Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Kolego może za bardzo wierzysz tym obrotom silnika i korektom wtrysków, może to jest wina tylko wtrysków jeśli z plaka pomaga tzn. że brak mu paliwa. Dawka rozruchowa jest przecież duża i wtryski przepuszczają. Nie była robiona próba przelewowa. Wystarczy że na dworze jest 2 na plusie, puszczający jeden wtrysk i wtedy ciężko pali - to nie pierwszy...
Witam. Faktycznie problemem był brak tych 2 bezpieczników, po założeniu ecu steruje już tym zaworkiem(n108). Heroses - pokłony w twoją stronę Teraz kolejne problemy ;] brakuje mocy, ale silnik pracuje równo w miarę miękko Turbina daje, na manometrze pokazywała przy dodaniu gazu (mam troche lipny manometr) 1Bar i zaraz obcinało do 0,6 - 0,7 i tak trzymało...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Możliwe że tezlż przez czujnik powietrza dolotowego tak może się dziać ? Jak nie taka dawka paliwa idzie i nie może przepalić bo wtrysk leje ? Dzięki wielkie
witam, silnik hdi jest sterowany troszke inaczej niż zwykły disel, po pierwsze nie ma znaczenia jak jest ustawiona pompa wysokiego ciśnienia ponieważ ona ma za zadanie tylko wytworzyć wysokie ciśnienie nawet do 1600 bar, wczasie rozruchu musi być min.260bar, natomiast pracą steruje kalkulator wtrysku poprzez sygnały z czujników, predkości wału korbowego...
Witam taka sytuacja sie stała ze asterka boża odmawia posluszenstwa po wymianie hydropopychaczy i zlozeniu wszystkiego do kupy przy probie odpalenia zalewa sie doslownie smiertelna dawka paliwa co widac na nagraniu w zalączniku wymienialem wtrysk gaznik caly czujnik polozenia przepustnicy i krokowca bomialem z innego opla zdemontowane (z takim samym...
Witam ponownie otóż sprawdziłem dziś czujnik przepustnicy i niby jest ok, ale czujnika temperatury płynu nie sprawdziłem tylko który to jest czujnik bo są tam trzy jeden na dole i dwa u góry .Przepraszam za moje głupie pytanie oraz ze tak puzno odpisuje ,ale mam teraz 2 zmianę i nie mam dojścia do neta.
na moj rozum to kazdy robi jak chce a wypiecie drugiej sady powoduje tylko podstawienie wartosci stalej dla ecu szkoda ze co niektorzy niewiedza poco onajest a przedewszystkim katalizator postaram sie to wytlumaczyc po mojemu pierwsze byl gaznik potem wtrysk posredni jednopunktowy i wielopunktowy i nareszcie bezposredni wszystko to w pogoni nie tak...
Proszę pomóżcie może ktoś wie jaki czujnik za to odpowiada Z silnika idzie tylko informacja zużycia paliwa :cry: No właśnie oto mi chodzi skąd silnik wie ile go zużył . Jakiś czujnik ?? A na co mu czujnik do tego skoro sam zarządza ile paliwa ma podać do cylindrów to wie ile go zużył . Ilość podawanego paliwa to nie chybił trafił . To ściśle określona...
bo jak jest na wysokim biegu np na 5 i dasz gaz do dechy to co z tego że z wtrysków leje 10x więcej paliwa skoro całe auto jest ciężkie i zanim się rozpędzi to potrwa, więc obroty nie wzrastają zabardzo (wciśnij sprzęgło to zobaczysz jak wzrosną od razu), więc to paliwo zamienia się głównie w chmurę czarnego dymu (to właśnie oznacza dużo za dużo ropy)...
trochę dołożę do tematu ale każdy mówi trochę z wyobraźni a ja po wkurzeniu się na cały komputer tego silnika czy to się nazywa 187 czy 144 czy jeszcze inne wersje to powiem że wychodzi na to ze ten "przekaźniczek" tylko wkurza. Powiem tak odpaliłem samochód i wyjąłem ten sterownik i okazało sie ze nic on nie robi tylko dużo kosztuje, zapala świece,...
Witam auto regularnie serwisowane, usterka: jeden dzień ciężko odpalało, w końcu nie odpaliło. akumulator żyleta, rozrusznik również, prędkość silnika przy rozruchu 260-305obr/min ciśnienie paliwa po zapłonie 2bary, przy rozruchu rośnie do 300bar odpięty zawór wydatku ciśnienie rośnie do 1400bar przepływomierz mase powietrza widzi dawka wtrysku w parametrach...
