A czy nie prościej by było zmienić 1 element (opornik lub kondensator) w obrotomierzu?
Coś tam się jeszcze wymyśli tylko nie wiem czy się takie coś stosuje lub jak się nazywa: siła i moment -> przesunięcie kątowe, temperatura ->sem prądu stałego - termopara, strumień ->prędkość kątowa - przepływomierz, ciśnienie->przesunięcie liniowe - barometr, strumień (świetlny) -> zmiana rezystancji - fotorezystor, fotodioda, prędkość kątowa ->częstotliwość...
Raczej ten miernik się nie nada do tej roli. Generuje on tylko jeden sygnał o nieregulowalnej amplitudzie i częstotliwości, a aby skalibrować obrotomierz trzeba mieć możliwość zmiany częstotliwości sygnału, czego ten miernik nie posiada. Już lepiej byłoby kupić za pare groszy jakiś stary, sprawny generator testowy z możliwością regulacji.
Zwiększając częstotliwość przy zachowaniu amplitudy moc obierana z generatora wzrośnie proporcjonalnie. Amplituda wydaje się być niezmieniona. Być może sporo spadnie przy obciążeniu. Okaże się w praniu. Tymczasem zmierzyłem częstotliwość obrotomierzem i otrzymałem wynik około 814 RPM co daje około 13.5 Hz.
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
A jakie trzeba wykonac przeróbki w obrotomierzu od Poloneza zeby działał prawidłowo w 2T 1cyl?? Jest to obrotomierz analogowy. Należy zmienić pojemność kondensatora ustalającego wychylenie wskazówki od częstotliwości.
Jeśli PCB nie było wykonane samodzielnie, to projekt nie powinien znaleźć się w tym dziale. Jeśli samodzielnie to tylko z powodu wykonania PCB. Okropne czepialstwo. Autor przeprowadził prace, które w miarę dokładnie opisał. Wykonał przeróbki mechaniczne, wziął pod uwagę dostosowanie aplikacji układu scalonego do pracy w konkretnym pojeździe (silniku)....
(at)darotron Przecież taki licznik mierzy czas obecności impulsow zapłonowych a nie ich częstotliwość jak obrotomierz. Zatem ma działać poprawnie.
Ale czy 5v czy 8v stoi przy 500obr. Obrotomierz reaguje na zmianę częstotliwości sygnału a nie na zmianę napięcia. Nie przekraczaj maksymalnego dopuszczalnego napięcia 7,5V.
lub dzielnik częstotliwości.
Problem mój dotyczy wskazań obrotomierza licznika w Passacie B3 1,6 TDi (silnik SB bez jakiej kolwiek elektroniki), a licznik pochodzi też z Passata B3 tylko z silnika AAZ 1,9TD i zaniża obroty o ok. 50%. Czyli częstotliwość na wtyczce "W" alternatora była by za niska. I tak zachdzę w głowę :D jak by częstotliwość tych impulsów podnieść. W grę wchodzi...
W obrotomierzach samochodowych robi się to w ten sposób że impulsy z cewki podaje się na multiwibrator monostabilny o szerokości impulsy tak dobranej aby dla maksymalnej częstotliwości uzyskać wypełnienie 100%. Średnia wartość sygnału jest proporcjonalna do prędkości obrotowej liniowo. Stosując miernik wychyłowy który reaguje na wartość średnią uzyskujemy...
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Witam,Zlecę wykonanie dzielnika częstotliwości przez 4 Układ jest potrzebny do zmniejszenia obrotów na obrotomierzu po wymianie silnika z benzynowego na diesla ,Teraz po odpaleniu mam ok 4000 obrotów.Powinno być jakieś 600 ,mam możliwość drobnej korekty na samym obrotomierzu.
Więc na obrotomierz idzie sygnał prostokątny 5V z ECU (CDI) o częstotliwości równej prędkości obrotowej silnika. Który przewód, nie powiem gdyż schemat jest nieczytelny.
"RPM" -obrotomierz x1000/min
To logicze, bo sygnałem jest częstotliwość. Sygnał z ECU.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
alternator jest niewidoczny, zamontowany na wale silnika, jest to właściwie alternator dwufazowy a regulator ma na zewnątrz Mnie sie wydaje że to nie alternator tylko generator prądu a regulator to nic innego jak opornica nadnapięciowa wiec klasyczny układ jak na kołach zamachowych. Winowajca jest właśnie prąd z generatora za mała częstotliwość.
