Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
Piszesz że jest mocna, czarno dymi i lekko pali. Prawdopodobnie jest to wina układu paliwowego. 1. Możliwa za duża dawka paliwa - to powinieneś już na wyczucie wiedzieć jak dasz jej robotę na cały dzień. 2. Źle ustawiony moment wtrysku paliwa. Z tego co piszesz to jest mocna, a więc masz "przyspieszony" wtrysk paliwa. Też tak miałem w C 362 - taka odmiana...
Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa. Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być. To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko...
Mam kłopot tzn kupiłem ursusa 1224 do transportu drewna, współpracuje z przyczepą samozaładowczą 10 tonową i na dobrą sprawę, to co zarobie po drodze zostawiam w CPN-ie. Według mnie coś jest nie tak, nie dymi, zapala dobrze, nigdzie nie cieknie, pracuje równo i miękko. Na 30 km przebiegu (mam szybką skrzynię 42km/h ) i do tego godzinę pracy hds na 1000...
Witam. Wymieniałem pompę wtryskową w Ursusie C360 na zregenerowaną i słyszałem od kogoś kiedyś, że trzeba uzupełnić ją olejem, czy to prawda? Jak tak to jakim tym olejem i w którym miejscu jest korek do uzupełniania?
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Czasem ktoś nie "kombinował" przy pompie wtryskowej? Źle ustawiony kąt wtrysku lub dawka.
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
Jaki sens ma parowanie wtrysku z pompa w ciagniku klasy c360 skoro tam nawet nie ma komu oleju wymienić czy filtra powietrza sprawdzić. Kompresja z różnica ponad 15% zapewne wiec spalanie sie nad takimi zabiegami jest bezcelowe. W zupełności wystarczy ustawienie pompy na wzorcach i do tego sprawne wtryski.
Człowieku to co pokazujesz na zdjęciu to śruba regulacji dawki paliwa, odpowietrznik Ci zaznaczyłem.
Kolego cichus - ciśnienie ustawiam na wtryskach , pompę- mierzę ciśnienie i dawkę .
Jak jest zimno a dawka rozruchowa jest ustawiona za duża to komory sprężania zaleje paliwem zanim zapali. Przy złym kącie wtrysku paliwa dymi na szaro a nie czarno.
Ewentualnie przyjrzeć się wtryskom. Pompa może być ustawiona dobrze.
Jeżeli tak, to przypuszczam, że dawka paliwa jest prawidłowa. Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku, oraz tak jak już wcześniej koledzy pisali, ciśnienie sprężania.
Wymieniłem sekcje, ustawiłem na nowo kąt wtrysku , przeczyściłem przewody paliwowe, traktor pali nawet dosyć dobrze. Muszę jeszcze tylko doregulować dawkę. Dziękuję za pomoc
Moim zdaniem nieszczelność pierścieni w rowkach tłoka, ciśnienie sprężania ucieka w skrzynię korbową, za niskie aby uruchomić silnik bez podgrzewaczy. Klucz na koło pasowe, albo korba rozruchowa i sprawdzasz czy ciśnienie budowane w suwie sprężania po puszczeniu klucza/korby pozwala cofnąć wałem korbowym w przeciwnym kierunku. Dawka rozruchowa uruchamia...
Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
Powiem tak cały traktor oprócz pompy jest po kapitalce a pompy nie przyjęli do regeneracji bo miała zaspawany klin, obroty ma małe bo ma blokadę nie wiem po co przecież powinno być do 2400rpm blokada jest plombą której nie chcę zrywać, z tymi dawkami paliwa to nic mi nie wiadomo.
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Kluczowa kwestia to dobór turbosprężarki. [url=http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada... pasuje idealnie. Samochodowe tez można wykorzystać ale trzeba budować hybrydę najczęściej. W kwestii pompy wtryskowej można zwiększyć dawkę paliwa (ale i bez będzie czuć że silnik ożył) i należy opóźnić kąt wyprzedzenia wtrysku. Zużycie paliwa naturalnie zmniejszy...
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Zwykły manometr wystarczy + dopasowana przejściówka ,zapytaj w Agromie, a kontrolka gaśnie już przy 0,5 atm. jeżeli współpracuje z czujnikiem, co do dymu ,to problem może być na wtryskach,pompie,tylko te stuki... Dodano po 3 Wykręć wtryski i pompę do sprawdzenia ciśnienia i dawki paliwa.
Witam. Mam problem z moim C330 po remoncie, mianowicie po 1. Ciągnik ciężko pali, to po 2. Jak dam mu więcej gazu podczas odpalania/dawkę rozruchową, bo jest tu pompa z C330 starego typu, to pali na 1. tłok i chwilę tak pochodzi i łapie na 2. Czemu tak może być? Początek wtrysku dobry, tuleje, tłoki, pierścienie 54 mth, głowica robiona, wtryski sam...
Trochę pracy będzie z zamocowaniem pompy do silnika, dopasowaniem przewodów wysokiego ciśnienia, przerobieniem napędu pompy. Później to już będzie z górki, wystarczy tylko ustawić ciśnienie wtrysku i dawkę paliwa odpowiednią do tego silnika.
