ten czujnik obok alternatora to właśnie czujnik temp.
Zdemontuj sobie bagnet oleju i dojdziesz do czujnika od góry bez wyciągania alternatora.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
https://obrazki.elektroda.pl/1142713500_... Takie po nr alternatora masz taki https://obrazki.elektroda.pl/1214852000_... a ma byc https://obrazki.elektroda.pl/2560078800_... Tak jak pisalem masz analoga który puszcza w magistrale 14V
Cewkę można wyjąć zamiast cewki żarówkę i będzie widać. Jak zgaśnie to resetujesz rozrusznikiem. I po kolei szarpiesz wiązkami. Czy mostkujesz czujniki. Są tylko dwa. No i alternator. Kontrolki też masz dwie jedna do czujników droga do alternatora
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
nie w tym oplu kolego
Domyślam się że chodzi o "motór". Najczęściej spotkałem się z rozwiązaniami typu alternator i czujnik położenia wału w jednej obudowie. U ciebie widzę że jest podobnie. Te trzy białe kable to wyjścia faz alternatora, pozostałe dwa (cieńsze) to właśnie czujnik wału.
Tu masz obrazek: [url=http://catcar.info/mercedes/?l=Y2xh...
Powinien być jeszcze biały na obrotomierz (wyjście z fazy jest na obudowie na wsuwkę ). Czwartego to ja w Lublinie na alternator nie widziałem raczej to czujnik temp. lub oleju.
W kolektorze dolotowym po lewej stronie koło alternatora....
Jak dla mnie to jest rezonator kwarcowy który nie ma związku z tym co piszesz.
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
czujnik polozenia walu i czujnik od alternatora byly podlaczone na odwrot
Vacumpompa nie robi podciśnienia, albo spadł węzyk z czujnika podciśnienia, czujnik jest nad alternatorem, na prawej podłużnicy, pod reflektorem.
Czujnik do ecu jest prostopadle do tego, który wymieniłeś, w kolektorze ssącym nad alternatorem
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje Co?Gdzie?W benzyniaku?O mamusiu!!!I jaki czujnik obrotów w alternatorze tam jest? A co do kabli WN w tym C16NZ-jeżeli gdzieś jest niełącz-tak się zachowuje obrotomierz,dlatego kazałem ci je sprawdzić. Najlepiej to widać...
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Niestety poziomu oleju sam nie sprawdzę ponieważ ten model samochodu który mam nie ma bagnetu 🤣 dlatego tu pojawia się problem . Mechanik sprawdził wszystko tzw podpinał wszystko po koleji i powiedział że na 90;% jest to wina sterownika ECU ponieważ cały czas działa tak jak by witrynie awaryjnym . Nie ma komunikacji z czujnikiem , pompą , alternatorem...
Czy mógłby ktoś poradzić gdzie on dokładnie jest? Kanał potrzebny ,pod autem jeżeli staniesz po stronie kierowcy to zauważysz go przy skrzyni biegów w pobliżu koła zamachowego, przewód od tego czujnika idzie w pobliżu alternatora.
Patrze po wymiarach złącza superseal i od razu moge powiedzieć, ze jest po prostu za duże - cala podstawa czujnika ma 43 mm, z tego co widzę zlacza superseal ma 42 mm. Nie zamontuję pokrywy alternatora+nie da sie zamontować podstawy czujnika - kolizja z szczotkotrzymaczem alternatora....
To w moim przypadku było to samo, zamienione wtyczki alternatora z czujnikiem spalania stukowego
Jest czujnik jeśli alternator nie da odpowiedniego napięcia to samochód nie pozwoli jechać dalej
6 pin z sterownika silnika idzie na licznik pin 11. Syganał idzie z czujnika wału, nie z alternatora. Schemat passata jest na elektrodzie, w dziale download
Standardowo, sygnal z alternatora, zasilanie, sygnal z czujnika predkosci no i osobna kostka z czujnika skrętu (ale to jest juz wbudowane w kolumne).
Szczerze to liczyłem na bardziej sprecyzowaną odpowiedź ponieważ najprawdopodobniej aby dotrzeć do fachmana będę musiał skorzystać z lawety a to są koszty.. Najlepiej coś w stylu "przerwany ten czerwony kabelek, nie tu, wyżej. Przecież na fotach jest dokładnie opisane co i jak. Napisane jest wielkimi literami jak w Trybunie Ludu że czujniki alternatora,...
