A sterowanie na wtryskach jest? Jak tak to albo zła dawka (błąd czujnika) zapchany wydech ,padł ECM.
A co z czujnikiem temperatury płynu?
A sprawdzane były jakieś parametry podczas gdy auto nie odpala? Czujnik położenia wału, dawka wtrysku itp?
To zostaje Ci regulacja kąta wtrysku na czujnik zegarowy.
Moim zdaniem błądzisz. Nie zrobisz z wtrysku jednopunktowego (nawet pod postacią 4 zrównoleglonych wtryskiwaczy) wtrysku sekwencyjnego. Oprócz normalnej pracy przy ustalonych obrotach i obciążeniu (jazda ze stałą prędkością) ECM obsługuje rozruch - wtedy wtryskiwacze pracują najczęściej asynchronicznie oraz przyśpieszanie, gdy mogą wtryskiwać dodatkowe...
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
3 Jak kręcę to dawka skacze z zera do jakiejś tam wartości, znaczy sterownik myśli że steruje wtryskami. Wcale tak nie myśli... Sygnały z czujników na oscyloskop i będzie Pan zadowooloony! :)
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
panie kmieciu jak byś się coś znał to sam kod AFN wszystko o silniku mówi Dodano po 6 ostatnio ten temat był poruszany z golfem 4 sprawdź jeszcze jaki jest kąt wtrysku oraz jaka jest dawka rozruchowa podczas krecenia rozrusznikiem
Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
Teraz dopiero jeszcze raz przeczytałem twoje wcześniejsze posty - taki właśnie miałeś problem z flanszą koła pomy: jeżeli czujesz się na siłach walczyć z ta pompą przy pomocy czujnika - to rób; ja bym jeszcze wpierw o włos opóźnił zapłon, bo silnik wchodzi na obroty przy depnięciu jak szalony - ja miałem trzy Transity 2,5d/td i żaden tak żywiołowo nie...
Ford Transit 2,4 DI b łedy jak w tytule P0166 czujnik poł wału , P0149 Początek wtrysku błąd , P1564 Pompa wtryskowe dawka wtrysku. Błędy czytane KTS em czujnik poł wału nowy, pompa wtryskowe po kapitalnym remoncie z nowym sterownikiem skalibrowana na stole. Przed wymianą pompy objawy były takie że samochód nie miał mocy kopcił na biało , twardo pracował....
Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. 1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału -obroty wału silnika gaśnie gdy silnik pracuje czujnik doładowania należy rozpatrywać pod względem poziomu napięcia na wyjściu czujnika. 15. dawka paliwa: sygnał za niski- czujnik HDK przerwa lub lużne połączenie lub listwa poniżej wartości zadanej (0.480V)...
Dawka na pompie, czujnik temperatury, kąt wtrysku, to do sprawdzenia, a po za tym chyba na naciągaczy trafiłaś, bez pojęcia o dieslu, takie usterki czasem usuwa się klientowi na poczekaniu.
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
momik12 , Zmienia sie tylko typ wtrysku a nie dawka Jak nie dawka?? Przecież ten układ, po błędzie czujnika wałka, zachowuje się jak wtrysk typu Full Group. Wszystkie wtryskiwacze podają jednocześnie paliwo. Nie dość że jest drastyczny spadek mocy to i zużycie paliwa wzrasta.
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
Czujnik położenia tłoka (suwaka) znajduje się na zewnątrz pompy między przewodami wtryskowymi na głowiczce. Brak jego odczytu powoduje niemożliwość sprawdzenia jakie jest aktualne ustawienie tłoka (dawka wtrysku). Bezpośrednio komputer odczytuje impulsy z czujnika wtrysku na wtryskiwaczu jeśli chodzi o początek wtrysku i dlatego jest poprawa przy ponownym...
Sharan 1.9TDI 98rok 110PS. Potrzebuję dwie wartości do regulacji nastawnika dawki VAGiem. 1. Ile ma wynosić apięcie z drogi przesuwu czujnika regulacyjnego(RSW)?. 2. Ile powinna wynosić dawka wtrysku na wolnych obrotach mg/skok.
