Cześć. Szukam kogoś, kto zaprojektuje dla mnie i wyprodukuje 5 identycznych sztuk PCB. Układy mają spełniać następujące wymagania: Mamy 2 czujniki. Czujniki działają na zasadzie opornika. Dolny zakres: 0 Ohm. Górny zakres 130 Ohm. Płynne przejście. Jest to czujnik temperatury i ciśnienia oleju. Przy danej wartości oporowej ma zostać wytworzony prąd...
Witam. Temat dotyczy maszyny budowlanej. Instalacja 12V Zamontowany nowy alternator 65A Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu. W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu. Problem wyglada nastepujaco. Na starym...
Witam, Dzieki za info. Mam zamiar pogrzebac w aucie w sobote wiec sciagnalem schemat do silnika AUY (co prawda do bora'00 ale koncepcja chyba ta sama) i widze ze ten czerwony kabel idzie wprost na te przekazniki - wiec nie moga byc zwarte! (bo by grzalo caly czas nawet przy wylaczonym zaplonie) - prawde mowiac myslalem ze po drodze jest jeszcze jeden...
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA. Klema bez czujnika. Wiązka przedzwoniona,sprawdzona już kilka razy i jest ok Więc pewnie pozostanie sterownik silnika. Jeżeli wzbudzenie zanikałoby ze sterownika to czy w tym przypadku jest możliwość uszkodzenia alternatora? Dodano po 8 Wtyczka...
Witam. BMW 530 XD Diesel. Błędy: 4b37 - jakość oleju (layer qlt) 42de BSD - komunikacja z sterownikiem swiec zarowych 42ce BSD - komunikacja z alternatorem 426e BSD - komunikacja z inteligentna klema 42ae BSD - komunikacja z czujnikiem jakosci oleju Po odpięciu wtyczki z alternatora - znikają wszystkie błędy (oprócz samego alternatora oczywiście), działa...
Już zrobione,przetarło kabel o żeberka alternatora.Jaki kod był,nie pamiętam,tech2 mi wypisał tekst odnośnie awarii w obrębie czujnika.
A wiec tak po kolei wskazówki w tych autach wariują zawsze przy niskim stanie naładowania akumulatora. Przeważnie mozna to zaobserwowac po przekręceniu kluczyka na zaplon. Czasami obrotomierz zostaje zawieszony wtedy w max położeniu. Nic prostszego demontujemy zegary-licznik jak kto woli i przekręcamy do góry nogami po powrocie wskazówki na swoje miejsce...
Witam. Ostatnio widziałem projekty pojazdów zbudowanych na silnikach BLDC z alternatora. Wiem, że taki alternator można połączyć na 3 fazy w gwiazdę, dołożyć 3 czujniki Halla i wytoczyć nową obudowę. :) Silnik ma mieć zamkniętą obudowę i działać na wysokich obrotach. Przy takim założeniu można by kombinować z używanymi alternatorami za grosze +niewielki...
Witam. Przedstawię swój problem z autkiem, proszę o jakieś rozwiązanie czy wskazówki. Kupiłem to autko z uszkodzonym silnikiem, kupiłem drugi taki sam silnik, następnie przełożyłem. Instalacja elektryczna została ta co była w samochodzie. Alternator jest firmy Valeo. Link do zdjęcia :[url= www.motofrance.home.pl/max-speed/ALLEGRO...
Kierować się oczywiście jak największym amperażem, ale nie uruchomisz tego alternatora dopóki nie zrobisz sterownika do sterowania stojanem. No i nie uzyskasz nawet z dużego alternatora sporej mocy dopóki nie zastosujesz czujników hallotronowych żeby płynnie sterować trzema fazami alternatora. Silnik będzie potrafił stanąć w miejscu i będziesz musiał...
