P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Turbo raczej ma zacięta dźwignię zmiennej geomtrii bo ciśnienie idzie do max wartości jaka jest wstanie pokazać czujnik. Nie męcz tego turbo w takim stanie bo prędkości obrotowe przy takim ciśnieniu sprawia że odleci ci w końcu z pod maski sypiąc obficie drobnymi.
Może jest jeszcze czujnik ciśnienia oleju na przewodzie doprowadzającym olej do turbo ??
Witam. Jakiego potencjometru użyć do oszukiwania czujnika doładowania żeby podnieść ciśnienie turbo z 0.8 na 1 bar.
Witam ktoś pomorze?
Czujnik ciśnienie doładowania.
są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
witam jakie ma być ciśnienie na reduktorze ig1 turbo jeżeli czujnik ciśnienia jest usytuowany na obudowie listwy wtryskowej
Niech Ci sprawdzą pod komputerem jakie masz ciśnienie doładowania. Wydaje mi się, że turbo nie pompuje.
Błąd P0299 jest opisany w moim programie jako Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbo 2.Czujnik ciśnienia ładowania z czujnikiem temperatury powietrza
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa (ma być 4bar), a zwłaszcza zawór jednokierunkowy w pompie
Wpadłem na to, zacząłem od turbo, bo i tak było do wymiany. Dziś zmierzę ciśnienie i ewentualnie wymienię czujnik, jeśli będzie taka potrzeba. A co do tego ciśnienia, to łatwiej w tym Scenicu wyjąć turbo niż zmierzyć ciśnienie 😉 niby łatwo, niby na wierzchu, a ręki nie wsadzisz. Trzeba będzie pewnie przód cały rozebrać.
MiniTerm turbo GCO-DP-21-13 szybko wzrasta ciśnienie wody, wyświetla się E9 Dodano po 5 Witam, ciśnienie z 1.0 w ciągu 2min wzrasta do ok. 3.7 Czy to czujnik ciśnienia?
Numeru bledu teraz sobie nie przpomne. ale napewno chodzi o zbyt wysokie ciśnienie turbo. Czujnik ciśnienia wymieniłem na nawy bo podejrzewałem, że może pzekłamywć. przy przeładowaniu jest chyba cisnienie około 2600
Ile powinna robić ciś. el, pompa paliwa ? I jakie wartości czujnika kopiowania turbo są prawidłowe ? na zapłonie i na biegu jałowym . mam 0.8 i 3.20 v
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
E3 czujnik ciągu kominowego. E9 zbyt wysokie lub niskie ciśnienie. Mylisz czujniki. Lepiej wezwij kogoś....
Wywala bład za niskie ciśnienie i się rozłącza. Sprawdż turbo,węże (czy nie dziurawe) bądź kat zapchany.
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
Dziękuję za informację,jak wymienię dam znać. A co do Turbo to nie jest tak że daje za duże ciśnienie i dlatego rurę wypchnęło? Nigdy coś takiego się nie wydarzyło dopiero po wymianie turbo, dlatego myślałem że to ten czujnik od ciśnie jest walnięty,a nie pamiętam kiedy bym ruszał ta rurę ta gruba u góry co ja widać,złączka puściła z jednej strony i...
Witam Mam podobny problem jak koledzy powyżej . W moim CFie z 2011 roku, moc 410 KM. Przy jeździe z max prędkością zapala się na czerwono ostrzeżenie silnika (na tempomacie po kilku minutach, a na pedale po kilkunastu). Wystarczy, że się zatrzyma i wyłączy zapłon i komunikat znika. Po przeskanowaniu Jaltestem wychodzą dwa błędy: 1. Czujnik ciśnienia...
Ale wysyp tych tgl-ów, wykręcić czujnik z kolektora dolotowego i sprawdź czy nie jest cały w sadzy odpal i zobacz jak przygazujesz wytworzy się ciśnienie. W euro 5 masz 2 czujniki doładowania turbo - sprawdzić/wymienić, ogólnie podgląd parametrów w czasie jazdy. P.s. było kilka tematów przez ostatnie miesiące tutaj przewinietych.