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Alternator to generator prądu zmiennego. Obrotomierz to miernik częstotliwości. Tak w skrócie
Częstotliwość sieci energetycznej wynosi 50Hz. Jeżeli nie ma do dyspozycji generatora, to najprościej będzie wykorzystać tą częstotliwość, oczywiście przez odpowiedni dzielnik, lub transformatorek. Częstotliwość 50 Hz, to przy wykorzystaniu "jednego" impulsu wychyli wskazówkę obrotomierza na 3000 obr/min. Wskazówka prędkościomierza też wychyli się po...
Witam. Może coś z rodziny LM 231 / LM 331 (przetworniki częstotliwość - napięcie) ?
pomocy dzielnik czestotliwosci przez 4 do obrotomierza w samochodzie
Może coś źle liczę? Raczej na pewno. Zwróć uwagę, że obrotomierz z tematu który przytoczyłeś ma inny zakres pomiarowy (do 9000 obr./min.), czyli jest od benzyniaka. Autor podlinkowanego postu wyraźnie pisze, że impulsy pobiera z układu zapłonowego (1 impuls na 1 obrót silnika), Ty z alternatora - zupełnie inna częstotliwość.
Obrotomierz zawiera elektronikę służącą do zliczania (w czasie) impulsów dochodzących z układu zapłonowego lub czujnika umieszczonego na wale silnika. Elektronika przetwarza to na napięcie stałe powodujące wychylenie wskazówki obrotomierza (oczywiście przy wskaźniku analogowym). Im szybciej kręci silnik, tym większa częstotliwość impulsów i większe...
podepnij zwykły miernik częstotliwości to zobaczysz .
W 7 poście napisałem ogólnie jak to działa. Woltomierzem sprawdź czy zmienia się napięcie na potencjometrze / trymerze/ od strony kondensatora , w zależności od przyłożonej częstotliwości na wejściu całego układu. Skalowanie to osobny problem - na częstotliwości 50Hz na wejściu wskazywać ma 1500 obrotów.
Powinny migać na zmianę z częstotliwością ok 1.7Hz(przy 4,7uF), jeśli nie migają to znaczy że układ uszkodzony.
Jeszcze przyszło mi coś innego do głowy: będąc u kumpla, sprawdzaliśmy w ETCE numery liczników (zegarów) do Golfów 3 w różnych wykonaniach. Czy pasują te same do modeli z różnymi silnikami. No i liczniki dla silnika AAA występują jako odrębny typ (literki CX lub DX na końcu oznaczenia), nie do zastosowania z innymi silnikami. Jest więc możliwe, że sygnał...
sygnał o prędkości alternatora to częstotliwość
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Sądząc po opisie ten obrotomierz z Łady reaguje na impulsy z cewki zapłonowej. Na szybko bym sprawdził za pomocą ne555 jak impulsy prostokątne działają na obrotomierz. Zarówno częstotliwość jak i wypełnienie takiego sygnału. Potem można by tylko załatwić za pomocą jakiegoś mikroprocesora przekształcanie napięcia z ECU na zmienną częstotliwość przebiegu...
Dodając podwajacz częstotliwości można używać obrotomierza od silnika 4-cylindrowego do 2-cylindrowego. Np. taki:
tak na początek: w dieslu obrotomierz jest po prostu miernikiem częstotliwości, czy przypadkiem nie chcesz podłączyć obrotomierza od silnika benzynowego?
Jeżeli kablem jest podawane DC 9V to aby działał układ zliczający wystarczy podpiac bateria 6F22 .Prawdopodobnie nie jest to DC 9V .Czy przy wzroście obrotów wzrasta napięcie na tym kablu ? Zmierz tez częstotliwość .
Komora silnika. Cewka przekaxnika jest kluczowana przebiegiem prostokątnym o częstotliwości proporcjonalnej do prędkosci obrotowej wału.
O Jutro sprawdzę. A obrotek na co reaguje ?? na poziom napięcia, czy na jego częstotliwość ??
