Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
pin 2 alternatora- To jest pojazd z 97 roku. Tam nie ma wtyczki. aikib Czy na pewno ładowanie jest na 100% ok? Zdarza się, że pęka ten gruby czerwony przewód przy alternatorze. W koszulce przy samym oczku. Jeśli jest dobrze to należy sprawdzić niebieski przewód "D+" od alternatora do FMR. Czy nie jest pęknięty. Ponieważ pojawia się błąd klemy "W" to...
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Witam . Podłącz stary ,zrób pomiar ,czy też jest pobór prądu .Jeżeli nie to pewnie wina regulatora , gdy pobór jest nadal ,sprawdź gdzie jest (do czego) jest podłączony czerwony przewód.
Jaka masa? Ten przewód czerwony gdzie idzie do alternatora? Dodano po 45 Co był przykręcony do masy.
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Witam, Mam taki alternator jak na zdjęciu. Z tyłu są 2 złącza. Do jednego (mniejszego) idzie bardzo cienki przewód, coś jakby wyzwalający/sygnałowy, a do większego złącza podpina się bardzo gruby, czerwony przewód. Alternator jest aktualnie wyjęty z auta, bo miał małą dysfunkcje. Pytanie brzmi: Jak sprawdzić czy alternator działa, zanim zamontuje go...
Czyli to jest w tym miejscu co jest jakby przepalony kabel? Czerwony?
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Alternator ma wbudowany regulator napięcia z wyprowadzonymi przewodami. Zapewne tylko należy podłączyć kontrolkę ładowania do zacisku D+ Dodano po 1 Przewód czerwony z końcówką konektorową.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
Jeżeli ten czerwony przewód idzie do rozrusznika, => bądź akumulatora na + powinien ładować.
Przy takim układzie że kontrolka świeci cały czas, i jak kolega Krzysiek 7 podpowiada,nie powinno być ładowania.Na zdjęciu widać że masz źle włożony przewód biały do końcówki konektorowej ,tej izolowanej.Jeżeli nie ma ładowania to w wolnej chwili ,podłacz (+) w miejsce gdzie masz teraz podłączoną kontrolkę na szczotko trzymaczu ,a kontrolką sprawdź...
Jak to obliczyłeś nie znając pokonanych miesięcznych km? 😄 A poza tym ma to jeszcze jedną zaletę - samochód może stać tygodnie i się nie rozładuje! Ba, można nawet korzystać z radia na postoju. Zastanawiam się, jak to zmierzyć. Trzeba by miernik cęgowy, którego nie mam, i czerwony przewód z alternatora złapać, najlepiej podczas jazdy, aby wszystko wziąć...
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Jeśli podczas świecenia kontrolki ładowanie jest prawidłowe - sprawdź okablowanie. Zielony lub zielono czerwony przewód leci od alternatora przez złącze pośrednie pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika, przez ścianę grodziową do wnętrza do BSI.
Witam nawiązując do tematu ,mam problem z ładowaniem w nissanie almera n15 , pali się bezpiecznik od liczników ,np jadę samochodem nagle liczniki przestają działać ,spalony bezpiecznik poz 9 ,od liczników ,samochód nie gaśnie jedzie dalej lecz nie mam ładowania,żadna kontrolka się nie zapala ,zakładam bezpiecznik i znów to samo .po podłączeniu bezpośrednio...
Mam Freelandera 1.8 2000 miałem krótkie spięcie na alternatorze teraz tam gdzie jest czerwony przewód podlączony do alternatora pokazuje mi minus .Nie działa rozrusznik radio nawiew i ogrzewanie.Co moglo pójść ???? A przy przekręcaniu kluczyka pod maską tam gdzie są bezpieczniki słychać krótki dźwięk palą się kontrolki abs tc i kontrolka hamulca zjazdowego
ten oznaczony x czy było coś do niego podłączone? Czy niebieski przewód jest zakończony końcówką oczkową i podłączony na masę? Czy jak dasz (+)na przewód czerwony, a w miejsce niebieskiego dasz masę ,silnik pracuje?
skorzystałem z rady i odkręciłem gruby czerwony przewód od alternatora i ku mojemu zdziwieniu nie grzeje sie a pozatym pracuje normalnie a gdy go podłączam z powrotem aż silink przygasa i zaczyna wyć alternator oczywiście grzeje się natychmiastowo co to oznacza??? j Dodano po 2 łożyska wydają się ok prfzy próbie kręcenia ręką obraca się lekko i bez...
