11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Sprawdz jaki masz sygnał na czujniku ciśnienia dawki paliwa,być może jest uszkodzony ale przewody idące do niego
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Objawy na samym początku Błąd przepływomierza Ciśnienie paliwa w rampie spadała podczas dodania gazu, dawka paliwa także Nie czytało czujników powietrza, odczyty stały w miejscu Auto po wciśnięciu skoczy na 1,5k rpm i trzyma się na 900 obrotach Po wymianie przepływki wszystko jest po staremu, tyle że: Czujniki powietrza czytają i reagują na gaz Dawka...
KOD USTERKI D005 USTERKA:Jednostka sterująca nie korzysta z sygnału czujnika ciśnienia dawki paliwa, pomimoże znajduje się ono w granicach tolerancji. PRZYCZYNA:Ciśnienie jest nadmiernie niskie w porównaniu z normalnym ciśnieniem dla różnych warunków roboczych. UWAGI:Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg,jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia paliwa. Znajduje się on po lewej stronie silnika nad sterownikiem w zasobniku paliwa na samym środku pomiędzy 4 cewkami od kąta i dawki.
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
A może to uszkodzony czujnik ciśnienia na szynie, albo nastawnik dawki paliwa. Jakie objawy mogły by wskazywać na ich uszkodzenie.
Przeczytaj to kompem bo do każdego z tych kodów błyskowych odnosi się kilka kodów błędów. Kod 73 to błędy D200 do D205 czujnika ciśnienia paliwa cylindrów 4-5-6 a kod 74 to błędy D300 do D304 zaworu dawki paliwa cylindrów 1-2-3. Te dwa czujniki, o których piszesz, mierzą tylko ciśnienie paliwa.
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Jak koledzy pisali najprostsze do sprawdzenia to świece. Z tym że w przypadku całkowitego uszkodzenia chociażby jednej świecy po odpaleniu powinna przez jakiś czas (około 1 minuty) mrugać kontrolka od świec. Kolejna sprawa to sterownik, a dokładnie czas nagrzewania świec. Kolejne etapy to filtr paliwa, możliwa woda w układzie. Może czujnik temperatury,...
Jeśli chodzi ci o tą kontrolkę.... http://obrazki.elektroda.pl/8532964500_1... to powodem może być błąd o którym pisałeś a dokładnie zawór odcinający paliwa: Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony przez zawór odcinający paliwo. Zawór odcinający dopływ paliwa zaciął się w położeniu otwartym Jeśli...
Kreci tak jakby załapywał ale nie może zapalić. Kolega przyjechał wieczorem zgasił i już rano nie odpalił. Raz zapalił na 5 sekund ale jakby na 2 gary pracował. Sterownik nie pokazuje żadnych błędów. Filtr paliwa wymieniany. Paliwo do pompy dochodzi. Czujnik ciśnienia na listwie sprawdzany, wtryski sprawdzane i sa dobre. Jeszcze zawór ciśnienia na listwie...
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Dzień dobry wszystkim. Tak jak w temacie mam problem z ciśnieniem paliwa które skacze miedzy 170 a 300 bar gdzie zadane jest 250. Do tej pory zostało wymienione: - komplet wtrysków (nowe nie regenerowane ) -pompa wysokiego ciśnienia (używana z dobrego samochodu) -regulator cisnienia na listwie -czujnik dawki na pompie wysokiego ciśnienia -pompa paliwa...
bms 2789 jazda chyba na magnesie jak pamietam EMS 55046 - Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna...
Piszesz o nierównej pracy silnika, a układ paliwowy czyściłeś ,sprawdzałeś szczelność. Jakieś błędy na desce są ? Mierzyłeś ciśnienie paliwa na zasilaniu ? Robiłeś diagnostykę wtrysków, czy regulowałeś bo miałeś taki kaprys.? Nikt z fusów Ci nie wywróży co dolega silnikowi . Układem HPI sterują czujniki położenia wału, ciśnienia paliwa, elektrozawory...
ciśnienie zdecydowanie za małe wpływ na dawkę paliwa podawaną na rozruch ma jeszcze czujnik temp.