Możliwe że tezlż przez czujnik powietrza dolotowego tak może się dziać ? Jak nie taka dawka paliwa idzie i nie może przepalić bo wtrysk leje ? Dzięki wielkie
Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
tak jest mapa rozruchowa , w niej jest dawka paliwa dla rozruchu silnika , do tej dawki dodawane są korekcje , jedną z nich to korekcja otwarcia wtryskiwacza to zupełnie naturalne ze mapa rozruchu określa dawke paliwa , a żeby dawka sie zgadzała musi być uwzględniony czas reakcji wtryskiwacza ponieważ w tym czasie nie podaje on paliwa i tak jeśli masz...
Witam Bondi21-podałeś sposób interpretacji ale czy on jest prawidłowy? "wtrysk ma korekcję minus jeden i coś tam po przecinku to ok ,ale jak ma wartość dodatnią to jest znim źle" bo taka interpretacja korekt oznacza: wartości ujemne -> sterownik musiał (wg. danych wejściowych) dodać pailwa/wtrysk bo dawka paliwa była za mała o liczbę mm paliwa z korety?...
Disagnistyka to nie tylko sprawdzenie błędów silnika w oplu to tez bloki pomiarowe a w nich wartości rzeczywiste otrzymywane z czujników,a u ciebie do zaobserwowania,dawka paliwa,kat wtrysku i ciśnienie doładowania
Czujnik został wymieniony, auto już nie gaśnie, teraz pojawił sie problem z samym odpaleniem, silnik długo kreci i odpala, mechanik podłączył kompa i stwierdził że kąt wtrysku i początkowa dawka paliwa są złe. Myślicie że to może być to?
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
logów nie widać, jak będzie walnięty czujnik od temp to też mogą być problemy dawka rozruchową można poprawić sporo.. może wtryski już umierają, jaki jest kąt wtrysku też jest zależne...
Jak za mała dawka paliwa to wina sterownika. Za duża dawka paliwa to zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku. Może być też coś z czujnikiem obrotów.
witam, silnik hdi jest sterowany troszke inaczej niż zwykły disel, po pierwsze nie ma znaczenia jak jest ustawiona pompa wysokiego ciśnienia ponieważ ona ma za zadanie tylko wytworzyć wysokie ciśnienie nawet do 1600 bar, wczasie rozruchu musi być min.260bar, natomiast pracą steruje kalkulator wtrysku poprzez sygnały z czujników, predkości wału korbowego...
Świece na gazie to co 20 tyś raczej trzeba wymieniać. Sprawdź u mechanika z kompem czasy wtrysku na Pb i będzie wiadomo czy je ruszać. Sprawdza wskazania temperatury na komputerze jak widzi je sterownik silnika bo może dawka jest nieodpowiednia przez błędne wskazania czujnika temp. Na zimnym jak odepniesz przewód od czujnika temp to zmienia się odgłos...
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Jak koledzy pisali najprostsze do sprawdzenia to świece. Z tym że w przypadku całkowitego uszkodzenia chociażby jednej świecy po odpaleniu powinna przez jakiś czas (około 1 minuty) mrugać kontrolka od świec. Kolejna sprawa to sterownik, a dokładnie czas nagrzewania świec. Kolejne etapy to filtr paliwa, możliwa woda w układzie. Może czujnik temperatury,...
Silnik poprzedni umarł jak każdy 1.5 dci. Do mnie trafił już po wymianie, ogólnie cały czas kopci na czarno i dzwoni w nim powyżej 2000 obr. W sterowniku non stop błąd od nie przeprowadzonej procedury kodowania wtrysków. Podejrzewając wtryski przełożyłem z innego kango ( stoi u mnie nie odebrany przez klienta już rok) który działa prawidłowo, i zakodowałem....
Co to może być? Za pomoc z góry dziękuję. Tylko i wyłącznie hipochondria właściciela pojazdu. Albo znajdziesz porządnego mechanika, który będzie wiedział jak się posługuje narzędziami diagnostycznymi i nie będzie gdybał że "to może to, albo tamto" tylko precyzyjnie określi co może być nie tak. A rzeczy do sprawdzenia jest kilka - kąt wtrysku, dawka,...
Nie. Akurat czujnik w pompie i nie ma większego znaczenia dla pracy silnika. Podgląd parametrów kanał 000 czyli kąt wtrysku oraz kanał 001 czyli dawka paliwa ok 3-4mg.
