Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
A sprawdzałeś domowym sposobem czy turbina coś ładuje to znaczy czy pompuje wąż do kolektora bo jeśli nie to powodem może być sama turbina.Ale powodów może być mnóstwo jak walnięty czujnik ciśnienia po brak podciśnienia.
W passacie N75 jest na blasze z prawej strony silnika z przodu. Błąd czujnika ciśnienia doładowania wychodzi nie dlatego, że jest uszkodzony, tylko dlatego, że w układzie dolotowym jest zbyt wysokie ciśnienie
Ale po co sprawdzać to: Do sprawdzenia wiązka od sterownia do zaworu sterowania turbiny zmienną geometrią. Często padają też. i to: Sprawdź też jakie ciśnienie generuje turbina w czasie jazdy. skoro błąd dotyczy korelacji sygnałów z dwóch niezależnych czujników ciśnienia? Mało tego, ten konkretny błąd nie wystąpi podczas jazdy, tylko przed rozruchem...
Nie zwiększysz dawki więcej niż 51mgr ,bo tyle dokładnie wynosi możliwość pompy wtryskowej . Wartości w logach można zwiększyć też tylko do pewnych wartości ,ale nie ma sensu więcej niż 51mgr. A ciśnienie 3200mbar , coś nie tak z tym czujnikiem , ta turbina GT15 tyle nie nabije , GT17 zdarzały się chwilowe na 3200mbar ,ale w GT15 jeszcze tego nie widziałem...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
Możesz sprawdzić turbinę i zawór za jednym razem. podepnij manometr w kolektor ssący (powinien być tam zaślepiony kawałek wężyka) i się przejedz patrząc jakie ciśnienie przy większych obrotach. powinno być koło 2 bar jeśli nie będzie to albo turbo nie daje albo zawór padlina.
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
sprawdziłem polskim vagiem wykresy doładowania na postoju i już mi wyszło, że przy 1300 obrotach daje ciśnienie prawie 3000 to jest nie możliwe żeby turbina takie ciśnienie dawała już zamówiłem czujnik MAP-a, a kierownica pięknie działa zawór N75 też sprawdziłem na krótko zamyka i otwiera bez zastrzeżeń. Jak wymienię czujnik MAP-a to napiszę. Dodano...
Witam na odległość trudno powiedzieć robiłem to ostatnio silnik pracuje coś jak by tryb awaryjny problem to czujnik ciśnienia turbiny,po wymianie było ok,ale bez vaga zapomni
Witam. Mam passata B6 2.0 TDI 140KM 2007r który podczas przyśpieszania ma "muła" nie załącza się turbina. Czujnik doładowania wyczyszczony rury przewody w porządku błędów brak. Zastanawia mnie tylko czy może być to EGR ponieważ podczas przyśpieszania ciśnienie doładowania w normie a jak mam przyśpieszam to VAG pokazuje że EGR nie otwiera się w ogóle...
Witam. Tak jak w temacie silniczek kręci a nic się nie odzywa. Paliwo na wtryski dostaje choć nie jestem pewien czy ciśnienie nie jest za małe. Bardziej interesuje mnie to czemu z powrotnego węża z wtrysków nic nie leci a powinno przecież sikać. Ogólnie był przekładany silnik, stary to prawdopodobnie 90 KM a ten co jest teraz to 110 KM z tym, że turbina...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
witam, bardzo Was przepraszam że się produkujecie a ja nie daje oznak życia! Wczoraj prawie cały dzień polerowałem auto i nie miałem czasu zapiąć VAGa. Muszę znieść kompa z pokoju bo nie mam laptopa a narazie u nas okropnie leje deszcz, okropne błoto... :( Turbina napewno nie jest idealna ale jak wyciągłem czujnik doładowania z węża to ciśnienie tłoczy...
