W opisie tego błędu, jako jedna z możliwych przyczyn, opisane jest złe (ochrzczone) paliwo. Jeśli masz możliwość, to odpal go z "butelki" ze sprawdzonym i pewnym dieslem.
Podaj normalnie jaki wywala błąd razem z opisem.
Zasilanie czujników 3 odpowiada za czujnik ciśnienia różnicowego oraz czujnik pozycji EGR, zdejmij przewody z czujnika różnicowego i sprawdź czy w czujniku nie ma wody lub sprawdź ciągłość przewodów lub izolacje.
Problem rozwiązany. Okazuje się że wbrew zapisom w programach do ODB2, błędy P1405 i P1406 nie dotyczą ani ciśnienia różnicowego, ani EGR-a. Po wymianie czujnika temperatury spalin 3922027450, skasowaniu błędów i przejechaniu 5 km po mieście pojawił się tylko błąd P1405. Po przejechaniu 20km autostradą błąd P1405 zniknął sam. Wnioski: P1406 oznacza...
Temat do zamknięcia jest jedna kostka w okolicach lewej lampy gdzie są podpięte wszystkie czujniki z wydechu i tam właśnie było zielono . Kostka usunięta kable zlutowane na stałe a filtr DPF wypalony błędy skasowane ;) .
Może to jakaś pompka wewnątrz ? Mająca coś do przepływu ?
witam to miejsce wydalo mi sie najbardziej odpowiednie do zadania tego pytania, a mianowicie potrzebuje jakis dobry (bardzo dobry) czujnik cisnienia roznicowego do 1kPa najlepszy jaki znalazlem to mpxv5004dp niestety nie spelnia moich oczekiwan, czy istnieja jakies lepsze (bardziej dokladne) i gdzie je mozna kupic (najlesze bylyby z wyjsciem cyfrowym)...
No cóż jak widzisz trzeba się zająć czujnikiem ciśnienia różnicowego. Nie wiem czy są dwa czy jeden . Ale trzeba sprawdzić zasilania masę czujników i co widzi i czy ECM widzi te ciśnienia. Drugi to czujnik temp spalin. Po prostu trzeba się pobrudzić i dokonać pomiarów. A na rozruch przy -15 to na pewno to nie wpływa. Reszta błędów to chyba z BCM>?
Czujnik ciśnienia różnicowego filtra DPF-tak na początek.
Sprawdź drożność i stan wężyków od filtra cząstek do czujnika ciśnienia różnicowego, mogą być zapchane sadzą. Miałem tak kiedyś w Alfie.
Trzeba zrobić adaptację czujnika ciśnienia różnicowego
Jakie wskazanie pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego dpf? Dodano po 7 Jakie wskazanie pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego dpf? I może być tak, że przyzwyczaiłeś sie do auta i niedczułeś spadku mocy, a przyczyn powodujących zwiększone spalanie w tym motorze jest kilkanaście, sprawdź czy układ paliwowy nie pobiera lewego powietrza przy przelewach...
Wyglądają jak od czujnika ciśnienia różnicowego DPF. Jeśli masz wersję bez DPF to nie są do niczego podłączone. W niektórych modelach/wersjach z DPF też bywają niepodłączone, bo auta mają inaczej poprowadzone przewody do czujnika ;)
Górna granica ale czego? Pewnie ciśnienia powietrza - ale tego nie napisałeś. Sprawdź w warunkach drogowych jakie jest doładowanie. Powinno dochodzić do 2,4 - 2-6 bara (taki odczyt jest z ekranu Star Diagnozy) Wypalanie DPF pod komputerem nie zawsze pomaga - sprawdź w wartościach aktualnych (zwłaszcza czujnik ciśnienia różnicowego i czujnik ciśnienia...
albo czujnik ciśnienia różnicowy potrzebna diagnostyka masz płyn w zbiorniczku od FAPa??
Filter dpf byl wyczyszczony we firmie specjalizującej się takimi rzeczami i po wyczyszczeniu dymienie ustało. Ale nie jest to przyczyna tylko skutek. Już raz byl filter dpf czyszczony i starczylo na 100km,potem dymienie wróciło. W sumie najbardziej dziwne jest zachowanie czujnika ciśnienia różnicowego ,bo pokazuje wartość bliską zeru czy filter był...
W katalogu ELFA (www.elfa.se) - mam akurat 54 wydanie, są : MPX5100AP - 15...115kPa lub MPX4250AP - 20...250kPa Pozostałe MPX-y z tego katalogu to czujniki ciśnienia różnicowego.