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Zgadza się. Proste jak ktoś zrobi to za ciebie. Nie znam się za bardzo , ale może są jakieś gotowe moduły, które wystarczy połączyć? Pytam osoby, które się znają. Może chociaż naprowadzić na coś? https://www.google.com/search?client=fir... ( plus sprawdzenie kompatybilności sygnału)
Z tego schematu trochę korzystałem ale zrobiłem to trochę inaczej, zenerkę mam zamiast 8v2 to 7v5, opornik 10K mam w obwodzie emitera tak samo kondensator 220nF, dodatkowo do bazy mam podpięty jeszcze jeden rezystor 100K który z drugiej strony jest podpięty do Vcc. Oryginalne rozwiązanie mi nie działało dlatego je zmodyfikowałem. Oki, a może wyjaśnisz...
Postarałem się to rozgryźć choć dla mnie to już prehistoria. Jeśli zrobiłem błąd proszę kolegów o korektę. Rozumiem, że mamy do czynienia z silnikiem czterosuwowym? W takim przypadku częstotliwość zapłonów świec mierzona przez obrotomierz to 33Hz na 1000 obrotów. Dla pełnej skali obrotomierza (270°) = 8000 obr./min. To 267Hz. Po podstawieniu do wzoru:...
Cześć. Przy podaniu na wejście sygnału o częstotliwości 50 Hz, obrotomierz powinien pokazywać 3000 obr/min. Po podaniu samego zasilania, wskazówka powinna wskazywać "0".
czy zwykły przyżąd pokaże mi dobrze częstotliwość
Chciałbym dowiedzieć się jeszcze czy w tym układzie nie byłby konieczny/przydatny rezonator kwarcowy? Z tego co zauważyłem to na większości układach właśnie występuje. Jeśli tak to jakom powinienem dobrać częstotliwość?
Witam Muszę przetestować licznik ( obrotomierz )z MF 6100. Jaka jest częstotliwość sygnału W z alternatora przy 1000RPM i 2000RPM?
Wymyśliłem sobie, że potrzebuję układ dzielnika częstotliwości. Schemat pochodzi z książki "Timer 555 w przykładach" strony 33 i 34 autor Krzysztof Górski. Czy o coś takiego chodzi ? Mam miernik UNIT UT107, którym mogę zmierzyć częstotliwość sygnału obrotomierza ze sterownika silnika V6. Wzór: 1,1 x R1 x C1 = (n-0,5) / fwe gdzie: n - stopień podziału...
to teraz kolega motul77 pokaże nam jak za pomocą potencjometru zmienić częstotliwość impulsów.
Witam! BANANvanDYK możesz podesłać tę tarczkę :) Może coś wykombinuję sensownego ;) gniadziu jak chcesz wyskalować to podpowiem ci, że 100Hz to 6000rpm a 50Hz to 3000rpm itd. Tak więc bierzesz miernik częstotliwości i oznaczaj^^
Obrotomierz to tak naprawdę częstotliwościomierz. Jakbyś miał oscyloskop to można by zrobić pomiary i coś pomyśleć. Może jakiś dzielnik częstotliwości by się dobrało.
Tak, będziesz mógł. Jeśli chcesz liczyć w czasie (a nie chcesz) to mierzony przebieg doprowadzasz do wejścia zegarowego timera, w efekcie każdy impuls powoduje zwiększenie wartości licznika o jeden. Skoro chcesz mierzyć szerokość impulsu to wykorzystujesz wejście ICP timera - timer taktujesz z maksymalną częstotliwością, z kolei impulsy z obrotomierza...
Obrotomierz od fiata125p nie będzie prawidłowo pokazywał prędkości obrotowej z tego względu że w samochodzie częstotliwość impulsów jest 4 razy większa niż w przypadku jednocylindrowego motocykla.Należałoby zrobić powielacz 4 krotny częstotliwości i taki sygnał podać na obrotomierz.Do powielenia częstotliwości najprościej użyć pętlę PLL(cd4046)
Po prostu za duża częstotliwość z zacisku W alternatora. Masz obrotomierz od benzyniaka gdzie max częstotliwość dla 7500 obr/min będzie 250Hz. Na zacisku W (w większości przypadków) częstotliwośc dla 1000obr/min będzie wynosić około 250-300Hz, a dla 5000 obr/min to będzie 1,5 kHz.