Za wysokie napięcia, 1V to już ponad 200 bar. Odłącz wtyczkę od czujnika wysokiego ciśnienia, powinna migać kontrolka, odkręć rurkę wysokiego ciśnienia na listwie. Zakręć rozrusznikiem, nie powinno lecieć paliwo. Sterownik powinien zablokować zawór dawki dając minus. Podłączamy wtyczkę na czujniku ciśnienia i odłączamy na zaworze dawki, kręcimy rozrusznikiem...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Gaz w dolocie,słabe ciśnienie paliwa,uszkodzony czujnik wał/wałek,zła dawka przez np zły odczyt temperatury. A Włączanie zapłonu kilka razy przed uruchomieniem nie zawsze włącza pompę ,tylko czasem tylko podczas kręcenia. Potrzebna diagnoza. Wróżcie dalej.
Moim zdaniem zwiększając ciśnienie na wtryskach, zmniejszyłeś mu jeszcze dawkę rozruchową. Spróbuj wypiąć czujnik temp. cieczy (wydłuży się czas grzania świec i zwiększy dawka paliwa). Problem może leżeć w pompie, założyłbym zawór zwrotny na samym zasilaniu pompy. Pompka zasilająca do sprawdzenia może nie chodzi. Poza tym aku musi mieć uderzenie i rozrusznik...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam!!! Mam podobny problem jak wyzej pytający.Mianowicie samochód na zimnym pali idealnie(GOLF IV 1.9 TDI_ALH, ale jak jest ciepły temp.90stopni trzeba go kręcić kilka dlugich sekund.Czytalem juz wile informacji na ten temat ,ale nikt nie dał mi jeasnej odpowiedzi.Wiem żenapewno nie jest to -rozrzad (zrobiony kompletny) -kąt wtrysku (ustawiony) -siwiece...
Taka Astra powinna spalać około 11/100 gazu, jeśli tak nie jest świadczy to o tym że spalanie nie jest stechiometryczne a dawka gazu jest bardzo uboga. Takie auto będzie jeździło ale spalanie ubogiej mieszanki skutkuje wydłużonym czasem spalania mieszanki paliwowo powietrznej tj dłuższym przebywaniem płomienia w komorze spalania, a co za tym idzie silniejszym...
Nawet jeżeli podkęcisz ją mechanicznie, to czujnik ciśnienia w kolektorze ssąsym zbije ciśnienie w ukł. myślę że powinieneś spróbować oszukać ten właśnie czujnik. Ale jeżeli nie zmienisz dawki paliwa to myślę że Ci to zbyt wiele nie pomorze
Nie zaglądałem dwa dni, a tu temat się rozkręcił. Dzięki za zainteresowanie. KotBury ciekawie to wszystko opisałeś. Posiadam lexie i mógłbym niektóre parametry posprawdzać. Tylko które? Co do czujnika to miesiąc temu wymieniałem termostat razem z czujnikiem. Sprawdziłem wskazania temperatury przez niego i są poprawne. Co do EGR-u, był myty jakieś 15tys...
witam, silnik hdi jest sterowany troszke inaczej niż zwykły disel, po pierwsze nie ma znaczenia jak jest ustawiona pompa wysokiego ciśnienia ponieważ ona ma za zadanie tylko wytworzyć wysokie ciśnienie nawet do 1600 bar, wczasie rozruchu musi być min.260bar, natomiast pracą steruje kalkulator wtrysku poprzez sygnały z czujników, predkości wału korbowego...
Do andrzej104 Największy problem mam ze sterownikiem , aby zaczynał podawać gaz po zwiększeniu obrotów a wyłączał na jałowym bo gaśnie silnik Jaki masz motor z czego (jakich elementów zkleciłeś instalację)? Kolega kidu22 podpowiedział nam żeby wtryskiwacz gazu wysterować generatorem impulsów PWM a PWM sterować czujnikiem ciśnienia doładowania. Podglądałem...
Pewnie chodzi o to że w starszych autkach sprawdzało się czy podawane jest paliwo do gaźnika czy to przez pompkę elektryczną, czy iskrę na świecy; ciśnienie sprężania i prąd akumulatora; W pojazdach w których skład mieszanki jest kontrolowany przez sterownik, gdzie powiązane jest to ściśle z normami emisji spalin, prawidłowe postawienie diagnozy wymaga...
