Po pierwsze zamień wtryskiwacz z innym cylindrem, po drugie zmierz sprężanie na zimnym z rana zaczynając od 3 cylindra.
Stopień sprężania w cylindrach wg producenta Volvo XC90 z silnikiem B 5254 T2 w roku 2006 wynosi 10.5:1.
co dalej można robić/patrzeć, jeżeli chodzi o te niskie ciśnienie? Próbę olejową na tych cylindrach z niskim ciśnieniem też robił? Zaglądał kamerką orientacyjnie na gładzie cylindrów?
Jak naprawisz pierwsze , to sonda lambda na 3 cylindrach bedzie prawidłowo funkcjonować.
Volvo fh13 d13 rysy na cylindrach od czego powstają?
problem jak w temacie - jest po wymianie swiec i nadal jest to samo: tzn na zimnym pracuje jak nalezy jednak na cieplym okolo 80- 90 stopni zaczyna pyrkac traci ktorys cylinder czasem zalapuje i chodzi na wszystkie ale nawet na jalowym ewidentnie czuje sie ze rzuca silnikiem i zmienia charakterystyke niedomaga pyrka wypada zaplon (nie sadze by chodzilo...
Pierścienie wymieniał znajomy elektromechanik, który prowadzi swój własny warsztat. Mam do niego pełne zaufanie, jego ojciec pracuje w serwisie Peugeota w Goleniowie i też sugeruje pękniecie głowicy. Po zapchaniu się DPFa, pojechałem do niego na diagnostykę. Wyszło mu, że drugi cylinder nie pali, wiec wszystko posprawdzał, włącznie z ciśnieniem sprężania,...
co to jest bilans cylindrów?
Przepalona uszczelka pomiędzy pierwszym ,a drugim cylindrem.
Nie mam silników z 2005 roku. Masz 2 opcje jak masz tylko oznaczenia 123456 to na 1 regulujesz wszystko na cylindrze 1: ssący 0,20 mm, pompowtrywkiwacz 240 stopni i wydech na 0,80 mm Jak masz oznaczenia 123456 i V1, V2 ... to na 1 regulujesz 1 cylinder ssący 0,20 mm, pompowtrywkiwacz 240 stopni, a na V1 wydech 1 cylinder 1,6 mm
Sprawdź czy w trakcie wystąpienia usterki paliwo dostaje się do cylindra.
Witam. Mam problem z Volvo S40 II 1.6d o mocy 110 KM. Mianowicie samochód nagle przestał odpalać. Brak nieszczelności w układzie paliwowym, na płaku chodzi, brak błędów w komputerze. Wygląda to tak, jakby nie dostarczał paliwa do wtryskiwaczy. W przelewie brak paliwa. I co ciekawe, ciągle wysysa paliwo z filtra, ale go nie napełnia. W sensie, że jak...
Zakręć gaz na butli, jedź na gazie aż zgaśnie i przez kilka dni testuj na samej benzynie. Jak problem nie wróci, to usterkę masz w gazowni, najpewniej i gaz i paliwo dostaje się jednocześnie do cylindra.
to mam taką propozycję: zdemontuj czujnik wału i przez otwór czujnika obejrzyj koło zamachowe czy są równe odstępy na kratkach spotkałem się już z tematem że jeden wypust na kole był zakrzywiony i ECM traktował go jako przerwę na kole i gubił przez to poprawne położenie wału i wypadał przez to zapłon na jednym z cylindrów.( na kole ma być w jednym miejscu...
Sprawdź jakie ciśnienie masz w cylindrach i czy wtryski nie leją.
Okazało soe ze auto nie chodziło na jeden cylinder. Sprzedałem i tyle
Volvo S60 DRIVe (115 KM) z uwaga 2010r. prod.! Już dwa razy wymieniałem wtryskiwacz trzeciego cylindra (w komplecie muszą być również rurki paliwowe - gwarancja wtrys.). To pewnie będzie znów jakiś hit z volvo... Robota nie jest najgorsza z wymianą, tylko te przewody paliwowe - ło matko...