Przewód gruby ma podawane zasilanie cały czas i przewód wzbudzenia/cienki czerwony lub pomarańczowy/ w trzy pinowej wtyczce też ma cały czas nawet na postoju.Jak dla mnie to padł alternator moja rada nie zakładaj żadnych zamienników bo są problemy.
Oczywiście że w alternatorze, odłącz od alternatora gruby czerwony przewód i sprawdź wtedy pobór na akumulatorze.P
Czy ten alternator ma wbudowany już regulator, jeżeli tak to tutaj gdzie masz czerwony przewód do + akumulatora najlepiej przy rozruszniku, aten fioletowy do lampki kontrolnej , aleobaiam się, że alternator nie ma regulatora. :?: :|
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Czyli ten czerwony przewód powinien iść do komputera, sprawdzę, gdzie on idzie.
Przerwany jest przewód biało czarny lub żółto czerwony wzbudzenie na alternator lewa strona kabiny na zgięciu.
Pierwszy bezpiecznik jest od światła mijania. Do rozrusznika dochodzi jeden cienki przewód i jeden gruby czarny który się łączy z czerwonym idącym do alternatora. Podaj + na ten cienki i zobacz czy po podaniu będzie kręcił - uważaj żeby Cię auto nie przejechało. Jak będzie kręcił to kostka stacyjki najprawdopodobniej do wymiany. Jak nie to problem w...
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Przewód czerwony - informacja dla komputera wtrysku o obciążeniu alternatora.
jest to przewód żółto czerwony na 5 miejscu w kostce licznika przed opdpaleniem jest masa po odpaleniu pojawia sie plus oddiel sygnał dioda i możesz wysterować np. przekażnik
Witam! Musiałem zająć się za remont rozrusznika. Wyjąłem więc alternator a następnie rozrusznik. Po podłączeniu przewodów do alternatora i rozrusznika został mi jeden przewód czarny z żółtym paskiem, zakończony mosiężnym oczkiem. Czy ten przewód podpina się do alternatora razem z kablem prądowym?(gruby czerwony) Ile przewodów idzie w sumie do rozrusznika...
Ten żółty łączysz tak jak mówi mechanik. Przewód czerwony dołączasz do konektora w alternatorze. Usuń stary regulator od prądnicy. Wszystkie wolne przewody po odłączeniu prądnicy i regulatora izolujesz lub usuwasz.
Sprawdź alternator, a zwłaszcza cienki czerwony przewód, czy gdzieś nie urwany.
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym styku łączą się dwa przewody-z prądnicy (16)-do...
Podstawa. W tablicy jast żarówka 5W.Wymień.Musi świecić.Jak pokaże sie te czerwone światełko i nie będzie dalej napięcia 14.4V to sprawdź przewód pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem.(Czerwony pod zacisk B+)
Do akumulatora i rozrusznika idą przewody z kostki (te z wiekszych styków). Możliwe nie jestem na 100 % pewien ale według schematu to powinien to być przewód czerwony - ten do rozrysznika
Witam.Mam podobny problem mianowicie po wymianie szczotek w rozruszniku świeci się kontrolka ładowania. Zrobiłem błąd bo podłączyłem przewód gruby czerwony, który idzie z alternatora do bendniksa nie do tego zacisku co powinienem ( zamiast do śruby z której idzie drugi gruby czerwony przewód podłączyłem do zacisku gdzie podłączony jest krótki kabelek...
Witam ja mam podłączone światła jazdy dziennej do przewodu z alternatora, światła z automatem, czerwony przewód z bezpiecznikiem wpięty w przewód do ładowania akumulatora, a czarny do minusa akumulatora ,z chwilą uruchomienia silnika światła się palą , jak włączę postojowe albo drogowe światła jazdy dziennej gasną,nie ma żadnych problemów na przeglądzie...
Alternator bosch 3 pinowa wtyczka ma może ktoś rozpiskę 2 czerwone 2 niebieski przewód.