Para musi być podawana nie zależnie od przepustnicy, wynika to z tego, że będzie trzeba jej podać znacznie więcej niż powietrza (w końcu chcemy wypełnić cylinder) a powietrze jest podawane zawsze w stosunku 150% powietrza dla danej ilości paliwa. Podawając parę przed przepustnica, na zwężeniu w przepustnicy będzie się skraplać, dalej ochładzać i nic...
Już nie mam słów na ten samochód. Kadett w papierach 1.4 a pod maską 1.2 na jednopunktowym wtrysku C12NZ i jest problem bo ma dużą dawkę paliwa ciężko wchodzi na obroty przerywa i kopci strasznie. Wymieniony cały układ zapłonowy sonda lambda bo stała i rozrząd (ustawiony dobrze). Co do sondy to mierząc napięcie na biegu jałowym ma 0.850V a jak gwałtownie...
Witam!Odnawiam temat. Mam bardzo podobny problem z moim paskiem, VW passt 1.9TDI 110km AFN 96r. Jak w temacie. Auto było sprawdzane texa i vagiem, problem jest z błędnymi wskazaniami przepływki, testowałem je 4!!!!. 1.ta co w aucie, (pierburg) - bardzo słaby zakres działania oscylował miedzy 450-550 (mogę zrobić logi) 2.używka z drugiego samochodu....
Do andrzej104 Największy problem mam ze sterownikiem , aby zaczynał podawać gaz po zwiększeniu obrotów a wyłączał na jałowym bo gaśnie silnik Jaki masz motor z czego (jakich elementów zkleciłeś instalację)? Kolega kidu22 podpowiedział nam żeby wtryskiwacz gazu wysterować generatorem impulsów PWM a PWM sterować czujnikiem ciśnienia doładowania. Podglądałem...
Witam forumowiczów, Z góry przepraszam za przeoczenie, drobne błędy ale to mój pierwszy wpis na tym forum. Problem jest następujący, od jakiegoś czasu samochód źle się zachowuje na ssaniu po nocy. Objawia to się tym, że silnikiem telepie do czasu aż osiągnie temperaturę i wyłączy ssanie. Stawiałem na rozjechaną mapę benzyny przez gaz w samochodzie ale...
Witam Auto przyjechało z Belgii ze stwierdzeniem "uszkodzony silnik". Typowo ścięło klin na kole wałka, pogięty zawór wydechowy na jednym z garów, ale silnik odpalał. Na trzech, z łomotem ale chodził,. Po zrobieniu głowicy, wymianie uderzonego tłoka odpalać przestał. Na plaku pali bezbłędnie lecz nie podtrzymuje pracy na własnym paliwie. Co sprawdzone...
W monojetronicu i w monomotronicu dawka paliwa steruje czujnik polozenia przepustnicy ale zeby nie bylo to zbyt proste i latwe do poprawnej dawki jest potrzebne wyliczenie objetosci kolektora dolotowego. Dokonywane to jest przez producenta i wstawiane do pamieci ukladu. Np BOSCH dostarczal gotowe rozwiazania (elektronika + kolektor)zamowione przez danego...
Sondę można sprawdzić. Nawet jak nie masz innej możliwości to ją odepnij i zobacz jak auto będzie chodziło. W sumie nie wydaje mi się, żeby to było przez sondę, bo dawka na rozruch jest chyba podawana bez jej odczytu. Bardziej stawiam też na nieszczelny gaz, albo na układ paliwowy. Patrzyłeś wszystkie uszczelki na kolektorze? Nic nie sparciało? Wszystko...
Jesli to jest silnik E7F 1.2 mono wtrysk BOSCH to pewnie padl Ci czujnik temperatury lub zla temperature pokazuje. Jesli jest przerwa na czujniku to podaje do kompa - 40 st C. I wtedy na zimnym zapala bo to jest dla niego ssanie a jak jest juz zagrzany to juz go ta sama dawka paliwa zalewa i moze zle zapalac. Ale sprawdz sobie jeszcze luzy na zaworach...
Witam wszytkich. Mam Problem z silnikiem 2.0 8v wielo punktowy wtrysk od Vectry A z 91 Roku. Silnik został przełożony do Suzuki Samurai. Dodatkowo została zakupiona skrzynia od Omegi A i wsztystko wpakowane do Suzuki. Problem polega na tym że ewidentnie auto dostaje za dużo paliwa. Dostaje tak dużo że na wolnych ledwo chodzi cały lata na boki. Jak sie...
Witam wszytkich. Mam Problem z silnikiem 2.0 8v wielo punktowy wtrysk od Vectry A z 91 Roku. Silnik został przełożony do Suzuki Samurai. Dodatkowo została zakupiona skrzynia od Omegi A i wszystko wpakowane do Suzuki. Problem polega na tym że ewidentnie auto dostaje za dużo paliwa. Dostaje tak dużo że na wolnych ledwo chodzi cały lata na boki. Jak sie...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
A sterowanie na wtryskach jest? Jak tak to albo zła dawka (błąd czujnika) zapchany wydech ,padł ECM.