Witam, Jestem posiadaczem Volvo V40 D2 1.6 Diesel z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Auto było naprawiane na zaprzyjaźnionym warsztacie wymieniona została uszczelka pod głowica sprawdzona była chłodnica spalin lecz problem nadal występuje. Czy problem może być pęknięcie tuleji cylindra? Pozdrawiam serdecznie
Dam trochę inna propozycję: Renault Safrane jest całkiem ciekawym autem. Ale mówię od razu, że musiał byś znaleźć zadbany egzemplarz wtedy mógł byś się nim cieszyć przez bardzo wiele tyś przejechanych kilometrów. Najlepszym wyborem był by silnik 2.5 (konstrukcja volvo 5 cylindrów w rzędzie moc prawie 170 KM) do tego automat (firmy AISIN bardzo niezawodny...
Witam. Błędy dotyczą 4 i 6 wtryskiwacza. FMl 5 Przerwa w obwodzie wtryskiwacza. Warunki wygenerowania kodu usterki: Wtryskiwacz aktywny. Przerwa w obwodzie wtryskiwacza. Możliwa przyczyna: Przerwa w przewodach po niskiej lub wysokiej stronie. Jeżeli wygenerowane zostały 3 kody usterki (jeden blok) to przerwa jest po wysokiej stronie bloku, a jeżeli...
Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Pewnie gdybyś miał takie drgania od koła zamachowego, to już byś zatarł silnik po takim czasie, ze względu na zrywanie filmu smarnego na panewkach. Może uszczelniacz jest wypychany, może odma przytkana albo nieszczelności w układzie cylinder tłok.
BARDZO DZIĘKUJĘ!!! za pomoc i jeszcze w tym temacie: jakie uszczelnienie stosuje się pompa zasilająca-blok, pompa wsp.k.-blok, pod cylindrem sprężarki ?.
Temat uważam za zamknięty.Problem rozwiązany.Pomocnik pompiarza zamiast ustawić pierwszy cylinder ustawil szósty.Pozdrawiam
A co jest między elektrozaworami a cylindrami, nie uszczelka.
Niewiarygodne, rozumiem, że zaniżone? A sprawa tego, że ta kompresja tak zmieniła się na 2. i 5. cylindrze jak można wytłumaczyć?
Tu raczej usterka braku ciśnienia na cylindrze. Każdy DOBRY mechanik opanuje .
MID130 PSID29 FMI7 Warunki DTC: koło zębate sprzężone z czujnikiem położenia cylindra pokazującym położenie neutralne, Zaobserwowane objawy: zmiana biegów nie działa, Możliwe powody: widelec do wybierania, mosiężne palce.
no niestety to nie czujnik podciśnienia, dziś podmieniłem i w sumie na benzynie troszke lepiej ale po czasie i tak zaczął szarpać, na lpg od razu szarpie. Dodano po 2 zauważyłem, że teraz jak odłącze przewód od czujnika podcisnienia, tak jak by mu się obroty wyrównywały ale na lpg zaczyna za to nierówno pracowac
Jeśli krople maja smak płynu to możliwa uszczelka. Pomiar ciśnienia w cylindrach powie. Jeśli jest podgrzewany kolektor ssący może nieszczelność i wtedy płyn dostaje się z powietrzem do cylindra. Ubywa płynu?
MID 130 PSID 1 Parametr: Szybki zawór wyzwalający (zawór PWM). Wadliwe działanie: FMI 5 Przerwa lub zwarcie do zasilania w obwodzie cylindra sprzęgła. MID 130 PSID 2 Zawór PWM, Wolne zaangażowanie FMI 5 Przerwa lub zwarcie do zasilania w obwodzie cylindra sprzęgła.
