Witam, borykam się z problemem uruchomienia silnika po wymianie. A więc od początku zrobiłem swap'a w VW T5 z BRS 102KM na ASZ 130KM. Sęk w tym, że nie zmieniłem czujnika położenia wału (CKP). W BRS jest czujnik indukcyjny, a w ASZ Halla. I teraz czy da się to jakoś zaprogramować w sterowniku, czy znów demontować silnik i zmienić czujnik... Myślałem...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
W Hondzie CR-V 2012 pojawił się błąd P0339 – chwilowa przerwa obwodu czujnika położenia wału CKP A. Jakie są typowe przyczyny i jak skutecznie zdiagnozować tę usterkę?
1354-czujnik CKP sygnał niemożliwy-przyczyna niepalenia 1622-zawór cut-off
witam czy cos sie wyjasnilo z tym czujnikiem bo mam podobny problem w mondeo 2007 2.0tdci Pozdrawiam JACEK
Dość ogólna rozpiska wtyku ECU: 1cewka, cylindry 2, 3 2zawór IAC 3zawór IAC 4moduł przekaźników 5n/c 6kontrolka MIL 7moduł CODE 8moduł A/C 9n/c 10DLC 11czujnik CKP 12Masa sondy O2 13czujnik ECT 14+5V dla czujnika MAP / czujnika TPS 15DLC 16Masa DLC / czujnik ECT / czujnik IAT 17GND 18wtryskiwacze 1, 4 19cewka, culindry 1, 4 20zawór IAC 21zawór IAC 22zawór...
Nic. Tyle że sam widzisz ile warta jest taka diagnostyka - żaden błąd nie wskazywał na EGR. A powinien, jeśli to jego wina. Zasadniczo, powinno się go wyczyścić i sprawdzić potencjometr sygnału zwrotnego. Ponadto sugerując podejście z oscyloskopem, nie miałem wcale na myśli pomiaru sygnałów czujników CKP i CMP, tylko prądów pierwotnych cewek - czy we...
Can, ECU, masa, kable, przekaźnik rozrusznika, rozrusznik, akumulator sprawdzone. Sprawdzę jeszcze ten czujnik ckp i przekaźnik pompy paliwa, ale to raczej musi mieć jakiś związek z niedziałającym obd2. Auto było sprawne, jeździło i wszystko było co jakiś czas sprawdzane i kontrolowane. Do obd2 dość często się podłączałem i jak zostawiłem samochód na...
To jest ten silnik co ma czujnik położenia CKP w pierścieniu uszczelniającym wału?Jak tak musi być synchronizacja z CMP góra ,jak nie, będzie falowanie i niczym nie usuniesz.Przerabiałem ostatnio przy wymianie sprzęgła ktoś źle nabił ten pierścień i pieprzyło.Nie wiem po co to ruszali ale to było problemem.Ale jak nikt nie grzebał tam ostatnio to raczej...
dodam że jak zaświeci się EPC to samochód ma podwyższone obroty około 1100
Dostarczono mi czujnik, niestety zamiennik - auto odpala, nie gaśnie po nagrzaniu ale wywala błąd 515 - rozrząd OK - kręci sie wtedy do 4,5tyś po wykasowaniu znów kręci do końca. Czy ustawienie zapłonu w tym silniku jest tak ważne, że gubi synchro z tego powodu ?? a może znów nieciekawy czujnik Halla CKP - (oczywiście nie ten w aparacie zapł.).
No tak ale błąd czujnika położenia wału pokazuje DLACZEGO skoro na oscyloskopie jest OK W instrukcji jest taka możliwość opisana: http://img404.imageshack.us/img404/518/9... Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us Pytanie, czy występuje u ciebie któryś z błędów ciśnienia paliwa? Niezależnie od tego: w oprogramowaniu zaimplementowane...
Co to jest czujnik CKP i gdzie on się znajduje ? Dzięki wielkie za pomoc
w swojej e11 benzynka z silnikiem 1.3 4E-FE przekładałem zatarty silnik ale pomysł z pobraniem motoru od e12 upadł. W e12 jest już inny silnik, po ogledzinach uznałem ze nie bedzie pasował. Nie bedzie też pasował od corolli e10 ( inny aparat zapłonowy, brak czujnika CKP) Sugeruje naprawe tego silnika z E11. Mozna posiłkowac sie częsciami używanymi z...