Odłącz przewód plusowy od alternator (czerwony grubszy) i sprawdź pobór prądu na akumulatorze. A następnie między przewodem zasilania alternatora i alternatorem. Dopuszczalny pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach to 0,03 Ampera. A jak wyglądały pierścienie na wirniku ? Może coś w samochodzie pobiera tyle prądu?
Witam, mam problem, bo urwała mi się wsuwka która jest w alternatorze, chciałem wyjąć przewód i ją wymienić bo cała zardzewiała, pociągnąłem za niego nie używając zbytnio siły, i wszystko się urwało... był to przewód czerwony(górny), idący pod śrubę przy alternatorze (chyba BAT) , alee...jest ładowanie... i nie świeci żadna kontrolka, od czego ten przewód,...
Kolego grzeje się jeden przewód na minusie ten czerwony że zdjecia
Panowie, moj błąd. jednak na koncu przewodu do rozrusznika jest zaprasowany czerwony przewód zapewne od alternatora. Miałem doświadczenie z przewodami alternatora osobno nakładanymi na śrubę i przykrecanymi nakrętką, poza tym do plusa dochodzą jakieś dwa czerwone przewody poza prądowym aku, jeden idzie na przekaznik świec a o drugim byłem przekonany...
Witam, nie włączaj w obwód żadnego bocznika. Amperomierz włącza się pomiędzy zacisk plusowy alternatora, a zacisk plusowy akumulatora. W takim połączeniu główny przewód zasilający wszystkie odbiorniki (oprócz rozrusznika) musi być podłączony do plusowego zacisku alternatora. W Twoim przypadku będzie to czerwony przewód 6mm².
Witam. Po odłączeniu przewodu 3 żółty z czerwonym kontrolka musi zgasnąć. Jeżeli nie gaśnie to znaczy że masz zwarcie tego przewodu do masy gdzieś po drodze do deski. Zastąp ten przewód żarówką 2W 12V do + akumulatora w szereg jak po rozruchu zgaśnie powinno ładować i regulator jest sprawny.
tak,teraz już tak,dzieki a mam jeszcze jedno pytanie.na alternatorze mam małą kostkę L i ten plus po,B+-gruby czerwony i też gruby ale czarny przewód,chciałbym podłączyć do tego alternatora obrotomierz tylko nie bardzo wiem gdzie(niema styku W)może i to mi jakoś wyjaśnisz.
Najpierw sprawdż czy żyje akumulator , jak tam przewody te grube od niego wyglądają . Czy ma przejście ten czerwony przewód co prowadzi od akumulatora do alternatora. Włącznik zapłonu - kostka stacyjki też sprawdż. Pomocny będzie najprostszy miernik co by sprawdzić przejścia i napięcie.
Witam, mam problem po podłączeniu nowego alternatora do Ursusa C385 nie ładuje. Alternator nowy firmy Jubana. Przewód czerwony B+ do rozrusznika i D+ do kontrolki. Tak podłączony nie ładuje. Co może być przyczyną? Pozdrawiam i z góry dziękuję https://obrazki.elektroda.pl/2237204300_...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam i odświeżam kotleta z alternatorem. Prosze wytłumaczcie mi dlaczego nie można wykorzystać czerwonego przewodu z wiązki w 5 wyjściowym alternatorze. Chodzi o to że każdy radzi żeby podawać prąd bezpośrednio z aku bądź rozrusznika. Ja natomiast po analizowaniu juz 2h schematu nie moge dojść dlaczego. Precież gdyby podłączyć czerwony przewód "B"...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety...
- zmierzono rezystanje przewodów pomiedzy alternatorem a PCM - ok - ładowanie 13.95-14V Czerwony przewód regulatora nie idzie do pcm tylko do skrzynki powinien mieć zasilanie cały czas.Często dostaje zastrzał i pęka wewnątrz.