Witam posiadam volvo xc60 2011r z silnikiem diesla 2.0 km silnik ma 5 cylindrów poszukuje kodu silnika gdzie go szukać bo nigdzie nie mogę znaleźć
Mój ojciec kupił niedawno takie coś, zrobił test, odpiął aku i próbował odpalić samochód stojący w garażu, niestety silnik marnie kręcił, kilka prób nieudanych. Diesel 2,5L 5 cylindrów D5252T w Volvo 850 temp. poniżej zera. Sprawdze jeszcze w podobnych warunkach na moim 2.0 benzyna.
ja bym postawił na swiece zapłonowe-do wymniany.umnie w volvo v40 mniały przelot pod porcelaną .i po nagrzaniu silnika traciły ciśnienie w 2 cylindrach//////////////////stare zużyte swiece
Przyznaję racje koledze. To może być samochodowy silnik. Zmyliły mnie trzy cylindry na uszczelkę. Parę lat temu chciałem kupić motorówkę własnie z silnikiem volvo penta - 3 cylindry i 75 KM. Pozdrawiam
Tak jak pisałem, jest tam zawór nadciśnieniowy bodaj z boku, ale trzeba go znaleźć-oringi do wymiany itp. Myślę, żebyś skorzystał z pomocy kogoś, kto to zna. Rozebranie retardera na części i złożenie jest trudne i nie zawsze konieczne. Jeszcze taka uwaga, niech wyrzuca aż do skutku, jeżeli retarder będzie nadal pracował i przestanie wyrzucać- to znak...
Zbyt duża ilość oleju spowoduje takie przekłamanie na 4 cylindrze (uszkodzony pierścień zgarniający), lub zła regulacja zaworów. Należy sprawdzić powtórnie sposobem mechanicznym za pomocą adapterów.
Witam, w lipcu tego roku kupilem swój pierwszy samochod, wybor padl na Volco v40 silnik 1.8 16v benzyna plus gaz instalacja Vialle. Niestety nie nacieszylem sie długo, po ok dwóch tygodniach, czy to na benzynie czy na gazie zapala sie od czasu do czasu kontrolka uszkodzenia sterowania praca silnika, oraz samochod chodził jak traktor, trzęsło nim, po...
mechanik śmiał, że to pancerne silniki, tłok rozwalony, ale wał, cylindry, głowica całe Jeśli faktycznie gładź cylindra nie ruszona, no to nic innego jak to, że ten tłok próbował sprężyć wodę a nie powietrze. Robiłem kiedyś taki podobny przypadek w Traficu 2.0 dci, też korba ugięta ale tłok i wał cały. Winnym okazała się chłodnica spalin zaworu EGR,...
Poszukuję punktów do ustawienia rozrządu w Volvo V70, 5 cylindrów, benzyna, '96r. Proszę nie usuwać tematu w razie braku informacji, jeśli je posiadam, to dopiszę.
Błąd 5F46 jest błędęm ogólnym świecy. Odnośnie do tego co napisałeś jeśli samochód nie jest wyposażony w Webasto to co wtedy? Pozyczysz od sąsiada by się dopasować do błędu? Bo mi się wydaje, że błedy świec żarowych silnika powinny być w ECM np: ECM-6661 dla świecy cylindra 1 ale ja zawsze mogę się mylić.
Wtryski były u pompiarzą ? Czasem po takiej awarii uszkadza się końcówka wtrysku i paliwo nie jest poprawnie rozpylane i nie jest zupełnie spalane w cylindrze a dopiero w wydechu.
Pierwsze napisze o skrzyni biegów,a numery błędów postaram sie jak najszybciej załatwić, gdy wciskam gaz to obroty idą w górę a auto nie jedzie ( tak ja by było na luzie).
HGS DATA to największy badziew jaki widziałem. Stek bzdur i nieprawda zawarta w ich danych poraża. Na pierwszej fotce pokazują kolejność cylindrów w Volvo S40II 1.6D. Naprawdę jest odwrotnie. Na drugiej fotce widać położenie sterownika świec żarowych (dolny prawy róg komory w czerwonym kółku) w citroenie NEMO 1.4HDI. Tak naprawdę jest w lewym górnym...
Tak na szybko to po doginaj piny to raz,a jak nie pomorze to wiązka pompo wtryskiwaczy do sprawdzenia.
Podmieniłeś pompę wtryskową na inną czy miejscami zamienione. Co z pozostałymi rzeczami które wymieniłeś. 4 cylinder najbliżej pompki paliwa.