Liczyłem że ktoś miał podobny problem i uda się go rozwiązać metodą "spróbuj tak i tak - mi pomogło" Najczęściej czujnik CKP.
Okablowanie tego czujnika sprawdzone?
Dziekuje za zainteresowanie Powodem takiego zachowania sie auta byl uszkodzony czujnik CKP
Zasilanie +12v z przekażnika 90, przekażnik jest zamykany minusem ze sterownika silnika.
i wymieniłem ten czujnik CKP jest to czujnik położenia wałka rozrządu był zepsuty,włozyłem nowy i auto rakieta;D<LOL>
Nie moduł, tylko sterownik silnika nimi kluczuje, przetwarzając sygnały z czujników CKP i CMP.
Witam, mam problem z Fordem Fiestą 2007 rok produkcji 1.3 benzyna Brak obrotów na na liczniku, licznik po zapłonie sie zeruje( wskazówka idzie na zero) po odpaleniu wskoczy na ok 800 obrotów i po sekundzie opada na zero. Rezystancja czujnika wału ok 0,416 k oma ForScan pokazuje błąd P0335 Usterka obwodu czujnika CKP Czujnik wału i wałka podmienione...
Rezystancja czujnika CKP w Accencie 98r. to 870Ω. Pomiar pomiędzy końcówkami 1 i 2. Jeżeli masz przerwę to chyba wszystko jasne.
Dla rocznika 1997, tłumaczenie ggogle. Czujnik CKP jest przykręcony do górnej części bloku cylindrów w pobliżu tylnej części prawej głowicy cylindrów. Odłącz złącze okablowania czujnika i wykręć dwie śruby mocujące czujnik. Ostrożnie wyciągnij czujnik z bloku cylindrów. https://obrazki.elektroda.pl/2429758000_...
Nie będę roztrzygał odpalania auta bez czujnika CMP. Bez czujnika CKP napewno nie odpali. Miałem na myśli odpięcie obydwo czujników. Niektóre auta palą bez czujników, np grupa Vaga ale Psa już nie. Co do Poszczególnych modeli może się róznić. Ale odpalałem ostatnio audi a6 2.8 bez czujnika i chodziła
a co to jest CKP CMP ? CKP - CranKshaft Position sensor - czujnik położenia wału korbowego CMP - CaMshaft Position sensor - czujnik położenia wałka rozrządu
dziwny ten twój samochód wypinasz czujnik CKP i zamiast zgasnąć wchodzi na 2k obr.Trzeba się domyślać ,że chodzi o TPS.
W tym silniku zasilanie Sensor supply 3 najczęściej obejmuje: • Czujnik położenia wału korbowego (CKP) – główny podejrzany • Czujnik MAP • Czujnik temperatury powietrza Wysłałem link na schematy w PM. Elektronika silnika od strony 524. Uważaj, że z góry jest podpisane, do którego silnika pasuje schemat. Sprawdź napięcie najpierw na czujniku sensora...
No właśnie one są takie same ale kąt zapłonu może być inny zależny od wzajemnego ustawienia czujnika CKP i owego koła zębatego ? Czujnik ten może być delikatnie przesunity lub koło obrócone względem osi o te 5 stopni
u mnie na schemacie piny w jednej kostce mają oznaczenie jedna linijka A od 1 do 16 druga linia B 1-16 i w drugiej kostce C i D też po 16 pinow . Masa jest na B1,C9,D16 Zasilanie A6, diagnostyka B9 i D11 Ze schematu wychodzi ze masa B1 zasila też CKP-czujnik wału korbowego. wszystkie masy to brązowe kable.Prąd na A6 jest z 30tki czyli bez lub po stacyjce.pozdrawiam
Przy czym należy zwrócić uwagę, na prawidłowe ustawienie wałków wobec siebie - minimalne rozjechanie znaków, spowodowane czy złym ustawieniem, czy zużyciem ślizgów i łańcucha powoduje wyrzucanie błędów układu przestawiacza (brak prawidłowej korelacji czujników CKP-CMP) - upierdliwa usterka.
