To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
Tak, będziesz mógł. Jeśli chcesz liczyć w czasie (a nie chcesz) to mierzony przebieg doprowadzasz do wejścia zegarowego timera, w efekcie każdy impuls powoduje zwiększenie wartości licznika o jeden. Skoro chcesz mierzyć szerokość impulsu to wykorzystujesz wejście ICP timera - timer taktujesz z maksymalną częstotliwością, z kolei impulsy z obrotomierza...
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Prędkościomierz tak samo tylko impuls z czujnika na skrzyni
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
To nie to samo . Na cewkę idzie impuls który poprzez cewke wywołuje iskre. Cewka zasilana jest napięciem 12v a impuls jest masą podawana w chwili kiedy ma być wygenerowana iskra . Ty musisz podłączyć się pod sygnały can , to jest sygnał cyfrowy ktorym idą dane do różnych urządzeń w twoim samochodzie .I wśród tych danych idzie informacja także do Twojego...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Pomógłbym ale nie wiem jak w Tico są sygnały. Jak widzisz we fiacie 126 p przy takiej samej liczbie sygnałów obroty są dwa razy wyższe i pojemność kondensatora również 2 krotnie wyższa niż w 125p. Wynika to z tego że w maluchu na jeden obrót jest jeden impuls na cewkę zapłonową. W 125p są dwa sygnały na jeden obrót. Musisz wiedzieć ile impulsów w Tico...
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
No to teraz jest zagwozdka, czy zmontowałeś wszystko poprawnie, czy może układ jest źle zaprojektowany przeze mnie, czy też może w ogóle nie o to chodzi z tym obrotomierzem. Przeanalizowałem mój układ jeszcze raz i wygląda na to, że wszystko jest OK. Najpierw dzielnik przez 3, bo to podstawa. Oznaczając wyjście Q (pin 1) jako Q1 oraz wyjście Q (pin...
Zobacz czy nie masz czasami licznika z diesla , a podpina się po cewkę tak jak robiłeś tylko zdaje mi sie że pod brązowy ,dokładne info zanjdziesz na forum peugeot205 one mają te same silniki i ten temat był juz tam przerabiany
Nie znam szczegółów zapłonu Sovek ale wnioskuję, że na jeden obrót wału korbowego generuje się cztery impulsy zapłonowe (dwa cylindry). Zapłon tradycyjny w silniku 175 do jeden impuls na obrót. Czyli prawdopodobnie do obrotomierza należy do prowadzić czterokrotnie mniej impulsów. Brzmi to wiarygodnie jeśli podzielimy odczyt 3 tys przez cztery. Konstrukcja...
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
Witam Dopiero przeczytałem ten post a jestem w trakcie robienia takiego modułu dla znajomego do Nissana Navary. Układ mierzy impuls z silnika BMW i konwertuje na sygnał obrotów dla zegarów Nissana Navary. Pozdrawiam
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Po tych wszystkich modyfikacjach będzie to działać ... Nie wiadomo, schemat wejścia obrotomierza nadal nie jest znany. Czy prąd impulsu po CD4013 wystarczy dla ruszenia obrotomierza? Tego też nie wiadomo, można sprawdzić " na stole", montując układ dzielnika i próbując go uruchomić z użyciem generatora. Z pewnością impuls z układu zapłonowego ma znacznie...
Niestety nie widzę tam układu, który pomnoży impuls 4-krotnie. Nie jestem elektronikiem i nie potrafię zaprojektować czegoś konkretnego bazując na częściowych schematach. Zapłacę za gotowy schemat jak ktoś ma czas narysować. Jedyne co zauważyłem z tego schematu to, że (czysto teoretycznie) na 2 impulsy wejściowe układ wytworzy 3. Jeśli tak to działa...
Panowie, mam obrotek z Fiata 125P MS11-052 (schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... W platyniarzu działał miodzio, bo tam dałem mu impuls z przerywacza. Teraz mam Ducati Energia i obrotek nie działa. Obrotek wykazuje takie oznaki jakie zauważyłem kiedyś, gdy chodził na platyniarzu( uderzając szybko kablem + na wejście + obrotka...