Komputer daje stałe wypełnienie ok 75% ale czy nie trzeba dorabiać formowania impulsów czy coś bo obrotomierz na testach liczył częstotliwość sieci która napewno nie miała takiego wypełnienia? jakiś schemat?
poszukaj dobrze wtyczki do tego czujnika, powinna być, przynajmniej jest w oryginale, no chyba że ktoś obciął Wtyczkę na przewodzie do czujnika mam. Nie mam tylko części, która prowadzi do zegarów. Tylko pytanie do bardziej kumatych w elektryce Poloneza diesla - przewód idzie od razu od czujnika do obrotomierza, czy po drodze przechodzi przez jakieś...
Do kalibracji obrotomierza nie potrzeba oscyloskopu. Przy silniku 2 cylindrowym 4 suwowym częstotliwość impulsów przy prędkości 3000 obrotów/min wynosi 50Hz. Należy więc podłączyć wejście obrotomierza do prądu o tej częstotliwości i wyregulować tak, aby wskazówka wskazywała zadaną wartość. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80...
Czemu chcesz się podłączać pod czujniki? Pętle masy mogą spowodować zakłócenia w pracy ECU, w skrajnych przypadkach do wysypania się pamięci flash. ECU powinien posiadać wyjście TTL do obrotomierza, częstotliwość sygnału zależna od obrotów silnika. Możesz ją odczytywać mikrokontrolerem na kilka sposobów. Jeśli nie, to zawsze można odczytywać prędkość...
Nie prościej zmienić konstrukcję samego obrotomierza?
W tym układzie możliwe jest zastosowanie zasilania tego klucza z akumulatora, który daje coś między 12-13V? Czy trzeba jakiś stabilizator napięcia jeszcze wcześniej dać? Podejrzewam że napięcie impulsów na obrotomierz nie jest jakieś krytyczne (o ile obrotomierz jest poprawnie skonstruowany). Obrotomierz i tak interpretuje częstotliwość a jedynie może...
A jakby zmniejszyć częstotliwość taktowania procka? No i może jeszcze jakaś lepsza filtracja zasilania? Nic więcej do głowy mi nie przychodzi. To trochę dziwna sytuacja..
Niestety do MKII nie ma innych obrotomierzy i trzeba przerobić ten co jest żeby to wszystko wyglądało jakoś w jedną całość. Bo przełożenie innego obrotomierza jest dość trudne i będzie to "jakby z innej parafi", a zmiana całych zegarów np. od MKIII jest drogie (ok 100-150) zł. Poza tym mi się nie podoba... może jednak jest ktoś w stanie mi pomóc. na...
Przeczytałem uważnie to o mierniku częstotliwości. Lecz jak zrobić żeby zamiast pasma częstotliwości wyświetlał mi obroty na minutę ? wiem iż około 167hz to 9999 obr/min. Co do tego prosił bym o pomoc bo sam nie wiem jak się za to zabrać, chciałbym obrotomierz zrobić na razie po przeczytaniu wiem ze można zmieniając dzielniki osiąga sie inną częstotliwość...
Nie posiadam generatora, muszę sobie poradzić bez niego...co może być w środku spalone jeśli się nie wychyla ? jakimi częstotliwościami go potraktować ?
Może inaczej :) napiszę do czego ma mi posłużyć taki układ :) Ma działać troszkę jak shift light...a dokładniej, mam wyświetlacz biegów w motocyklu i chcę aby przy obrotach mocy max aktualnie wyświetlany bieg migał a po przekroczeniu tych obrotów zaczął migać szybciej. wyświetlacz jest oparty w LED 7-segmentowy ze wspólną anodą więc wystarczy sterować...
Napisałem na razie pomiar napięcia, czekam na czujniki do temperatury, posiadam silnik 4t 1 cylinder, czy ktoś wie jaka jest częstotliwość wychodząca na obrotomierz? I mam pytanie jak zacząć z obrotami?Tzm. jak je mierzyć?
Sygnał obrotomierza wyprowadzamy z trzeciej fazy alternatora. To się zgadza, jest to fabrycznie wyprowadzone. Taki obrotomierz powinien mieć przełącznik na prace 3cyl,4cyl,6cyl. cyl - cylindrów? Ten obrotomierz z zdjęcia był montowany w silniku 4 cylindrowym(fiacie 125p jak się doczytałem) a chcę go zamontować również w 4 cylindrowym. Czy jest jakaś...
Witam. Obrotomierz w dieslu jest sterowany częstotliwością (zależna od obrotów) Przewód należy wyprowadzić ze środka gwiazdy uzwojenia. Pozdrawiam.Andrzej.