Wskazałbym na uszczelkę pod głowicą.
Silnik 4 cylindry, 2 litry, zaplon tradycyjny, na przerywaczu
Silnik będzie miał robiony 2 szlif, czy można dać stare tłoki i nadwymiarowe pierścienie do nich? Miedzy tlokiem a cylindrem jest 0.4mm luzu.
witam mam następujący problem: jestem szczęśliwym posiadaczem obrotomierza do samochodu volvo 240. Ale obrotomierz który posiadam jest przeznaczony do silnika 6 cylindrowego, ja niestety posiadam tylko standardowe 4 cylindry. Stąd bierze się pytanie: jak zrobić, co zrobić, żeby mój obrotomierz pokazywał prawdę dla 4 cylindrówki?? Z tego co się orientuję...
Zmień urządzenie diagnostyczne na wiarygodne, ten silnik nie ma bezpośredniego wtrysku i czujnika ciśnienia paliwa, to Modular 2.5 turbo r5 z Volvo
Tak jak wyżej , pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach, możliwe duże zużycie silnika.Filtr paliwa / gazu - czysty ? Konkretna odpowiedż byłaby gdybym znał typ silnika / numer/ wtrysk mono czy wielopunktowy, jaki sterownik / ECU/?
Co prawda nie jeździłem volvo tylko innym autem z tym silnikiem i wiem, że jest on w stu procentach godny polecenia. Zdecydowanie 2.4 zawsze to pięć cylindrów i dużo lepsza kultura pracy.
Podaj dokładny błąd. Jeśli masz LPG to sprawdź sprężanie na cylindrach. Problemy z zapłonem biorą się z różnych powodów - zmieniałeś cewki, a świece zapłonowe ?
sprawdż najpierw przedmuchy z silnika,jeśli są małe to kłania się wymiana uszczelki pod głowicą i przy okazji uszczelnienia zaworów,a jeśli przedmuchy są wielkie to wykręć pokolei świece i popatrz która jest czarna i tłustawa bo na jednym z cylindrów mogły polecieć pierścienie
Witam . Tak jak w tytule mojego pytania . Samochód volvo v60 2.0 diesel 4 cylindry 190 km , dwie turbiny . Kompletny brak mocy na niskich obrotach . Tak jakby mała turbina wogóle nie chodziła . Dodam że auto stało ok roku nieużywane
Spróbuj przeczyścić czujniki obrotów. Jeśli pomogłem zaznacz pomocny post. Na falowanie obrotów może mieć także wpływ luz na kołach rozrządu jak również nierówna wydajność na tłokach. Jeśli masz dostęp do urządzenia diagnostycznego sprawdź test zrównoważenia cylindrów.
Masz nieszczelności za przepustnicą. Najczęściej problemy z odmą silnika.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
https://filmy.elektroda.pl/14_1717530950... Niestety tuleja na 4 cylindrze leci woda przez noc prawie caly zbiorniczek wyrównawczy się opróżnił. Albo przeżarta albo pękła
Witam szanownych fachowców. Auto Volvo V70 D5 215KM w którym pasek osprzętu na skutek awarii wkręcony został pod koło pasowe, w rozrząd. Oczywiście pasek rozrządu również został zerwany. Wynikiem tego były szkody związane z wyłamaniem aluminiowych gniazd popychaczy hydraulicznych, a głowica oddana została do fachowca w celu naprawy. Po całej tej operacji...
Witam mam problem z powyższym autem VOLVO S60 2008R 2,4D SILNIK D5. Na zimnym i na ciepłym silniku występują drgania jakby jeden cylinder nie pracował,bardziej się nasila na zimnym.Ciśnienie na cylindrach wszystkich jest 24 bar.wtryski sprawdzone ok.popychacze wymienione .Może ktoś miał do czynienia z takim przypadkiem.[/i]
paliwo dochodzi do cylindrów No właśnie, a jego ciśnienie mierzyłeś?
