Czy jeśli odkręce gruszkę i ustawię turbine na max, powinna turbina pompować? Da się w ten sposób sprawdzić czy nie jest to wina turbo? Zablokowanie turbiny w pozycji "max" to dobry pomysł. A czujnik ciśnienia aby sprawny? Jeśli zrobiłeś obejście zaworu i dalej nie ma ciśnienia, to albo podciśnienie nie dochodzi do gruszki, albo wastgate się nie zamyka,...
Wręcz niemożliwe by nowy kocioł nie grzał cw. Możliwe że hydraulik pomylił wejście z wyjściem albo brud zablokował turbinę która wykrywa przepływ wody (turbina na wlocie z prawej strony gazu z 3-żyłowym przewodem łączonym na białą wtyczkę). Sprawdź podłączenia hydrauliczne i zapięcie białej wtyczki. Na wylocie cw z kotła (po lewej stronie gazu) znajduje...
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
http://obrazki.elektroda.net/0_125519684... Witam Zmuszony potrzebą posiadania stacji Hot Air stanąłem przed wyborem, zrobić czy kupić?. Oczywiście padło na „zrobić”. Na początku chciałem oprzeć się na jakimś projekcie z Internetu, ale niczego ciekawego nie znalazłem. Dlatego postanowiłem zrobić to samodzielnie. Największy problem...
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Witam. Mam problem z kapryśnym silnikiem od Golfa 6 1,6 TDI 105 km kod CYAC. Na rozgrzanym silniku (od 90 st. C) podczas jazdy zapala się kontrolka "niskiego ciśnienia oleju". Gdy stanę komunikat się wyłącza i sam już się nie zapala, dopiero jak kontynuuje dalszą jazdę znowu się pojawia. Na zimnym silniku i jałowym biegu kontrolka się nie wyświetla....
Witam. Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tej usterki. Bardzo cenię to forum dlatego piszę rozwiązanie, ponieważ przyda się osobom które mają podobny problem co ja miałem. Auto naprawione, za 400 zł u innego mechanika. Okazało, się że drugi mechanik podłączył golfa pod manometr rozgrzał go, jeżdżąc i mówił że przy 2 tys. Obrotów ciśnienie ma ponad...
Panowie, może to odgrzewanie kotleta, ale siedzę już tydzień. Pacjent Ford Fiesta Mk6 2005 1,6 TDCi. Diagnoser podaje błąd P0299-61, czyli za niskie ciśnienie doładowania turbiny, wywala checka, przewody podciśnienia całe, pompa OK. Czujnik N75 już 3. Fiksuje powyżej 2,5 tys. obrotów, napięcie na kostce czujnika po zapłonie 8,89 V, na chodzącym 10,41...
Witam Myślę, że najprostsza droga to gaz ziemny - silnik spalinowy - generator - en. elektryczna/ciepło. Turbina parowa - za duże obroty, kłopoty z przekładnią. Silnik parowy uszłoby, ale kocioł, niebezpieczne ciśnienie i wysoka temperatura, to też dotyczy turbiny parowej. Czadnica - zbyt kłopotliwe produkty uboczne, konieczność dokładnego oczyszczenia...
Witam. Mam problem z Seatem Toledo 1,9 Tdi 90 koni 2001r. Problem polega na tym że przy 4,4 tys/obr na 3 biegu , przy 3,5tys/obr na 4 biegu i przy 3,2tys/obr na 5 biegu samochód dostaje muła i czujnik ciśnienia turbiny zablokowuje turbinę. Program VAG diagnozuje błąd czujnika ciśnienia turbiny i po wykasowaniu wszystko wraca do normy - aż do następnego...
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
Witam Wszystkich! Jak widzę problem jest bardzo powszechny. U mnie jest podobnie. Silnik BKN 3.0tdi po przekroczeniu prędkości około 110km/h silnik przechodzi w tryb awaryjny i "nie chce" jechać do momentu ponownego uruchomienia. VAG pokazuje nieosiągnięte ciśnienie doładowania. Przepływka wymieniona, turbina wymieniona i czujnik ciśnienia doładowania...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Witam potrzebuje skonstruować czujnik drgań wału. pomyślałem że wykorzystam ten czujnik http://www.tme.pl/arts2/pl/a29/ms24.html do pomiaru drgań wału w silniku (silnik obraca sie z prędkością 120000 obrotów na minutę, więc są to wysokie obroty. Pomiar drgań ma na celu sprawdzenie jakości łożysk (wiadomo im łożyska bardziej wyrobione tym silnik wpada...