Podłącz obrotomierz pod ten Twój zacisk, najwyżej nie zadziała, nic mu się nie stanie. Weź pod uwagę to co napisał Franciszek Łazowski , obrotomierz jest tak naprawdę miernikiem częstotliwości, inne przełożenie pomiędzy wałem korbowym a alternatorem, jego inne uzwojenie mogą przekłamywać wskazania
Dlatego kolego rpal stosuje się w takich przypadkach filtr uśredniający. Uśredniasz ostatnie n próbek i najlepiej wyświetlasz z częstotliwością n razy mniejszą.
skoro tak to należy zbadać jak wygląda sygnał sterujący obrotomierzem w dieslu oraz dorobić takie "międzymordzie", które będzie "tłumaczyło" sygnał z W(napięcie o w miarę stałej amplitudzie i zmieniającej się częstotliwości) na TD.
Witam, Buduję sobie układ shift-light do motocykla, założeniem jest zapalanie diody powyżej pewnych obrotów. Znalazłem do tego niemalże gotowy schemat w datasheecie do LM2917. Żeby nie biegać za każdym razem do garażu zbudowałem na poczatek generator na NE555 udający obrotomierz, i po podłączeniu do zegarów oraz ustawieniu napięcia sygnału wyjściowego,...
to że wskazuje zbyt mało obrotów to raczej nie kwestia amplitudy sygnału, bo ma ona prawie tyle co napięcie w instalacji samochodu, tylko częstotliwości. podłącz sobie ten obrotomierz na stole i zobacz jak pracuje
To nie tak jak pisał korrus666. Dlatego że oparto się na f pomiarowej 100 Hz. W fiacie 125 przypada 1 impuls/2obroty, w maluchu a w maluchu 1 imp./1 obr, w Tico 1,5 imp./2obr, czyli 3 imp./4 obr. Jest tak dlatego że na 1 pełny cykl (4 suwy) przypadają 2 obroty. W tej chwili masz ustawione na 4 cylindry, więc zaniża Ci obroty o 25% dlaczego akurat tyle....
Jest zupełnie inna częstotliwość i amplituda impulsow.
M - napięcie przemienne zmieniające się w zależności od obrotów (jego częstotliwość też), Sz - styk zwierny.
Dla niejasności jest to żółty kabelek, mowa oczywiście o wentylatorach z wtyczką 3pin. Ew musiałbyś zastosować jakiś generator impulsów o zmiennej częstotliwości, ale z tym do innego działu, chociaż byćmoże ktoś tutaj ma jakieś pojęcie na ten temat.
Obrotomierz z benzyniaka nie będzie działał poprawnie w dieslu i proszę nie dyskutować - inna częstotliwość impulsów. Zamykam.
Obrotów nie znam bo nie działa obrotomierz w ciągniku. Reguluję w ten sposób że ustawiam obroty aż wskaźnik pokazuje częstotliwość 50Mz, wtedy napięcie jest około 400v. Wskazówka voltomierza jest stabilna to mryganie to takie o dużej częstotliwości.
ale problem może się pojawić z poprawnoscią wskazań. Ten obrotomierz to w zasadzie częstotliwościomierz, a częstotliwość pradu w uzwojeniu stojana jest zalezna od przełożenia koło pasowe na silniku-> koło pasowe na osi alternatora
Witam wszystkich.Panowie może mi ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną,że w silniku V6 200KM.w FORD WINSTAR,zagazowanym,odpalam go nabenzynie,przełączy się na gaz i jest ok.ale jak przełącze na benzynę,nie osiągnie większych obrotów niż4000,bo przerywa,tzn. pedał trzymam wciśnięty,a obroty rosną do 4000 i spadają do 3000 i znów 4000 przerywa z taką...
O co chodzi w tym generatorze częstotliwości na bazie głośników z kompa?
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Witam. Co oryginalnego można stworzyć na woltomierzu panelowym? Możesz użyć do pomiaru wszelkich parametrów dających się przetworzyć na napięcie. Można zbudować termometr, lambdomierz, densytometr, obrotomierz, odczyt częstotliwości........ itp. Pzdr.
