Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
Siadają bo producent oszczędza na oleju przy procesie produkcji. Nawet nowa ina siada w 1-2 lata. Patent jest prosty zalać olejem. Pytanie tylko jak? Ano przed montażem wizyta w aptece. Kupno strzykawki 2ml i igły 0.3-0.4 mm do tego olej przekładniowy GL4. Strzykawkę napełnić olejem i pod uszczelnienia wsunąć delikatnie z obu stron igłę i napełnić sprzęgło...
https://as-pl.com/p/AFP0045(INA) według katalogu masz alternator Bosch i takie kółko wychodzi.
Odkręcisz i dokręcisz kluczem udarowym pneumatycznym lub elektrycznym.
To jest oś wirnika. Gwint normalny. Czym będziesz kręcić to Twoja sprawa. Bez specjalnego klucza i tak będzie ciężko, a i z nim czasem jest kłopot. Sprzęgiełko traktuj jak nakrętkę.
Kup trzeci szrot. Może pomoże
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Stawiam na pasek pk,napinacz który jest już słaby albo sprzęgło alternatora stoi jeśli posiada
Sprzęgło alternatora od tego zacząć. O ile ma bo np: Fusiony nie miały, a Fiesty już tak. Jest jeszcze kwestia cyklicznego obciążania alternatora przez ECU, tez może wywoływać drgania, ale już bardziej cykliczne. jeśli sprzęgła nie ma to dołożyć nie zaszkodzi.
VIPER555, wyczuwam sceptycyzm. Odkręciłem tak już kilka sprzęgieł także nie może być mowy, że miałem szczęścia więcej jak rozumu. Nie użyłem ani młotka ani rury ani wyciągarki ani innych cudów. Tylko dźwignia i oczkowa siedemnastka. Mogę zrobić foto story jeśli jesteście zainteresowani.
Sprawdź czy nie grzeją się klemy, podaj jeszcze ewentualnie kabel na b+, te auta mają słaba instalację. Jak to wykluczyć reklamuj alternator. Czasem sprzęgło na alternatorze robi takie cyrki.
Sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
A sprzęgło jednokierunkowe alternatora ktoś sprawdził?Pewnie nie bo po co.
W dużym fiacie były dwa rodzaje silników, stary 1300/1500 i zmodernizowany 1500 z poloneza. Stare silniki i nowe silniki miały zupełnie inny osprzęt i części między sobą nie pasowały. Kolektory wydechowe były inne, w starym „rury” szły w dół, w polonezie szły lekko do góry. Rura wydechowa przy silniku była też inna. Z tego względu rozruszniki były inne...
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Korekty jak się mają ? Dwumasa zmieniana była dawno temu ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora ok napinacz nie szaleje?
Ściągnij pasek osprzętu. Zobacz jak będzie bez niego - czy też będzie klekotał. Sprawdź sprzęgło na alternatorze czy czasem się nie zablokowało i nie kręci w 2 strony zamiast tylko w jedną kręci wirnikiem. Można też śrubować odłączyć wtyczkę na alternatorze choć demontaż paska to chwilą roboty.
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora zablokowane. Jak masz wersję ze sztywnym kołem załóż taką wolnobieżkę i będzie po problemie.
Miałem podobny przypadek w VW Polo - też zrywało paski. Przyczyny były dwie: 1) zacięte sprzęgło alternatora, 2) luz na tulei prowadzącej oś napinacza.
Nie kolego z salonu takie nie wychodziły ale jak przelatał 200 tys to jest główną wadą że tych drgań nie idzie usunąć mam nowe rolki , małą dwumase , pasek , napinacz i dalej się częsie moim zdaniem musze wymienić kółko alternatora . Objawy mam takie że jak silnik jest zimny to pasek skacze na boki wraz z napinaczem uspokoi się po 3,4 min. włączę światła...