To nie jest konieczne, np. w c-330M nie ma takiego wzbogaczacza dawki paliwa, takie coś jest tylko w pierwszych wersjach c-330. Można to nazwać tak ładnie dawka rozruchowa. :D Przydaję się to do uruchomienia silnika w silne mrozy, ale ja tego nie posiadam i też nie mam problemów, grunt to sprawne świece żarowe i aku w dobrym stanie. Sąsiad ma taki zwiększacz...
Mamy regulację 1-9 w kodzie zapiecia sprężyny ale tu mam leki problem chciałbym utrafić za pierwszym razem. Oczywiście chcę zwiększyć moc w Ursusie 3512 z silnikiem Perkinsa 152 UR 3 cylindry 2500 cm3 pojemności i 47KM.mocy. O ile zmiana kodu zapiecja o 1 pozycję zmieni mi charakterystyke mocy lub dawki najlepiej w procentach. Orientacyjnie oczywiście...
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
Odpal z odkręconym filtrem powietrza jak się nic nie zmieniło to sprawdzenie, ewentualna regulacja kata wtrysku, luzy zaworowe, wtryskiwacze. Jak nie będzie poprawy to na górze pompy jest śruba z nakrętką kontrą i można zmniejszyć dawkę paliwa. Zwiększanie dawki w tym silniku daje tylko kupę czarnego dymu bez przyrostu mocy.
No widzisz a ty się tak martwiłeś. Co do stukania silnika trudno po filmie powiedzieć ale jeśli wcześniej lały wtryskiwacze to silnik palił bardziej miękko. Bo nie zapalała się cała dawka paliwa z powodu kiepskiego rozpylenia. Teraz rozpylają prawidłowo i paliwo zapala się jak trzeba. Częsta różnica w pracy silnika na dobrych a na lejących wtryskach....
Dawkę paliwa ustawia się na stole probierczym a nie na widzi mi się. Kąt wtrysku ustawić trzeba na kapilarę i kołek ustalający koło zamachowe. Biegi mogą wyskakiwać z powodu np zużycia kół zębatych lub uszkodzenia zatrzasków.
Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak : -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania) -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach) -sprawdzenie ciśnienia...
Witam wymieniłam ostatnio pompę od wtrysku ostatnio jakiś rok temu i mam problem ponieważ traktor na wyższych obrotach przerywa. Mam na pompie tę śrubę niby do regulacji dawki ale nic nie daje. Może źle ustawiłem zapłon lub pompa się przestawiła na kole.
Jeżeli masz założone podkładki pod wtryskami to usuń je dlatego że wtryskiwacz nie wtryskuje paliwa bezpośrednio w komorę spalania,cięgno od gazu może nie cofać do końca i nie załacza dawki rozruchowej,zaworek zwrotny może być uszkodzony,brak termostatu i silnik jest niedogrzany, dużo jeszcze innych możliwości jest np: że silnik był źle dotarty
Opowiadasz. Początek wtrysku się ustawia a druga kreska to tolerancja. Koniec wtrysku nie jest ci do niczego potrzebny nie wspominając o tym że jest zmienny w tej pompie w zależności od tego jaką aktualnie dostaje dawkę paliwa. Druga sprawa jak ty naprawiasz nie wiedząc w ogóle co mówi o kreskach i ustawianiu kąta wtrysku w 60-ce instrukcja? A tam jest...
Pompę się nie bawiłem. Jeśli masz chęci to takimi regulacjami jak dawka max czy rozruchowa można się pobawić samemu. Co i gdzie jest opisane w książce o naprawie 60-ki. Nie ruszał bym regulacji samych sekcji. jak nie uciągnie to do pompiarza i tyle.
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Procedura jest następująca: Ustawiasz napęd pompy wtryskowej na znakach wybitych na kołach zębatych. Następnie obracasz wałem korbowym (zgodnie z kierunkiem pracy silnika) tak, aby ustawić tłok pierwszego cylindra w GMP. Znak na kole zamachowym powinien się pokryć ze znakiem na bloku silnika. Następnie cofasz trochę koło zamachowe aby odnaleźć drugi...
https://obrazki.elektroda.pl/1637285300_... Luzujemy dwie śrubki, klucz 8 i możemy przekręcać tarczę z tym wycięciem. Tarcza ta reguluje skok tłoczków (2) pompy wysokiego ciśnienia, czyli zmniejszamy albo zwiększamy maksymalny wydatek wtrysku. Jak rozbiorę taką pompę to porobię zdjęcia i zamieszczę. https://obrazki.elektroda.pl/1045474800_...
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
Dla ścisłości miedzy pompą a króćcem czy między przewodem a króćcem?, wykręć pistolety i sprawdź rozpylanie na pompie, możliwe ze nie jest jednakowa dawka paliwa. Jeszce tak z innej beczki ciśnienie oleju w silniku jest prawidłowe?