Trzepałeś go DRB3 i nie masz żadnych informacji??? Sygnał z czujnika wału,wałka jest (nie żadnym omomierzem bo to nie cz.indukcyjne, jak już to kontrolką diodową)?? Jakie napięcie masz na czujnikach CKP i CMP? Jak mając pod ręką DRB3 czytasz tylko usterki w sterowniku to lepiej oddaj auto do elektryka
Witam. Problem został rozwiązany! Wreszcie się udało go uruchomić 😁 po całej nocy grzebania i sprawdzania wiązki elektrycznej i wszystkich czujników okazało się że jeden z pinów od czujnika CKP był ułamany w środku. Sprawdzanie miernikiem nic nie pokazało dopiero pod obciążeniem go musiało rozłączać. Rozebrałem wtyczkę i wszystko wyszło na jaw....
Brak zasilania sterownika silnika, brak sygnału czujników CMP/CKP, uszkodzony sterownik itp. Check świeci?
zmieniłem też przepustnice, niema iskrę, czuje że będzie trzeba jeszcze bezpieczniki z wiązkom do kabiny zmienić, ani szybkozłczów, ale misja chyba mnie czeka Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że po wymianie silnika oraz przepustnicy w Maździe 5 2.0 PB, nadal nie masz iskry. Podejrzewasz, że problem może leżeć w bezpiecznikach...
Honda Civic 2009 VIII 1.4 i-VTEC (L13Z1) – szarpanie i brak mocy po rozgrzaniu Samochód szarpie i traci moc, szczególnie przy 2500–2700 obr./min, po rozgrzaniu silnika. Na zimno objawy praktycznie nie występują. Auto nie wchodzi na obroty, maksymalnie ok. 2400–2700 rpm przy pełnym gazie. Jedyny błąd to P0171 (uboga mieszanka). Zrobione i sprawdzone:...
Panowie?Tj 10 minut i diagnoza postawiona w tym aucie.Niegadajcie o samostartach i ukreconych wałkach bo idzie sie polac ze smiechu. Autor jak widac niema pojecia o zasadzie dzialania ukladu wtryskowego w tym samohodzie to tym bardziej niepodpowiadajcie w ten sposob bo jeszcze bardziej sobie uszkodzi ten samochod jak juz ma. Ze swojej strony podpowiem...
Hmmm może zwarcie gdzieś jest i odcina paliwo i zasilanie cewki, odepnij cewkę WN (japońce stare mają przypadłość tą) to tak na początek Widziałęś w ogóle kiedykolwiek taką Mazdę??? Tam jest zespolone wszystkow aparacie zapłonowym - cewka, czujnik CKP, CMP, moduł wzmocnienia i rozdzielacz WN. Do aparatu dochdzi masa, +12V zasilanie cewki i modułu wzmocnienia...
Plusem Daci jest to, że tam pakują stare sprawdzone i odchudzone, że wszystkiego podzespoły. Konstrukcyjnie wywodzące się z lat 80/90. Więc czego nie ma to się nie zepsuje. Silnik trwały i sprawdzony nie ma nawet EGR, co dziś się już nie zdarza w żadnym samochodzie. Silnik wolno ssący ma tylko podstawowe czujniki CKP, TPS, MAP i temperatura silnika....
Mam jeszcze pytanie czy ten czujnik to ten który na schemacie oznaczony jest jako czujnik TDC/CKP/CYP? http://obrazki.elektroda.pl/2985000100_1... Jeśli to ten to czy da się go wyciągnąć, bądź wykręcić i wsadzić nowy? Jeśli to nie to, to czy mógł byś napisać jak on wygląda i gdzie go szukać dokładnie?
CKP to czujnik indukcyjny, żadnego zasilania nie potrzebuje.
Witam mam na zakladzie kijanke shume 1999r. 1,5 16V sterownik siemens . Problem jest taki że nie chce odpalać bo iskra podczas kręcenia silnikiem przeskoczy tylko raz i dalej nie przeskakuje .wymieniłem czujnik CKP nic to nie dało masy posprawdzane i plusy też wszystko z instalacją jest w porządku ,launch odczytał kod usterki P1610. Nie moge się doszukać...
