Kliknij na moje WWW, osoba ( współadmin forum) jest z Wrocławia, pokieruje Cię gdzie trzeba.
Jak chodzi twardo to znaczy że nie działa regulator kąta wtrysku.
założony silnik miałeś na takiej samej elektronice co był przedtem u ciebie ? pompa , wtryski ?
Kolego u mnie szarpie w HDI (bosch) na ok 2 tyś obrotów, nie zależnie na którym biegu i winne są wtryski.
Pomiar ciśnienia sprężania wskazany, później wtryski.
Witam ja bym się przyjrzał wtryskiwaczowi, tamte dwa mogą być skutkiem złej pracy wtrysku scr.
a czy w rhy 2.0 hdi koduja się wtryski?.
Można, sam się zaadaptuje.
Pompa lucas? Kąt wtrysku?
Jak zielona wtyczka to w sterowniku też może być zielono , ale w tym wtrysku wystarczą niewielkie przebicia między kabelkami i już wtryski nie chodzą.
nie wymieniaj na chybił- trafil czesci zrób diagnostyke silnika, zmierz cisnienie paliwa i wydajnosc pompy jezeli jest ok, w momencie startu prysnij mu spreya typu zmywacz do tarcz, jezeli zalapie i bedzie sie wkrecal masz przytkane wtryski
Witam, DW8 nie ma wtryskiwaczza z czujnikiem, a przestawiacz kat wyprzedzenia jest "sterowany" przekaznikiem (zasilanie wylaczane po uruchomieniu silnika). Jesli silnik jest glosny, dobrze byloby sprawdzic wtryskiwacze i prawidlowo ustawic pompe. Pozdrawiam, Georges
W starym HDi, ze starym przekaźnikiem świec i wspólnym przewodem na świece jest sygnał prądu świec, na styku nr 5 sterownika świec. Jednak nie jest on wyświetlany w parametrach sterownika wtrysku, służy tylko do diagnostyki (w przypadku spalonej świecy zapamiętuje błąd w sterowniku wtrysku).
Od sprawdzenia wtrysków.
. Silnik nie ma prawa zapalić na 3 wtryskach, a jednak pali na dotyk!? . Będzie chodził i na dwóch jak wtryski sprawne, kompresja itd.
Skoro w filtrze są opiłki to pompy do wymiany wtryski pewnie też bo zapchane opiłkami. Do tego po wymianie wszystkie przewody i kanały do płukania bo jak zastanie choć jeden opiłek to znowu zatka wtryski.
Miałem podobny przypadek z berlingo i facet chciał wymieniac pompe itd. a tu trzeba było tylko jeden wtrysk wymienić.
W citroenie parę bąbli powietrza w wężyku zasilania to normalne (ale bez przesady). Ja stawiałbym na wtryski.
zrób próbe przelewową, smierdzi mi ze któryś wtrysk ma duży zrzut na przelew.
Jest otwór na trzpień ustalający od czoła pompy. Blokujesz rozrząd i ma pasować (fi 6 mm): http://obrazki.elektroda.pl/3449388600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5838344600_1...
A jaki to system wtrysku?
czujnik zegarowy w pompę i ustawić porządnie początek wtrysku!!
Nie jestem pewien, aczkolwiek czytałem ostatnio artykuły o nowych wtryskach i tam powroty pracują na pewnym ciśnieniu i to jest realizowane właśnie przez coś podobnego, wyglądającego jak trójnik, a nazywało się zwężka Venturiego. Jakoś tak. Więc może to jest do wymiany?
Witam, linka ta odpowiada na przestawienie kąta wtrysku, a nie za podniesienie dawki paliwa. Powinna się luzować w miarę nagrzewania silnika odpowiada za to termoelement. Podejrzewam, że ktoś grzebał przy rozrządzie i źle lub wcale nie ustawił kąta wtrysku. Pozdrawiam.
