyskujesz taki moment obrotowy? Szaleje elektronika w obrotomierzu. Impulsy generowane przez zapłon elektroniczny skutecznie go zakłócają. Sam to przerabiałem....
Witam poszukuje artykułu z czasopisma zrób sam 4/87 na temat cyfrowego zaplonu do samochodu zdjęcie tego projektu było na okładce. Bardzop bym prosił jeżeli ktoś mo to pismo o zrobienie skanu. Mój adres mailowy andrzejmrozekruda(at)wp.pl Zgóry bardzo dziekuję
VW Passat 1996-99 przycisk X prawy i Y lewy Inspekcja olejowa - OEL 1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X, 2. Włączyć zapłon, 3. Zwolnić przycisk X, 4. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "OEL" lub "OIL", 5. Dla modeli z zegarem cyfrowym obracać przycisk Y w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -", 6. Dla modeli...
Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
Nie da się,nie obsłużysz silnika przyciskiem bez modułu. Sprawa druga, obawiam się, że to nie ruszy bo z tego co pamiętam to moduł dostaje informację o zapłonie w postaci cyfrowej, nie klasycznym plusem po stacyjce
ja także zostałem pechowym posiadaczem inter aldu IA 900/3 12V 5A Seria KBA9519 jest zamontowane w aucie jednak zrobione obejście i urządzenie nie działa. auto to renault 19 1,8 92 rok. Mogę prosić o jakieś wskazówki? A kolega wyżej raczej nie pomógł.... może wogóle by zamknac elektrode a wszystko co nie działa wysyłać do serwisu jak sie nie umie zrobić...
Zakłócenia, sprawdź na analogowym multimetrze Witam. Miałeś rację kolego że cyfrowy multimetr był zakłócany przez zapłon. Na wskazówkowym jest wszystko ok. Naładowałem od nowa baterię i na razie wygląda, że jest wszystko dobrze. Po długiej jeździe z włączonym światłami wyłączyłem silnik, podłączyłem multimetr do aku i pokazał 12,54 V. Martwi mnie jeszcze...
W zależności ilo cyfrowy kod to wprowadzamy go tym przyciskiem: włączamy zapłon,wciskamy tyle razy ile wynosi pierwsza cyfra,po jej wprowadzeniu alarm ma piknąć,następnie druga cyfra ,tak jak pierwsza. Po skończeniu alarm piknie i możemy odpalać,o ile wszystko sprawne.
Jeżeli radio jest w oryginalnej instalacji pamiętaj żeby włączyć zapłon i wtedy wpisać kod jeżeli jet to instalacja przerabiana do radia muszą być podpięte dwie masy.
Układy CDI ( u Pana) i inne montowane w różnorakich pojazdach, opartych na ruchu magnesów stałych ( i innych elementów ustalających punkt zapłonu ), które nie potrzebują accu. Muszą być mierzone oscyloskopem lub określane w teorii matematycznie. Pomiar w takim układzie zap. przy pomocy miernika "uniwersalnego" (aktualnie mylone z miernikiem cyfrowym)...
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
X-przycisk prawy Y-przycisk lewy Inspekcja olejowa - OEL 1. Wyłączyć zapłon 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X, 3. Włączyć zapłon, 4. Zwolnić przycisk X, 5. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "OEL" lub "OIL", 6. Dla modeli z zegarem cyfrowym obracać przycisk Y w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -", 7....
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
[img][/img] Jak sprawdzić moduł zapłonowy (Opel Vectra A) mając do dyspozycji tylko multimetr cyfrowy? Czy jest to możliwe?
A czy ten motocykl ma obrotomierz elektroniczny(cyfrowy, analogowy)? Jeśli tak to można wykorzystać sygnał z obrotomierza i gdy obroty osiągną określoną wartość zbudowany układ musi wysterować przekaźnik i zapłon wyłączony.
1.Wyłacz zapłon 2.wciśnij i trzymaj as 3Wlącz zapłon 4.Włacz radio i czekaj aż piknie. 5.Pu śc as wprowadz kod przytrzymaj AS.
Tak, owszem.
