Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Przy takim przebiegu remont..? Za duża dawka paliwa stąd paliwo w oleju.Przyczyn może być kilka.
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
Witam. Jak w temacie. Próbował ktoś takiej opcji?Jakie są różnice pomiędzy benzyną a dieslem.Tylko dawka paliwa czy coś jeszcze? Różnica w budowie palnika: B5WS posiada sitko sztyftu, uchwyt sztyftu z doprowadzeniem paliwa D5WS ma podawane paliwo bezpośrednio do palnika więc już tu bądą problemy z odpalaniem paliwa przy starcie, będą problemy z przegrzewaniem...
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Patrząc na pompę zamocowaną na silniku,pomiędzy śrubami od wolnych i maksymalnych obrotów jest śruba z kontrą na której jest na gwincie zaciśnięty pierścień(ograniczający jej wkręcanie).To właśnie śruba od dawki paliwa,czym więcej wkręcona tym większa dawka.Śruba w oryginale jest zaplombowana i zasłonięta plastykowym korkiem.
Coś w tym jest. Na jedynce, małe zapotrzebowanie na paliwo - więc ciśnienie jeszcze się trzyma. Przy wzroście obciążenia silnika, gdy dawka idzie ostro wzwyż układ nie wydaje tyle ile powinien. Tylko dziwne że poprzekładane wszystko co możliwe i nadal to samo, nawet z butelką. Oleju nie przybyło przypadkiem?
Jeśli nie zależy Ci na gwarancji. To odkręci boczny dekielek i zwiększ trochę dawkę. Jak to zrobić było opisane tu na forum. Co Ci dadzą jakiekolwiek dane jeśli nie będziesz ustawiał pompy na stole?
W tych golfach na ciepłym silniku pompowtryski podadzą paliwo na ciepłym tylko jak rozrusznik napędzi wał korbowy powyżej 400 RPM . Jak rozrusznik tego nie osiąga sterownik nie aktywuje pompek. Rozwiązania są dwa. Jedno przegląd rozrusznik, wiązka główna ,akumulator tak by rozrusznik kręcił szybciej przekraczał te 400 RPM i odpalał. Dwa zmiana mapy...
Na rysunku w pierwszym poście masz układ zmiany kąta wtrysku i tą śrubą zmienisz charakterystykę zmian kąta wtrysku. Jak zwiększysz dawkę to przy rozpędzaniu będzie dymił na czarno.
Sprawdz czy zawór egr szczelny. Sprawdz paliwo na powrotach. Ten który nic nie daje jest uszkodzony. Podobnie jak ten który daje najwiecej na powrót. Ale to sa inne objawy. Czy podczas dodawania gazu słyszysz stukot tak jak by zawory? Jezeli tak to nie jezdzij bo zbyt bogata dawka moze uszkodzic tłok.
Kolego, to ogrzewanie jest proste w działaniu i budowie. Tam nie ma żadnej regulacji dawki paliwa, chyba, że wymienisz dyszę paliwową. nadmiar paliwa ma przelać się przelewem, a co dostaje się do komory spalania ma zostać spalone i tyle. Na pompie paliwa reguluje się tylko częstotliwość załączania pompki i jej wydatek, ale to jest sprawa trzeciorzędna....
ale co do zapachu to jest taki jak tam wymieniłeś czuć nie przepalone paliwo dosyć specyficzny zapach To wskazuje na trzy główne przyczyny: - mocno lejące wtryski, - opóźniony wtrysk (być może statyczny kąt jest źle ustawiony), - zbyt duża dawka rozruchowa. Myślę, że potrzebujesz dobrego pompiarza... otwarcie upustu wyraźnie słychać kiedy to ma miejsce...
Muszę zdjąć przewód paliwowy i zobaczyć czy pompka pompuje. Podłącze interface i zatankować spróbuję. Ale właśnie coś wychodzi jak by nie było z czego się rozpalić. Jest to pompka w jakiś sposób rozbieralna? Da się ją jakoś wyczyścić w razie jak by było coś w środku zanieczyszczone? Pompka podczas rozpalania normalnie stuka ale nie wiem jak z paliwem,...
Najczęściej spotykam sie z zakresami 3-4, dla porownania gdy sprawdzałem passaty ktore sprowadzalismy z niemiec często były to bardzo zadbane samochody z niewielkimi przebiegami, dawki miescily sie tam w przedziale 4-5,6 i myśle, że byłoby to zblizone do 'fabrycznych ustawień', oczywiście mierzone na wolnych obrotach. Gdy z 3,2 zmienisz na 5,2 odczujesz...
