Czasem ktoś nie "kombinował" przy pompie wtryskowej? Źle ustawiony kąt wtrysku lub dawka.
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
Jaki sens ma parowanie wtrysku z pompa w ciagniku klasy c360 skoro tam nawet nie ma komu oleju wymienić czy filtra powietrza sprawdzić. Kompresja z różnica ponad 15% zapewne wiec spalanie sie nad takimi zabiegami jest bezcelowe. W zupełności wystarczy ustawienie pompy na wzorcach i do tego sprawne wtryski.
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
Jak jest zimno a dawka rozruchowa jest ustawiona za duża to komory sprężania zaleje paliwem zanim zapali. Przy złym kącie wtrysku paliwa dymi na szaro a nie czarno.
Jeżeli tak, to przypuszczam, że dawka paliwa jest prawidłowa. Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku, oraz tak jak już wcześniej koledzy pisali, ciśnienie sprężania.
Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
Moim zdaniem nieszczelność pierścieni w rowkach tłoka, ciśnienie sprężania ucieka w skrzynię korbową, za niskie aby uruchomić silnik bez podgrzewaczy. Klucz na koło pasowe, albo korba rozruchowa i sprawdzasz czy ciśnienie budowane w suwie sprężania po puszczeniu klucza/korby pozwala cofnąć wałem korbowym w przeciwnym kierunku. Dawka rozruchowa uruchamia...
Witam . Kolego , okresowo -pompę i wtryski trzeba oddać do autoryzywanego zakładu w celu regulacji i ustawienia parametrów (ciśnienie , dawka , ciśnienie otwarcia itd. Diesel jest tańszy w eksploatacji jeśli jest serwisowany !
Powiem tak cały traktor oprócz pompy jest po kapitalce a pompy nie przyjęli do regeneracji bo miała zaspawany klin, obroty ma małe bo ma blokadę nie wiem po co przecież powinno być do 2400rpm blokada jest plombą której nie chcę zrywać, z tymi dawkami paliwa to nic mi nie wiadomo.
Piszesz że jest mocna, czarno dymi i lekko pali. Prawdopodobnie jest to wina układu paliwowego. 1. Możliwa za duża dawka paliwa - to powinieneś już na wyczucie wiedzieć jak dasz jej robotę na cały dzień. 2. Źle ustawiony moment wtrysku paliwa. Z tego co piszesz to jest mocna, a więc masz "przyspieszony" wtrysk paliwa. Też tak miałem w C 362 - taka odmiana...
Jaka może być przyczyna; pierścienie nowe,tuleje nie wychlastane (bez progu), wtryski nowe i ustawione u pompiarza zawory ustawione ,głowice po regeneracji. Chodzi mi konkretnie czy może to być wina pompy (za duża dawka na 1 gar?). Wtryski były zamieniane kolejnością. Z 1 i 4 cylindra jakby rzygało paliwem (ale nie jestem pewien czy to paliwo czy olej)...
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Mamy regulację 1-9 w kodzie zapiecia sprężyny ale tu mam leki problem chciałbym utrafić za pierwszym razem. Oczywiście chcę zwiększyć moc w Ursusie 3512 z silnikiem Perkinsa 152 UR 3 cylindry 2500 cm3 pojemności i 47KM.mocy. O ile zmiana kodu zapiecja o 1 pozycję zmieni mi charakterystyke mocy lub dawki najlepiej w procentach. Orientacyjnie oczywiście...
Nie wiem ftp.kowal sąsiad ma taki wzbogaczacz, w starej c-330 (być może on jest automatyczny), bo go nigdy nie używa ,a ciągnik pali bez ręcznego załączania. Być może w c-325,c-328 montowano ręczny wzbogaczacz, a w c-330 automatyczny. :?: Ten wzbogaczacz raczej nie jest potrzebny przy silniku bez turbo.I obiło mi się o uszy ,że istnieje jeszcze tzn....
Nie dawka jest przelana przez fabrykę tylko grzebaczy/regeneratorów pomp i wtryskiwaczy. Wydatek pompy ustawiają bez wtryskiwaczy i robią poprawkę na plus, a wtryskiwacze często na tanich, dziadowskich końcówkach i stąd kopcenie na czarno. Dobry prawidłowo wyregulowany silnik z gazem w podłodze dochodzi do granicy dymienia, czyli coś z komina widać...
ta śruba jest na zęwnętrz pompy wtryskowej podobno jak jest za mała dawka to można zatrzeć wtryskiwacze
Pompę się nie bawiłem. Jeśli masz chęci to takimi regulacjami jak dawka max czy rozruchowa można się pobawić samemu. Co i gdzie jest opisane w książce o naprawie 60-ki. Nie ruszał bym regulacji samych sekcji. jak nie uciągnie to do pompiarza i tyle.
No widzisz a ty się tak martwiłeś. Co do stukania silnika trudno po filmie powiedzieć ale jeśli wcześniej lały wtryskiwacze to silnik palił bardziej miękko. Bo nie zapalała się cała dawka paliwa z powodu kiepskiego rozpylenia. Teraz rozpylają prawidłowo i paliwo zapala się jak trzeba. Częsta różnica w pracy silnika na dobrych a na lejących wtryskach....
Muszę kolegę rozczarować - zaadaptowanie pompy rozdzielaczowej, jakkolwiek teoretycznie możliwe, o tyle praktycznie jest niewykonalne - znajdź kogoś kto dorobi elementy mechaniczne do sprzęgnięcia pompy z silnikiem -tj. podstawę mocowania i tzw. sprzęgiełko, a potem jeszcze kogoś kto tę pompę wyreguluje do poprawnej pracy - a to nie tylko zmiana zakresu...