Jeśli w tym aucie jest sterownik BOSCHA EDC-15C, można sprubować kabelkiem brata się z nim dogadać. Musi mieć wtyk OBD2. Jeśli dalej będzie się Pan chciał uczyć to potrzebne będą schematy el. wartości czujników, wykresy oscyloskopowe, oscyloskop i multimetr cyfrowy. Ico najważniejsze mnustwo czasu.
Minuta szukania w necie i w instrukcji jest wzmianka o błędzie EA. Problem: Powstają iskry, lecz palnik główny nie zapala się, urządzenie jest zablokowane. Przyczyna: Brak sygnału z elektrody jonizacyjnej (wyświetlacz cyfrowy pokazuje EA) Sprawdzić: - zasilanie gazu. - zapłon (elektroda jonizacyjna i zawór elektromagnetyczny)* Masz już jakiś punkt zaczepienia....
W wiązce radiowej nie ma zapłonu,radio czyta go cyfrowo po CANie,pilota też nie ogarniesz bo wyświetlacz koduje polecenia.ACC do radia weź sobie z zasilania zapalniczki.W sieci widziałem opis jak przerobić pilota reno na sterowanie rezystancyjne.
Albo użyj zapłonnika ze świetlówki, albo użyj cyfrowego generatora ciągów pseudolosowych przykład https://obrazki.elektroda.pl/3436510800_... Ten drugi możesz regulować zmieniając taktowanie. Można to zbudować z rejestrów przesuwających i bramek XOR albo napisać program na mikrokontrolerze. Były projekty cyfrowych generatorów szumu...
Witam. W tym radyjku dedykowanym do gamy VW masz wejście analogowe od podświetlenia. A w Twoim aucie wszystkie informacje masz cyfrowe czyli tak jak kolega wyżej się wypowiedział Can L i Can H. Ty potrzebujesz z tej informacji cyfrowej wyciągnąć dwa sygnały "zapłon" jak i "podświetlenie" dlatego potrzebujesz konwerter CAN-Analog. Pozdrawiam.
Witam planuje zrobić przekładkę dechy z golfa 3 do mojego 2 i zamówiłem dechę i podzespoły do niej i tak problemy które przy tym napotkałem to przeróbka kabli mianowicie mam zegary na jedną kostkę z obrotomierzem po przeróbce z dwóch kostek i wtyczka pasuje do tych z golfa 3 a te są bez obrotomierza z zegarkiem i gdy je podłącze to zapala się kierunek...
Nie, pojawia się tam informacja w postaci cyfrowej o włączeniu zapłonu ( właściwie to o styku S stacyjki, bo radio pewnie wyłącza się w momencie wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki, a nie w momencie wyłączenia zapłonu ).
Musiałbyś mieć osculoskop cyfrowy alw i tak było by to trudne. Z tego co pamiętam kztałt napięcia jest jakby jednym okresem sinusoidy przesuniętej sporo ponad zero. Wynika to z kontrukcji. Magnes wbudowany w koło zamachowe oddziałuje z cewką tylko gdy są blisko siebie. Tak jak pisałem. W sieci był opis z wykresami ale nie mogę go namierzyć. Te układy...
Sam sporo czytałem na temat wpływu promieni X na elektronikę. Może kolega ma jakieś doświadczenia w tej materii? Udało się coś wykończyć podczas prześwietlania? Nie udało się nic wykończyć. Prześwietlałem komórki (telefony), czytnik kart, itp, aparat cyfrowy też był zawsze w polu rażenia bo nim robiłem zdjęcia. Nic nie ucierpiało, na zdjęciach widać...
Masz tą Astrę w dislu czy ki grzyb? Z kompa idzie sobie kabelek do cewy i nic tego nie zmieni jak nie wiesz który to jest to zobacz który po odpięciu z cewki i przekręceniu kluczyka w zapłon ma 12V ten który tego napięcia nie posiada to właśnie ten szukany przez Ciebie przewód.
Nie ma nic na temat kolorowego al jest na temat dopasowania a ty możesz tak Kodujemy CAN: Wybieramy: [19 - CAN Gateway] [Recode - 07] Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika. [Do It!] [Close Controller, Go Back - 06] Kodujemy Licznik: Wybieramy: [17 - Instruments] [Recode - 07] Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania...