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
kolega Cubix napisał "Bezpośrednie zasilanie z akumulatora tez to samo.", na aku jest napięcie liniowe ewentualnie mogą wchodzić jakiś szpilki po alternatorze
Napisze po raz trzeci, ostatni. Czujniki działają 0-1. Jak auto zgaszone to jeden ma przerwę drugi zwarcie. Jak odpalone na wolnych, to odwrotnie. Nie patrz na napięcie na czujniku, bo on zwiera do masy. Przewód z alternatora do licznika sprawdzony? Najpierw sprawdź czujniki konkretnie.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Jakie masz tam przewody. Jaki model radia jakie okablowanie itp? Nikt tu czarodziejem nie jest. Zazwyczaj powinien być tam przewód od hamulca ręcznego.
z tyłu silnika koło alternatora
Witaj aslivka61 jak rozwiązałeś swój problem, mam ten sam problem. Nowy akumulator, nowy czujnik ujemny, nowy alternator ale problem nadal występuje. Z góry dzięki.
W tych okolicach to może być tylko do 3ch odbiorników: do sprężarki klimatyzacji, do alternatora, do czujnika ciśnienia oleju- ale tu powinien być jeden przewód we wtyczce.
Witam. Mam pytanie odnośnie carriera mistral 700. Agregat odpala ale po pewnym czasie ponownie załącza rozrusznik. Chciałbym się dowiedzieć czy odpowiedzialny za sygnał obrotów jest alternator czy może jakiś czujnik? Chciałbym też zapytać na jakiej zasadzie działa wzbudzenie alternatora w tym agregacie? Pozdrawiam
w instalacji masz wszystkie potrzebne kable do zegarów itp. czujniki czasami są w komplecie
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator .
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
W tym maloneyu jest czujnik magnetyczny,a w zasadzie magnetorezystancyjny.Zasada dzialanie prost,i nie wymaga chyba omówienia
No nie, czujnik jest w trójącie pomiędzy alternatorem, sprężąrką klimatyzacji a DPF/katalizatorem. Najczęściej jeszcze w srebrnej osłonie termicznej.
dzięki , jednak ten czujnik i alternator , alternator zrobiłem i delikatnie drygał a jak ten czujnik wymieniłem działa wyśmienicie :) tylko teraz jak poszedł w zestaw agregat i siewnik i tak czuje ze ma mało mocy :( kurde kupiłem ciągnik i cały czas coś sie dzieje jedno zrobie to drugie pada ;-/
Układ dynamiczne kontroli ciśnienia oleju, który jest w zegarach potrzebuje do działania sygnału W z alternatora, oraz informacji z 2 czujników ciśnienia oleju
Masz może jakiś rysunek dokładnie gdzie ten czujnik jest? Jest wkręcony w chłodnicę, w pobliżu alternatora.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Kabelek wygląda na D+ alternatora, lampka ładowania się zapala ? Sprawdź czujnik temperatury, ale nie ten widoczny na zdjęciu, tylko z 2 pinową niebieską kostką
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Panowie, pytanie bo mam zagwostke. Mianowicie czy do kadłuba silnika ( przez otwór z przodu przy czujniku i alternatorze, tam gdzie się wkręca śrubę) trzeba też wlać płyn chłodniczy? Bo wiem, że do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, ale kojarzę coś, że chyba też było wlewanie bezpośrednio do kadłuba. I teraz nie wiem.
Kup sobie uniwersalny obrotomierz cyfrowy z własnym czujnikiem. Zapomnij o podłączeniu do alternatora - za dużo zmiennych... Acha, czujnik zamontuj oczywiście przy wale silnika.
Bardziej kończy się czujnik kąta w EPS. Co nie znaczy że alternator należy olać. Zmierz ładowanie na początek ,potem podłącz tester. NIe święci żadna kontrolka.?
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Czy bez włączenia grzania (czujnik temp. zew. i pin alternatora na +) piecyk wysyła i jakieś dane ? Nie. Czy piec musi pracować, żeby była komunikacja ze sterownikiem ? Wystarczy (czujnik temp. zew. i pin alternatora na +) Zamierzam jeszcze sprawdzić czy sam procesor wysyła jakieś pakiety jednak nie wiem czy mogę podpiąć sterownik "na stole" bez osprzętu...