Nie wiem czy wiesz że we wtyku USB najpierw wystają dłuższe piny zasilające czyli +5V i, bardzo ważne, masa . Pomyśl co będzie kiedy podłączając czujniki tym złączem DB9 najpierw kontakt uzyskają +12V i wejścia do mikrokontrolera. Zabraknie masy. Wtedy 12V będzie szukało ujścia i jest prawdopodobieństwo, że 12V będzie na wyjściu z czujnika... Może się...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
Witam, odkąd zostało kupione auto Iveco daily 50c13 2.8 hpi jest wolny kabel z wtyczką podobną jak do czujnika ciśnienia oleju, ale nigdzie nie brakuje niepodłączonych czujników, może ktoś z was ma takie auto i wie gdzie to powinno być podłączone?
Jako że trochę wolnego czasu i pogody to postanowiłem podziałać. Na pierwszy ogień, wypiąłem ten kabel ze wsuwką z alternatora, w jego miejsce wpiąłem drugi kabel z jednej strony mający wsuwkę, a z drugiej goły przewód. Zwarłem na chwilę z tym drugim zaciskiem (przykręconym na śrubę) i niestety nic to nie dało. Alternator nie zaczął ładować. Wziąłem...
Kup sobie uniwersalny obrotomierz cyfrowy z własnym czujnikiem. Zapomnij o podłączeniu do alternatora - za dużo zmiennych... Acha, czujnik zamontuj oczywiście przy wale silnika.
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
Miałem dzisiaj taki problem jak w tytule. Transporter T4 1998 rok silnik ABL 1,9 TD 50 KW Zaświeciła mi się w czasie jazdy kontrolka oleju. Sprawdziłem wszystko, dokupiłem i dolałem olej na 1 stacji benzynowej. Dalej kontrolka się zapala i piszczy buczek. Myślę: kiepsko, albo czujnik, albo pompa oleju - silnik do roboty - oby dojechać do domu. Jakoś...
Witam, (Mondeo MK3, TDCi 130KM) Od ok, dwóch lat, radio co kilka minut odstrajało się przeskakując na 102.3MHz na około 0.5 sekundy. W sumie potraktowałem to jako usterkę radia (102.3 we Wrocławiu to radio Wrocław, więc było ok). Ostatnio, samochód zaczął szarpać na wolnych obrotach, a do tego przygasało podświetlanie tablicy, dodatkowo rozrusznik przestał...
Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu honda cbr600rr pc40 i to poważny. Wymieniłem akumulator wymieniłem regulator wymieniłem stator i nic wszystkie te części zostały sprawdzone i sa dobre a łądowania dalej nie ma. Zrobiłem próbe z pominieciem instalacji motocykla i prosto z regulatora + i - podłączyłem do akumualtora a drugim akumulatorem zasiliłem...
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Witam! Ten zacisk jest w Europie nazywany W i wykorzystywany jako "czujnik obrotów" przy zwykłych dieslach. Zaletą regulatora zewnętrznego (nie w alternatorze) jest to, że napięcie mierzy już w instalacji, a nie na samym alternatorze, przez co spadki na podłączeniach nie grają roli. Musisz do ideału doprowadzić obwody "prądowe", inaczej trzeba wozić...
Więc jaki objaw da takie zwarcie między zwojowe? Altek nie wydoli prądowo czy nie osiągnie nominalnego napiecia?. W sumie to chyba jedno i drugie, jak nie wydoli prądowo, to przysiadzie i napięcie. Przy jakich obrotach powien 20...30A? Jeszcze jedna wskazówka- obrotomierz działa prawdłowo. Sygnał dla niego jest brany z osobnego czujnika w altku?. Uszkodzenie...
Nie wiem jakw HDI, ale impulsy o pracy silnika są pobierane z czujnika położenia wału korbowego. Alternator jest połączony ze sterownikiem silnika i to w celu wzbudzania. Ponadto radio jest uruchamiane przez magistralę kmunikacyjną, czyli kodem. Więc niestety BSI musi być aktywny. Pozostaje zatem przekręcenie stacyjki i wykupienie kolejnej porcji słuchania....