Oscyloskop 2 kanałowy i porównanie fazy sygnałów z czujników CMP i CKP. Zamiennik pomimo że będzie generował sygnał, to dalej będzie źle - sprawa znana z Opli i VW.
Witam. Auto trafiło do mnie po naprawie mechanicznej (padła panewka na jednej korbie). Silnik po naprawie nie odpala. Podobno przed samą naprawą też już nie odpalał ale trochę wcześniej, już ze stukającą panewką chodził. Tyle wiem z wywiadu. Nie wiem ile w tym prawdy. Sterownik nie zgłasza żadnego błędu. W parametrach mam zezwolenie na uruchomienie...
Program to Polski VAg. Faktycznie tłumaczenie fatalne. Wg tabeli kodów Vaga błąd 16719 to Czujnik obrotów CKP - obwód przerwany. Wie ktoś może gdzie zlokalizowany jest czujnik G28? Mam nadzieje że to nie ten który znajduje się na wale pomiędzy skrzynią a silnikiem i wiąże się z demontażem skrzyni.
Tam gdzie idzie wiązka przewodów do lambdy, pompy wodnej i "jakiegoś" czujnika w bloku silnika? Czy to ten czujnik położenia wału? To coś mam tak "zjedzone" że masakra, ale myślałem, że to czujnik ciśnienia oleju. Błąd to 42. Tylko to mi pokazuje check engine. Mam ten silnik wsadzony w innym aucie i wiązkę też mam przerobioną, więc nie wiem jak to...
sprawdzales czujnik predkoci obrotowej? CKP Pozdr Procekkk
Witam Prawdopodobnie chodzi o czujnik położenia wału korbowego (CKP - Crankshaft Position Sensor ) - z tego co pamiętam , nie ma tam regulacji położenia czujnika, jest jedno położenie fabryczne (można tylko podkładkami regulować odstęp od koła zamachowego). W pliku Wini3_8V6.pdf - zobacz poz.31. Znalazłem jeszcze przykładowy rysunek z usytuowaniem tego...
Panowie, proszę o rady. Znajomy w warsztacie ma problem z Crafterem 2017r DAVA na Delphi DCM6.2v. Wymieniali silnik po urwanym zaworze. Wtryski regenerowane z nowymi kodami, pompa HP sprawdzona na stole. Po włożeniu drugiego motoru nie odpala. Układ paliwowy odpowietrzony, nowy rozrząd złożony na blokadach, sprawdzany kilka razy (ufam, że nie popełnili...
Mialem podobny problem w oplu corsie b 1.4 felerny okazal sie uklad w ECU odpowiedzialny za napięcie podawane na czujnik położenia wału. Sprawdź czy nie szaleje napięcie na czujniku . Tylko jest mały problem bo w clio CKP to czujnik indukcyjny:D
a więc tak ciśnienia na wszystkich garkach po ok 10 bar, nie widać jakiś mega odchyleń, ale na komuterze pojawiło się trochę błędów: 515 - - - - - 0203 Czujnik HALL'a obrotów silnika CKP (G40) lub jego obwód -to chyba normalne na zgaszonym silniku 1252 - - - - - 04E4 Wtryskiwacz cylindra 4 (N33) > przewody, bezpiecznik, wtryskiwacz 282 - - - - - 011A...
Witam Serdecznie trafił się ciężki przypadek , auto przywiezione na lawecie po remoncie silnika nie steruje wtryskami Łączna ilość kodów błędów: 2 P0602 - Błąd w programowaniu modułu sterującego (00) - Obecny P1113 - Obwód czujnika pozycji dezaktywacji portu, napięcie za niskie (02) - Obecny - - mechaniki spr rozrządy po znakach jest ok - wspólny +...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
515 Czujnik HALL'a obrotów silnika CKP (G40) lub jego obwód - na zatrzymanym silniku kod ten zawsze występuje. Pewnie się kasuje a po zgaszeniu auta powraca.
Brak iskry reno clio 2 Wstępna ocena dostępnych informacji Brak iskry w Renault Clio 2 to problem, który może mieć wiele przyczyn, związanych głównie z układem zapłonowym, czujnikami lub immobilizerem. Aby skutecznie zdiagnozować problem, konieczne jest systematyczne podejście, obejmujące zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane kroki diagnostyczne....