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Witam pacjent to nubira 2.0 98r, usterka jak w temacie nie odpala na benzynie a jest to spowodowane zalewaniem świec benzyną. Gdy próbuje odpalić auto na benzynie (nie odpali) i wykręce świece to na tłokach widać paliwo i to dość dużo. Sprawdziłem pompe paliwa (ciśnienie na listwie 3,5 bara) wiec ok, wtryski nie leją, iskra ok, zasilanie ecu ok, czujników...
Witam auto regularnie serwisowane, usterka: jeden dzień ciężko odpalało, w końcu nie odpaliło. akumulator żyleta, rozrusznik również, prędkość silnika przy rozruchu 260-305obr/min ciśnienie paliwa po zapłonie 2bary, przy rozruchu rośnie do 300bar odpięty zawór wydatku ciśnienie rośnie do 1400bar przepływomierz mase powietrza widzi dawka wtrysku w parametrach...
(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
Witam, zaprowadziłem auto pod Siedlce, mechanik który kiedyś pracował w serwisie Scani, stwierdził ze to czujnik ciśnienia paliwa, wrzucił oryginał i problem znikł, od razu regulacja zaworów i ustawienie dawek paliwa, jutro odbieram auto i chyba będzie można zamknąć temat :)
Auto odpala normalnie, pracuje równo, nie dymi, nie brakuje mu mocy. Praca silnika na wolnych obrotach wydaje się być poprawna, choć jest trochę głośniejszy i pracuje bardziej twardo. Natomiast podczas przyspieszania wyraźnie klekocze jak stary diesel. Słychać wyraźnie spalanie stukowe. Irytujące rechotanie. Sprawdzone wszystko co możliwe, rozrząd,...
Teraz już wiem o co chodzi i wiem czego szukać. Przedtem nic nie znalazłem, bo wpisywałem hasło z tematu. Czyli to zagadnienie jest ogólnie rozległe, można tutaj podciągnąć wszystkie układy sterowania/regulacji z czujnikami, jak chociażby układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (czujnik położenia wału korbowego), regulacja dawki paliwa (sonda lambda,...
Przychodzi zima i mrozy to zaczynają wychodzić te perełki z 100 tyś przebiegu :P a na poważnie. Jeżeli auto na ciepłym zapala i pracuje ok i bez dymienia to aby zapalało bez problemu trzeba: -ciśnienie sprężania, najprostrza rzecz do sprawdzenia a powie nam dużo o kondycji silnika -świece żarowe, sprawdza się albo opór albo grzanie na wymontowanej,...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Dużo masz paliwa w zbiorniku? Jak mało to dolej denaturatu jeśli twierdzisz że masz wodę.Alkohol zwiąże wodę i spali ale jak pisze jeśli masz mało paliw w zbiorniku.Wtedy dotankuj na dobrej stacji. Układ zapłonowy masz sprawny skoro na gazie pracuje dobrze.. Benzynowy układ zasilania jest mniej wybredny od gazowego pod kątem układu zapłonowego. Tu masz...
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
Sprawdź wtyczki na czujniku ciśnienia na szynie common rail i na zaworze ciśnienia na pompie wtryskowej oraz kable do nich. Dobrze byłoby odpiąć i założyć wtyczkę na komputerze silnika. Błędy mówią o złym napięciu z czujnika i na zaworze. Czasami taki błąd wyskakuje, gdy przepchany jest filtr paliwa + skorodowane wtyki na czujniku i zaworze reg. dawki...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Jak zimny ropniak nie odpala na wszystkie gary to pierwsze świece żarowe ,wtryski czy mają odpowiednie ciśnienie przebicia i potem kompresja . Napisałem tą kolejność bo tak diesel się zużywa ,chyba że trefne paliwo i siednie wszysko na raz .Ja w swoim starym bmw świece wymieniałem co dwa lata ,wiadome stary diesel kompresja ma słabszą i odpalanie na...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Czujnik F-96 znajduje się w jednostce sterującej, przepływomierz nie posiada cz. ciśnienia. Pomiar z tego czujnika ma za zadanie korygować odpowiednio dawkę paliwa. Funkcjonalność takiego układu sprawdza się szczególnie w górach gdzie w krótkim czasie ciśnienie atmosferyczne zdąży się zmienić kilkakrotnie. W przypadku awarii tego czujnika nie ma trgedii,...
będzie pewnie coś z wtryskami lub z dawką paliwa. Sprawdź też wartości czujnika wysoiego ciśnienia.