Witam, Mam podobny problem i szukam pomocy, bo elektryk samochodowy nie znalazł rozwiązania w mojej Mazdzie 626 DiTD . Mam nowy akumulator (stary wysiadł właśnie niedawno) a podczas jego zakładania stwierdzono, że coś jest nie tak z ładowaniem. Po włączeniu świateł, wentylatora i klimatyzacji napięcie spada poniżej 12V. Na 3000 obr/min jest wszystko...
Nie wiem jakie ustawienia fabryczne mogłyby zostać zmienione po odłączeniu alternatora od jego podstawy, czujników tam żadnych nie ma, a i ponowne połączenie tych elementów możliwe jest tylko w jeden sposób (nie ma możliwości przesunięcia nawet o milimetr. Rozerwania elastycznej tulei sprzęgającej dopatrywał bym się w fakcie, iż nie wymieniłem wolnego...
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Na początek wymień baterię w mierniku. Co do odpalania sprawdź świece żarowe i odczyty temperatur ze wszystkich czujników.
Witam Problem był nie raz omawiany na forum, ale skończyły mi się już pomysły więc piszę. W moim Nissanie z 1985r. silnik 2,5D pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Na wyłączonym silniku pobór prądu wynosi 2,7A!!! Na alternatorze mam śrubę z oznaczeniem B -plus z akumulatora, oraz dwa konektory wychodzące z regulatora: R -plus z akumulatora...
Witam, kontrolka jaka się zapaliła nie była od ciśnienia oleju tylko od ładowania alternatora. Okazało się, że alternator zatrzymał się.
Sprawa jest bardzo prosta. Kopiujesz układ zasilacza cc/cv a więc stabilizatora cc/cv i element wykonawczy podłączasz do uzwojenia wirnika. Wyjście altka do stabilizatora żeby widział napięcie i je utrzymywał. Zasilacze cc/cv w większości przypadków mierzą prąd bocznikiem na masie/minusie. W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na...
Dane o temperaturze silnika są brane z czujnika umieszczonego obok temostatu od strony kolektora ssącego. Jest on połączony z z wyjściem nr. 13 i 16 centralki elektronicznej. Sygnał do wskaźnika jest brany pośrednio właśnie z tego czujnika. Wentylator załącza czujnik umieszczony na chłodnicy. Jest jeszcze czujnik zasysanego powietrza w korpusie przepustnicy....
Wzrost napięcia,lub szpilki z alternatora.
O rany boskie święte, misa zawsze będzie misą. Czujnik jest zaraz koło pompy wody, poniżej alternatora.
Masz wybite na bloku nad łapą alternatora.
Akurat dido napisał trochę nie do końca dobrze. Przewód trzeba zdjąć z czujnika przy filtrze i zewrzeć do masy i wtedy buzer ucichnie pod warunkiem dobrego licznika. Mogło też nie być sygnału z alternatora. No ale jak kolega napisał "próbowali z mechanikiem wielu rzeczy"
Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę. Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody odpowiednio do przewodów na czujnik ciśnienia oleju...
Witam. Posiadam na warsztacie iveco daily 2.5 td z roku 1992. Problem polega na tym, że nie działa obrotomierz. Na "krótko" jak sprawdzałem podając impulsy to obrotomierz działał. Przeszedłem więc do szukania dalej. Wyczytałem, że impulsy pobierane są z czujnika indukcyjnego w skrzyni. U mnie niestety nie ma tego czujnika co gorsze nie ma nawet otworu...
Czy mógłby ktoś poradzić gdzie on dokładnie jest? Kanał potrzebny ,pod autem jeżeli staniesz po stronie kierowcy to zauważysz go przy skrzyni biegów w pobliżu koła zamachowego, przewód od tego czujnika idzie w pobliżu alternatora.
Po to , abyś przekręcając kluczyk gdy silnik pracuje nie "zmielił" rozrusznika. To ta mała czarna puszka pod zegarami. Zasilana z alternatora. Nie jestem pewien(dawno było) czy nie ma oryginalnie jeszcze blokady podłączonej na skrzyni biegów, aby podczas np. odpalania na pych nie można było pomóc rozrusznikiem. Tyle mojej pamięci.