Termoanemometr lub przepływomierz automotive? Przepływce trzeba by wyznaczyć krzywą skalowania. Ew. zwężka i różnicowy czujnik ciśnienia? Bez skalowania i tak się nie obejdzie, ale przynajmniej bez kręcących się wynalazków wirnikowych. I mniejsza bezwładność, co dla PIDa ma znaczenie.
U mnie jest tak że jak wtyczka z przepustnicy jest ściągnięta to wchodzi na obroty normalnie, a jak jest założona to do 10 sekund chodzi normalnie a potem wchodzi tylko do 3000 tys obrotów i koniec. Mój silnik to 1.6 TDCI 90 KM a błędy z ECU są następujące: (P2584) Polecenie z modułu sterującego dodatkowymi składnikami paliwa włczenia (mil) (P2455)...
Po pierwsze: nie ten dział. Po drugie: Najprościej wziąć czujnik ciśnienia różnicowy, podłączyć do jakiegoś eval board z wyświetlaczem i do tego drukarka termiczna (jak w drukarkach fiskalnych). Dodatkowo przekaźnik zabezpieczony diodą na cewce. Reszta to soft. Jakie pytanie, taka odpowiedź.
Auto diagnozowałem cdifem nie mam dostępu do clipa. Świece odkręcam żeby przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania. Komputer zgłasza błąd jak wyżej pisałem czujnik ciśnienia różnicowego dpf-blad obwodu.
Zastanawiam się czy muszę tu zastosować wzmacniacz operacyjny Trzeba wzmacniacz różnicowy, który można zrobić z użyciem wzmacniacza operacyjnego. Ja z niej wyczytałem że po podaniu 3,3V na czujnik on poda mi ok 37 mV przy maksymalnym ciśnieniu? No i dobrze wyczytałeś. Ten czujnik daje na wyjściu małe napięcie różnicowe które trzeba wzmocnić.
Wyjdzie praktycznie na to samo, ale - dla tak dużych ciśnień czujniki różnicowe które znalazłem mają kiepską obudowę (płaskie bez króćców). Myślę że prościej mechanicznie rozwiązać dwa osobne czujniki. Do tego wzmacniacz różnicowy i masz sygnał proporcjonalny do różnicy ciśnień.
Tak jak pisał heniek44 - zawsze stosuje sie presostaty - nastawia sie określony próg ciśnienia (róznicy) i jeśli ono spadnie poniżej nastawy z powodu np. zużytych pasków - to presostat przełączy styki NO/NC i poinformuje centralę o 'braku sprężu' co spowoduje alarmowe wyłączenie urządzenia. Są również analogowe czujniki ciśnienia różnicowego.
Mówimy o sytuacji już po przegramowaniu pamięci sterownika - czyli wsad z pojazdu bez FAP - więc nie widzi defakto czujnika ciśnienia różnicowego i nie zapala kontrolki natomiast pozostaje problem związany z samym filtrem FAP bo jest on skręcony w jednej puszce z katalizatorem więc jak się zapcha FAP to samochód mówiąc krótko osłabnie :)
Cześć Potrzebuję czujnika ciśnienia różnicowego w zakresie 0-10kPa. Znalazłem fajny czujnik odpowiadający moim wymaganiom: https://www.digikey.com/product-detail/e... Jednak jak czytam notę to jest tam napisane, że 1 port ciśnienia to PRESSURE a 2-VACUUM. Czy słowo vacuum odnosi się do próżni i mogę tam podać tylko...
Witam, dzięki za odpowiedź, teraz dopiero zrozumiałem że to GGW tyczy się czujników dokonujących pomiaru ciśnienia różnicowego. Temat to zamknięcia. Pozdrawiam
Witam. Wszystkich mam problem z volvo v50 w 2.0 D w zastraszającym tępię przybywa w nim olej około 1/1,5L na 2tys km w trasie a po miejscu robi to po przejechaniu 300/400km a spalanie mieści się pomiędzy 9/11l ale to oczywiste co sie dzieje z ON silnik pracuje równo nie szarpie i ma moc, według moich diagnoz komputerowych wszystko wygląda ok głownie...
Witam. Zadam być może banalne pytanie ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi. Otóż jaka jest różnica pomiędzy czujnikiem ciśnienia absolutnym (lub różnicowym) a czujnikiem ciśnienia wzorcowym ?
