Ten plastik to uszczelniacz wału korbowego z obudową .
Jak są obrobione to się nie da chyba że rozwalić starą miskę na kilka części i wtedy może się dostaną bez odsuwania skrzyni biegów. Pozdrawiam
W tej klasy przekładniach rodzaj oleju nie ma większego znaczenia. Nalejesz silnikowy (np. twój 5W40) - będzie dobrze, nalejesz przekładniowy( np. Hipol GL-4 80W/90) - też będzie dobrze. Swego czasu testowałem też smar półpłynny (smar ŁT-4 zmieszany z olejem silnikowym 15W-40 do konsystencji śmietany) i też działało. To nie są wysilone przekładnie,...
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
:) to jest z19dth. Czujnik poziomu oleju do sprawdzenia, jego podłączenie (okablowanie) ew sam czujnik do wymiany Dodano po 6 Czujnik poziomu oleju (ang. Minimum Oil Level Sensor) Z19DTH: nr części 93179112 nr katalogowy 62 35 661 oraz nr części 93177497 nr katalogowy 62 35 632 oraz nr części 55568621 nr katalogowy 12 47 091 Czujnik jest zamontowany...
Hello ! "5E ”drainage error: "This is probably one of the most common Samsung Dishwasher DTCs. In the majority of the literature, Samsung recommends that you check for drainage pipe breakage. I've seen some drainage pipes cause this problem, but usually the drainage pipe or drain pump housing is clogged with debris. If there is an air gap at the...
Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
miałem już więcej się nie odzywać, ale czuję się również wywołany do "tablicy" Po pierwsze : elektrozawory to koszt ok 300 zł ( zaopatruję się w firmie midparts i można cenę sprawdzić ). Do tego olej ( osobiście leje olej firmy midland - o nazwie omnimatic po 46 zł za litr ) i liczę że 4 litry są potrzebne. Ponadto wyjęcie i czyszczenie ( dokładniej...
Witam, takie pytanko, zawiozłem swoje auto (Golf IV) do naprawy - wymiana oleju z filtrem, nowy korek oleju, wymiana filtra paliwa i wymiana odmy Części były moje. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że całkowity koszt to prawie 800 zł!!!! I teraz niech mi ktoś wytłumaczy, miałem do wymiany korek miski bo z niego ciekło, kupiłem, go ale serwis...
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
Jeszcze pomyślałem o jednej opcji. Co by dało, gdybym umieścił czujnik dodatkowy za tym oryginalnym powiedzmy około 100stopni, czyli akurat na dole silnika w obudowie miski, tam jest miejsce aby wykonać otwór. Piszę o dodatkowym czujniku ale liczącym te 3 zęby z magnesem. Czy dla układu o którym piszemy, drugi sygnał był by pomocny? Zależy z której...
Jednak skończyło się na zdjęciu miski olejowej i wyjęciu od dołu dwóch końcówek. Jedyna rada jest taka, że jak się komuś nie spieszy, to poziom oleju można sprawdzić na pozostałej części bagnetu. Gdyż urywa się w miejscu, gdzie jest maksimum.
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Nie wiem czy jest wyciek bo cieknie z miski olejowej i jest sporo oleju ale sprawdzałem stan oleju w skrzyni i jest ok. Strasznie wali jak się lekko skręci koła a na prostej już powyzej 60 słychać. Wymieniłem przeguby więc ten dość duży luz wewnątrz skrzyni, na końcu półosi, musi generować te stuki. Nie Wim co tam dokładnie siadlo a chciałbym szybko...
Po pojemności silnika należy przypuszczać, iż ma około 5 do 7 KM i kolega Rycho może mieć rację, że ma on również czujnik poziomu oleju. Zwykle jest on montowany w dolnej części miski olejowej i wykonany jest z tworzywa w kolorze ciemnym i wychodzi z niego 2 przewody, które są połączone z układem zapłonowym. W przypadku niskiego stanu bądź braku oleju...
Witam, miałem to samo w passacie b6 3.2 Cały czas wywalało błąd czujnika ciśnienia paliwa, kupiłem zamiennik i wraz było to samo, kupiłem ory w aso i tez było bez zmian, pompę paliwa tez zmieniałem. Okazało ze ze to łańcuch rozrzadu był zużyty Wymieniłem łańcuch znikło wszystko 😊 Dodano po 14 Przez zużyty łańcuch pompa wysokiego ciśnienia nie...