Tak nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć, tu nie ma sprzęgła alternatora tylko tak to ma wyglądać. Jeśli chcesz mieć tam sprzęgło musisz zainstalować inny alternator. 1.6/2.0 HDi mają identyczne alternatory.
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
To raczej koniec alternatora ale łatwo sprawdzić czy sprzęgło jest dobre. Zrzuć pasek wielorowkowy i sobacz powinno zabierać w jedna stronę.
Jeżeli jest to może być wina sprzęgła jednokierunkowego na alternatorze
ale wtedy mrugała by kontrolka ładowania
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
Jakie koło pasowe ma kolega na alternatorze?. Sprzęgło alternatora do sprawdzenia.
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
Aby wymienić uszczelniacze w tym silniku nie trzeba całkowicie rozpoławiać silnika wystarczy zdemontować sprzęgło i z drugiej strony alternator. Po tym zabiegu można "wydłubać" uszczelniacze (simeringi) i zamontować nowe. Łożyska główne wału korbowego są smarowane z mieszanki paliwowej i uszczelniacze są na zewnątrz łożysk. Zobacz jak można zamontować...
Dzień dobry Od czego może to piszczeć? Gdy lekko skręcam piszczy a są dni gdy w ogóle. Byłem z tym u mechanika, on wymienił sprzęgło na alternatorze i nadal tak jest. Teraz mówił o pasku na nim, czy to może być od tego, czy raczej coś z napinaczem?
Jak nie mam to kupię czy pożyczę proste. To zapożycz klucze do demontażu alternatora, oraz wymiany sprzęgła jednokierunkowego, które jest na osi alternatora, wtedy przestanie szarpać paskiem i uszkadzać napinacze.
Obadaj najpierw sprzęgło jednokierunkowe w kole alternatora.
Zapobiega ono szarpnięciom,spowodowanym momentem bezwładności wirnika,zwłaszcza wystepującym wtedy ,kiedy silnik jest gaszony.To jest zwykła koło wolnobieżne,jak kontra w rowerze.
Alternator "zgubił" sprzęgło jednokierunkowe. Koszt okolo 160 PLN plus robocizna. Z elektroniki nic nie moglo się popsuć, poprostu nie było ładowania.
A koło na alternatorze (sprzęgło) jesteś pewien że ok?
Ktoś na innym forum opisywał taki przypadek szarpania gdzie okazało się w jego przypadku, że było to sprzęgło alternatora. Opisywał, że sprzęgło miało luz i głupiał alternator ( wahania, skoki V napięcia) oraz sprawdzić sam alternator jak ładuje. Sprawdzę., dam znać. ((at)majster129 z tym amortyzatorem to już jest jakaś podpowiedź 😉)
Dla mnie to dźwięk zacierającego się sprzęgła alternatora wtedy napinacz zaczyna drżeć, najlepiej by było odpalić bez paska PK lub przyjrzeć się napinaczowi jak pracuje
Nie wiele na tym filmie słychać. Sprawdzałeś czy nie ma luzu na wiskozie? Sprzęgło alternatora sprawne? Alternator kręcony luzem nie szumi? Nie ma luzów? Co jeszcze napędza ten pasek?
Sprzęgło alternatora ? Problem z nieobracającą się rolką ? Ciężko stwierdzić nie widząc auta. Nie możesz zostawić w warsztacie przez kilka dni aż problem wystąpi ? Zawsze można jechać do ASO na diagnozę z filmem w ręce :D
Przyczyn może być kilka, od wtrysków, poduszki silnika i skrzyni, oraz "sprzęgło" alternatora na co Ja obstawiam :)
Jeżeli zablokowałeś wirnik a koło kręciło się w obie strony to jest uszkodzone.
Masz dwa wyjścia, właściwe koło pasowe, lub montaż sprzęgła alternatora.
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Koło pasowe wału ma bicie. Jest z gumą. Załóż sprzęgło na alternator.
Sprawdź sprzęgło alternatora czy nie jest zablokowane !