No pewnie że ma! Na podstawie m.in. ciśnienia i temperatury powietrza sterownik dobiera dawkę paliwa.
W BMW bardzo często parałem się z brakiem mocy jedną z najczęstszych usterek to niedrożność wężyka który idzie z dołu kolektora do czujnika ciśnienie doładowania. Bardzo często zbiera się olej i gęstnieje i czujnik nie widzi ciśnienia turbiny i silnik nie idzie. Najlepiej wymienić na nowy Druga to nie właściwa dawka paliwa i silnik się nie zbiera po...
A na czym polega to "zatarcie" wtrysku? Tzn. co się dzieje, że samochód ciężko pali. Ponoć często też wtryskiwacz rozruchowy się psuje, leje za dużą dawkę paliwa. Czujnik temperatury, regulator ciśnienia paliwa. To tak co wyczytałem w internecie.
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Zgadza się. Nie znam się na tym. Rozumiem, że auto ma czujnik cisnienia paliwa i tak steruje czasem otwarcia wtrysku aby niezależnie od super konkretnego ciśnienia dozować odpowiednią dawkę paliwa? Dodano po 2 Powodem mojej konsternacji jest tylko fakt , że jakosciowi/znani producenci oferują tylko całe kosze a nie silniczki.
Pie.... co tu sie dzieje masakra. Chwila czytania i odechciewa sie pisania . Niska strona jakie cis? uklad paliwowy czysty? podzczas jazdy zaswieca sie ikonka wtrysku i zbija obroty? jak z moca auta wzgledem drugiego? praca silnika pod obcizeniem rowna? Dodano po 4 A co do wtloczenia paliwa to czy bedziesz mial 1300 bar czy 400bar do dawka bedzie taka...
...o ile wszystkie nie są jednakowej grubości. Jeśli dobrze pamiętam - w niemieckich markach zawsze brązowy był masą. A pozostałe - troche zagadka. Tak intuicyjnie wychodzi mi, że podłączyłbym czarny i brązowy, ale ciekawe, do czego dwa pozostałe. Coś mi świechta, że czasem pompy miały jakby dwie wydajności - przy uruchamianiu silnika duża dawka, a...
Witam. Samochód VW Passat B8 2.0 TDI CRLB (common rail) 2015r. z przebiegiem 100 000km zgasł podczas jazdy i nie udało się ponownie uruchomić silnika. Podłączyłem komputer diagnostyczny i jest błąd w sterowniku silnika: 000135 - Fuel Rail/System Pressure P0087 - 001 - Too Low Zrobiłem kilka testów/pomiarów i napiszę co wyszło: - pompa wstępna podaje...
Witam serdecznie ostatnio nabyłem sprintera 413 2.2CDi z 2005 roku. Auto początkowo miało problemy z paleniem- wina wtrysku wymieniłem i pali od ręki ale okazało się, że w czasie jazdy gdy silnik dostanie obciążenia auto gaśnie, wyłączysz zapłon i odpala normalnie, wszystko jest ok do momentu kiedy znów nie obciążysz silnika. Po diagnozie autocomem...
Witam Może ktoś borykał się z takim problemem. Auto ma małą moc, powoli przyspiesza. Z tego co już zdiagnozowałem to maksymalne ciśnienie doładowania jakie uzyskałem to 0,7 bara. Samochód nie kopci. Wychodzi na to że dostaje mało paliwa i w związku z tym pytanie: czy mało paliwa jest z powodu niskiego ciśnienia doładowania czy też niskie ciśnienie wynika...
Sprawdzilem natomiast filtr paliwa i nie ma opilkow, ale jest za to lekki rdzawy nalot oraz filtr jest lekko nim pokryty. Dziwi mnie to troche, bo w przypadku braku opilkow wychodzi na to, ze osad pochodzi ze zbiornika stacji benzynowej. Niekoniecznie musi pochodzić ze stacji benzynowej. Paliwo nie jest ssane bezpośrednio z dna zbiornika, tylko za...