Paliwo masz iskrę masz ? Jak tak ,to masz np: złe stare paliwo, przestawiony rozrząd, zapchany wydech, brak sprężania ,uszkodzony ECM. A wykręć sondę na próbę i spróbuj. Albo co innego z wydechy za silnikiem jak nie pordzewiałe nie wiadomo jak. A błędy czy łapie to sprawdzisz odpinając np wtyczkę ok CKP lub innego czujnika.
Pokaż no ten schemat. Bo ja nie mogę znaleźć a opisałeś to tak, że wiesz.... Jak jest to tak jak w mazdach, to w aparacie są łącznie 2 czujniki - jeden jest czujnikiem GMP, drugi czujnikiem fazy (czyli CKP i CMP), sygnały z obydwu muszą iść do sterownika - czyli dwie linie, masa i zasilanie - następne co najmniej 2 linie -(pod warunkiem że halle są...
Od niedawna mam nissana primerę 2005r. (P 12) z instalacja LPG - STAG w czasie jazdy przy prędkościach ok 13- 150km/h potrafi nagle szarpnąć , czasami raz lub kilka razy w krótkim odstępie, później nic się nie dzieje ale pojawia si kontrolka check engine i będy p0335-CKP obwód czujnika i p0031. Czy ktoś wie o co chodzi z tym czujnikiem p0335 i gdzie...
Witam, sprawa dotyczy forda mondeo 1993 r. 1.8 benz. Czy ktoś się orientuje jakie napięcie dają te dwa czujniki /indukcyjne/ ? Auto data podaje że CKP czyli położenia wału powinien dawac 2V/1 ms, natomiast CMP czyli czujnik wałka rozrządu 5V/20 ms. U mnie CKP ma ok 460 ohm i daje ok 4.6 V (mierzone woltomierzem), natomiast CMP ok 530 ohm i daje ok 1V...
a tak jak wyzej napisałem sprawdzenie przejscia na własnie tych przewodach nic nie powie dokładnie co nawaliło?Bo przejscie na tych przewodach było własnie.i Dalej nie wiedziałem co sprawdzac.Zastanawiałem siejeszczenad czujnikami.niektórzy pisali mi ze czujni połozenie wału padł i ze to jego wina a drugi mówił ze czujnik halla.ale auto dobrze chodzi...
Wymień czujnik na oryginalny i będzie ok. z doświadczenia wiem że co drugi EPS nie działa jeżeli chodzi o CMP I CKP.
Masz BSI uszkodzone. Trzeba albo wymienić, albo wywalić immo ze sterownika. b)czy możecie polecić jakiś interfejs na bluetooth, żeby tylko zerknąć jakie ma błedy i ewentualnie skasować ( zamówiłem coś takiego, będzie działać ? ELM327 iCar 2 Vgate OBD2 Interfejs Bluetooth iCar2) Lexia.Tylko i wyłącznie. c) ewentualnie co czego szukać dalej, czujnik położenia...
Wiedza to rzecz nabyta. Ważniejsze od wiedzy jest chęć jej zdobycia i logiczne myślenie, czego mi nie brakuje :). Wracając do tematu: W końcu podłączyłem oscyloskop i znalazłem przyczynę. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że brak jest impulsów z czujników wału itp (CKP, CYP, TDC) pomimo że czujniki są sprawne. Przyczyna okazała się mechaniczna a nie...
Nie bardzo wiem, gdzie to umieścić, a sądzę że kilku osobom może się przydać. Niby to nic ambitnego, schematu nawet nie rysuję - wyjście przebiegu jest na pinie 8 Arduino (Duemilanove, UNO lub cokolwiek z ATMegą 8/88/168/328 taktowaną 16MHz) i wystarczy go podpiąć przez kondensator 47-100nF na wejście czujnika położenia wału korbowego (CKP/CPS) w sterowniku...
Zamiast zakładać nowy temat, odkopuje stary. Przyszła wiosna i nowe koła na lato, problem niestety wrócił. Przez zimę był spokój bo na zimówkach nie można było aż tak szybko przejechać zakrętu. Ponownie bardzo szybko przejechany zakręt i wszystko od nowa, jak opisane na początku. Skasowałem błędy i następny przejazd w drugą stronę, tym razem jeszcze...
