Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Sam widzisz ile osób biorących udział w dyskusji tyle różnych opinii, po prostu zrób jak uważasz, ja tylko chciałem przedstawić Tobie mój punkt widzenia na Twoją niepewność co do wyboru.
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Krótko-chcesz zrobić tak, aby zapalona dioda ( czyli zmieniony stan na odpowiednim pinie IC1 i IC2) powodowal przesunięcie bazowego punktu wyprzedzenia zapłonu?
1) co oznaczają przerywane linie przy poszczególnych przewodach. Ekran 2) czy czarne punkty przy przerywanych liniach to punkty połączeń do masy od T1-B69 Tak 3) czy SimTec 56.0/56.1 to to samo co SimTec 56 Z tego co pamiętam to nie, i właśnie typami czujników wału i wałka się różniły. ale nie mam w tej chwili dostępu do schematów więc pewności nie...
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
witam.najprosciej utawic gwiazde w aparacie to poprostu ustawic rozrząd na znaki,(na pierwszy cylinder)ustawic palec rozdcielacza na jedynke(cyl.1) i wsunąc gwiazde na oś aparatu tak aby rogami pokrywała sie z punktami na płytce w aparacie.
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Witam Kolega jarecki04 słusznie przedstawił sposób kontroli punktu ustawienia zapłonu Jest to bardzo istotne do prawidłowej diagnozy usterki w Twoim aucie, niemniej jednak przed sprawdzeniem punktu ustawienia zapłonu proponuję sprawdzić całą instalację WN. Szczególną uwagę zwróc na cewkę zapłonową,ggyż często jest ona przyczyną ,,strzałów,,w tłumik,jak...
Dzień dobry, Pozwolę sobie przedstawić inny punkt widzenia. Ciągłe świecenie po obu stronach oznacza, że zasilane są grzałki w sposób ciągły, czyli zwarcie zapłonnika (startera) lub kabli do niego dochodzących. Jeżeli zapłonnik był wymieniony (jak i pozostałe elementy), to należy szukać zwarcia w obwodzie. Edit: jest jeszcze możliwość, że przez świetlówkę...
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Sprawdź zasilanie na. cewce probówka. podczas kręcenia rozrusznika. Styk +B. .Odstęp czystych styków przerywacza na 0,45mm. Jeśli nie będzie iskry to może być cewka zapłonowa uszkodzona. Ustawienia punktu zapłonu to krok drugi.
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
Kondensator 0,64 mikro czyli ok. Luty już rano poprawione były i nic się nie zmieniło. Może coś w transformatorze, ale nigdzie nie można takiego znaleźć. Chyba przyjdzie płytkę kupić. Podgrzałem punktowo transformator i zawęziłem obszar czyli raczej na 99%trafo.Znalazłem takie ale nie do wlutowania i zastanawiam się czy można to jakoś zamienić https://montuje-serwisuje.pl/sklep/produ...
Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. To ty mało widziałeś. Teraz królują zapłony bezstykowe. Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna. W samochodach od 20 lat regulacji nie ma bo tym zajmuje się sterownik...
Niezły Fake ten moduł. Nic dziwnego że kopniak obijał, bo punkt zapłonu występował przy maksymalnym wyprzedzeniu. Nie ma co kombinować z modułami tuningowymi, do silników dwusuwowych, ponieważ one mają stały punkt zapłonu. Szukaj modułu do Baotiana 4T z taką samą wtyczką 6-pinową. W żadnym wypadku moduły z kostką 5-pinową, które są przeznaczone do dwusuwów....
Po to, że chce mieć normalny zapłon a nie prototyp DDRowski z 87. Chce stabilne światla i nie chce ustawiac ciagle tych platynek, poza tym chce palić bez akumulatora i wyrzucić ten zawodny zapłon. Napisałem do Was o pomoc a Wy dalej kierujecie mnie do punktu wyjścia.
, po nagrzaniu kolejne uruchomienia są prawidłowe Jaka może być przyczyna? czy możliwe zużycie elektrody zapłonowej Opisany problem z uruchamianiem pieca gazowego, który występuje tylko przy pierwszym uruchomieniu, a po nagrzaniu kolejne uruchomienia są prawidłowe, może mieć kilka przyczyn. Oto szczegółowa analiza możliwych przyczyn i kroków diagnostycznych:...
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Ja własnie przrerobiłem na cdi 125. Niesety bez lampy led do ustawienia zapłonu ktora pokazuje realny punkt zapłonu byłem bez szans.