Witam brać pracującą ;] No i znowu klepie, aktualnie 257 tys. Przymierzam się do wymiany wałka, teraz mam zamiar również wymienić popychacze, i mam pytanko czy popychacze wyjdą do góry czy trzeba wyciągać głowice? Głowicy nie trzeba odkręcać tylko zdjąć pokrywę zaworów i odkręcić dźwigienki i wyciągnąć laski popychaczy. Niestety do tego zabiegu trzeba...
niestety nie dysponuję takim młotkiem, mój warsztacik dopiero nabiera rozpędu.. spróbuję to zrobić w takim razie klasycznie Dodano po 4 kosz shell wyszedł... wsadziłem gruby imbus po skosie w te dziurki i od drugiej strony drugi pręt.. puknąłem 2 razy młotkiem i wyskoczyło :) tak jak myślałem łożysko kompletnie przemielone... niestety Romuald-f nie...
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
,,kierbedz4,, Są jakieś zdjęcia ? Do usera DIZZI jakie są koszta do tej pory? i pytanie zasadnicze czy można by sobie było zamówić taki traktorek ? Koszty ? - sam już nie wiem ile w to wpakowałem bo nigdy tego nie liczyłem chyba dlatego że tego nie robię dla zarobku tylko dla własnej satysfakcji zawsze chciałem mieć traktorek ,ale myślę że nie dużo...
Cześć. Pacjent VW Polo 9n, 2002r silnik 1.2 12V. Jakiś miesiąc temu pojawił mi się błąd kontrolki oleju (2 mechaników stwierdziło że silnik do wywalenia, 2 że to pompa), po przeczyszczeniu miski olejowej i smoku z jakiejś części pompy olejowej wypadł ogromny glut z "czegoś" nie mam pojęcia czego. Auto odżyło, nie muliło a i chodziło ciszej. Jednak radość...
Fiat uno 2002 r. Silnik z fiat Tempra 1.6 8v 90KM przerobiony na gaźnik Witam, nie lubię korzystać z usług mechaników, ale jestem zmuszony do tego. Bo pod blokiem sobie sam nie wyciągnę głowicy i sam nie splanuję, dlatego już wolę poszukać kogoś zaufanego kogo polecacie. Ogółem silnik ma prawie 30 lat i remontować go już raczej nigdy nie będę. Ale wszystkie...
Posiadam Opla Astrę F z 1997 roku z silnikiem 1,6 16V (oznaczenie X16XEL) w wersji kombi. Mam do wymiany sprężyny i amortyzatory zarówno przednie jak i tylne. Jednak chciałbym skupić się na razie na przodzie. Bolączką w tej wersji silnikowej jest dosyć niskie umiejscowienie miski olejowej. Juz kilkakrotnie zdażyło mi się nią o coś zahaczyć :/ Wiem,...
Witam Wszystko zależy co rozumiesz pod pojęciem oryginał i zamiennik. Części się dzielą na fabryczne, serwisowe i resztę aftermarket. . Oczywiście jest różnica między tymi kategoriami ale no właśnie , Fabrycznej nie dostaniesz a do serwisów części dostarczają ci sami producenci co na rynek . Np. paski Gates elektronika Bosch Magneti Marelli uszczelki...
Selekcjoner w CD4E umiejscowiony jest w górnej części skrzyni, tuż przy pokrywie płyty sterującej, i rzadko się zdarza żeby uległ uszkodzeniu. Sprawdź czytniki prędkości wejściowej i wyjściowej skrzyni. Wejściowej jest montowany w pompie olejowej od strony lewego koła, a wyjściowej w bloku skrzyni tuż przy wyjściu lewej półosi. P.s. nie stosuj żadnych...
witam panowie rozbieralem kilka turbin i je regenerowalismy ,opisalem temat we wczesniejszych postach ,w turbinie nie zuzywa sie uszczelnienie ,bo dlawice sa uszczelnione pierscieniami stalowymi,ponadto jesli turbina pracuje prawidlowo nie ma mozliwosci przenikania oleju,gdyz olej wplywajacy do turbiny natychmiast sie rozpreza i splywa grubym przewodem...