Obrotomierz raczej będzie podłączony do innego czujnika lub pod alternator. ECU powinno mieć swój czujnik. Aczkolwiek tego tak w 100% nie jestem pewien, bazuje na rozwiązaniu występującym w Perkinsie z VP.
kolego T5 odpięty jest czujnik temperatury, dlatego tak, jak podepnę to jest dobra temperatura, po za tym czujnik temperatury zakładałem inny i bez zmian jak odpalę i chodzi, jest odpięte: kostka alternatora czujnik temp paliwa czujnik temp silnika w głowicy w trakcie pracy podpinam tylko alternator to gaśnie, napięcie ładowania w normie, zamawiam używany...
Witam, Takie pytanko, jak podłączyć wzbudzenie w tym alternatorze? W sensie czy normalnie, jak w (praktycznie) każdym samochodzie, przez żarówkę 5W do +, czy w tym aucie inaczej to się ogarnia? Podobny problem z czujnikiem ciśnienia oleju, w jaki sposób go podłączyć, bo podpięcie żarówki pomiędzy czujnik a + niestety nie powoduje jej zaświecenia.
Czy ktoś może pomóc mam podobne problemy i nie mam pojęcia co może być ich przyczyną ?
u mnie jest na jednym impulsatorze a wczesniej był oryginalny silnik z dwoma czujnikami i alternatorem za cylindrami a teraz ma czujnik razem z magnetem na wale
Nie jest podpięta wtyczka od czujnika ciśnienia pod alternatorem.
Mam z volvo, ale posiadam drugie t4 multivana z silnikiem 2.4D AAB który zakończył żywot i ta jednostka miała przejść reaktywację, lecz trafiło się takie coś. Powiem tak. Do silnika podłączyłem wszystkie wpiny czujników,alternator,rozrusznik itd. Dwie wiązki do wpięcia pod ECU zostają. Jeżeli jest opisany przewód np. turbo, to mam się wpiąć pod czujnik...
Urywał się kabel od czujnika, czujnik jest poniżej alternatora, jak wychodzi wąż z pompy wody.
Witam.Sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego ?
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
Od strony alternatora.
To zrobiłbym na przekaźniku czasowym. Można wykorzystać sygnał z alternatora lub z czujnika ciśnienia oleju i zastosował prosty układ, który po określonym czasie od podania sygnału sterującego odetnie sterowanie przekaźnikiem, o czym informować może właśnie gasnące podświetlenie. Układ czasowy jest potrzebny po to, by w przypadku przygasania kontrolek...
Mam nadzieję że sprawdziłeś czy świece się wyłączają bo często padał czujnik temperatury /taki z przewodem/ bo będzie replay.
- niskie ciśnienie oleju - czujnik - licznik - instalacja - alternator (tylko w dieslu) Teraz wiesz gdzie to szukaj.
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Trochę niejasno napisane. Ja zrozumiałem, że przewód D+ jest tożsamy z przewodem czujnika temperatury.
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Dziękuję. A jaka różnica jakie wsuwki ma czujnik za alternatorem :) ?? Mam do wyzbycia się dwa filtry powietrza i jeden oleju sprężarkowego do C-42. Ale chyba do nowszego bo do mojego nie pasowały. Nie wiesz kto by potrzebował za śmieszny hajs? 771776
Obstawiam wyłacznik ciśnieniowy klimy, lub czujnik temperatury.
Czujnik masz nad alternatorem ,przy pasku rozrządu.
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Podłączenie jest dziecinnie proste: do rozrusznika podłączasz się tak, jak się podłączyłeś. nie zapomnij o porządnej masie na obudowę silnika! Dodatkowo podajesz jedynie plus na cewkę zapłonową, którą z drugiej strony spinasz z wyjściem aparatu zapłonowego. I w sumie silnik powinien ruszyć. Możesz mieć jeszcze elektrodyszę w gaźniku. Ją też zasilasz...
Rozmawialem z elektrykiem i mówił ze może to być jeszcze czujnik za alternatorem. Czy jest możliwość wymiany samego wskaźnika temperatury z deski?
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Jakie czujniki nie wiadomo jaka przyczyna nie wiadomo tak ciężki sprawdzić czy wzrost napięcia powoduje ich zdychanie i trzeba dać stabilizator czy zakłócenia od alternatora bo ma dioda ubitą.