Silnik oczywiście dwusów. Rezystancję i napięcia mierzyłem miernikiem uniwersalnym bodajże M830 BUZ. Jest to miernik z wyświetlaczem cyfrowym. To czerwone co mam rozebrać to cewkę WN, tą z zielonym grubym przewodem zakończonym fajką ze świecą, tak???
Ok , monowtrysk rozkręcony. Na wierzchu przepustnica , wtrysk . I teraz pytanie , czy jest mozliwośc sprawdzenia działania wtryskiacza? Lub ewentualnie weryfikowania przebicia na wiązce . Posiadam multimetr cyfrowy , wiec jak jest mozliwośc to poszukam. Chyba że wymienić wtrysk na uzywke .
Witam. Kupiłem i zmontowałem ten termometr http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep... Problem polega na tym, że zamontowałem go w samochodzie i po odpaleniu silnika termometr nie pracuje jak powinien. Gdy ustawię stacyjkę na zapłon i silnik nie pracuje, termometr działa idealnie. jak rozwiązać ten problem? Proszę o pomoc
Witam. Zauważone już dawno. Cewki jeżeli są 2 lub więcej - powinno się wymieniać kompletami. A co do świec. To że producent i to że dany model/numer jaki przewiduje producent auta a co robi producent świecy - to 2 różne sprawy. W danym modelu silnika jak występują dane świece to mają podaną przerwę na elektrodach. A producent robi całą serię z jakąś...
Nową cewka zapłonowa otrzymałem. Pada pytanie czy te napięcie na cewce zmierzę miernikiem cyfrowym?
Przed diodą(wejście A) jest dużo więcej. Ponieważ popsuł mi sie miernik cyfrowy mam wskazówkowy. Gdy dodają gazu to się powiększa prąd. Mówie o skali w dzisiątkach ;)
Chciałbym zastosować moduł ze zmiennym kątem w MZ ETZ251. Mam klasyczny przerywacz, i chętnie pokusiłbym sie o zastosowanie właśnie tego modułu. Wiesz może jak wygląda mapa zapłonowa do tego modułu? I czy jest możliwe wgranie nowej mapy? Posiadam mapę zapłonową do ETZ jakby sie niewiele różniła to bym na pewno to zastosował. A jeszcze jakby dorobić...
Jeżeli to immo na podczerwień to musisz mieć kod immo(cztero cyfrowy)i go wprowadzić (przyciskien centralnego zamka),po zatwierdzeniu kodu wyłącz zapłon i przytrzymaj kilka sekund prz.c.zamka aż usłyszysz prace siłowników c.z,od tej pory masz ok.15sekund na skierowanie pierwszego kluczyka i naciśniecie 3razy(drzwi zablokują sie i odblokują)i tak samo...
Witam zlecę wykonanie obrotomierz do 12 tyś obr/min najlepiej diodowy (może być również cyfrowy) do motorka o zapłonie iskrowym (przerywacz ,akumulator 12v) Kontakt : GG:6876345 Pozdrawiam
Seat Toledo rocznik: 1994-99 inspekcja olejowa - OEL -Włączyć zapłon, -Wcisnąć i zwolnić przycisk X do ustawiania godzin zegara czasowego, -W polu wyświetlacza zegara czasowego pojawiają się litery "OEL", -Wcisnąć przycisk Y do ustawiania minut zegara czasowego, aż do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -", -Wyłączyć zapłon....
Procedura jak pamiętam jest chyba taka Musisz mieć wyłaczony zapłon Wciśnij i przytrzymaj przycisk 1 Włącz zapłon zwolnij przycisk 1 Wciśnij i zwolnij przycisk 1 Na polu wyświetlacza licznika kilometrów wyświetli się text "INSP"7 Uwaga!!!! (Modele z zegarem cyfrowym obracać przycisk 2 w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -"8). (Modele...
