Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
Na wałku jest sztyft, po wykręceniu czujnika jak wkręcisz czujnik zegarowy możesz sprawdzić ustawienie pompy. Sygnał idzie na zacisk TD tego sterowniczka.
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
Witam. Trochę się nie jasno określiłem. Więc jest to silnik w Karmann Ghia taki jak w garbusie sterowanie cewką jest przerywaczem w aparacie zapłonowym, który zwiera do masy, ja zastąpiony mam ten mechaniczny przerywacz modułem elektronicznym ale to nic nie zmienia w sterowaniu obrotomierza, który jest sterowany impulsami bezpośrednio z tego przerywacza...
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Jak obrotomierz wymaga impulsów z uzwojenia pierwotnego cewki, to musisz je wziąć z pod "dekielka" na niej
Problem mój dotyczy wskazań obrotomierza licznika w Passacie B3 1,6 TDi (silnik SB bez jakiej kolwiek elektroniki), a licznik pochodzi też z Passata B3 tylko z silnika AAZ 1,9TD i zaniża obroty o ok. 50%. Czyli częstotliwość na wtyczce "W" alternatora była by za niska. I tak zachdzę w głowę :D jak by częstotliwość tych impulsów podnieść. W grę wchodzi...
Chodzi o impulsy zapłonowe do świec? Na pewno trzeba przez coś, co przekaże bardzo małą część mocy takiego impulsu - ale nie wiem, do czego masz tam dostęp, opisz. Ten sygnał ma wchodzić na obrotomierz? Jakie on ma wymagania co do sygnału - poszukaj opisu.
https://obrazki.elektroda.pl/7406837400_... Chyba siła wyższa musi w tym maczać palce, bo przymierzałem się od kilku lat(!) z publikacją tego projektu i ciągle albo brak czasu albo skleroza... a tu trafił się konkurs no to jak nie skorzystać :) Urządzenie o, którym mowa w temacie to bardzo prosty i niezwykle przydatny (przynajmniej...
Może nie być zasilania obrotomierza lub brak impulsów - to na początek.
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
do alternatora dochodza 3 kable. nie jestem pewiem ale 2 to chyba od ładowania a ten jeden to ten po którego odłączeniu gasnie obrotomierz. Sugeruje Pan ze te tetnienia które wystepuja po wyprostowaniu jednopołówkowo napiecia przemiennego sa doprowadzone do licznika impulsów i sa one wystarczajace do tego aby licznik działał.
ICL7106 pokazuje napięcie, a nie częstotliwość - chyba trochę bez sensu byłoby zamieniać częstotliwość na napięcie, by je przetworzyć na ICL7106, zamiast zrobić po prostu zliczanie impulsów.
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
Mozna przeanalizować jakiś schemat obrotomierza.
Tak, będziesz mógł. Jeśli chcesz liczyć w czasie (a nie chcesz) to mierzony przebieg doprowadzasz do wejścia zegarowego timera, w efekcie każdy impuls powoduje zwiększenie wartości licznika o jeden. Skoro chcesz mierzyć szerokość impulsu to wykorzystujesz wejście ICP timera - timer taktujesz z maksymalną częstotliwością, z kolei impulsy z obrotomierza...
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
impuls idzie z czujnika koła zamachowego,lecz przyczyna lezy w samym zestawie wskaznikow ,dokładnie w procesorze
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
robilem cos takiego i tez poszedlem drogą licznika i timera. Timer odmierzał kwanty czasu, a licznik przerwania INT0. Dodatkowo wykorzystałem sobie jakieś przełączniki DIP do zmiany szerokości okienka czasowego w których liczone są impulsy.
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Yaro 77 , masz niekontakt , przerwa , na kabelku od "cewki " do obrotromierz lub brak zasilania na nim!
