Nie zgodzę się z opinią, że pierścienie w tych silnikach pękają. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie miałem ani razu takiego przypadku. Najwidoczniej masz silnik złożony na dobrych częściach. Silnik na 2 pierścieniach będzie mieć mniej mocy ale będzie jeździć. Powinno się przynajmniej przehonoać cylinder aby zrobić świeżą choinkę (szczególnie w wysokoobrotowych...
Miom zdaniem to łożysko zawiodło po prostu i sypnęło wałeczkiem/ami a one już dokonały zniszczenia. Wał jedynie mógł się porysować od pracy bez wałeczków łożyska. Tak to jest że człowiek czasem chce dobrze kupi niby lepsze zapłaci hajs a potem okazuje się że stara seria jest lepsza od tego ryżolitu.
oczywiście wystarczy to w stu procentach bardzo dobrze trafiłeś z tym agregatem tylko uważaj żeby do cylindra nie dostały się opiłki metalu kture mogą porysować cylinder jak i tłok . Na filmiku z linku jest wszystko pokazane co i jak zrobić : https://www.youtube.com/watch?v=XER1b1TZ...
Ale czy rusza się chociaż trochę,czy ma jakikolwiek luz. Przypadłością silników dwusuwowych potrafi być właśnie coś takiego,szczególnie kiedy jak kolega wyżej wspomniał przechowujesz to w środowisku wilgotnym. Olej w takim silniku jest bardzo rozrzedzony,a film na cylindrze i tłoku bardzo cienki bo podawany z paliwem. Wilgoć nie ma problemu z penetracją...
No i rozebrałem silnik a pierścionki całe. Gładź cylindra trochę zrysowana, tak samo tłok. Nie wiem czy wymieniać pierścienie, czy dać sobie spokój. Może ktoś wie jaka jest grubość nowych pierścieni, bo cudów nie ma i coś musiało porysować cylinder i być może ich zużycie powoduje kantowanie tłoka. A może ktoś ma lepsze pomysły.
Cylinder może się porysować albo zatrzeć przez taki tłok? Dodano po 7 Na znanym portalu aukcyjnym do silnika 12F807 znalazłem tłok kompletny za ponad 300 zł i jest bez tych boków czyli raczej powinno pasować.
Wszystko bylo ok po czym coś strzelilo i cisnienie poszlo do oleju No jednak "strzeliło", jedyne wyjście to zdjąć głowicę, cylinder i sprawdzić. Mogły popękać pierścienie, mogło wtedy porysować cylinder, jedyne wyjście to rozebrać i sprawdzić. To jest sprężarka podobna do tej? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... http://obrazki.elektroda.pl/6460506300_1...
Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach Wygląda zupełnie normalnie, porysowanego wałka chyba nie widziałeś. Nie chodzą od strony cewki pierwszy i drugi tłok po zdjęcie przewodów ze swiec tak samo chodzi Głowica do zrzucenia - brak ciśnienia, albo popękane pierścienie, albo przepalona uszczelka....
Masz rację że zostaną wydmuchnięte i tylko delikatnie połaskoczą turbinę, ale tylko część z nich. Te drobniejsze jednak nieco wcześniej w momencie suwu sprężania znajdą sobie szczelinki między pierścieniami. Spustoszenia które mogą dokonać przecież silnikowi nie zaszkodzą. Jedynie mogą porysować cylinder i lub zapiec-zaciąć pierścienie. Źle złożona...
mam znów problem gdy odmale simka to strasznie go przerywa nawet jak jest gorący gażnik wyczyściłem ale niemam oleju w śilniku bo bierze mógł się porysować celinder bo jak wykęce świece to widze od góry tłok ale jest zardzewiały pomużcie:| Dodano po 1 czy to też się może przyćyniać
Pomiar kompresji może wyjść prawidłowo nawet podczas gdy pierścienie będą popękane lub gładź cylindra będzie porysowana. Mam podejrzenia że w tych nowszych silnikach Piaggio (HiPer) zaczęli wkładać tłoki gorszej jakości, gorszy stop aluminium przez co puchną gorzej niż Almoty do Rometów. W bardziej skomplikowanych kwestiach wtrysku Purejet raczej na...