A co w grupie 4.4? Blokady dolne dobre? Kółko wałka na rozrządzie nie zamienione? https://rotkee.com/en/wavebase/good-timi...
Witam i proszę o fachową poradę: Samochód: Citroen Xantia 2.0i 8V RFX (123KM) rok 1993. System wtrysku Magneti Marelli 8P20. Mam niesamowity problem z pracą tego silnika. Mianowicie: gdy dodaję gazu strasznie go zadusza i potrafi strzelić w kolektor ssący. Problem te jest narastający. Po zapaleniu strasznie go zalewa i ciężko mu utrzymać obroty. Jak...
Nie spotkałem się z takim przypadkiem szczerze mówiąc. Ja też nie spotkałem się z takim przypadkiem. W sterowniku był błąd Lini 5V? W sterowniku silnika były zarejestrowane błędy z układu świec żarowych i z zaworu EGR. Nie było błędu z lini 5V. Z reguły zwarcie na tej linii uniemożliwia rozruch a nie komunikacje. Jeżeli jest całkowite zwarcie na napięciu...
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
Nie no, ja czytał dokładnie :) Czyli tak: ECU steruje, zasialnia/masy są, przewody przestrzelone, sterownik podstawiony drugi, sygnał z CKP teoretycznie jest i sam czujnik tez sprawny. Pozostaje moduł - co prawda one zbytnio nie padają
(...) stoi w miejscu. Co do określonych warunków wydaje mi się, że zimą jest łagodniej. Jeśli chodzi o wiązkę to próbowałem w wielu miejscach nią ruszać, szarpać, stukać w różne przekaźniki i nie wywoływało to problemu. Zapomniałem dodać jednej ważnej rzeczy- gdy samochód zgaśnie, to odpala bezproblemowo. Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Witam. Mam takie auto na pompie Boscha vp44, wyskakuje taki błąd i auto nie odpala. Czasami odpali 5 razy pod rząd, a czasami trzeba kilka razy cofać kluczyk i złapie. Jak nie chce odpalić to skacze wskazówka obrotomierza, później leży. Więcej błędów brak. Pompa wygląda na świeżo robiona. Wiązka jest cała. Czujnik podmieniony. Co jeszcze może go powodować?
Witam, Czerwona kontrolka od wspomagania. Po podłączeniu V-SCAN: 457 Vehicle Electrical Control Module - J519 Otwarty obwód 1314 Szyna danych CAN - sterownik silnika otwarty obówd 18051 - błędna pamieć elektroniki 16706 - czujnik obrótów silnika lub jego obwód CKP - brak sygnału zasilanie Problem wystąpił już ponad rok temu i zakończyło się wymianą...
529 P0725 Zła informacja o prędkości obrotowej silnika CKP - sprawdź przekaźnik silnika. 529 P0727 Zła informacja o prędkości obrotowej silnika CKP brak sygnału.
czujnik/nastawnik sygnał wyjściowy/wejściowy A35 – sterownik systemu EMC sterownik wejściowy A162 – immobiliserczujnikwejściowy B24 – czujnik temperatury silnika (ECT)czujnikwejściowy B25 – czujnik temperatury powietrza zasysanego (IAT)czujnikwejściowy B30 – przepływomierz powietrza (MAF)czujnikwejściowy B31 – czujnik...
P0170 Bogaty wydech Mieszanka paliwo-powietrze ciągle za bogata Dotyczy zacisków: 19 (X58), 35 (X58), 57 (X58) P0170 Ubogi wydech Mieszanka paliwo-powietrze ciągle za uboga Dotyczy zacisków: 19 (X58), 35 (X58), 57 (X58) Ten błąd nie odnosi się do sondy O2 chociaż na podstawie wskazań tej sondy, system reguluje skład mieszanki. Z autopsji wiem, że SIMTEC...
Witam, mam problem z astrą 1.7 turbo diesel z 1998r silnik opla z elektroniczną pompą wtryskową. Na zimno odpala raczej ok, ale kiedy sie nagrzeje trzeba długo krecic żeby odpaliła tak jak jak by sie zapowietrzała, ale na zimno jest ok. Komputer diagnostyczny pokazuje bląd numer 1335 Injection pump - no RPM signal from ECU. Kontrolka silnika zapala...