Silnik to model:281707, typ: 0190 01, kod: 88090111 a więc 12 km z 1988 roku. Oddaję wkrótce cylinder do sprawdzenia owalności i będę potrzebowal kilku rzeczy. Uszczelka glowicy *271866, uszczelka miski olejowej *271916 (są trzy różne grubości więc podalem pierwszą w katalogu), uszczelka pokrywy zaworów *27803. Być może będę potrzebować cylindra 394662...
Witam Mam zapytanie: Posiadam kompresor z samochodu ciężarowego. Kompresor jak to przeważnie bywa w takich sprzętach był smarowany ciśnieniowo. Wał jest na łożysku igiełkowym (nie na panewce), a doprowadzenie oleju znajdowało się w górnej części karteru kompresora. Smarowanie nie było doprowadzone bezpośrednio do wału (podejrzewam, że właśnie dzięki...
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
Dziękuję za sugestię z pewnością sprawdzę, jednak na początku będę szukał nieszczelności i zawilgoceń w pobliżu przewodów - to może być najszybsza przyczyna wyrzucania różnicówki. EDIT: W dolnej części obudowy zebrała się woda i zadziałał wyłącznik - styropianowy pływak - pewnie zabezpieczenie przed zalaniem. Jako winowajcę obarczyłem pojemnik, do którego...
Pojemność miski olejowej w tym silniku to dokładnie 0,6 litra. Pozwolę sobie się nie zgodzić. Mierzyłem kiedyś na rozłożonej i 0,5l bylo do krawędzi odlewu. Wyżej to jakaś pornografia, przy źle złożonej będzie się pociła, no i przede wszystkim samo się wyrówna przez dolną panewkę i dolny simmering :) . Jeśłi chodzi o remonty to fakt, ceny części są...
Witam wszystkich, wpadła mi w ręce sprężarka samoróbka, niestety nie mam żadnych info jak i co przy niej działa, na co zwrócić uwagę, co poprawić i czy jest sprawna itd. Poczytałem troszkę na necie i wiem, że posiada sprężarkę od liaza, chłodzenie wodą, ma zrobiony zbiornik na wodę, w którym jest tylko rdza, posiada na zasileniu przed zbiornikiem regulator...
Kupujesz nową i wymieniasz.
Witam, osobiście posiadam mercedesa W202 2,5D autko sprawuje się bezawaryjnie z czego jestem zadowolony - niestety ma i ono swoje wady do których możemy zaliczyć : wysoki koszt naprawy zawieszenia :(. Jest to mercedes C klas przed liftem więc miejsca z tyłu trochę maławo, psujący się panel pokręteł dmuchawy to prawie standard,klima manual - OK :), pasków...
Brakuje informacji o kodzie silnika, ale to i tak pewnie jednostka z pompą oleju napędzaną mokrym paskiem. Pasek ten z biegiem czasu lubi się dezintegrować, a jego fragmenty zapychają smok olejowy. Równie dobrze często można znaleźć fragmenty zbyt obficie naniesionej masy uszczelniającej miskę olejową.
Na dnie miski olejowej, dlatego też często jest mechanicznie przygnieciony i coś tam w nim zwiera.
Często przecierał się przewód po prawej stronie z przodu silnika obok miski olejowej albo przekładnia kierownicza puściła.
Witam. Mam Opla Vectre 2001 2.2 dti. Złamał mi się czujnik umieszczony w dolnej części miski olejowej. Może mi ktoś powiedzieć od czego on jest? Czy może być przyczyną ciężkiego odpalania auta z rana?
Siemka, kupiłem drugi motor do mojego Cc o tym samym kodzie co poprzedni czyli Cct. Jak się okazało po dojedzie do warsztatu, ze motor ma dodatkowy czujnik oleju na dole w nasadzie górnej części miski olejowej. Chciałbym się zapytać czy ten motor będzie pracował poprawnie bez podłączenia tego dodatkowego czujnika?
Konstrukcja jest bardzo prosta jest rurka w której w środku jest kontaktron.Na zewnątrz rurki znajduje się pływak z magnesem.Zamocowane jest to wszystko w dolnej części miski olejowej.
Blacha osłaniająca katalizator albo miskę olejową. Napiszę jeszcze raz osłona rozrządu.