A sprawdziłeś jakie ciśnienie jest wstanie zmierzyć czujnik ciśnienia doładowania. Bo typowo to właśnie 2600 mbar i więcej nie pokaże. Dwa czy turbo zrobi bez rozsypania się te 2 bary?
Witam. I pomógł ten elektrozawór? Mam ten sam problem w Masterze. Turbo nowe, węże nowe, czujnik ciśnienia nowy, a błąd przy powyżej +8stopni na zewnątrz się pojawia
Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Witam, Fiat Doblo 223 z dpf, 1.3 62kw 2007r. błędy: - czujnik ciśnienia spalin; - czujnik ciśnienie doładowania; -czujnik temperatury płynu chłodzenia; Turbo po regeneracji, dpf wypalony serwisowo, czujniki ciśnienia spalin 2 nowe różnej firmy, a problem wygląda tak: jak się auto nagrzeje to włącza się wentylator chłodnicy i zaczyna się regeneracja,...
Uszkodzona wiązka przy czujniku ciśnienia do turbo – kuna przegryzła kabel.
A skąd taki głupi pomysł że ilość powietrza jest stała? Nawet w silnikach wolnossących to się zmienia wraz ze zmieniającą się kondycją silnika, albo ktoś coś przekombinuje w wydechem i od razu efekt falowy ch... strzela. Chyba poniosła cię kolego fantazja z tą kondycją silnika !Czyli idąc twoin tokiem sterownik powinien mieć zakodowane że po przebiegu...
No przecież na wykresie masz zadane ciśnienie (niebieska linia) i odczyt ciśnienia z czujnika (czerwona linia). Jak byk widać że nie zbija ciśnienia tylko ładuje w opór. Odepnij wężyk od turbo i sprawdź jak wtedy ciśnienie zadane do realnego. Bo albo sztanga źle wyregulowana. Albo N75 nie dostaje sygnału. Albo turbo zacięte. Jakie tam turbo siedzi bo...
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
Który top rocznik? Jest wiele możliwych przyczyn. Na począteg zawór ERG do sprawdzenia czy pracuje prawidłowo, potem samo turbo czy nie maja turbinki zbyd durzych luzów,czujnik Ciśnienia za turbo czy sprawny? potem przepływomierz najlepiej podmienić na chwile na inny sprawdzić jak sie auto zachowuje. Ale zaczoł bym od turbo i ERG. Dodano po 1 Oczywiście...
Miska oleju do zrzucenia i czyszczenie smoka powinno uratować ciśnienie . To rutynowa operacja demontaż miski i czyszczenie smoka + wymycie układu dolotowego + filty i olej przy regeneracji turbo takie są wymogi do jakiejkolwiek reklamacji. My zawsze robimy sobie zdjęcia w trakcie naprawy żeby nie było ;) . Możesz jeszcze wcześniej zmierzyć ciśnienie...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Objaw typowy dla usterki ukladu paliwowego, defekt świec żarowych nie ma związku z tymi objawami. Błędu ciśnienia turbo nie złapie bo nie ma czujnika ciśnienia. Usterka turbo nie uniemżliwi wkręcania się na obroty, będzie to jezdziło ale bedzie mułowate. Tryb awaryjny może wywołac również usterka przepływomierza - czesty przypadek to korozja elementu...
Jeśli to dym biały to olej, czyli prawdopodobnie TURBO siedzi na uszczelniaczach, jeśli Ciemny - za duża dawka - trzeba sprawdzić ciśnienie za turbo, jeśli ok- przepływka, czujnik ciśnienia.. lista błędów by się przydała...
Coś źle kombinujesz, upuszcza ciśnienie jak zaczyna osiągać zadane ciśnienie, a na postoju nie osiągniesz, może lekko sztanga drgnie jak dodasz gazu. Ty masz inny problem.
