Przy takim przebiegu remont..? Za duża dawka paliwa stąd paliwo w oleju.Przyczyn może być kilka.
Patrząc na pompę zamocowaną na silniku,pomiędzy śrubami od wolnych i maksymalnych obrotów jest śruba z kontrą na której jest na gwincie zaciśnięty pierścień(ograniczający jej wkręcanie).To właśnie śruba od dawki paliwa,czym więcej wkręcona tym większa dawka.Śruba w oryginale jest zaplombowana i zasłonięta plastykowym korkiem.
Jeśli nie zależy Ci na gwarancji. To odkręci boczny dekielek i zwiększ trochę dawkę. Jak to zrobić było opisane tu na forum. Co Ci dadzą jakiekolwiek dane jeśli nie będziesz ustawiał pompy na stole?
Na rysunku w pierwszym poście masz układ zmiany kąta wtrysku i tą śrubą zmienisz charakterystykę zmian kąta wtrysku. Jak zwiększysz dawkę to przy rozpędzaniu będzie dymił na czarno.
Najczęściej spotykam sie z zakresami 3-4, dla porownania gdy sprawdzałem passaty ktore sprowadzalismy z niemiec często były to bardzo zadbane samochody z niewielkimi przebiegami, dawki miescily sie tam w przedziale 4-5,6 i myśle, że byłoby to zblizone do 'fabrycznych ustawień', oczywiście mierzone na wolnych obrotach. Gdy z 3,2 zmienisz na 5,2 odczujesz...
Odwrotnie i ssanie 0,15 wydech 0,25 GLI to nie miał hydraulicznych popychaczy?
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Witam, Oto karta prób pompy wtryskowej : http://obrazki.elektroda.pl/7979830700_1...
Czym zapisywałeś ECU w benchu? Miałem z tym silnikiem już identyczne przeboje, widział wszystko,mnie sterował wtryskami. Problemem były sumy kontrolne i objaw był bardzo podobny po 3 zapaleniu - umarł.
czy regulacje dawki paliwa może zwiększyć vmaxa Zwiększenie dawki w pewnych granicach zwiększa moc ale jest okupione zwiększonym spalaniem. Jeżeli silnik nie ma już odpowiedniego ciśnienia sprężania to żadne "magiczne" sztuczki mu nie pomogą.
Sprawdź pracę sondy, na wolnych obrotach.
To nie jest ten sam przyrząd co do lucasow, do boscha jest prostszy mozna zaadoptować zwykły czujnik zegarowy, problem jedynie w tym żeby dorobić odpowiednio długa sonde/końcówke i odpowiednio umocowac czujnik żeby sie nie ruszał. http://obrazki.elektroda.pl/7926933000_1...
Co do dymienia masz racje, wystepuje ono wtedy, gdy jest maxymalne przedawkowanie wtryskiwanego paliwa (ładnie to widać w Lupo ścigającym na 1/4 mili). Konkretnych materiałów nie mam na temat diesla, ale mam jakieś wykresy, budowe pomp, etc. Jak coś to podaj mi maila na priv to Ci wyśle to czym dysponuje.
Teraz dopiero jeszcze raz przeczytałem twoje wcześniejsze posty - taki właśnie miałeś problem z flanszą koła pomy: jeżeli czujesz się na siłach walczyć z ta pompą przy pomocy czujnika - to rób; ja bym jeszcze wpierw o włos opóźnił zapłon, bo silnik wchodzi na obroty przy depnięciu jak szalony - ja miałem trzy Transity 2,5d/td i żaden tak żywiołowo nie...
nie wiem na pewno ale ja próbowałem kiedyś vagiem 4.9 i nie mogłem znaleźć kąta wtrysku.Podobno vag com 311-2 w pełnej wersji pokaże te wartości w kanale 00
Witam. Również przyłączam się do Kolegów żeby pompę oddać w odpowiednie ręce i ją ustawić. Ale jak Kolega chce to podpowiem jak to można zrobić. W połowie długości pompy od zewnętrznej strony jest taki mały dekielek bodajrze przykręcony na dwie śruby. Trzeba ten dekielek odkręcić (wyleje się trochę paliwa z pompy). Następnie tak obracać pompą (w tym...
DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
Na wtrysk przychodzi zasilanie z przekaźnika i sygnał z komputera. Sprawdź na przewodzie sygnałowym, czy jest masa, na włączonym zapłonie, kontrolką. Ma nie być, jak jest, to odłącz komputer, jak zniknie, szukaj w komputerze, jak zostanie, szukaj we wiązce. Jak jest LPG, po drodze sprawdź sterownik LPG.
Mi to wygląda na niższe ciśnienie otwarcia wtrysku nr 2 co za tym idzie że "kopie" najmocniej i resztę sterownik minusuje. Z ciekawości pozamieniałbym je miejscami i do tego sprawdzenie kompresji. A Kiedyś miałem przypadek że dzwigienka była złamana z jednego zaworu i jeden cylinder gonił na trzy wentyle.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
ja mam ustawione w tej chwili 5mg auto zbiera sie dorze Zostaw jest Ok, po zmianie nie odczujesz mniejszego spalania.
Wskazywało by na zapchane wtryski.
Login podejdzie od PD Czyli do czterocylindrowych : 12233 Kanały masz opisane jak w VP (ja tak mam w Launch x431)
Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym. Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane. Na jakim oleju pracuje silnik?
Nie można nazywać czegoś debilizmem tylko dlatego że się tego nie rozumie, tutaj chodzi o dawkę wyliczaną. Te silniki a raczej ich ECU mają dość "płynne" pojęcie o realnej ilości paliwa. Aby to zrozumieć musisz wyobrazić sobie silnik który utrzymuje zadane wolne obroty nic nie wiedząc o żadnej dawce (bo tak zresztą jest, zakłada się że sprawny konsumuje...
Jeśli masz porównanie z innym to najpierw wtryski chociaż na moc mają niewielki wpływ. Potem rozrząd i tam na pompie (nie wiem czy w twoim też) było koło z przyspieszaczem. Oczywiście takie podstawy jak wiltry i korek zbiornika z odpowietrzeniem są w porządku.
Odczytaj symbol (nr. fabryczny części) i porównaj w google. Przykładowo 0281 002 500.
71 to problem z ciśnieniem paliwa. Ale usterka ta to tzw blink code i sygnalizuje wszystkie usterki związane z ciśnieniem paliwa (czujnikiem). Także to może być np. za duże ciśnienie. (Pow 21 bar)
U Ciebie powinna być pompa Boscha EDC. Pojedź jeszcze raz na komputer i wejdź w parametry dawki przy rozruchu. Tym bardziej, że po 5 min nie pali. A w Gdańsku masz warsztat, który Ci to naprawi bez problemu. Pezal
Mój palił w mieście 6,5-7,5 zależnie od świateł i korków, w trasie 5-5,5l
Witam. Przyczyną twojego problemu może być pęknięty lub zatkany przewód od turbo do bostera . Sprawdź najpierw ten przewód jak będzie wszystko ok to wkręć trochę boster powinno pomóc. Może autko kopciło i ktoś nie chciał inwestować i wykręcił boster zmniejszając w ten sposób dawkę paliwa. Powodzenia i napisz jak usuniesz problem przyda się innym.(boster...
Klekotanie jako hasło jest mocno nieprecyzyjne... Klekot wtrysków - zawieszonych lub mocno lejących można poznać... Dlatego z głupia frant spytam, czy myślałeś o kole pasowym dwumasowym? Jeżeli wybiją się gumy w dwumasie pasowej, to jest wtedy wyraźny KLEKOT podczas pracy, zwłaszcza na wolniejszych obrotach... Sprawdzałeś? To jest myk myk, dużym śrubokrętem...
Jak sterownik widzi ile jest zyczenie kierowcy i porównuje z mapą i obroty kątowe spadaja w wyniku obciążenia altrnatorem to podlewa paliwa. Dawka na jalowych a pracy są inne. 4.6 to niska dawka zblizona do fabrycznej.
jest możliwość zadzwoń do mnie pod numer 696424624to wytłumacz bo można to zrobić na kilka sposobów
W silnikach 2,0l o mocy 75KM (D3FA) i o mocy 85KM (F3FA) były pompy VP30, w silniku 100KM (ABFA) były pompy VP44. Samych pomp VP nie dotykałem, więc niestety nie pomogę...
Zajrzyj na www.tdi-tuning.pl na pewno wszystko znajdziesz. Pozdrawiam.