Co całkowicie mija się z celem Kolega raczy się mocno mylić - dla sprawności silnika olej także powinien mieć dodatnią temperaturę. Uruchamianie silnika z gęstym olejem i co gorsza "przegazówka " skraca wydatnie jego żywotność. Dlatego podgrzewacze zamontowane fabrycznie grzeją płyn chłodzący i często miskę olejową.
Tak. Obie pasują. Często wymienia się miskę na taką bez czujnika i w VW seat skoda wyłącza się aby nie świeciła się kontrolka.
Trochę trudno ocenić na podstawie tych zdjęć. Ale rozumiem, że chodzi o zużycie płaszczyzny pionowej. Więc pytanie jaki jest luż wzdużny wału (oczywiście z założoną panewką ioporową)? Ponadto zużycie (zwiększony luz) nie wpływa specjalnie na wielkość ciśnienia. Niby nasuwa się wniosek, że panewki zawsze były na dnie misy, ale to chyba przesda. Ponadto...
Nigdy nie miałem okazji sprawdzania spawu pod względem jakości spawu, tzn prześwietleń . Często spawałem miski olejowe do aut, wychodziło to różnie wzależności od składu aluminium , ale 80% spawało się ok oczywiście przed ostatecznym zakończeniu kilka poprawek [ dużo oleju pomimo odtłuszczania] . Niektóre elementy pękały przy stygnięciu spawy jak przy...
W sprężarce nie może być oleju w większej ilości, trzeba zrobić oddzielnie miskę olejową umieszczoną poniżej sprężarki do której olej z oparami będzie ściekał z dolnej części sprężarki, tak jak jest to zrobione na silniku jelcza. Przed spawaniem butli PLG wykręciłem wielozawór i przez chyba 2 dni ją wietrzyłem i to wystarczyło.
Sprawdziłeś stan bloku silnika, jego części gdzie styka się z miską olejową? Nie ma wżerów, zostało to wyczyszczone? Miska olejowa tak samo. Po co dawałeś podkładkę skoro oryginalnie jej nie ma? Dokręcałeś wszystkie śruby takim samym a przynajmniej podobnym momentem? Uszczelka ma taką samą grubość jak oryginalna? Jeżeli ukręciłeś gwint to można to naprawić...
ma być złożone na sucho Słowo klucz - na sucho. Partacze często składają zatłuszczone to nie dziwne że potem cieknie, bo uszczelka bokami wyłazi przy dokręcaniu. Odrobina masy uszczelniającej ma być tylko w narożnikach półkoli, bo tam może się uszczelka dobrze nie dopasować.
a skąd ma to być w misce skoro zapewne kanał do pompy oleju prowadzi?
Skoda Fabia 1.2 TSI, 2011 r, benzyna. Przez robienie krótkich tras (typu sklep, lekarz, tzw. w koło komina) niespalona benzyna, opary, itd. zaczęły mi spływać do miski olejowej. Ktoś coś doradzi co w takiej sytuacji, jakieś patenty... Czy pozostaje mi częsta zmiana oleju?
Silikon niejednokrotnie pogarsza sprawę bo jest sliski i przy dokręcaniu uszczelka wysmykuje się z pomiędzy mocowanych części.
Trzeba było sprawdzić miskę przed założeniem na deformację- często się zdarza jak ktoś ściąga miskę bez spuszczania oleju. Dokręcenie miski nie ma zbyt wpływu na to czy kapie czy nie, bo o ile jest to Euro 4/5, to ma aluminiową obwódkę wokół miski .ta obwódka dociska miskę do bloku ale wskutek tego, że profil tej obwódki ma schodek to obwódka dochodzi...
Instrukcja ale obejmuje M4.15 nie widzę M4.14. https://www.vetus.com/media/magentominds... Pompa jest chyba taka sama - napęd prawdopodobnie z rozrządu, pompa z wirnikiem gumowym (podobny jak w silnikach zaburtowych) ma jakieś uszczelki osi więc teoretycznie może się dostać woda do silnika. Zestaw naprawczy: https://www.staycoolpumps.com/store/p144...
Smok??? W misce olejowej????
To ci powiem ze u ciebie to cały proces technologiczny. Kilka miesięcy odstania, potem filtry 30/10/5. U mnie to olej spuszczony z miski olejowej do jakiejś bańki, często trafia od razu do zbiornika kotła 😄. I chłopaki mówią ze wlali coś do pieca. Raz w roku czyszczę zbiornik, jest na dole z 5cm szlamu który wywalam i z głowy 🤓. Ja lata...