Regeneracja starego reduktora GFI/Teleflex. Od razu lepiej o tym zapomnieć. Czasem mam wrażenie, że niektórzy wypowiadają się bez względu na stan wiedzy technicznej, wprowadzając w błąd (prawdopodobnie nieświadomie) użytkowników holenderskich instalacji LPG. By nie być gołosłownym kilka faktów: - reduktor AG SGI (występujący również w nowszych wersjach...
Mam pytanie co do tego czujnika Jest w tych autach 2 czujnik od temperatury bo moze ten czujnik co w pompie siedzi moze to nie on a inny bo jak go odlaczam to mi swiece grzeje i troche pali ale taki efekt jest mojm zdaniem jagby cos dawka za slaba byla moze cos na pompie czy na wtryskach ? i czy jest 2 czujnik od temp Pozdro dziekuje.
Zastanawiający jest brak reakcji na dodanie 'gazu" A moze to tylko kwestia sterowania pompy.. może maksymalnie przestawiony poczatek wtrysku i dawka minimalna i dlatego nie chodzi.
Silnik na wtrysku. Jeżeli nie posiada sondy lambda i czujnika podciśnienia (patrzę na serwisówkę modelu 2004), to dawka paliwa mogła się rozjechać przez naruszenie czujnika TPS, albo zużycia silnika i osprzętu (przestawienie rozrządu, zatkanie lub wypalenie tłumika, zapchanie lub odblokowywanie filtra powietrza). Oczywiście eliminując możliwe błędy...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Witam posiadam ten sam problem tylko ze u mnie wydobywa się dziwne stukanie tylko w aucie to słychać i to jest takie stuknie że powiedzmy 10 sek i nie ma po chwili znów to jest i nie ma no te wibracje że telepie buda , pierwsze co robiłem wtryski które okazały się bardzo dobre pokazywały mi 0,15 0,0, dawka paliwa sprawdzona, wiązka sprawdzona, komp...
Witam.Jak w temacie mam problem z audi a3 1.9 tdi ahf 98rok . Pali bez problemu jednak dopóki nie osiągnie temp. ok.65-70 *C bardzo dymi szarymi spalinami wygląda jakby nie do końca spalała mieszankę tak przy 1600-2800obr/min (na postoju i w czasie jazdy) przy czym delikatnie rzuca szarpie silnikiem (czuć wypadanie zapłonu). Spaliny w tym momencie wydobywające...
Witam Mam pewne obawy co do skuteczności takich zabiegów ponieważ komputer sterujący wtryskiem zorientuje się że jest oszukiwany a po czasie na pewno to nastąpi , zignoruje sygnał z czujnika i będzie dawkował paliwo z mapy pamięci. Nie znam zasady wtrysku podtlenku ale im nowszy system wtrysku paliwa tym trudniej będzie go oszukać. I jeszcze jedna sprawa...
DJSWAY , w drugim poście napisałem o czujniku!!! Zapach benzyny to nie lejący wtrysk i nie katalizator lecz sądzę ,że zwiększona dawka paliwa na na zimnym silniku! Jak ze spalaniem ? w normie?
Witam taka sytuacja sie stała ze asterka boża odmawia posluszenstwa po wymianie hydropopychaczy i zlozeniu wszystkiego do kupy przy probie odpalenia zalewa sie doslownie smiertelna dawka paliwa co widac na nagraniu w zalączniku wymienialem wtrysk gaznik caly czujnik polozenia przepustnicy i krokowca bomialem z innego opla zdemontowane (z takim samym...
Czujnik temperatury w tym komputerze mierzy temperaturę zewnętrzną otoczenia. Na jego podstawie obliczana jest dawka gazu, oraz kiedy ma przełączyć się z benzyny na gaz. Instalacja gazowa jest V generacji z wtryskiem ciekłym gazu. Nie ma tu typowego reduktora do którego podłączony jest czujnik temperatury.
Pompa i wtryski po regeneracji. Pompa była ustawiana na czujnik ale nie dało to skutku bo był słaby i dopiero była zwiększona dawka paliwa i zrobił się troszkę mocniejszy.
Zbyt mała rozruchowa dawka paliwa, na odpiętym czujniku odpala, nie dlatego, że grzeją świece, tylko sterownik widzi temp cieczy -40 ° i zwiększa dawkę. Metody naprawy: prymitywna- przekaźnik, lub elegancka- zmiana mapy wtrysku
Jak w temacie.Rok 2004.Auto po wielu mechanikach. Jaka powinna być korekta na wtryskiwaczach? Bardzo ciężko odpala, chodzi jak stara....... Wolne obroty są jak im się zechce(krokowca czyściłem- jak by ktoś miał chęć coś dodać :D ). Korekty mam w % 1- 59% 2- 88% 3- 140% 4- 117% Dawka wtrysku 22 mg/raz To nie vw i się motam. Czujnik ciśnienia na listwie...
