są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
To jest błąd od przepływomierza. A rurę wypchnęło pewnie dlatego bo słabo dokręcona albo klamra nie trzyma.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Który top rocznik? Jest wiele możliwych przyczyn. Na począteg zawór ERG do sprawdzenia czy pracuje prawidłowo, potem samo turbo czy nie maja turbinki zbyd durzych luzów,czujnik Ciśnienia za turbo czy sprawny? potem przepływomierz najlepiej podmienić na chwile na inny sprawdzić jak sie auto zachowuje. Ale zaczoł bym od turbo i ERG. Dodano po 1 Oczywiście...
Numer błędu , p0238 czujnik A ciśnienia turbo
Podłącz sie do komputera może czujnik ciśnienia turbo nawala
Coś jest z turbodoładowaniem nie tak, w tej wersji jak pisałeś nie ma elektrycznego czujnika ciśnienia doładowania. To gdzieś po drodze nie otwiera się właściwy zawór powodujący wzrost ciśnienia w obwodzie turbo, ale gdzie to nie wiem, nie spotkałem się z taką konstrukcją. Spotykałem jedynie z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym...
Czyli czujnik ciśnienia doładowania turbo? Jak sprawdzić ten czujnik czy na pewno jest wadliwy
Pytanie brzmi czy zakładając nieprawidłowy czujnik ciśnienia w listwie common rail, narażamy silnik na usterkę. Z jakimi usterkami się spotkaliście po takim niefortunnym dobraniu czujnika. Co może uszkodzić błędny parametr ciśnienia? wtryski, tłoki, głowicę, turbo, dpf , egr,
Przepływomierz ma podmieniłem go i też bez zmian ale zastanawia mnie ten czujnik ciśnienia turbo. Dodano po 7 Kolega podał zdjęcie z którego wygląda że jest na wężu [nie widziałem go] zobaczę jeszcze raz.
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
trzeba sprawdzić doładowanie turbiny, interculer, czujnik ciśnienia turbo , przeciwciśnienie spalin , klapkę przy turbo , przepustnice spalin
Mam to samo powyżej 80km/h wywala błąd czujnik ciśnienia turbo wartość poniżej wartości wyliczonej P2074 sprawdzane texą. Co to może być? Turbina po regeneracji (na starej to samo, czujnik powietrza doładowania nowy)
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
Może jest jeszcze czujnik ciśnienia oleju na przewodzie doprowadzającym olej do turbo ??
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Może dawno nie zmieniany filtr paliwa lub psujący sie czujnik ciśnienia turbo lub pedał gazu czyli porządna diagnostyka. Trzeba jeszcze sprawdzić przewody podciśnieniowe.
Scania 164 V8 480. Potrzebuje wyjaśnienie następujących kodów EDC: 54 51 47 21 Cześć! Chętnie pomogę Ci zrozumieć te kody błędów EDC (Electronic Diesel Control) dla Twojej Scania 164 V8 480. Oto wyjaśnienie każdego z kodów: 1. Kod 54: Ten kod może być związany z problemem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego (IAT - Intake Air Temperature Sensor)....
Tutaj nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze więc nie można podejrzeć w blokach doładowania. Wedle sterownika silnika to powietrza i paliwa jest ok ale z pomiaru sondy wychodzi że jest zbyt bogato bo powietrze ucieka bokiem przez co ECU zuboża mieszankę. Może też przepływomierz zawyżać ale to bym odrzucił z powodu "świstu" który słychać.
Turbo, podciśnienia, czujnik ciśnienia dolotu, wiązka, EGR... Gdzieś tu... ;)
Witam teściu ma taki problem w swoim passacie, otóż jadąc jak jest ciepło auto przy wyższych prędkościach po paru km przestaje reagować na gaz, tak jakby się zawieszało i nie miało totalnie mocy, można cisnąć gaz a ono nic, po wyłączeniu i włączeniu auta, można jechać dalej i problemu nie ma, co może być? Turbo, czujniki ciśnienia czy coś innego?
tzok"]Przecież na stronie jest prawidłowy opis Jaki prawidłowy??? MAP to czujnik podciśnienia. BARO PRESURE to czujnik ciśnienia- dla turbo, te same czujniki wykorzystuje gazownia do pomiaru ciśnienia i temp. gazu.