Witam, tak jak w temacie auto nie uruchamia się po podłączeniu komputera błędy diagnostyczne to: P0251 - Obwód A regulacji dawki paliwa przez pompę wtryskową (Dodatkowe symptomy usterki - Sygnał powyżej dopuszczalnego zakresu) P0251 - Obwód A regulacji dawki paliwa przez pompę wtryskową (Dodatkowe symptomy usterki - Sygnał poniżej dopuszczalnego zakresu)...
chce zapalić blad p2299 z niski ciśnienie w układzie i o co kaman teraz Ten błąd to błąd sugerujący działanie jednoczesne czujników hamulca i przyspieszenia - jeżeli dobrze to tłumaczę, bo nie spotkałem się w praktyce z tym błędem. Nie chcę tu się jednoznacznie wypowiadać... Sprawdź wiązki i wtyki przy pedałach, czystość gniazd. Jeżeli błąd się nie...
w wiekszości samochodów napięcie wysyłane przez sondę jest w zakresie do 1 V, i jest impulsowe (zależy od obrotów i rozgrzania sondy, chyba że jest z grzałką). Można zmierzyć oscyloskopem lub voltomierzem. Opisy sprawdzania są na forum. Tyle że to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za dawkę paliwa, do tego jeszcze : czujnik położenia przepustnicy,...
Można w mapie też zmienić dawkę rozruchową na ciepłym silniku, albo odpiąć czujnik temperatury silnika.
Pragnę przypomnieć iż nie jest to mój pomysł na obniżenie zużycia paliwa,nie czuje się też jakimś domorosłym mechanikiem jak nazwał mnie kolega kortyleski . Jest to przypomnienie wąskiego wycinka cyklu pracy jednostki napędowej,przez który w początkowej fazie przechodzi każdy ze znanych mi silników benzynowych,na który nie mamy obecnie wpływu,ponieważ...
Najprościej założyć monowtrysk MULTEC z pierwszych opli kadetów, bezawaryjny. Bez czujnika położenia wału, prosty MAP sensor, sonda lambda, aparat zapłonowy i czujniki temp. Dobrać dawkę paliwa do większego silnika przypuszczam, że można podnosząc ciśnienie paliwa.
Disagnistyka to nie tylko sprawdzenie błędów silnika w oplu to tez bloki pomiarowe a w nich wartości rzeczywiste otrzymywane z czujników,a u ciebie do zaobserwowania,dawka paliwa,kat wtrysku i ciśnienie doładowania
Właśnie to nie jest prosta pompa A co w niej jest takiego skomplikowanego? Mamy w niej czujnik położenia listwy, nastawnik dawki wtrysku, elektromagnes suwaka odpowiadający za początek tłoczenia i czujnik temperatury paliwa na obudowie. Nic więcej. To wszystko należy sprawdzić. W przypadku uszkodzonego czujnika ciśnienia doładowania i temperatury cieczy...
Co to może być? Za pomoc z góry dziękuję. Tylko i wyłącznie hipochondria właściciela pojazdu. Albo znajdziesz porządnego mechanika, który będzie wiedział jak się posługuje narzędziami diagnostycznymi i nie będzie gdybał że "to może to, albo tamto" tylko precyzyjnie określi co może być nie tak. A rzeczy do sprawdzenia jest kilka - kąt wtrysku, dawka,...
Jak 316 to chyba nie 1.9? A jak M43B19 to nie nie 1.6. To jedno. Drugie - temperatura ECT 58C, widziana na zimnym silniku, to błąd - prawdopodobnie wartość zastępcza przy uszkodzonym połączeniu z czujnikiem. 2,5atm ciśnienia paliwa to też chyba zbyt mało dla wyliczenia prawidłowej dawki.
Najlepiej ustawić lampą stroboskopową z czujnikiem piezo zakręcanym na przewód paliwowy w takich konstrukcjach. Kąt idealny to taki że maxymalne ciśnienie w cylindrze jest idealnie w GMP. Czyli pompa musi skończyć wtrysk. Typowo dla bezpieczeństwa ustawia się trochę później. Za wczesny wtrysk to ryzyko uszkodzenia silnika raz że płomień z rozpylanego...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Temat będzie ciągnął się i będziemy tu "wróżyć z fusów". Podjedź do dobrego diagnosty, który pojeździ z Tobą tym autem i sprawdzi jak działa przepływka, jakie jest ciśnienie wymagane, uzyskane, jaka dawka paliwa, jakie wskazania czujników temperatury, jak z zapłonem, jak z przyspieszaczem w pompie (zdaje się bosch). A jak chcesz dalej kombinować, to...