Jesli po zaslepieniu nie bylo poprawy, to EGR nie jest przyczyna. Odkrec wydech przed katalizatorem (na wyjsciu z kolektora) i zrob mala probe jazdy. Jesli nie ma rezultatu, to pozostaje sprawdzic rozrzad i wyprzedzenie wtrysku.
No to własnie pytam co ma sonda do tego. To, ze przy temperaturze silnika 69° uklad pracuje w petli zamknietej i przy niskim napieciu sondy ECU zwieksza dawke paliwa do momentu uzyskania lambda 1. Stad nienormalnie wysoki czas wtrysku.
Faktycznie, mam cos z czytaniem polskiego tlumaczenia. Przepraszam. Zreszta, nawet w naturze nie czuje sie dobrze z interfasem Lexii. Gdzie tylko moge, uzywam PP2000 do diagnostyki Citroëna. Osobiscie nie grzebie w kalkulatorach, wiec tu nie pomoge. Mysle, ze masz jednak problem z funkcja immo, mimo opinii Motronica. Nie wiem jak zdejmujecie immo, ale...
Pytanie odnośnie kodowania wtryskiwaczy Bosch. Pacjent: Citroen Berlingo 2 , rok 2009, 1.6 hdi 16V 90KM. Przy okazji wymiany rozrządu i łańcucha spinającego wałki dałem do sprawdzenia wtryskiwacze. Wtryski pozytywnie przeszły badanie i dostałem do nich nowe kody. Niestety nie nam komputera i nie potrafię przypisać nowych kodów. Co się stanie jak zamontuję...
obejrzyj przekaźnik podwójny koło aku
Proszę o pomoc gdyż już mi ręce opadają. Nie bardzo rozumiem twój problem. Masz problem z synchronizacją czy ciśnieniem paliwa? Wydaje mi się, że rozwiązanie jest proste, ale sprecyzuj jakoś tą wypowiedź. Jeśli jest brak synchronizacji to nic dziwnego, że sterownik nie pozwala puścić ciśnienia paliwa na wtryski.
Gdyby czasy wtrysków mogły być takie same to nie byłoby trzeba nic kalibrować. Inne paliwo, inne dysze no i gaz ma mniejszą wartość energetyczną - ma go palić 10-20 % więcej niż benzyny i to nie jest też wykres liniowy dla mnożnika. Trzeba od nowa kalibrować i zweryfikować ustawienia sterownika. Co do spalania - odpowiada za to sterownik silnika. Jeśli...
To nie jest tak że wygrasz program od innego silnika i już. Tzn. będzie działać ale nie idealnie. Trochę te wersję się róznia. Inne wtryski i tłoki.
Wtrysk siemensa czy boscha ?
sprawdż wtryski na początek.
ok jutro bede grzebać dzięki To sobie pogrzeb w kalesonach, zaś ten co ci radzi abyś poszukal czegoś gumowego to niech sobie kupi sam durexy. 10 lat temu PSA zapomniało o wyłacznikach inertialnych i tą funkcje pełni sensor poduszek blokując kalkulator wtrysku.
Dobry. Potrzeba więcej informacji. Jeżeli siemens to piezoelektryki. Powinien odpalić po odłączeniu uszkodzonego wtryskiwacza(uszkodzony stos). Podaj kody usterek. Sprawdź instalację elek. wtryski-ecu silnika.
Czyli mowisz nowy kupic zawór i trzeba będzie ustawiac ten kąt wtrysku
Tylko że tak szybko na raz padły... Nie dziw się, w corolli padły mi wszystkie 4 naraz. Tak się zapiekły że maszyna do wtrysków nie zdołała ich "podnieść". Taki to przypadek.
Zawsze dla pewności możesz zamienić miejscami wtrysk sterujący. Zobaczysz, czy błąd się pojawia.
Jaki silnik? Coś kuleje na któryś z cylindrów może coś z iskrą lub wtryskiem, auto ma gaz.
Bdb wynik, przy uszkodzonych wtryskach 50ml masz w mniej niż 1 minutę.