Witam Chciałbym poprosić o pomoc z rozszyfrowaniem wartości dla wtryskiwaczy Bosch qashqai 2.0dci 150hp. bieg jałowy obroty 750!! cisnienie paliwa w rampie 254bar wtryskiwacz 1 -0,3mg/cp wtryskiwacz 2 0,3mg/cp wtryskiwacz 3 0,2mg/cp wtryskiwacz 4 -0,2mg/cp dawka paliwa 4,3mg/cp stan korekty wtrysku 5,7mg/cp Objaw- nieodpala na zimnym i ciepłym, pali...
Witam, niestety sprawy prywatne nie pozwoliły mi wcześniej kontynuować wątku. Auto udało sie odpalic,kąt wtrysku ustawiłem jednak za pomocą vcds,moze nie umiem zegarem moze koncowka ktorą mam jest nidokladna,nieważne,łatwiej i sdyzbciej było przestawiac koło pompy i podgladac jaki kąt jest w vcds a i jak sie znajdzie odpowiednie przedział skorygowac...
No i super, że koledze maxbike1 udało się naprawić silniczek. A u mnie znowu pojawił się problem kręcenia po 5s rozrusznikiem rano, zaś potem cały dzień jest już dobrze. Całe lato jak grzanie świec nie było potrzebne silniczek palił od strzała, a teraz jak świece grzeją to muszę pokręcić z 5s. Nie jest to co prawda takie chechłanie jak kiedyś, ale nie...
Mam pytanie co do tego czujnika Jest w tych autach 2 czujnik od temperatury bo moze ten czujnik co w pompie siedzi moze to nie on a inny bo jak go odlaczam to mi swiece grzeje i troche pali ale taki efekt jest mojm zdaniem jagby cos dawka za slaba byla moze cos na pompie czy na wtryskach ? i czy jest 2 czujnik od temp Pozdro dziekuje.
Elab ominięty. Gdy odepniemy czujnik temperatury silnik zapala po dłuższym kręceniu. Jednak dawka jest tak duża że ciężko go wkręcić na obroty.
Przysiada pomału pompa wtryskowa. Zacznij od diagnozy kąt wtrysku oraz dawka. Kanał 000 i 001. W internecie znajdziesz właściwe wartości dla sprawnej pracy pompy
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Czy jeśli zgram soft z komputera samochodu będziesz w stanie mi go odpowiednio przerobić? Oczywiście zapłacę za tą usługę. Jaki koszt? Nie zajmuję się tym. U mnie te temperatury są zbyt niskie żeby mógł się wypalić - okolo 300*C Dlaczego są takie niskie? Temperatura nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika lecz od obciążenia, większe obciążenie...
Napisz jeszcze czy jak kręcisz rozrusznikiem to podnosi się nieco wskazówka obrotomierza - nieznacznie ale widać że pokazuje jakieś obroty. Jeżeli tego nie ma to znaczy raczej że nie ma również impulsów do komputera. Jak by było zimno to po przekręceniu kluczyka na zapłon wtryskiwacz wykonuje dwa cykle wtrysku - coś jak dawka startowa. A defektu czujnika...
Samochód oddałem. klient zadowolony ale mówiłem mu że samochód nadal nie ma tej siły co powinien i co posprawdzałem. Według logów wszytsko było cacy. ciśnienie , dawka, timing, maf, czujniki przy pedałach, początek tłoczenia, jedynie korekty na wtryskach wysokie i niskie ciśnienie sprężania zwłaszcza na 4 cylindrze 3mg na zimnym i 24 bary na cylindrze....
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Jak odepniesz czujnik temp start jest optymalizowany pod najniższe temperatury (długie grzanie świec, wysoka dawka). Jaki masz początek (statyczny rzecz jasna) wtrysku???
Czujnik wału, zawór EVAP (odpowietrzenie zbiornika) może przepuszczać, sterownik silnika, rzadko rozrusznik zakłóca. Gdy nie odpala dobrze byłoby podać tzw plaka, aby wykluczyć problem z paliwem, może przez LPG masz rozjechaną mapę wtrysku, przez co dawka rozruchowa (czas otwarcia wtryskiwaczy PB) jest za niska. Dla testu zakręcić zawór w butli i 1-2tyg...