Ze schematu jaki pobrałem z sieci wynika, że czerwony przewód, który trafia na bezpiecznik nr 1 po nim zasila klakson. Od tego czerwonego odchodzi drugi czerwony i przez przekaźnik, przewód czerwono-żółty i bezpiecznik nr 2 zasila szybę ogrzewaną i jej lampkę kontrolną. Sprawdź czy masz napięcie na bezpieczniku nr 1, ma być tam zawsze.Sprawdź np. żarówką...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Co do podłączenia alternatora.. Według schematu od akumulatora idzie plusowy czerwony przewód bezpośrednio do bendiksu, a z niego ma iść mostek na alternator (B+). Od góry nie widać tego mostka, powinien być chyba podłączony na tą samą śrubę co ten gruby czerwony? Na zdjęciu go nie widać. Dodałem kawałek schematu. Czerwona linia to przewód który idzie...
(at)mczapski Zrobiłem tak, jak pisałeś. Zasilanie prosto ze stacyjki na 15 regulatora, 67 z regulatora do 67 z alternatora, 30 z alternatora prosto do klemy plusowej rozrusznika. Niestety, ładowania brak - na alternatorze pojawia się jedynie 12.5 V, czyli tyle co na akumulatorze. Martwi mnie to, że jeszcze przedwczoraj, testując połączenie alternatora...
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
witam potrzebuję aby mnie ktoś uświadomił do czego ten czerwony gruby przewód idący od małej śrubki na heblu do alternatora na D+. Po wyłączeniu prądu na odłączniku dostaje on minusa z ramy.I jeszcze jedno czy można go odpiąć całkowicie bo nie mam oryginalnego hebla a stary jest do wymiany.
Przewód od alternatora, ten gruby pociągnij do tego najgrubszego przy rozruszniku. Nie ma sensu ciągnąć dwóch przewodów do akumulatora. Do Twojej cewki konieczny jest rezystor lub przewód oporowy. Jeśli nie masz, ratuje Cię włączenie w szereg żarówki 21W/12V. Takiej jak od tylnego kierunkowskazu. Ten elektrozawór na gaźniku ma być podłączony, bo nie...
Ten grubszy przewód jest czerwony a cienki masowy niebieski, tak jak w instalacji domowej.
Podaj dokładnie model auta, rocznik, oznaczenie silnika. Z tego co patrzę na schematy, to jedyny (trzeci) przewód jest podłączony razem z tym od akumulatora i leci do alternatora, ale ma inne kolory.
Zastosowany jest rosyjski alternator bez szczotek, jak podłączyć do niego regulator napięcia RC12, lub RA2/B. Z instalacji gruby czerwony przewód jest podłączony do zacisku śrubowego, od przekaźnika rozrusznika przewód koloru niebieskiego jest dołączony do zacisku alternatora, i z tego zacisku wyprowadzony jest też przewód koloru niebieskiego wolny...
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
Witam wszystkich. Ostatnio w C-360 wymieniłem prądnice na alternator. Problem w tym , że cały czas mi świeci kontrolka od ładowania. Wszystko podłączone jest następująco: Od alternatora dwa przewody czerwony(grubszy) i czarny. Czerwony podłączony do rozrusznika , a następnie kablem grubym do akumulatora pod plusa. (Alternator podaje napięcie 2,3V)....
U mnie ze statora wychodzi tylko jeden przewód czarny z zieloną złączką i nie mam na nim napięcia po odpaleniu. Jest cały czas masa, więc wymiana regulatora nie pomoże. Traktorek świeżo kupiony, brak regulatora - jest tylko na niego miejsce na rozruszniku i jeden czerwony przewód wychodzący z wiązki instalacji elektrycznej. Na przewodzie z alternatora...
Eloł, Mam w silniku uszkodzony regulator napiecia. https://obrazki.elektroda.pl/9441089200_... Z cewek alternatora , przy ok 3200 obr/min mam napiecie ok. 26-28 V https://obrazki.elektroda.pl/3752120300_... Tak się zastanawiam , czy nie mozna by wstawić w to miejsce mostka prostowniczego??? https://obrazki.elektroda.pl/1444484000_...
Witam. Tak jak kolega wyżej napisał. Przewód ten powinien iść od alternatora z zacisku D+ a z drugiej strony łączyć się w tej białej kostce co jest koło klemy. Jak widzę na zdjęciu tam też wystaje niebieski kabelek. Po podłączeniu powinna na desce rozdzielczej świecić się czerwona lampka od ładowania. Dodano po 1 Na pewno nie do wiązki świateł. Sprawdź...
Kolego, zostaw jak jest tylko uchlastaj przewód szary i niebieski, pozostaw sam czerwony.