Miałem identyczny problem w Berlingo 1.6 eHdi 2010r. Check zapalal sie za kazdym razem po przekroczeniu 3000 obr. Błąd o niskim cisnieniu paliwa. Wymieniałem pompe wtryskową, czujnik cisnieniam regulator cisnienia, czysciłem bak paliwa, 2 filtry paliwa. Po tygodniu walki zrobiłem próbę przelewową wtrysków i drugi wtrysk juz podczas kręcenia rozrusznikiem...
Witam, mam problem z migającą kontrolką od wtrysku w Berlingo z silnikiem 1,9D, dodam, że problem pojawił się po wymianie przez mechanika rozrządu w moim aucie. Czy jest możliwość, że ów mechanik coś przeoczył, lub czegoś nie ustawił. Czy wymiana rozrządu ma jakikolwiek wpływ na tą kontrolkę, czy też jest to dziwny zbieg okoliczności. Dodam, że kontrolka...
możesz opisać coś wiecej apropo przestawienia pompy czy chodzi o kąt wtrysku i jak to zostało zrobione
Usterka sondy to zerwane kable,brak podgrzewania,zwarcie we wiązce uszkodzone ecu.Zmierz napięcie z ecu przy odpiętej wtyczce.Zmierz czy jest napięcie na grzałkę.Wypadanie zapłonów to cewka,wtrysk,sprężanie,uboga mieszanka.
wymyj wszystkie wtryski i na pewno będzie okej
Jak sprawdzić wtryskiwacze i kąt wtrysku? Jestem w dieslach początkujący.
Wyciągnij wtrysk i zobacz czy pyli.
No dobra ale czemu tak zalewa swiece... Moze cos sie powaliło komputerowi i daje za duzą dawke do wstrysku :> Tam jest wtrysk bezposredni (wielopunktowy).
wyciąg swiece i przyłóż je do bloku metalowego 9świce wsadzone w cewce) i kręć i patrz - sie dowiesz czy isrkra odłącz przewód paliwa i podłącz manometr albo i bez i kreć - sie dowiesz czy paliwa brak No tak jest to dobry sposób, nie ustalę tylko czy to nie sterowanie wtrysków wariuje.
Kto przy zdrowych zmysłach pcha łapy do pompy, która była w naprawie (reklamacja)? Trochę zamętu w tym opisie. Skoro awaryjne zaczynają "łypać" po włączeniu zapłonu to wskazuje na to, że alarm - immobiliser blokuje, no chyba, że masz faktycznie awaryjne włączone. Jeżeli odpala tylko z trudem to obstawiam źle złożony rozrząd lub kąt wtrysku do regulacji.
Pokaż zdjęcie.
Gdzie znajduje się sterownik wtrysku?Czy to jest Ecu?
Co do berlingo to chyba wtrysk mocno leje. Poradził bym jak najszybciej wszystkie wtryski sprawdzić u fachowca. Dodano po 1 A co do xsary to gratuluje pomysłu.
...Koledzy co sądzicie o jednostce 1.9D PSA? Dla mnie, zdecydowanie jeden z najlepszych, malych diesli XX wieku. 205 z tym silnikem w wersji 1.7l, zginela w wypadku przy 500 000 km na liczniku, miala jeszcze fabryczne wtryski i palila ponizej 5 l/100. Dzisiaj jeszcz zaluje zamiany 405 z XUD9 na 406. Aktualnie mam Berlingo z DW8 z prawie 400 000 km...