Podejrzewam że z 28 chcesz 35kW osiągnąć . Nie jestem do końca pewny ale wydaje mi się że dawka na pompie i wałek rozrządu i wtryskiwacze . Silniki są takie same gabarytowo A 2812 zawsze był oszczędny niestety uruchomić go w zimę to też trzeba mieć nerwy.
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa. Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być. To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko...
Witam jestem tu nowy.Mam takie pytania : 1.Mam teraz filtr "bączek" i do niego jest przymocowany przewód co idzie z bloku silnika i chciałbym ten bączek wyrzucić i wstawić normalny wymienny tylko co zrobić z tym przewodem bo to chyba zasilanie filtra co nie ? 2.Mam jeszcze taki problem że silnik moc ma wszystko ok tylko że kopci na czarno dość trochę...
Szóstki czy 12-ki dadzą radę jak silnik dobry i sekcje w pompie nie wypracowane, o wtryskiwaczach nie muszę chyba wspominać. Problemem w tych Ursusach jest dawka rozruchowa. Jak sekcje wypracowane to na rozruszniku (małe obroty) wtryskuje mizerną ilość paliwa do cylindra i kończy się na dymie z komina a zimą trzeba więcej ropki wtrysnąć. W rezultacie...
No jeśli tak twierdzisz to pozostaje mi się zgodzić aczkolwiek dziwne mi się wydaje że zmieniali by nastawy w takim samym silniku. Koniec końców i tak najlepiej przy wymianie na inną wiedzieć co w niej piszczy i na stole sprawdzić. Większa dawka, większe kopyto ale czy np nie zrobi spustoszeń w silniku? Co jakby przez to wtryskiwacze lały albo coś...ciężko...
Człowieku to co pokazujesz na zdjęciu to śruba regulacji dawki paliwa, odpowietrznik Ci zaznaczyłem.
Pompę oddałeś do regeneracji, na stole pobierczym pewnie ją dobrze ustawił. Nic nie piszesz o ustawieniu zapłonu może tu leży problem. Po takiej naprawie powinien mniej dymić, dobrze palić. Jak jest u Ciebie? Posprawdzaj wszystko włącznie z wtryskami.
Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor...
Odłącz filtr powietrza i sprawdź jak będzie chodził. Mimo wszystko wykręć wtryskiwacze, przykręć je z boku na przewodach wysokiego ciśnienia do pompy wtryskowej, dawka na max i sprawdź. Śmiało można powiedzieć że 80% dyma to ich wina.
Dla ścisłości miedzy pompą a króćcem czy między przewodem a króćcem?, wykręć pistolety i sprawdź rozpylanie na pompie, możliwe ze nie jest jednakowa dawka paliwa. Jeszce tak z innej beczki ciśnienie oleju w silniku jest prawidłowe?
Wymieniłem sekcje, ustawiłem na nowo kąt wtrysku , przeczyściłem przewody paliwowe, traktor pali nawet dosyć dobrze. Muszę jeszcze tylko doregulować dawkę. Dziękuję za pomoc
Zwykły manometr wystarczy + dopasowana przejściówka ,zapytaj w Agromie, a kontrolka gaśnie już przy 0,5 atm. jeżeli współpracuje z czujnikiem, co do dymu ,to problem może być na wtryskach,pompie,tylko te stuki... Dodano po 3 Wykręć wtryski i pompę do sprawdzenia ciśnienia i dawki paliwa.
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
A jak zapala dobrze? Możliwe ze wtryskiwacze leją lub za duża dawka paliwa jest ustawiona.
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Kluczowa kwestia to dobór turbosprężarki. [url=http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada... pasuje idealnie. Samochodowe tez można wykorzystać ale trzeba budować hybrydę najczęściej. W kwestii pompy wtryskowej można zwiększyć dawkę paliwa (ale i bez będzie czuć że silnik ożył) i należy opóźnić kąt wyprzedzenia wtrysku. Zużycie paliwa naturalnie zmniejszy...
Moim zdaniem ustawiona jest za duża dawka jednostkowa na pompie wtryskowej. Trzeba pompę sprawdzić na stole. A nie dymi w jakim zakresie obrotów? Bo przy przeregulowaniu pompy granica dymienia przesuwa się w stronę niższych wartości.
Trzydziestce po kapitalce brakuje mocy. Niestety mechanicy przestawili pompę wtryskową, więc moje pytanie brzmi jak zwiększyć dawkę paliwa (bo spalanie ma poniżej normy), jak ustawić kąt wtrysku. I jaka jest przyczyna wyskakujących biegów 4 i wsteczny polowy, i ciężko wchodzącej 6 że aż skrzynia wrzeszczy.
Dawka, klikaczka jest pewno jeszcze kilka nazw na to. Po prawej stronie ciągnika w pompie wtryskowej jest poziomo, równolegle do ciągnika pokrętło odpowiadające za zwiększenie dawki paliwa w czasie rozruchy silnika. http://www.emaniek.pl/images/allegro_fot... Ten cylinderek zakończony...
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
Regeneracja której pompy? Wtryskowej, zasilającej, ręcznej? O pierwszej możesz zapomnieć. To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem. Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem? Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem? Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką? Poruszaj...
dawka wtrysk ursus dawka paliwa ursus wtrysk ursus
technics głośniki wysokotonowe whirlpool zasilacz bezpiecznik piekarnika
electrolux esl4310lo merlo schemat
Mechanizm magnetowidu Aiwa 7700: Diagnostyka i naprawa Czujnik otwarcia maski w Renault Laguna II - czy jest obecny?