Trzeba sprawdzić jakie jest sterowanie tego tranzystora i spróbować podłożyć. Nie czujnik Hella, tylko Halla, może być też optyczny na moje oko . Z czego to masz ? Starszy japoniec, koreaniec ? Tranzystor do sterowania cewek zapłonowych to np BU931.
Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
Witam. to nie czujnik.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
O, to cięzko to widzę. Cewkami steruje sterownik, ma w sobie trzy drivery (u ciebie jeden, u aparacie). Steruje nimi uC. Owszem, było by możliwe dobudowanie takiego układu aby wykorzystywał aktalnie istniejące czujniki w aparacie zapłonowym, ale jak pisałem-zadanie to trudne.
Witam! Kod 42 to brak impulsów z układu zapłonowego. Prawdopodobnie przyczyną jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Czujnik masz koło aparatu zapłonowego,pisałem przecież,nie? Ja stoisz przodem do samochodu ,to czujnik z tyłu,lekko u dołu aparatu. Ale u ciebie pewnie problem w przekaźniku,zaraz koło lewego reflektora.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
To zorganizuj sobie cewkę na podmianę - innej metody w Twoim przypadku nie ma. Jeśli to nie pomoże, to pozostanie czujnik w aparacie zapłonowym. Podawać masę przez kontrolkę na środkowy pin kostki z aparatu zaplonowego. Jeśli na przewodzie wysokiego napięcia od cewki będzie pojawiać się iskra znaczy, że cewka prawdopodobnie sprawna.
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Proponuję sprawdzić "u źródła" czyli czujnik Halla w aparacie zapłonowym - czy ma impulsy na wyjsciu (gdy auto nie pali).
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli otrzymuje prawidłowe informacje z czujnika to musi działać. Dziwi mnie tylko to że przestawienie aparatu o 180 stopni nic nie...
Częstą przyczyną gaśnięcia w tych samochodach jest uszkodzony czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Jego wymiana nie jest ani czasochłonna ani bardzo droga. Pozdrawiam.
Kolega marszałekkom pytał, to odpowiedziałem. Jest w tym aucie więcej problemów niż tylko czujnik obrotów do aparatu zapłonowego
Miałem podobną sytuację co prawda w innym aucie ale objawy te same i wiek konstrukcji zbliżony ;) Ja stawiam na czujnik Halla w aparacie zapłonowym
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Czujnik halla, temperatury, podmień cały aparat zapłonowy.
Trudne pytanie. Sprecyzuj, chodzi o impulsy z aparatu zapłonowego, czujnika wału, jak tak to jaki silnik.
Sprawdż cy jest napięcie na zasilaniu cewki WN wczasie pracy rozrusznika ,bo może uszkodzona kostka stacyjki.Jeśli tu w porządku to wypada,ze uszkodzony czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Chodzi ci o czujnik położenia wału?
Ecu siadają, ale czesciej czujniki polozenia walu lub same aparaty. Czujnik na rozrzadzie lub pod aku na skrzyni.
Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
Jaki tam schemat? Na wtyczce do aparatu masz narysowane +, 0 i -. Zewnętrzne zasilanie, środkowy sygnał. Czujnik Halla jest połączony z gniazdem na aparacie zapłonowym, ściągnij kopułkę, palec oraz osłonkę to zobaczysz czujnik.
Miałem coś podobnego, winny był przekaźnik zasilający aparat zapłonowy i czujnik położenia wału. Znalazłem po ok roku.
Na zdjęciu #3 jest aparat zapłonowy z silnika 1,3 lub 1,4, który kręci się w lewo, Twój kręci się w prawo, więc ustawienie kabli takie jak na fot #4. Na aluminiowym korpusie aparatu powinna być kreska, palec rozdzielacza ustawiony w jej kierunku wskazuje cyl. 1
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Witam,coś namieszałeś z tym numerem BOSCHA powinno być tak: nr aparatu 0 237 520 059 albo 0 237 520 036 a drugi numer powinien wyglądać tak 050 905 205 AH,czemu kupujesz nowy aparat ??? Przecież można wymienić sam czujnik Halla?