Jesli chcesz zrobic sobie w ten sposob tuning to nic z tego. Powiem tak dawka paliwa na wolnych obrotach powinna wynosic od 3-9 mg/h. Mozna to skorygowac ruszajac kopulka pompy wtryskowej i tak, jesli przesuniesz kopulke w strone elektrozaworu odcinajacego-zmniejszasz dawke(odczyt na Vagu), odwrotnie zwiekaszasz. Mozna to takze zrobic Vagiem, VW-tool...
Zgłoś się do jakiejś formy tuningowej, zobaczysz co i za ile zaproponują. Kręcąc śrubokrętem nic tam nie zdziałasz - nie istnieje możliwość podkręcenia czegokolwiek, wszystkie parametry ustawiane są programowo przez sterownik.
To jest pompa bez turba. Będziesz miał problem z wyregulowaniem dawki. Albo będzie słaby, albo będzie dymił. Tak to jest śruba regulacji dawki. Ty potrzebujesz pompy jak na zdjęciu, ale Bosch nie robił takiej pompy do Forda 1,8 TD. Tylko i wyłącznie Lucas.
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
A czy z podciśnienia od regulatora nie leje paliwo.
Mam Launcha ale tym mogę sobie co najwyżej sprawdzić i pokasować błędy. Nie wierzę, raczej nie potrafisz obsłużyć. Korektę dawki robi się manualnie, programem robisz tylko podgląd, aby ustawić w zakresie.
Sruba pozioma nad zaworem Stop(ta z blaszką na gwincie)wkręc <podskoczą też wolne obroty)
Szczerze mówiąc to powinieneś sugerować się dawką paliwa, ja bym bez zwiększenia dawki paliwa nic tam nie ruszał.
Moim zdaniem błądzisz. Nie zrobisz z wtrysku jednopunktowego (nawet pod postacią 4 zrównoleglonych wtryskiwaczy) wtrysku sekwencyjnego. Oprócz normalnej pracy przy ustalonych obrotach i obciążeniu (jazda ze stałą prędkością) ECM obsługuje rozruch - wtedy wtryskiwacze pracują najczęściej asynchronicznie oraz przyśpieszanie, gdy mogą wtryskiwać dodatkowe...
Witam, ogólne nie znam maszyny, ale jak dla mnie, za duża dawka paliwa. Ssanie automatyczne ?.
To że paliwo tryska nie znaczy że ma odpowiednie ciśnienie a to wpływa znacząco na dawkę paliwa.
Jeśli z takim samym silnikiem i nic grzebane nie było to nie może być różnicy bo to taka sama jednostka napędowa. Ale nikt nie da ręki czy głowy co było robione i co to w życiu przeszło więc najlepiej udać się na stół probierczy i sprawdzić, ustawić
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
Po sciągnięciu obudowy filtra powietrza, odpięciu czujnika podciśnienia i zatkaniu rury wlotu powietrza do przepustnicy w 95 % auto zachowuje się dużo lepiej. Nie strzela, reaguje na gaz, wchodzi plynnie na obroty. Wyglada to tak, że dostaje mniej powietrza i działa wtedy. Czyli bez zatykania ewidentnie jest za mało paliwa w mieszance a za dużo powietrza....
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Witam. Jak w temacie. Próbował ktoś takiej opcji?Jakie są różnice pomiędzy benzyną a dieslem.Tylko dawka paliwa czy coś jeszcze? Różnica w budowie palnika: B5WS posiada sitko sztyftu, uchwyt sztyftu z doprowadzeniem paliwa D5WS ma podawane paliwo bezpośrednio do palnika więc już tu bądą problemy z odpalaniem paliwa przy starcie, będą problemy z przegrzewaniem...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Witam mam focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu. Jak większość wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę, przepływomierz sprawdzone ciśnienie na cylindrach luzy zaworowe szczelność układu dolotowego wszystko ok. Korekty wtrysku różniły się 1i4 były inne niż 2i3. Czytałem o tym że sterowniki padają. Więc zrobiłem reset sterownika...
Tak bo przelicza wg. dawki paliwa.
Skład mieszanki regulujesz tą śrubą pod kątem, wstępnie wkręcasz do oporu i cofasz 1 i 1/4 do 1 i 1/2 obrotu do tyłu
Inaczej nie wyregulujesz jak tą śrubka.