Wszystko rozumujesz poprawnie. Cewka z reguły pasowana indywidualnie do danego modelu (co za tym idzie punkt zapłonu może się nie zgadzać). Wszystko jest do sprawdzenia ale wymaga minimum lampy stroboskopowej. Choć ciekawe jest to odpalenie na chwilę ale to jest tylko gdybanie. Na kole magnesowym masz wtopione magnesy stąd cewka "wie" kiedy zaiskrzyć....
ttrzok masz racje , powyzej pisalem o zasadzie pomiaru analogowego pzez czujniki w analizatorach . >> ktos tam wyzej wyskoczył z dziwnym postem , napicanym chyba w celu nabicia sobie punktów. w lambdzie 1,3, i 4 cztero przewodowej jest tak jak piszesz zarowno dla sad 1V , 5V i 0,8V-1,6V , 6 przewodowa jest nieco zakrecona . po wczorajszej zabawie i...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Moje pytanie brzmi czy będzie jaśniejsze czy ciemniejsze. Pomoże mi ktoś z tabelką? Obiecuje pare punktów.
Po pierwsze trzeba sprawdzić twoja hipotezę o końcówkach transoptora. Można by było go wylutować z płytki. Jeżeli chcesz go umieścić w motocyklu, to sadzę że i tak trzeba będzie to zrobić. Pewnie od spodu są jakieś opisy. Jednak na początek proponuję użycie multimetru na zakresie pomiaru diod. Podłącz końcówkę miernika COM (ja podłączam tam czarny kabel...
Nie bardzo rozumiem, jak ręką przytrzymać palec rozdzielacza, tam jest przecież pokrywa z kablami do świec. Więc podczas pracy nie da się przytrzymać palca rozdzielacza. Chyba że masz na myśli wciśnięcie palca rozdzielacza głębiej na swoja pozycje bo lubi z niej wypadać. Dodano po 1 Panowie mała pomyłka, okazuje się że nieprawidłowo sprawdzałem punkt...
Nieśmiało zapytam jaka jest Twoja wiedza co do tego jak powinien wyglądać punkt zapłonu :D Pana elektro bym słuchał bo to chyba stary wyjadacz znany z listy dyskusyjnej Pana Trojanowskiego :P Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie...
Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Po nitce do kłębka, odepnij wtyczkę od cewki i zobaczy w jakim jest stanie. Po wiązce szukaj gdzie idzie masa do cewki, prawdopodobnie gdzieś na skrzyni będzie punkt zbiorczy mas. Nie zaszkodzi wyczyścić też głównej masy z akumulatora na budę i na silnik.
Na maksymalnym wznosie krzywki ustawiasz przerywacz na 0,4mm, drugi tak samo. Dopiero potem ustawiasz zapłon na 3mm przed gmp. Najpierw przerwy na przerywaczach, potem punkt zapłonu.
to pewnie jakiś Garbus, bo Trabant niema rozdzielacza ;) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Aparat zapłonowy bliźniaczo podobny do tego z garbusa, silnik był już na chodzie, zdjąłem aparat do lakierowania po założeniu z powrotem przez chwilę iskra była po jakimś czasie coś się stało z cewka zapłonowa (była nieoryginalna...
Może pamiętasz czy w kład w tej puszcze jest czyś zalany czy nie ? Nie, nie jest zalany - w każdym razie u mnie nie był. Tylko szczelna obudowa z blachy (aluminiowa, o ile pamiętam). Rozciętą obudowę uszczelniłem potem epidianem z pyłem aluminiowym - prawie nie było widać. A to, że czasem działa, a czasem nie - wskazuje na to, że prawdopodobnie elementy...
Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Niestety, ale silnik Morini stosowany w tym skuterze wcale nie ma stałego punktu zapłonu. Zapłon "bezimpulsatorowy".
Witam musisz ustawić tłok nr 1 w górnym martwym punkcie i ustawić zapłon jakoś tak to ma być
Jakie masz auto? Bo już w samochodach pełnoletnich z CANem masz pełno punktów, gdzie napięcie pojawia się dopiero po odpaleniu silnika. I być może potrzebujesz jedynie przekaźnika. Tak ale tutaj chodzi o inne zastosowanie, urządzenie które mam chcę aby było włączone na wyłączonym samochodzie a nie po włączeniu silnika. wyłączony zapłon - Układ włączony...