Witam, Oto karta prób pompy wtryskowej : http://obrazki.elektroda.pl/7979830700_1...
Podaj numer błędu. 16688 . Ale teraz już się nie pojawia po wymianie uszczelniaczy pompowtryskow Dodano po 57 Sprawdź ciśnienie sprężania na garach. Właśnie już chciałem to zrobić któryś dzień temu ale pobliscy mechanicy nie mają zegarów albo mają zepsute więc muszę poszukać kogoś kto ma sprawny i wtedy sprawdzę Dodano po 3 A to pokażcie mnie takiego...
Odwrotnie i ssanie 0,15 wydech 0,25 GLI to nie miał hydraulicznych popychaczy?
Maksymalną dawkę wtryskiwanego paliwa dobiera się tak by wykorzystać cały tlen znajdujący się w komorze spalania- bez doładowania nie masz wpływu na masę powietrza (a w związku z tym ilość tlenu) które możesz wykorzystać do spalenia dawki paliwa. Kąt wyprzedzenia wtrysku producent silnika dobiera tak by uzyskać maksymalną moc w danych warunkach(obroty,...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Czym zapisywałeś ECU w benchu? Miałem z tym silnikiem już identyczne przeboje, widział wszystko,mnie sterował wtryskami. Problemem były sumy kontrolne i objaw był bardzo podobny po 3 zapaleniu - umarł.
Bo to co wypluwa to nie jest olej tylko niespalone paliwo zmieszane z sadzą. Wiec musi zacząć dlaczego nie spala paliwa przyczyn może być sporo od luzów zaworowych, uszkodzone gniazda zaworowe, czy zbyt bogata dawka paliwa. To że coś jest czarne wcale nie oznacza ze to olej, przerabiałem tematy w diesel ma po prostu mokry wydech.
czy regulacje dawki paliwa może zwiększyć vmaxa Zwiększenie dawki w pewnych granicach zwiększa moc ale jest okupione zwiększonym spalaniem. Jeżeli silnik nie ma już odpowiedniego ciśnienia sprężania to żadne "magiczne" sztuczki mu nie pomogą.
Sprawdź pracę sondy, na wolnych obrotach.
bo jak jest na wysokim biegu np na 5 i dasz gaz do dechy to co z tego że z wtrysków leje 10x więcej paliwa skoro całe auto jest ciężkie i zanim się rozpędzi to potrwa, więc obroty nie wzrastają zabardzo (wciśnij sprzęgło to zobaczysz jak wzrosną od razu), więc to paliwo zamienia się głównie w chmurę czarnego dymu (to właśnie oznacza dużo za dużo ropy)...
Login podejdzie od PD Czyli do czterocylindrowych : 12233 Kanały masz opisane jak w VP (ja tak mam w Launch x431)
To nie jest ten sam przyrząd co do lucasow, do boscha jest prostszy mozna zaadoptować zwykły czujnik zegarowy, problem jedynie w tym żeby dorobić odpowiednio długa sonde/końcówke i odpowiednio umocowac czujnik żeby sie nie ruszał. http://obrazki.elektroda.pl/7926933000_1...
Co do dymienia masz racje, wystepuje ono wtedy, gdy jest maxymalne przedawkowanie wtryskiwanego paliwa (ładnie to widać w Lupo ścigającym na 1/4 mili). Konkretnych materiałów nie mam na temat diesla, ale mam jakieś wykresy, budowe pomp, etc. Jak coś to podaj mi maila na priv to Ci wyśle to czym dysponuje.
Sprawdzilem natomiast filtr paliwa i nie ma opilkow, ale jest za to lekki rdzawy nalot oraz filtr jest lekko nim pokryty. Dziwi mnie to troche, bo w przypadku braku opilkow wychodzi na to, ze osad pochodzi ze zbiornika stacji benzynowej. Niekoniecznie musi pochodzić ze stacji benzynowej. Paliwo nie jest ssane bezpośrednio z dna zbiornika, tylko za...
twarda praca silnika i osiągi jak na 130 koni nie powalają, brak zadymienia. Są dwie opcje. Brak zaopatrzenia w paliwo o czym pisałem, lub wtryski do 101 lub lub 115 koni.
nie wiem na pewno ale ja próbowałem kiedyś vagiem 4.9 i nie mogłem znaleźć kąta wtrysku.Podobno vag com 311-2 w pełnej wersji pokaże te wartości w kanale 00
Witam. Również przyłączam się do Kolegów żeby pompę oddać w odpowiednie ręce i ją ustawić. Ale jak Kolega chce to podpowiem jak to można zrobić. W połowie długości pompy od zewnętrznej strony jest taki mały dekielek bodajrze przykręcony na dwie śruby. Trzeba ten dekielek odkręcić (wyleje się trochę paliwa z pompy). Następnie tak obracać pompą (w tym...