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
Obrotomierz zawiera elektronikę służącą do zliczania (w czasie) impulsów dochodzących z układu zapłonowego lub czujnika umieszczonego na wale silnika. Elektronika przetwarza to na napięcie stałe powodujące wychylenie wskazówki obrotomierza (oczywiście przy wskaźniku analogowym). Im szybciej kręci silnik, tym większa częstotliwość impulsów i większe...
nie wiem jak w peugot ale w innych to impuls jest brany z alternatora lub pompy paliwowej
Co można z tego zrobić: Zegarek, wyświetlacz jakichś liczb, minutnik, licznik impulsów, prędkościomierz do roweru, obrotomierz... Jak: Poszukaj o programowaniu procesorów AVR (przez ISP), dokumentacja ATTiny2313, języki C, BASCOM
Audi B4 licznik elektroniczny????? Tam jest mechaniczny .Impuls obrotomierza brany z komputera.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
ja bym radził sprawdzić najpierw czy przerwa na stykach w aparacie zapłonowym jest odpowiednia, to ma wpływ na przebieg impulsów
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Bardzo mi się to spodobało czy wiesz może z kąd wziąśc impulsy dla tego wskaźnika w dieslu. Próbowałem z alternatora ale jest w nim wbudowany regulator i na zewnątrz nie ma żadnych impulsów.
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
Impuls bierzesz z tego cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego. Absolutnie nie podłączasz nic do kabli WN!!!! Co do przewodów... musisz sprawdzić omomierzem, a jak nie masz to trzeba znaleźć masę, (chyba ten kawałek białego kabelka to na 99%masa) i sprawdzać dołączając plus, gdzie będzie podświetlenie, zostanie...
O co ci chodzi? To chcesz obrotomierz, czy licznik obrotów/impulsów? Masz dostępne opisy obrotomierzy optycznych, które realizują podstawowy pomiar ilości obrotów na minutę. Możesz sobie jedynie wejście przerobić. Na pewno też znajdziesz jakiś licznik impulsów.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
można przekładać do woli jaki się chce, jeśli masz Astrę Classic 1.6 to plug&play ale jeśli masz Astrę Classic 1.4 (na aparacie zapłonowym) to tam we wiązce brak jednego kabelka od impulsów obrotomierza który trzeba sobie dorobić, tutaj opisałem na końcu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Prosty dzielnik częstotliwości możesz zrobić na układzie 4017 według poniższego schematu. http://obrazki.elektroda.pl/5403283600_1... Jeśli dalej będzie problem z drganiem styków kontraktonu możesz zastosować jedną bramkę NAND układu 4093, która zawiera wbudowany przerzutnik Schmidta. Dzięki temu dość łatwo można wyeliminować drgania...
Witam. Mam problem z obrotomierzem w autobusie Volvo B12 1999 rok. Alternator sprawdzony przez profesjonalna firmę, ładuje i daje impuls na obrotomierz. Problem w tym, że wiązka w samochodzie ma tylko jeden przewód do podłączenia kontrolki ładowania a drugiego na obrotomierz brak. Sam zegar zmieniałem i taki sam efekt (stary typ deski jak w Volvie F,...
W tym układzie możliwe jest zastosowanie zasilania tego klucza z akumulatora, który daje coś między 12-13V? Czy trzeba jakiś stabilizator napięcia jeszcze wcześniej dać? Podejrzewam że napięcie impulsów na obrotomierz nie jest jakieś krytyczne (o ile obrotomierz jest poprawnie skonstruowany). Obrotomierz i tak interpretuje częstotliwość a jedynie może...
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
Nie wiem czy mam racje ale w tym obrotomierzu wystarczyłoby zmienić kondensator przy wejściu impulsów tak jak w obrotomierz od poloneza (na złomowisku kilka zł wiec może kup taki zamiast robić nowy) P.S. Z kąt te 500Hz?? co to za autko.
Chej! Jak podepniesz kostki to ma działać.Ople mają wyprowadzony impuls do obrotomierza.
A do czego tam WAIT1 z tego co wiem to nie jest to dokładna metoda pomiaru czasu bramkowania 1s . W którymś ze starych EDW był artykuł na temat budowy częstotliwościomierza. Właściwym rozwiązaniem jest użycie jednego z zegarów do bramkowania czasu pomiaru a drugiego do zliczania ilości impulsów.
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
A gdzie podłączyłeś impuls :?: Pozdr
Prawdę mówiąc, liczyłem na odpowiedź - weź z tego czy tamtego samochodu :D układ NE555 jest wstanie zmienić impuls z komputera na impuls dla obrotomierza? dobrze to zrozumiałem ?
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Zegary od BMW (chyba od E30 w górę) mają to do siebie że prędkościomierz jest sterowany elektronicznie (impulsator). Obrotomierz oczywiście to też licznik impulsów. Więc dalej to już z górki dla wprawnego elektronika.