Tam jest przecież SID801 a nie Bosch. Turbina zwyczajna, bez sterowania i czujnika ciśnienia turbo też nie ma. Jedyna co ma to zawór EGR i przepustnica w dolocie, sterowane podciśnieniem. Dodaję schemat jakby był potrzebny.
Częsty przypadek takiego stanu rzeczy w silnikach renault jest zabicie sądzą przewodu metalowego albo króćca do czujnika ciśnienia spalin z turbo.
Nie problem w czujniku tylko w zbyt niskim ciśnieniu doładowania, do sprawdzenia turbo i dolot.
Zacznij od kontroli ciśnienia turbo
Objaw typowy dla usterki ukladu paliwowego, defekt świec żarowych nie ma związku z tymi objawami. Błędu ciśnienia turbo nie złapie bo nie ma czujnika ciśnienia. Usterka turbo nie uniemżliwi wkręcania się na obroty, będzie to jezdziło ale bedzie mułowate. Tryb awaryjny może wywołac również usterka przepływomierza - czesty przypadek to korozja elementu...
Niestety z IC do pompy wtryskowej nic nie idzie. Trzeba poszukać, może gdzieś jest jakieś miejsce gdzie można wpiąć się z miernikiem podciśnienia. Poza tym w wężu idącym do IC jest jakiś czujnik elektroniczny - może można go wykorzystać ?? Pozdro !!
Które to A4, B5 czy B6? Działa klima czy tylko wentylator się kręci, bo to jest różnica. Presostat odpowiada za załączanie wentylatora elektrycznego. Jeśli jest zwarty, to wentylator będzie się kręcił cały czas. Ale jest jeszcze możliwość uszkodzenia sterownika wentylatora.
najpierw sprawdź czy masz w aucie turbo i czujnik ciśnienia oleju, dopiero później można myśleć o ramkach i parametrach
Mam rozbity element wykonawczy z czujnikiem (taki czarny kapturek z wyjściem 3 pin). Za cholerę nie mogę dostać używki. Muszę to jakoś obejść. Zaślepiłem dolot spalin. Może da sie "okłamać" komputer... Ma ktoś z Was jakiś pomysł? Narazie wali błąd EGR i czujnik ciśnienia Turbo. Help..... !! :| Pozdrawiam
Błąd P0299 jest opisany w moim programie jako Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbo 2.Czujnik ciśnienia ładowania z czujnikiem temperatury powietrza
Ciśnienie oleju nie jest wykładnikiem kompresji. Sprawdź ciśnienie pompy zasilającej. Jeżeli z odmy nie wydostaje się smród i opary przedmuchów, to pomiar ciśnienia w cylindrach możesz sobie darować. Regulacja była zrobiona? kto to wymieniał? Czujnik ciśnienia turbo sprawdzony/podmieniony? Czy nie ma na pewno nieszczelności w intercolerze i w układzie...
Zmień urządzenie diagnostyczne na wiarygodne, ten silnik nie ma bezpośredniego wtrysku i czujnika ciśnienia paliwa, to Modular 2.5 turbo r5 z Volvo
Witam, mam problem jak tytule Mój peugeot od czasu wypadku nie wkręca się powyżej 3000 obr, tak jak by miał blokadę. Był zrobiony klon sterownika silnika. podsyłam zdjęcia błędów. https://obrazki.elektroda.pl/2997331600_... Jest to silnik 8hz. Turbo ma tylko zawór odprężający. Mam pytanie gdzie jest czujnik Ciśnienia turbo. Na schemacie...
AXR ma turbo ze zmienną geometria . Ja bym sprawdził czy wartość z czujnika ciśnienia za turbo nie jest przekłamana. Wartość 1000 mg nie jest za bardzo niepokojąca z racji lekkiego przeładowania zaraz po obudzeniu turbo . Jak jeszcze brakuje kata plus lekko przelotowy wydech to wartość 1000 jest normalna.
Czujnik do sprawdzenia na gruszce turbo. A map musi być na wężu dolotowym między głowicą a przepustnicą.Sprawdziłem to za ciebie . Zadowolony?
Potrzebuję pomocy ze strony fachowców: muszę zbudować układ 'oszukujący' ECU (komputer) w samochodzie. Chodzi o informacje podawane z czujnika ciśnienia turbo. Muszę mieć regulowany wzmacniacz, który liniowo zwiększy mi napięcie na wyjściu od ok 1.5 do 2.8 raza względem tego, co dostanie na wejściu. Zakres wejścia 0-2.5V, zakres wyjścia 0-4.75V. Zasilany...