Tak sprzęgło alternatora.
Po parametrach w co mozna celować? Egr mam zaślepiony, sprzęgło alternatora nowe, dwumasa nic nie słuchać-biegi lekko wchodzą, nic nie trzeszczy w okolicy sprzęgła.
Witam. Mam problem z piszczącym paskiem w Passacie. Auto to Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI 130KM AWX. Jak już złapie temperatury, pasek nie piszczy. Pasek piszczy na zimnym pod obciążeniem. Pasek też nowy. https://filmy.elektroda.pl/19_1733128766... Załączam filmik. Sprzęgło alternatora też nowe. Pasek też nowy. https://filmy.elektroda.pl/51_1733128732...
Mialem to samo wymienilem sprzęgło alternatora i drgania ustaly
Sprawdź dokładnie ładowanie 13,8-14,4musi być Przewód Aku do alternatora Napięcie paska wieloklinowego Dokładnie sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Sprzęgło alternatora zatarte. Dlatego takie hece się dzieją.
Dowiedziałem się tez że w VW TDi często przyczyną takiej usterki była uszkodzona sprzęgło alternatora ? Tylko w jaki sposób to ma być uszkodzone (zacięte?) zeby wpływało na naprężenie paska ?(wydaje się być b. mocne).
Wymiana sprzęgła alternatora.
Było to sprzęgło alternatora.
Witam Czy sprzęgło alternatora działa poprawnie? Możesz na założonym pasku posłuchać stetoskopem i znajdziesz winowajcę. Czy wyłączanie klimy nie daje efektu? Pozdrawiam
carrot Napisał żebym polał pasek wodą, tak też zrobiłem i świergolenie ustało. Z tego wnioskuję że problemem jest pasek wieloklinowy. A sprzęgło alternatora wymieniałem z 1,5 roku temu więc raczej tak szybko by nie padło.
Zwal pasek i sprawdź sprzęgło alternatora, rolki. Sprawdź napięcie ładowania dopiero później pytaj. Trochę własnej inicjatywy.
Cześć, trochę mało informacji, ale może sprzęgło alternatora się "kończy" ?
Sprzęgło alternatora zaciera się.
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Sprzęgło alternatora
Gdyby to była poduszka to nie uruchomiłbyś silnika. Włączenie klimy powoduje obciążenie paska napędu, więc stawiałbym na pasek i/lub napinacz i/lub sprzęgło alternatora (jeśli tu jest).
Nikt ci nie da gwarancji przez internety czy możesz jechać czy nie.Trzeba by zdjąć pasek i ocenić np rolki,napinacz,sprzęgło alternatora .Bo to że kręciłeś lekko nic nie znaczy.
Sprzęgło alternatora lub napinacz paska. Na próbę można zdjąć pasek i kawałek pojeździć.
Szukaj gdzie indziej. Kolo dwumasowe, poduszki, sprzęgło alternatora, kompresja, egr. Podepnij jeszcze kompa i zobacz jak wyglądają korekcje na wtryskach w kompie.
A mnie na szkoleniu w germani mówili że sprzęgło alternatora ma uspokoić telepanie paska bo nowoczesne silniki diesla mocno przyspieszają w momeńcie zapłonu mieszanki w cylindrze,żeby za chwilę zwolnić i znowu przyspieszyć bo akurat w innym cylindrze nastąpił zapłon.Nawet fajne filmiki pokazywali z pomiarów.
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Przypomnę, że chodzi tylko o podanie prostej wartości odchyłki- czy dopuszczalną odchyłką od osi pracy paska 6 pk jest wartość +-0,05mm czy +-0,1mm. Większa raczej nie wchodzi w grę w silniku spalinowym. Wydawało mi się , że konstruktor wie takie rzeczy, ale jak widać pan tego nie wie, bo pomimo, że w pierwszym poście zadałam proste pytanie, to pan...