Panowie dziękuje za wszystkie rady. Jednak musze zacząć wszystko od początku. Pogubiłem sie już który czyjnik, który zawór jest od czego. Na poczatku grubej rury z powietrzem są dwa czujniki jeden na górze(czujnik masy powietrza), a pod rurą jest drugi - nie wiem do czego. Idąc dalej przed turbina jest jakis miernik mocy tak to nazwał mechanik jednak...
Zlitrarzuj go jak Bozia przykazała , bez tego ani rusz . Dowiesz się czy rzeczywiście pali więcej czy tylko masz jakieś przekłamanie. Teraz jest za dużo niewiadomych (pływak , czujniki , kable ) Dodano po 3 Przepraszam nie doczytałem do końca. Dodano po 26 Masowy przepływomierz powietrza wali w h.. Błędów nie wyświetli bo mieści się w zawiasach ale...
Kolego czy sprawdzileś czujnik ciśnienia doładowania? Czy elektrozawór gruszki turbiny był sprawdzany?
Witam,ponawiam prośbę o pomoc w diagnozie .Byłem na komputerze i pokazało następujące komunikaty; 528 czujnik wysokości-F96 przerwa lub zwarcie do masy, 575 ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania błąd sporadyczny ,wynik EGR przy 3000 obr pokazywał 60, masa powietrza zakładana i aktualna przy 3000 obr wskazanie ok4050 ,wyprzedzenie wtrysku...
Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Nie nie ma wpływu na pracę silnika. Ten sam silnik był montowany w kilku modelach. Dodam że byłem dwa razy na kompie u dwuch innych mechaników i nie mają zastrzeżeń do silnika. Wiec w czym może być problem? Dawka paliwa, ciśnienie doładowania, czystość dolotu,filtrów, intercoolera, napięcie akumulatora, nieszczelny dolot, temperatura jaka widzi komputer,...
- Zimny silnik odpala z pierwszego, chodzi w miarę ok przez 2-3min i zaczyna szarpać,przerywać jakby losowo nie palił na 1 cylinder ale nie gaśnie obr. od 400-700 obr. - Mruga check - Podłączenie Vaga Wypadanie zapłonów na cyl 1-4 + mieszanka raz uboga raz bogata - rozszczelnienie dolotu przed przepustnicą np. ryra gumowa na przepustnicy delikatnie...
w opisie błędu jest info że to czujnik w dolocie,sterownik ma wlasny czujnik ciśnienia atmosferycznego, przyczyną tego zachowania może być turbina i jej sterowanie(spr.jak zachowuje sie siłownik turbiny)
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
może jeszcze sam czujnik ciśnienia robi złe odczyty,raz tak miałem ,zachlapany olejem w pewnym momęcie zawyżał ,po umyciu problem ustąpił.
Napiswz jaki dokładnie masz samochód- chodzi mi glownie o rocznik Ja dotychczas podmieniłem następujące czujniki: Obrotów walka i wału Przepływomierz Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza za turbiną Czujnik temperatury paliwa Now wymienialem czuunika temperatury silnika bo pokazuje dobrze, równo z tym w desce rozdzielczej i rano na zimno równo z...
Jeśli przekłamuje to błędu nie będzie i jazdy też nie będzie . Jadę dzisiaj podłożyć przepływke i sprawdzę czy zabieg pomógł Dodano po 9 Dodano po 2 No jak dla mnie to nienaturalne jest jej zachowanie . Od tego co oczekuje i co dostaje. Tym bardziej,że tak jak by zawiesiła się przepływka podłożona brak poprawy czujnik ciśnienia doładowania tez brak...
Czyli jest połączony z kolektorem wężykiem? Jest wymienny? Problem polega na tym że turbina dmucha, vag pokazuje błąd 00575, a odczyty w kanale 11 ciśnienia doładowania nie zmieniają się.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
czy ten błą to 17965 lub P1557 ? proponuję sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania lub podmienić dla sprawdzenia na inny, być może przepływka ale ja stawiam na turbinę a dokładniej na zabrudzenie sterownicy gazów w turbinie
Tworzenie sie podciśnienia o takiej wartości dla wolnych obrotów w kolektorze ssącym jest niedopuszczalne. Podaj numery z czujnika ciśnienia doładowania.