Witam potrzebuje skonstruować czujnik drgań wału. pomyślałem że wykożystam ten czujnik http://www.tme.pl/arts2/pl/a29/ms24.html do pomiaru drgań wała w silniku(silnik obraca sie z prędkością 120000 obrotów na minute wiec są to wysokie obroty.Pomiar drgań ma na celu sprawdzenie jakości łożysk.(wiadomo im łożyska bardziej wyrobione tym silnik wpada w...
witam wiec tak na chwile obecna tak pompa cała wymieniona , wtryski po regeneracji turbina nowa , wymieniony czujnik ciśnienia turbiny , wymieniony ad hoc góral , i teraz tak na pusto na płaskim ternenie naczepa z podniesioną oską poniżej spoilera dachowego komputer 22,7 ta sama trasa z ładunkiem 8 ton komputer całościowo 23,3 pokazała w kółku i teraz...
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Witam. Potrzebuje czujnika ciśnienia atmosferycznego ale takiego który mierzyłby zmianę ciśnienia a nie samo ciśnienie. Czy istnieje coś takiego? Chodzi o to aby mierzyć prędkość pionową samolotu bez potrzeby odejmowania kolejnych pomiarów od siebie.
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Zderzak regulowałem odpinając przewody podciśnieniowe od zaworka i łącząc je ze sobą, tak że do gruszki turbo szło pełne podciśnienie z pompy vacuum. Zaworek zostawiłem podłączony tylko do przewodu elektrycznego żeby nie wywalił błędu na desce. Następnie 2000 obrotów - silnik w pełni rozgrzany, wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne i klima - zderzak...
teraz ja opowiem Wam swoją historje- laguna dti '99. głowica po naprawie, luz na zaworach prawidłowy, ciśnienie na cylindrach oki, czujnik położenia wału- nowy, przepływomierz- nowy, paliwo nie schodzi, świece grzeją, pompa paliwa oki, zapala po nocy normalnie, turbina bez luzów- znaczy ok., NIESTETY nikt nie wie i nie potrafi stwierdziś dlaczego brakuje...
Witam. Mój problem z 2,5tdi ACV 102KM . Auto po kolizji niewielkiej stało 6 miesięcy i mam problem - brak mocy. Błędy na VAG : 1242 , 527 , 1237 - kąt wtrysku prawidłowy zarówno na zegarze jak i VAG , turbina sprawdzona ( ciśnienie prawidłowe w całym zakresie obrotów ) , przewody do czujnika i zaworu sprawdzone oraz na wszelki wypadek pociągnięte bezpośrednio...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
Witam mam takie pytanie czy od czujnika ciśnienia doładowania może turbina źle pracować. Turbo po regeneracji, wężyki dobre, zawory sprawne słychać świst turbiny ale auto nie ma tego kopnięcia. Po równym terenie jest okej autko się zbiera ale tylko mała górka czy trzeba coś wyprzedzić i już nie ma czym jechać. Po podłączeniu do komputera ciśnienie żądane...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
za małe ciśnienie doładowania no no no i od razu grubo przepływomierz albo turbina a filtr powietrza czysty droga doładowanego powietrza szczelna wydech drożny czujnik ciśnienia turbiny sprawdzony...
jeśli ciśnienie nawet nie drgnie to raczej jest problem z samym czujnikiem lub wężykiem który do niego idzie, albo całkowicie przerwany dolot i turbina bije w powietrze.
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Witam Może ktoś borykał się z takim problemem. Auto ma małą moc, powoli przyspiesza. Z tego co już zdiagnozowałem to maksymalne ciśnienie doładowania jakie uzyskałem to 0,7 bara. Samochód nie kopci. Wychodzi na to że dostaje mało paliwa i w związku z tym pytanie: czy mało paliwa jest z powodu niskiego ciśnienia doładowania czy też niskie ciśnienie wynika...
Sprawdziłem ciśnienie i max jaki daje turbina w czasie jazdy pod pełnym obciążeniem to 1.3 ( w pozycji MR 18 jest 2300 a w MR 19 1000) tak jest przy 1800 obr/min a przy 1500 1.1 do 1.2 . Temperaturę powietrza czujnik odczytuje dobrą .Autko ma przejechane 260 tyś km .Nie mam koncepcji co robić dalej.