Przekrojem przewodu się tak bardzo nie przejmuj. To kabel sygnałowy, a nie prądowy. Ważniejsze jest jego ekranowanie - zwłaszcza przy sporej długości - choć też bez przesady - napięcia na nim występujące, to nawet ponad 30Vpp(at)5kRPM. W idlu - o ile pamiętam - to jakieś 6-8Vpp, więc na zakłócenia nie aż tak podatne. Może banalne pytanie, ale polaryzacji...
witam znalazłem coś takiego """" Pierwszą czynność to odnalezienie złącza diagnostycznego. W przypadku mojego 220SDi znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy. W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem...
Jestem w trakcie montażu i nie jestem pewien. Chciałbym odciąć czujnik położenia wału korbowego w tym silniku. Wg autodaty jest to czujnik o nazwie "Crankshaft position (CKP) sensor". Znajduje się on na dole silnika, ma trzy wyjścia z których dwa wchodzą do głównego złącza. I tak pod pinem 56 (kabel żółty) powinien znajdować się sinusoidalny sygnał...
ZAŁATWIONE,\ Klient nie przyznał sie że wjechał w wode i kosztowało go to £300 a wystarczyło powiedzieć. OK do rzeczy: Powodem całego zamieszania był zgięty czwarty korbowód który uszkodził koronke na wale korbowym wysyłąjącą sygnał do CKP. Brak synchronizacji wałek rozrządu - wał korbowy. DZiękuje za pomoc, Pozdrawiam.
Dzięki za podpowiedź. Rozumiem,że chodzi o czujnik rozrządu CMP (był rok temu wymieniany). W jaki sposób uszkodzony CMP lub CKP może blokować przekaźnik pompy paliwa. Miałem takie awarie - uniemożliwiają lub utrudniają rozruch silnika, ale nie blokują przekaźnika pompy paliwa.
Witam na forum Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r. Kod silnika R18A2 Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami" Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300. Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach....
emeryt2 sprawdzałem odczytując błąd poprzez zwarcie pinów w gnieździe diagnostycznym i wyszedł błąd nr 1602 Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego. Na stronie http://www.czarnikm.republika.pl/x16sz.h... wyczytałem, że jest 4,5V więc dlatego podejrzewam ECU.
To nie winna immo skoro pali z odpiętym CKP. Po prostu brak synchronizacji, źle ustawiony aparat lub niewłaściwy, ma być tylko jedno wcięcie w blaszce.
Witam wszystkich, Mam problem ze swoim samochodem, zgasł mi w czasie jazdy i juz nie chce odpalić. 5 km wcześniej było szarpnięcie, jakby na chwile zabrakło zapłonu ale jechał dalej. Później pojawiło się szarpanie >3500 obr/min i zdechło. Zgodnie z instrukcją serwisową przejrzałem kilka punktów potencjalnie odpowiedzialnych za taki stan rzeczy i zatrzymałem...
To specyficzny system wtrysku sekwencyjnego, Marelli 1AV - żeby jeździł, rozrząd i aparat muszą być dobrze ustawione. Aparat jest napędzany z wałka rozrządu i daje się włożyć tylko w jeden sposób, z możliwością korekcji plus-minus. Pomimo tego że dynamicznego kąta pilnuje komputer, to wartość początkowa KWZ musi być ustawiona statycznie. A to z tego...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Tak powiem, że czytając ten post trudno nie być złośliwym: Astra 1.4 16V Twinport po wymianie ukręconego wałka wydechowego na wolnych obrotach pracuje jakby wypadał jej zapłon na jednym cylindrze I został wymieniony tylko wałek? Przecież to więcej niż pewne że zawory oberwały. W parametrach live jedyne co mnie zastanawia to kąt wyprzedzenia zapłonu...
Witam. Opel Vivaro 2,0 cdti 2006r, nie wkręca się powyżej 3k obr/min. Po sprawdzeniu błędów silnika wyskakują: 00067 - Chłodzenie silnika - nieprawidlowe funkcjonowanie obwodu czujnika temperatury Obecny 00069 - Obwód temperatury zasysanego powietrza, wadliwe działanie Obecny 00071 - Usterka w obwodzie czujnika MAP (ciśnienia absolutnego w kolektorze) Obecny 00075...