Megane 3 dci. Check engine się świeci i dużo błędów. Nie będę pisał tych błędów bo jest ich naprawdę dużo i wydaje mi się ze nie są prawdziwe. np czujnik ciśnienia turbo jest 1000 mbar a po prze gazowaniu 1800 mbar. A błąd to jego sygnał. Auto nie ma braku mocy. Jeździ ok. Nie da się skasować tych błędów i to jest problem. Gdzie szukać przyczyny? Czyżby...
MiniTerm turbo GCO-DP-21-13 szybko wzrasta ciśnienie wody, wyświetla się E9 Dodano po 5 Witam, ciśnienie z 1.0 w ciągu 2min wzrasta do ok. 3.7 Czy to czujnik ciśnienia?
Witam jestem początkujący na tym forum potrzebuje od was pomocy jestem w stanie zapłacic gotówkę za pomoc. Mam taki problem po wymianie turba auto tak jak by straciło moc nie ciagnie wsztkie wezyki podcisnienia wymienione elektro zawór nowy oryginał czujnik ciśnienia turbo oryginał wtryski po regeneracji filtr fap wycięty i usunięty elektroniczne dorzucam...
Pierwszy strzał i udało się:) po wymianie Map sensor/czujnik ciśnienia doładowania, turbo odżyło. Dziękuję bardzo za pomoc.
Kurcze facet mi mówił i dobrze nie pamiętam ale chodziło o czujnik ciśnienia na turbo (jakaś grucha)
Problem jest z czujnikiem kopiowania turbo a ty wymieniasz czujnik ciśnienia paliwa.
Panowie czy czujnik ciśnienia atmosferycznego to ten przy przepustnicy na dwie śrubki?? Wedle WOW Wurth Ma on mieć rezystancje 3708 Omów mi pokazało 1.236 jednak ja sprawdzałem wartością 6K omów czy jest to prawidłowe sprawdzenie? Napięcie do kostki dochodzi. 2 Czujnik ciśnienia spalin ten koło turbo tak? Pokazywało mi 2k parę omów a ma być 4670 omów....
witam jakie ma być ciśnienie na reduktorze ig1 turbo jeżeli czujnik ciśnienia jest usytuowany na obudowie listwy wtryskowej
Witam, posiadam Fiata Ducato 2.3 2016 r. 130 kM. Zaczęło się od sporadycznego wypadania błędu P0238, potem dodatkowo zaczął wypadać P0401 i P0402. DPF się nie chce wypalić. Mechanik z czwartego warsztatu rozkłada ręce, do tej pory wymienione 2x EGR, turbo, czujnik ciśnienia doładowania, chłodnica spalin, intercooler, przepływka, olej, filtry, wtryski...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Cześć, Mam praktycznie to samo, tylko że głównie po odpaleniu po dłuższym postoju, tempomat się nie wyłącza w trakcie jazdy, ani turbo, obroty maksymalnie 3500. Czy udało ci się rozwiązać temat? Też nie mam DPF, EGR zaślepiony całkowicie. Miałem do tej pory 3 razy taką sytuację, za 1 razem 2–3 dni i jak odmuliło, to mocno po katowałem i długo był spokój....
Po właczeniu zapłonu napięcia nie ma. Mogą to być czujniki? np temp czy ciśnienia? to od ich pracy zależy sprawność zaworu regulującego pracą turbo? jeśli nie działaja to nie ma tam napięcia? czy nie ma napięcia z jakiegoś innego powodu?
Witam. I pomógł ten elektrozawór? Mam ten sam problem w Masterze. Turbo nowe, węże nowe, czujnik ciśnienia nowy, a błąd przy powyżej +8stopni na zewnątrz się pojawia
Okrojona wersja SQ24 listwa wtryskowa niebieskie BRC do 22kw na cylinder z turbo do 28kw z czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu wspaniale że BRC a nie ZAWOLI parownik MY bez czujnika temperatury którą to oblicza komputer z temperatury gazu okablowanie wolne wtyczki to wąska złącze do PC szersza złącze MAP sensora do programowania przewód obrotów...