Tak, znam się. Pierwszy raz ustawiałem kąt wyprzedzenia wtrysku w C-330 jak byłem w podstawówce, a od tej pory minęło prawie 20 lat i trochę tych ciągników się przewinęło. Kolego najlepiej zrób tak: odkręć przewód wysokiego ciśnienia od pierwszego cylindra na pompie wtryskowej. Ustaw maksymalną dawkę paliwa dźwignią ręczną. W króciec pompy wstaw przezroczystą...
Regeneracja której pompy? Wtryskowej, zasilającej, ręcznej? O pierwszej możesz zapomnieć. To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem. Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem? Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem? Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką? Poruszaj...
Czy gdy wkręcasz go na obroty to słychać taki metaliczny stukot? Bo gdy tak jest to prawdopodobnie końcówki wtrysków są do wymiany gdyż dają nierówną dawkę paliwa (za mało paliwa w stosunku do zasysanego powietrza). Z twojego opisu właśnie tylko to wynika bo gdy głowica jest już zrobiona i pompa też to pozostają wtryski. Miałem taki przypadek gdy remontowałem...
Witam jestem tu nowy.Mam takie pytania : 1.Mam teraz filtr "bączek" i do niego jest przymocowany przewód co idzie z bloku silnika i chciałbym ten bączek wyrzucić i wstawić normalny wymienny tylko co zrobić z tym przewodem bo to chyba zasilanie filtra co nie ? 2.Mam jeszcze taki problem że silnik moc ma wszystko ok tylko że kopci na czarno dość trochę...
Jak już pomyśl nad lekkim podwyższeniem mocy np. podwyższeniem ciśnienia wtrysku np na 200-230atm i korygacją zapłonu. Mógłby Kolega coś szerzej o tym napisać bo z tego co wiem to w przypadku sprawnej pompy wtryskowej podniesienie ciśnienia otwarcia wtryskiwacza nie zmieni mocy, a w przypadku pompy na wykończeniu zabieg taki zmniejszy dawkę rozruchową...
Nie dawka jest przelana przez fabrykę tylko grzebaczy/regeneratorów pomp i wtryskiwaczy. Wydatek pompy ustawiają bez wtryskiwaczy i robią poprawkę na plus, a wtryskiwacze często na tanich, dziadowskich końcówkach i stąd kopcenie na czarno. Dobry prawidłowo wyregulowany silnik z gazem w podłodze dochodzi do granicy dymienia, czyli coś z komina widać...
No jeśli tak twierdzisz to pozostaje mi się zgodzić aczkolwiek dziwne mi się wydaje że zmieniali by nastawy w takim samym silniku. Koniec końców i tak najlepiej przy wymianie na inną wiedzieć co w niej piszczy i na stole sprawdzić. Większa dawka, większe kopyto ale czy np nie zrobi spustoszeń w silniku? Co jakby przez to wtryskiwacze lały albo coś...ciężko...
Na czym sprawdzałes pompę? Możesz mieć już lekko rozkalibrowane rozpylacze. Pozdr. Dodano po 4 Początek wtrysku według kapilary. Tak jak w c360 Dodano po 10 Co do pomp wtryskowych to faktycznie są chyba dwa rodzaje. Z centralnym smarowaniem i bez. Różnią sie nieznacznie budowa wewnętrzna. Maja inne elementy tloczace ( nowe typy maja mniejszy skok) inne...
A to zapłon ustawiać na ciepłym? Tak. Podałem Ci metodę nazwijmy to organoleptyczną, czyli zapach kolor spalin oraz dźwięki wydawane przez silnik pod pełnym obciążeniem w warunkach normalnej pracy czyli temp. otwarcia termostatu i obciążenie przy którym silnik jeszcze przyspiesza po zwiększeniu dawki paliwa. Zapłon(początek wtrysku paliwa) powinien...
Wtrace dwa grosze rozmawialem krotko z gosciem co uturbil c-330m dal turbine od starego golfa i interculer bardzo mały ale potężny wiatrak 12v na nim. Koleś mówił ze musiał przestawić kąt wtrysku . Ogólnie ładnie mu to chodzi i jeszcze fajniej wygląda . Ja to widzę tak jeśli masz silnik ciągnika np: 4 litry pojemności skokowej i max obroty 2500 to dajesz...
Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor...
Hmm a czym tam się reguluje początek wtrysku ? Czyżby podkładaniem podkładek pod pompę ? Dziś pompę wymontowałem i poszła do naprawy podobnie wtryski jutro zawiozę . Dzięki że podpowiedziałeś mi z tą dmuchawa , bo miałem dostęp i umyłem motorek przed wyjęciem pompki . Na pewno masz racje że ten regler to prosty mechanizm ale ja na co dzień robię ursusy...
dawka wtrysk ursus dawka paliwa ursus wtrysk ursus
baterii kluczyka toyota duże litery klapa sharan
pompa kompresora interfejs diagbox
Lokalizacja mikroprocesora i sterowanie JVC RC-EZ35S bez pilota Mikroprocesor w radiu JVC RC-EZ35S - UPD780024