Problem rozwiązany przyczyną był lipny czujnik ciśnienia doładowania. Wymieniłem na stary orginalny rozruszałem jeszcze przy okazji cięgiełko od turbiny i samochód śmiga aż miło.
Sprawdziłem już połączenia wężyków od podciśnienia i faktycznie dwa wężyki dość lekko zeszły z trójników - inne wchodzą bardzo ciasno. Wymienię je bo mam taki wąż. Wszystko to o czym piszecie może przyczynić się do osłabienia auta ale skąd taka ilość oleju w układzie doładowującym? Możliwe że z odmy? Jeśli nie to uszczelniacze na turbinie przepuszczają....
W przypadku transportera którego opisałem powyżej, przyczyną była ewidentnie zatarta turbina, natomiast podczas rozbierania auta doszedł do tego jeszcze katalizator, którego spory kawałek opierając się o czujnik ciśnienia blokował wydech. Być może był to zbieg okoliczności, obie usterki w tym samym czasie ale to mi właśnie nasunęło pomysł z wydechem....
Witam. Kod błedu 550 to regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku a kod 575 to ciśnienie w kolektorze dolotowym. Polecam sprawdzenie turbiny. Pozdrawiam.
Witam.Posiadam Passata b5 z 1997r silnik 90km 1.9tdi.Problem polega na tym że podczas przyspieszania jak osiągnę 120km/h nagle auto lekko przy hamuje i brak mocy utrzymuje stałą prędkość nie przyspiesza,wtedy musze zgasić go odpalic i znowu moc jest i tak w kòłko dodam ze rano jak jadę do pracy to 170km/h i nic sie nie dzieje ale przy powrocie...
sprawdzić czy prowadnica turbiny nie jest zatarta, sprawdzić czujnik doładowania i ew. przepływomierz powietrza. Reszta bedzie raczej ok.
Cześć :) Silnik to 1.9 TDI AHU na pompie VP. Sterowanie turbiny ciśnieniem dodatnim, zwykła turbina bez geometrii. Ogólnie silnik jest w bardzo dobrej kondycji, jest zadbany, niedawno otrzymał nową turbinę stara przepuszczała juz olej, nowe przewody ciśnieniowe wszystkie, nowy zaworek sterownia turbiny, nowe świece żarowe silnika i podgrzewacza. Korekcje...
jeśli chodzi o czujnik ciśnienia doładowania to najpierw odpiełem wtyczkę auto od razu nie miało mocy myslę że to tryb awaryjny następnie podłączyłem drugi z boku czyli nie widział faktycznego ciśnienia doładowania no i bez zmian czyli nadal brak mocy posiadam cdifa więc sam za dużo nie zrobię odczyty i parametry znam z innych warsztatów które nie mogą...
Witam wszystkich. Proszę o podpowiedź czy ten błąd to jest czujnik ciśnienia dolotowego powierza do Turbo,ten że zdjęcia. Miałem turbinę totalnie zapieczona,została wymieniana ale błąd jest taki cały czas,i dziś mi wypchnęło rurę gumowa od powierza tą u góry co idzie obok filtra paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/7339325400_... https://obrazki.elektroda.pl/6778766400_...
Witam. Posiadam VW Passata B5 115KM z silnikiem AJM. Problem polega na tym iz w zakresie ok 1600 - 2200 auto ciągnie tak jak ma ciągnąc turbinę słychać itp, ale dalej słychać tylko ryk silnika i powolne katowanie do 3k rpm i dalej do 4k rpm to trudno na biegu go wykręcić. Nie mam jak zrobić logów z vaga bo nikt u mnie czegoś takiego nie posiada.. Ale...