Lexia sygnał z czujnika prędkości obrotowej widzi dopiero po uruchomieniu silnika Pierwszy raz o czyms takim slysze. Zawsze mam w parametrach predkosc obrotowa walu i synchro walka. Bez pewnej minimalnej predkosci walu i bez synchro kalkulator nie steruje wtryskow. Parametry, ktore podales nie wkazywaly na problem wtryskiwacza. Przy przeciekach na...
citroen berlingo 1,4 system wtrysku solex,problem z odpaleniem.Po przełąceniu na gaz pracuje normalnie
Pompa, albo jest źle ustawiona (są fasolki na kole pompy?) lub uszkodzona. Wtryski na 3 od strony rozrządu.
a czym się różni DW8B od DW8? ... DW8 to stary, dobry diesel bez zadnej elektroniki (poza immobilizerem). DW8B to (prawie) to samo, plus czujnik wzniosu igly na 1 wtrysku, przeplywomierz i elektroniczne sterowanie wyprzedzeniem wtrysku i recyrkulacja spalin.
Wyłącznik uderzeniowy sprawdzony? Pozdrawiam.
Witam, potrzebuje znaleźć bezpiecznik od wtryskiwaczy w berlingo 1,6 benzyna 2004 rok Orientuję się ktoś gdzie szukać? Wyświetla błąd "przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy " 4 błędy dla każdego wtrysku osobno. Pozdrawiam
Tak wszędzie mam 12V
Bardzo dziękuję za odpowiedz, Jednakże już wyczytałem ten sposób wcześniej w internecie i próbowałem to zrobić wyciągnąłem bezpiecznik nr2. pod maską i odłączyłem aku. przed tym skasowałem błędy. Po odpaleniu błąd P0170 nie zniknął co więcej pojawił się nowy P0215 - Engine Shutoff Solenoid Malfunction. o tym błędzie w sieci jest mało napisane do Citroena...
Witam w Citroenie Berlingo 1.9 diesel 2003r dymi na biało chodzi jakby na trzech garach podpiąłem strzykawki pod przelewy wtrysków w pierwszym prawie nie ma paliwa w drugim 2i3po2 mililitry w czwartym 6 ml czy to będzie Wina wtrysków
spróbuj na odłączonym czujniku ciśnienia
Nie przerywał ale przykapca na czarno, dodam jeszcze że na komputerze wykazało że pierwszy wtrysk na zimnym silniku troche przelewa
Witam. Mam taki sam problem.Ukradziono mi - sterownik komputer od Citroen Berlingo Multispace 1.6 HDI 90 KM. grudzień 2010 Nie mogę się dowiedzieć Nuneru. W ASO Citroen podają mi tylko numer katalogowy kalkulatora wtrysku. Morze udało Ci się uzyskać te dane ? Czy ktoś może mi pomóc?
(at)balonika3 dobra, nie ma problemu. Wyjałem, wybebeszyłem, zespawałem. 3 godziny i po krzyku. Jakby ktoś szukał info na temat wydłubania chociażby wtrysku adblue to mam nadzieję, że trafi na ten post. Pozdrawiam
Czy po włączeniu stacyjki, bez odpalania, terkocze elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku ? Jeżeli nie to do wymiany. Daj zdjęcie pompy wtryskowej.
Przekaźnik świec żarowych w DW8B jest tylko urządzeniem wykonawczym w pełni kontrolowanym przez sterownik wtrysku, więc wszelkich problemów należy tam szukać.
jakiś czas temu "wypiął" się krucieć z jednego powrotu i troche zalało mi silnik, poprawiłem to i pospinałem opaskami. Tak jak wspomniałem niedawno robiłem uszczelka pod głowicą i wtryski, ale przez jakiś czas było dobrze.
W tester techu mam podgląd parametrów bieżących np ciśnienie paliwa na biegu jałowym 260 bar kąt wtrysku zasadniczeg 4 stopnie , wyprzedzenie kąta przedwtrsku -8 stopni itp
Ja zrobiłem 1300 km i potem odstawiłem do serwisu na naprawę. Samochód jechał, miał moc więc się jechało. Do samego odstawienia do serwisu samochód jeździł. Ale ja zrobiłem to tylko wyłącznie na swoją odpowiedzialność. Wtryski nie były robione bo nie stwierdzili uszkodzeń na wtryskach, ale pompa swoje już dostała.