Witam w galancie 2.0 Benz padł alternator, wymieniłem jednak nie mam pojęcia gdzie podłączyć przewód czarny z wiązki. Podłączyłem przewód prądowy czerwony oraz kostkę , jeden przewód został wolny i nie mam pojęcia gdzie go podłączyć https://obrazki.elektroda.pl/6125109600_...
W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje...
Może być utlenione złącze konektorowe[podwujne] .Od alternatora do akumulatora idzie czerwony przewód na którym jest podwójny konektor w okolicy akumulatora ,wystarczy go rozpiąć i użyć ,,jakiegoś wynalazku,, wd 40,ac90,izolit .Jeśli jest na złączu duży opór lub ,,korozja,,taki ,,zabieg ,,pomoże na migającą kontrolkę. :please:
Stary diesel: 1. rozrusznik - minus obudowa - plus gruby na śrubę automatu - plus cienki na cewkę automatu 2. alternator - minus obudowa - plus cienki wzbudzenie - plus na śrubę do aku - niebieski cienki przewód do obrotomierza pin W 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku...
Witam! Podłącze się do tematu bo pewnie śledzą go zainteresowani, mam MK5, który ładuje tylko powyżej 3tyś obrotów, potem spada wraz z puszczeniem gazu. Alternator miał zakładany nowy regulator u lokalnego naprawiacza alternatorów, ale było tak samo, potem trafił do wyspecjalizowanej firmy, która stwierdziła że stary regulator był ok i go założyli....
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Witam dzisiaj byłem u znajomego który ma scanię r420 bez ADR, dlatego na samym początku napisałem bez ADR bo przejrzałem fora i wszystko co znalazłem to z wyłącznikiem ADR. Po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i awaria silnika, do alternatora dochodzą dwa przewody jeden czerwony i czarny obydwa idą do komputera przewody prześwietlone...
cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia Dodano po 11 w...
Witam! To wyjście DF- co to jest? Na alternatorze mam kostkę na jeden przewód niebieski i przewód prądowy.
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Witam Do alternatora dochodzą dwa kable niebieski-czarny i brązowo-czerwony. Na niebieskim jest napięcie a na brązowym nie i teraz moje pytanie który przewód to wzbudzenie, dodam ze na liczniku brak kontrolki ładowania.
Z takiej wypowiedzi /opisu nawet wróżka nie nie zrozumie . Musisz rozpoznać przewody nie koniecznie po kolorach bo auto stare i mogły być zamienione . Powinieneś podłączyć z akumulatora ( + ) przewód czerwony lub czarny z paskiem czerwonym pod nakrętkę automatu długa śruba , Na tą samą śrubę przewód idący do alternatora . Na drugą śrubę ( krótszą )...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Rozwiązań jest kilka kilka firm to robi .Jest tam silnik 3fazowy z kontrolą obrotów (rozbudowany układ elektroniki z procesorem)bierze sporo prądu .Dwa grube przewody wiadomo + czerwony brąz - ,dwa cienkie to sterowanie i diagnoza .Sterowanie jest podłączone do zestyku alternatora(kontrolka) .Kiedy pojawia sie ładowanie startuje wspomaganie(bo pobiera...
Witam! Ostatnio udało mi się uruchomić alternator w roli silnika i działa zaskakująco dobrze.Alternator wymaga tylko drobnej modyfikacji (trzeba usunąć z niego prostownik i wyprowadzić kable od faz na zewnątrz) zasilam go chińskim sterownikiem do e bike 48v 350w ,dodatkowo 12v podane na szczotki wirnika. Hej, Wybaczcie za odkop, jednak interesuje mnie...
Tak to wygląda w Golfie (och, znów!) 2 w wersji D; wersja benzynowa różni się tylko brakiem przewodu czarno-czerwonego do pinu "W" http://obrazki.elektroda.pl/8603739100_1... Dwa duże konektory są wewnątrz zwarte razem i jest to B+, mały to D+ do niebieskiego. Pewnie i tam tak było. Foto z innego tematu z forum, zmodyfikowane przeze...