Ok, kończąc przygodę z naprawą hondy, to okazało się, że uszczelka pod głowicą puściła i spaliny przedostawały się do układu chłodzenia. Poprzedni właściciel chyba dawał ostro w palnik, bo pierścienie były odbarwione, a cylinder porysowany, więc wleciał nowy tłok z oryginału i honowanie cylindra. Przy okazji płyny eksploatacyjne po wymieniane i chodzi...
Jedyne co się mogło stać (ale nie musiało) to przegrzanie tłoków, pierścieni, cylindrów - skutek częściowe zatarcie, porysowanie tłoków :D + przegrzanie głowicy. Nie będę komentował picia alkoholu przy naprawie czegokolwiek.
Witam, głowice zdjął i uszkodzony był zaworek, w skutek czego porysowało lekko cylinder, zapewne tłok też będzie porysowany. Z zaworkami też coś nie chalo, tyle, że tam są jeszcze okrągłe jak w wanie. Tak to mniej więcej wygląda. Pozdrawiam.
yyy, niewielki wybuch? Porysowany cylinder? To raczej się już będzie kłaniał remont silnika :/ . Coś chyba czuję że przestawił ci się rozrząd, ale jeśli cylinder jest porysowany, to i tak czeka cię remont. Takie rysy "skośne", bardzo nieregularne, to normalna i potrzebna rzecz (to tzw honowanie). Porysowany cylinder wskutek awarii ma rysy typowo pionowe,...
Generalnie chyba znalazłem przyczynę, ale okaże się w przyszłym tygodniu, jak złożę wszystko po odebraniu części z regeneracji. U mnie porysowany cylinder i tłok główny. Ktoś to rozebrał wcześniej, ale z braku dostępu do nowych części złożyli porysowane, tak przypuszczam. Cylinder idzie do honowania i będzie dorobiony nowy tłok. Przy okazji mam dostęp...
No to już nie kombinuj.Odkręć cylinder i obejrzyj jak wygląda.Jak porysowany to też do wymiany.
A ja myślę ( ale się nie upieram ) i zastanawiam się : co ma wspólnego kompresja z nieszczelnością komory korbowodowej . Zasada działania silnika dwusuwowego kłania się nisko . Pierścienie nie stanęły , cylinder nie porysowany ani też tłok . kompresja będzie , Ale jak zasysa powietrze przez nieszczelność simeringów zamiast mieszanki z komory korbowodowej...
Za 600 można kupić silnik bez osprzętu. Tylko nie od cwaniaków z allegro tylko od normalnych ludzi. Kiedyś tych silników wywiozłem chyba z 10 na złom, kompletnych, bo nawet po 300 zł nie było chętnych. Blok nie ucierpiał ? Nie porysowało cylindra ? Wymiana 1 tłoka, do tego używanego z innego silnika to wdł mnie druciarnia.
Są 3 przyczyny opadania podnośnika: 1 - uszkodzone pierścienie lub porysowany cylinder 2 - zużyty rozdzielacz 3 - zanieczyszczone gniazdo zaworu bezpieczeństwa Nie ma innych przyczyn, które moga wpłynąć na taki stan rzeczy jak opisał kolega powyżej.
gładź cylindrów najczęściej jest porysowana przez złe filtrowanie powietrza, przez niesprawny układ wtryskowy paliwa i na wskutek opiłków w oleju a w tedy cały silnik cierpi.
Ręczna honownica taka na wkretarke nie wyprowadzi owalu. Ona tylko porysuje cylindry. Nie prawda. Owal jest liczony w setkach. Spokojnie zrobisz ,ale to proces a nie akcja.Trzeba trochę czasu trzeć.
Kolega kupił zamiennik cylindra i tłok do mniejszej piły i nie miała mocy, próbował kombinując wrócił do porysowanego trochę cylindra starego + zamiennik tłoka i pracuj wtedy normalnie.
Smaruje się i tłom i tuleję smarem/gęstym olejem i wkręca tłok, układając obrzeża uszczelniaczy tępym nożem z wąskim, okrągławo zakończonym ostrzem. Ponadto przeróbka na plasticzany uszczelniacz zamiast stalowego jest błędem, uwierz. Zaglądałeś do wnętrza cylindra, czy przypadkiem nie jest ostro porysowany?