No to masz już punkt zaczepienia,usterka tego czujnika może unieruchomić silnik. Sprawdzić to możesz odłączając go i próbując odpalić. Elektro zaworek za zdjęciach odpowiedzialny jest jeśli się nie mylę za sterowanie zaworu recyrkulacji spalin. Zapewne zblokował się lub uszkodziła się membrana i ktoś w ten sposób próbował coś zaradzić. Zależnie od pozycji...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
Zapłon należy przyspieszać wraz ze wzrostem obrotów, nie opóźniać! W jakim silniku??? Kolejny samochodowiec... Popatrz sobie jak wygląda mapa zapłonu od dwusuwa Dokładnie! pavvell Rutyna cię zjadła. :cry: michal880913 szukasz po wsi. Zrób prosty elektroniczny zapłon ze stałym punktem i będzie dobrze. Realizacja idealnego układu zapłonowego wymaga:...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Mógłbyś mi to wszystko pokolei jeszcze raz wytłumaczyć, używając prostrzych słów/opisu? Dodano po 12 Chodzi Ci, o punkty lutownicze,gdzie wychodzą przewody?
Dziękuję za sugestie, masz ogromną wiedzę w tym temacie lecz uszczypliwa forma przekazania, która zrobiła sie od kilku lat normą na elektrodzie jest dla mnie nie do przyjęcia. Jaka uszczypliwa forma? Zamiast się zwyczajnie przyznać, że robiłeś to na pałę, to wypisujesz eleboraty, które mają to ukryć. Twoje pisanie zamiast przybliżyć problem, to go...
Wciśnij i trzymaj "bolec" od kasowania kilometrów i przekręć kluczyk w pozycję kontrolek (nie zapłon). Powinien się uruchomić test zegarów i być może wskazówka wróci na swoje miejsce.
Dokładnie. Lampa stroboskopowa dokładnie pokaże ci punkt zapłonu. Na stronie producenta znajdziesz zakładki z danymi produktu. Generalnie o ustawieniu zapłonu nic nie znajdziesz, bo te zapłony są montowane na sztywno bez możliwości regulacji.
Witam serdecznie.To był słaby punkt.Krzywka ( z regulatorem odśrodkowym) jest zamocowana na frezie i ten się wyrobił.Skutek taki, że podczas pracy zmienia położenie.Sposób naprawy doraźnie pospawać lub zmienić wałek aparatu lub cały aparat.Pozdrawiam.
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
witam, jestem poważny i dlatego przekazałem koledze punkty by te info o bezpiecznikach sobie ściągnął, i tyle Dodano po 1 Kolego domex32 Tobie też przekazuje 10 punktów byś nie myślał że w Bydgoszczy mieszkają chytrusy
Czyli zamierzasz pozostawić przerywacz? Najsłabszy punkt układu zapłonowego. W maluchu aparat zużywa się dość szybko i luzy jakie powstają na jego osi (promieniowe), przyspieszacz odśrodkowy i przerywacz powodują że zapłon jest dość niestabilny. Poszukaj w starych numerach Radioelektronika (jescze taki z końca lat 80 i późniejszych - gdzieś to było...
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
Zanim weźmiesz się za regulacje sprawdź klin koła zamachowego czy nie jest ścięty..i przewody w.n.i instalacji elektrycznej.Jeżeli klin jest ścięty lub naruszony,przestawieniu ulega punkt zapłonu.Klin stanowi odlew razem z kołem.Regulacja gaźnika wielokrotnie była na elektrodzie.Poszukaj.
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Kolega "tzok" daje mi bardzo cenne rady, faktycznie iskra w cylindrze napełnionym mieszanką to kiepski pomysł, trzeba by "dwuobwodowy "zapłon tak jak Kolega "Tzok" pisze. Planowany agregat kogeneracyjny to taki specyfik, że pracuje równolegle z siecią na generator asynchroniczny i (nie wdając się w szczegóły) obroty są trzymane przez częstotliwość sieci....
Jeśli faktycznie czarny to masa, bo z tego zdjęcia ciężko wyrokować w 100% Tak, podłączasz w dowolnym punkcie do ramy
Nie ma innego sposobu dokładnej diagnostyki niż diatool. Jeżeli „boisz się” serwisanta - musisz zgadnąć sam. Co znaczy ze podczas uruchamiania się wody cwu się „zawiesza”? Słyszysz ze: 1. Włącza pompę? 2. Włącza wentylator? 3. Włącza iskrownik? 4. Następuje zapłon gazu? 5. Po zapłonie gazu - przestaje iskrzyć ale utrzymuje zapalony...
A jeszcze jedno kąt może też być 70, 72 68.. itd. tego nie da rady wyłapać takimi pomiarami czy jest taka możliwość Jest. Załóż to koło ,ustaw wał na OT kontrolując tłok a nie patrząc na koło.Potem dasz radę zmierzyć odchyłkę. Możesz też posłużyć się lampą stroboskopową i sprawdzić dokładnie gdzie jest punkt zapłonu.