Wymieniłem czynniki temp nie pomogło...regulator napięcia nie pomogło.. pomogła wymiana sprzęgła na alternatorze...
Minął ponad rok:) Wymieniłem alternator miesiąc temu na oryginalny używany. Stary niby ładował 14-14,5V, ale komputer zgłaszał jakiś błąd i powiedziano mi, że to wina altka. Nie śpieszyłem się z wymianą bo zbytnio w to nie wierzyłem:) W końcu urwało się sprzęgło alternatora i musiałem dokonać zakupu:) Po demontażu starego okazało się, że był on od innego...
Simeringi jak i łożyska zewnętrzne można wymienić bez rozkładania silnika (demontaż pokryw ,sprzęgła ,alternatora )bez wyciągania z ramy.
Dziś wyciągnąłem alternator i okazało się, że główną przyczyną braku ładowania było kompletnie zniszczone sprzęgło alternatora (łączenie alternatora ze sprzęgłem). Jak myślicie to tylko zbieg okoliczności? czy warto coś od razu wymienić przed montażem nowego sprzęgła ?
Problemem okazało się zbieg różnych zdarzeń. Po pierwsze, padł moduł wentylatora klimatyzacji, co powodowało duży opór sprężarki. Po drugie, wtyczka była już uszkodzona i nie łączyła dobrze. W sprężarce nie było opiłków, ale było bardzo mało oleju - tylko 10g! Uzupełniłem go, wymieniłem moduł, wtyczkę i założyłem nowy pasek. Przy okazji zauważyłem,...
Miałem taki przypadek w golfie 5 uszkodzone sprzęgło alternatora i pierścienie powodowało sporadyczne podnoszenie obrotów oraz wskakiwały różne błędy
Kupiłem nowe sprzęgło alternatora, jednak przy próbie wymiany okazało się że na alternatorze zamontowane jest zwykłe koło pasowe bez sprzęgła. To winny napinacz za podskakiwanie i piszczenie?
Rozwiązaniem było wymienienie sprzęgła alternatora.
Jedyną wada że nie kręcą w lewo. Więc jak masz lewy gwint. To problem. Nie kolego.Końcówki wymienne i sobie przekładam na odwrót grzechotkę.Kręcę sobie np sprzęgło alternatora. :D
mogą być łożyska alternatoa, lub sprzęgło alternatora. A po zdjeciu paaka też słychać hałas?
Przyczyną usterki było sprzęgło alternatora. Ciekawostką jest fakt że nie było słychać żadnych dzwięków.
Przyczyną wadliwego zachowania było sprzęgło alternator objawy przed wymianą regulatora były inne ponieważ on również był uszkodzony sprzęgło było wymieniane w zeszłym roku wygląda jak nowe i zachowywało się poprawnie jednak pod wpływem wysokich obrotów zaczynało przepuszczać jak się dowiedziałem to była podróbka przed którą przestrzegam nie wiadomo...
Jak w oleju nie ma syfu, jest jasno zielony, moim zdaniem nie ma potrzeby generować kosztów, te sprężarki nie są zbyt żywotne, zwłaszcza jeśli jest np uszkodzone sprzęgło alternatora, napinacz lub dwumasa, ewentualnie spieprzona dawka rozruchowa, często w tych sprężarkach uszkadza się tylko koło.
Jeśli rzeczywiście sprzęgło alternatora jest sprawne. W prawą stronę blokuje w lewą puszcza, cos jak przerzutka w rowerze to ok. Jeśli napinacz drga z amplitudą milimetra czy blisko tego to ok.Filmik wstaw.
zgaduję ze masz skrzynie powershift, jezeli tak to: 46 -niskie ładowanie-alternator 117 problem z pradem cewki sprzęgła L 118 problem z prądem cewki sprzęgła M
jakby to była wina któregoś koła pasowego, albo rolki to wymiana samego paska raczej by nic nie pomogła i piszczenie nadal by występowało, czy się mylę ? Nie mylisz się. Natomiast musisz sprawdzić wszystkie elementy. Sprzęgło alternatora wydaje różne dźwięki, lecz sprawdziłbym sprzęgło sprężarki klimatyzacji (o ile ją posiadasz).
a ja nadal stawiam na kółko od alternatora w moim też nie było sprzęgła założyłem ze sprzęgłem i jak ręką odjął kosztowało ok 150 zł
Brzmi typowo dla uszkodzonego sprzęgła alternatora + ew. łożyska w alternatorze. Zdemontuj pasek i zobacz wtedy.