Jednym z moich założeń przy budowie tego było nie ingerowanie w elektrykę auta,a tym bardziej w układ zapłonowy.Wynika to z tego że obecnie studiuje i przebywam w domu bardzo rzadko,a z auta korzysta także reszta rodzinki.Gdyby coś poszło nie tak to ja wiem który kabel odpiąć,ale nie karze kobiecie w środku lasu,w nocy szukać kabelka pod maską :) Ale...
Dyskusja nie doprowadzi do żadnego rezultatu jeśli nie zaczniemy pisać o konkretach. Nie wiemy nic o modelu obrotomierza ani o samym silniku. Generalnie taki wskaźnik to miernik częstotliwości, gdzie cżęstość impulsów jest wewnątrz przekształcona na napięcie. Pewno mamy do czynienia z układem całkującym i można by manipulować wielkościami pojemności-oporności....
Wskazówka nie zacina się... Próbowałem regulować potencjometrem na płytce obrotomierza wychył wskazówki ale nic to nie dało... Ma ktoś może jakąś aplikację przetwornika częstotliwość/napięcie, którą możnaby zastosować w tym obrotomierzu gdyby elektronika okazała się zepsuta??
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
tak, o to chodziło. Zależność miedzy częstotliwością a OCR2 powinna być liniowa? Bo układ steruje obrotomierzem i niestety wskazania jego nie są liniowo zależne od „f” a powinny. W samochodzie są liniowo zależne od częstotliwości impulsów z cewki. Podejrzewam, że wypełnienie 50% wprowadza nieliniowość w obrotomierzu. Jak mogę zmniejszyć...
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Czyli mam podłaczyc zielony pod biały lub brązowy I będzie Tak, a czy będzie, to dopiero zobaczysz. Lub pod przewód, który zasila oryginalny obrotomierz, zielony z czarnym paskiem we wtyczce do licznika. http://daewooforum.pl/temat78189.html piąty post, ale nie pamiętam, czy forumowy przerabiacz liczników http://daewooforum.pl/temat68645.html, nie...
To że z alternatora z wyjścia W idzie tylko 7 V to normalne bo tu chodzi o częstotliwość a nie o napięcie. Dodano po 13 Sprawdziłem i jak odłącze kable od alter. obrotomierz działa ale jak zdejme od cz.położenia wału to już nie ale miga lampka świecy żarowej.
Skoro masz doświadczenie to jakiej częstotliwości można się spodziewać z wyjścia alternatora ( Orjętacyjnie) Sam układ bardzo prosty wszystko zależy od zenerki, czy w samochodzie nie grozi to przepięciami? Posiadam ZX-a diesla PIOTR Orientacyjnie w Oplu jest to 250Hz, dla obrotów biegu jałowego. Zawsze możesz zmienić przelicznik w sofcie procesorka...
Ja bym zastosował NE555 jako przetwornik częstotliwość-napięcie, a podłączone to do obrotomierza. Schematu to możesz poszukać jakiegoś obrotomierza na led-ach. Tak w ogóle jaki tam silnik siedział, i do czego jest teraz podpięty obrotomierz w zegarach?
Nie. Wyjście na obrotomierz z alternatora, to wyprowadzenie jednej fazy sprzed prostownika, czyli sinus o częstotliwości zależnej od obrotów.
Obrotomierz w modelu 124 otrzymuje impulsy z czujnika na kole zamachowym, a nie z uzwojenia alternatora. Mają one zupełnie inną częstotliwość. Raczej nie ma prostego wyjścia z tej sytuacji.
To zrób wstępny podział częstotliwości... Tak żeby otrzymać jeden impuls na obrót...
Zasadniczo, obrotomierz to częstościomierz, składa się z przetwornika U=f(f) i ustroju pomiarowego. Test ustroju można zrealizować zasilając go napięciem rosnącym od 0V do Umax dla danego ustroju, natomiast test całego obrotomierza - podając przebieg prostokątny o częstotliwości 0Hz do fmax dla danego obrotomierza. W pierwszym przypadku trzeba odłączyć...
Przykład wykorzystania Capture: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
schemat obrotomierza impuls obrotomierza działanie obrotomierza
flybox orange mocniejsza bateria telefonu formatowanie dysku fujitsu
zmywarka electrolux mikrokomputer cobra1
Gdzie kupić rączkę gazu do kosiarki Wordth? Ariston MCA 16 - komunikat "fault on watersystem" podczas pierwszego uruchomienia