Tak,tylko jak się nie sprawdzi ciśnienia w cylindrach,to można sobie wróżyć co mogło się stać.
Witam. Silnik stacjonarny Volvo 4 cylindry ma zdekompletowany układ zapłonu. Aparat zapłonowy Bosch 0 231 178 010 nie ma przerywacza ani halotronu wewnątrz jest kostka z dwoma przewodami: czerwony i czarny a na ośce jest plastikowy czarny pierścień. Wygląda to podobnie jak na zdjęciach na stronie: http://www.hot-spark.com/1-volvo-penta.h... Nie znalazłem...
Czy nie był kiedykolwiek przegrzany? Mogło puścić uszczelnienie dolne tulei w bloku na którymś cylindrze, myślę, że są tam oringi jak w scani.
Przejrzyj https://www.motobenzyna.pl/silniki.html Dla R5/6 sprawdziłbym M54 BMW, stare Volvo Jeżeli masz > 4 cylindrów, to często nie ma punktów martwych. Ze znanych mi osobiście żywotnych co prawda tylko R4: https://www.motobenzyna.pl/silniki/3205-... - to jest mój osobisty kupiony 250kkm, teraz 350kkm bez zmian :) https://www.motobenzyna.pl/silniki/3481-...
wtryskiwacz na 3 cylindrze jak jest na cr a jak na pompach wtryskowych to 3 pompa
Balans cylindrów był robiony?Wykasować korekcję i zobaczyć jak będą wyglądać po 10 min pracy na wolnych.
Jak to auto "gada"? Czy na pewno pali na wszystkie cylindry? Czy dymi? Pompowtryski mogą być następnym etapem napraw.
Witam Posiadam Volvo v 70 -2001 pięć cylindrów z instalacją firmy PRINS, problem w tym że po uzyskaniu temperatury przełączy na gaz a po chwili przełącz na benzynę , i po przejechaniu 10-15km znów próbuje przełączyć ale nic z tego nie wychodni, tylko sygnał dźwiękowy że nie udało się przełączyć. Próbując przełączyć ręcznie jet słyszany dwukrotny sygnał...
Może ma ktoś taki schemacik instalacji el. silnika. Czasami nie chodzi na 5i 6 cylinder.Jutro będę miał kompa to odczytam błędy.Myślałem że może uszczelka miedzy tymi cylindrami się wypaliła.Ale sprężanie jest ok.
MID 130 PID 160 Częstotliwość obrotu wału głównego. Czujnik znajduje się w obudowie sterującej skrzyni biegów. FMI 4 Napięcie sygnału czujnika jest niższe niż 0,5 V. Spadek napięcia w obwodzie czujnika lub czujnik jest uszkodzony MID 130 PPID 54 Zasilanie + 5 V czujnik położenia sprzęgła z jednostki sterującej FMI 1 Napięcie poniżej 4 V. Zwarcie w okablowaniu...
Ale w 4 cylindrach jest do ogarnięcia identyfikacjia 1 cylindra i wtrysk sekwencyjny przy 6 już nie. Nawet przy 5 w volvo musi być czujnik wałka. Bzdury, nie ma znaczenia liczba cylindrów. Do realizacji sekwencyjnego wtrysku, czy jednej iskry (bez traconej w trakcie wylotu) wymagana jest znajomość położenia wałka rozrządu w każdym silniku 4-suwowym,...
Komplet nowych wtrysków aso to 3600zł Korbowód nowy aso 750zł, do tego panewki korbowodowe i pierścienie na wszystkie cylindry plus uszczelki ,olej, filtry i inne myśle że z 1000zł.Wszystkie prace wykonywałem sam.
Instalacja jest fabryczna holenderska, ale wymieniałem parownik na zavolli około 35 tyś km temu. Pojadę na pewno na ponowną regulację ale byłem przekonany,że po pierwszej też powinno być dobrze. A czy te objawy, o których pisałem (te szarpanie) mogą być spowodowane tym, że nie pracuje jeden cylinder i przez to pali więcej? Pozdrawiam.