Witam. Częstym powodem tych błedów jest właśnie pasek rozrządu, który ulega złuszczeniu. Wszystkie brudy z paska wpadają do miski i zapychają smok pompy olejowej, która w rezultacie ma mniejszy przepływ oleju i traci wydajność. Polecam zdemontować miskę olejową i jeśli się da (są 2 wersje) to zdemontować smok z pompy olejowej (jest na śrubkę - torx),...
Witam, pękła miska olejowa w Mercedes Actros MP4 (takie mikro pęknięcie) , z tego co się orientuje jest to bardzo częsty przypadek w tych autkach, Mam pytanie czy ktoś spawał taką misę, Prosił bym też czy ktoś może podać momenty dokręcenia śrub misy olejowej. Z góry dziękuję za podpowiedzi
Bo blaszane nie pękają i w razie "W" są tańsze do pospawania. A Volvo ma bardzo drogie części i mało zamienników.
ciekawe jak z żywotnością silnika przy tak częstym odpalaniu kiedy olej już zdąży spłynąć di miski olejowej.
A jesteś pewny ze to kanał wodny a nie olejowy?? bo mi to wygląda na olejowy tak wygląda jakby kanał szedł po jednej śrubie w głowicy co jest często stosowane... W kanałach olejowych stosuje się zawory między dołem a głowica zapobiega to spływaniem oleju do miski jak i często zawory towarzyszą jak magistralia oleju silnika jest dwu ciśnieniowa..
Po objawach - skupił bym się nad gumowymi oringami pełniącymi rolę uszczelnienia woda - olej u "dołu" cylindra. Często ulegają wytopieniu jeśli zimą odpalamy silnik bez wody twierdząc: "a u szwagra to i 15 minut wczora bez wody traktor chodził i nic się nie stało" . Również nieumiejętne prasowanie cylindra w blok może spowodować uszkodzenie tych oringów,...
Witam! Mam problem, ostatnio podczas przejażdżki po polnej drodze, pękła mi miska olejowa - nieświadom tego pojechałem do domu (~500m) Okazało się, że miska pękła i rozkręciłem trochę samochód, dostałem się do wału i okazało się, że nie jest ani skrzywiony ani jakoś "zatarty" jedyny problem to małe wtopienie starej panewki na wale i właśnie tutaj pytanie...
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
JMBSNCS9A5U000295 Właśnie wolę uniknąć rozbiórki, bo trzeba podwieszać silnik, ściągać osprzęt , miskę olejową i boczne osłony aby się dobrać. Ale widzę też że napinacz jest w dolnej części ślizgu, dość głęboko, więc mało prawdopodobne, ale może jednak jest na to jakiś myk? Zwłaszcza że może za jakieś dwa lata będę musiał to powtórzyć.
1. Zdjąć miskę olejową (śrubki torx 27). 2. Zdjąć filtr oleju. 3. Zdjąć płytę sterującą wraz z wiązką elektryczną (gniazdo wiązki zabezpieczone na zewnątrz blachą w kształcie litery U,). Demontując płytę proszę odkręcać te śrubki, które mają większy "łepek" (nie ruszać z małym). 4. Wyjąć gumki łączące płytę sterującą ze statorem pompy (pięć sztuk)....
Tak jak piszesz masz skrzynkę AG4 (01M). Musisz wyposażyć się w kuwetę do spuszczenia oleju, klucz imbus 5, klucz nasadowy (sztorcowy) 10, filtr oleju do ASB (po 1995r.), ewentualnie uszczelkę miski olejowej ASB, lejek z rurką o długości 35 cm.> oraz do 4L oleju ATF III. Podstaw kuwetę pod miskę olejową ASB i imbusem 5 odkręć śrubkę w misce olejowej...
Kupione od Turków w Berlinie jako 3 letnie, to rozwiązuje sprawę. Zresztą, jak czytam posty to ludzie mieli takie same problemy, a mechanicy wymieniali części, ale nie likwidowali przyczyn, czyli lania paliwa do miski olejowej. Turbina pada jako pierwsza, a jej wymiana nic nie daje, bo i tak padnie. Później jedzie wałek rozrządu i reszta, jak nie zdiagnozuje...