Ciągle nie daje mi spokoju ta turbina i tak się przyglądałem po logach zobacz tego po czyszczeniu czujnika ciśnienia http://vaglogi.pl/log-003_008_011_YadxbB... a ten jak już było wyraźnie czuć pogorszenie http://vaglogi.pl/log-003_008_011_cN70P.... po czyszczeniu prędzej ta turbina wstawała mam racje ? może by warto wymienić ten czujnik jak nie...
Ja do dziś nie poradziłem sobie z tymi drganiami silnika. Dodatkowo mam problem z przeładowaniem. Turbina czyszczona jakiś rok temu, wszystkie przewody wymienione, podmieniałem zawory sterujące EGR i turbo. Sztanga chodzi lekko i płynnie. Podmieniałem również przepływomierz i czujnik ciśnienia. Jeśli chodzi o wibrację silnika, to myślę, że to coś z...
Witam. Po wymianie głowicy wraz z pompowtryskiwaczami pojawił mi sie problem w samochodzie w passacie b6 z silnikiem 1.9 TDI 105KM BLS . Mianowicie samochód nie ciagnie od dołu. Pompowtryskiwacze sa z tymi samymi numerami. Wczesniej wszystko było ok i nie wiem o co chodzi. sprawdziłem zaworek turbiny czujnik ciśnienia wszystko jest ok. Myslałem ze moze...
Witam. Nowy temat ponieważ nie ma odpowiedzi na forach itd. Pacjent to passat b5. 1.9tdi 130km avf 6 biegowa skrzynia, przebieg 400 200km. Spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 7,9l w trasie, w mieście ok 13l. Wyniki z vag com. Czujnik temperatury wskazania prawidłowe. Temperatura paliwa nie przekracza 30°c Kąt wtrysku 0.0 idealnie. Wtryski mają korektę....
2 bie to będzie się za szybko wszystko działo, turbina moze nie zdążyć "zbudować ciśnienia" :) Trzeci to minimum. Które grupy nie powiem z pamięci, a nie mam obecnie dostępu do VAGa/VCDSa. 020 masz cofnięcie zapłonu od czujnika stuku, na razie niepotrzebne 115 masz doładowania wymagane/ rzeczywiste Im mniej grup masz włączonych podczas logowania tym...
Czujnik ciśnienia doładowania jest przed kolektorem dolotowym [czarna kostka z wtyczką] jest jeszcze przepływomierz za filtrem powietrza. Uszkodzona turbina.zawór sterowania turbo, uszkodzone przewody podciśnień, układ wtryskowy itd. To są z grubsza rzeczy odpowiedzialne za to ze występuje odcięcie sterowania turbo przez sterownik silnika. Musisz udać...
Witam ,mam problem z passatem a mianowicie przy spokojnej jeździe ok 120 km na/h po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się sprężynka i auto traci moc .Po ponownym odpaleniu jest ok ale zaraz znów się to dzieje , aż za trzecim czwartym razem zapala się Check .Przy dynamicznej jeździe nic sie nie dzieje ,wystarczy przełączyć na S i jedzie normalnie.W...
jak na razie nie wiemy absolutnie nic o wynikach testów zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. nie wiemy co widzą czujniki, nie wiemy jakie są rzeczywiste wartości, wiemy za to że: 1. turbinka wyjęta i wyczyszczona, 2. zmieniony czujnik ciśnienia doładowania 3. zmieniony przepływomierz 4. zmieniony ten cały sterownik do którego idą te wężyki podciśnieniowe...
Witam Po odpaleniu Passata i przejechaniu kilku metrów zapala się kontrolka od świec żarowych, przy czym traci moc, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu błąd znika, na zimnym silniku czasem powraca, ostatnio po przejechaniu 700km ani nie wyskoczyło. Po podłączeniu do komputera błąd P2563 p0238 oraz komunikat zdjęcie poniżej. Wymienialem czujnik ciśnienia,...