A dawka paliwa to ustawiona?? Bo ostatnio z tym pompiarze mają problem w tych pompach..
Ma wpływ na obliczenia dawki paliwa.
Duza dawka paliwa. Wtryskiwacze do kontroli bo dziury powypala w tlokach i " Będziesz Miał Wydatek"
Witam Mam problem z pompą paliwową w Władimirec T-25. Otóż zwiększyłem mu dawkę paliwa i stracił moc. Nie może dać sobie rady w polu, na obroty wchodzi. Gdy miałem podczepioną talerzówkę i robiłem w polu na 2 biegu, to tak jakby brakowało mu mocy. Idzie całą siłą, aż słychać, że ma opór. Nie wiem, co mam zrobić, żeby mu się zwiększyła moc.
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
5 kW to chyba trochę mało One wszystkie są "przewatowane" względem fizycznych możliwości, po prostu jest zwiększona dawka paliwa i powietrza. Skraca to żywotność najbardziej pracujących elementów (palnik i wentylator), ale przy takich cenach?
Maksymalną dawkę wtryskiwanego paliwa dobiera się tak by wykorzystać cały tlen znajdujący się w komorze spalania- bez doładowania nie masz wpływu na masę powietrza (a w związku z tym ilość tlenu) które możesz wykorzystać do spalenia dawki paliwa. Kąt wyprzedzenia wtrysku producent silnika dobiera tak by uzyskać maksymalną moc w danych warunkach(obroty,...
Silnik NG jest na KE-jetronic, ma sondę lambda i elektroniczny sterownik dawki paliwa. Inna sprawa, że łatwiej taki silnik diagnozuje się multimetrem niz komputerem
odkręcić dwie śruby od dekielka w środkowej dolnej części pompy po tym, poluzować dwie śruby na 8 wielokątną (obracając silnikiem) w pewnym momencie jest wycięcie a za nim taka blaszka z wycięciem, ta blaszkę przesuwamy ku górze o niewielki skok i mamy zwiększoną dawkę. Skręcamy wszystko odpowietrzamy pompę .
Za duża dawka paliwa, stare paliwo, niewydolna świeca gubi iskrę, przebicie na masę, wypadanie zapłonu, stary filtr powietrza, ustawienia zapłonu. To takie coś weź pod uwagę. Powodzenia.
Wydaje mi się jakby miał mało mocy.. Skoro logi czyste proponował bym zmienić paliwo i sprawdzić pod tym kątem.
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
To jest silnik oparty o MAP więc dawką paliwa steruje podciśnienie i TPS. Ma to LPG?
ECU dobiera po prostu inną dawkę paliwa dla zimnego i ciepłego silnika. W potocznym języku ssanie.
Nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa prawdopodobnie co może być to zapchany filtr lub dysza, dlatego gdy potrzeba jest więcej paliwa słabnie.
Spróbuj zmniejszyć dawkę paliwa i 2sek przed zgaszeniem wyłącz kranik.
turbodoładowanie (nie tylko turbo, może być doładowany np kompresorem, albo G-Laderem) po prostu dodaje silnikowi więcej powietrza (turbina to po polsku po prostu dmuchawa - taki wysoko wydajny wentylator) a jak jest więcej powietrza, to można dać więcej paliwa żeby nadal mogło się spalić dając większą moc, a nie tylko spowodować czarną chmurę (czarna...
Silnik faluje na wolnych obrotach???? Jak wygląda sprawa z nastawnikiem był kiedyś czyszczony jaka jest dawka paliwa na rozgrzanym silniku???
Cześć, Mam "zrobioną" Dacię Duster k9k796 1.5dci Euro4 na ok. 130 KM ( z 85 KM - po wymianie turbosprężarki ze zmienną geometrią ). Osprzęt układu wtryskowego to Delphi . Niestety podczas jazdy obecną porą ( po nagrzaniu i wyższych temperaturach otoczenia ) działa jakiś jeszcze limiter ograniczający dawkę paliwa . Kiedy zalogowałem WOT ("but w podłogę...
Nie będą zamiennie. Nawet jeśli odpali będzie problem z dawką paliwa a to już prosta droga do zapchania DPF lub dziury w tłoku.