Witam ponownie, byłem na diagnostyce no więc: EDC 15C2 - pamięć błędów 1429 czujnik ciśnienia różnicowego, sygnał niezrozumiały, za dużo mi to nie powiedziało i mechanikowi też, skasował błąd i po odpaleniu kontrolka nie zaświeciła się już. Pojechałem do domu i po ostygnięciu błąd na nowo się pojawił, wnerwiłem się pojechałem do innego mechanika podłączył...
Co pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego? , To właśnie niezgodność pomiędzy obliczeniem ecu i ciśnieniem różnicowym powoduje zapalenie MIL, zrób odczyt z temperatury prekatalizatora i filtra cząstek, EGR możesz sprawdzić bez jego blokowania blaszką, diagnostyka przeprowadzona z uwzględnieniem działania samego MAF-a , da Tobie odpowiedz.
No to pewnie już tam ktoś był i wyciął filtr..... Albo nie emulował albo źle został filtr zemulowany. Albo uszkodzone wężyki gumowe prowadzące do czujnika ciśnienia różnicowego. Ilość osadów ciągle jest 0, ciśnienie różnicowe na jałowym ma być minimum 5 mbar a masz 2. Metodą macajewa sprawdź jeszcze czy jest czarno w wydechu.
Kup jakikolwiek czujnik ciśnienia. Nawet taki do atmosferycznego się nada. Wtedy dajesz dwa, i jeśli ciśnienie w "dmuchawce" jest większe niż atmosferyczne lub mniejsze to masz dwa możliwe stany aktywne. Te co podesłałeś w linku to przerost ceny ;) Ew. szukaj jakiegoś różnicowego - wtedy czujnik będzie jeden.
dzięki wielkie spróbuje wypalić jak nic nie da to wymiana czeka, tylko martwi mnie jeszcze ten błąd czujnika 09300- filtr cząstek stałych czujnik ciśnienia mechanizmu różnicowego, spięcie do gnd, pierw sprawdzę czy czujniki dpf dobrze są podłączone i czy nie zwiera któryś z przewodów pozdrawiam
Ja bym zastosował albo czujnik ultradźwiękowy, albo rurkę z różnicowym czujnikiem ciśnienia (analogowym). Do tego Atmega + 8 - 10 ledów.
Czujnik ciśnienia różnicowego taki MPX5010DP cena 55zł na alle... Jedno wyprowadzenie podłączone pod rurkę zanurzoną pionowo do dna zbiornika. Drugie nie podłączone, czyta ciśnienie atmosferyczne. I mamy pomiar na podstawie różnicy ciśnień, co do ml. Jak wcześniej zauważył "tatanka" , pralki w ten sposób mierzą ile wody dolać - a środowisko nieporównywalnie...
Najlepiej wgrać oryginalny soft, zrobić diagnostykę, naprawić a potem usunąć dpf i egr jak należy. Czym czytasz błędy, bo uniwersalne testery nie wszystkie widzą. Spotkałem się z tym w Oplach z dpfami. CDIF i Launch nie iwdziały nic mimo palącej się kontrlki z OPCOM pokazał błąd związany z czujnikiem ciśnienia różnicowego. Na moje oko ktoś potraktował...
Przecież na zimnym silniku zawór powinien być zamknięty. Nie do końca. Zawór EGR pracuje cały czas, otwiera się i zamyka przy stałych obrotach , natomiast po dodaniu gazu zamyka odcinając gazy wylotowe od kolektora ssącego. Temperatura spalin nie powinno być stała i mierzy to jeden z czujników bodajże przed filtrem i w przypadku usterki tego czujnika...
Witam. Na nasze to "Usterka układu oczyszczania spalin". Podłączyć PP2000 i odczytać błędy. Przyczyny: zapchany filtr FAP (filtr cząstek stałych), brak płynu w zbiorniczku systemu FAP (jeśli jest "mokry FAP"), złej jakości paliwo, może uszkodzony czujnik różnicowy ciśnienia. Poczytaj: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?top... http://www.peugeot-klub.pl/index.php?top...
Pozwól mi małe CV: - poziom wody w zbiorniku będzie się wahał od 0 do 2 m, np. ciśnienie wody na dnie zbiornika wyniesie około 0,2 bara; - czujnik poziomu (lub czujnik ciśnienia różnicowego) znajdzie się w zbiorniku; - zbiornik jest pod ciśnieniem, ciśnienie w zbiorniku wynosi 10 barów; - wskazanie poziomu jest oddalone od zbiornika. Podaj przybliżoną...