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Witam. Kolego temat zuzycia paliwa w dafie 105 juz poruszany na forum. Oczekujesz , ze maja pojawiac sie te same pytania sprawdziles wisko, podstawe filtra, cisnienie paliwa,termostat czujniki itp itp?? Ale wszystko przede wszystkim w temperaturze roboczej silnika Pozdrawiam
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
A jak silnik stoi to turbina dmucha? Rozumiem retorykę lecz chodziło mi o to, że te 102 kPa to nie jest jakaś wartość nierealna typu 10200kPa i mieści się w jakimś rozsądnym przedziale. Konstruktorzy auta uznali ją za właściwą w trybie awaryjnym. Po prostu zanim o tym ciśnieniu nie napisałeś to nie zastanawiałem się czy te 102kPa jest sensowne. Ta...
Witam. Mam problem. Mam Volvo v50 2008 1.6D. Zgasł i już nie odpalił. Brak ciśnienia paliwa na listwie. Z pompy nie wychodzi paliwo. Pompa wymieniana na używkę już 2 razy. Wtryski sprawdzone i 2 naprawione. Czy jest możliwe aby coś rozłączyło dawkę paliwa na listwę?? Do zaworu na pompie dochodzi napięcie. Auto na samostarcie pali i chodzi. Ciśnienie...
Zgadza się.W bloku 11 mamy podgląd na pracę turbiny. 1.Obroty silnika 2.Ciśnienie turbiny jakie powinno być 3.Ciśnienie turbiny które jest w danym momencie 4.Stopień wysterowania elektrozaworu sterowania turbiną Sprawdzanie turbiny-3 bieg-z niskich obrotów gaz na maksa.Przy 3 tys.obrotów odczytujesz pole 2 i 3.Różnica maksymalna to 10% Sprawdz czy siłownik...
Witaj. Na początek możesz sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Być może wypaliło zawór.Możesz sprawdzić czujnik temperatury cieczy i wtrysk podaje nie właściwą dawkę paliwa.
Przy dieslu chyba jednak masz rację. Dawno temu czytałem o jakimś tam chipie, który obniżał temp., przez co ECU podawał więcej paliwa - auto jeździło jakby na "ssaniu" - ale to dotyczyło bęzyniaka. Niemniej jednak można kupić "powerbox-a" do diesla, który ingeruje głownie w ciśnienie doładowania i dawkę paliwa.
Jak sprawdzam sterownik żarówka 55 W po odlutowaniu górnej pary od sterownika (przewody od sterownika które idą do czujnika dawki paliwa ) ŻARÓWKA NIE ŚWIECI WOGÓLE. A chyba powinna.
Witam szanownych forumowiczów.Mój problem polega na tym,że trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem zanim zapali.Po uruchomieniu silnika żadnych innych objawów,obroty regularne,moc również wydaje się w porządku,żadnych błedów komputer nie wykazuje.Poniżej dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V Status zapłonu,Zał 12V Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny...
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Witam Strasznie ciężko pali jak zimny, świece sprawne grzeją dobrze akumulator nowy kręci bardzo dobrze paliwa nie przybywa w misce olejowej czujnik temperatury sprawny.Ciśnienie paliwa na zimnym po włączeniu zapłonu 0.5 bar jak silnik odpalony około 1 bar. Dawki paliwa: 1cyl 0.02 mg/suw 2cyl-0.14 mg/suw 3cyl-0.33 mg/suw 4cyl 0.42 mg/suw Gdy już raz...
Regulator ciśnienia wymieniony, jeśli się zawieszają to też będzie zbyt duża dawka paliwa?