Czasem wymina nie ma sensu bo tlok lata w porysowanym cylindrze i co by nie robił bez rozwiertu czy tulejowania i wymiany tloków naprawa nie przyniesie efektu.
Musisz zlikwidować wgniecenia do rowków pierścieni. Możesz to zrobić kawałkami starych pierścieni. Po za tym jak napisał (at)mczapski Nowe pierścienie musisz przymierzyć w cylindrze i zapewnić odpowiedni luz między końcówkami. Cylinder nie jest "porysowany"?
Skoro nie masz ssania do gaźnika czyli może nie masz kompresji. Zdejmowałeś cylinder? Patrzyłeś w jakim stanie są pierścionki i czy nie jest porysowany cylinder? Jak masz założoną świecę to powinno ci stawiać spory opór przy probie prowadzenia roweru na puszczonym sprzęgle. Wręcz koło może stać w miejscu.
Jakim sposobem sprawdzić, czy iskra jest wewnątrz cylindra ? Wyeliminować wszsytko, co może powodować, że jej nie ma. Jeżeli iskra na zewnątrz jest silna, taka, jak ma być to układ wytwarzania wys. napięcia jest ok. Jeżeli świeca jest niedobra, to można ją wygrzać nad płomieniem i wyczyścić. Do celów sprawdzenia powinno wystarczyć. Zadbać o przewody...
myślałem, żeby wytoczyć coś w podobie tłoka i wciskać prasą, i w miejscu wgniecenia grzać palnikiem, ale obawiam się, czy nie porysuje i miejsca wgniecenia, i pozostałego obszaru Rdzeń tłoka wykonać z stali z obustronnym kołnierzem natomiast na zewnątrz gruba panewka wykonana z miększego metalu brąz/aluminium takie rozwiązanie nie powinno porysować...
A w jakim stanie jest cylinder też porysowany zatarty? Da sie go uratować czy złom?
Głowica zdjęta, na 4 cylindrze w kanale dolotowym olej, widać że niedawno głowica była zdejmowana (nowa uszczelka pod głowice), tuleje cylindrowe na wszystkich cylindrach lekko porysowane. Nie ustalono którędy idzie olej do płynu... na pierwszy rzut oka wiać że wszystko jest ok.
Coś mi się widzi, że brniesz w ślepą uliczkę. Pomiar ciśnienia wcale nie wskazywał na uszkodzoną uszczelkę - niższe ciśnienie spowodowane było przez te rysy. Od czego powstał? Możliwe że motor zaczął puchnąć ( zbyt wysoka temperatura, pałowanie po autostradzie). Zaworów lepiej bez potrzeby nie dotykaj - jeśli są względnie szczelne. Jeśli są głębokie...
Pierścienie wymieniłeś a tłok stary?? Nie raz jest tak,że pierścienie są w miarę ok a mają duży luz w tłoku czyli jak np pierścień ma 1mm grubości to w tłoku rowek na niego mam np 1.5mm i to też gubi kompresję. Może cylinder porysowany??? Uszczelniacze wału nie mają wpływu na kompresję. Jak mierzysz kompresję to przepustnice gaz,ssanie mają być otwarte...
Okazało się jednak, że olej z odmy wpadał w dolot. Po rozebraniu silnika wiadomo już, że to wina pierścienia na pierwszym cylindrze. Cały cylinder porysowany a więc w poniedziałek wjeżdża nowy silnik niestety.
Ja zawsze myślałem, że honowanie polega na "porysowaniu" cylindra tak żeby film olejowy jak najdłużej utrzymał się na gładzi cylindra. Bardzo pomocne przy wymianie tłoków czy samych pierścieni, gdzie stare wygładziły te zarysowania.
Gładż cylindra porysowana do wymiany +pierścienie + zapewne tłok. Ceny części do tych silników są raczej zaporowe, obawiam się że koszt części będzie wyższy niż cena nowej pożądnej nie z supermarketu.