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
sprawdziłem polskim vagiem wykresy doładowania na postoju i już mi wyszło, że przy 1300 obrotach daje ciśnienie prawie 3000 to jest nie możliwe żeby turbina takie ciśnienie dawała już zamówiłem czujnik MAP-a, a kierownica pięknie działa zawór N75 też sprawdziłem na krótko zamyka i otwiera bez zastrzeżeń. Jak wymienię czujnik MAP-a to napiszę. Dodano...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
dzieku za reakcje. siedze własnie w tym gracie i sprawdzam jeszcze to i owo. wychodzi mi kurde że albo czujnik doładowania szwankuje albo turbina za mało daje. sprawdzałem organoleptycznie i jak zdejme rure to czuć że pompuje ale reką ciśnienia nie sprawdzisz. komputer pokazuje że cisnienie na wolnych obrotach to około 950 hpa i powinno rosnąć wraz...
Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda na szczelne. Zastanawiam się czy nie wydmuchało...
Witam. Trafił mi się Koleos z silnikiem M9R 2.0 dci 174KM z przypadłością zapychania dpf bez błędów w sterowniku silnika, jedyny błąd to df308, ale pojawia się dopiero po zapchaniu. poprzedni mechanik czyścił dpf wymienił sonde na turbinie naprawił wtryski, wymieniał olej, a i tak co ok 3 tygodnie zapycha dpf. Ja wymieniłem egr bo miał luz na osi sprawdziłem...
Witam na odległość trudno powiedzieć robiłem to ostatnio silnik pracuje coś jak by tryb awaryjny problem to czujnik ciśnienia turbiny,po wymianie było ok,ale bez vaga zapomni
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
Ciśnienie powyżej 3000 jest niskie bo sterownik chroni turbo i obcina dawkę paliwa. Wtedy jest mniej spalin i nie ma co napędzać turbo. 17965 to nie błąd czujnik doładowania ( pokazuje prawdę raczej bo przeplywomierz potwierdza ) a to że ciśnienie doładowania jest za duże a tym samym turbo kręci się za szybko co grozi jego uszkodzeniem. Wydłuż sztangę...
Opis instalacji LPG: Reduktor: KME TUR 204km Listwa wtryskowa: 4 x AC W03 Czujnik ciśnienia: STAG PS04 zamontowany na wężu za filtrem przed wtryskiwaczami. Podmieniany również na PS-02 który pokazywał identyczne parametry Sterownik: STAG QBOX Basic Przewód butla reduktor: miedz 6mm Ciśnienie podczas kalibracji ustawione na: 1.3 bar Nowe filtry fazy...
Witam Mówisz i masz... Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury). Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje. -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów +40 stopni Celsjusza:...
Dzień dobry. Chciałbym poprosić o poradę odnośnie problemu z silnikiem 1.6 HDi 109KM (kod silnika 9HZ) w Citroenie C4 GP (rocznik 2008, ok. 309 tyś km według licznika). Problem zaczął się w ubiegłe lato i polega na tym iż tylko w cieplejsze dni (temperatura powyżej 0 – 5 ºC) i tylko na rozgrzanym silniku mam problem z odpaleniem auta tzn....
Ciśnienie turbo wg loga ok (pytanie czy czujnik nie oszukuje). Jak wyglądają wartości z przepływomierza?
A sprawdzałeś domowym sposobem czy turbina coś ładuje to znaczy czy pompuje wąż do kolektora bo jeśli nie to powodem może być sama turbina.Ale powodów może być mnóstwo jak walnięty czujnik ciśnienia po brak podciśnienia.
Wumieniony czujnik doładowania turbiny w kolektorze na orginał z servisu orginalne wszystkie filtry założyłem nowe, sprawdzony intercoler ,poczyszczone smoki w zbiornikach ,sprawdzona turbina wypaony katalizator ,tylko niewiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa paliwa bo na podniesionych obrotach pokazuje 5,5 a na wolnych niecałe 4
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
czujnik ciśnienie turbina citroen czujnik ciśnienie turbina passat turbina czujnik
document print skoda fabia poduszka silnik analogowy generator
behringer b1200d behringer b1200d
Klasa izolacji transformatora mikrofalówki Jak wyłączyć komunikaty głosowe w BLOW BT 800?