Pod nazwą PAB-2 występowały najczęściej 2 agregaty prądotwórcze. Pierwszy produkcji NRD - silnik benzynowy 4-suwowy (stosowany w zestawach oświetleniowych, w radiostacjach dużej mocy), drugi ruski z silnikiem 2-suwowym (stosowany w PSŁ i służbach technicznych) Ten pierwszy (lepszy) łatwo poznać bo cały znajduję się w takiej jakby klatce z rurek no i...
Oryginalne rozwiązanie to cewka w dolnej części bloku tuż nad miską olejową gdzie zaliczenie kałuży równoważy się z zatrzymaniem się w niej przez zalanie cewki :wink: Rozwiązanie to jest tymczasowe, w rzeczywistości ma być listwa zapłonowa lub chociaż 4 identyczne cewki. A płytka porysowana bo papierem ściernym ruszana, ponieważ po wierceniu kratery...
Witam mam mały problem posiadam vw golfa 2 91 r 1,8 benz i ostatnio zauważyłem braki oleju spojrzałem pod samochód i mam dziurawa miskę olejowa chciałbym ja wymienić nie chce kupować nowej bo kolega posiada tez golfa 2 ale diesla na części i mam takie pytanie czy ta miska z diesla będzie pasowała do benzyny proszę o pomoc
Mniejsza wtyczka na sterowniku, wiązka biegnąca po misce olejowej do sterownika, często się łamała w szynie na misce. Wyjścia z tablicy bezpieczników. Do schematu potrzebny numer WDB. http://obrazki.elektroda.pl/1121890500_1... Prądowe piny to; 5,6,8,[12,15 rozrusznik] Ale z pamięci, bez gwarancji. :) Masa to chyba 9 i 11
Uszczelnij też od razu przednia pokrywę silnika. Znajduje się tam pompa oleju i często nie trzyma tam uszczelka a wygląda na wyciek spod miski.
Witam ponownie, jednak podjąłem się rozebrania swojej kosiarki. Dlatego proszę o pomoc w udzieleniu podpowiedzi, jak dotrzeć do pierścieni tłoka. Wiele części zostało wyremontowanych więc nie chce się cofać w zamierzeniach. Pojawił sie pierwszy problem otóż ściągnąłem nóż, odkręciłem śruby mocujące, nie wiem jak to nazwać (miskę olejową) i mocuję się...
Będzie. Obydwa to silniki m51
Gwint korka oleju jak najlepiej naprawić. Wstępna ocena dostępnych informacji Naprawa gwintu korka oleju to częsty problem, który może wynikać z różnych przyczyn, takich jak nadmierne dokręcanie korka, zużycie materiału lub uszkodzenia mechaniczne. Aby zaproponować najlepsze rozwiązanie, kluczowe jest określenie stopnia uszkodzenia gwintu oraz materiału,...
Temperatura wody nie rośnie, czujnik w misce olejowej był wymieniony i olej i filtry, często łapie ten błąd pod górkę. Najpierw komunikat, potem na czerwono, wchodzi w tryb awaryjny i z góry wszystko gaśnie a co mają biegi do tego? Układ chłodzący - co tam szukać jak płynu nie ubywa ani nie przybywa?
Z tego co pamiętam to w Xtrailu T30 (silnik bardzo podobny) trzeba było ściągać dól miski. 2 lub 4 śruby chyba trzymają górę miski do tej obudowy. Ogólnie to można powiedzieć że i bez śrub ten silnik by się trzymał (przynajmniej obie części miski) - nie wiem na co oni to składają.
Witaj! Nie piszesz z jakiego powodu zmieniasz uszczelkę. Jeśli uszczelka przedmuchała od strony wody i wydmuchała przez wydech to tylko bym założył nową i nic nie robił.Ale jeśli poszła do oleju to w tym przypadku mogą być zapieczone pierścienie i w tym przypadku trzeba odkręcić miskę,wyjąć tłoki a jak się wyciągnie tłoki to i nowe pierścienie a może...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Przed płukaniem silnika należałoby zmienić filtr oleju na nowy, po płukaniu założyć drugi nowy. Po płukaniu silnika, który ma na głowicy przyrośnięty nagar, będą odpadać płaty tego nagaru i zatykać smok pompy olejowej. Tak samo się dzieje po wlaniu dobrego oleju. Pierwsze silniki miały w misce olejowej, pod smokiem, odkręcane okienko do czyszczenia...