Mam następujący problem z LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) / 2.0 16V - 204 KM (KOD SILNIKA: F4R 887, F4R 886): - czasem muszę dłużej kręcić rozrusznikiem, żeby auto zapaliło z 3-4 sekundy, nie jest to akumulator (nowy), ładowanie z alternatora w porządku (sprawdzone), nie są to świece i cewki (niedawno wymieniane, jeśli była by to cewka to dawał by błąd...
Na lewym fartuchu nadkola siedzi sterownik, steruje EGR,em, ładowaniem, świecami żarowymi, wiatrakami itd,itd. W nim jest regulator napięcia alternatora.
Jak pisałeś wyżej wszystko jest OK do momentu uruchomienia silnika? Wg mnie układ ma problemy z zakłóceniami po zasilaniu. Może być od alternatora. Może jakiś filtr na zasilaniu pomoże. A brązowy do masy sprawdzałeś?
Ładowanie jest? Miałem kiedyś podobnie w Liebherr'rze gdzie przyczyną okazał się urwany przewód D+ alternatora.
Mam rozumieć ze pin 1 to ten z dużej kości a te zielone to ops z modułu Bi mk? Dodano po 3 Na kompresor nie dochodzi plus, w kostce przy sprężarce masę mam. Nie ma zasilania i jest jeszcze jedna kostka na której tez nic nie ma. 2 przewody idą do sprężarki, jeden do alternatora. Jak odłączę tą kostkę to pokazuje brak ładowania. Kompresor na krótko chodzi...
W kolektorze dolotowym po lewej stronie koło alternatora....
Lepiej daj sygnał załączający przekaźnik z D+ alternatora.Będzie zwierał po uruchomieniu silnika.D+ to cienki niebieski kabelek którym altek dostaje prąd wzbudzenia.
czujnikm jest w alternatorze i on byl walniety wymienilem na nowy i wszystko smiga super temat skonczony
Ja niestety licznik wykluczam , a olej widocznie wiesza się czujnik.P
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Witam Serdecznie Nagle wyświetlił mi się na desce rozdzielczej komunikat ostrzegawczy na czerwono z dźwiękiem sygnałowym. Nagle się zatrzymałem i wszystko sprawdziłem dolałem oleju, płynu chłodniczego, i płynu do hamulców ale to dalej był błąd. Po podpięciu pod komputer wyskoczył komunikat błędu 1117. Poczytałem na forum parę rzeczy, posprawdzałem kable,...
Witam, Auto odpala od kopa, ciągnie równo i przyspiesza ładnie.. Ale mam powracający błąd P0340 przy wysokich obrotach 4000-5000. Czy ktoś wie jakim napięciem jest zasilany czujnik wału korbowego w tym aucie ? Po przekręceniu kluczyka przy pomiarze miernikiem cyfrowym gniazda złączki zasilającej czujnik wału korbowego(zdjęcie poniżej) na pinie 1(masa)...
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
bmw opracowalo intligentne sterowanie alternatorem IGR. rozszerzenia sieci pokladowej obejmuje rozwiniety interfejs obslugi sterowania napieciem w alternatorze regulator BSD ( szeregowe zlacze wymiany danych) i czujnika stanu naladowania akumulatora IBS (inteligentny czujnik akumulatora) jest on zintegrowany z ujemna klema akumulatora mierzy stale prad...
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Jest to układ mostkowy, a mostek można tak wyregulować (prawym potencjometrem), że dioda w przekątnej będzie cały czas zatkana, nie będzie poboru prądu przez prawie cały zakres wskazań. Prąd przez diodę popłynie dopiero wtedy, gdy będzie "rezerwa", przy samym końcu skali, i wskazania wtedy już nie są tak istotne. Rzeczywiście, przy końcu skali mogą...