W tym volvo masz pewnie 4 cylindry a w maluchu miales 2 wiec obrotomierz pewnie bedzie Ci pokazywal dwa razy wieksze obroty. Obrotomierz prawdopodobnie sie da przerobic. PS. To 16D chyba oznacza diesiel wiec tam nie ma aparatu zaplonowego i w dieslach obrotomierze podlacza sie do alternatora!
Gary to są w kuchni..... Podejrzewać tylko mogę że chodzi o ciśnienie sprężania. Tak jak każdy diesel z bezpośrednim wtryskiem, jak jest 28atm. to super jak poniżej 18atm., to robimy silnik. Ważniejsze żeby nie było różnic na poszczególnych cylindrach przekraczającyh 2atm.
Tak przypuszczałem ale lepiej się upewnić a literatury do niego nie mam.Wkońcu tu 5 a nie 4 cylindry i wyprzedzenie jakieś musi być.Dzięki!!!
. W normalnych warunkach celowali by np. w dawkowanie paliwa ale odczyty dawek z kompa ponoć są w normie I tu się zaczynają schody, bo w żadnym hdi komputer diagnostyczny nie pokazuje dawek na poszczególnych cylindrach (bez znaczenia czy ten silnik jeździ w PSA, Volvo czy Fordzie). Dlatego zaczął bym od wysłania wtryskiwaczy na stół probierczy
z mojego doświadczenia też mogę potwierdzić zaplon nieprawidlowy może powodować pokazywanie niewlasciwosci lambda nalezy rozpocząc od weryfikacji spalania na poczczegolnych cylindrach w drugiej kolejnosci zamknac diagnostycznie egr :)P
Jak nie będzie pracował na wszystkie cylindry to odłączaj wtryskiwacze i ten na który nie zareaguje to będzie ten. Możesz wtedy zamienić 2 wtryski miejscami i sprawdzić czy zmieni się cylinder na który nie pracuje. Będziesz wiedział czy to wtryskiwacz czy co innego.
https://obrazki.elektroda.pl/2842168900_... Masz rację, to zmienia moje podejście do tematu. Moja wiedza skończyła się na D2866 a w nowszych zajmuję się tylko frezowaniem gniazd cylindrów pod tuleje nadwymiarowe. W tym temacie nie zmieniło się od Man F90, Volvo F10, Scania 112, MB OM441, Daf 105, 106 itd. Co roku w konstrukcjach następują...
15% to nie jest niepokojące zjawisko choć świadczy o odchyłkach cylindra. Nierównomierna praca silnika może być również spowodowana pojawianiem sie powietrza w układzie zasilania paliwem warto było by to sprawdzić monitorując zasilanie za pomocą wziernika zamontowanego na przewodzie zasilania pompy. Poniżej zamieszczam ci opis testu zrównoważenia pompowtryskach.
Może warto by było zmierzyć ciśnienie na cylindrach dla świętego spokoju .? Bo może coś dziać się z zaworami . Na gazie lubią wypalać się gniazda zaworowe ! Mój kumpel też miał taką furę ale S 70 też 2.4 benzyna i poleciała głowica właśnie od gazu .. :|
Witam Mam problem z volvo fh12 420 2001r Po zapaleniu silnik pracuje normalnie przez około 2 minuty po czym przestaje pracować na 1 cylinder pojawia się biały dym z wydechu i metaliczny stuk w silniku. pompowtryski wymieniłem na nowe, bez efektu to samo. Przebieg 860tys
Witam , volvo v60 2.0 z 2015 r , 181KM, cztery cylindry diesel, kompletnie i nagle stracił moc. Nie dało się nawet zjechać z ulicy. Mechanik wraz z komputerem wskazali zawór EGR. numer 31422315. Co można z tym zrobić ? Czyszczenie , regeneracja czy tylko wymiana na nowy? Pozdrawiam Michał
Koledzy, poszukuję polecanego warsztatu w Poznaniu dla Volvo V40 1.8 '98 rok. Objawy - po rozgrzaniu przestaje palić na jeden cylinder. Kable i świece wymienione, bez efektu. Co ciekawe, jak zacznie przerywać - wystarczy wyciągnąć którąkolwiek fajkę od świec - zakaszle, zatelepie i po włożeniu z powrotem - działa ok przez jakiś (nieregularny czas).