Kupił bym coś do 20-30kPLN tak żebym miski olejowej nie urwał zbyt często i nierówności czyli średniej wielkości dziury jakoś pochłaniał.Tu chyba tylko duże koła poradzą, nie wiem czy coś jeszcze. Na mocy mi średnio zalezy tak jak na pojemności byle moment by był odczuwalny i dobrze ciągneło z 1 biegu, i hak.
Zimne luty tak. Tylko jedna sprawa, jakoś ich więcej od pewnego czasu i to mnie dziwi. Przecież technologia poszła do przodu podobno a zwykłe luty bardziej zawodne niż 20 lat temu. Kruszy się to jak stary tynk, odpada pod paznokciem... Zimne luty to przypadek - po prostu stop przestaje przewodzić.. Ja pracuję w firmie produkcyjnej (nie z branży motoryzacyjnej)...
Rozebrałem silnik na części pierwsze, wszystko rozkręciłem, wyczyściłem, złożyłem w całość, pod głowicą, miską olejową i przy kolektorze dolotowym zamiast uszczelek dałem silikon w tubce 'Tec... coś tam (pisało, że można tym tam uszczelnić), a zawory raczej dobrze ustawiłem...
Bardzo częstym problemem w tych silnikach jest czujnik położenia wału korbowego. Jaśli immobiliser to by nie kręcił. Czujnik jest pomiędzy prawą półośką a silnikiem niedaleko skrzyni biegów (koła zamachowego), nad miską olejową, jak otworzysz maskę to z tyłu za silnikiem.
A co z bezpieczeństwem? Wyobraźmy sobie konieczność nagłego zgaszenia silnika, przykładowo wypadek, wyciekające paliwo, rozbita miska olejowa, ktoś wsadzi łapę w wirujące części silnika i podobne sytuacje. Myślę, że nie bez powodu w autach z doładowaniem takie udogodnienia nie są montowane fabrycznie.
Niewielki to jest koszt części-13zł, ale montaż jest skomplikowany.Żeby się dostać do miski olejowej trzeba zdemontować zawieszenie , a na koniec jeszcze ustawiać zbieżność. W nieautoryzowanym serwisie typu Bosch serwis ''zawołali'' za to 900 zł. I cały czas nie ma pewności czy stary zabierak nie chodziłby jeszcze 100tys.km, a nowy nie padnie za 5tys.
Miski olejowe są dwie mała i duża mała jest na silikon a duża i często z niej właśnie cieknie duża ma uszczelkę
Szczerze to nie mam pojęcia jak dostać się do tego tłoka od dołu. Dziś dobre pół dnia spędziłem pod samochodem. Miska olejowa składa się z dwóch części, dolna oczywiście bez problemu 20 śrubek i już jej nie ma ale górnej części nie mogę wyjąć bo rama na to nie pozwala, bez problemu ją odkręciłem ale nie ma miejsca żeby ją wyjąć.
Ad:1 To normalne że zbiera się szlam po to jest namagnesowany korek aby zbierać opiłki gorzej byłoby gdyby były tam fragmenty metalowych części. Ad:2 Aby sprawdzić luz trzeba zdjąć miskę olejową i fizycznie ręką poszarpać za każdy korbowód i inne części związane z wałem jeśli coś będzie miało większy luz niż inne części znaczy że uszkodzone Ad:3 Po...
pary na szybie nie ma,a reszte sprawdze tak jak napisales.dziwne jest jeszcze dla mnie ze dlugo sie rozgrzewa,musze dlugo czekac zanim pojdzie cieple powietrze do auta.czy to ma cos wspolnego?czytalem tez jeszcze ze moze to byc peknieta glowica.moze tak byc? Dodano po 3 na plamy nie zwrocilem uwagi,ale raczej nie ma.uszczelki tez suche,chociaz jest...
Witam. Jestem właścicielem renault clio II 2003r 1.5 DCI. Problem z którym się boryka od kilku tygodni to wyciek oleju silnikowego - niestety nie mogę zlokalizować miejsca wycieku. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić? Dodam że niedawno były wymieniane uszczelniacz wału korbowego, uszczelka pod miską olejową oraz uszczelka pod głowicą. Wyciek pojawia się...