Dzień dobry,podłączyłem komputer jeszcze raz aby sprawdzić jakie dokładnie parametry się zmieniają a więc tak po odłączeniu czujnika temperatury cieczy chłodzącej temperatura na komputerze pokazuje -10c zmierzona dawka paliwa do rozruchu 59,28mm3/suw nie odpala,po założeniu wtyczki (akurat silnik był ciepły 56c) zmierzona dawka paliwa do rozruchu 31,20mm3/suw...
Witam. Od dluższego czasu mam problem z moim autem. Ogólnie sprawa wygląda tak: Jade sobie autkiem i wszystko jest ok. Jest moment w którym na poł sekundy jakby odjąłbym z gazu. I wtedy zaczyna się cyrk. Autem zaczyna bujać. Szarpać. Przy jeździe ze stałą prędkością. Podczas dodawania gazu lub odejmowaniu jest ok. Ale gdy jade z = prędkością szarpie....
Wtryski myślałem żeby jeszcze podmieniać bo po wymianie była jakaś niewielka zmina: znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa i jakby troszkę przesunęła się w górę temperatura w jakiej słabo odpala. Poza tym jeden ze zregenerowanych wtrysków nadal ma bardzo dużą ilość paliwa na przelewie. Teraz odczytałem to: Czujnik przepływu powietrza 46kg/h Wyliczona...
Kolego może za bardzo wierzysz tym obrotom silnika i korektom wtrysków, może to jest wina tylko wtrysków jeśli z plaka pomaga tzn. że brak mu paliwa. Dawka rozruchowa jest przecież duża i wtryski przepuszczają. Nie była robiona próba przelewowa. Wystarczy że na dworze jest 2 na plusie, puszczający jeden wtrysk i wtedy ciężko pali - to nie pierwszy...
Witam wszystkich miłośników walki z tdi. Audi A3 zimny czy ciepły zapala ale po bardzo długim kręceniu rozrusznikiem. Rozrząd sprawdzony, świece grzeją, pompa niskiego ciśnienia pracuje, filtry pozmieniane, czujniki sprawdzone. KTS pokazuje - przerywacz spalania cylindrów i wentylator pierwszy bieg. Dawka wtrysku 12mg ? Początek wtrysku 4. Nie wiem...
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
Moim zdaniem zwiększając ciśnienie na wtryskach, zmniejszyłeś mu jeszcze dawkę rozruchową. Spróbuj wypiąć czujnik temp. cieczy (wydłuży się czas grzania świec i zwiększy dawka paliwa). Problem może leżeć w pompie, założyłbym zawór zwrotny na samym zasilaniu pompy. Pompka zasilająca do sprawdzenia może nie chodzi. Poza tym aku musi mieć uderzenie i rozrusznik...
Fordowskie silniki rodziny Puma, w tym 2,0 tddi, mają w oprogramowaniu zaimplementowany system ochrony przed przegrzaniem. W tym trybie - jeżeli następuje przegrzanie silnika (lub uszkodzony jest czujnik temperatury CHT) - zmniejszana jest dawka wtrysku, maleje moc. Jeżeli temperatura nie spada, dawka jest obniżana coraz bardziej. To jedno. Drugie to...
Przychodzi zima i mrozy to zaczynają wychodzić te perełki z 100 tyś przebiegu :P a na poważnie. Jeżeli auto na ciepłym zapala i pracuje ok i bez dymienia to aby zapalało bez problemu trzeba: -ciśnienie sprężania, najprostrza rzecz do sprawdzenia a powie nam dużo o kondycji silnika -świece żarowe, sprawdza się albo opór albo grzanie na wymontowanej,...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Te pompy bardzo dobrze naprawiali w Krotoszynie. Nie wiem co Ci ktoś mógł zaproponować za 1,5 tysiąca, może samą pompkę zasilającą. :) Jak palił na dotyk trzeba było pompy nie wyciągać, szukać w wydechu, doładowaniu powietrza, czujnikach fr, wtrysku sterującym. Wtryski przy wymianie końcówek były wyregulowane właściwie? Jakie immo? W pompie masz elektromagnesy...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Witam "wtryski sprawdzone na kompie " wtryski sprawdza się na- Tester ciśnienia wtryskiwaczy diesel- a nie na kompie "sterowniku ECU". Dawka rozruchowa na pompie wtryskowej ustawiona właściwa a jak czujnik temperatury silnika i powietrza zasysanego działa czy coś pokazuje jakieś prawidłowe temperatury .