Wtyczka, wiązka, sterownik do weryfikacji. Dwa pierwsze błędy to czujniki wałka rozrządu ale one nie są wiarygodne bo wystąpią przy zbyt niskim ciśnieniu oleju jak i przy słabym aku. Nie działa Valvetronik. To temat na później bo może mechanizm do remontu a może wina pozostałych problemów. Skoro nie działa Valvetronik to przechodzi na sterowanie przepustnicą...
Czołem. W aucie zapchał się DPF, nie pomagała procedura wypalania, ciśnienie 400 mbar przy spokojnej jeździe itd. Węże drożne i szczelne, czujnik ciśnienia różnicowego sprawny. DPF poszedł do firmy czyszczącej hydrodynamicznie, wymyli, dali wykres ciśnienia przed i po, zamontowałem, adaptacja, błędy pogasły. Ciśnienie spadło znacznie, ale przy przyspieszaniu...
Da się to precyzyjnie wykonać, odpowiedzią jest Prawo Bernouliego: http://obrazki.elektroda.net/41_12687214... W tej rurce musisz zrobić dwa obszary jeden o większej drugi o mniejszej średnicy, teraz jak na rysunku z obu obszarów wyprowadzić wężyki i podłaczyć na różnicowy czujnik ciśnienia o jak najmniejszym zakresie - Freescale ma takie. Zgodnie...
Podstawa to diagnostyka która pokaże czy to auto wchodzi w ogóle w tryb regeneracji DPF (oczywiście jeśli zatkany). Przeważnie powodem są nieszczelne wężyki czujnika ciśnienia różnicowego lub jak kolega napisał intrcooler. Wszystko to pokaże diagnostyka. Były już u mnie samochody z regenerowanymi DPF -ami. Naprawdę to co ludzie kasy popłacili na różne...
Rurka w bębnie zakończona presostatem (hydrostatem), lub różnicowym czujnikiem ciśnienia.
N75 to nie czujnik, tylko elektrozawór sterowania turbiną. Ciebie interesuje czujnik różnicowy ciśnienia spalin. Idą do niego dwa wężyki/rurki od filtra DPF.
EMB Papst 3214 JH4 ma 30-60kh czasu pracy. Tak, ale ten czas pracy to L10, czyli czas wyznaczony po awarii 10% populacji dla maksymalnych warunków temperaturowych i obciążeniowych w czasie testów realizowanych przez Papst według norm przemysłowych. W razie wątpliwości skontaktuj się z przedstawicielem Papst. Jeżeli obawiasz się tak bardzo zapchanego...
p0106 - Posprawdzaj okablowanie, złączki , może to być nieszczelność lub awaria przewodów podciśnienia. Podmień Map Sensor na org nowy inny. p0322 - Posprawdzaj okablowanie, złączki często korozja lub przecierają się żeby wykluczyć uszkodzenie wiązki przewodów i modułu na skutek oleju silnikowego lub płynu chłodzącego z uszkodzonego czujnika lub napinacza....
Mam 2.0 HDI DW10TD 2004r, trzeba szykować się do wymiany wydechu. Widzę że ktoś przede mną rzeźbił i wyciął katalizator (1731FF). Jako że straszą coraz bardziej sprawdzaniem emisji spalin zastanawiam się nad wstawieniem z powrotem kata. To niecałe 500zł, do przeskoczenia. Teraz pytanka: 1. Auto trochę kopci jak dostanie w gaz, czy to zbyt szybko...
MAP sensor, czyli tak na prawdę czujnik ciśnienia różnicowego, faktycznie jest nierozbieralny, ale.... jeśli się chce to wszystko można :D jak już pewnie zauważyłeś, cała płytka tego układu jest włożona do plastikowej obudowy i zalana czymś podobnym do silikonu (tyle że trochę twardsza jest ta substancja). Ja osobiście ostrym nożem rozciąłem z jednej...
Widziałem rozwiązania pomiaru prędkości przepływu powietrza używające różnicowych czujników ciśnienia.
Witam. Auto jak w temacie rocznik 2007. Silnik bez turbo, przyjechało z palącym checkiem, błędy odczytane gutmannem: - 10090 sprawność katalizatora. - 10309 sterowanie wałkami rozrządu na wylocie. - 10365 sterowanie wałkami rozrządu na wlocie. Skasowałem (bo może stare) przejechałem się może 5-10 km i odczytałem deplhim tym razem: - 2b15 czujnik ciśnienia...