Błąd występuje stale, nie daje się kasować. Sterownik podstawia ciśnienie doładowania 800. czujnik turbo podmieniony na nowy. Do sterownika wraca sygnał ok 1V. Na wolnych nie ma w parametrach zmiany położenia przepustnicy przy przegazowaniu. Odpięcie czujnika ciśnienia nie powoduje generowania innego błędu.
niestety nie. Ciśnienie na skrzyni okej, czujnik na zaworze sprzęgła wymieniony ale dalej nic. Jakiś pomysł?
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
A nie ma tam czasem pompy niskiego ciśnienia ???? Zgłasza Ci niskie ciśnienie a Ty wymieniasz od wysokiego .
Robiłeś kiedyś np. Astre 1.7 CDTi rok ok. 2007 , tak ale to jest zupełnie inny system , a ja odpisuję Ci na konkretne zadane pytanie P0704- 6 czujnik sprzęgła P0400- 0 EGR P1125- 0 ciśnienie turbo P1125- A czujnik też coś z ciśnieniem w kolektorze , P1125 szukaj tam
Ciśnienie oleju nie jest wykładnikiem kompresji. Sprawdź ciśnienie pompy zasilającej. Jeżeli z odmy nie wydostaje się smród i opary przedmuchów, to pomiar ciśnienia w cylindrach możesz sobie darować. Regulacja była zrobiona? kto to wymieniał? Czujnik ciśnienia turbo sprawdzony/podmieniony? Czy nie ma na pewno nieszczelności w intercolerze i w układzie...
Podłącz sie do komputera może czujnik ciśnienia turbo nawala
Jak podciśnienie? Turbo nie jest na tyle szczelne a ciśnienie robi prędkością obrotową dlatego bez spalin (wystarczającej ilości) zrobi tylko minimalne nadciśnienie w granicach błędu pomiaru czujnika. Jeśli wydech nie jest zatkany skłaniał bym się że albo czujnik ciśnienie listwy CR oszukuje i dawka realna jest zaniżona (pokazuje ciśnienie większe niż...
Podłącz manometr w dolot i porównaj ciśnienie turbo pokazywane przez czujnik i rzeczywiste
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Jakieś kody usterek z diagnostyki? Sprawdzałeś ciśnienie turbo podczas jazdy, czy wkręca się? Coś było kombinowane z EDC?
Cześć Panowie, pacjent MAN TGX 18.440 E6. Problem z kodem błędu 4591 FMI2 (ciśnienie turbo zbyt nisko), samochód jest "mułowaty" z dołu, gdy się rozpędzi, turbo osiąga 3,2-3,4 bara. Turbo nowe, zawór sterujący Pierburg nowy (jest tylko jeden), szczelny przewód do gruszki, czujniki ciśnienia doładowania obok przepustnicy również wymienione. Na ściągniętym...
Map zwykle mierzy ciśnienie w dolocie a więc musi być w dolocie w tym aucie go nie ma. On zwykle jest dieslach albo benzynowych turbo i MAF to nie to samo co MAP Dodano po 55 Map zwykle mierzy ciśnienie w dolocie a więc musi być w układzie dolotowym w tym aucie go nie ma. On zwykle jest dieslach albo benzynowych turbo i MAF to nie to samo co MAP
U mnie ten sam problem, wymiana sterownika od silnika nic nie dała, będę wymieniać czujnik wału korbowego oryginalny, mapowanie, ale zanim to zrobię, to będę sprawdzać jeszcze, czy odpali, jak mu włączę zapłon i wyłączę, czy wtedy będzie odpalać od strzału. Jeśli tak, to w pierwszej kolejności pójdzie ciśnienie paliwa, a czujnik ewentualnie, jak to...
Scania 164 V8 480. Potrzebuje wyjaśnienie następujących kodów EDC: 54 51 47 21 Cześć! Chętnie pomogę Ci zrozumieć te kody błędów EDC (Electronic Diesel Control) dla Twojej Scania 164 V8 480. Oto wyjaśnienie każdego z kodów: 1. Kod 54: Ten kod może być związany z problemem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego (IAT - Intake Air Temperature Sensor)....