Wracam do tematu po dłuższej walce, zakupiłem launcha i dopatrzyłem się nieprawidłowych wartości na czujniku ciśnienia spalin, który jest umiejscowiony między turbo a EGR. Po wymianie jak na razie z autem jest wszystko dobrze.
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
czujnik ciśnienia paliwa wyczyść , wymień - wcześniej jego adaptacje zrób wymieniłeś cały silnik czy słupek ?
problem powrócił po przekroczeniu 2 tys. obrotów wyłącza się turbo czujnik ciśnienia wymieniony - są z niego odczyty podczas gazowania do ok 2bar kolejny raz wymieniony N75 tym razem z nowego na sprawny używany , nowe wężyki i wszystko sprawdzone ręczną pompką próżniową z zegarem , trzyma podciśnienie Błąd diagnostyczny VCDS pokazujący kody usterek...
Witam mam problem z Vivaro 2,5, silnik gaśnie przy przyspieszaniu, błąd za niskie ciśnienie na listwie wtryskowej, zrobiłem wtryski, pompę, czujnik ciśnienia, podmieniona przepływka, wymienione czujniki doładowania, turbo gruszka. Nie mam pojęcia dlaczego gaśnie, dodatkowo sprawdzona wiązka i drugi sterownik, mechanik ręce mu opadły, ma ktoś jakiś pomysł
Numeru bledu teraz sobie nie przpomne. ale napewno chodzi o zbyt wysokie ciśnienie turbo. Czujnik ciśnienia wymieniłem na nawy bo podejrzewałem, że może pzekłamywć. przy przeładowaniu jest chyba cisnienie około 2600
U mnie podobna historia w skodzie octavi I. Silnik też 1.9 130 km. Dodatkowo u mnie sztanga sprawdzana, większość kabli podciśnieniowych wymienionych i efekt ten sam... Posprawdzaj u siebie węże... Gdyż u mnie zaczęło się od błędu zbyt niskiego ciśnienia a po wymianie wężyków, sterowników, czujnika ciśnienia, regeneracji turbo pojawił się błąd za dużego...
Witam, mam problem z punciokiem zaczął mi więcej palić o litr, spadła mu moc i głośniej chodzi, tak jakby wibruje. Jak jadę na 5 biegu z gazem w podłodze to czuję pod nogą jak chodzi całe auto. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze, sprawdziłem turbo, próbowałem przepalić ale nic nie pomaga. Podpowiedzcie koledzy co jeszcze może być przyczyną takiego...
Nie sprawdziłem tabeli błędów. Nawet nie wiem jak to się sprawdza. FAP usunąłem ponieważ samochód już wcześniej stracił moc. Ledwo go można było rozpędzić, kopcił i strasznie syczał. Byłem u 2 mechaników i oboje stwierdzili zapchanie FAPa. Z komputera usunął go znajomy, który od lat zajmuje się komputerowymi modyfikacjami. Z poprzednimi samochodami...
Witam. Jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Zwracam się do Państwa z następującym problemem. Od jakiegoś czasu mój samochód (XP z silnikiem 2.0 HDI 90KM na BOSCHU) zaczął wariować. Objawy są następujące>> po włączeniu samochodu wysokie obroty ( nie zawsze, czasami jest zupełnie normalnie). Wciskanie pedału gazu i jego puszczanie nie pomaga. Drugi...
A skąd taki głupi pomysł że ilość powietrza jest stała? Nawet w silnikach wolnossących to się zmienia wraz ze zmieniającą się kondycją silnika, albo ktoś coś przekombinuje w wydechem i od razu efekt falowy ch... strzela. Chyba poniosła cię kolego fantazja z tą kondycją silnika !Czyli idąc twoin tokiem sterownik powinien mieć zakodowane że po przebiegu...
Mój błąd - wychodzi czytanie na szybko. Faktycznie nie ma tu mowy o czujniku ciśnienia doładowania o którym ja pisałem. Zawór jak i czujnik nowe czy używane?
Trafic 2.0 dCi 2012r. z DPF 114km spadek mocy po kilku kilometrach jazdy i komunikat sprawdź wtrysk czujnik ciśnienia turbo na wejściu ma 4.95v ,środkowy pin ma masę ok,a na wyjściu 1,11 v na biegu jałowym po dodaniu gazu spada wartość do około 1 v,wymieniłem czujnik na Boscha i to samo było otwarte opakowanie w sklepie czy jest dobry nowy czujnik?...