Gdyby wypadał zapłon to odczułbys to z miejsca przy jeździe bo jak możne jechać na jednym tłoku w R4? To że leciutko pracuje wskaźnik to CpU dostosowuje dawki do panujących parametrów które odczyta z czujników. Nawet cyfrowe obrotomierze pokażą różnice. Jaki masz paliwo na koreczki wlewu takie wlewaj.
pisałeś o zwieraniu pinów a i b dlatego zamieściłem to gniazdo ale w twoim przypadku to właśnie piny 5 i 6 lub 6 zewrzeć do masy to to samo. Zwierasz te dwa piny włączasz zapłon i liczysz ilość błyśnięć kontrolki, kody 4-cyfrowe np. 10 mignięć, 1 pauza, 1 mignięcie, 1 pauza, 3 mignięcia, 1 pauza i 10 mignięć to kod 0130 Pozdrawiam
Prosze o poradę. Zamówiłem wariator kąta zaplonu A po co? Coś nie tak chodzi? W tym aucie nie ma czujników cyfrowych.
1. Wyłączyć zapłon 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X, 3. Włączyć zapłon, 4. Zwolnić przycisk X, 5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X, 6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery "INSP", 7. Dla modeli z zegarem cyfrowym obracać przycisk Y w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -", 8. Dla modeli z zegarem analogowym...
Próbuję uruchomić auto z 1970 roku, stało ponad 10 lat. Jestem przy cewce zapłonowej - podpowie ktoś jaką powinna mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym? Szukałem w necie, ale mam bardzo różne informacje, w zależności od typu układu zapłonowego, i nie mam co do niej pewności... Ile powinna mieć w układzie wtrysku elektronicznego D-jetronic? Cewka...
Mostkujesz AiB włączasz kluczyk i czytasz z lampki na tablicy dwu cyfrowe kody, pierwszy trzy razy wyświetli się kod 12 potem nie wiadomo jaki. Dokładnie czytaj i zapisuj.Po odczytaniu wyłącz zapłon i wyrzuć mostek z gniazda. Pozdrawiam.
Były, z timerem a które potocznie mówiło się "jajko" ze względu na owalny kształt. Jak dasz rady rozpalić w piecu bez tego timera to możesz spróbować z samym włącznikiem, poczytaj tylko jak wygląda taki zapłon. W wersji C była pompka, w Z nie było, dostałeś ją w komplecie ?
Sprawdziłem. Bezpieczniki są ok
Miernikiem cyfrowym nie zmierzysz sądy lambda. Potrzebujesz do niej tester lub oscyloskop ewentualnie miernik analogowy ale nie każdy. Mechanicy zamiast szukać uszkodzenia, wymieniają sprawną sondę która jest zamulona bo miała za niską temp. pracy i za dwa dni klient wraca z pretensjami. Ale dlaczego chcesz ją wymieniać?
Cyfrowy obrotomierz zamiast przebiegu w licznikach VDO 1. naciskamy przycisk do kasowania kilometrów cały czas trzymając. 2. włączamy, wyłączamy i ponownie włączamy zapłon nie zapalając auta 3. po paru sekundach pojawią się 4 cyfry, naciskamy przycisk do kasowania kilometrów tak aby na wyświetlaczu pokazała się liczba 7. 4. zapalamy samochód wada-przed...
1)Sprawdź węże od odmy. 2) Przepływomierz może być padnięty ogarnij sobie od kogoś kto ma takiego Opelka na podmianę. 3)Wejdź do samochodu naciśnij prawą nogą gaz, lewą hamulec, trzymaj je razem wciśnięte, przekręć kluczyk na zapłon( nie zapalaj silnika) i czekaj aż jak jedna z kontrolek zacznie mrygać i odczytaj błędy: 10 mrygnięć to 0 , a reszta analogicznie,...
Sprawdź potencjometr przepustnicy tak jak napisałem wcześniej. Napięcie na nim powinno rosnąć Płynnie!. Miernikiem cyfrowym, na nim widać przy bardzo wolniutkim otwieraniu przepustnicy jak się zmienia napięcie(lub opór przy odłączonej wtyczce na samym potencjometrze) prawie setna po setnej volta. Nie może być zadnych przerw-skoków!, bo to może powodować...