Witam serdecznie, Po usunięciu jednego problemu z moją astra II 1,7 Isuzu 2001r pojawił się kolejny. Problem pierwszy rozwiązałem dzięki forum elektroda.pl ( mimo, że mechanicy stawiali inną diagnozę - i się mylili.) W mojej astrze był wyciągany i naprawiany alternator ( diody i regulator ). Przy okazji olej i filtr wymieniony. Wspomnę jeszcze, że początkowo...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Witam. To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam problem z samochodem, dokładniej jest to Rover 420 Si Lux rocznik 1996, ale to nie ma większego znaczenia... Otóż jakiś czas temu zaczęły mi migać wszystkie kontrolki, zegary, światła itp. więc wstawiłem samochód do garażu i nie ruszałem przez jakiś tydzień. Po tym czasie pojechałem...
Też tak myślałem dlatego ładnie wyczyściłem klemy i kupiłem spray do zabezpieczania klem ale nadal mam taką różnicę między akumulatorem a alternatorem. Męczy mnie jeszcze inny problem a nie chce już zakładać kolejnego tematu parę dni temu wymieniłem czujnik ciśnienia oleju (czujnik był sprawny podkładka uszczelniająca puszczała oleju) ale wymieniłem...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Montuję w T3 silnik z Passata 95' 1.9 tdi. Czy do sterownika silnika muszę puścić sygnał DF z alternatora i sygnał z czujnika prędkości pojazdu ?(jeśli ten ostatni czujnik jest niezbędny to jak proponujecie rozwiązać jego napęd ?)Oraz drugie pytanie czy do poprawnej pracy silnika 1.9 tdi w T3 muszą być działajace czujniki położenia pedałów sprzegła...
Witam! Sterownik SIM28. Co kilka kilometrów zapisuje się błąd P0651 identyfikowany jako "System napięcie zasilania" albo "Napięcie odniesienia czujnika B" i auto bardzo słabo reaguje na gaz. WYŁ/WŁ silnika i już ok. Zasilania mierzone na wtyczce ECU na postoju wszystkie ok, póki co nie mierzone w czasie jazdy. Co ciekawe na linii zasilającej ECU po...
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Witam poszukuję informacji o elektryce alternatora z seata cordoby 1.9sdi mianowicie wychodzą dwa kabelki i nad rozrusznikiem jest wtyczka do wtyczki ida dwa kable z niej wychodzi tylko jeden a druga dziurka jest zaślepiona... wiem ze jeden kabel idzie do prędkościomierza o ile dobrze wyczytałem ale no drugi?? siostra w golfie 3 tez ma takie dwa ale...
Witam. Auto j.w. , padł alternator 23700AA090 wtyczka czteropinowa (dwa górne piny poziome , dwa dolne pionowe ) kolega kupił altek 237 00AA370 , wtyczka trzypinowa , piny poziome (dołączam foto). Z lewej +po stacyjce , środek kontrolka ładowania , prawy pin czujnik aku. Tak wydedukowowałem , czy dobrze ? Podłączony i ładuje . Z lewej po stacyjce ,...
Witam, Wiem, że alternatory mamy wzbudne i bez wzbudne. Czyli takie bezwbudne to praktycznie prądnice bez regulatora napięcia. Wzbudne wymagają małego prądu na rozpoczęcie ładowania. Chcę zbudować elektrownię wiatrową z alternatora (łatwy, mała obsługa) ale dochodzę do pewnych zastanowień. Gdy akumulator jest naładowany, co zrobić by alternator nie...
Takie komunikaty- jak w tytule wyskakiwały podczas jazdy,gdy silnik był ciepły i stop.Zadzwoniłem do fachowca i ten stwierdził żeby przyjechać,ale na 99% to sterownik silnika.Pomyślałem,że dobrze będzie na początek sprawdzić akumulator,klemy,stan wiązek,styków,masy i.t.p.Tak też zrobiłem.Naładowałem 4-letni akumulator,posprawdzałem styki złącza masy...
Witam, mam problem z zaadoptowaniem alternatora z nissana almery do poloneza 1,4. Alternator to N16 jego wyprowadzania: "B" "L" "S". "B" na śrubie to wiadomo główny przewód ładowania do akumulatora. Problem mam "L" oraz "S", znalazłem w Internecie informacje że "L" to lampka sygnalizacyjna, a "S" to jakiś czujnik akumulatora, w polonezie jest tylko...