Dobry wieczór. Zdiagnozowany brak mocy w pompowtryskach, to nie wina końcówek, tylko całego pompowtryskiwacza. Końcówki wymienia się jak jest moc i dymi! W Stralisach często brakuje mocy przez słabe doładowanie: filtr powietrza, turbina i sterowanie turbiny, zamarznięty intercooler. Ograniczenie mocy może również wypływać z przekroczonej temperatury...
Sprawdź BIP i kontroler dawki paliwa. Napisz co wyszło. Powodzenia.
To co teraz pokazujesz to pompa DP210.
Całość te dwie dźwignie nazywają się regulacją wolnych obrotów. Ta mniejsza ucina dawkę paliwa. Ta pompa nie ma zaworu kąta wtrysku.
To w takim razie trzeba ten gaźnik sprawdzić i to dokładnie dlaczego dostaje tak dużą dawkę paliwa? I wysuszyć filtr powietrza.
ciśnienie zdecydowanie za małe wpływ na dawkę paliwa podawaną na rozruch ma jeszcze czujnik temp.
Często jest problem z gaźnikiem. Na regulacji dawki paliwa pod śrubokręt płaski powinien być oring a każda nieszczelność powoduje to że nie pociągnie paliwa z gaźnika tyle co potrzeba
To jest pompa do wersji z turbodoładowaniem. Wskazany element to siłownik ciśnieniowy korygujący dawkę paliwa zależnie od wartości ciśnienia w dolocie silnika.
11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Podaj numer błędu. 16688 . Ale teraz już się nie pojawia po wymianie uszczelniaczy pompowtryskow Dodano po 57 Sprawdź ciśnienie sprężania na garach. Właśnie już chciałem to zrobić któryś dzień temu ale pobliscy mechanicy nie mają zegarów albo mają zepsute więc muszę poszukać kogoś kto ma sprawny i wtedy sprawdzę Dodano po 3 A to pokażcie mnie takiego...
Zrób kolego jeszcze log dynamiczny grupy 8,10,11 ale od 1000 obrotów do 4000 na 3 biegu , zobaczymy w 8 czy coś dawki paliwa nie tnie... To nie jest tak. Jeśli są podejrzenia tnięcia dawki paliwa to nie podgląda się dawki w grupie 008 bo to jest wartość dawki wyliczonej tylko podgląda się wartość dawki rzeczywistej w grupie 001 jaką faktycznie mierzy...
Służy do korekcji dawki paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia w kolektorze
Może. Silnik nie widzi ilości dostarczanego powietrza i daje większą dawkę paliwa.
Witam.Jak na mój słuch to masz do czyszczenia lub wymiany nastawnik pompy paliwa.Sprawdż VAGiem jaka jest dawka paliwa podejrzewam duże wahania, prawidłowa wartość to 3.2mg.
Dawka paliwa zależy od ciśnienia paliwa na listwie wystarczy że pompa już słabo podaje albo regulator padł i będą problemy z pracą.
Witam. Typowe objawy dla sondy. Sonda jest jednym z czujników odpowiadającym za dawkę paliwa, więc nie dziw się że auto ma muła Pozdrawiam
Regulacja dawki paliwa.
Mam mtz-ta który ma zdaje się 4,7 litra i sam mam ochotę założyć mu turbinę. Zrobię to w tym roku na bank. Nie rozumiem twojej kombinacji odnośnie turba z tego czy tamtego. Po co to? Kup sobie TKR 6 ruską nową i tyle bo z tego co wiem oryginał do tego ciągnika jest droższy. Będziesz kombinował jedynie z zamocowaniem ale to turbo właśnie do takiego silnika....
No błędy odczytałeś, teraz trzeba by podiagnozować trochę. Jak wygląda masa powietrza i ciśnienie doładowania, oraz dawka paliwa pod pełnym obciążeniem?
Nie z wtryskami, a kątem wtrysku. Turbo ma wpływ tak samo jak dawka paliwa do dynamiki silnika. Na komputerze popatrz jak wygląda wszystko :)
dawka paliwo regulacja duży dawka paliwo dawka wtrysk paliwo
formatowanie niskopoziomowe dekoder amstrad three phase
Czarny wyświetlacz radia Renault Kadjar 2016 - przyczyny i rozwiązania Schemat wewnętrzny stabilizatora LM337