Pomińmy kwestię wyprzedzenia zapłonu, nie wiem jak poszukać gotowego czytnika obrotów/ licznika impulsów z wyjściem w postaci stanu wysokiego. Prosty układ. Chodzi np. o coś takiego jak obrotomierz cyfrowy - https://obrazki.elektroda.pl/2280081100_... tylko z możliwością podawania 12v zamiast lub razem z liczeniem impulsów. Usunąłem...
Świetlówki są 6W 4 sztuki. Każda jest zasilana przez dławik i ma zapłonnik elektroniczny na każdej. Odłączane są niezależnie. Dodatkowo umieściłem świetłówke białą. Timer to jest wyłącznik czasowy OMRON. Szyba jest wmiare przepuszczalna UV. Nie miałem czasów "godzinnych" jak przy szybie z tłumieniem. Dobrze pracuje rónież przy błonach kreskowych. Zdjęcia...
Pomiar sondy (najlepiej oscyloskopem lub woltomierzem analogowym, ostatecznie cyfrowym) wykonuj na na rozgrzanym silniku do temperatury pracy. Wyłącz zapłon i bez odpinania kabla od sondy podepnij się miernikiem - odpal silnik, przy zwiększaniu obrotów obserwuj skoki napięcia na sondzie. Jeśli jest sprawna, wskazania powinny się wahać między 0,2-1V....
Potrzebuję odczyt cyfrowy w stopniach.
Jeżeli mierzysz miernikiem cyfrowym, zewrzyj przewody i zobacz ile jest na wyświetlaczu (na zakresie 200 omów może być 0,1 do 0,5 oma), wartość tą odejmujesz później od pomiaru.
Dzień dobry, mam Audi A6 C5 2.5 TDI V6 Allroad z 2002 roku, uszkodziła mi się pompa wtryskowa. Kupiłem kabelek KKL VAG-COM for 409.1, zainstalowałem VAG Commandera 1.4 (najprawdopodobniej tzw. China) i pierwsze kilka razy odczytał przebieg z licznika dobrze, pokazał też PIN (4-cyfrowy), ale po pewnym czasie zaczął zaniżać przebieg na około 270 tys....
Nie kojarzę modelu radia do SEATa żeby miało literowy kod. Zwykle jest to 4 cyfrowy kod. Niewiele możesz zrobić a w książce do tego radia zapewne pisze ze należy włączyć zapłon w aucie, włączyć radio i czekać aż pozwoli na wpisanie kodu nie naciskając nic w czasie czekania. Ale kod musisz mieć bo bez niego napewno nie uruchomisz sam radia. Ewentualnie...
1.Musisz mieć wyłączony zapłon i siedzieć w zamkniętym aucie 2.Wciskasz przycisk w samochodzie (zamknij) dłużej niż 5s 3.drzwi zamkną się i potem otworzą masz następnie 10s na kodowanie pilota 4.Wciśnij przycisk pilota dwa razy(lub raz) 5.Wciśnij drugi przycisk pilota dwa razy(lub raz-niektóre modele) Centralny powinien zaskoczyć, z tego co wiem tak...
witam podaj dokładny model literowo cyfrowy to ci powiem czego szukać wrazie czego papiery też mam pozdro drops
Ta metoda działa na 100% z silnikami X20XEV do 98 roku. Po 98r występują kody 4 cyfrowe i wtedy też nie da się odczytać błędów w ten sposób, ale powinien zrobić to tech. Zwierasz na wyłączonym zapłonie, potem zapłon, ale bez uruchamianie motoru. Musi migać, chyba, że źle spiąłeś, albo jest uwalony ECU.
to moze ta procedura zadziala? Wymiana ECU [17 - Instrumenty] [Zaloguj - 11] 4-cyfrowy PIN Wpisz zero, a następnie 4-cyfrowy kod PIN. Na przykład, jeśli kod PIN to 1234, wprowadź 01234. ----------------------------------------... [Do it!] [Adaptacja - 10] Kanał 000 [Czytaj] [Zapisz] [Gotowe, powrót] [Zamknij Controller,...