Jeśli nie ma żadnych błędów w sterowniku to powinno pójść , zanim zaczniesz to włącz zapłon - poczekaj min 2 sekundy , wyłącz zapłon - poczekaj min 10 sekund i jeszcze raz zapłon - min 2 sekundy , wyłącz zapłon - poczekaj min 10 sekund . Po tej procedurze rozgrzać silnik do temp. roboczej i dalej wg. tej procedury którą masz z tym , że w punkcie 7 spróbuj...
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
O - górny martwy punkt Z - punkt zapłonu Nic nie zmieniaj
Przerywacz w tym zapłonie działa na zasadzie młota i kowadła. Biorąc pod uwagę jego wielkość w Romecie bardziej adekwatne jest określenie "młoteczek i kowadełko". Kowadełko jest zamocowane na wsporniku i przytwierdzone na docisk do iskrownika śrubą (im większy docisk na śrubie, tym większa siła tarcia przeciwdziałająca jego przemieszczaniu). Młoteczek...
Możliwe jest, że masz rozłączony komin. Tlenu starcza na odpalenie a potem zasysa spaliny co uniemożliwia normalne spalanie. Aby sprawdzić czy to komin, wystarczy otworzyć - rozszczelnić komorę spalania, otworzyć np. okno aby dostarczyć powietrze do spalania, i włączyć kocioł. Jeżeli kocioł zacznie normalnie odpalać to musisz sprawdzić co dzieje się...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Ja podejdę troche inaczej do problemu. Jezeli producent otrzymał jakiekolwiek homologacje na swój wyrób zaopatrzony w silnik 50 ccm, to po zamianie na silnik mocniejszy w razie wypadku i uszkodzenia ciała jest odpowiedziałny wyłącznie autor przeróbki. Wkładając mocniejszy silnik do zwykłej pierdziawki bez wzmocnienia konstrukcji, zmiany punktów pracy...
A w jaki sposób był ustawiany zapłon? z tego co pamiętam to do ustawiania zapłonu powinno się wsadzać bezpiecznik w przekażnik pompy lub robić zworke na złączu diagnostycznym inaczej przestawia się sam zapłon a punkt przyspieszenia zapłonu zostaje bez zmian i auto jest strasznie mułowate.
A odległością nabiegunników cewki od koła zamachowego zainteresowałeś się? To jedyna dostępna dla użytkownika możliwość regulacji punktu zapłonu. Jak strzela w wydech, masz prawdopodobnie zbyt dużą szczelinę ustawioną.
Urządzenie przydatne choć w prostych dwusuwach nie potrzeba takiej precyzji (0.1mm wystarczy). Zapłon jest statyczny także punkt zapłonu jest ustawiony idealnie dla tylko jednej wartości obrotów i obciążenia. Coś jak ze spieszącym/opóźniającym się zegarkiem - raz na jakiś czas wskaże z dokładnością absolutną ;-).
Sprawdź akumulator, czy nie poszła Ci cela. Odłącz klemy, odkręć wszystkie korki ( zaślepki ) z akumulatora i zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. Jeśli się zakopci z którejś celi to możesz akumulator wyrzucić. Stukanie które słyszysz to prawdopodobnie elektromagnes w rozruszniku, który ma na tyle duże napięcie ,że działa. Niestety...
że jak wyciągnąłem cewkę na 3 cylindrze i padłą ta cewka bo po jej włożeniu już nie przestał chodzić jak ciągnik. Dzięki temu sposobowi zamiast jednej uszkodzonej miałem dwie I to jest całkiem logiczne. Wyciągnięcie cewki daje taki sam skutek jakbyś na świecy dał odstęp 10 mm lub więcej i przez to napięcie na uzwojeniu wtórnym rośnie do momentu, aż...
Jak widać pierwszy post został zmieniony 3 razy, więc chyba coś dotarło. Znajdź przycisk serwisowy, przekręć zapłon i go wciśnij, po czym udaj się do najbliższego punktu przyzwoitego elektryka.
Już trochę mi się rozjaśniła sytuacja, początkowo przypasowywałem pinouty modułu do silnika 4T GY6, jednak w tej sytuacji znalazłem niżej odpowiedniejszy schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6645862300_1... Jutro z samego rana podepnę moduł i spróbuję odpalić skuter, chociaż już teraz mam pewne możliwości, podpinałem tak samo i brakowało...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/cir... Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia...
ustawiasz rozrząd na 1 cylinder Jak to zrobić w tym silniku żeby mieć 100% pewności, że rozrząd jest na pierwszym cylindrze? Ponieważ zależy mi na czasie, więc jak mi trafnie podpowiesz, to przelewam punkty.
Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
To kręć aparatem zapłonowym aż będzie pracował równo do tego możesz podłączyć stroboskop i sprawdzić punkt zapłonu.
Witam. Z tego co wiem problem jeszcze istnieje ponieważ właściciel pracuje na innym sprzęcie a ten czeka na "lepsze czasy". Czy mógłbyś kolego przybliżyć informacje o kołach dla tych modułów - jak i w jakich punktach położenia wału ułożone są "łopatki" czy "zęby sygnałowe ? (Sam jestem ciekawy :?: )
witam pierwsze pytanie to jakie jest oznaczenie bo są bodajże HK i MH ale nie ma nic na temat wielo punktu. Drugie pytanie w jakiej kolejności i gdzie podłączyć pierwszy przewód w kopólce?
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
Dzięki kolego za zainteresowanie. Punkty poleciały. Ten od xt kupiłem i zaraz oddałem, nie chciał nawet motor zapalić brak iskry. Kupiłem drugi i to samo. To sprowokowało mnie do głębszych poszukiwań i co się okazało? Ten żółty widocznie potrzebuje jedną masę i napięcie a ten oryginał dwie masy. Jedna stała z moto, a druga po stacyjce i tej właśnie...
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Witam. Mam problem odnośnie podłączenia elektryki w samochodzie jakim jest Suzuki samurai bodajże z 82-83 roku na gaźniku. Kupiłem samą ramę z silnikiem bez wiązki i budy więc potrzebuje schematu aby jakoś to podłączyć i odpalić ponieważ będzie to baza do buggy. Z wyprzedzeniem dziękuje za odpowiedź :D(jeśli naruszam któryś z punktów regulaminu z góry...
ta czarna cewka jest nowszego typu(sucha) i została wprowadzona pod koniec lat 80,opcjonalnie dodawano do niej wiązke diodową,z punktu funkcjonalności jest identyczna co te starsze olejowe jednak jest nieco bardziej awaryjna
Zamykając temat. Przyczyną niesprawności okazał się uszkodzony balast magnetyczny- urwał się drut przy punktach lutowniczych. Odwrócenie fazy nie miało najmniejszego wpływu,
Zwiększając przerwę na przerywaczu aż do 2mm ,nie tylko zwiększasz przerwę , zmieniasz przyśpieszasz drastycznie moment -punkt zapłonu , ustaw prawidłowo przerwę a następnie zapłon .
Tak kolega ma rację nie styka się, ale to nie takie proste zapłon musi następować z pewnym wyprzedzeniem i w odpowiednim miejscu jak by miał tylko wisieć to by nic nie dało byłby tylko ozdobą. A więc na kole magneta jest naklejony znacznik z pewnymi liczbami wygląda to jak linijka zaczynająca się od "40" i biegnąca wstecz do "0" nadrukowana na papierze...
że myślisz o zmianie stosunku Wypraszam sobie, ja jestem hetero i mam żonę i kochankę i z nimi uprawiam stosunki, ale jak kolega chce to może zmieniać stosunki do woli, tolerancyjny jestem. :lol: no to już mamy jasność jak to robisz - multiplikujesz punkty.
ZMIANA CZĘSTOTLIWOŚCI 1.Wyłączyć zapłon. 2.Wcisnąć przycisk zerowania licznika dziennego i przytrzymać go w tej pozycji. 3.Włączyć zapłon ( Na wyświetlaczu przez ok 10 sek. miga ilość kilometrów do następnego przeglądu) 4.Zwolnić przycisk (wyświetlona zostaje częstotliwość konserwacji) (Każde krótkie wciśnięcie przycisku "zerowania" pozwala zmienić...
Podmień przekaźniki w skrzynce pod maską To odpada Sprawdzane podmianki były i troszkę wymuszony start wiesz nie należę do ludzi by pochopnie coś robić Kolega ma wykupioną opcję w Jalteście i tam jakieś schematy ma tylko od niego temat ? musisz to sam na pędraka zgrać Ok w poniedziałek do niego podlecę i jeszcze . ale nie główny bo zapłon był Dokładnie...
punkt zapłon punkt zapłon punkt zapłon zapłon punkt zapłonu
chrysler instrukcje philips format oświetlenie kurnika
harman kardon reset dream machines
Jak założyć pokrętło do kuchenki Amica? Demontaż kolektora ssącego w Passacie B5 2.0 AZM