w berlingo 1.9D komputer jest nie potrzebny w ogóle, on steruje tylko EGRem i przekaźnikiem świec żarowych, można og wywalić całkowicie i założyć niezależny czasownik świec żarowych jak nie odpala to pewnie immo padło - w pompie wtryskowej (lucas) jest taki elektrozawór kodowany, trzeba go wykręcić i w to miejsce wkręcić zwykły elektrozawór do pompy...
jak ktoś wywalił z pompy ten immo-zaworek i założył zwykły podłączony pod stacyjkę to pętla immo przy stacyjce jest bezużyteczna i można ją wywalić również. daj zdjęcie Twojej pompy wtryskowej to cokolwiek się rozjaśni ten silnik bez grzania świec nie zapali żeby niewiem co, bo tam są komory wirowe, to nie wtrysk bezpośredni że i bez świec zapali
skoro piszesz ze rusza jeden gar to moze zmierz cisnienie. sprawdz tez polaczenie z rozrusznikiem (przy okazji polecam zmierzyc napiecie w czasie rozruchu jezeli spadnie ponizej 10V to raczej rozrusznik), sprawdz jak ladowany jest akumulator (powinno byc od 13,8 do 14,4V na biegu jalowym bez zbednego obciazenia, jak jest mniej to trzeba zwrocic uwage...
Pomogła wymiana komputera na nowy . Zamykam temat .
Witam. Pierwszy raz na forum więc wybaczcie jesli coś będzie nie tak. Nabylem berlingo z zajechanym silnikiem 1.9 diesel 2006 rok. Wymienilem silnik (teoretycznie sprawny) samochód nie zapalał znajomy doradził abym wymienił pompe ze starego silnika (w nowym delphi stara lucas) tlumacząc że być może nie współpracuje ona z komputerem ktory pozostal oryginalny....
Mam problem z berlingo 1,9D dw8 2005r, po wymianie głowicy bardzo dużo kręcony i nie chciał odpalic,wkońcu po dokładnym odpowietrzeniu odpalił,utrzymuje 750obr bez obciążenia,ruszenie kierownicą powoduje spadek do500obr.przy skręceniu do oporu potrafi nawet zgasnąc.Na wyższych obrotach można jechac,ma moc i przyspieszenie,pracuje normalnie a nawet jakby...
Po jakimś czasie po wymianie uszczelki pod głowicą (1000 km.) auto zaczęło bardzo dużo palić - ok. 25l/100km. W samochodzie znajduje się sonda lambda, ale nie ma katalizatora i w takiej opcji palił mi do tej pory 7,5-8l. Nie mogę sobie z tym poradzić, wymieniłem termostat i brązowy czujnik temperatury, ale to nie pomogło. jest to silnik starszego typu...
Założyłem najgorsze Powoli składam samochód tak czy inaczej Wtryski nie działają Dostają napięcie z BSM ale sterownik nie uruchamia ich pomimo że wykrywa No i co raz 4 wtrysk "otwarty obwód" Muszę wiązkę i złącza sprawdzić Tyle na chwilę obecną
Czujnik nowy oryginal, wtrysk nowy oryginał W tej chwili w ogóle nie podaje ciśnienia, jakby się nie uruchamiał
Witam mam mianowicie problem z citroenem berlingo 2001 1.4 8v na wielopunktowym wtrysku paliwa z instalacją gazową elpigaz voila plus.Mianowicie sprawdziłem wtryski (oporności w normie) została zakupiona nowa cewka ponieważ klient sam stwierdził ze jest uszkodzona i dlatego auto nie odpala.Faktycznie na starej cewce nie ma iskry ale wtryski nie podają...
Witam mam teraz wkręcone świece dwu elektrodowe nkg bkr6ek,dziś zakupiłem świece 1 elektrodowe ngk bkr6e czy ta zakupiona dziś świeca może być zastosowana w tym silniku? silnik 1.4 1997e wtrysk wielopunktowy silnik taki sam jak w berlingo 1.4 jak na foto.
benzyna jest na wtryskach,i to nawet pod sporym cisnieniem bo mnie popryskało
Pierwsze to normalne kody P. Sprawdź czy odpala awaryjnie na gazie. Potem sprawdź probówką kluczowanie na wtryskach i czy jest iskra. Być może pompa paliwa padła. Być może .