Witaj Powinieneś mieć jeden czujnik w aparacie zapłonowym Pozdrawiam
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Sprawdż czujnik halla w aparacie zapłonowym
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
radzę spr. styki od czujnika aparatu zapłonowego i czujnik od temp. zasysanego powietrza
Czujnik pod aparatem zapłonowym.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Pompa (i jej przekaźnik) to raczej nie jest bo silnik gaśnie w czasie jazdy. Albo jak ktoś tu sugeruje -cewka zapłonowa lub wg. mnie może to być czujnik halla w aparacie zapłonowym. czujnik halla można łatwo sprawdzić (ale potrzebny jest klucz do odkręcenia aparatu i woltomierz).
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Witam, czujnik nie jest elementem wymiennym, trzeba kupić moduł aparatu zapłonowego, np. taki: http://www.allegro.pl/item544403312_modu... Czujnik jest właśnie w tej szczelinie, to dwie diody, jedna nadawcza, druga odbiorcza zlicza impulsy z przesłony.
Trudno powiedzieć. Hallotron może być uszkadzany przeciążeniem-za duży prąd w obwodzie elektrody wyjściowej, pracuje tam tranzystor w układzie OC, może być uszkadzany termicznie, i mechanicznie-tarcza impulsowa po nim trze, zwłaszcza jak jest duży luz na tulejkach wałka aparatu
O ile temat jeszcze aktualny to najpewniej czujniki w aparacie zapłonowym (jest kilka)...
Sprawdz aparat zapłonowy ,kopułka palec a i czujnik halla może umiera. pozdrawiam
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Ja zapomniałem całkiem że oznaczenie i.e. było na błotniku a fire na tylnej klapie :) Ja miałem jakiegoś starszego, 96r. chyba więc tam był czujnik halla w aparacie zapłonowym, u ciebie pewnie jest już czujnik położenia wału normalny. Jak masz miernik to sprawdź przewody na zasadzie "po nitce do kłębka", najbardziej prawdopodobne miejsca to tak naprawdę...
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Witam, Czy ECU reaguje na rosnące czy opadające zbocze z czujnika halla (w aparacie zapłonowym). Konstruuje właśnie komputerek zapłonowy(taki chiptuning na LPG i PB) i silnik jak juz odpali to strasznie nierówno sie kręci. Jeszcze jedno pytanko, z aparatu wychodzą 4 przewody (impulsy, masa, zasilanie) a na czwartym przewodzie sa impulsy o 4 razy mniejszej...
Nie ma takowego. Jest tylko czujnik poł. wałka rozrządu, w aparacie zapłonowym.
A widziałeś go w swoim samochodzie. Coś mi się wydaje, że u ciebie to siedzi w aparacie zapłonowym czujnik optotroniczny, zintegrowany ze wzmacniaczem sygnału. Sterownik silnika koryguje jedynie kąt zapłonu ewentualnie nie przepuszcza impulsu w przypadku blokady immo. Najpierw należy sprawdzić , czy sygnał z czujnika wychodzi.
W tym roczniku powinien być podwójny czujnik temperatury płynu chłodzącego - wtyczka na 4 przewody. Silnik 1.6, który ma aparat zapłonowy z boku silnika powinien mieć czujnik pod aparatem zapłonowym. W obudowie tego czujnika jest czujnik dla wskaźnika temperatury i drugi dla ECU.
2E ma tradycyjny aparat zapłonowy z czujnikiem Halla. Jego następcy mają czujnik wału, skitrany w okolicach filtra oleju, ale też bez związku z kołem zamachowym. Jeśli trzęsie, przerywa i gaśnie, to obleć przewody podciśnieniowe dookoła (serwo!) i przewody odmy.