Może czujnik ciśnienia jest felerny . Jakieś inne objawy są ? Praca silnika ? Bo jeśli za duże ciśnienie to wtryskiwacze teoretycznie dają małe dawki a to powinno być odczuwalne
Witam wszystkich! Mam problem z Actrosem, jest po prostu słaby szybko traci moc pod góre. Komputer nie wyświetla zadnych błędów w silniku ale ciśnienie doładowania maksymalnie osiąga 1.2 atm( wg moich informacji powinno być min 1.6 a nawet 2 atm).Turbina jest ok filtry też.Nie wiem czy mozliwe jest ze czujnik doładowania podaje za niskie ciśnienie i...
Dobrze, może znowu się źle i niezbyt precyzyjnie wyraziłem używając skrótu myślowego, choć na myśli miałem jeden czujnik. Czy nieprawidłowy sygnał z tego czujnika może mieć jakiś związek z ustalaniem dawki wtryskiwanego paliwa ?
Paliwo dociera, czyli jak: ledwo cieknie, czy daje strumykiem pod ciśnieniem? Podczas kręcenia obroty widzi? Jokerro, a tam nie ma czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu? Jak dawka podczas kręcenia i napięcie na nastawniku.
Tak rzuciłem okiem, i odnoszę wrażenie że podobnie się zachowuje jak mój kangoor.. kiedyś miałem taki problem, okazało się, że silnik był zalewany nadmierną ilością paliwa, po zgaśnięciu trzeba kręcić aż sie wypali nadmiar paliwa i silnik sie wtedy uruchamia. u mnie był to zbiornik filtrowania par paliwa(po wymianie pompy źle podłączone rurki powrotu...
Sprawdzić stan rozrusznika,sprawdzić ciśnienie wstępne paliwa,sprawdzić parametry(temp) nie tylko wtryski.Możesz na próbę zacisnąć przelew.Możesz na próbę odpiąć czujnik temp.Była jeszcze dawka rozruchowa.
Ciśnienie powyżej 3000 jest niskie bo sterownik chroni turbo i obcina dawkę paliwa. Wtedy jest mniej spalin i nie ma co napędzać turbo. 17965 to nie błąd czujnik doładowania ( pokazuje prawdę raczej bo przeplywomierz potwierdza ) a to że ciśnienie doładowania jest za duże a tym samym turbo kręci się za szybko co grozi jego uszkodzeniem. Wydłuż sztangę...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Sprawdź w takim razie jak zachowuje się ciśnienie paliwa. Sprawdź też jak widzi temperaturę - w tych silnikach padnięcie czujnika temperatury skutkuje czasem obniżeniem dawki rozruchowej i problemem z rozruchem silnika. Jak na Plaku zapali to jest ok?
To wskazuje na to że silnik dostaje zbyt mało paliwa.Po zdjęciu wtyczki czujnika temp. sterownik "widzi" niską temperature i zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa. Przyczyna może leżeć w pompie paliwa (zbyt male ciśnienie, powinno być 3+/-0,2 bara), filtr paliwa -zapchany lub w układzie wtryskowym - inne czujniki z których jest ustalany czas trwania wtrysku...
Witam kolegów i sorry za tak długie milczenie ale problem rozwiązał się nie tak dawno i wcale nie do końca Sprawa temperatury banalna, wadliwy termostat olejowy zareklamowany w salonie forda, reklamacja uznana i wymiana gratis przez serwis w ramach rekompensaty - dobrze że miałem rachunek z warsztatu i musieli uznać reklamowany termostat. Teraz temperatura...
Mój teść miał takiego scenica i przez 2 zimy walczyliśmy z nim, z k Powiem tak, nie chcę cię martwić ale powody niepalenia zimnych tych 1,9 dti są naprawdę zagadkowe. Pomijając całą elektrykę, czujniki, grzanie świec itd łącznie z kompem, dawkami paliwa przy rozruchu na zimno (można je podejrzeć na dobrym kompie) oraz pomijając ustawienia rozrządu,...
czujnik dawka paliwo dawka paliwo paliwo czujnik ciśnienie
kabel monitor 120hz amica śmierdzi płyta główna głośnik piszczy
wybór oscyloskopu kuchenka amica 53gg5 43zptgn
Gaśnięcie wyświetlacza klimatronika w Golf IV po włączeniu wentylatora Kod błędu 90BD13 w Ford - czujnik temperatury zewnętrznej