Od razu mówię ,że jestem laikiem i mogę używać złych określeń. Witam czy jest tu jakaś mądra głowa która pomoże rozwiązać problem z podłączeniem obrotomierza w motocyklu KTM EXC 250f 2008-2011. Problem polega na tym że obrotomierz sterowany jest masa. Impuls w motocyklu z CDI do kabla który przychodzi do cewki wysokiego napięcia jest impulsem plusowym...
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Budowa obrotomierza jest prosta.Nie ważne jakie impulsy i tak musisz stosować tranzystory. Podejrzewam że jeśli instalacja 12V to impuls do cewki też 12V. A najprostszy obrotomierz to: Timer0 = 0 Timer1 = 0 Start Timer0 Start Timer1 Wait 1 Stop Timer0 Stop Timer1
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Z cewki idą 2 przewody jeden to 12Vpo zapłonie a drugi brązowy to zczytywanie obrotów z silnika( lub podłączony pod impuls obrotomierza ) jeżeli komputer gazowy nie widzi ze silnik pracuje to nigdy nie przełączy się na gaz. Podłącz kompa i zobacz czy centralka czyta obroty ( odpal auto na benzynie i powinno wskazywać obroty silnika) jak ich nie czyta...
Chcemy zbudować miernik częstotliwośći i podłączyć go do auta jako obrotomierz. Chcemy wykorzystać impuls prostokątny 5V i częstotliwość na wolnych 50Hz. Częstotliwość na przewodzie do cewki ma w tym momencie 12V i 500Hz. Podłączyliśmy obrotomierz mera lumel i na przewodzie z cewki gdzie jest impuls 12V i częstotliwość 500Hz pokazuje o połowęmniejsze...
Witam. Sorry za odświeżanie starego tematu, ale mam podobny problem. Kupiłem zegary do xantii z 95 roku, a moja jest z 96 i w mojej impuls z czujnika położenia wału jest wzmacniany na płytce w samych zegarach a w tej z której zegary kupiłem, impuls był wzmacniany przez komputer. Moje pytanie polega na tym, jak wzmocnić ten impuls, żeby obrotomierz ożył?...
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Powiem dokładniej o co chodzi: Kupiłem wyświetlacz biegów do auta rajdowego, w którym nie ma impulsatora. Do wyświetlacza podpiąć trzeba: 12v, mase, impuls z obrotomierza, impuls z prędkościomierza. Wyświetlacz się uruchamia, impuls z obrotomierza ma, bo można ustawić mruganie przy pewnych obrotach i to działa. Ewidentnie nie otrzymuje impulsu z prędkościomierza....
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
Panowie: włączałem żarówkę pomiędzy masę a biało-żółty przewód, do którego dolutowany jest kabelek z jasno-brązową izolacją i nic, żadnej reakcji. Żarówka jakiej używałem była na 12v. Jeśli nie wchodzi w rachubę wizyta u elektryka to można by jeszcze spróbować zamiast żarówki włączyć woltomierz. Żarówka może niekoniecznie być dobrym wskaźnikiem, wymaga...
Może coś źle liczę? Raczej na pewno. Zwróć uwagę, że obrotomierz z tematu który przytoczyłeś ma inny zakres pomiarowy (do 9000 obr./min.), czyli jest od benzyniaka. Autor podlinkowanego postu wyraźnie pisze, że impulsy pobiera z układu zapłonowego (1 impuls na 1 obrót silnika), Ty z alternatora - zupełnie inna częstotliwość.
Prosił bym o pomoc w szukaniu. Przerobiłem już wszystkie kody obrotomierzy jakie znalazłem, wyszukane pod rożnymi hasłami. Nie wiem czy dobrze się do tego zabieram, ale próbuję napisać wsad do uC. Atmega jest podłączona jednym pinem (data) z odbiornikiem 433mhz, a druga atmega pracuje jako nadajnik i wysyła w różnych odstępach czasowych impuls który...
kolego emeryt2 impulsy obrotomierza bralem spod sterownika.Ciekawi mnie to co napisales na temat tego kondesatora jednak nie wiem do konca o co z tym chodzi.Teraz wlasnie sie dowiedzialem ze mozna jeszcze wziasc impuls spod alternatora trzeba sie podobno pod diode wlutowac .Co o tym sadzicie?