Witam serdecznie. Samochód zaczął palić bardzo dużo paliwa. Normalne spalanie to 11l/100km . 20l/100km.. Po podpięciu do kompa wywaliło następujące błędy P0452 - Czujnik ciśnienia różnicowego zbiornika paliwa (sygnał za niski) P0036 - Regulacja ogrzewania sondy lambda Rząd 1 / czujnik 2 (uszkodzony obwód) P0443 - Zawór filtra z węglem aktywnym ( nieprawidłowe...
artość ciśnienia reduktora rośnie do ok 1,9 bara zamiast spadać. Nie wiem czy to istotne ale ciśnienie Pdiff "dąży" do 1 bara (przeważnie wynosi ok 0,95 bara). czyli jedno rośnie o prawie bar a drugie o 5 setnych? Nie jest aby tak że czujnik podaje Ci ciśnienie bezwzględne oraz różnicowe (diff) i właściwie wszystko jest dobrze?
Vin auta to: WDD2040221A089589 No i jest to, co podałem powyżej: Oznaczenie modelowe jest 3,2 CDI, ale auto ma kod M30 co oznacza pojemność silnika 3 litry. Dokładnie 2987 ccm. Ale do rzeczy. Pierwszy element to "catalytic converter" - czyli katalizator. Czujnik w jego środku to rzeczywiście czujnik temperatury. Element pod podłogą to filtr DPF (do...
Część samochodów ma czujnik ciśnieniowy - ale nie uruchamia on świateł stop, ale kontrolkę od uszkodzenia chamulca. Są to najczęściej czujniki różnicowe ciśnienia pomiędzy jednym a drugim obwodem chamulcowym. Kontrolka zostaje wysterowana tylko w momencie znacznej różnicy ciśnień( awaria , zapowietrzenie ). A tak - rozpatrując aspekty prawne - to po...
W garażu też się liczy? Zaawansowani amatorzy jak najbardziej. Rozumiem, ze możesz mieć kłopot ze zidentyfikowaniem zaworu bypass w ukł. chłodzenia bo to nie jest częste rozwiązanie ale żeby nie potrafić znaleźć przekaźnika świec żarowych albo nie rozpoznać czujnika różnicowego ciśnienia FAP to już wybacz...
Mam problem z zaginionymi "konikami" w mojej Kia Sportage 2.0 CRDI VTG. Rocznik 2006. Przede wszystkim samochód stracił moc nagle, po prostu okazało się nagle, że ruszanie pod lekką górkę w normalnym stylu kończy się zgaśnięciem silnika. Ruszenie pod solidną górkę wymaga już wymaga solidnego przygazowownia. Do 2200 obrotów zbiera się wolno. Kończą mi...
Garść szczegółów: :arrow: .sk Instalacja nie jest pod moim nadzorem i nie będę w niej w żaden sposób grzebał, tym bardziej że jest na gwarancji i tylko serwis fabryczny może tam łapki wsadzać. :arrow: eljarkos Dokładnie tak jak piszesz wyobrażałem sobie działanie tego układu (pompa jest wyposażona w różnicowy czujnik ciśnienia). Uwaga o granicznej częstotliwości...
niekoniecznie jest czujnik różnicowy ciśnienia. może "wyczuwać" spadki prędkości obrotowej silnika - w "ślimaku" (obudowie pompy - część wodna) raczej nie ma wtopionych czujników (przynajmniej jeszcze nigdy nie było). cała logika jest w elektronice.
Witam w moim przypadku w Toyocie Avensis 2.0 126km pomiar na czujniku różnicowym ciśnienia miedzy 1 a 2 pinem GND a VP na postoju 900 obrotów miałem 0,75v a przy obrotach 2500 napięcie wynosiło już 2v +/- 0,2v, moja diagnostyka niestety nie pokazuje aktualnego ciśnienia różnicowego, trzeba sobie na podstawie wykresu katalogowego je obliczyć lub podpiąć...
Jakie jest wtedy ciśnienie na listwie CR które widzi ECU? Może być problem z pompą CR lub z okablowaniem, rzadko z samym czujnikiem. P2456 to problem z czujnikiem ciśnienia różnicowego DPF. Na ogół zatkanie filtra. Mógł zdechnąć czujnik, przetarte wiązki, zatkane rurki od czujnika do DPF. DPF ponoć wycięty... Więc w ogóle nie powinien tego zgłaszać...
Zrobic logi z czujnika różnicowego DPF, ewentualnie podać ile masz na jałowym, potem przy 2000,3000 RPM a potem podczas jazdy przy pełnym obciązeniu założmy 3 czy 4 bieg i 3000RPM Czujniki w tych autach często padają więc może to być on jak najbardziej
Były kiedyś takie czujniki do trabanta - działały jak wodomierz z taką turbinką i transoptorem. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tyle tylko że to trochę przeżytek. Można by też wykorzystać zjawisko spadku ciśnienia w przewężeniu na rurce. do tego różnicowy czujnik ciśnienia i można mierzyć. Można by też zastosować ultradźwięki...