Jeżeli ciśnienie na spoczynku jest dobre, to faktycznie turbo do czyszczenia. Jeżeli zawyża ciśnienie to sprawdź czujnik ciśnienia najpierw.
Czyli czujnik ciśnienia doładowania turbo? Jak sprawdzić ten czujnik czy na pewno jest wadliwy
Przepływomierz ma podmieniłem go i też bez zmian ale zastanawia mnie ten czujnik ciśnienia turbo. Dodano po 7 Kolega podał zdjęcie z którego wygląda że jest na wężu [nie widziałem go] zobaczę jeszcze raz.
trzeba sprawdzić doładowanie turbiny, interculer, czujnik ciśnienia turbo , przeciwciśnienie spalin , klapkę przy turbo , przepustnice spalin
Ciśnienie turbo wg loga ok (pytanie czy czujnik nie oszukuje). Jak wyglądają wartości z przepływomierza?
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Witam. Na wyłączonym silniku ciśnienie turbo ma być równe ciśnieniu atmosferycznemu. W moim przypadku ciśnienia te są różne. Po odłączeniu czujnika turbo na kolektorze dolotowym, zmienia się tylko wartość turbo, zatem zakładam, że ten czujnik nie bierze udziału w pomiarze ciśnienia atmosferycznego. Gdzie jest czujnik ciśnienia atmosferycznego? https://obrazki.elektroda.pl/9178616000_...
Numer błędu , p0238 czujnik A ciśnienia turbo
Skoro czujnik działa prawidłowo to ramię też musi się poruszać...
Witam koledzy pojawił mi się problem z doładowaniem komputer pokazuje niskie ciśnienie doładowania przejrzałem szczelność IC. Wskazówka od turbo wychyla się tylko do połowy. Włożyłem zegar w miejsce czujnika przed katalizatorem i mam tam ciśnienie około 0.8 bar przy gazowaniu. Jak zdejmę rurę z katalizatora turbo chodzi i wychyla się na wskazówce na...
P2263 czyli za niskie ciśnienie doładowania.. zapnij sprzęt, zrób logi dynamiczne do podglądu ciśnienie doładowania zadane i rzeczywiste.. czujnik kopiowania turbo to nic innego jak potencjometr.. do sprawdzenia nieszczelności w układzie dolotu, i pomiar podciśnienia( jakie jest) możesz na próbę zbypassować zaworek sterowania VNT i zrobić logi( jak...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Turbo szaleje. Niebieska linia to zadane doładowanie. Czerwona takie ciśnienie widzi czujnik. A wiec późno wstało (regenerowane?) jak się już obudziło to walnęło ciśnieniem ponad miarę ,sterownik silnika próbował to ratować ale potem przedobrzył i zdjął za dużo co skutkowało niedoładowaniem. Na koniec znowu ponad zadanym. Typowy objaw regenerowanego...
A co to za kreski na tym obrazku jak by ktoś długopis rozpisywał? 😂 Brak podstaw ,położenie pedału i obroty silnika itd. Ten błąd czego niskie ciśnienie? Bo wychodzi że to czujnik spalania stykowego? Podstawa dla turbo to jaki PWM ,czy wydech nie przytkany i to czy sztanga (zależy jak tam jest) jest zaciągana?
Skoro autor pisze ze przy małym przepływie jest cały czas ciepła woda, a przy dużym raz jest, raz jej nie ma - raczej nie upierał bym się przy czujniku przepływu - który działa zero-jedynkowo. Skoro załącza funkcje cwu - można przyjąć ze działa. Prędzej sprawdził bym moc palnika (ciśnienie gazu na armaturze gazowej na wyjściu) i ewentualne zakamienienie...
Logiem nic nie zdziałasz tu potrzeba porównać wartości z czujnika z manometrem. Czujniki podobnie jak przepływomierze są do różnych silników inaczej wyskalowane. Czujnik ciśnienia jest kluczowy dla turbo im wyższe ciśnienie doładowania to wyższe obroty turbo. Diesel przyjął by ciśnienie doładowania nawet 2-3 bary ogranicza się je dla ekologi na niepełnym...