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
zastanawiam sie nad wymiana szafy w polonezie z kwadratowej na ogragla, tyle ze mam taki problem czy bedzie dzialal prawidlowo obrotomierz?? z reszta (kontrolek) poradze sobie bez problemu. w gaznikowym (moim) kwadratowym obrotomierzu na 1 obrot walu korbowego przypada 2 impulsy. a na wtrysku?? w polonezie na wtrysku cewki sa podojne 1,4 i 2,3 czyli...
To zrób wstępny podział częstotliwości... Tak żeby otrzymać jeden impuls na obrót...
To teraz troszkę mi namieszałeś, ATmega 16 ma ICP1 przy nóżce Timera 1, ja odmierzam impulsy 2-ch sygnałów... Co do sposobu zliczania impulsów za pomocą T0/T1 to po co używać 3 timer do odmierzania okresu czasu. Przecież okres jest odmierzany na przemian. Gdy T1 zlicza impulsy obrotomierza to T0 odlicza okres, po tym okresie T0 zaczyna zliczać impulsy...
Witam !!! Propnuje sprawdzić wszystkie luty w instalacji i mase i zasialanie , ponadto jeżeli w sterowniku jest wilgoć to tez może robić takie cuda , sprawdzić piny przy kostce do sterownika i ewntualnie przełącznik czy nie jest gdzieś przetarta podczas przeciągania do wnętrza samochodu , bądź niknący impuls obrotomierza . Pozdr
Normalnie wziąłbym oscyloskop lub podobne urządzenie które powinno znajdować się w szanującym się serwisie samochodowym. Metodą domową musiałbyś wziąć jakąś diodę LED z rezystorem, podłączyć ją pod wyjście TACHO modułu i poprzez ruch diody przed oczami powinna być widoczna "ścieżka" z impulsami. Obrotomierz można sprawdzić podłączając go pod generator...
Prędkościomierz tak samo tylko impuls z czujnika na skrzyni
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
Zainteresuj się funkcją Input Capture Unit - opis oraz przykład dla C: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
Z cewki idą 2 przewody jeden to 12Vpo zapłonie a drugi brązowy to zczytywanie obrotów z silnika( lub podłączony pod impuls obrotomierza ) jeżeli komputer gazowy nie widzi ze silnik pracuje to nigdy nie przełączy się na gaz. Podłącz kompa i zobacz czy centralka czyta obroty ( odpal auto na benzynie i powinno wskazywać obroty silnika) jak ich nie czyta...
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Przykład na ATmega8: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
licznik jest elektryczny, często pada wiązka przy wtyczce od impulsatora, czujnik obrotomierza zależy od wersji, czujnik z boku skrzyni przy kole zamachowym albo przy pompie wtryskowej mechaniczny czujnik generujący impulsy.
Potrzebny mi schemat podłączenia a nie widok od tyłu :!: :|
Witam na 100% alternator , impuls dla obrotomierza brany jest z alternatora , sprawć naciąg paska jeśli się ślizga to też jest taki objaw.
Witam! Pracuję nad pewnym układem do zamocowania w Polonezie i mam w związku z tym kilka pytań. 1) Jak wygląda przebieg impulsów wchodzących do obrotomierza w Polonezie? 2) Jaka jest amplituda napięć tych impulsów oraz maksymalne napięcie tam występujące? 3) Jaka jest maksymalna obciążalność prądowa tej linii? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Witam: Tak jak w tytule posiadam Toyotę Hiace 2,4 diesel fabrycznie nie posiada ona obrotomierza,więc postanowiłem zakupić do tego modelu obrotomierz od Toyoty Hiace z tego samego rocznika tylko z modelu 2,4 Turbo diesel.Wszystko idealnie pasuje obrotomierz posiada 3 wyjścia (+,-,i wyjście pod impuls)I tu przejdę do sedna mojego problemu nie wiem gdzie...
Powiem dokładniej o co chodzi: Kupiłem wyświetlacz biegów do auta rajdowego, w którym nie ma impulsatora. Do wyświetlacza podpiąć trzeba: 12v, mase, impuls z obrotomierza, impuls z prędkościomierza. Wyświetlacz się uruchamia, impuls z obrotomierza ma, bo można ustawić mruganie przy pewnych obrotach i to działa. Ewidentnie nie otrzymuje impulsu z prędkościomierza....
Myślę, że sterownik od instalacji gazowej może zakłucać pracę obrotomierza impulsami generowanymi do zaworu krokowego.
Zastosuj układ z obrotomierza: monoflop na "555" i układ całkujacy na wzmacniaczu operacyjnym np. OPA2337, wtedy jego druga połówka będzie generatorem prądowym w pętli.