Passat 3C 2,0TDi 140KM BKP 2006r. Na silniku vag wykrywa następujące błedy: VIN : WVWZZZ3CZ6 Numer Sterownika : 03G906018A Nazwa : R4 2.0l PPD1.1 G Kodowanie : 03 78 SW : 39373233 DTC : 4071:66 P0113 Czujnik temperatury zasysanego powietrza - G42 za duża wartość sygnału Zwarcie do plusa Lamp OFF DTC : 40EE:66 P0238 Czujnik ciśnienia doładowania sygnał...
Sterownik silnika czyli "komputer" łapie błąd jak olej z dolotu dostaje się do jego wnętrza wężykiem idącym z kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania, który znajduje się właśnie w komputerze. Co do komputera to raczej leży bo widziałem Był wystrzelony któryś z układów był na bank spalony. Wiem o czym piszesz SZTOMEL bo mi mechanik to pokazywał...
Natknąłem się na ten temat bo poszukuję czujnika temperatury spalin nr 3 (to tak na marginesie), z tym że w Octavii2. Ale w związku z tym poznałem inne czujniki spalin w tym aucie. Z tego co się zorientowałem to sa takie 3 sztuki i chyba jest bardzo podobnie w Twoim "Passku". W Octavii jest najpierw przed turbosprężarką (bo jest napędzana spalinami)...
Witam , tak jak w temacie jest lekki spadek mocy oraz wzrost spalania i to w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Do tego dochodzi minimalny problem przy rozruchu, lekki niewielki siwy dymek przy odpaleniu . Auto po podpięciu pokazało czujnik ciśnienia doładowania, po wykasowaniu błąd nie powrócił .Wyczyściłem turbinę chodź w sumie była czysta . Usunąłem...
Siema. Siedzę na Forach od 4 miesięcy szukając rozwiązania niedomagań swojego samochodu... i w końcu po wykorzystaniu wszystkich rad, postanowiłem opisać problem tutaj. Sprawa dotyczy Passat B5 1.9 TDI silnik serii AJM 115 KM. Generalnie samochód pow. 370 kkm i 18 lat użytkowania do najnowszych nie należy. Niestety moje objawy do typowych usterek również....
Najpierw trochę historii. Paska kupiłem rok temu od siostry, która miała już problemy z brakiem mocy. W 2012r. wymieniono elektrozawór i czujnik ciśnienia ładowania. I jakoś chodził. Był problem wchodzenia w tym awaryjny na wysokich obrotach przy 4 i 5 biegu. W czerwcu zeszłego roku dałem turbo do czyszczenia powiedzieli, że kable źle podłączone były...
Straciłem już wiarę w mojego paska. Wiem, że 115km to nie jest za dużo, zwłaszcza, że pewnie połowa koni uciekła ze stajni, ale bez przesady.. Od początku.. Auto na biegi jałowym strasznie słabo wchodzi na obroty, potrzebuje kilku dobrych sekund żeby obroty wdrapaly się na poziom 3tys. Sprawdzałem w ojca BMW i Touranie z silnikiem 2.0 oraz w siostry...
Witam Kolegów Czytałem trochę u "wujka", ale większość takich tematów, pozostaje nierozwiązana :( Niestety silniki diesla to dla mnie dopiero początek, ale serwis nie dał rady i nikt nie potrafi polecić serwisu, który by dał radę. Wrocław Silnik przebieg rzeczywisty (pierwszy właściciel w Polsce i kupiony od Szwaba) 321tys. Był w serwisie i wymieniono...
ciśnienie turbina passat czujnik ciśnienie turbina czujnik ciśnienie passat
radio honda civic radio lusterka elektrycznie stabilny generator kwarcowy
elektrozawór philips stacja elektrozawór philips stacja
Powercom UPS – znaczenie komunikatu NO LOAD, brak obciążenia, Green Mode, detekcja prądu Moc diody Zenera - co ją określa?