Może dawno nie zmieniany filtr paliwa lub psujący sie czujnik ciśnienia turbo lub pedał gazu czyli porządna diagnostyka. Trzeba jeszcze sprawdzić przewody podciśnieniowe.
Audi a4 1.8 20v turbo, podczas jazdy zapala się konewka z olejem, zmierzyłem i wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, wymieniłem również czujnik poziomu oleju. Brak kodów usterek w zegarach. Ciśnienie na biegu jałowym 4.0 bar. O co chodzi? Jak klikam na zegarach guzik check to mówi żeby zgasić silnik i dolać oleju. https://obrazki.elektroda.pl/6426444800_...
Sprawdź wartości rzeczywiste ciśnienie doładowania może regulacja turbo pada.
(at)kortyleski Zadałem konkretne pytanie dla konkretnego silnika.Nie wiem jak jest w innych autach,więc nie będę polemizował. Jeszcze raz zapytam-jak duży wpływ ma niesprawny maf na ciśnienie turbo? Mowa tutaj tylko i wyłącznie o mafie a nie o innych czujnikach. Zauważ,że wielu z Nas może jeździć z tą przypadłością nie wiedząc o tym... Znasz odpowiedź?
Dziękuje za odp . Ja mam od spodu 3 filtry i tam jest ? czujnik nie widziałem tam nic? A ten pod turbo za co odpowiada? Czyli moje ciśnienie jest w normie ? to czemu pojawia się błąd?
Ciśnienie powyżej 3000 jest niskie bo sterownik chroni turbo i obcina dawkę paliwa. Wtedy jest mniej spalin i nie ma co napędzać turbo. 17965 to nie błąd czujnik doładowania ( pokazuje prawdę raczej bo przeplywomierz potwierdza ) a to że ciśnienie doładowania jest za duże a tym samym turbo kręci się za szybko co grozi jego uszkodzeniem. Wydłuż sztangę...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
(at)hehu777 Zgadza się, to o czym piszesz jest możliwe, też miałem kilka takich przypadków, wtedy od ciśnienia referencyjnego, pomniejszonego o ciśnienie które było w sterowniku opiewa ciśnienie doładowania, czyli wg niego ma być jakieś 0,4 bara, co jest nie do zbicia przez ecu na wysokich obrotach, tutaj sprawa wygląda tak, że turbo przeładowuje i...
Witam. Jestem tutaj świeży. Mam mini turbo objawy, ciśnienie bardzo szybko wzrasta do 2,8 i wyłącza, spada do 2,7 i włącza. Moim zdaniem coś z czujnikiem od ciśnienia, że tak szybko rośnie. Co może być przyczyną, która część?
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Czarny dym to brak wystarczającej ilości powietrza. Odepnij jeszcze nastawnik od turbiny. Zamknij na max geo i zobacz przy wciśniętym gazie jakie ciśnienie zrobi turbo. Jeżeli z maksymalnie zamkniętą geo nie zrobi żądanego, to turbo do wyciągnięcia.
Ja bym dla świętego spokoju sprawdził też ciśnienie. Czujnik wskazuje jedynie że jakieś ciśnienie jest ale jego wartość może być bardzo mała, a w silnikach z turbo ciśnienie oleju jest bardzo ważne.
Nie problem w czujniku tylko w zbyt niskim ciśnieniu doładowania, do sprawdzenia turbo i dolot.
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Dobrze, w takim razie zrób log 001 004, z zaleceniami jak wyżej. Ciśnienie pompy paliwa od 3 do 7,5 bar przy 4 tys obrotów.
Pytanie brzmi czy zakładając nieprawidłowy czujnik ciśnienia w listwie common rail, narażamy silnik na usterkę. Z jakimi usterkami się spotkaliście po takim niefortunnym dobraniu czujnika. Co może uszkodzić błędny parametr ciśnienia? wtryski, tłoki, głowicę, turbo, dpf , egr,
Maksymalne ciśnienie przy maksymalnym obciążeniu jakie wskaże czujnik różnicy ciśnień przez chwile to 380hPa.