Witam, Fiat Doblo 223 z dpf, 1.3 62kw 2007r. błędy: - czujnik ciśnienia spalin; - czujnik ciśnienie doładowania; -czujnik temperatury płynu chłodzenia; Turbo po regeneracji, dpf wypalony serwisowo, czujniki ciśnienia spalin 2 nowe różnej firmy, a problem wygląda tak: jak się auto nagrzeje to włącza się wentylator chłodnicy i zaczyna się regeneracja,...
Czyli czujnik ciśnienia też w porządku. Nie ma rady, czeka cię rozbiórka układu dolotowego i poszukiwanie dziury, a jeśli jej nie znajdziesz to turbo zdechło.
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
No i po klopocie... Wiec padlo przeponowe naczynie wzbiorcze... Przez co duze wahania cisnienia uszkodzily czujnik (przetwornik) ciśnienia... A zawór bezpieczeństwa był zakamieniony i przepuszczał... ;) Teraz wszystko wróciło do normy... Koszty to naczynie wzbiorcze (jednak uszkodzone) - 167 zł, zawór bezp - 23 zł, czujnik ciśnienia 76 zł... Pozdrawiam
Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
Przepraszam że odrobinę odbiegnę od tematu, ale jaką rolę pełni czujnik ciśnienia spalin przed turbo w przypadku obecności DPF w LII 2.0 dCi? Miałem zatkaną rurkę tego czujnika, 8 bar z kompresora tego nie przepchnęło, dopiero moczenie w nafcie. Przy takiej niedrożności ECU był pewnie trochę "oszukiwany" tylko jaki wpływ i na co mogło to mieć? Błędów...
Witam wszystkich. Mam problem z Volvo FM12. Auto nie pokazuje ciśnienia oleju, ciśnienia turbo i ciśnienia paliwa. Powodem tego jest ten błąd mid128 sid 232 fmi 4. Wiem, że jest to błąd napięcia 5V na czujniki. Co może być powodem tego? Jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę bardzo o radę. Pozdrawiam.
Turbo, intercooler, czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów i pompek, Visco itp to na początek do sprawdzenia. Pasowałoby też przepiąć pod inną naczepę.
Mam Vivaro z 2014 roku z przebiegiem 90 tys km. Auto jest jakby lekko ospałe, ma słabą dynamikę. A mam porównanie bowiem mam drugiego identycznego tyle, że rok starszego, który jest dynamiczniejszy. Raz wyskoczył mi błąd - jak się później okazało dotyczył : Zawór wysokiego ciśnienia - błąd. Po skasowaniu błędu już więcej nie powrócił. Nie mniej teraz...
Pomoże ktoś w temacie mocy? jest możliwość aby turbo słabo dawało z powodu uszkodzenia choć wizualnie jest ok, bo nie wiem czy warto inwestować w turbo.
Przepływomierz , czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym lub turbo przeładowuje lub nie doładowuje, komp prawde ci powie
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
No przecież na wykresie masz zadane ciśnienie (niebieska linia) i odczyt ciśnienia z czujnika (czerwona linia). Jak byk widać że nie zbija ciśnienia tylko ładuje w opór. Odepnij wężyk od turbo i sprawdź jak wtedy ciśnienie zadane do realnego. Bo albo sztanga źle wyregulowana. Albo N75 nie dostaje sygnału. Albo turbo zacięte. Jakie tam turbo siedzi bo...
Problem jest w Turbo lub czujniku ciśnienia doładowania. Bo wg log jest max 1400 mbar a powinno być 2200 w szczycie. Turbo raczej nie ładuje bo przepływ powietrza na przepływomierzu jest za mały choć trochę i tak wysoki jak na tę 1400 mbar. Dlatego fizycznie wypadało by sprawdzić jakie daje ciśnienie. W bs 11 więcej dać ze sztanga się rusza ale czy...
Wpadłem na to, zacząłem od turbo, bo i tak było do wymiany. Dziś zmierzę ciśnienie i ewentualnie wymienię czujnik, jeśli będzie taka potrzeba. A co do tego ciśnienia, to łatwiej w tym Scenicu wyjąć turbo niż zmierzyć ciśnienie 😉 niby łatwo, niby na wierzchu, a ręki nie wsadzisz. Trzeba będzie pewnie przód cały rozebrać.