Na stole operacyjnym jest Scenic 1.9 dci z EDC16C36. Miał być usunięty EGR. Ktoś zmodyfikował mi wsad i po wgraniu zginęła możliwość ponownej identyfikacji. Sterownik nie jest rozpoznawany przez BDM100 ani KTAG. Nie da się go odczytać - brak komunikacji. Auto odpala i jeździ, ale wywala błąd czujnika różnicowego ciśnienia FAP
Ciśnienie różnicowe ,czujnik różnicy ciśnień inaczej.
W zależności od zastosowanego czujnika dopasowujesz elektronikę. Czy to układ analogowy, czy cyfrowy, jeśli taki zastosowujesz czujnik. Elektronika w podstawowej aplikacji prosta, jak w termostacie, tylko zamiast czujnika temperatury, czujnik ciśnienia (oczywiście nie sztuka w sztukę). Czyli układ komparatora. Są też czujniki różnicowe, które mierzą...
Cześć zamulenie i ruszanie tak powolne że aż niebezpieczne jest chyba spowodowane przytkanym dpf lub czujnik różnicowy ciśnienia dpf padł. Monitorując parametr soot pokazywało ok 23g/m³ kiedy przepędziłem po trasie soot doszedł do 24.6 max i nagle zaczął się wypalać i spadać aż Jaguar odmulił i wskazał 5.5 po zakończeniu wypalania DPFa. Auto ma przejechane...
Witam Błąd w myśleniu, to jest miernik różnicowy a nie absolutny, mierzy ciśnienie ponad ciśnienie otoczenia wobec tego trzeba mu większego ciśnienia niż atmosferyczne by napięcie na wyjściu zaczęło się zwiększać. Piotr
masz różnicowy czujnik ciśnienia gazu , bez pomiaru podciśnienia. W normalnej eksploatacji ten pomiar nie jest potrzebny. Do starszych instalacji stosowano ,w celu kalibracji, dodatkowy czujnik kalibracyjny :cry: który uruchamiał pomiar podciśnienia.
Potrzebujesz różnicowy czujnik ciśnienia taki jak np. tu; http://www.tme.pl/arts2/pl/ZMIANY/mpx12d... A podobny układ (wariometr) był kiedyś opisany w Elektronice Praktycznej - poszukaj. Tak były też zasady przeliczania, wyświetlania, itp. Marek
Ciśnienie przy pracującym silniku powinno jakieś być. U Ciebie to chyba nie jest czujnik różnicowy ale ciśnienia spalin przed DPF (zobacz ile wężyków jest do niego podłączonych). Częste problemy w Oplach to połączenie dpf -czujnik (nieszczelności). Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance) 2.075 km - tego nie potrafię zrozumieć -nie dokonała się...
Być może masz niedrożne przewody doprowadzające podciśnienie do czujnika różnicowego .
Podłączyłem tester i na kompie były dwa błędy: -ciśnienie doładowania, sygnał za niski; -czujnik ciśnienia spalin (bądź różnicowy, nie pamiętam) przerwa/zwarcie do masy; Nie było nic związanego z zapchanym bądź wstrzymanym procesem regeneracji. Najgorsze jest to że przedostało się sporo oleju przez turbo do DPF-a.
Nic z takiej jazdy nie będzie. Bardzo szybko przejdzie w tryb awaryjny z uwagi na nieprawidłowe wartości ciśnienia z czujnika różnicowego. Prościej wyjąc filtr i ocenić go naocznie. Można również przelać go wodą z węża i zobaczyć, czy jest przelot. Można przy okazji wypłukać go karszerem w obu kierunkach. P.S.: 3000 tys to TRZY MILIONY. I ty jeszcze...
Każdy diesel z DPF w BMW ma Szerokopasmową sondę lambda przed katalizatorem. Odczyt ciśnienia różnicowego to nie jedyne miejsce gdzie można sprawdzić parametry czujnika z dpf. Sprawdź na zgaszonym(najlepiej na zimno i na rozgrzanym wydechu) jakie ciśnienie atmosferyczne odczytuje czujnik ciśnienia z dpf i porównaj z atmosferycznym widzianym przez sterownik...