Witam !!! Propnuje sprawdzić wszystkie luty w instalacji i mase i zasialanie , ponadto jeżeli w sterowniku jest wilgoć to tez może robić takie cuda , sprawdzić piny przy kostce do sterownika i ewntualnie przełącznik czy nie jest gdzieś przetarta podczas przeciągania do wnętrza samochodu , bądź niknący impuls obrotomierza . Pozdr
Witam! jestem w trakcie robienia cyfrowego obrotomierza do Volkswagena T4 Diesel. Układ ma zliczać impulsy z zacisku W alternatora i wyświetlać wynik na wyświetlaczu LCD. Mam już zrobiony układ na ATMEGA32 zliczający impulsy sinusoidalne lub prostokątne z karty dźwiękowej. Po podłączeniu do samochodu zaczęły się schody: Przy zwiększaniu obrotów od min...
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
Witam na 100% alternator , impuls dla obrotomierza brany jest z alternatora , sprawć naciąg paska jeśli się ślizga to też jest taki objaw.
(at)Lembas92781 Bo przy odłączaniu elektromagnesu powstaje impuls wysokiego napięcia, który może uszkodzić elektronikę zarówno obrotomierza jak i zasilacza.
dzieki andy,jest wyprowadzone "W" ,wiec jest pieknie,ciekawe czy ten impuls podpasuje pod obrotomierz z benzyny,trzeba sprawdzic ;) pozdrawiam!
kolego ziempiotrn impuls na pewno nie jest brany z cewki w mojej astrze moja cewka wgląda tek wczoraj wieczorem wyczytałem że impulsy do obrotomierza idą z 32 pinu sterownika czy ktoś może to potwierdzić http://obrazki.elektroda.net/78_12822171...
co to za obrotomierz dlaczego chcesz brać impuls przewodu WN?
Witam wszystkich! Posiadam Nissana Sunny N14 rok 95. Juz od dawna nosiłem się z zamiarem wymiany liczników na taki z obrotomierzem. Czytałem forum oraz inne strony i w dalszym ciągu nie za bardzo się orientuję jak podłączyć obrotomierz. Jest to licznik bez linki. Zdjęcie licznika z tyłu http://obrazki.elektroda.net/70_12699020... Z tego co...
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
Czy halotron od klawiatury z komputera się sprawdzi ? osobiscie nie spotkalem się z kalwiaturą na halotronach ale moze i są takie , chyba myślisz o kontraktonie a to coś innego , chodź może również się nadać tylko nie wiem jak będzie zachowywał się przy dużych predkościach przełączania jeżeli posiadasz jakiś stary wentylator do chłodzenia z zasilacza...
WItam sory za obgrzebanie tematu , ale mam taki mały problem.Przy podłączaniu obrotomierza pomyliłem kable biały z czarnym czyli mase i impuls z cewki. I teraz pytanie co mogło paść , i jak to sprawdzić
pewnie że może i prościej,ale czy zawsze trzeba iść na łatwiznę jak robią to inni?koszt takiej deski z HL to ok120zł,obrotomierz z LED góra 30zł,poza tym ta satysfakcja że ma się coś stworzonego przez siebie.Poza tym akurat impuls do obrotomierza w wersji EL nie jest poprowadzony,ale to nie problem,mam schemat ukł. elektrycznego i wyprowadziłem sobie...
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
schemat obrotomierza działanie obrotomierza ustawienie obrotomierza
plumpi posty schemat elektryczny suzuki swift lutowanie kabla mikrofonowego
zawór różnicowy poziomo bat54a zasilacz
Schemat dzwonka-gongu DIY: NE555, HT2811, SAE800 – proste układy do samodzielnego montażu Sterownik BEKO HD-D16 HURDING – gdzie kupić, zamienniki, dostępność części