Witam, posiadam traktorek kosiarkę Al-KO Ride On 650 z silnikiem Briggs & Stratton o symbolu: Model 135702 Type 0126 01 Code 95121407. Jest to silnik z ok. 1996 r. Silnik ma wyrobione łożysko ślizgowe w misce olejowej oraz mocno zarysowany w tym miejscu wał. Potrzebuję danych tego silnika by poszukać części. Ewentualnie silniki pokrewne, z których pasują...
jedyna wada jaka się pojawia to po zatrzymaniu się na jakimś podjeździe czy światłach, kiedy autko ma pod góre to zostanie na 1 biegu i nie przełączy, poleci do 4tys obr i dalej a nie przełączy, Ten fragment opisu mnie zastanawia. Dlaczego dzieje się to tylko "pod górkę". Czy stan oleju w skrzyni /5L40E/ został wykonany poprawnie. Jak sam zauważyłeś...
Olej w filtrze służy do oczyszczania powietrza z drobin kurzu i innych śmieci. Znajduje się on w dolnej części filtra-misce. Jego poziom oznacza wytłoczony dookoła miski żłobek. Olej co jakiś czas należy wymienić i wyczyścić miskę olejową filtra. Szczególnie w okresie późno-jesiennym przy zakończeniu prac polowych gdzie dużo się kurzy, wtedy olej jest...
O ile pamiętam to hs 18 z autosana ma smarowanie pod ciśnieniem . Jak to rozwiązałeś ?? Swego czasu robiłem kompresor znajomemu na sprężarce z chyba LIAZ-a . Sprężarka smarowana była pod ciśnieniem. Po dorobieniu miski olejowej, nawierciłem dwa otwory Φ6 w górnej części korbowodu (tam gdzie panewka na wale korbowym) i jeden na samej górze (sworzeń...
Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem zapieczonych i zakleszczonych zamków - i ich wyjęciem, a potem ze złożeniem tego do kupy. Znajomy ma stół do demontażu z pneumatycznymi siłownikami i często trzeba stuknąć, żeby zamek puścił. Właśnie o to zakleszczenie się boję. Czy pomysł ze...
Tzoku, ile widziałeś zardzewiałych korków olejowych? To się "zakleszcza" - jak przy wymianie zimny korek zostaje wkręcony w ciepłą, najczęściej aluminiową miskę - bywa problem z odkręceniem, często przy aluminiowych miskach okazuje się że korek był wklejony - bo gwint wcześniej uległ zniszczeniu. Tak czy inaczej - albo ciągnąć na siłę przy użyciu dobrego...
Wybacz rozgrzana turbina , brak oleju , to musiało się zatrzeć. Jak to była dziura w drodze to powinieneś zadzwonić na policję i zgłosić szkodę do właściciela drogi : gmina , miasto , GDDIA By ci to autko na własny koszt naprawili z nowych części a tak będziesz teraz klepał łatał i szlifował , pewnie panewki też podgrzało i zaraz zacznie silnik walić...
Może zacznę od początku. W moim CFie wyskoczył błąd silnika. Po podpięciu kompa wyskoczył błąd odnośnie odmy. Czujnik prędkości wirówki pokazywał ciągle 1000 obr/min. Po konsultacji wyszło, że trzeba wymienić wirówkę. Po telefonie do sklepu DBK w Ostrołęce, który jest filią Dafa z Olsztyn uzyskałem informację, że w związku z częstym psuciem się tego...
W misce olejowej było pełno opiłków , oddałem auto do mechanika , stwierdził że naprawa nieopłacalna ( panewki , szlify ) ogólnie w silniku nie było dobrej części którą można było by odzyskać . Założyłem już inny silnik . Pozdrawiam
miski olejowej regeneracja miski olejowej podgrzewanie miski olejowej
połączenie gazowy napięcie saturacji kontrolka oleju czerwono
kasowanie błedów renault pasma lotniczego
Makita DC10WA Q5 Transistor Specs: 13003 Family, Faults, Substitutes Naddatek wciskowy tulejek rozrusznika Bosch, Mitsubishi – ile mm do aluminiowej obudowy?