Dzień dobry, W Ursus c330 chce przerobić stary nie porysowany cylinder hydrauliczny podnośnika na nowy typ z uszczelnieniem gumowym jak w siłownikach. Został wytoczony dodatkowy rowek na taki pierścień gumowy, a 4 pierścienie metalowe zostaną jak w oryginale. Sprawdzone działa i trzyma takie rozwiązanie. Kwestią jest w jaki sposób zatkać otwory przelewowe...
Padły pierścienie. Jeżeli cylinder nie jest porysowany to załóż drugie i powinno jeździć.
Witam. Sorki za odkop, ale dostałem do naprawy kosiarkę Hecht 4041. Kosiarka bardzo mało używana. Po rozebraniu po prostu dramat. Silnik uszkodzony z powodu braku zabezpieczeń na tulei trzymającej tłok na korbowodzie. Tuleja się wysunęła i porysowała cylinder. Jak się popsuje to po prostu w przysłowiowe pokrzywy i tyle.
Dziękuję wielce za odpowiedź... Tnąc koszty spróbuję wymienić tłok z pierścieniami - może coś pomoże bo cylinder nie porysowany...
Dokładnie tak jak piszesz-zawory się potrafią nie zamknąć.Spotkałem sie jedynie raz że dwa zawory były niedomkniete,dlatego napisałem ze mało prawdopodobne zeby cztery i raczej bym nie obstawiał. Jednak jeden zawór,czy porysowany cylinder nie jest taką rzadkością. Nie raz słyszałem od zawodowców ze wysypany kat jak dzwoni ,to się wykruszy i nic nie...
Cylinder jest porysowany czy zostały na nim ślady aluminium z tłoka? Daj zdjęcie.
Zmierz ciśnienie sprężania, będziesz wszystko wiedział. Jak cylinder porysowany to i ciśnienie niższe. Biały nalot na korku wlewu oleju to emulsja z pary wodnej. Albo mało jeździsz (na krótkich odcinkach), albo tego płynu w układzie chłodzenia jednak ubywa. Nie ma to nic wspólnego z LPG.
W mojej wspaniałej chińskiej kosie urwał się zabierak i zostawił po sobie tylko taki kawałek na gwincie, ktoś ma jakiś pomysł jak to odkręcić? Są takie klucze typu mors i może po prostu nim spróbuj. Ewentualnie blokując tłok przez wydech śrubokrętem tylko tak, by nie porysować cylindra
Utworzyłem nowy post z problemem skrzyni biegów. Temat porysowanego cylindra uważam za rozwiązany Dziękuję za pomoc i cenne rady.
Witam Kosa spalinowa uległa przegrzaniu w wyniku czego pierścień zapieczony, nie chodzi swobodnie, a tłok i cylinder uległ porysowaniu. Czy ostatecznym rozwiązaniem tego problemu jest kupno nowego zestawu, czy też można coś innego kombinować Pozdrawiam
Witam serdecznie. Ja również posiadam taki podnośnik do 10ton który został kupiony na złomie w stanie opłakanym tzn pogięte tłoczysko i porysowany cylinder. Cały cylinder przespawany od innego siłownika z powodu zgiętego tłoczyska i braku dostępu skurzanych uszczelniaczy. Po przespawaniu wymiana pozostałych uszczelniaczy oraz kulek i sprężynek. Warto...
Jeżeli cylinder był porysowany, to raczej nic już z niego nie będzie. Moim zdaniem, albo wymiana cylindra, tłoka i pierścieni, albo zakup nowej pilarki. Cena takiego kompletu, to około 500 zł.
Szarpałem za korbowody , nie wyczułem dużych luzów.Tuleje cylindrów są nieporysowane. Świec żarowych nie wykręcałem.
Cylinder z tłokiem mogą być w zamienniku (jeden pies szkoda kasy), uszczelniacze twarde np. http://agromasklep.pl/sklep/product.php?... nie żadne silikonowe (wywracają się).
porysować cylinder porysować szyba porysować kamerka
tablet obracanie ekranu świateł ładowanie akumulatora piekarnik samsung naprawy
łucznik bębenek chwytak huawei p9lite
Nieregularne, skokowe obracanie się bębna pralki - przyczyny Wyznaczanie liczby odwrotnej w elektronice