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Jest oznaczony numerem 1 bo to jest 1 i 5 blisko siebie. Jest on zabudowany w aparacie zapłonowym, wtyczka trój-pinowa.
Ten czujnik na wale to halla pod kopułko aparatu zapłonowego, czy jest jescze jakiś inny ? Czujnik położenia wału korbowego znajduje się w bloku silnika, mniej więcej pod filtrem oleju. Przy przedniej poduszce silnika masz 3-pinowe złącze od tego czujnika.
Tam o ile pamietam jest hall,napewno nie optyka.To caly zespol,cewka,modul,czujnik,rozdzielacz
Sprawdź go sobie miernikiem (-) do minusa zasilania (0) do woltomierza, (+) do =12v i woltomierza. Jak pokręcisz powoli osią aparatu powinno się naprzemian pojawiać i zanikać napięcie zasilania. jak padł to niestety zakup nowej płytki z hallem (chyba że sobie kupisz drugi aparat) bo taka płytka oryginałka w Boschu kosztuje pod 100zł. (można dobrać inne...
Jeżeli to jest silnik 8 zaworowy (a w tym roczniku raczej 16V nie było) to nie ma takiego czujnika. Jest tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym.
W tym silniku jest tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym.
Ten czujnik indukcyjny powinien sztywno sie krecic z osia aparatu zaplonowego czy nie? bo u mnie ten czujnik indukcyjny lekko sie kreci wzgledem osi aparatu zaplonowego
Odkręć aparat zapłonowy i wysusz suszarką czujnik położenia wału. I krokowca niech wyczyści.
Masz prawdopodobnie cewkę z modułem wzmacniającym- taki aluminiowy zespół w podstawie cewki - widocznie ma się ku końcowi...... Cena zamiennika w hurtowni motoryzacyjnej ok 150 zł ( wymieniałem ostanio w w passacie) Pozdr.J.
Czujnik w aparacie zapłonowym !!! po podłączeniu pod tester, powinien być błąd czujnika prędkości silnika.
Nie regulowałem tak obrotów, zresztą nie wiem co ona ma dać, skoro na końcu trzeba zresetować i tak komputer, ja resetuje komputer odłączając po prostu akumulator, z tego co wiem to to samo, bo ten bezpiecznik to po prostu odłącza zasilanie komputera. Z tego co wiem, do regulacji wolnych obrotów trzeba mieć Hondowski komputer diagnostyczny, który wpina...
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Prawdopodobnie padł moduł zapłonowy albo czujnik halla w aparacie zapłonowym Proponuję sprawdzić czujnik
Dziś dokładnie przejrzałem samochód i: Czujnik halla sprawny Świece mokre Cały aparat zapłonowy również sprawny. witam , kloego wyglada na to ze modul zaplonowy siedzi
raczej czujnik halla w aparacie zapłonowym
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy, to czujnik halla (impulsator) masz właśnie w aparacie. Jeśli cewka zapłonowa w miejscu aparatu to czujnik położenia wału (impulsator) przy kole pasowym.
Co to znaczy że jest źle założony aparat zapłonowy?
Urwany kabelek z czujnika w aparacie zapłonowym.
Przełożyłem silnik 2.0l benzyna z mercedesa co ma jedno punkt do swojego mercedesa co ma wielo punkt u mnie czujnik położenia wału był koło rozrusznika Mój posiada dużo więcej elektryki niż ten co kupiłem,w nim taki czujnik jest podpięty pod aparat zapłonowy wiem na jakiej zasadzie to działa. Czy jak go przełożę to będzie działał? Jest 2 czujnik działający...
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
00515 - to normalne, bo podczas testu na wyłączonym silniki czujnik obrotów nie podaje sygnałów; po odpaleniu ten kod znika (czujnik jest w aparacie zapłonowym), 00282 - silnik krokowy - być może była odłączona wtyczka a włączona stacyjka i kod został zarejestrowany albo faktycznie coś źle zostało złożone, 00561 - to krańcowa regulacja składu mieszanki...