Witam na forum Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r. Kod silnika R18A2 Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami" Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300. Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach....
CKP faktycznie jest w tym silniku , a skoro jest to i system powinnien go rozpoznać , spróbuj zczytać kody to się dowiesz
przepływomierz Widzę że koledzy mają szklane kule. Nie róbcie ludziom wody z mózgu, Voyager ma tryb awaryjny (wyraźny spadek mocy po przekroczeniu 2 000 obr/min) od awarii prawie każdego czujnika (przepływka, Needle Lift Sensor, CKP...) nastawników w pompie i też od ustawienia pompy (kąt) ale w każdym przypadku jest błąd w komputerze (nawet od błędnego...
Zmierz szczelinomierzem odległość czujnika wału od zębów koła fonicznego (najlepiej w kilku miejscach, może po wypadku być jajo ;) ) Sterowniki MM są bardzo czułe na jakość sygnału z ckp, np. w seicento 900 fabryczna serwisówka podaje 0,9 do 1mm, przy 1,1mm samochodu nie da sie odpalić
A co do nowych spostrzezen to: - odpielismy calkowicie instalacje gazowa - dalej strzela (tzn ginie sterowanie cewek) - odpiolem praktycznie wszystko co mozliwe: zostalo podlaczone: CKP, uklad zaplonowy (cewki), wtryski, czujnik spalania stukowego, sondy HO2S przed i za katalizatorem odlaczone jest: MAF, TP, CMP, zawor odpowietrzania zbiornika paliwa,...
SORRY. na samym CKP nie odpali. Corsa C z Z10XE pali na 100% na samym CKP, nie pali za to przy braku synchronizacji. Sprawdzone bo nie byłem pewny na które wcięcie tarczki mam blokadę założyć.
Witam Trafił do mnie w/w samochód z brakiem reakcji na pedał gazu i świecącą kontrolką silnika. Samochód ma bieg jałowy podniesiony do 1200 rpm, błędy zapamiętane w ECU, P0100 przepływomierz zwarcie do + lub przerwa, P0120 czujnik A pedału przyspieszenia, oraz P nie pamiętam numeru ( był bez opisu na CDIF ) ale w sieci znalazłem że dotyczy zasilania...
Witam. Mam problem z Jumperem. świeci się kontrolka silnika, podjechałem do jednego warsztatu i odczytali mi błędy ze sterownika. błąd który powoduje zapalanie kontrolki to: P1320 niestety nie spisałem opisu błędu, ale w programie cdif był opisany mniej więcej jako czujnik pozycji pierwszego cylindra ( czy jakoś tak). w Autodacie znalazłem ten błąd...
do tego celu uno ci wystarczy - masz 14 I/O z tego co pamiętam - 5 pieter / klawiszy + 5 czujników + 4 czegoś innego np silnik, diody (moze oświetlenie windy) http://www.gearbest.com/development-boar... Nie wiem jak koszt dostawy do PL ale do mnie tu w UK darmowa
Komputer, który kupiłem na szrocie okazał się uszkodzony i dlatego miałem iskrę jeden raz. Ale umożliwił on nam diagnostykę i podczas prób zarejestrowano DTC (wystąpił on 1 raz w przeciągu kilku godzin prób): "Hyundai MPI G4EH - zbyt duży poziom szumów jednostki centralnej" Z grzebanym komputerem nie mieliśmy kontaktu Następnie podejrzałem sygnał CKP,...
To może masz nie takie koło rozrządu, czy raczej tarczę impulsową. Krasnoludki cichaczem w nocy podmieniły? Jeśli nic nie było grzebane, to ten dziwny parametr prędkości czujnika g28 to bug oprogramowania - zwraca nieprawidłową wartość. Gdyby faktycznie przekazywał do EDC taką wartość, to albo by nie palił wogóle, albo kopcił jak smok, albo zwyczajnie...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
czujnik parkować czujnik czujnik iveco czujnik czujnik wałka czujnik walka
pinnacle instrukcja bezpiecznik toroidalny calibra gaśnie
Defro K1Pv2: Tryb podtrzymania po włączeniu Błąd 5865 PTM w MAN TGX - Czujnik prędkości wentylatora