Podepnij clipa i wszystko będziesz wiedział. Stawiam na otwarty EGR. Może też być uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania,elektrozawór turbo,pedał gazu,itd. Bez podpięcia auta pod diagnoskop znalezienie usterki nie będzie proste.
Dzień dobry, Pisze nowy post ponieważ długo czytałem o podobnych problemach na forum i nie znalazłem tam rozwiązania na mój problem. Chodzi o to, że auto czasami jedzie kawałek (1-2km) prawidłowo a czasem już po odpaleniu wchodzi w tryb awaryjny. Po podłączeniu OP-coma pokazuje dwa błędy P0400-5A oraz P0622-02. W samochodzie wymieniony został zawór...
gdzieś w układnie doładowania turbo jest czujnik ciśnienia powietrza, zdarzało się ze on też robił problemy
E3 czujnik ciągu kominowego. E9 zbyt wysokie lub niskie ciśnienie. Mylisz czujniki. Lepiej wezwij kogoś....
Witam. Napisz mi jeszcze czy między filtrem a turbo sprężarki czy za turbo,a tam już jest egr i nie widzę tego. Z góry dzięki.
Witam. Na wyłączonym silniku ciśnienie turbo ma być równe ciśnieniu atmosferycznemu. W moim przypadku ciśnienia te są różne. Po odłączeniu czujnika turbo na kolektorze dolotowym, zmienia się tylko wartość turbo, zatem zakładam, że ten czujnik nie bierze udziału w pomiarze ciśnienia atmosferycznego. Gdzie jest czujnik ciśnienia atmosferycznego? https://obrazki.elektroda.pl/9178616000_...
Masz kilka czujników na jednej lini zasilania. Jeden z nich gra w hu... i taki będzie objaw. Miałem pacjenta który odcinał turbo i żucał błędem wslazującym na czujnik ciśnienia w dolocie. Uszk był czujnik ciś na szynie. Drugi pacjent podobne objawy uszk przepływomierz. Schemat inst. Ile czujników na wspulnym zasilaniu i sprawdzamy lo kolei
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
Pisałem że dobrze jak byś podał numer podwozia wtedy można sprawdzić go w systemie. Jeśli jest błąd dotyczący ciśnienia w skrzyni korbowej to może to być też przyczyną sterownik wchodzi w safe mode i ogranicza obroty, do tego jeszcze sprawdził bym turbo czyli wykonał pełny test silnik i turbosprężarki (zwróć uwagę na prędkość turbosprężarki) i moim...
System mam Delphi DCM 3.5. Mam opis że napięcie zasilania czujników 1 zasila czujnik pozycji turbo czujnik pozycji egr, czujnik ciśnienia doładowania pedał gazu, ale nie wiem czy na 100% jest zgodny z tym systemem.
1 błąd masz od ciśnienia doładowania czyli do sprawdzenia intelcooler oraz połączenia na szczelność układu doładowania, zawur na turbinie otwarty względnie zacia się w pozycji otwartej lub uszkodzone turbo może też być sam czujnik 2 i 3 błąd związany jest z czujnikiem temp na zewnątrz po prostu albo czujnik albo wiązka do naprawy
Zadziałanie czujnika ciśnienia wody w układzie.
Swego czasu męczyłem się z TCV w Volvo - ten sam silnik. Po przerobienie 3 nowych czujników kupiłem oem używkę i problem znikł. Sprawdź czy sztangi turbo chodzi bez zacięć. I do sprawdzenia jeszcze zaworem n75 przy pompie wysokiego ciśnienia.
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
ECM 99 Kontrola ciśnienia turbo,zbyt niski lub wysoki sygnał,może być uszkodzony czujnik ciśnienia,siłownik turbiny lub zatkany filtr powietrza. Wskazana diagnostyka komputerowa.
Na zgaszonym siliniku czujnik ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia baro pokazują podobne wartości? Miałem kiedyś taki ptrzypadek. Uszkodzony był czujnik ciśnienia doładowania.
czujnik ciśnienia turbo mercedes czujnik ciśnienia citroen turbo elektrozawór ciśnienia turbo
podłączenie przełącznika światła nierówny praca gaźnik kosiarka układ sterujący żarówką
citroen xsara schemat citroen xsara picasso
Hyundai i30 2009 1.4 benzyna - gaśnięcie po rozgrzaniu Silnik rozdrabniacza działa, ale wałek się nie kręci