To nie aparat pada a czujnik halla w aparacie zapłonowym.
Nie wiem jaki to silnik ale do sprawdzenia/wymiany także czujnik wału. Jeśli aparat zapłonowy jest na wałku rozrządu to czy palec się obraca przy kręceniu rozrusznikiem ?
Może i czujnik gdy jest przy wale, a nie w aparacie zapłonowym. Na ciepłym gaśnie ? Wtedy zwykle musi się schłodzić. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
tam często padają cewki z modułem lub czujnik w aparacie zapłonowym.
nie orietuje się jak jest zapłon (aparat zapłonowy czy czujnik)?? Aparat zapłonowy w Mazdzie z 1997 roku :D Kpisz se ?
Czujnik Halla w aparacie zapłonowym.
Nie wszystkie HR-V D16W1 mają czujnik położenia wału. Ja mam 99r. I nie ma. Są trzy czujniki wewnątrz aparatu zapłonowego i nic poza tym.
Jak silnik na aparacie zapłonowym to ten błąd zawsze występuje.
Modół zapłonu lub czujnik w aparacie zapłonowym, Często grają wariata.
OK widze ze sami znawcy tematu . To moze zapytam tak . Czy matiz ma czujnik położenia wału korbowego i czujnik prędkości obrotowej wałka rozrządu ?? bo z tego co widze w książce to ma jeden czujnik w aparacie zapłonowym i to wszystko . Nie moge odnaleźć nigdzie czujnika przy kole zamachowym . Dodam ze elektronika jest firmy znanej wszystkim :) DAC rzecz...
Edit: Dobra, kupiłem na szrocie sprawną oryginalną część używaną, cały aparat zapłonowy. Pytanie następne - czujnik TPS będzie taki sam jak np z C16NZ czy podobnych opli ? jest inny .nexia espero lanos będzie ok.
Proponuje podłączyć tester do złącza diagnostycznego ,powinien pokazać błąd sporadyczny ,czujnik temperatury lub czujnik Halla aparatu zapłonowego
Auto przycholowano do mnie z powodu braku możliwości odpalenia. Kody migowe pokazały ,że jest to czujnik opto w aparacie zapłonowym. Wymieniłem go ale auto dalej nie pali. W momencie rozruchu pojawia się tylko jedna iskra na każdej ze świec i dalsze kręcenie rozrusznika nic nie powoduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ( oprócz 1500 ale to podobno...
(at)piasek80 wydaję mi się że w moim matizie nie ma czujnika położenia wału, zastępuje go czujnik optyczny w aparacie zapłonowym? Pozdr
Witam Jest możliwośc zmiany aparatu zapłonowego z przerywaczem na apatat z czujnikiem halla i modułem?? Pytam czy to zda egzamin.pozd
Przyczyn może być wiele może być modół zapłonowy,czujnik halla w aparacie zapłonowym lub czujnik położenia wału korbowego jeśli jest.Sprawdzić kody błędów jeśli jest możliwość.
No i co z tego? Wymień może coś jeszcze, a co... Czujnik w aparacie zapłonowym produkuje właściwy sygnał dla komputera?
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Witam! Sprawdź również samą cewkę czujnika w aparacie zapłonowym - ok. 1,5 kohm. Cześć!
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Witam Jaki czujnik halotronowy można zamontować w aparacie zapłonowym w oplu corsie A Moze SS441A Chodzi mi o wklejenie go w miejsce uszkodzonego
czujnik położenie aparat zapłonowy aparat zapłonowy czujnik halla schemat aparat zapłonowy
fragment threshold delta 24c16 rozplombowanie tablicy
automatyka crawford automatyka crawford
Problemy z elektroniką w Renault Captur 2014 Schemat mechanizmu zmieniarki CD Denon UD-M5