Sprawdził bym przewód wychodzący z alternatora (chyba niebieski) 0,5mm² zobaczysz na alternatorze .Czesto przeciera się o karoserie albo nie kontaktuje na wsuwce w alternatorze przez brak impulsów doprowadzonych do "tablicy "pojawia sie taki objaw.U mnie pomogło -rownież wymieniłem czujnik -a dopiero potem zmierzyłem ciśnienie i zacząlem dalej...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Alternator Wentylator chłodnicy Czujnik temperatury wody Sterownik świecy płomieniowej :)
W przypadku luźnego paska pojawi się błąd - prędkość obrotowa silnika jest odczytywana z alternatora i z czujnika na silniku. Obie wartości są na bieżąco porównywane i jak wystąpi poślizg wartości już nie będą takie same.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Myslalem zeby podlaczyc czujnik napiecia na 13,5V do alternatora, ktory by po naładowaniu alternatora (13,5V) właczyl by swiatła. A jak napięcie spadnie poniżej 13,5V? Można podłaczyć do kontrolki ciśnienia oleju, jeżeli taka jest, ale na przekaźniku trzeba zrobić układ podtrzymania (bo może silnik zgasnąć podczas jazdy w nocy), dobrze jest wysterować...
Witam serdecznie. Mam mały problem , potrzebował bym schematu i paru wyjaśnień jak to działa! więc tak posiadam golfa 1 , diesla , który ma w swoim wyposażeniu kontrolkę informującą o konieczności wrzucenia wyższego biegu. W skład tego układu wchodzi , czujnik w alternatorze, przekażnik i lampka[dioda] w liczniku. dioda jest sprawna , ale nie jestem...
Proszę o pomoc, jestem od maja 2024 właścicielem C4 Grand Picasso 2009 r. 1.6 VTi. Już zrobiłem kompletny remont silnika, a nadal mam problemy takie jak: Wypadanie zapłonu, Brak ładowania akumulatora, a ładowanie jest, Słabe ciśnienie oleju. Wymienione zostały szczotki alternatora, czujniki faz rozrządu, uszczelki pod wtryskami, sprawdzona pompa olejowa...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
Dzięki za pomoc ale tylko kabelek chyba widać.Jak go wymienić,tam brak dojścia chyba trzeba kolektor ściągać on chyba jest pod alternatorem.
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
Z tego co wygooglowałem to ma W - czyli obrotomierz. Ale u mnie jest obrotomierz a na wtyczce jest tylko 1 pin podłączony. Wnioskuję że obrotomierz bierze info z czujnika położenia wału.
Witam. Pytanie ; gdzie znajduje się czujnik do w\w wskaźnika , pod alternatorem jest czujnik oleju.
Jak bezpiecznik dobry, to nic z nim nie rób. Często na tym czujniku jest zwarcie i pali bezpiecznik, który jest też od alternatora. Sprawdź zasilanie na alternator, powinna być dwupinowa wtyczka. Na zielonym ma być zasilanie po kluczyku, na niebieskim komunikacja ze sterownikiem silnika.
Z tego co mi wiadomo to jest czujnik na alternatorze. Ale wątpie, żeby był od niego poprowadzony kabel do zegarów. Poprostu mósisz poprowadzić sobie kabel od alternatora (powinno być gdzieś tam wyjście) do zegarów.
Alternator odgrywa tu dużą rolę; choć rozsądek wskazuje na czujniki ja stawiałbym na alternator.
Czujnik temperatury sprawdź. Koło alternatora.
AKL ma jedną sondę. Były one montowane zaraz na początku katalizatora lub tak jak masz na zdjęciu. Skasowanie błędu nie ma nic wspólnego z nie odpalaniem silnika. Jeżeli jest uszkodzony G40 to odpali po odpięciu jego wtyczki i będzie ledwo co chodził. Wtyczka od niego powinna być między alternatorem a głowicą. Czujnik jest pod kołem wałka rozrządu....
Może da radę z czujnika ciśnienia oleju.
Alternator nie ma na czujniki żadnego wpływu.
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
czujnik alternatora peugeot przekaznik alternatora impulsy alternatora
wymienić bateria pilot makro kolor komórki śnieży czerwono
naprawa plyty glownej schemat miodarki
Szum w słuchawkach podłączonych do tylnego panelu audio Mercedes CLC 220 2008 - Usterka skrzyni biegów