No... chyba masz nie jeden, a co najmniej dwa problemy. Na pewno masz uszkodzony czujnik CHT temperatury głowicy. Ten czujnik pracuje w skomplikowanym systemie dwuzakresowym, przełączanym przez PCM poprzez zmianę napięcia zasilania czujnika. Ponieważ czujnik CHT to termistor, tzn. rezystor o ujemnym współczynniku temperaturowym, to wymaga zasilania,...
potem ewentualnie szukać przyczyny przy pompie Nieprawidłowości położenia nastawników w pompie skutkują zawsze w Epicu trybem awaryjnym. Ponieważ wiadomo, że wolne obroty są programowane fabrycznie na wartośc 850, a można je zmienić tylko w zakresie 800 - 900 obr/min (dedykowanym Epicowi testerem FDS 2000 lub STAR (NGS)), to na pewno gdyby była to...
Czyli dla biegu jałowego i rozgrzanego silnika: dawka paliwa, kąt wtrysku, ciśnienie doładowania, temperatura powietrza doładowanego, masa powietrza zassanego, procentowe otwarcie egr. To samo dla wysokich obrotów.
Rozrząd? Sprawdź układ wysokiego napięcia. Przewody powinny mieć opór około 5 kiloomów. Zdemij pokrywę wtrysku, naciśnij gwałtownie gaz ręką, zobacz, czy zwiększy się dawka wtryskiwanego paliwa. Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub MAP sensor (podciśnienia). Sprawdzić parametry pracy sondy. Jak to nie pomoże to trzeba podłączyć komputer...
aby sprawdzić pompe zdejmij czujnik od temperatury na rozgrzanym silniku. jezeli zapali to pompie trzeba zwiekszyć dawke paliwa albo do regeneracji oddac. z tego co pamietam na zimnym silniku dawka rozruchowa to 20 a na ciepłym coś około 3-5 powinno wystarczyć podniesienie jej do 7-8
trochę dołożę do tematu ale każdy mówi trochę z wyobraźni a ja po wkurzeniu się na cały komputer tego silnika czy to się nazywa 187 czy 144 czy jeszcze inne wersje to powiem że wychodzi na to ze ten "przekaźniczek" tylko wkurza. Powiem tak odpaliłem samochód i wyjąłem ten sterownik i okazało sie ze nic on nie robi tylko dużo kosztuje, zapala świece,...
Tak ta instrukcja zdaje się być super jeśli nie ma się czujnika zegarowego a ma się cokolwiek do odczytu kąta Warunkiem jest natomiast brak błędów w pamięci sterownika i prawidłowe wskazania z czujnika temp. silnika, paliwa i przepływki Instrukcja obejmuje także dawkę a nadmierna dawka też powoduje czarne kopcenie Zbyt duża dawka do małej ilości tlenu......
Witam. A auto jak często jeździ na benzynie? być może padają wtryski, a odpięcie czujnika wzbogaca dawkę i to jeszcze wystarcza bo wtryskiwacze jeszcze mają w sobie trochę życia. Po odpięciu akumulatora oczywiście nie włączałeś gazu tylko jeździłeś na samej benzynie? Pozdrawiam
Wypnij ten czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak chodzi. Powinien chodzić z awaryjną dawką, z błędu tego czujnika i włączyć wentylatory chłodzące. No chyba że program diagnostyczny przekłamuje, ale w to wątpię. Jak będzie podawał za dużą dawkę wtrysku bo będzie myślał że jest 16 stopni i nie złapie błędu czujnika temp. może zrzucić to na...
Witam. Mam problem z volvo S40. Silnik Renault 1,9 TDI. Pompa Bosch. Polega on na tym że silnik normalnie odpala ale po 20 min pracy ( jak się trochę nagrzeje) gaśnie i nie można odpalić. Wystygnie i znowu odpala normalnie. Pompa wtryskowa sprawdzona na stole i jest sprawna. Wymieniłem czujnik temperatury cieczy na nowy. Po odłączeniu tego czujnika...