Teraz dopiero jeszcze raz przeczytałem twoje wcześniejsze posty - taki właśnie miałeś problem z flanszą koła pomy: jeżeli czujesz się na siłach walczyć z ta pompą przy pomocy czujnika - to rób; ja bym jeszcze wpierw o włos opóźnił zapłon, bo silnik wchodzi na obroty przy depnięciu jak szalony - ja miałem trzy Transity 2,5d/td i żaden tak żywiołowo nie...
Nie można nazywać czegoś debilizmem tylko dlatego że się tego nie rozumie, tutaj chodzi o dawkę wyliczaną. Te silniki a raczej ich ECU mają dość "płynne" pojęcie o realnej ilości paliwa. Aby to zrozumieć musisz wyobrazić sobie silnik który utrzymuje zadane wolne obroty nic nie wiedząc o żadnej dawce (bo tak zresztą jest, zakłada się że sprawny konsumuje...
DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
kolego od tego silnika perkinsa mam pytanie czy udało ci sie uruchomić silnik. Ja mam taki sam silnik w widlaku i ten sam problem z odpalaniem! U mnie pompa paliwa była robiona latem kapitalny remont wymiana głowiczki i takie tam 1100 zł naprawa.Na rurkach paliwo pojawia sie ,pompa odpowietrzona do kolektora mala dawka rozpuszczalnika pochodnia rozrusznik...
Wróciłem do tematu. Zmieniłem kont synchronizacji na -1 jak dodam gazu -1,5 na rozgrzanym silniku. Dawkę paliwa rozruchową z powrotem ustawiłem na 0. (zakres od 0-do 300) Odkryłem coś innego: Podałem paliwo z bardzo dużej strzykawki do filtra paliwa. Gdy po chwili kręcenia zapalił wyłączam go i co się okazuje: Pęcherzyki powietrza dość duże wracają...
Panowie a gdzie znajduje się korek do podłączenia manometru ? Nr 2 na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/3892573800_... Narastanie poziomu oleju ponad max jest związane z jazdą na krótkich trasach. Sterownik silnika inicjuje wypalanie filtra DPF które zostaje przerwane. I tak kilka razy. Dawka paliwa jest zwiększana w celu osiągnięcia...
Niebieski dym, to zbyt duża dawka paliwa. Na zbyt dużą dawkę paliwa oprócz oczywistych zagadnień jak korekcję, ciśnienie paliwa, czas wtrysku i fazy wtrysku mają wpływ też inne parametry tj. Temp płynu, temp powietrza zewnętrznego, temp w dolocie, egr itp. A przy pierwszym odpaleniu także stan rozrusznika, akumulatora, świec żarowych. Pisząc, że dane...
W dodatku silnik diesla można łatwo przerobić na używanie LPG czy nawet CNG, wystarczy "pilotowa" dawka ON, resztę energii może dostarczyć niemal dowolne paliwo ciekłe lub gazowe. "Łatwo" to jest spore nadużycie. Instalacja z tzw. dawką pilotującą jest niezwykle skomplikowana. Idzie tam kilka sterowników nadzorujących proces podawania ON a cała instalacja...
Mi to wygląda na niższe ciśnienie otwarcia wtrysku nr 2 co za tym idzie że "kopie" najmocniej i resztę sterownik minusuje. Z ciekawości pozamieniałbym je miejscami i do tego sprawdzenie kompresji. A Kiedyś miałem przypadek że dzwigienka była złamana z jednego zaworu i jeden cylinder gonił na trzy wentyle.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Objawy które wymieniasz mogą wskazywać na złe dziwnie pompy paliwa. To ona dawkuje paliwo na palenisko. Zbyt mała dawka paliwa może powodować wygaśnięcie płomienia lub niepojawienie się go w odpowiednim momencie. Jeśli posiadacz interfejs do ogrzewania w niektórych modelach jest test wydajności pompy. Na podstawie tego testu można stwierdzić czy pompa...
ja mam ustawione w tej chwili 5mg auto zbiera sie dorze Zostaw jest Ok, po zmianie nie odczujesz mniejszego spalania.
regulator dawka paliwo sterownik dawka paliwo dawka paliwo mercedes
wytop aluminium sterowniki samochodowe grzejniki piwnicy
zasilacz beztransformatorowy vestel 17ips72
Typowe usterki skrzyni biegów Ford Transit 2.2 TDCi 2008 Rezystancja cewki Aquastop w zmywarkach: typowe wartości i diagnostyka