Witam Może ktoś zna kolejność cylindrów (który cylinder ma jaki numer) w Citroen Berlingo 1.4 75km 55kw benzyna 2005r??? Po podłączeniu komputera pokazało mi obwód wtrysku/przerwa- cylinder 1 Czy pierwszy jest od strony rozrządu? Jeżeli ktoś zna kolejność proszę o pomoc Pozdrawiam
Filtr paliwa se wymień bo sie zapowietrza na to wygląda albo wtryski mrozu poczuły trzeba by sprawdzić podstawowe rzeczy żeby jednoznacznie określić.
zalezy jeszcze jaki wtrysk jest BOSH czy SIEMENS w jednim z nich nie trzeba programować przypuszczam że w Bosh nie trzeba ale glowy nie daje
Brak poprawnego ciśnienia na szynie np przez uszkodzony wtrysk, albo zły odczyt z czujników wał/ wałek. Nie musi być błędów. Potrzebna jest diagnoza nie wróżby.
Wchodzisz w kalkulator silnika (wtrysku) i tam masz parametry bieżące - jest tam ich kilka do wyboru.
W EDC15 ten błąd dotyczy zasilania +5V na czujniki a w starym Siemensie zapewne jest to samo (aczkolwiek nie takie rzeczy widziałem więc lepiej sprawdź Lexią). Na razie możesz skontrolować napięcia na czujnikach czy Ci gdzieś volty nie giną. W załączniku masz rozpiskę pinów sterownika Siemens SID801. Natomiast co do właściwego schematu całego wtrysku...
Nie zakładaj miksera!!! nie nadążysz wymieniać rozerwanych zaworów przeciwwybuchowych. Wiem to z obserwacji... Załóż wtrysk Elpigazu, bardzo fajnie sie sprawuje. Pozdrawiam
Wczoraj wtryski poszły do sprawdzenia i są sprawne... dziś będę je montował i trzeba „kopać” dalej
Istotne jest też który to rok bo informacja może iść z czujnika do kalkulatora wtrysku, potem siecią do BSI, i dopiero również siecią do zegarów.
Witam Berlino I z 1999r 1.9d. Przestał kręcić rozrusznik, właściciel sam sobie postawił diagnoze że to wina stacyjki i założył nową. U mnie okazało się że to rozrusznik. Rozrusznik zrobiony, stara stacyjka założona spowrotem, niestety silnik nie zapala, pompa nie podaje paliwa na wtryski. Czy możliwe jest że immo się zablokowało?
Zamykam temat, okazało się po wyjęciu wtrysków, że wszystkie 4 stoją nie puszczają ani grama paliwa mimo że wyzwalane są przez generator. Już są w regeneracji.
wtrysk adblue się ponoć rozleciał wiec do wymiany natomiast przy okazji zatkał fap (do regeneracji) i przewody
Przepływomierz, EGR lub lejące wtryski. Trzeba pojeździć z kompem z podglądem parametrów. Nieudolny chip-tuning też wchodzi w grę.
Witam, mam "mały" problemik, mianowicie samochód nie chce zapali, raz zapali i jest ok a raz nie... sprawdzona pompa, wtryski, świecie, iskra ok, ciśnienie, Co poradzicie w tej sprawie? silnik 1.6
czasy wtrysku vectra czasy wtrysku xsara długie czasy wtrysku
iskra regulator napiąć centralnym zamkiem mercedes sprinter satel czujka pożarowa
parkside robot pralka siemens aquastop
Pastylka drzwi wejściowych nie działa - co sprawdzić? Czyszczenie pampersa w Canon Pixma MG4250: krok po kroku