Łatwo nie było i trochę to trwało ale piny wyjęte i wiązka naprawiona/przerobiona/zamontowana. W końcu pali się kontrolka braku ładowania. Może się komuś przyda: Zastosowałem 4 kolorowe przewody 1mm2 i dodatkowo nałożone termokurcze. Wszystko wciągnięte w oryginalną osłonę razem z przewodem + alternator/akumulator. Dodatkowo nałożona czerwona siateczka...
Witam. Mam zafirę a po lifcie z 2001 roku 1,8 benzyna pełne wyposażenie z automatyczną skrzynią biegów. Alternator 100a .Miałem uszkodzony sterownik silnika, nie podawał sygnału czujnika temperatury na sterowniki przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i wentylatory na maksa. Szukałem przerwy w instalacji, wymieniłem sterownik wentylatorów i nic....
Domyślam się że chodzi o "motór". Najczęściej spotkałem się z rozwiązaniami typu alternator i czujnik położenia wału w jednej obudowie. U ciebie widzę że jest podobnie. Te trzy białe kable to wyjścia faz alternatora, pozostałe dwa (cieńsze) to właśnie czujnik wału.
Witam, przekleję swój post z forum hondy, tam niestety jedyną odpowiedzią było poszukanie okolicznego elektryka samochodowego... "Witam, od dłuższego już czasu mam problem z hanką żony ej9 1.4. Po odpaleniu rano, może nie od razu bo po dodaniu gazu zaczyna falować natężenie prądu skutkujące miganiem świateł obrotów itp, oraz nie działa prędkościomierz....
Witam kolegów. Pacjent Fiat Tipo II 2019r. 1.4 benzynka 95KM Pojawiają się błędy zasilania pompy ABS , kontroli trakcji i czujnika ciśnienia w kołach. Auto staneło w trakcie jazdy. Jakies dni wczesniej wymieniany regulator napięcia na alternatorze. Przyholowane do mnie i okazało się że brak ładowania. Postanowiłem przełożyć zrobiony alternator z nowymi...
W moim 6210 kiedyś podczas orki ehr złapał taki jakby błąd czy coś i przestał działać i pług mi opadł. Mówię co jest grane, obracam się a on ryje na dwa metry. Po chwili postoju i odpaleniu parę razy znów zaczął normalnie działać. Dowiedziałem się że podnośnik jest sterowany prądem z alternatora i przyczyną tego mogą być szczotki w nim. Wymontowałem...
Witam mam problem z t4.25benzyna 110km.Wycięty immobilazer i alarm dawno temu,samochód posiada gaz.A zaczęło się że robiłem kapitalke silnika nadwymiar tłoki regneracja głowicy itp.Po tym zabiegu i po podłaczeniu wszystkiich czujników itp nie mam iskry.Myślę że to sprawa podłaczenia alternatora gdyż mam do niego 3kable i wtyczke, jeden kabel gruby od...
Zależy do czego chcesz użyć takiego czujnika. Np. w samochodach marki Peugeot/Citroen użyto zwykłego przekażnika włączonego pomiędzy wyjście alternatora na kontrolkę a masę- użyto tego do zasilania ogrzewania tak aby nie obciążać akumulatora przy zgaszonym silniku. W instalacjach gazowych natomiast rozwiązano to nieco inaczej- sprawdzana jest częstotliwość...
Jesli ten plus idzie cienkim kabelkiem to jest albo + do kontrolki ładowania albo jest to czujnik napięcia , czyli ten kabel ma być gdzieś wpięty do instalacji gdzie jest + 14V, aby alternator uwzgledniał spadki napiec w instalacji Ja posiadam Alternator Denso w ktorym nie potrzeba kontrolki , jest tylko wyjscie B+ do plusa akumulatora , i ten kabel...
Witam !! Interesuje mnie zasada działania samego czujnika zapłonu w elegancie, tego ktory znajduje sie przy kole napędzającym alternator. Dokladniej chodzi mi czy jest to czujnik magnetyczny a moze jakis inny ??. Oraz czy są jeszcze jakies inne czujniki w tym silniku które sprawdzają położenie wału ??? Pozdrawiam !!