Witam wszystkich. Pacjęt to Peugeot 806 silnik 2.0 Turbo Lpg, XU10J2TE. Już mnie uj strzela z tym 28 letnim autem. Mam wypadanie zapłonów na wolnych obrotach i LPG i Pb. Trochę trzęsie silnikiem. Jak obroty wzrastają powyżej 1000 to nie czuję przerw. Trzepnęło mnie po łapach w okolicy cewki z jednego przewodu WN, więc je wymieniłem na nowe NGK plus...
Witam wszystkich Mam następujący problem. Mój lanos w czasie jazdy nagle stracił moc, silnik zaczał pracować w sposób przypominajacy pracę na 3 cylindrach. Wymieniłem świece, przewody ale to nic nie pomogło. zauwazyłem że świece 1 i 4 cylindra są okopcone. w związku z tym pytanie. Czy mozliwe jest takie uszkodzenie cewki (bo ja podejrzewam), że powoduję...
Witam . Mozesz poszukać po firmach prod. alarmy . Wiem ze był taki alarm nazwy nie pamiętam ale wychodziła z niego wtyczka i wpinało sie fo w tel firmy ericson( zdaje sie ze w tego zroionego z gumy wodoodpornego :)) . Widziałem coś takiego i miał wiecej funkcji bo przy w łamaniu najpierw dzwonił a potem przysyłał raport z którego czujnika było włamanie...
Mógłbym prosić o jakieś linki do tematów o tych komparatorach bo ta szukajka to jest tragiczna na tej stronie. I ten obrotomierz to muszę mieć jakiś szczególny?? Tzn czy może być cyfrowy, led' owy, wskazówkowy czy coś w ten deseń.
Ok, żarówki się używa bo obciąża badany obwód. Jeśli jest słaby kontakt na stykach, to szybciej wyjdzie na żarówce niż woltomierzem. Z drugiej strony nie chcesz używać zbyt dużej mocy, żeby nie uszkodzić jakiś cyfrowych sygnałów, jak w nie przypadkiem trafił. Stacyjka w takim samochodzie to zwykły wyłącznik mechaniczny, musi do niego dochodzić prąd...
Pojawia mi się kod błędu EA. Wymieniłem baterię na nowe. Sprawdziłem co on oznacza i jest napisane Brak sygnału z elektrody jonizacyjnej (wyświetlacz cyfrowy pokazuje EA). Sprawdzę jeszcze jutro, ponieważ może to ciśnienie gazu spowodowało brak uruchomienia ogrzewacza. Przy włączaniu ciepłem wody, zapłon działa sprawnie i widzę tak jakby zrobił niewielki...
Matiz ma złącze ALDL pod schowkiem po prawej stronie robisz mostek A i C włączasz zapłon i liczysz a potem meldujesz co tam wyszło nadmieniam że są to kody 4 cyfrowe. a tu masz link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa...
prezeswal czego ma mtam suzkać na co zwrócić uwagę chciałbym zrobić obrotomeirz do swojej maszyny ale jak pisałem jestem zielony i prosze o pomoc. Co do miernika patent odpada szaleje podobno od zapłonu strasznie ;(
Ciekawi mnie jak sprawdziłeś to że nie dochodzi prąd ze stacyjki do bezpieczników skoro informacja ze EZS do SAM że SAM ma załączyć zapłon leci po linii cyfrowej.
Witam i proszę o pomoc. Niby prosta sprawa a jednak problem. Potrzebuję zasilanie po zapłonie w aucie jak na wstępie. Myślałem że wykorzystam zapalniczkę jednak zasilanie jest stałe więc odpada. Okazało się że od stacyjki idzie żółto czarny przewód między innymi do włącznika świateł i na nim jest zasilanie po zapłonie. Postanowiłem go wykorzystać jednak...
zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon zamek cyfrowy cyfrowy
ikony pulpitu częstotliwość referencyjna przełącznik oscylator
laser parkside kaśka akumulator
Samsung SCX 3200 - Połowa strony drukuje się na czarno Mini pralka - programy przeskakują, bęben się nie kręci