Moim zdaniem błądzisz. Nie zrobisz z wtrysku jednopunktowego (nawet pod postacią 4 zrównoleglonych wtryskiwaczy) wtrysku sekwencyjnego. Oprócz normalnej pracy przy ustalonych obrotach i obciążeniu (jazda ze stałą prędkością) ECM obsługuje rozruch - wtedy wtryskiwacze pracują najczęściej asynchronicznie oraz przyśpieszanie, gdy mogą wtryskiwać dodatkowe...
Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
Wypnij ten czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak chodzi. Powinien chodzić z awaryjną dawką, z błędu tego czujnika i włączyć wentylatory chłodzące. No chyba że program diagnostyczny przekłamuje, ale w to wątpię. Jak będzie podawał za dużą dawkę wtrysku bo będzie myślał że jest 16 stopni i nie złapie błędu czujnika temp. może zrzucić to na...
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Witam. A auto jak często jeździ na benzynie? być może padają wtryski, a odpięcie czujnika wzbogaca dawkę i to jeszcze wystarcza bo wtryskiwacze jeszcze mają w sobie trochę życia. Po odpięciu akumulatora oczywiście nie włączałeś gazu tylko jeździłeś na samej benzynie? Pozdrawiam
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Teraz dopiero jeszcze raz przeczytałem twoje wcześniejsze posty - taki właśnie miałeś problem z flanszą koła pomy: jeżeli czujesz się na siłach walczyć z ta pompą przy pomocy czujnika - to rób; ja bym jeszcze wpierw o włos opóźnił zapłon, bo silnik wchodzi na obroty przy depnięciu jak szalony - ja miałem trzy Transity 2,5d/td i żaden tak żywiołowo nie...
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
W Dieslu i w benzynach zapłonem rządzi czujnik położenia wału i takie cudeńka mają miejsce jak zaczyna siadać, rządzi dawką i kątem wtrysku. Nie napisałeś czy był sprawdzany. U mnie tak było a "check engine" się nie zapaliło się chociaż podobno powinno.
Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
To zostaje Ci regulacja kąta wtrysku na czujnik zegarowy.
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
panie kmieciu jak byś się coś znał to sam kod AFN wszystko o silniku mówi Dodano po 6 ostatnio ten temat był poruszany z golfem 4 sprawdź jeszcze jaki jest kąt wtrysku oraz jaka jest dawka rozruchowa podczas krecenia rozrusznikiem
Kolor elektrod to czarna, okopcona, ewidentnie zbyt dużo paliwa Więc pompa raczej ok. Może spróbować puścić silnik bez filtra. Sprawdź też czujnik położenia przepustnicy TPS ,może podawac bzdury do komputera i wtrysk podaje zbyt dużą dawkę
A sprawdzane były jakieś parametry podczas gdy auto nie odpala? Czujnik położenia wału, dawka wtrysku itp?
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
Witam sory że się wtrącę. ROKADI - rzuciłeś tak fachową wiedzę ze ten "nowicjusz" (za przeproszeniem nowy kolega może nie zrozumieć) dlatego na marginesie podpowiem mu że chodzi tu o czujnik położenia listwy w pompie wtryskowej. Może to być spowodowane słabym stykiem na wtyczkach z pompą, czy modułem lub wiązką. Bo w pompie to taki sensor co ma prawie...
Wygląda jakby czujnik temperatury dokonał żywota. Na jego podstawie sterownik dobiera dawkę paliwa. -40 st to czujnik zwarty. Mniej nie pokaże. Wtryski leją paliwem jak oszalałe. Powoduje większe spalanie, wypadanie zapłonów, szarpanie. Logiczne wydaje się sprawdzenie czujnika i przewodów.
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. 1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału -obroty wału silnika gaśnie gdy silnik pracuje czujnik doładowania należy rozpatrywać pod względem poziomu napięcia na wyjściu czujnika. 15. dawka paliwa: sygnał za niski- czujnik HDK przerwa lub lużne połączenie lub listwa poniżej wartości zadanej (0.480V)...
dawka wtrysk dawka wtrysk ursus zmiana dawka wtrysk
wysuwa płyty pomiar rezystancja mostek wheatstone oznaczenie zasila lampa
reset drukarki epson odczyt licznik iskra am550
Jak nawlec nić na maszynę Łucznik 438? D&P3112, DP3112, DK3112 – kontroler flyback 8 pin w ładowarce samochodowej 230V, opis, pinout, zastosowanie