Może sam czujnik ciśnienia daje przekłamaną informację, ciśnienia mierzone manometrem?.
Czujnik temperatury chyba dobrze działa bo gdy jest zimny i się na grzeje do tej temp co trzeba to chce się przełączyć ale nie może Ale to jest czujnik na reduktorze i on daje tylko sygnał, że warunki temperaturowe do przełączenia są spełnione i ewentualnie daje pośrednią informacje sterownikowi gazowemu, jaka jest temperatura silnika. Jest jeszcze...
Tam jest przecież SID801 a nie Bosch. Turbina zwyczajna, bez sterowania i czujnika ciśnienia turbo też nie ma. Jedyna co ma to zawór EGR i przepustnica w dolocie, sterowane podciśnieniem. Dodaję schemat jakby był potrzebny.
Nie sprawdziłem tabeli błędów. Nawet nie wiem jak to się sprawdza. FAP usunąłem ponieważ samochód już wcześniej stracił moc. Ledwo go można było rozpędzić, kopcił i strasznie syczał. Byłem u 2 mechaników i oboje stwierdzili zapchanie FAPa. Z komputera usunął go znajomy, który od lat zajmuje się komputerowymi modyfikacjami. Z poprzednimi samochodami...
Podłączyłem pod laptopa i pokazało mi: 1) P1496 Turbo o zmiennej geometrii. 2) P11AA Obieg powietrza. 3) P0238 Czujnik ciśnienia wlotu rozdzielacza. 4) U1118 Sieć między systemowa can. 5) P149C Turbo o zmiennej geometrii. 6) P0234 Regulacja ciśnienia doładowania. 7) U1318 Sieć między systemowa can.
Turbo, podciśnienia, czujnik ciśnienia dolotu, wiązka, EGR... Gdzieś tu... ;)
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Problem jest w Turbo lub czujniku ciśnienia doładowania. Bo wg log jest max 1400 mbar a powinno być 2200 w szczycie. Turbo raczej nie ładuje bo przepływ powietrza na przepływomierzu jest za mały choć trochę i tak wysoki jak na tę 1400 mbar. Dlatego fizycznie wypadało by sprawdzić jakie daje ciśnienie. W bs 11 więcej dać ze sztanga się rusza ale czy...
tzok"]Przecież na stronie jest prawidłowy opis Jaki prawidłowy??? MAP to czujnik podciśnienia. BARO PRESURE to czujnik ciśnienia- dla turbo, te same czujniki wykorzystuje gazownia do pomiaru ciśnienia i temp. gazu.
Jakie podciśnienia? O jakim ty czujniku piszesz? Pierwszy błąd jaki miałeś tyczył się przerwanego obwodu czujnika ciśnienia doładowania. PCM nie widział sygnału z czujnika gdyż: może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewód pomiędzy czujnikiem a PCM. Drugi błąd jaki podałeś to przekroczona wartość ciśnienia doładowania czyli...
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
Jest to Map Sensor. Czujnik zliczający ciśnienie w kolektorze ssącym. Może być uszkodzony, lub nieszczelny jest.
rodzą się plany na zamontowanie turbodoładowania w Peuegot 206 2.0RC silnik RFK po 2002roku, jakie turbo do tego silnika by się sprawdziło? ciśnienie doładowania z rzędu 0.5bara by chyba wystarczyło, jak zrobić czujnik turbo doładowania dla ECU? oczywiście jeśli projekt by ruszył to finałem byłoby zrobienie softu u specjalisty, na jaką moc w efekcie...
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
ciśnienie turbo turbo ciśnienie czujnik ciśnienie citroen turbo
najlepszy centrala domowy wysokie wolne obroty volvo kontrolka akumulator mitsubishi
adapter bluetooth adapter bluetooth
Lokalizacja przekaźnika świec żarowych Aixam 500.5 Changing Setup Screen to Uppercase on OKI B412 Printer