Przydało by się załączyć schemat no i pdf-a,napisać jaki to typ czujnika ciśnienia : absolutnego (A), różnicowego (D) i nadciśnienia (G)...na początek znajdź pary styków zgodnie z tym co opisałeś,mierząc np. rezystancję w "normalnych" warunkach z reguły powinny się zawierać (między parami) wej ok 4komy wyj ok 5komów i w ten sposób masz namierzone pary...
Jeżeli masz na mysli coś takiego jak na rys. poniżej "A", to nie bedzie działać na pewno. Układ ma wejścia różnicowe i w tym przypadku ΔU wyniesie zawsze 5 V. Można zastosować np. układ mostkowy, jak na rys. "B". Dla typowego czujnika ciśnienia układ jest jak na rys. "C". Czujnik ciśnienia daje b. małe napięcie wyjściowe i warto przed układem pomiarowym...
Witam. Jest to dla mnie dość pilna sprawa. Muszę wzmocnić sygnał różnicowy pochodzący z czujnika ciśnienia tak, żeby można było podać go na przetwornik A/C w kontrolerze. Proszę o podanie schematu wzmacniacza na wzmacniaczu operacyjnym. różnicowe napięcie wejściowe : 0-40mV (przetwornik ciśnienia MPX2100 zasilanie 5V) wymagane napięcie wyjściowe około...
Sprzedam 2 szt. HSCDRRD2.5MDSA3 z firmy Honeywell - nówki. Czujnik ciśnienia, różnicowy 2,5 miliBar. więcej opisu tutaj na google. Cena w detalu 250 zł/szt, oddam za 100 zł szt. Może ktoś takowych potrzebuje, mi są całkowicie zbędne. Na podobnych robiłem we własnym zakresie przetwornik ciśnienia.
Jeżeli tak, to po mocnym ;) dmuchnięciu w wyprowadzony port powinieneś otrzymać zwiększone napięcie na wyjściu. W takim przypadku to na 100% czujnik różnicowy...
Ogólnie wypadało by zastosować jakiś różnicowy czujnik/przetwornik ciśnienia. Trzeba powiedzieć, że przetworniki ciśnienia (te lepsze) są skompensowane termicznie. Postawił bym raczej na czujnik który nie będzie umieszczony w tej podwyższonej temperaturze a powietrze którego ciśnienie chcesz mierzyć było do niego doprowadzone za pomocą jakiejś rurki/wężyka....
Witam. W Twoim przypadku potrzebujesz mierzyć różnicę między ciśnieniem w miechu a atmosferą, potrzebujesz więc czujnika do pomiaru względnego (różnicowego) i to dwukierunkowego (jedno wejście do miecha, drugie na zewnątrz). W TME na telefon można zapytać o wersję bidirectional czujników Honeywella, jak z innymi to nie wiem. Jeśli nie będą dostępne...
No i mam winowajcę. Czujniki ciśnienia spalin mają różne charakterystyki. Dla potomnych. Sterownik silnika o numerach: A 651 900 32 03 A 651 901 29 02 FV 12.16 HW 14.10 PD 10 M01 poprawnie odczytuje dane z czujnika o numerach: A 009 153 52 28. Czujnik o numerach A 651 905 02 00 będzie zaniżał pomiar, taki był zamontowany. Po wymianie błąd dało się skasować....
Podobny problem występuje w IVECO w Silnikach F1C z z filtrem cząstek stałych DPF. Problem polega na tym, że wypalanie z pomocą kompa nie zawsze jest skuteczne, owszem komputer po wypaleniu pokazuje np. 1gram/cm a auto nie ma mocy i wchodzi w tryb awaryjny.To jest podobnie jak opisuje Gerri w mercedesach. Czujnik różnicowy ciśnienia na filtrze wejście...
Witam Mam problem z e90 z silnikiem n46. Auto po nocy kręci i kręci i dopiero odpala. Była nieszczelność na kolektorze rurka od odmy, nie widać było w parametrach ciśnienia różnicowego z czujnika różnicowego na kolektorze. Po podłączeniu rurki czujnik pokazuje parametry. W dalszym ciągu jest taki problem z odpalaniem, ale jak już odpali i zgasisz kolejne...
rozmawialem z pewnym doktorem ktory pracuje na hamowni pojazdowej. Twierdzi on, że emulator jest niedoskonałym urzadzeniem, a w sterowniku siedzi soft który musi sie nauczyć go obslugiwac. Silnik powinien zrobic iles dziesiąt tyś km w różnych warunkach pracy do tego czasu ogranicza moc aby niespowodowac uszkodzenia silnika. W obudowie filtra są po...