Witam. Sorry za odświeżanie starego tematu, ale mam podobny problem. Kupiłem zegary do xantii z 95 roku, a moja jest z 96 i w mojej impuls z czujnika położenia wału jest wzmacniany na płytce w samych zegarach a w tej z której zegary kupiłem, impuls był wzmacniany przez komputer. Moje pytanie polega na tym, jak wzmocnić ten impuls, żeby obrotomierz ożył?...
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Witam Racja ,jeszcze przewód od alternatora do licznika.Na ogół obrotomierz dostaje impuls właśnie od alternatora.
Dzięki Piotrek. Jak jest sterowany obrotomierz? Impulsami?
Każdy inny licznik wymaga zasilania a skoro silnik mały i z szarpakiem to skąd wziąć ten "prąd" do pracy obrotomierza. To dotyczy tych od starych diesli, od trabanta itd.
Ale mogą przekazywać ten sa impuls...
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Witam mam prosbe jaki kolor kabelka i gdzie go znalesc ktury podaje impulsy do obrotomierz .A4 .95 benzyna 1.8
Nie wymieniasz scalaka, tylko dobierasz elementy RC żeby skrócic czas trwania impulsów.
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
Witam. Podłączałem obrotomierz i nic nie wskazuje. Czy jest impuls z komputera na obrotomierz jest mniejszy bo okazuje się że po podłączeniu przyżądu do ustawiania zapłonu jest impuls bo lampa stroboskopowa mruga. Nie chcę podłączać do cewki. Pozdrawiam. Marcin.
W f125 masz zapłon analogowy czyli taki z przerywaczem i krzywką,w clio masz zapłon elektroniczny z czujnikiem HALA, masz prostą odpowiedź!!! Prawdopodobnie problem przestanie istnieć jeżeli zastosujesz jakiś układ formowania impulsów dla obrotomierz, który będzie dawał impulsy o stałej amplitudzie.
Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda. Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu. Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz. Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów...
Domyślam się że obrotomierz jest analogowy (wskazówkowy) a jego skalowanie nie pokrywa sie z zakresem obrotów. Jeśli tak, to nie trzeba nic dzielić czy mnożyć, tylko zmienić szerokośc impulsu w obrotomierzu. Takim sposobem możemy go przeskalować np o 1.5. Jesli zwężymy te impulsy, zanizymy wskazania obrotomierza o procent ich zwężenia. I odwrotnie....
dzieki andy,jest wyprowadzone "W" ,wiec jest pieknie,ciekawe czy ten impuls podpasuje pod obrotomierz z benzyny,trzeba sprawdzic ;) pozdrawiam!
Sorry że nie odpowiem na twój problem, bo jeszcze nie mam takiego zestawu w swojej ibizie. Mam zamiar dokonać zakupu i wymiany na licznik z obrotomierzem, tak jak u Ciebie. Jeśli możesz to napisz czy już uporałeś się z tym problemem i gdzie podłączyłeś styk impulsów od obrotomierza - chodzi mi w które miejsce. Pozdrawiam
co to za obrotomierz dlaczego chcesz brać impuls przewodu WN?
Ten obrotomierz potrzebuje zasilania 12V oraz też impulsów obrotów z takiej instalacji.
Jeżeli metalowy jest uszkodzony, to obrotek "ani dygnie" - bo nie ma zasilania. Za dostarczanie impulsów do obrotomierza odpowiada moduł "KARA" - jak będzie uszkodzony, to wskazówka obrotomierza będzie również leżeć - z uwagi na brak sygnału. Ja tu widzę problem w liczniku.
silnik jest identyczny jak w eclips 4g63 benz+gaz do czujnika idą 4 kable 2 grube czerwony+ i czarny - 2 cienkie biały - impuls i czarny nie wiem od czego jak go dotykam prubówka to coś brzęczy,po odłączeniu aparatu jest na nich 7,25v wyczyściłem ten czujnik bo był caly w oleju auto zapala tylko przy wysokich obrotach odcina impuls(obrotomierz przestaje...
schemat obrotomierza działanie obrotomierza ustawienie obrotomierza
formować bateri laptop oscyloskop karty dźwiękowej falować obroty mercedes
tester akumulatorow tester akumulatorow
Lukey 850 Rework Station Schematic Needed for Repair Schemat sterowania szybami w Fiacie Freemont