Witam, w Reno Twingo mam owy problem, naładuje Aku, odpala bez problemu, pochodzi chwile i gaśnie. Wygląda mi to na Alternator który był nie dawno wymieniany (z miesiąc temu). I moje Pytanie, jak Sprawdzić Alternator ? Co może być jeszcze przyczyną. Czy jest gdzieś Bezpiecznik od Alternatora w panelu bezpieczników pod kierownicą Czy mogę Sprawdzić dziwnym...
Zakładam że przed awarią regulator nie był podmieniany. W Fonero raczej nie były stosowane regulatory o zmienionym pinoucie. Podłączenie regulatorów na innym pojeździe częściowo wyjaśniłoby tą kwestię. Jeśli nie, to proszę o zdjęcie regulatora z widocznymi kolorami przewodów aby można było potwierdzić pinout. Sprawdzenie ładowania może dobra podpowiedź....
Witam.Przepalony bezpiecznik o którym pisał serwisantscanii sygnalizuje usterkę alternatora na czerwono i ładowanie jest ok 30v.W twoim przypadku masz przerwany czerwony przewód w wiązce pod zderzakiem numeru nie pamiętam,musiałbym jutro zerknąć w papierach na warsztacie.Po zapłonie sprawdż kontrolką na czerwonych przewodach pod maską powinien być prąd...
Kol. przy klemie( + ) dołożony jest jeszcze jeden przewód ( powinien być czerwony ) na nim powinien być bezpiecznik jak wcześniej pisałem w komorze bagażnika . Sprawdź czy masz prąd na zacisku alternatora ( śrubka i zacisk B+ ) i sprawdź czy masz prąd na grubym przewodzie zasilającym rozrusznik ( pod nakrętkę) .
Kolego, aby ( sprawny ) alternator zadziałał tj. ładował akumulator, musi otrzymać (cienkim przewodem) 12 V ( + ) ze stacyjki. Grubszy przewód (czerwony) służy do przesyłania napięcie stałego do ładowania akumulatora. W silnikach diesla zazwyczaj stosowany jest alternator z 3-cim wyprowadzeniem, które połączone jest z obrotomierzem. Jeśli chodzi o rozrusznik,...
Skąd wiesz że to właśnie te bezpieczniki??. Jeżeli stwierdzasz że następuje szybkie rozładowanie akumulatora w czasie gdy jest silnik wyłączony to ja będąc tobą pierwsze co bym zrobił to odłączył ten gruby przewód ( czerwony) przykręcony do śruby na tylnej ściance alternatora. Wtedy podłączył bym szeregowo miernik ( amperomierz) i zobaczył jaki jest...
Prawdopodobnie przerwany jest przewód łączący zacisk D+ alternatora z kontrolką. Podaję Ci podstawowe zaciski na alternatorze: B+ ..połączenie do akumulatora biegun+ (gruby przewód czerwony) B- ..podłączenie do masy Ninus akumulatora (Masa może być na obudową) D+..obwód wzbudzenia idzie do kontrolki ładowania W.. zacisk do wzkaźnika obrotów ( nie zawsze...
Mi się nic nie przegrzewa (odpukać). Jest OK. Zamierzam zabrać się za oczyszczanie wszelakich styków od zasilania, klem aku. Prowizorycznie myślałem czy wymieniać skrzynkę. Podobno z tymi pierwszego typu sa często problemy. Ta blaszka jakaś taka nieprofesjonalna. Chociaż co ma skrzynka do problemów z kablami, jeśli miejsca styków są często zaśniedziałe,...
Mam takie pytanie - a jak sprawdzić czy dioda padła bez rozbierania i wyciągania alternatora?Bo znalazłem jeden sposób, niestety był jakoś niekompletnie opisany, zrobiłem tak - odkręciłem gruby czerwony przewód (a nawet 3 szły do tego zacisku) i włączyłem szeregowo amperomierz pomiędzy tym zaciskiem a przewodem i nic mi amperomierz nie wskazywał, a...
przewód fazowy czerwony pralka przewód czerwony przewód niebieski czerwony
media expert pralki cieknie pralki samsung monitor matryca
falowanie obrotów zimnym silniku philips 40pfh4509
Symbol kombinerek na wyświetlaczu kotła Viessmann - co oznacza? Webasto Star 266 DDR - natychmiastowe wyłączanie po wyłączeniu