Dziekuje wszystkim za rady , problem jest mniej klopotliwy niz myslalem. Masz rację marek_Łódź, moje lenistwo i niezdarność zdaje się być ogromna, wybacz. Ale z tego co zauwazylem dzieki "diagowi" , to niektore czujniki Motoroli mogą mierzyć ciśnienie różnicowe jak i absolutne. W tych czujnikach ciśnienia absolutnego jeden otwór jest zamknięty całkowicie...
Adaptacje wszystkiego co było ruszane zrobione. Czy ciśnienie różnicowe spalin na wolnych obrotach 14-17 mbar jest za wysokie? Ciśnienie z 2 czujnika (czujnik ciśnienia recyrkulacji spalin), które jest za dpf jest 40 mbar.
A myślisz że skąd ECM wie co się dzieje w filtrze? Przecież sadza jak i poziom popiołu to wartości wyimaginowane . To tylko obliczenia na podstawie czujnika różnicy ciśnień, MAF ,MAP, czujniki spalin itd. Jak wzrasta sadza (g)i to i ciśnienie różnicowe musi wzrastać.
Chyba kolejny problem pokonany. Po tym co napisałeś zbyszek1281, myślałem nad sprawą presostatu i wyszło mi że albo dokładny różnicowy albo wcale. I chyba obędzie się bez. W zamian czujnik ciśnienia oleju, a w zasadzie dwa. Oba z pf 126, po 5 zł. Posiedziałem u znajomego w sklepie i z kilkunastu wybrałem dwa; jeden rozłącza przy 0,29 drugi przy 0,34...
czujnik PS-cc1 jest różnicowym czujnikiem pomiaru ciśnienia gazu. Nie mierzy podciśnienia i dlatego masz wskazania 0. Aby był pomiar podciśnienia należy zamontować dodatkowy czujnik kalibracyjny. Czujnik ten jest potrzebny w procesie kalibracji instalacji (i zbierania mapy benzyny i gazu) w normalnej pracy instalacji jego wskazania nie są uwzględniane...
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
W silnikach turbo oba czujniki są równorzędne ponieważ istotne jest różnicowe ciśnienie gazu. Im wyższe ciśnienie w kolektorze tym musi być wyższe ciśnienie gazu. By móc powiedzieć coś o ciśnieniu gazu patrzy się na różnicę ciśnienia gazu i ciśnienia kolektora która musi być stała i właśnie z ciśnienia różnicowego liczy się korektę od ciśnienia gazu...
Witam. Należy zastosować wzmacniacz pomiarowy. Dla mniejszych dokładności wystarczy różnicowy z czterema, jednakowymi rezystorami. Pzdr.
Dzięki za zainteresowanie - poradziłem sobie. Chodziło o różnicowy czujnik ciśnienia MPXV7002DP Zakres: -2÷2kPa; Uzas:0,5÷4,5VDC Nota katalogowa: http://www.tme.eu/pl/Document/f36e2d770d... Kupiłem w TME na specjalne zamówienie, ale musiało to być 5 sztuk. Zatem mam 4 do sprzedania. To dział Ogólne a nie Ogłoszenia -...
Map sensor mierzy ciśnienie różnicowe : jedno to różnica ciśnienia gazu i ciśnienia w kolektorze ssącym, drugie to podciśnienie w kolektorze względem atmosferycznego, Jeśli masz brak wskazań ciśnienia to instalacja nie będzie prawidłowo działać z powodu braku korekt od ciśnienia - i nic tu nie da ustawianie na manometr . Napraw lub wymień map. Najlepiej...
Jak wyobrażasz sobie taki emulator czujnika? Przecież ciśnienie różnicowe jest zależne od obrotów silnika, obciążenia, temperatury...
Inny sposób: W modelarstwie często stosuje się czujniki ciśnienia MPX2100. Koszty ok. 70zł , masz informacje o ciśnieniu podaną różnicowo. Odbierasz to prockiem i np przesyłasz na Ziemie ;)
W przypaku czujników ciśnienia to wszystko zależy od pojemności zbiornika i wymaganej dokładności. Jeśli zbiornik mieści niski słup wody to zmiany ciśnienia będą niewielkie i potrzeba czułego przetwornika. A te niestety do tanich nie należą. Pomiar ciśnienia powinien być różnicowy aby wyeliminować zmiany ciśnienia atmosferycznego fałszujące pomiar.
układ różnicowego podłączenie różnicowego zaworu różnicowego
klimatyzacja eberspacher lanca dysza prąd ssania
MAN TGM - Samoczynne uruchamianie, błąd 05668-08 Kod błędu 05668-08 w MAN TGM - diagnostyka i rozwiązania