Alternator ma sprzęgło. Jakby na kole pasowym pękło (odwulkanizowało się) koło,to nie byłoby chyba też wspomagania, czy się mylę?
Ich tester był rozładowany odczyt dokonany jakims badziewnym testerem do bateri plus probowka , tyle mieli. Generalnie porażka jeśli sprzęgło alternatora padnie to do wymiany cały alternator tak tam jes txd. Ostatnio ( pare miesięcy temu) dostalem od nich fiestę także po wymianie rozrusznika ... okazało się że masa była urwana . Poczytam sobie o tym...
Problem z migającymi światłami można rozwiązać montująć sprzęgło alternatora (koło jednokierunkowe/ wolne koło) producenta INA, niestety fabrycznie jakiego sprzęgła tam nie ma i trzeba dobrać coś 'z półki'. Fabryczne koło alternatora jest wykonane z chyba duraluminum, szybko się wyciera i robi poślizg - mimo, że pasek nie piszczy.
do sprawdzenia sprzęgło na alternatorze, koło pasowe na początek.
Dziś dopiero sie za to zabrałem, sprzęgło alternatora sie wysztywniło i stąd to wszystko. Wymienione i wszystko działa. Nie wiedziałem że ma to taki wpływ na ogół pracy osprzętu.
Wracają do sprzęgła alternatora było zmieniane równocześnie z tłumikiem drgań, rolką i paskiem. Alternator w samochodzie: 90A (2002r) 038 903 023L 0 124 325 001 Alternator potencjalny dawca : 70A (chyba 2008r) 038 903 024B 0 124 315 032
Może puszcza sprzęgło na alternatorze. Jeśli normalnie ładuje po odpaleniu.
Jak diesel to możliwe, że skończyło się sprzęgło jednokierunkowe alternatora (koło po którym chodzi pasek).
U mnie jest bez sprężarki klimy. Ok Jutro zamówię nowe sprzęgło na alternator, a jeszcze jedno zapytanie czy pasek rowkami może chodzić po gładkiej rolce? Jak na foto
A na alternatorze nie ma czasami sprzęgła jednokierunkowego które jest zatarte? Koło pasowe jest tłumikiem drgań-sprzęgło na alternatorze "uspokaja" pasek.
Chcę sprawdzić sprzęgło alternatora czy to czasem z niego nie piszczy, jak zrzucę pasek to oprócz braku ładowania i wspomagania są jakieś przeciwwskazania? Oczywiście muszę to sprawdzić podczas jazdy.
Takie stukanie jak opisujesz raczej nie pochodzi z zaworów, bo słyszalne byłoby już na zimnym silniku a wraz ze wzrostem temperatury cichło by. Co ile zmieniasz olej silnikowy? Stuki z silnika to mogłaby być panewka ale ciężko to wychwycić. Jeśli olej byłby zmieniany co zbyt wiele kilometrów to bywały przypadki ( Renault Megane np) że obracało panewki....
Normalnie z paskiem jak zacznie hałasować wtedy wciśnij sprzęgło.
sprzęgło jednokierunkowe alternatora sprzęgło alternatora renault sprzęgło chrysler voyager sprzęgło
yamaha filtr paliwo mitsubishi falownik biquad wymiary
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Lokalizacja przewodu masowego tylnych świateł w Fiat Seicento 1.1 Schemat ideowy tunera Pioneer F-504 RDS