Witam Posiadam Volvo V70 silnik 2.4 benzyna 5 cylindrów 1997r. Auto nie odpala nie ma iskry oraz nie działa pompa paliwa. Dodatkowo brak komunikacji z sterownikiem silnika. Stąd też proszę o schemat pinów połączeń ECU silnika. Sterownik Siemens. Na pompie paliwa brak zasilania nawet gdy zewrę przekaźnik nie ma również masy na pompie. Chcę sprawdzić...
Dwa tyrystory mogą być po to żeby moduł był uniwersalny i mógł pracować na każdym cylindrze. Nie wiem jakie tam jest rozmieszczenie magnesów wzbudzających cewki prądowe modułu CDI.
Hej! Dzięki za odpowiedz. A powiedz mi jeszcze możliwe że przyczyna mogło być odwrotnie zamontowana tarcz sprzęgła? Z tego pokazuje błąd złe położenie cylindra sprzęgła??
Sprawa zakończona. Znaki na wałkach rozrządu znalazłem. Nie mogłem dopatrzeć się znaku na wale ale wetknąłem pręt w cylinder i obserwując jego ruch doszedłem do wniosku, ż rozrząd jest dobrze ustawiony.
Podłącz się pod komputer i w wartościach rzeczywistych sprawdź jak pracują poszczególne cylindry i wyjdzie który wtrysk np, leje a kręcenie samemu może tylko pogorszyć sytuacje
Dzięki za zainteresowanie ... Przez żarową świecę nic się nie da zobaczyć (komora wstępna ...) ,ale z zasysaniem i wypychaniem płynu może coś się da .... Jutro zobaczę , też myślę ze to może zadziałać ... Myślałem że ten silnik ma jakieś znaki na kole zamachowym , ale pewnie nie bo nikt się nie odezwał ... Kołek wchodzi w kilku miejscach i nie jestem...
Jeżeli kopci na siwo i ubyło płynu to znaczy, że poszła uszczelka pod głowicą i pobiera płyn do cylindrów. Polecałbym zaprowadzić samochód do mechanika jak najszybciej bo potem mogą być większe koszty.
Czekam na paczkę z dodatkiem, ma być w tym tygodniu. Nadmienię, ze mechanik wskazał jako przyczynę wtrysk na pierwszy cylindrze. Czy oprócz próby przelewowej, zamiana wtryskiwaczy cos ujawni? A i co z kalibracja?
Sróbuj w LPG włączyć funkcje by poszczególne cylindry pojedynczo przechodził z PB na LP i daj po 1 s na każdy.
Po odczytaniu błędów nie ma ich zbyt dużo. Jeden to wypadanie zaplonow na jednym cylindrze lub więcej, drugi to czujnik położenia walka rozrządu. Mam drugie takie samo volvo to czujnik podmieniony, ale bez zmian, cewki sprawdzone i świece, rozrzad ok wiec chyba jednak kolo uległo uszkodzeniu. Zawór olejowy tez podmieniony.
Jeśli silnik przestał pracować z dnia na dzień to myślę że to własnie uszczelka pod głowicą. A brak ciśnienia na cylindrach obok siebie to argument za. Jeśli głowica będzie na wierzchu to dobrze by było splanować i podfrezować zawory i gniazda co do kupna innego używanego silnika hmnn. Można by było szukać z jakiegoś Renaulta ale czy trafi się z taki...
Przecież, to silnik diesla, czy mechanicy nie mieli zastrzeżeń do sporej różnicy ciśnienia w cylindrach. Podajesz 24 i 30 bar. Z tego co pamiętam fachowcy dopuszczają tylko niewielką różnicę.
volvo cylinder błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder
kabel ethernet przerywa prądnica pierścieniowa kabel ampery
Telefon stacjonarny - komunikat "baza nie ma sygnału" Błąd E64 w zmywarce Beko - problem z odprowadzaniem wody