A i jeszcze jedno - skad masz ten schemat? Jeżeli tranzystor nie spali sie po pierwszym rozłaczeniu to napewnoi zrobi to w cioągu kilku następnych minut. Polecam na wyjściu zamiast tego IRF układ darlingtona (BU508 + MJE13007..9) i do tego transil 1.5KE równolegle do tranzystora - bo to sa tranzystory wysokonapieciowe i napewno wytrzymają takie warunki...
Witaj Na początek sprawdziłbym tak jak kolega pisze wyżej alternator, chodzi mi o jego połączenia. Jeśli to nie wina alternatora to sprawdź przewód od czujnika oleju czy nie jest luźny ani nigdzie przerwany jeśli to terz nie to, to sprawdź rezystancje czujnika oleju być może masz czujnik do wymiany. Pozdrawiam
Witaj jesli masz alternator 14 v to mozna uzyc 12v zasilania zreszta to jest bez wiekszego znaczenia gdyz dobierajac szerokosc impulsu mozna podac "kazde" napiecie moze to dobry pomysl te 24v i krotszy impuls - mniejsze prady z akumulatora , co do optycznych rozwiazan sa jak najbardziej ok tyle ze strasznie wrazliwe na zanieczyszczenia a ich w rowerze...
Po pierwsze witam wszystkich serdecznie Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność wymiany sprężarki w moim Lanosie, bo stara się rozszczelniła. Widocznie nie jest to takie częste ponieważ fachowcy zaczęli podejrzewać, że układzie panuje za duże ciśnienie. Po nabiciu układu zrobili taki manewr: przysłonili skraplacz i na manometrach obserwowali ciśnienie...
Witam Wszystkich i proszę o radę. Jestem posiadaczem Renault Megane 1,6 16V z 2000r. Pojawiła się nieszczelność w czujniku ciśnienia płynu w układzie wspomagania. Niby nic wielkiego, ale cieknie prosto na alternator. Nowy czujnik kosztuje ok 360 zł i tylko w oryginale (nie ma zamienników). Przeciek pojawił się między jedną ze stopek czujnika a jego...
Może nie tyle słabnie co zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest. Zmniejszane jest napięcia ładowania w miarę jak...
Witam ! Od dłuższego czasu próbuję doprowadzić instalację elektryczną w swoim aucie do pełnej sprawności ,( poprzedni właściciel auta wymienił zegary z powodu zwarcia w nich .Stopiły się wiązki). Jednak co rusz napotykam na nieprzewidziane problemy. Została mi właściwie tylko sprawa czujników ciśnienia oleju. Otóż wszystko wydaje się być prawidłowo...
Ja również mam problem z alternatorem delco w oplu astrze f. Zaczęło się od tego że padły łożyska. Wymieniłem je złożyłem i wszystko działało około 3-4 dni, wtedy to zapaliła się kontrolka od ładowania, po paru minutach jazdy zgasła za to zaczęła się lekko świecić kontrolka płynu hamulcowego, którego z resztą miałem dobrą ilość. Czasami zaświeciła się...
Wiem kolego , ale glownie mi chodzi o odpowiedz na pytanie czy silnik bezszczotkowy dzialal by tak samo jak alternator? To jest przecież silnik z uzwojeniami przełączanymi (synchronicznie) za pomocą tranzystorów sterowanych za pomocą czujników wykrywających chwilowe położenie wirnika - magneśnicy, . Skoro chcesz zrobić prądnicę synchroniczną (a można)...
nie wiadmo jaki konkretny model masz i jak działa (różne wypowiedzi w temacie) i czy masz kontrolkę przegrzania ale zwykle działa to tak: najpierw sprawdzasz który czujnik jest od czego (pirewszy zapala kontrolkę czyli normalnie zwarty) włączasz zapłon i zdejmujesz przewód z czujnika - kontrolka smarowania gaśnie - masz pierwszy czujnik drugi jest normalnie...