Trochę to trwało ale udało mi się wykonać wzmacniacz do impulsów z czujnika piezoelektrycznego . Niestety nie działa to tak jak myślałem. Po zagłębieniu się w temacie okazał się że czas i ciśnienie wtrysku paliwa prawi się nie zmienia, zmienna jest tylko dawka paliwa a tego czujnik piezo nie wychwyci . Zostało wiec tylko rozwiązanie z przepływomierzami...
Żeby równo pracował? ECU z pomocą wielu czujników dokładnie wie który tłok jest w jakim położeniu, jak szybko się tam znalazł, jak szybko powinien się tam znaleźć, itp... Więc kombinuje... Ten się ociąga to mu podleję ropki, ten idzie za szybko to dam mu mniej, czy moje spalinki pachną różami, czy wlałem tyle ile mnie w fabryce nauczono? Oj przesadziłem......
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Witam auto regularnie serwisowane, usterka: jeden dzień ciężko odpalało, w końcu nie odpaliło. akumulator żyleta, rozrusznik również, prędkość silnika przy rozruchu 260-305obr/min ciśnienie paliwa po zapłonie 2bary, przy rozruchu rośnie do 300bar odpięty zawór wydatku ciśnienie rośnie do 1400bar przepływomierz mase powietrza widzi dawka wtrysku w parametrach...
Widzę że każdy zgaduje i dopisuje swoje. Na początek świece tak jak piszą do sprawdzenia. Kolejna sprawa to dawka i bardzo bardzo ważne kąt wtrysku . Wszystko można sprawdzić VAGiem i ustawić jeżeli ma się jakiekolwiek pojęcie. Do zestawu sprawdź czujniki temp silnika i paliwa.
MAP czujnik ciśnienia bezwzględnego- co do cewki i aparatu to ich usterka powodowałaby falowanie w całym przedziale obrotów podobnie MAP.podobny objaw daje również usterka czujnika temp. silnika a jego usterka nie musi być wyświetlana przez komp.ponieważ jest to termistor który zmienił rezystancję i może podawać inf dla kompa ze silnik jest gorący co...
Witam. Faktycznie problemem był brak tych 2 bezpieczników, po założeniu ecu steruje już tym zaworkiem(n108). Heroses - pokłony w twoją stronę Teraz kolejne problemy ;] brakuje mocy, ale silnik pracuje równo w miarę miękko Turbina daje, na manometrze pokazywała przy dodaniu gazu (mam troche lipny manometr) 1Bar i zaraz obcinało do 0,6 - 0,7 i tak trzymało...
Cały czas wygląda mi na to, że do cylindrów nie dostaje się paliwo. Skoro "ręcznie" go zalejesz i silnik "łapie", to tylko to na myśl mi przychodzi. Albo zbyt mała dawka rozruchowa (paliwa), albo całkowity brak sterowania. Może czujnik temperatury silnika? Ja jeszcze zanim spróbowałbym uruchomić silnik (z rana), wykręciłbym jeszcze raz listwę z wtryskami...
wstaw opornik w czujnik tempereaury pompze w 100% czyba ze pompa wyjeczana ale nie sadze Dodano po 1 lub zle jest dawka albo kont wtrysku ustawiony Regulamin, p.10.9 i 15. Proszę poprawić. Rady: - dbaj o styl swojej wypowiedzi - nie popełniaj błędów - nie zaniżaj poziomu elektroda.pl Dziękujemy! http://bykom-stop.avx.pl/czymsprawdzac.h...
Przepływomierz powietrza pokazuje ok . Wartości zadane pokrywają się z rzeczywistymi. Czujnik wody ok paliwa też pokazuje jakieś 50 stopni. Czy ta dawka paliwa w grupie pierwszej nie informuje że przypadkiem wtryski puszczają i pokazuje takie małe wartości żeby skorygować bieg jałowy? Na pompie zwykłej wystarczyło ruszyć nastawnikiem, tu niestety takiej...
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
dawka wtrysk dawka wtrysk passat dawka wtrysk paliwo
silnik smart fortwo nawigacja widzieć satelit logitech wzmacniacz uszkodzony
stm32 programowanie prostownik bester
Programowanie zamykania bramy FAAC, Nice, Came bez odboju krańcowego – bezpieczeństwo i normy Factory reset dekodera Arris VIP1113M - jak to zrobić?