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/ Wcześniej nie objawiało się to nawet przy ujemnych temperaturach,...
W zafirze padł alternator i rozładował się akumulator,wystąpiła cała masa błędów, po naładowaniu i wymianie alternatora kasują się wszystkie za wyjątkiem SRS (Błędy czujników zderzeniowych po obu stronach samochodu i przód oraz szyny can i sterownika), nie dają się wykasować w dodatku kolejna zepsuta Zafira ma to samo. Co może być przyczyną,jak to naprawić...
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż non stop dmucha na niego brudem- strumien powietrza . Lecz nawet...
alternator bosch 6033 GB3 054, N1 28V 10/80A dzis rano zrobilem jak pisal MARIOLEE i zarowka na przewodzie miedzy D a + z akumulatora jak odpalilem silnik (nadal na krotko) gasla i bylo ladowanie a jak zgasilem silnik to zarowka swiecila i nie bylo ladowania-normalne. Wynika z tego ze cos jest z moim cienkim kablem co idzie oryginalnie na D... ale jak...
Komp ma kilka mas. 2 kabelki masujące w moim są w okolicy obudowy wałka rozrządu, w miejscu przeznaczonym chyba wcześniej(w kadecie) na przykręcenie pompy paliwa(była napędzana chyba wałkiem rozrządu). Czyli okolice obudowy paska zębatego rozrządu-alternatora-obudowy wałka. Jest też takie duże złacze 2kablowe(czarny i czerwony kabel) w okolicy 4 cyl.,...
Panowie, szczególnie ci od góry - przestańcie proszę pisać głupoty. Dopóki akumulator ma wystarczająco energii do kręcenia rozrusznikiem, to nie ma to większego wpływu na zdolność układu zapłonowego do wytworzenia iskry o właściwej energii. Brak iskry w tym wynalazku to w większości przypadków uszkodzenie modułu elektronicznego albo czujnika (jego przewodu)....
Witam Mam problem z tym czujnikiem w w/w aucie. Mianowicie , pękł pasek od alternatora i przy okazji zerwał wiązkę przewodów idącą do tego czujnika(i nie tylko). Przy czujniku zostały przewody o długości ok 5 cm. Ale z drugiej strony ( od plastikowej osłony nad kasetą) zostało wyrwane wszystko , łącznie z gniazdem. I tu mam problem , kolory przewodów...
Dzięki za odpowiedź. Ale niestety się już ściemniło i pada więc dzisiaj odpuszczę. Ale jak tam zerkałem to rzeczywiście jeden czujnik na jednym przewodzie szedł do bloku silnika, i jeszcze jeden widziałem który wchodził z boku do chłodnicy, może termostat. Pozdrawiam Dodano po 47 Dobra znalazłem. Ten kabelek szedł do całej wiązki która nad alternatorem...
Przesyłam zdjęcia czujnika ciśnienia oleju w czasie demontażu silnika. Czujnik znajduje się na tylnej części kadłuba silnika (strona przeciwna niż filtr oleju) , pod kolektorem ssącym i wodnym (jeśli można to tak nazwać), pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem, nad prawą półosią.
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=]STARS, odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest to maszyna synchroniczna i jest odwracalna.
Witam serdecznie, mam problem, a powiem szczerze że z elektryki jestem noga :( Odbudowuje 25letnią corolle gt, wszystko pięknie nowy silnik z japonii, zrobiliśmy nową wiązkę, sterowane komuterem sportowym Megasquirt 2, silnik odpalił za pierwszym razem, a to jednostka która nigdy nie była w europie stosowana, poradziliśmy sobie z wszystkimi czujnikami,...
Prostym i tanim kosztem nie bardzo tylko za cenę większego lub mniejszego skomplikowania układu. Najprościej dać kontrolkę i sygnał o przekroczeniu prędkości obrotowej. Bardziej skomplikowane, ale czy możliwe do realizacji rozwiązania to sprzęgło elektromagnetyczne połączone z czujnikiem obrotów rozłączające układ. Można by dać 2 takie sprzęgła podłączane...